ORDIN Nr. 1487
din 29 septembrie 2008
pentru modificarea
Procedurii de autorizare a personalului de specialitate in constructii,
aprobata prin Ordinul inspectorului general de stat al Inspectoratului de Stat
in Constructii nr. 646/2007
ACT EMIS DE:
INSPECTORATUL DE STAT IN CONSTRUCTII
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 685 din 7 octombrie 2008
Având în vedere dispoziţiile art. 1 şi art. 5 alin. (2)
din Ordonanţa Guvernului nr. 63/2001 privind înfiinţarea Inspectoratului de
Stat în Construcţii - I.S.C, aprobată cu modificări prin Legea nr. 707/2001, cu
completările ulterioare,
potrivit prevederilor art. 2 lit. c) din Ordonanţa de
urgenţă a Guvernului nr. 25/2007 privind stabilirea unor măsuri pentru reorganizarea
aparatului de lucru al Guvernului, aprobată cu modificări şi completări prin
Legea nr. 99/2008,
în conformitate cu dispoziţiile art. 5 lit. a) din
Regulamentul privind controlul de stat al calităţii în construcţii, aprobat
prin Hotărârea Guvernului nr. 272/1994, şi ale art. 7 din Regulamentul privind
autorizarea laboratoarelor de analize şi încercări în activitatea de
construcţii, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 808/2005,
în temeiul art. 5 pct. 24, 28 şi 29 şi al art. 13 pct.
1 şi 2 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Inspectoratului de Stat
în Construcţii - I.S.C, aprobat prin Decizia
primului-ministru nr. 164/2008,
inspectorul general de stat al Inspectoratului de
Stat în Construcţii emite prezentul ordin.
Art. I. - Procedura de
autorizare a personalului de specialitate în construcţii, aprobată prin Ordinul
inspectorului general de stat al Inspectoratului de Stat în Construcţii nr.
646/2007, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 660 din 27
septembrie 2007, se modifică după cum urmează:
1. Articolul 1 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 1. - Prezenta procedură
stabileşte cadrul normativ privind autorizarea şi reautorizarea personalului de
specialitate în construcţii, în conformitate cu prevederile reglementărilor
tehnice în vigoare, respectiv:
1. şef laborator de analize şi încercări în construcţii;
2. specialist încercări nedistructive;
3. responsabil cu controlul tehnic de calitate în
construcţii;
4. responsabil cu urmărirea specială a comportării în
exploatare a construcţiilor."
2. La articolul 9,
liniuţa 8 se modifică şi va avea următorul
cuprins:
„- Regulamentul de organizare şi funcţionare a
Inspectoratului de Stat în Construcţii - I.S.C, aprobat prin Decizia
primului-ministru nr. 164/2008;".
3. La articolul 9,
liniuţele 9-11 se abrogă.
4. La articolul 10, liniuţele 6 şi 8-10 se abrogă.
5. Articolul 12 se modifică şi va avea următorul
cuprins:
„Art. 12. - Candidaţii care solicită autorizarea ca «Responsabil
cu controlul tehnic de calitate în construcţii», «Şef laborator», «Responsabil
cu urmărirea specială a comportării în timp a construcţiilor», deţin titlul de
doctor în ştiinţe tehnice - specializările cuprinse în condiţiile de autorizare
menţionate în anexa nr. 1 -şi activează în domeniul de autorizare pot obţine
aceste autorizări fără a mai susţine examen, numai în baza dosarului depus la secretariatul comisiei de autorizare."
6. La articolul 16,
litera d) se modifică şi va avea următorul cuprins:
,,d) decizie de numire în funcţie (numai pentru «Şef
laborator»);".
7. La articolul 17,
alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 17. - (1) Dosarul se depune la inspectoratul
teritorial în construcţii pe a cărui rază teritorială domiciliază sau îşi
desfăşoară activitatea solicitantul, care îl analizează pe loc sau în cel mult
3 zile lucrătoare şi îi comunică candidatului
acceptarea sau respingerea acestuia."
8. La articolul 19,
alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 19. - (1) In vederea reautorizării, candidatul
trebuie să depună la secretariatul inspectoratului teritorial în construcţii pe
a cărui rază locuieşte sau lucrează, cu minimum 30 de zile înainte de data
expirării autorizaţiei, următoarele documente:
a) cerere prin care se solicită reautorizarea [anexele
nr. 2a)-2d)];
b) memoriu de activitate în perioada de valabilitate a
autorizaţiei;
c) decizie de numire în
funcţie (numai pentru «Şef laborator»);
d) foto 3x4 cm;
e) dovada achitării cheltuielilor de reautorizare (50%
din cheltuielile de autorizare)."
9. Articolul 20 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 20. - Data stabilită pentru susţinerea examenului
în vederea autorizării se comunică la sediul inspectoratelor teritoriale în
construcţii, cu cel puţin 15 zile înainte de examenul de autorizare."
10. Articolul 28 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 28. -Autorizaţiile se eliberează de către
Inspectoratul de Stat în Construcţii şi se transmit la inspectoratele
teritoriale în construcţii, de unde pot fi ridicate personal de titulari, sub
semnătură."
11. La articolul 30,
alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 30. - (1) In cazul în care, în urma analizei
dosarului de reautorizare, rezultă că solicitantul nu a desfăşurat activitatea
pentru care a fost autorizat cel puţin 60% din perioada de valabilitate a
autorizaţiei, dosarul se respinge. In această situaţie candidaţii vor susţine
un nou examen de autorizare, conform prevederilor art. 21."
12. Articolul 31 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 31. - La sesizarea inspectoratelor teritoriale în
construcţii, inspectorul general de stat al Inspectoratului de Stat în
Construcţii poate dispune suspendarea sau anularea autorizaţiei."
13. Articolul 38 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 38. - Propunerile privind suspendarea sau
anularea autorizaţiei se fac de către inspectoratul teritorial în construcţii
pe al cărui teritoriu titularul autorizaţiei îşi desfăşoară activitatea, în
baza unui referat prin care se motivează propunerea respectivă. Referatul
vizat de preşedintele comisiei de autorizare se înaintează inspectorului general de stat al
Inspectoratului de Stat în Construcţii în vederea luării decizei."
14. La articolul 39,
alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 39. - (1) Ordinul privind suspendarea sau
anularea autorizaţiei se comunică de Inspectoratul de Stat în Construcţii
preşedintelui comisiei de autorizare şi inspectoratului teritorial în
construcţii care a întocmit referatul."
15. La anexa nr. 1,
tabelul 1.5 - Şef staţie de betoane, tabelul 1.6 - Şef staţie de mixturi
asfaltice şi tabelul 1.7 - Şef staţie de producere a agregatelor se abrogă.
16. Anexa nr. 2a) se abrogă.
17. Anexa nr. 4 se modifică şi se înlocuieşte cu
anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin.
18. Anexa nr. 6 se modifică şi se înlocuieşte cu
anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. II. - Prezentul ordin se
publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Inspectorul general de stat al Inspectoratului de Stat
în Construcţii,
Dorina Nicolina Isopescu
ANEXA Nr. 1 (Anexa
nr. 4 la procedură)
Către
...........................................................
(numele titularului autorizaţiei)
Spre ştiinţă
........................................................................................................................................................................ ....................
(operatorul economic deţinător al laboratorului/staţiei
de betoane/staţiei de producere a agregatelor/staţiei de mixturi asfaltice)
In urma analizării Referatului
nr................../........................, întocmit de Inspectoratul
Teritorial în Construcţii............................................,
prin care se propune suspendarea/anularea Autorizaţiei de „Şef laborator de analize şi încercări în
construcţii"/„Specialist încercări nedistructive"/„Responsabil cu
controlul tehnic de calitate în construcţii"/„Responsabil cu urmărirea
specială a comportării în exploatare a construcţiilor" nr.................../...................., ca
urmare a nerespectării......................................................., şi în conformitate cu prevederile cap. X din Procedura de autorizare a
personalului de specialitate în construcţii, aprobată prin Ordinul
inspectorului general de stat al Inspectoratului de Stat în Construcţii nr.
646/2007, prin Ordinul inspectorului general de stat al Inspectoratului de Stat
în Construcţii nr........................./...................s-a
dispus:
SUSPENDAREA AUTORIZAŢIEI
timp de.............luni, începând cu data
de................................................, pentru
.........................................................................................sau
ANULAREAAUTORIZAŢIEI
începând cu data
de..........................................................................................................................
Comisia de autorizare
Preşedinte,
..........................................................
ANEXA Nr. 2*) (Anexa nr.
6 la procedură)
*) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil.