Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 657 din 26 iunie 2006

pentru aprobarea modelelor si continutului formularelor utilizate in activitatea de inspectie fiscala

ACT EMIS DE: MINISTERUL MEDIULUI SI GOSPODARIRII APELOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 702 din 16 august 2006



In baza prevederilor art. 12 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 105/2006, având în vedere dispoziţiile art. 196 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul art. 5 alin. (8) din Hotărârea Guvernului nr. 408/2004 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi Gospodăririi Apelor, cu modificările şi completările ulterioare,

ministrul mediului şi gospodăririi apelor emite următorul ordin:

Art. 1. - (1) Se aprobă modelul şi conţinutul formularelor utilizate în activitatea de inspecţie fiscală, reglementată prin titlul VII „Inspecţia fiscală" din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, după cum urmează:

1.  - Aviz de inspecţie fiscală - anexa nr. 1a);

-  Instrucţiuni de completare şi utilizare a formularului „Aviz de inspecţie fiscală" - anexa nr. 1b);

-   Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, utilizare şi păstrare a formularului „Aviz de inspecţie fiscală" - anexa nr. 1c);

2.  - Ordin de serviciu - anexa nr. 2a);

-   Instrucţiuni de completare şi utilizare a formularului „Ordin de serviciu" - anexa nr. 2b);

-   Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, utilizare şi păstrare a formularului „Ordin de serviciu" - anexa nr. 2c);

3.  - Notă explicativă - anexa nr. 3a);

-   Instrucţiuni de completare şi utilizare a formularului „Notă explicativă" - anexa nr. 3b);

-   Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, utilizare şi păstrare a formularului „Notă explicativă" - anexa nr. 3c);

4.  - Invitaţie - anexa nr. 4a);

-   Instrucţiuni de completare şi utilizare a formularului „Invitaţie" - anexa nr. 4b);

-   Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, utilizare şi păstrare a formularului „Invitaţie" - anexa nr. 4c).

5.   - Proces-verbal de constatare a contravenţiilor - anexa nr. 5a);

-  Instrucţiuni de completare şi utilizare a formularului „Proces-verbal de constatare a contravenţiilor" - anexa nr. 5b);

-   Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, utilizare şi păstrare a formularului „Proces-verbal de constatare a contravenţiilor" - anexa nr. 5c);

6.  - Proces-verbal de ridicare/restituire de înscrisuri - anexa nr. 6a);

-   Instrucţiuni de completare şi utilizare a formularului „Proces-verbal de ridicare/restituire de înscrisuri" - anexa nr. 6b);

-   Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, utilizare şi păstrare a formularului „Proces-verbal de ridicare/restituire de înscrisuri" - anexa nr. 6c);

7. - Proces-verbal de sigilare/desigilare - anexa nr. 7a);

-   Instrucţiuni de completare şi utilizare a formularului „Proces-verbal de sigilare/desigilare" - anexa nr. 7b);

-   Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, utilizare şi păstrare a formularului „Proces-verbal de sigilare/desigilare" - anexa nr. 7c).

(2) Anexele nr. 1a)-7c) fac parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Se aprobă modelul şi conţinutul minimal ale documentului „Declaraţie" pe care contribuabilul este obligat să o dea la sfârşitul inspecţiei fiscale, prezentat în anexa nr. 8a) care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 3. - Formularele prevăzute la art. 1 şi documentul menţionat la art. 2 se completează conform instrucţiunilor prevăzute în anexele nr. 1b), 2b), 3b), 4b), 5b), 6b), 7b) şi 8b).

Art. 4. - Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, utilizare şi păstrare a formularelor prevăzute la art. 1 şi 2 sunt stabilite în anexele nr. 1c), 2c), 3c), 4c), 5c), 6c), 7c) şi 8c).

Art. 5. - Formularele se emit de către Administraţia Fondului pentru Mediu, prin personalul de specialitate, precum şi prin intermediul aplicaţiilor informatice utilizate în cadrul instituţiei, conform modelelor prezentate în anexe.

Art. 6. - Direcţia cu atribuţii specifice privind colectarea din cadrul Administraţiei Fondului pentru Mediu va lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Art. 7. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul mediului şi gospodăririi apelor,

Sulfina Barbu

ANTETUL ADMINISTRAŢIEI FONDULUI PENTRU MEDIU

ANEXA Nr. 1a)

AVIZ DE INSPECŢIE FISCALĂ

Nr............ din ............

Denumirea contribuabilului ................................................................

Cod de identificare fiscală ................................................................

Domiciliul fiscal: localitatea ..............................................................,

bd./str...................... nr........., bl........, sc........., et........,

ap.........., judeţul/sectorul ................, cod poştal ................

Domnului/Doamnei administrator/director general,

Avem onoarea să vă informăm că începând cu data de.................................., în conformitate cu prevederile Ordonanţei

Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, veţi face obiectul unei inspecţii fiscale, având ca obiective:

- verificarea modului de calcul şi de constituire a obligaţiilor la Fondul pentru mediu pe perioada ........................................;

-   verificarea modului de întocmire a declaraţiilor lunare privind obligaţiile de plată la Fondul pentru mediu şi depunerea acestora pe perioada ....................................;

-  verificarea îndeplinirii obligaţiei de plată a sumelor datorate la Fondul pentru mediu pe perioada ...............;

-  stabilirea eventualelor diferenţe de plată şi calculul accesoriilor aferente;

-  verificarea modului de organizare şi conducere a evidenţei fiscale şi contabile.

Pentru buna desfăşurare a inspecţiei fiscale, vă rugăm să pregătiţi, pentru a fi puse la dispoziţia organelor de inspecţie, toate documentele contabile şi fiscale şi alte elemente justificative relevante pentru stabilirea obligaţiilor societăţii la Fondul pentru mediu.

In măsura în care contabilitatea dumneavoastră este informatizată, urmează să asiguraţi ansamblul informaţiilor, datelor şi documentelor arhivate în format electronic.

Pe parcursul inspecţiei fiscale aveţi dreptul de a beneficia de asistenţă de specialitate şi/sau juridică.

Inspecţia fiscală se va desfăşura cu respectarea prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi a altor reglementări legale în materie, precum şi a prevederilor Codului etic al inspectorului fiscal.

Menţionăm că aveţi posibilitatea de a solicita, o singură dată, amânarea datei de începere a inspecţiei fiscale pentru motive justificate.

Prezentul aviz de inspecţie fiscală a fost emis în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 1.050/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală.

După data începerii inspecţiei fiscale, nu se mai pot depune declaraţii rectificative privind obligaţiile de plată la Fondul pentru mediu, aferente perioadelor supuse inspecţiei.

Vă asigurăm de întreaga noastră colaborare pe parcursul desfăşurării inspecţiei fiscale.

Conducătorul Administraţiei Fondului pentru Mediu,

..........................................................................................

(numele si prenumele)

..........................................................................................

(semnătura)

LS.

Persoana de contact: ........................................................................

Telefon:  ..............................................................................................

ANEXA Nr. 1b)

INSTRUCŢIUNI

de completare şi utilizare a formularului „Aviz de inspecţie fiscală"

„Avizul de inspecţie fiscală" reprezintă documentul prin care organele de inspecţie ale Administraţiei Fondului pentru Mediu înştiinţează contribuabilul în legătură cu inspecţia fiscală care urmează să se efectueze la acesta. în formular se va indica perioada supusa inspecţiei privind obligaţiile la Fondul pentru mediu.

Se întocmeşte şi se transmite contribuabilului, care urmează a face obiectul unei inspecţii fiscale, înainte cu 30 de zile pentru marii contribuabili şi cu 15 zile pentru ceilalţi contribuabili de începerea efectuării acesteia.

Avizul de inspecţie fiscală se întocmeşte de personalul de specialitate al Administraţiei Fondului pentru Mediu, se avizează de directorul compartimentului cu atribuţii în acest sens şi se semnează de conducătorul Administraţiei Fondului pentru Mediu sau de altă persoană împuternicită.

Se întocmeşte în două exemplare originale, din care:

-  exemplarul 1 se va trimite contribuabilului prin poştă, cu confirmare de primire, sau prin înmânare directă cu semnătura şi data de primire pe exemplarul 2;

-  exemplarul 2 va fi înmânat echipei de inspecţie fiscală care va efectua inspecţia fiscală, urmând a fi anexat la raportul de inspecţie fiscală/procesul-verbal de control.

ANEXA Nr. 1c)

CARACTERISTICILE   DE   TIPĂRIRE,

modul de difuzare, utilizare şi păstrare a formularului „Aviz de inspecţie fiscală"

1.  Denumire: Aviz de inspecţie fiscală

2.  Format: A4.

3.  Caracteristici de tipărire: se tipăreşte pe o singură faţă. Se poate edita cu ajutorul tehnicii de calcul.

4.  Se utilizează: în baza art. 99-100 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, pentru înştiinţarea contribuabilului despre începerea inspecţiei fiscale.

5.  Se întocmeşte în două exemplare de personalul de specialitate al Administraţiei Fondului pentru Mediu.

6.  Circulă: - exemplarul 1 la contribuabil;

- exemplarul 2 la inspectorii care vor efectua inspecţia fiscală.

7.  Se arhivează: - un exemplar la contribuabil;

- un exemplar la raportul de inspecţie fiscală/procesul-verbal de control.

ANEXA Nr. 2a)

ORDIN DE SERVICIU

Domnul/Doamna ...................................................., având funcţia de........................................, este delegat/delegată pentru efectuarea inspecţiei fiscale privind obligaţiile la Fondul pentru mediu la contribuabilul: ...........................................

Codul de identificare fiscală:........................................................................

Domiciliul fiscal: .............................................................................................

Data începerii inspecţiei fiscale: ...................................................................

Se legitimează cu legitimaţia de inspecţie fiscală nr.: ................................

Conducătorul Administraţiei Fondului pentru Mediu,

.......................................................................

(numele şi prenumele)

………………………………………………

(semnătura)

LS.

ANEXA Nr. 2b)

INSTRUCŢIUNI

de completare şi utilizare a formularului „Ordin de serviciu"

„Ordinul de serviciu" reprezintă documentul prin care organele de inspecţie fiscală ale Administraţiei Fondului pentru Mediu sunt împuternicite să efectueze inspecţia fiscală la contribuabilul nominalizat.

Documentul se întocmeşte de personalul de specialitate al Administraţiei Fondului pentru Mediu, se avizează de directorul compartimentului cu atribuţii în acest sens şi se semnează de conducătorul Administraţiei Fondului pentru Mediu sau de altă persoană împuternicită.

Se întocmeşte într-un exemplar pentru echipa de inspecţie fiscală.

ANEXA Nr. 2c)

CARACTERISTICILE   DE   TIPĂRIRE,

modul de difuzare, utilizare şi păstrare a formularului „Ordin de serviciu"

1.  Denumire: Ordin de serviciu

2.  Format: A4.

3.  Caracteristici de tipărire: se tipăreşte pe o singură faţă. Se poate edita cu ajutorul tehnicii de calcul.

4.  Se utilizează de organele de inspecţie ale Administraţiei Fondului pentru Mediu, pentru:

-  nominalizarea organelor de inspecţie care vor efectua inspecţia fiscală;

-  nominalizarea contribuabilului supus inspecţiei fiscale;

-  stabilirea datei de începere a inspecţiei fiscale.

5.  Se întocmeşte într-un exemplar de pesonalul de specialitate al Administraţiei Fondului pentru Mediu.

6.  Circulă: numai la organele de inspecţie fiscală.

7.  Se arhivează la organul de inspecţie fiscală, ca anexă la raportul de inspecţie fiscală/procesul-verbal de control.

ANEXA Nr. 3a)

NOTĂ   EXPLICATIVĂ

Subsemnatul/Subsemnata..............................................................., având calitatea de........................................................................la.................de la data de............................/........................./............................., domiciliat/domiciliată în ....................................................., judeţul/sectorul ..............................................., bd./str........................................................ nr........, bl........., sc......., et........, ap.........., telefon ..........................................., legitimat cu B.I./C.I./paşaport seria ........... nr..........., eliberat de ................................... la data de .................../.........................../............................,   cod numeric personal .................................................................................., la întrebările puse de ................................................................, având funcţia de ..................................................................... în cadrul Administraţiei Fondului pentru Mediu, în baza art. 92 alin. (3) lit. c) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, dau următoarele explicaţii:

1.  Intrebare:............................................................................................

1.  Răspuns: ............................................................................................

2.  Intrebare: ............................................................................................

2.  Răspuns: ............................................................................................

3.  Dacă mai aveţi ceva de adăugat ....................................................

Data si semnătura

……………………………………………………….

Dată în faţa noastră

Organe de inspecţie fiscală,

.....................................................................................

(numele, prenumele, nr. legitimaţiei de inspecţie fiscală)

....................................................................................

(semnătura)

ANEXA Nr. 3b)

INSTRUCŢIUNI

de completare şi utilizare a formularului „Notă explicativă"

„Nota explicativă" reprezintă documentul prin care organele de inspecţie fiscală ale Administraţiei Fondului pentru Mediu pot solicita explicaţii scrise reprezentantului sau oricărui angajat al contribuabilului, care să contribuie la stabilirea unor elemente relevante din activitatea contribuabilului, ce pot influenţa inspecţia fiscală. Solicitarea de explicaţii scrise se va face în timpul inspecţiei fiscale, ori de câte ori acestea sunt necesare pentru clarificarea şi definitivarea constatărilor privind situaţia fiscală a contribuabililor.

Intrebările vor fi formulate în mod clar, concis şi concret, pentru a da posibilitate unor răspunsuri la obiect.

In cazul în care persoana în cauză refuză să răspundă la întrebări, organele de inspecţie fiscală vor transmite întrebările printr-o adresă scrisă, înregistrată la contribuabil, stabilind un termen util, de cel puţin 5 zile lucrătoare, pentru formularea răspunsului.

In toate cazurile, explicaţiile la întrebările puse de organele de inspecţie fiscală se vor da în scris prin „nota explicativă".

Refuzul de a răspunde la întrebări va fi consemnat în raportul de inspecţie fiscală/procesul-verbal de control, anexându-se o copie după adresa de comunicare.

Documentul se întocmeşte în două exemplare, din care:

-  exemplarul 1 va fi anexat la raportul de inspecţie fiscală/procesul-verbal de control;

-  exemplarul 2 va rămâne la persoana care a dat explicaţii.

ANEXA Nr. 3c)

CARACTERISTICILE   DE   TIPĂRIRE

modul de difuzare, utilizare şi păstrare a formularului „Notă explicativă"

1.  Denumire: Notă explicativă

2.  Format: A4 (poate avea un număr variabil de pagini)

3.  Caracteristici de tipărire: se tipăreşte pe o singură faţă. Se poate edita cu ajutorul tehnicii de calcul.

4.   Se utilizează în baza art. 92 alin. (3) lit. c) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată,  cu modificările şi completările ulterioare, pentru a clarifica unele aspecte constatate în activitatea de inspecţie fiscală.

5.  Se întocmeşte în două exemplare de persoana nominalizată de organele de inspecţie fiscală pentru a răspunde la întrebări.

6.  Circulă: - exemplarul 1 la Administraţia Fondului pentru Mediu;

- exemplarul 2 la persoana nominalizată să răspundă la întrebări.

7.  Se arhivează: - un exemplar la contribuabil;

- un exemplar la raportul de inspecţie fiscală/procesul-verbal de control.

ANEXA Nr. 4a)

INVITAŢIE

Domnului/Doamnei ...................................................., în calitate de..................................... al ............................................................................

Vă informăm că în data .................................... organele de inspecţie fiscală din cadrul Administraţiei Fondului pentru Mediu s-au deplasat la domiciliul fiscal/sucursala/filiala/punctul de lucru al.................................................................... de la adresa....................................................................în vederea1)......................................................................................

Inspecţia fiscală nu s-a putut efectua, drept care, în baza art. 50 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, vă invităm în data de ..................., ora ....., la sediul Administraţiei Fondului pentru Mediu, cu sediul în str. Splaiul Independenţei nr. 294, corp A, Bucureşti, sectorul 6, camera......., telefon.........................., în vederea efectuării inspecţiei fiscale, ocazie cu care veţi prezenta, conform art. 55 şi 92 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, următoarele documente:......................................................................

Neprezentarea în condiţiile de mai sus constituie contravenţie conform art. 189 alin. (1) lit. c) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi se sancţionează cu amendă conform art. 189 alin. (2) lit. a) din acelaşi act normativ, cu excepţia cazului în care nu sunt întrunite elementele constitutive ale unei infracţiuni.

Conducătorul Administraţiei Fondului pentru Mediu,

................................................................

(numele şi prenumele)

…………………………………………

(semnătura)

LS.

Persoana de contact: domnul/doamna ..............., telefon ..........

1) Se înscrie obiectul acţiunii:

-   prezentării de înscrisuri în conformitate cu art. 55 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

-   efectuării unei cercetări la faţa locului în conformitate cu art. 56 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

-  efectuării unei inspecţii fiscale conform art. 92 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

ANEXA Nr. 4b)

INSTRUCŢIUNI

de completare şi utilizare a formularului „Invitaţie"

„Invitaţia" reprezintă documentul prin care un contribuabil este invitat la sediul Administraţiei Fondului pentru Mediu în vederea efectuării unei acţiuni conform art. 50, 55 şi 92 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

Se întocmeşte în cazurile când acţiunea nu a putut fi efectuată la domiciliul fiscal al contribuabilului şi nici într-un loc stabilit de comun acord cu contribuabilul.

Se întocmeşte de către echipa desemnată pentru efectuarea inspecţiei fiscale, se avizează de către directorul compartimentului şi se aprobă de către conducătorul Administraţiei Fondului pentru Mediu sau de altă persoană împuternicită în acest sens.

Se întocmeşte în două exemplare:

-   exemplarul 1 va fi remis contribuabilului, prin poştă, cu confirmare de primire, sau înmânat personal reprezentantului societăţii, cu menţiunea pe exemplarul 2 a calităţii reprezentantului, a datelor de identificare (BI/CI/paşaport nr., serie, domiciliul), a datei şi semnăturii.

-  exemplarul 2 va fi reţinut de echipa de inspecţie fiscală şi va fi anexat raportului de inspecţie fiscală/procesului-verbal de control.

ANEXA Nr. 4c)

CARACTERISTICILE   DE   TIPĂRIRE

modul de difuzare, utilizare şi păstrare a formularului „Invitaţie"

1.  Denumire: Invitaţie

2.  Format: A4.

3.  Caracteristici de tipărire: se tipăreşte pe o singură faţă. Se poate edita cu ajutorul tehnicii de calcul.

4.   Se utilizează în baza art. 50 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările  si completările ulterioare, pentru înştiinţarea contribuabilului de a se prezenta la sediul Administraţiei Fondului pentru Mediu.

5.  Se întocmeşte în două exemplare de echipa desemnată pentru efectuarea inspecţiei fiscale.

6.  Circulă: - exemplarul 1 la Administraţia Fondului pentru Mediu;

- exemplarul 2 la contribuabil.

7.  Se arhivează:

-  un exemplar la contribuabil;

-  un exemplar la raportul de inspecţie fiscală/procesul-verbal de control.

ANEXA Nr. 5a)

PROCES-VERBAL1)

de constatare a contravenţiilor

(ziua .................. luna ................. anul ..............)

CAPITOLUL I

Subsemnaţii2)..........................................., având funcţia de................................  în cadrul Administraţiei Fondului pentru Mediu, în baza titlului VII din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, a legitimaţiilor de inspecţie fiscală nr............................. şi a ordinului de serviciu nr......................./...................., am efectuat, în perioada ....................................................................., un control inopinat/control încrucişat/o cercetare la faţa locului, în vederea3) .......................................... la........................................, cu domiciliul fiscal în localitatea................................................................, bd./str................................. nr........, bl......., sc......, et........, ap......, judeţul/sectorul.................................................., codul de identificare fiscală ............................................................... .

Contribuabilul are ca obiect principal de activitate4 ............................................

Controlul s-a desfăşurat la5) ......................................., unde   contribuabilul sus-menţionat are6) .............................

Contribuabilul este reprezentat de7) ............................, în calitate de.............................

CAPITOLUL II

Constatări

Ca urmare a controlului efectuat au rezultat următoarele (constatări, consecinţe, responsabilităţi, măsuri dispuse):

1.  descrierea faptei: ........................................................................;

2.  prevederile legale încălcate:........................................................;

3.  consecinţe: ...................................................................................

La terminarea controlului au fost restituite toate actele şi documentele puse la dispoziţie organelor de inspecţie fiscală, cu excepţia celor reţinute, pentru care s-a întocmit proces-verbal de ridicare de înscrisuri.

Prezentul proces-verbal s-a întocmit în ................................................ exemplare, înregistrate în Registrul unic de control sub nr....................................................., din care un exemplar a fost lăsat contribuabilului, iar .................... exemplare au fost luate de organele de inspecţie fiscală.

Organe de inspecţie fiscală,                                               Administrator (director general),                                  

.............................................                                              ..................................................

(numele, prenumele, semnătura)                                           (numele, prenumele, semnătura)                                                                     

                                                                                           ...................................................

                                                                                                              Ştampila

1) Se va întocmi numai în cazul controlului inopinat, încrucişat (art. 95 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare), pentru constatarea unor situaţii faptice existente la un moment dat (art. 56 din aceeaşi ordonanţă) pentru consemnarea unor fapte care întrunesc elementele constitutive ale unei infracţiuni (art. 106 din ordonanţa menţionată). Nu are ca rezultat întocmirea deciziei de impunere. Se anexează la raportul de inspecţie fiscală.

2) Numele şi prenumele organelor de inspecţie fiscală.

3) Denumirea exactă a tematicii şi perioada supusă controlului.

4) Denumirea şi clasificarea conform codului CAEN ale obiectului de activitate desfăşurat.

5) Adresa punctului de lucru, a sucursalei, a subunităţii.

6) Menţionarea felului de sediu secundar (punct de lucru, sucursală, subunitate).

7) Numele, prenumele, funcţia, datele de identitate, CNP.

ANEXA Nr. 5b)

INSTRUCŢIUNI

de completare şi utilizare a formularului „Proces-verbal de constatare a contravenţiilor"

CAPITOLUL I

1.  „Procesul-verbal de constatare a contravenţiilor" reprezintă actul de control care se întocmeşte de către organele de inspecţie fiscală numai în cazul controlului inopinat, incrucişat (art. 95 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare), în cazul efectuării, în condiţiile legii, a unei cercetări la faţa locului (art. 56 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare) sau pentru consemnarea unor fapte, în timpul inspecţiei fiscale, care pot întruni elementele constitutive ale unei infracţiuni (art. 106 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare).

Nu are ca rezultat întocmirea unei decizii de impunere.

2.  Câmpurile libere din cadrul formularului se vor completa după cum urmează:

1.  data (ziua, luna, anul) la care s-a întocmit procesul-verbal;

2.  numele şi prenumele organelor de inspecţie fiscală care efectuează controlul;

3.  se vor preciza denumirea exactă a obiectului controlului şi perioada supusă verificării;

4.  denumirea obiectului de activitate şi clasificarea după codul activităţii conform clasificării CAEN;

5.  se vor preciza adresa punctului de lucru, sucursalei, subunităţii la care s-a desfăşurat controlul, dacă acesta a avut loc în alt loc decât domiciliul fiscal, precum şi modul de deţinere al spaţiului unde se desfăşoară activitatea;

6.  se va preciza tipul sediului secundar (punct de lucru, sucursală, subunitate);

7.  se vor înscrie numele şi prenumele, funcţia, datele de identitate, CNP, precum şi calitatea acestuia în cadrul societăţii.

CAPITOLUL II

1.  Constatările controlului vor fi prezentate clar şi concis, fără detalieri inutile, astfel încât să rezulte motivul de fapt şi temeiul de drept care au stat la baza fundamentării fiecăreia. Se vor nominaliza, acolo unde legea prevede, persoanele făcute responsabile de faptele constatate. De asemenea, se vor înscrie măsurile operative dispuse contribuabilului pentru respectarea prevederilor legale în materie.

In susţinerea constatărilor se vor prezenta copii după documente justificative, registre, balanţe de verificare, declaraţii fiscale, situaţii privind starea de fapt constatată şi efectele juridice produse. In cazul în care din control au rezultat elementele constitutive ale unei infracţiuni prevăzute de legea penala, se va prezenta şi punctul de vedere al persoanei făcute responsabilă, care va fi anexat la procesul-verbal. Dacă este cazul, în situaţiile în care din control au rezultat elementele constitutive ale unei infracţiuni prevăzute de legea penală, constatările se vor consemna într-un proces-verbal separat.

Se va prezenta în sinteză şi punctul de vedere al reprezentantului legal al contribuabilului sau al persoanei împuternicite de acesta, faţă de constatările organului de inspecţie, numai atunci când acesta/aceasta are o opinie contrară şi o prezintă în scris în timpul controlului. Organele de inspecţie fiscală vor analiza cu obiectivitate punctul de vedere al contribuabilului şi, în funcţie de concluzii, vor înscrie în procesul-verbal argumentele cu care se combate fiecare dintre aspectele prezentate în scris de către contribuabil. Punctul de vedere al organului de inspecţie fiscală faţă de argumentele aduse de contribuabil va fi consemnat cu precizarea   prevederilor legale în domeniu şi fundamentate pe analiza datelor înscrise în procesul-verbal.

Pentru faptele care sunt sancţionate contravenţional organele de inspecţie fiscală vor întocmi, separat, în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare, un proces-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor.

Punctul de vedere în scris al reprezentantului legal al contribuabilului sau al persoanei împuternicite de acesta se va anexa la procesul-verbal.

Constatările organelor de inspecţie fiscală rezultate în urma unei acţiuni de control inopinat, încrucişat sau de cercetare la faţa locului se pot finaliza cu propunerea de a se programa efectuarea unei inspecţii fiscale parţiale sau generale la contribuabilul care a făcut obiectul controlului.

2.   Semnarea procesului-verbal. Procesul-verbal se semnează de organele de inspecţie fiscală, de reprezentantul legal al contribuabilului, de persoanele răspunzătoare, (funcţia deţinută), precum şi de eventualii martori în prezenţa cărora s-a efectuat controlul. Procesele-verbale se încheie în cel puţin două exemplare, din care:

-  exemplarul 1 rămâne la organul de inspecţie fiscală care a efectuat controlul;

-  exemplarul 3 rămâne la contribuabil.

Procesele-verbale încheiate ca urmare a unor solicitări făcute de organe abilitate ale statului se vor întocmi în 3 exemplare, din care un exemplar, împreună cu anexele, se va înainta instituţiei care a solicitat verificarea.

Procesele-verbale în care sunt consemnate constatări care ar putea întruni elemente constitutive ale unei infracţiuni, în condiţiile prevăzute de legea penală, vor fi semnate de organele de inspecţie fiscală şi de către contribuabilul supus inspecţiei, cu sau fără explicaţii ori obiecţiuni din partea contribuabilului. In cazul în care cel supus controlului refuză să semneze procesul-verbal, organul de inspecţie fiscală va consemna despre aceasta în procesul-verbal.

In toate cazurile, procesul-verbal va fi comunicat contribuabilului.

ANEXA Nr. 5c)

CARACTERISTICILE   DE   TIPĂRIRE

modul de difuzare, utilizare şi păstrare a formularului „Proces-verbal de constatare a contravenţiilor"

1.  Denumire: Proces-verbal de constatare a contravenţiilor

2.  Format: A4 (poate avea un număr variabil de pagini)

3.  Caracteristici de tipărire: se tipăreşte pe o singură faţă. Se poate edita cu ajutorul tehnicii de calcul.

4.  Se utilizează de către organele fiscale pentru consemnarea unor fapte ca urmare a unui control inopinat, încrucişat sau pentru o cercetare la faţa locului sau pentru consemnarea unor fapte care întrunesc elementele constitutive ale unei infracţiuni.

5.  Se întocmeşte în două sau 3 exemplare, în funcţie de tipul de control efectuat.

6.  Circulă:

-  exemplarul 1 la Administraţia Fondului pentru Mediu;

-  exemplarul 2 la contribuabil;

-  exemplarul 3 (după caz), încheiat în cazul în care sunt consemnate elementele constitutive ale unei infracţiuni prevăzute de legea penală sau sunt consemnate fapte a căror verificare a fost solicitată de organele abilitate ale statului, se va înainta organelor de cercetare penală sau instituţiei care a solicitat verificarea.

7. Se arhivează:

-  exemplarul 1 la raportul de inspecţie fiscală/procesul-verbal de control;

-  exemplarul 2 la contribuabil.

ANEXA Nr. 6a)

PROCES-VERBAl

de ridicare/restituire de înscrisuri

încheiat la data de ...../...../...........

Subsemnaţii ........................................................, având funcţia de .................................................................................... în cadrul Administraţiei Fondului pentru Mediu, în baza art. 55 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, a legitimaţiilor de inspecţie fiscală nr.................................şi a ordinului de serviciu nr............./............................., am ridicat/restituit de la...................................................1), în prezenţa.........................................................2)

următoarele (documente, înscrisuri etc): ......................................................

Menţionăm că pentru documentele ridicate s-au lăsat copii certificate de organul de inspecţie fiscală şi de un reprezentant legal al societăţii.

Procesul-verbal, înregistrat la contribuabil sub nr................................... din .............................................................., s-a încheiat în două exemplare, dintre care unul a fost lăsat la contribuabil, iar unul a fost luat de organele de inspecţie fiscală.

Organe de inspecţie fiscală3),                                                      Reprezentantul contribuabilului4),              

...............................................                                                     ......................................................

(numele, prenumele, semnătura)                                                    (numele, prenumele, funcţia, semnătura)

                                                                                                                …………………………………..

                                                                                                                          Ştampila

1) Denumirea contribuabilului, domiciliul fiscal, codul de identificare fiscală.

2) Numele, prenumele, funcţia, calitatea reprezentantului contribuabilului.

3) Numele, prenumele, funcţia.

4) Numele, prenumele, funcţia, adresa, datele de identitate, CNP.

ANEXA Nr. 6b)

INSTRUCŢIUNI

de completare şi utilizare a formularului „Proces-verbal de ridicare/restituire de înscrisuri"

„Procesul-verbal de ridicare/restituire de înscrisuri" se completează de organele de inspecţie fiscală cu ocazia ridicării/restituirii de documente. Se înscriu numele şi prenumele organelor de inspecţie fiscală, funcţia şi numărul legitimaţiei de inspecţie fiscală.

„Documente/inscrisuri": se vor descrie pe scurt documentele ridicate/restituite prin prezentarea următoarelor date: tipul, seria numărul, conţinutul, numărul de file, registre, carnete, bucăţi etc.

Documentele sau actele se anexează în original când sunt considerate fictive sau asupra cărora există suspiciuni că sunt fictive, precum şi când există indicii că s-ar urmări sustragerea sau distrugerea lor de cei interesaţi. In acest caz, se lasă contribuabilului controlat copii confirmate de un reprezentant legal al acestuia şi ele organul de inspecţie fiscală.

Se completează în două exemplare, dintre care un exemplar pentru organul de inspecţie fiscală şi un exemplar pentru contribuabil.

ANEXA Nr. 6c)

CARACTERISTICILE   DE   TIPĂRIRE,

modul de difuzare, utilizare şi păstrare a formularului „Proces-verbal de ridicare/restituire de înscrisuri"

1.  Denumire: Proces-verbal de ridicare/restituire de înscrisuri

2.  Format: A4 (poate avea un număr variabil de pagini)

3.  Caracteristici de tipărire: se tipăreşte pe o singură faţă. Se poate edita cu ajutorul tehnicii de calcul.

4.  Se utilizează de către organele fiscale pentru ridicarea/restituirea de înscrisuri.

5.  Se întocmeşte în două exemplare de organul fiscal de inspecţie fiscală.

6.  Circulă:

-  exemplarul 1 la organul fiscal care efectuează inspecţia fiscală;

-  exemplarul 2 la contribuabil.

7.  Se arhivează:

-  exemplarul 1 la raportul de inspecţie fiscală/procesul-verbal de control;

-  exemplarul 2 la contribuabil.

ANEXA Nr. 7a)

PROCES-VERBAL

de sigilare/desigilare

încheiat astăzi, ..............................., 1)  în .....................................2)

Subsemnaţii .........................................., având funcţia de ..............................în cadrul Administraţiei Fondului pentru Mediu, în baza titlului VII din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, a legitimaţiilor de inspecţie fiscală nr.......şi a ordinului de serviciu nr......./....., astăzi, ......, în prezenţa......3) având funcţia de.......................... la.................................4), posesor al BI/CI/paşaport seria...... nr..........., eliberat/eliberată de ................................. la data de ........................................, cu domiciliul în localitatea.............................................., bd./str............................................. nr.......,bl. ..., sc. ..., et. ..., ap. ..., judeţul/sectorul ..........................................., am procedat la sigilarea următoarelor: .................................5) .

Cele sigilate aparţin................................................................................6) din ......................................................................7)

Sigilarea a fost determinată de...........................................................................8)

A fost aplicat sigiliul..........................................................................................9)

In conformitate cu prevederile art. 243 din Codul penal, înlăturarea sau distrugerea sigiliului constituie infracţiune şi se pedepseşte conform legii.

Prezentul proces-verbal a fost întocmit în două exemplare, dintre care un exemplar a fost predat ......................................10), domiciliat/domiciliată în ........................................11), posesor/posesoare al/a BI/CI/paşaport seria............................ nr. ..., având calitatea de ...................................... la .........................................

Organe de inspecţie fiscală,                                       

..............................................      

(numele, prenumele, semnătura)                                        

Martori asistenţi,   

.......................................   

(numele, prenumele, )

(BI/CI/paşaport seria ...... nr......., CNP ......,

eliberat/eliberată de ...... la data de ......)

Reprezentantul contribuabilului,

....................................................

(numele, prenumele, CNP, funcţia, semnătura)                          

Astăzi, ............................, ora ....................., s-a procedat la desigilarea următoarelor: ............................... după verificarea prealabilă a sigiliului aplicat, care a fost găsit intact (în orice altă situaţie se va preciza starea sigiliului).

Organe de inspecţie fiscală,                                        

..............................................      

(numele, prenumele, semnătura)                                        

Martori asistenţi,   

............................   

(numele, prenumele, )

(BI/CI/paşaport seria ...... nr......., CNP ......,

eliberat/eliberată de ...... la data de ......)

Reprezentantul contribuabilului,

....................................................

(numele, prenumele, CNP, funcţia, semnătura)                         

  

1)  Ziua, luna, anul, ora.

2) Localitatea.

3) Numele şi prenumele.

4) Denumirea contribuabilului.

5) Spaţii, imobile, bunuri, valori, mărfuri, documente etc.

6) Denumirea contribuabilului.

7) Adresa completă.

8) Se invocă motivul sigilării.

9) Numărul şi caracteristicile sigiliului aplicat.

10) Numele şi prenumele.

11) Adresa completă.

ANEXA Nr. 7b)

INSTRUCŢIUNI

de completare şi utilizare a formularului „Proces-verbal de sigilare/desigilare"

„Procesul-verbal de sigilare/desigilare" se întocmeşte de organele de inspecţie fiscală în situaţiile în care există indicii că în locurile de producţie, depozitare, comercializare se găsesc bunuri sau produse a căror provenienţa nu este legală sau a căror fabricaţie este interzisă de lege ori se produce fără autorizaţie, iar acţiunea de inspecţie fiscală nu poate fi finalizată, urmând a fi continuată în ziua lucrătoare următoare.

Se poate utiliza şi în situaţia în care există posibilitatea ca documentele şi actele necesare inspecţiei fiscale să fie sustrase, distruse ori nu se poate face un inventar al documentelor în vederea reţinerii acestora.

In situaţia în care nu este prezent un reprezentant al contribuabilului, sigilarea/desigilarea se efectuează în prezenţa unor martori asistenţi.

Se întocmeşte în două exemplare, dintre care un exemplar se lasă reprezentantului legal al contribuabilului supus inspecţiei fiscale sau deţinătorului spaţiului sigilat, iar celălalt exemplar se reţine de echipa de inspecţie fiscală şi se anexează la actul de inspecţie fiscala.

Desigilarea se consemnează, în ambele exemplare, de regulă de aceeaşi echipă de inspecţie fiscală care a aplicat sigiliul.

ANEXA Nr. 7c)

CARACTERISTICILE   DE   TIPĂRIRE,

modul de difuzare, utilizare şi păstrare a formularului „Proces-verbal de sigilare/desigilare"

1.  Denumire: Proces-verbal de sigilare/desigilare.

2.  Format: A4

3.  Caracteristici de tipărire: se tipăreşte pe faţă/verso. Se poate edita cu ajutorul tehnicii de calcul.

4.   Se utilizează de organele fiscale pentru sigilarea/desigilarea unor incinte ale contribuabilului supus inspecţiei fiscale/controlului.

5.  Se întocmeşte în două exemplare de organul fiscal de inspecţie fiscală.

6.  Circulă:

-  exemplarul 1 la organul fiscal care efectuează inspecţia fiscală/controlul;

-  exemplarul 2 la contribuabilul supus inspecţiei fiscale/controlului sau la deţinătorul legal al incintei sigilate.

7.  Se arhivează:

-  exemplarul 1 la raportul de inspecţie fiscală/procesul-verbal de control;

-  exemplarul 2 la contribuabil.

ANEXA Nr. 8a)

DECLARAŢIE

Subsemnatul/Subsemnata .............................................., domiciliat/domiciliată în localitatea ..........................................bd./str....................................................... nr......., bl......., sc......., et......., ap......., judeţul/sectorul...................................................,

CNP ............................................................., posesor/posesoare al/a CI/BI/paşaport seria ...... nr......., eliberată/eliberat de ........................la data de ......................................, în calitate de administrator/împuternicit legal al ...................................................., cu domiciliul fiscal în localitatea ................................, bd./str..................................... nr......., bl......., sc......., et......., ap......., judeţul /sectorul ............., codul de identificare fiscală ................., declar pe propria răspundere, în baza art. 103 alin. (8) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003

privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, sub sancţiunea faptei de fals în declaraţii, prevăzută de Codul penal, următoarele:

1.  am pus la dispoziţie organelor de inspecţie fiscală toate documentele şi informaţiile solicitate pentru desfăşurarea inspecţiei fiscale şi răspund de exactitatea, realitatea şi legalitatea acestora;

2.  documentele puse la dispoziţie organelor de inspecţie fiscală au fost restituite în totalitate la finalizarea inspecţiei fiscale, cu excepţia celor pentru care s-a întocmit proces-verbal de ridicare de înscrisuri;

3.  alte aspecte de declarat: ....................................................................................................................................................................

Drept care am dat prezenta declaraţie, întocmită în două exemplare, dintre care un exemplar a rămas în posesia mea, iar un exemplar a fost predat echipei de inspecţie fiscală.

Data........................................................

..................................................                           ..................................... 

(numele şi prenumele)                                           (semnătura)

                                                                

ANEXA Nr. 8b)

INSTRUCŢIUNI

de completare şi utilizare a formularului „Declaraţie"

„Declaraţia" se întocmeşte şi se semnează de către administratorul sau împuternicitul legal al societăţii, la finalizarea inspecţiei fiscale, în baza art. 103 alin. (8) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

Persoana care dă această declaraţie poate accepta sau nu elementele din declaraţie care sunt prevăzuzte la pct. 1-3.

La pct. 3 poate declara orice alte aspecte în legătură cu obiectul inspecţiei fiscale.

Se întocmeşte în două exemplare, dintre care:

-  un exemplar va fi anexat la raportul de inspecţie fiscală/procesul-verbal de control;

-  exemplarul 2 rămâne la contribuabil.

ANEXA Nr. 8c)

CARACTERISTICILE   DE   TIPĂRIRE,

modul de difuzare, utilizare şi păstrare a documentului „Declaraţie"

1.  Denumire: Declaraţie

2.  Format: A4

3.  Caracteristici de tipărire: se tipăreşte pe o singură faţă. Se poate edita cu ajutorul tehnicii de calcul.

4.  Se utilizează de către reprezentantul legal al contribuabilului.

5.  Se întocmeşte în două exemplare de organul fiscal de inspecţie fiscală.

6.  Circulă:

-  exemplarul 1 la organul fiscal care efectuează inspecţia fiscală/controlul;

-  exemplarul 2 la contribuabil.

7.  Se arhivează:

-  exemplarul 1 la raportul de inspecţie fiscală/procesul-verbal de control;

-  exemplarul 2 la contribuabil.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 657/2006

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 657 din 2006
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu