Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 728 din 4 decembrie 2008

privind aprobarea regulamentului de organizare si functionare, a structurii organizatorice si a statului de functii ale Oficiului National al Denumirilor de Origine pentru Vinuri (ONDOV)

ACT EMIS DE: MINISTERUL AGRICULTURII SI DEZVOLTARII RURALE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 852 din 18 decembrie 2008



Având în vedere Referatul de aprobare al Oficiului Naţional al Denumirilor de Origine pentru Vinuri (ONDOV) nr. 1.905 din 18 noiembrie 2008, referitor la aprobarea regulamentului de organizare şi funcţionare, a structurii organizatorice şi a statului de funcţii ale Oficiului Naţional al Denumirilor de Origine pentru Vinuri (ONDOV),

în temeiul prevederilor art. 35, 41, 42 şi 43 ale Legii viei şi vinului în sistemul organizării comune a pieţei vitivinicole nr. 244/2002, republicată,

în temeiul prevederilor art. 6 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 385/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale,

ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale emite prezentul ordin.

Art. 1. - Se aprobă Regulamentul de organizare şi funcţionare a Oficiului Naţional al Denumirilor de Origine pentru Vinuri, prevăzut în anexa nr. 1.

Art. 2. - Se aprobă Structura organizatorică a Oficiului Naţional al Denumirilor de Origine pentru Vinuri (ONDOV), prevăzută în anexa nr. 2.

Art. 3. - Se aprobă Statul de funcţii al Oficiului Naţional al Denumirilor de Origine pentru Vinuri (ONDOV), prevăzut în anexa nr. 3.

Art. 4. - La data intrării în vigoare a prezentului ordin, anexa nr. 2 „Regulamentul de organizare şi funcţionare a Oficiului Naţional al Denumirilor de Origine pentru Vinuri şi Alte Produse Vitivinicole (ONDOV)" la Ordinul ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pădurilor nr. 52/2003 privind aprobarea Normelor metodologice pentru producerea şi comercializarea vinurilor cu denumire de origine şi a Regulamentului de organizare şi funcţionare a Oficiului Naţional al Denumirilor de Origine pentru Vinuri şi Alte Produse Vitivinicole (ONDOV), publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 158 din 12 martie 2003, cu modificările ulterioare, şi Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale nr. 967/2004 privind aprobarea structurii organizatorice şi a statului de funcţii ale Oficiului Naţional al Denumirilor de Origine pentru Vinuri şi Alte Produse Vitivinicole (ONDOV), publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 12 din 5 ianuarie 2005, se abrogă.

Art. 5. -Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 6. - Oficiul Naţional al Denumirilor de Origine pentru Vinuri (ONDOV) va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 7. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul agriculturii şi dezvoltam rurale,

Dacian Cioloş

ANEXA Nr. 1

REGULAMENT

de organizare şi funcţionare a Oficiului Naţional al Denumirilor de Origine pentru Vinuri (ONDOV)

PARTEA I

Rolul şi funcţiile Oficiului Naţional al Denumirilor de Origine pentru Vinuri (ONDOV)

Art. 1. - Oficiul Naţional al Denumirilor de Origine pentru Vinuri, denumit în continuare ONDOV, este organizat şi funcţionează potrivit prevederilor art. 35, 41, 42 şi 43 din Legea viei şi vinului în sistemul organizării comune a pieţei vitivinicole nr. 244/2002, republicată, şi ale prevederilor art. 65 şi 111 din Normele metodologice de aplicare a Legii viei şi vinului în sistemul organizării comune a pieţei vitivinicole nr. 244/2002, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.134/2002.

Art. 2. - ONDOV este instituţie publică cu personalitate juridică, în subordinea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, denumit în continuare Ministerul Agriculturii, sub coordonarea secretarului de stat pentru agricultură.

Art. 3. - ONDOV funcţionează în vederea îndeplinirii atribuţiilor legate de orientarea activităţilor din domeniul viticulturii şi vinificaţiei, precum şi pentru îndrumarea şi controlul tehnic de specialitate în realizarea producţiei vitivinicole.

Art. 4. - Sursele de finanţare ale ONDOV provin integral din venituri proprii şi se utilizează pentru finanţarea activităţii acestuia, potrivit bugetului său de venituri şi cheltuieli, aprobat anual de către ordonatorul principal de credite.

ARTEA a II-a

Structura de organizare a ONDOV

Art. 5. - Structura de organizare a ONDOV se constituie din compartimente care funcţionează la nivel central şi din inspectorate teritoriale care funcţionează în regiuni viticole stabilite conform legii şi se aprobă prin ordin al ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale, denumit în continuare ministrul agriculturii.

PARTEA a III-a

Conducerea ONDOV

Art. 6. - (1) Conducerea ONDOV se exercită de către directorul general.

(2)  Directorul general reprezintă ONDOV în raporturile cu Ministerul Agriculturii, cu celelalte instituţii similare, cu alte autorităţi publice şi organizaţii, cu persoane juridice şi fizice din ţară sau din străinătate, precum şi în justiţie.

(3)  Directorul general coordonează activitatea serviciilor, compartimentelor şi birourilor din subordine şi îndeplineşte atribuţiile prevăzute de Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările ulterioare, în calitate de ordonator de credite.

(4) In exercitarea atribuţiilor sale, directorul general emite decizii şi instrucţiuni, în condiţiile legii.

(5) In cazul în care, din diverse motive, directorul general nu poate exercita atribuţiile curente, acesta desemnează prin decizie un alt angajat al ONDOV care să exercite aceste atribuţii, înştiinţându-l pe ministrul agriculturii despre aceasta.

Art. 7. - (1) Şefii de servicii, compartimente şi birouri, precum şi toţi angajaţii ONDOV exercită atribuţiile delegate de către directorul general prin decizie sau fişa postului.

(2) Răspunderile şi atribuţiile angajaţilor ONDOV se stabilesc prin contracte individuale de muncă încheiate cu conducerea instituţiei.

Art. 8. - (1) Directorul general, numit în condiţiile legii, se subordonează ministrului agriculturii şi are, în principal, următoarele atribuţii:

a)  asigură stabilitatea funcţionării ONDOV, continuitatea conducerii şi realizarea legăturilor funcţionale dintre structurile instituţiei;

b)  coordonează buna funcţionare a compartimentelor şi activităţilor cu caracter funcţional din cadrul instituţiei;

c)  colaborează cu secretarii generali şi cu direcţiile şi compartimentele de specialitate din cadrul Ministerului Agriculturii în probleme de interes comun;

d)   urmăreşte şi asigură finalizarea actelor normative aprobate de Ministerul Agriculturii, care au fost iniţiate de ONDOV;

e)   monitorizează şi controlează elaborarea raportărilor periodice, prevăzute de reglementările în vigoare;

f)  coordonează întregul personal al ONDOV, activitatea de elaborare a politicilor de personal şi principiile directoare pentru managementul de personal din cadrul compartimentelor;

g) asigură structura optimă a ONDOV, pe baza atribuţiilor şi responsabilităţilor stabilite prin actul normativ de organizare şi funcţionare;

h) coordonează activitatea privind reprezentarea ONDOV şi a unităţilor subordonate în contencios;

i) coordonează evaluarea şi pregătirea personalului ONDOV;

j) coordonează aplicarea legislaţiei de salarizare a personalului ONDOV;

k) coordonează activitatea de elaborare şi execuţie a bugetului ONDOV;

l) coordonează activitatea de elaborare a documentaţiei necesare alocării de capital;

m) coordonează activitatea financiar-contabilă şi activitatea de monitorizare a bugetelor unităţilor subordonate ONDOV;

n) coordonează activitatea de întreţinere şi reparaţii, de evidenţă, gestiune şi mijloace logistice;

o) îndeplineşte şi alte atribuţii încredinţate de ministrul agriculturii.

(2) In vederea îndeplinirii atribuţiilor sale, directorul general al ONDOV are dreptul să solicite informaţii de la direcţii, precum şi de la celelalte compartimente din structura Ministerului Agriculturii.

PARTEA a IV-a

Atribuţiile şi relaţiile funcţionale existente în structura de organizare a ONDOV

Art. 9. - (1) Potrivit organigramei aprobate prin ordin, structura de organizare a ONDOV cuprinde:

- Compartimentul consilieri;

- Compartimentul audit;

- Compartimentul financiar-contabilitate;

- Compartimentul achiziţii;

- Compartimentul juridic-administrativ;

- Compartimentul managementul resurselor umane, sănătate şi securitate în muncă;

- Compartimentul coordonare, monitorizare, promovare, comunicare, informaţii publice şi relaţii cu presa;

- Serviciul viticultură-vinificaţie.

(2) Atribuţiile prevăzute în prezentul regulament vor fi completate cu cele prevăzute de actele normative în vigoare şi de conducerea ONDOV, în limita competenţelor.

CAPITOLUL I

Compartimentul consilieri

Art. 10. - (1) Compartimentul consilieri se află în subordinea directă a directorului general, de la care primeşte sarcini şi pe care îl informează despre realizarea acestora.

(2) Consilierii, în raport cu domeniile de activitate care li s-au repartizat, au următoarele responsabilităţi:

a) să analizeze, să verifice şi să îl informeze pe directorul general, în timp util, în legătură cu caracterul legal, eficienţa şi oportunităţile activităţii instituţiei sau, după caz, despre nerespectarea acestor deziderate;

b)    să asigure, printr-o colaborare sistematică cu compartimentele din componenţa structurii organizatorice a ONDOV şi cu alte organe ale administraţiei publice, în timp util, necesarul minim de informaţii, astfel încât să poată lua decizia în mod corect, rapid şi eficient;

c) să prezinte interlocutorilor punctul de vedere al directorului general, în limitele stabilite de acesta, în legătură cu problematica de soluţionat, solicitând colaborarea factorilor autorizaţi.

(3) Potrivit domeniilor de activitate care le-au fost repartizate de către directorul general, consilierii au următoarele atribuţii principale:

a) efectuează sau/şi participă, în limitele mandatului dat de directorul general, împreună cu factorii autorizaţi, la efectuarea unor analize complexe, a unor activităţi din domeniile de activitate ale ONDOV, urmărind ca lucrarea să evidenţieze elementele concrete solicitate de demnitar, în concordanţă cu realitatea şi normele legale din domeniu;

b)  participă şi, după caz, prezintă puncte de vedere la şedinţele la care participă ONDOV şi contribuie la elaborarea proiectelor de acte normative iniţiate de ONDOV;

c)  participă la analiza materialelor transmise către ONDOV, formulând obiecţii sau propuneri, împreună cu celelalte compartimente din componenţa structurii ONDOV, în domeniile de activitate în care li s-au stabilit răspunderi de către directorul general;

d) urmăresc, în domeniile de activitate în care li s-au stabilit răspunderi, elaborarea documentaţiilor dispuse de directorul general ca urmare a solicitărilor Ministerului Agriculturii;

e) execută şi alte sarcini, stabilite expres de către directorul general în subordinea căruia îşi desfăşoară activitatea;

f)  sprijină activitatea Serviciului viticultură-vinificaţie şi a inspectoratelor teritoriale;

g) în realizarea atribuţiilor şi sarcinilor ce le revin, au dreptul să solicite de la compartimentele ONDOV, în limitele mandatului dat, documente, date şi informaţii, precum şi sprijinul autorizat al specialiştilor.

CAPITOLUL II

Compartimentul audit

Art. 11. - (1) Compartimentul audit din cadrul ONDOV este organizat conform prevederilor Legii nr. 672/2002 privind auditul public intern, cu modificările şi completările ulterioare, ca un compartiment funcţional, în subordinea directă şi nemijlocită a directorului general al ONDOV.

(2) Răspunderea pentru asigurarea cadrului organizatoric şi funcţional necesar desfăşurării activităţii de audit public intern revine conducerii instituţiei publice, conform prevederilor art. 3 alin. (1) şi art. 9 lit. a) din Legea nr. 672/2002, cu modificările şi completările ulterioare.

(3)  Conducătorul Compartimentului audit este responsabil pentru organizarea şi desfăşurarea activităţilor de audit şi pentru asigurarea condiţiilor necesare pregătirii profesionale a auditorilor, conform prevederilor art. 10 alin. (3) şi art. 19 alin. (7) din Legea nr. 672/2002, cu modificările şi completările ulterioare.

(4) Auditul public intern este definit prin lege ca activitate funcţional independentă, care dă asigurări şi consiliere conducerii pentru buna administrare a veniturilor şi cheltuielilor publice, ajută entitatea publică să îşi îndeplinească obiectivele printr-o abordare sistematică şi metodică, evaluează şi îmbunătăţeşte eficienţa şi eficacitatea sistemului de conducere bazat pe gestiunea riscului, a controlului şi a proceselor de administrare.

(5)  Auditul public intern trebuie să sprijine conducătorul entităţii publice în identificarea şi evaluarea riscurilor semnificative. Prin evaluarea periodică a eficienţei şi eficacităţii sistemului de control intern, auditul public intern ajută entitatea publică să îşi menţină un sistem de control intern adecvat.

Art. 12. -Auditul public intern se exercită asupra tuturor activităţilor desfăşurate de ONDOV, inclusiv asupra unităţilor care funcţionează în subordinea ONDOV, cu privire la formarea şi utilizarea fondurilor publice şi la administrarea patrimoniului public, precum şi la utilizarea fondurilor externe.

Art. 13. -In realizarea misiunilor de audit public intern vor fi atraşi şi alţi specialişti sau alte persoane calificate din interiorul instituţiei sau din afară, conform prevederilor legale.

Art. 14. - Compartimentul audit auditează cel puţin o dată la 3 ani, fără a se limita la acestea, următoarele:

a)  angajamentele bugetare şi legale din care derivă direct sau indirect obligaţii de plată, inclusiv fondurile comunitare şi alte fonduri externe;

b)  plăţile asumate prin angajamente bugetare şi legale, inclusiv fondurile comunitare şi alte fonduri externe;

c)  vânzarea, gajarea, concesionarea sau închirierea de bunuri din domeniul privat al statului ori al unităţilor administrativ-teritoriale;

d)  concesionarea sau închirierea de bunuri din domeniul public al statului ori al unităţilor administrativ-teritoriale;

e)   constituirea veniturilor publice, respectiv modul de autorizare şi stabilire a titlurilor de creanţă, precum şi a facilităţilor acordate la încasarea acestora;

f) alocarea creditelor bugetare;

g) sistemul contabil şi fiabilitatea acestuia;

h) sistemul de luare a deciziilor;

i) sistemul de conducere şi control, precum şi riscurile asociate unor astfel de sisteme;

j) sistemele informatice.

Art. 15. - Compartimentul audit îndeplineşte următoarele atribuţii principale:

a) este organizat şi funcţionează respectând standardele şi procedurile naţionale şi internaţionale de audit, precum şi prevederile legislaţiei naţionale şi ale reglementărilor Uniunii Europene;

b) realizează misiuni de audit pentru a da asigurare cu privire la realitatea şi corectitudinea operaţiunilor finanţate din fonduri naţionale şi externe;

c) pe baza analizei riscurilor, a criteriilor-semnal, a sugestiilor directorului general, precum şi a prevederilor normelor şi reglementărilor specifice, întocmeşte şi supune spre aprobare planul anual de audit, până la data de 30 noiembrie, pentru anul următor, împreună cu referatul de justificare, întocmit conform prevederilor legale;

d)  propune modificarea planului de audit ori de câte ori analiza riscurilor motivează acest lucru sau conducerea Ministerului Agriculturii dispune efectuarea unor misiuni de audit neprevăzute în planul iniţial aprobat, prin renunţarea la unele misiuni cu riscuri mai reduse incluse în plan;

e)  transmite către unităţile din structura organizatorică a ONDOV tematici sau obiective de audit, pe care acestea au obligaţia să le execute;

f)  formulează propuneri pentru întocmirea programului de asigurare şi îmbunătăţire a calităţii activităţii de audit la nivelul compartimentului;

g) exercită misiuni de audit public intern, conform planurilor aprobate la nivelul ONDOV, pentru a evalua dacă sistemele de management financiar şi control intern ale entităţii publice sunt transparente şi sunt conforme cu normele de legalitate, regularitate, economicitate, eficienţă şi eficacitate;

h) face recomandări de îmbunătăţire a eficienţei, eficacităţii şi economicităţii utilizării fondurilor naţionale şi fondurilor comunitare;

i) elaborează şi actualizează ghidurile practice de audit;

j) asigură îndrumarea metodologică şi perfecţionarea pregătirii profesionale a auditorilor, conform legislaţiei în vigoare;

k)în cazul identificării unor iregularităţi sau posibile prejudicii, raportează imediat directorului general, în termen de 3 zile;

l) elaborează raportul anual al activităţii de audit public intern;

m) monitorizează modul de implementare a misiunilor şi recomandărilor prevăzute prin rapoartele de audit şi raportează asupra lor;

n) informează directorul general despre recomandările neînsuşite de către compartimentele ONDOV, precum şi despre consecinţele acestora.

CAPITOLULUI

Compartimentul financiar-contabilitate

Art. 16. - Compartimentul financiar-contabilitate are următoarele atribuţii specifice:

a) întocmeşte proiectul bugetului ONDOV, în colaborare cu unităţile subordonate ONDOV, având în vedere numărul de personal, cheltuielile materiale necesare desfăşurării activităţii, cheltuielile de capital, sumele pentru susţinerea financiară a producătorilor agricoli, în funcţie de actele normative în vigoare;

b) întocmeşte proiectele de rectificare a bugetului ONDOV;

c) urmăreşte execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli pentru activitatea proprie şi organizează evidenţa angajamentelor bugetare şi legale pentru activitatea proprie;

d) după aprobarea legii anuale a bugetului de stat, repartizează bugetul ONDOV pe unităţile subordonate şi întocmeşte proiectele de rectificare a bugetului ONDOV, ori de câte ori se produce rectificarea bugetului pe unităţile subordonate;

e) repartizează lunar creditele bugetare pe unităţile subordonate, pe categorii de cheltuieli, în care scop întocmeşte deschiderile de credite bugetare;

f)  cuprinde în deschiderile de credite sumele necesare acoperirii cheltuielilor de personal şi cheltuielilor materiale, investiţii şi subvenţii aprobate prin actele normative în vigoare;

g) supune spre aprobare reprezentanţilor controlului delegat şi apoi ordonatorului principal de credite toate documentele de repartizare a creditelor bugetare, de virări de credite conform Legii nr. 500/2002 , cu modificările ulterioare, a transferurilor şi împrumuturilor;

h) realizează alocările financiare din fonduri speciale, conform actelor normative în vigoare, şi ţine evidenţa extracontabilă a repartizărilor de credite;

i) elaborează, centralizează şi verifică situaţiile financiare trimestriale şi anuale şi anexele acestora ale ONDOV şi ale unităţilor subordonate;

j) organizează şi asigură buna desfăşurare a activităţii financiare a ONDOV şi organizează controlul financiar preventiv propriu;

k) întocmeşte statele de plată a salariaţilor şi a altor categorii de personal, pentru personalul din aparatul propriu al ONDOV, răspunde de corectitudinea datelor înscrise în acestea, execută deciziile de reţinere sau imputare, urmăreşte recuperarea pagubelor;

l) întocmeşte situaţia privind monitorizarea cheltuielilor de personal, pentru personalul din aparatul propriu;

m) verifică şi răspunde de corectitudinea întocmirii actelor justificative de încasări şi plăţi ce se efectuează prin conturile curente sau prin casieria proprie;

n) verifică deconturile de cheltuieli prezentate de titulari şi urmăreşte încadrarea în prevederile bugetare a cheltuielilor privind deplasările interne şi externe;

o) efectuează plăţile generate de cheltuielile curente, încasează veniturile obţinute conform legii şi întocmeşte, verifică şi avizează documentaţia privind plăţile efectuate;

p) întocmeşte lunar, trimestrial şi anual situaţiile statistice prevăzute de lege;

q) organizează casieria ONDOV;

r) urmăreşte recuperarea cheltuielilor efectuate pentru unităţile aflate în subordinea ONDOV;

s) organizează şi asigură desfăşurarea în condiţiile legii a evidenţei contabile şi răspunde de ţinerea corectă şi la zi a evidenţei contabile, în conformitate cu planul de conturi şi cu normele metodologice de aplicare a acestuia;

t) organizează, potrivit prevederilor legale, efectuarea inventarierii valorilor materiale şi băneşti;

u) efectuează controlul gestionar pentru gestiunile proprii;

v) propune scoaterea din uz şi casarea unor bunuri din gestiunea proprie;

w) ţine evidenţa analitică şi întocmeşte balanţele analitice, în conformitate cu planul de conturi;

x) întocmeşte balanţele de verificare lunare şi situaţiile financiare trimestriale şi anuale, conform prevederilor legale;

y) răspunde de corectitudinea datelor înscrise în documentele şi situaţiile contabile.

Art. 17. -In ceea ce priveşte salarizarea, Compartimentul financiar-contabilitate are următoarele atribuţii:

a)  coordonează, asigură şi urmăreşte aplicarea legislaţiei muncii privind drepturile salariale prevăzute de actele normative în vigoare ale personalului contractual din aparatul propriu al ONDOV;

b)  asigură estimarea fondului de salarii anual în vederea fundamentării propunerilor de buget la titlul „Cheltuieli de personal" şi a rectificărilor acestuia pentru aparatul propriu, urmăreşte încadrarea în cheltuielile de personal aprobate prin buget;

c)  asigură întocmirea şi monitorizarea lunară a fondului de salarii şi cheltuielilor de personal, urmărind încadrarea în sumele aprobate prin bugetul de venituri şi cheltuieli;

d)  întocmeşte statul de funcţii şi statul de personal ale ONDOV şi le supune spre aprobare, cu încadrarea în fondul de salarii aferent şi cu repartizarea pe luni a cheltuielilor de personal conform bugetului aprobat;

e)   stabileşte salariul personalului numit în funcţii de conducere sau de execuţie din aparatul propriu;

f)  întocmeşte situaţii legate de premierea personalului, conform reglementărilor în vigoare;

g)  întocmeşte documentaţia necesară pentru acordarea orelor suplimentare;

h) coordonează activitatea de întocmire a propunerilor de buget în ceea ce priveşte cheltuielile de personal;

i) verifică, coordonează şi îndrumă controlul privind aplicarea legislaţiei muncii;

j) introduce modificări în buget ori de câte ori au loc suplimentări sau reduceri ale numărului de posturi;

k) întreţine nomenclatoarele de: posturi, funcţii de conducere şi de execuţie, în concordanţă cu modificările legislative privind structura organizatorică a ONDOV şi salarizarea angajaţilor din instituţiile publice cu venituri integral extrabugetare;

l) elaborează rapoarte periodice prin prelucrarea informaţiilor din baza de date: stat de funcţii, stat nominal de personal, încadrare, lista posturilor vacante, lista angajaţilor cu funcţii de conducere, situaţia ocupării posturilor pe compartimente;

m) răspunde la sesizări şi reclamaţii în domeniul drepturilor salariale, primite de la persoane fizice şi juridice;

n) îndeplineşte orice alte sarcini în domeniu, prevăzute de legislaţia de specialitate sau dispuse de directorul general al ONDOV

Art. 18. - Compartimentul financiar-contabilitate este condus de către un contabil-şef.

CAPITOLUL IV

Compartimentul achiziţii

Art. 19. - Compartimentul achiziţii are următoarele atribuţii specifice:

a)  analizează, fundamentează şi centralizează, pe baza propunerilor transmise de compartimentele ONDOV, Programul anual de investiţii şi volumul cheltuielilor pentru reparaţii capitale la obiectivele de investiţii ale ONDOV, pe care îl supune aprobării conducerii instituţiei;

b) elaborează sau participă prin reprezentanţi la elaborarea documentaţiilor pentru organizarea şi derularea procedurilor de achiziţii publice de produse, servicii sau lucrări, în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare, ale Hotărârii Guvernului nr. 925/2006 pentru aprobarea normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achiziţie publică din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale tuturor celorlalte acte normative ce reglementează activitatea de achiziţii publice, cu modificările şi completările ulterioare;

c)  elaborează procedurile proprii privind achiziţiile pentru care nu se aplică actele normative menţionate mai sus;

d)  întocmeşte şi actualizează propria bază de date cu operatorii economici, persoane fizice şi juridice, societăţi comerciale, furnizori de produse, prestatori de servicii, executanţi de lucrări etc;

e) fundamentează şi susţine propunerile de finanţare pentru lucrările de execuţie, achiziţii de echipamente, instalaţii, utilaje şi alte dotări independente, urmăreşte respectarea şi încadrarea în valorile aprobate, fundamentează şi justifică necesitatea suplimentării acestora;

f)  analizează propunerile de lucrări şi achiziţiile de utilaje, echipamente şi dotări incluse în volumul cheltuielilor de capital aprobat şi propune alocarea fondurilor necesare;

g) participă la transmiterea datelor şi modificărilor apărute în legislaţie, cu prelucrarea de rigoare în specificul activităţii de investiţii;

h) participă în comisiile de elaborare a documentaţiilor de atribuire, comisiile de conciliere şi soluţionare a contestaţiilor şi în comisiile de evaluare a ofertelor;

i) elaborează şi transmite situaţiile şi raportările privind achiziţiile, solicitate de alte instituţii, conform legii.

CAPITOLUL V

Compartimentul juridic-administrativ

Art. 20. - Compartimentul juridic-administrativ are următoarele atribuţii cu specific juridic:

a) colaborează cu specialiştii compartimentelor independente din cadrul ONDOV şi cu specialiştii din cadrul Ministerului Agriculturii şi organizaţiilor profesionale şi interprofesionale din domeniu, pentru definitivarea proiectelor de ordine şi instrucţiuni ale ministrului agriculturii pentru ca acestea să respecte normele de tehnică legislativă prevăzute de Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi de Hotărârea Guvernului nr. 1.226/2007 pentru aprobarea Regulamentului privind procedurile, la nivelul Guvernului, pentru elaborarea, avizarea şi prezentarea proiectelor de documente de politici publice, a proiectelor de acte normative, precum şi a altor documente în vederea adoptării/aprobării, cu modificările şi completările ulterioare;

b)  întocmeşte mapa şedinţelor pentru directorul general, colaborând în acest sens cu unităţile implicate;

c) întocmeşte orice alte documente privind activitatea legislativă în domeniul vitivinicol;

d)  definitivează, împreună cu celelalte compartimente de profil din ONDOV, toate proiectele de acorduri, acorduri subsidiare, convenţii şi înţelegeri din domeniul vitivinicol;

e) participă la activitatea unor comisii de specialitate, stabilite prin decizie a directorului general al ONDOV;

f)  îndeplineşte alte sarcini cu specific juridic din domeniul vitivinicol;

g) reprezintă ONDOV, ca parte procesuală în faţa instanţelor judecătoreşti de orice grad, a organelor de cercetare penală şi a altor organe de jurisdicţie, în baza delegaţiei de împuternicire din partea conducerii;

h) întocmeşte acţiuni, întâmpinări, apeluri şi recursuri în care ONDOV este parte;

i) iniţiază acţiuni de recuperare a creanţelor ONDOV, inclusiv prin forme de executare silită şi lichidare judiciară a debitului, la solicitarea conducerii ONDOV;

j) duce la îndeplinire orice alte sarcini care privesc activitatea de contencios din domeniul vitivinicol;

k) apără drepturile şi interesele legitime ale ONDOV, asigură consultanţă şi reprezentare juridică, avizează şi contrasemnează actele cu caracter juridic emise de instituţie;

l) acordă consultanţă, opinia sa fiind consultativă;

m) nu se pronunţă asupra aspectelor economice, tehnice sau de altă natură cuprinse în documentul avizat ori semnat;

n) întocmeşte orice alte acte de procedură în care este implicat ONDOV

Art. 21. - In ceea ce priveşte activitatea profesională a consilierilor juridici din acest compartiment, aceasta se realizează prin:

a)  consultaţii şi cereri cu caracter juridic în toate domeniile dreptului;

b) redactarea de opinii juridice cu privire la aspecte legale ce privesc activitatea ONDOV;

c) redactarea proiectelor de contracte, precum şi negocierea clauzelor legale contractuale;

d)   asistenţa, consultanţa şi reprezentarea juridică a persoanelor juridice şi a altor entităţi interesate;

e) redactarea de acte juridice, atestarea identităţii părţilor, a consimţământului, a conţinutului şi a datei actelor încheiate, care privesc persoana juridică în favoarea căreia consilierul juridic exercită profesia;

f) avizarea şi contrasemnarea actelor cu caracter juridic;

g)   verificarea legalităţii actelor cu caracter juridic şi administrativ primite spre avizare;

h) semnarea, la solicitarea conducerii, în cadrul reprezentării, a documentelor cu caracter juridic emanate de la persoana juridică sau de la instituţia publică reprezentată;

i) emiterea de avize pentru legalitate şi conformitate, însoţite de semnătura şi parafa profesională; în condiţiile în care actul juridic supus avizării pentru legalitate nu este conform legii, consilierul juridic va formula un raport de neavizare în care va indica neconcordanţa acestuia cu normele legale, în vederea refacerii actului;

j) în exercitarea profesiei şi în legătură cu aceasta, consilierul juridic este obligat să păstreze secretul profesional privitor la cauza ce i-a fost încredinţată, cu excepţia cazurilor prevăzute expres de lege; în scopul asigurării secretului profesional, actele şi lucrările cu caracter profesional aflate asupra consilierului juridic sau la locul de exercitare a profesiei sunt inviolabile.

Art. 22. - Compartimentul juridic-administrativ are următoarele atribuţii cu specific administrativ:

a)  colaborează cu Compartimentul achiziţii la întocmirea Programului anual al achiziţiilor publice;

b)  colaborează cu Compartimentul achiziţii la întocmirea contractelor de achiziţii publice si le supune aprobării conducerii ONDOV;

c) transmite spre publicare anunţurile privind achiziţiile de active fixe corporale şi materiale de natura obiectelor de inventar;

d) participă la elaborarea documentaţiei privind achiziţiile de active fixe corporale şi materiale de natura obiectelor de inventar;

e) întocmeşte zilnic programarea desfăşurării activităţilor în sălile de şedinţe, pe baza solicitării compartimentelor ONDOV, şi urmăreşte buna desfăşurare a activităţilor în sălile respective;

f)  urmăreşte modul de respectare a contractelor privind asigurarea service-ului imprimantelor, aparatelor de multiplicare şi al fax-urilor şi sesizează conducătorul ierarhic superior cu privire la constatarea unor abateri;

g) gestionează şi răspunde de buna funcţionare a parcului auto ce deserveşte personalul ONDOV;

h) urmăreşte încadrarea în cotele de carburanţi a autoturismelor din parcul auto propriu şi urmăreşte starea tehnică a acestora;

i) coordonează activitatea de pază la sediul ONDOV;

j) coordonează activitatea de curăţenie si întreţinere la sediul ONDOV;

k) asigură, prin atelierul xerox-foto- legătorie, multiplicarea lucrărilor;

l) ţine evidenţa spaţiilor din sediul ONDOV;

m) răspunde de aplicarea prevederilor legale referitoare la confecţionarea, folosirea şi evidenţa ştampilelor;

n) participă în comisiile de elaborare şi prezentare a ofertelor de achiziţii publice, în baza deciziei directorului general al ONDOV; '

o) participă în comisiile de evaluare a ofertelor de achiziţii publice, în baza deciziei directorului general al ONDOV;

p) fundamentează şi susţine propunerile pentru achiziţiile publice;

q) gestionează materialele de consum, activele fixe materiale de natura obiectelor de inventar;

r) urmăreşte nemijlocit realizarea tuturor contractelor şi avizează situaţiile de lucrări prezentate de constructor sau furnizor.

Art. 23. - In ceea ce priveşte activităţile de secretariat, Compartimentul juridic-administrativ are următoarele atribuţii:

a) primeşte, verifică, înregistrează şi direcţionează sesizările solicitanţilor (petenţilor);

b)  înscrie în audienţă la conducerea ONDOV persoanele care solicită acest lucru, repartizându-le în funcţie de problemele prezentate;

c) primeşte şi înregistrează solicitările privind informaţiile de interes public şi le evaluează primar pentru a stabili dacă informaţiile solicitate sunt informaţii comunicate din oficiu, furnizabile la cerere sau exceptate de la liberul acces;

d)  asigură modelele formularelor-tip utilizate în activitatea ONDOV;

e)  asigură înregistrarea documentelor la zi, într-un registru prevăzut în acest scop;

f)  realizează activitatea de comunicare internă şi externă a ONDOV (note interne pentru solicitare de informaţii);

g) întreţine şi actualizează baza de date;

h) întreţine calculatoarele şi reţeaua ONDOV;

i) înregistrează petiţii, sosite pe adresa de e-mail, de la persoane fizice şi juridice;

j) administrează şi actualizează zilnic site-ul ONDOV;

k) realizează şi prelucrează arhiva foto-video.

CAPITOLUL VI

Compartimentul managementul resurselor umane, sănătate şi securitate în muncă

Art. 24. - (1) Compartimentul managementul resurselor umane, sănătate şi securitate în muncă gestionează personalul ONDOV, constituit din salariaţi angajaţi pe bază de contract individual de munca, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

(2) Compartimentul managementul resurselor umane, sănătate şi securitate în muncă asigură cadrul managerial propriu de activitate în domeniul resurselor umane, organizarea muncii şi personal, precum şi aplicarea corectă a legislaţiei muncii privind drepturile salariale şi celelalte drepturi de personal prevăzute în actele normative în vigoare.

(3) Compartimentul managementul resurselor umane, sănătate şi securitate în muncă defineşte şi propune politica privind gestiunea colectivă şi administrativă a personalului ONDOV, asigurând dezvoltarea evoluţiilor funcţionale necesare, şi organizează activitatea de asigurare a sănătăţii şi securităţii în muncă.

Art. 25. - Compartimentul managementul resurselor umane, sănătate şi securitate în muncă are următoarele atribuţii cu specific de resurse umane:

a)   colaborează cu celelalte compartimente din cadrul ONDOV la stabilirea atribuţiilor acestora, elaborează şi supune spre aprobare proiectul de ordin privind regulamentul de organizare şi funcţionare a ONDOV;

b) asigură evidenţa salariaţilor şi întocmirea documentelor de personal privind recrutarea, angajarea, promovarea, sancţionarea, transferul, modificarea şi încetarea contractului individual de muncă şi alte mişcări de personal, emite documentele respective pe baza aprobării conducerii ONDOV;

c) întocmeşte şi depune dosarele de pensionare în conformitate cu prevederile legale;

d)  întocmeşte documentele de numire sau eliberare din funcţiile de conducere pentru personalul ONDOV;

e) verifică şi răspunde de aplicarea normelor de evaluare a performanţelor profesionale individuale, conform actelor normative în vigoare;

f) întreprinde acţiuni de recrutare de personal pentru aparatul propriu al ONDOV, conform actelor normative în vigoare;

g) emite documente de legitimare şi acces în cadrul ONDOV;

h) creează baze de date care să evidenţieze încadrarea pe funcţii, date de stare civilă, pregătirea de bază a fiecărui salariat, cursuri de perfecţionare urmate, limbi străine cunoscute etc;

i) păstrează şi gestionează carnetele de muncă, dosarele profesionale şi fişele posturilor aferente şi le completează potrivit schimbărilor intervenite;

j) întocmeşte şi actualizează contractele de muncă ale salariaţilor;

k) gestionează registrul general de evidenţă a salariaţilor

l) întocmeşte, avizează şi înregistrează documentele privind încadrarea, promovarea, sancţionarea şi încetarea contractului de muncă pentru personal şi răspunde de arhivarea acestora;

m) gestionează declaraţiile de interese şi declaraţiile de avere ale angajaţilor ONDOV;

n) analizează şi întocmeşte proiectul de ordin privind aprobarea structurii organizatorice a ONDOV;

o) întocmeşte şi supune spre aprobare statul de personal centralizat al ONDOV;

p) întocmeşte şi supune spre aprobare solicitările pentru transformări (transferări) de posturi la statele de funcţii aprobate pe anul în curs;

q) participă la concilierea conflictelor de muncă atunci când sunt solicitări în acest sens;

r) primeşte şi ţine evidenţa fişelor de post pentru personalul din aparatul propriu (pe care le pune la dosarul profesional al fiecărui salariat);

s) evaluează nevoile de formare profesională la nivelul aparatului propriu şi propune organizarea de cursuri de formare;

t) contactează diverse instituţii de formare profesională, în vederea organizării de cursuri de perfecţionare, în funcţie de suma alocată prin buget pentru acţiuni de formare profesională;

u) îndeplineşte alte sarcini stabilite prin acte normative sau încredinţate de către conducerea ONDOV.

Art. 26. - Compartimentul managementul resurselor umane, sănătate şi securitate în muncă are următoarele atribuţii cu specific de sănătate şi securitate în muncă:

a)  asigură securitatea şi sănătatea salariaţilor în toate aspectele legate de muncă;

b)  asigură măsuri de protecţie a muncii pentru prevenirea accidentelor de muncă şi a bolilor profesionale, aplicabile tuturor angajatorilor;

c)   ia măsurile necesare pentru protejarea securităţii şi sănătăţii salariaţilor, inclusiv pentru activităţile de prevenire a riscurilor profesionale, de informare şi pregătire, precum şi pentru punerea în aplicare a organizării protecţiei muncii şi mijloacelor necesare acesteia;

d)  ia măsuri pentru evitarea riscurilor, evaluarea riscurilor care nu pot fi evitate, combaterea riscurilor la sursă, adaptarea muncii la om, în special în ceea ce priveşte proiectarea locurilor de muncă şi alegerea echipamentelor şi metodelor de muncă şi de producţie, în vederea atenuării, cu precădere, a muncii monotone şi a muncii repetitive, precum şi a reducerii efectelor acestora asupra sănătăţii;

e)  ia măsuri pentru înlocuirea a ceea ce este periculos cu ceea ce nu este periculos sau cu ceea ce este mai puţin periculos;

f)  adoptă măsuri de protecţie colectivă cu prioritate faţă de măsurile de protecţie individuală;

g) aduce la cunoştinţă salariaţilor instrucţiunile corespunzătoare;

h) răspunde de organizarea activităţii de asigurare a sănătăţii  şi securităţii în muncă;

i) organizează instruirea periodică a angajaţilor săi în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă;

j) organizează controlul permanent al stării materialelor, utilajelor şi substanţelor folosite în procesul muncii, în scopul asigurării sănătăţii şi securităţii salariaţilor;

k) răspunde pentru asigurarea condiţiilor de acordare a primului ajutor în caz de accidente de muncă, pentru crearea condiţiilor de preîntâmpinare a incendiilor, precum şi pentru evacuarea salariaţilor în situaţii speciale şi în caz de pericol iminent;

l) organizează comitetul de securitate şi sănătate în muncă, cu scopul de a asigura implicarea salariaţilor la elaborarea şi aplicarea deciziilor în domeniul protecţiei muncii;

m) asigură accesul salariaţilor la serviciul medical de medicină a muncii.

CAPITOLUL VII

Compartimentul coordonare, monitorizare, promovare, comunicare, informaţii publice şi relaţii cu presa

Art. 27. - Compartimentul coordonare, monitorizare, promovare, comunicare, informaţii publice şi relaţii cu presa are rolul de a asigura colectarea datelor statistice, monitorizarea indicatorilor de rezultat. De asemenea, elaborează un sistem adecvat de monitorizare şi evaluare.

Art. 28. - Compartimentul coordonare, monitorizare, promovare, comunicare, informaţii publice şi relaţii cu presa are următoarele atribuţii:

a) elaborează planul de comunicare, informare şi promovare;

b) asigură conformitatea cu obligaţiile referitoare la publicitate;

c) asigură promovarea prin participarea la diverse manifestări;

d) asigură un sistem de înregistrare şi păstrare a informaţiilor statistice referitoare la implementare, în formă computerizată adecvată scopurilor de monitorizare şi evaluare;

e)  participă la elaborarea indicatorilor de monitorizare a măsurilor din programele de dezvoltare;

f)  elaborează şi asigură un sistem funcţional de colectare, prelucrare şi management al informaţiilor şi datelor statistice şi financiare privind implementarea programelor de dezvoltare, în scopul evaluării şi monitorizării;

g)   coordonează şi monitorizează acţiunile legate de armonizarea legislaţiei cu cea a Uniunii Europene pentru sectorul vitivinicol;

h) monitorizează adoptarea şi implementarea legislaţiei naţionale care transpune acquis-ul comunitar;

i) evaluează compatibilitatea legislaţiei naţionale cu reglementările comunitare;

j) completează şi transmite periodic datele legislative prin intermediul instrumentelor de monitorizare stabilite de Comisia Europeană;

k) coordonează acţiunile de „peer review" prin care Comisia Europeană monitorizează stadiul implementării asumate;

l) coordonează activităţile prin care se realizează implementarea din punct de vedere tehnic a programelor comunitare - Unitate de implementare PHARE, în care este implicat ONDOV, şi asigură managementul tehnic al proiectelor aferente;

m) coordonează şi monitorizează implementarea programelor; în acest scop păstrează evidenţa privind obiectivele, desfăşurarea şi rezultatele programelor derulate;

n) ţine evidenţa repartizării şi utilizării bunurilor achiziţionate din fondurile PHARE, conform destinaţiei şi scopului prevăzute în program;

o) întocmeşte documentele de raportare periodică privind stadiul implementării programelor, rapoartele de monitorizare şi evaluare a proiectelor, conform procedurilor PHARE

p) asigură schimbul de informaţii privind aspectele tehnice ale implementării programelor cu direcţiile implicate din cadrul Comisiei Europene;

q) asigură legătura cu celelalte instituţii beneficiare ale asistenţei şi participă la reuniunile interinstituţionale în probleme de interes comun pentru asistenţa PHARE;

r) îndeplineşte orice alte atribuţii care pot rezulta din necesitatea derulării în bune condiţii a proiectelor şi pentru asigurarea absorbţiei fondurilor alocate.

Art. 29. -In ceea ce priveşte denumirile de origine pentru vinuri, Compartimentul coordonare, monitorizare, promovare, comunicare, informaţii publice şi relaţii cu presa are următoarele atribuţii specifice:

a)   asigură implementarea politicilor guvernamentale în domeniul produselor vitivinicole

b) participă la elaborarea politicilor pe produs în colaborare cu consiliile, grupele şi compartimentele pe produse vitivinicole;

c) participă la promovarea unor programe şi proiecte de acte normative pentru stimularea şi dezvoltarea produselor vitivinicole cu denumire de origine controlată (denumită în continuare DOC), cât şi cu indicaţie geografică protejată (denumită în continuare IGP);

d) participă la elaborarea şi întocmirea unor studii, strategii şi programe privind creşterea competitivităţii produselor vitivinicole DOC şi IGP româneşti pe piaţa internă şi externă;

e)   promovează şi implementează cadrul legal privind înregistrarea şi protejarea denumirilor de origine controlată pentru produsele vitivinicole;

f) promovează şi implementează cadrul legal privind calitatea produselor vitivinicole DOC, precum şi legislaţia în domeniul vitivinicol DOC şi IGP armonizată cu legislaţia Uniunii Europene;

g)  iniţiază şi elaborează proiecte de ordine ale ministrului agriculturii, caiete de sarcini pe produs, privind produsele vitivinicole DOC şi IGP;

h) iniţiază şi elaborează acte normative privind protecţia indicaţiilor geografice, a denumirilor de origine şi a caracteristicilor tradiţionale garantate pentru produsele vitivinicole;

i) gestionează activitatea privind atestarea produselor tradiţionale şi cea privind protecţia indicaţiilor geografice, a denumirilor de origine şi a caracteristicilor tradiţionale garantate pentru produsele vitivinicole;

j) înregistrează, în condiţiile legii, indicaţiile geografice, denumirile de origine şi caracteristicile tradiţionale garantate pentru produsele vitivinicole şi solicită protecţia acestora în Uniunea Europeană;

k) elaborează şi actualizează legislaţia privind acreditarea operatorilor economici care desfăşoară activităţi în domeniul producţiei, depozitării, transportului şi comercializării produselor vitivinicole DOC şi IGP, în vederea simplificării procedurilor de autorizare şi de acreditare;

l)  urmăreşte şi participă la implementarea politicilor pe produs;

m) îndeplineşte alte sarcini ce îi revin prin acte normative sau care îi sunt repartizate de conducerea instituţiei.

Art. 30. - In ceea ce priveşte autorizările şi certificările produselor vitivinicole DOC şi IGP, Compartimentul coordonare, monitorizare, promovare, comunicare, informaţii publice şi relaţii cu presa are următoarele atribuţii specifice:

a)  întocmeşte evidenţa autorizaţiilor de producători de struguri destinaţi obţinerii vinurilor DOC şi IGP, respectiv de producători de vinuri DOC şi IGP (pe inspectorate teritoriale, judeţe, denumiri de origine, soiuri etc);

b) centralizează declaraţiile de recoltă şi de producţie;

c) centralizează cererile de transfer de struguri, musturi sau vinuri DOC şi IGP;

d)  centralizează cantităţile de vinuri DOC şi IGP luate în evidenţă, în vederea emiterii certificatelor de atestare a dreptului de comercializare;

e) realizează o bază de date pentru cantităţile de vinuri DOC şi IGP luate în evidenţă, conform procedurilor de certificare, în vederea emiterii certificatelor de atestare a dreptului de comercializare;

f) realizează gestionarea însemnelor de certificare a calităţii vinurilor DOC, îmbuteliate şi destinate comercializării;

g)  urmăreşte derularea procedurilor contractuale privind gestionarea însemnelor de certificare a calităţii vinurilor DOC;

h) elaborează un buletin informativ şi un calendar privind procedurile specifice de control;

i) elaborează strategia activităţii promoţionale şi de imagine a ONDOV, prin elaborarea unor materialelor promoţionale destinate mediilor de comunicare, care să promoveze activitatea şi imaginea ONDOV;

j) iniţiază promovarea ONDOV prin colaborări cu diferite organisme implicate în promovarea vinului cu denumire de origine, prin realizarea unei strategii de comunicare, prin note şi comunicate de presă şi rapoarte;

k) elaborează împreuna cu Serviciul viticultură-vinificaţie planul de acţiune si strategia pe termen scurt si mediu ale ONDOV;

l) propune realizarea de materiale promoţionale informative.

Art. 31. -In ceea ce priveşte activităţile de comunicare, informaţii publice şi relaţii cu presa, Compartimentul coordonare, monitorizare, promovare, comunicare, informaţii publice şi relaţii cu presa are următoarele atribuţii:

a)  colaborează cu alte instituţii, cu direcţiile de specialitate din Ministerul Agriculturii şi cu unităţile subordonate acestuia în soluţionarea reclamaţiilor, petiţiilor etc;

b)  întocmeşte şi actualizează anual un buletin informativ, conform Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare;

c) întocmeşte şi asigură publicarea unui raport anual privind accesul la informaţiile de interes public;

d)  centralizează rapoartele inspectoratelor teritoriale ale ONDOV;

e) asigură modelele formularelor-tip ale cererilor de informaţii de interes public, ale reclamaţiilor administrative, ale scrisorilor de răspuns la aceste solicitări;

f)  organizează şi coordonează funcţionarea Punctului de informare şi documentare;

g) efectuează monitorizarea presei;

h) efectuează distribuirea dosarelor de presă;

i) realizează activitatea de comunicare (postarea proiectelor de acte normative pe site şi a altor materiale informative);

j) organizează conferinţe de presă, evenimente, briefinguri, deplasări cu reprezentaţii mass-mediei;

k) urmăreşte reflectarea în mass-media a activităţii ONDOV, în vederea mediatizării domeniilor mai puţin prezente în mass-media;

l) redactează comunicate şi informări de presă (informează în timp util şi asigură accesul jurnaliştilor la activităţile de interes public organizate de ONDOV);

m) înregistrează solicitări de presă;

n) informează reprezentanţii mass-mediei despre evenimentele la care participă ONDOV.

Art. 32. - In ceea ce priveşte activităţile de tehnologie a informaţiei, Compartimentul coordonare, monitorizare, promovare, comunicare, informaţii publice şi relaţii cu presa are următoarele atribuţii:

a)   verifică şi asigură permanent funcţionarea site-ului instituţiei, www. ondov. ro;

b) actualizează permanent datele afişate pe site-ul instituţiei, cu materiale propuse de compartimentele ONDOV şi aprobate de conducerea ONDOV;

c) elaborează studii, analize, strategii şi politici de dezvoltare a sistemelor informatice;

d) elaborează proiecte de informatizare pentru ONDOV;

e) elaborează reglementări şi norme privind standardizarea dezvoltării sistemelor informatice;

f)   administrează echipamentele specifice reţelei proprii ONDOV şi asigură menţinerea la parametri optimi a funcţionării acestora;

g) asigură instalarea şi configurarea echipamentelor pentru buna funcţionare a acestora în sistem;

h) gestionează bazele de date, securitatea acestora, a sistemelor şi reţelelor, accesul la distanţă în reţeaua internă şi transferul informaţiilor analitice şi sintetice către/dinspre sistemele informatice ale inspectoratelor teritoriale;

i) asigură operaţiuni specifice de salvare periodică a datelor;

j) acordă asistentă tehnică utilizatorilor din compartimentele ONDOV;

k) monitorizează derularea contractelor încheiate între ONDOV şi companiile IT;

l) iniţiază acţiuni pentru pregătirea IT a personalului instituţiei, pe baza unor programe de specializare, în colaborarea cu Compartimentul de resurse umane.

CAPITOLUL VIII

Serviciul viticultură-vinificaţie

Art. 33. - (1) Serviciul viticultură-vinificaţie este constituit din inspectorate teritoriale, organizate în toate regiunile vitivinicole ale ţării.

(2)   Activităţile inspectorilor de specialitate din cadrul inspectoratelor teritoriale ale ONDOV se desfăşoară sub îndrumarea şi coordonarea şefului de serviciu, care conduce şi răspunde de activitatea Serviciului de viticultură-vinificaţie.

(3) Şeful de serviciu trebuie să asigure aplicarea în teritoriu a normelor de producere şi comercializare a vinurilor cu denumire de origine controlată (denumite în continuare vinuri DOC) şi a vinurilor cu indicaţie geografică protejată (denumite în continuare vinuri IGP), stabilite prin reglementările în vigoare.

Art. 34. -In ceea ce priveşte activităţile de control, Serviciul viticultură-vinificaţie, prin şeful de serviciu şi inspectorii săi de specialitate, are următoarele atribuţii specifice:

1.  elaborează tematica de inspecţii tehnice şi control, pe domenii de activitate, şi o supune aprobării directorului general;

2.  verifică sesizările şi petiţiile repartizate de directorul general privind nerespectarea prevederilor legale din domeniile de activitate ale ONDOV;

3. verifică modul de aplicare a prevederilor din reglementările europene şi naţionale privind tehnologiile de producţie şi face propuneri pentru înlăturarea deficienţelor din sistem;

4. încheie protocoale de colaborare cu specialiştii din cadrul altor instituţii abilitate cu atribuţii de control, cu colaborarea Compartimentului juridic-administrativ şi asigură expertiza tehnică necesară în verificarea activităţilor din domeniul de activitate al ONDOV;

5.   întocmeşte rapoarte, note şi informări cu privire la aspectele constatate în urma inspecţiilor tehnice şi a controalelor efectuate;

6. ţine evidenţa documentelor elaborate în urma activităţilor de inspecţii tehnice şi control şi asigură confidenţialitatea acestora;

7. monitorizează şi evaluează modul de aplicare a măsurilor dispuse de conducerea ONDOV în urma inspecţiilor efectuate;

8. coordonează tehnic şi metodologic activitatea desfăşurată de inspectoratele teritoriale ale ONDOV;

9.  participă la implementarea unor proiecte şi programe cu finanţare externă de dezvoltare şi perfecţionare a activităţilor specifice din domeniul vitivinicol;

10.  participă la activităţi asimilate perfecţionării profesionale (seminarii, conferinţe, dezbateri) în domeniul implementării politicilor agricole comunitare şi la activităţi de inspecţii tehnice şi control vitivinicol;

11.  participă la elaborarea şi avizarea unor proiecte de acte normative în cuprinsul cărora sunt incluse prevederi referitoare la domeniul său de activitate;

12.  verifică şi controlează modul de aplicare a prevederilor legale privind producerea şi comercializarea vinurilor DOC şi IGP, buna practică vitivinicolă, spaţiile de producţie şi depozitare, inclusiv controlul documentelor necesare pentru atestarea calităţii vinurilor DOC şi IGP;

13. exercită controlul tehnic în toate fazele producerii vinurilor DOC şi IGP, efectuează controlul analitic al vinurilor DOC şi IGP, în vederea comercializării lor, prin intermediul laboratoarelor autorizate;

14.   propune Direcţiei generale de inspecţii din cadrul Ministerului Agriculturii retragerea licenţelor de fabricaţie a unităţilor producătoare şi propune suspendarea sau anularea certificatelor de atestare a dreptului de comercializare a vinurilor DOC şi IGP necorespunzătoare calitativ şi contrare legii;

15.   prelevă probe din produsele controlate şi din alte materiale auxiliare necesare procesului de producţie pentru analizele efectuate în laboratoare autorizate;

16.  participă la realizarea programelor privind armonizarea legislativă şi întărirea capacităţii de realizare a acquis-ului comunitar în domeniul viticol, a altor programe şi măsuri de dezvoltare a sectorului vitivinicol;

17.  au acces la culturile de viţă-de-vie, la instalaţiile de vinificare şi depozitele de stocare a vinului, la instalaţiile de prelucrare a produselor din sectorul vitivinicol şi la vehiculele ce servesc transportului acestor produse;

18.  fac inspecţii pe teren, verificând: suprafaţa, soiurile, densitatea de plantare, în plantaţiile supuse autorizării;

19. consultă Registrul plantaţiilor viticole;

20. verifică lucrările de cultivare: formarea viei, tăiere, irigare;

21.   verifică carnetul de viticultor: date ale titularilor şi informaţii despre vii, producţia, livrările de struguri;

22. controlează periodic plantaţiile cu viţă-de-vie;

23. controlează în campanie transferul şi livrarea strugurilor DOC şi IGP în cadrul aceluiaşi areal viticol;

24.  controlează şi avizează transferul de vinuri DOC şi IGP în vederea condiţionării şi îmbutelierii în alt areal viticol decât cel în care au fost produşi strugurii;

25. controlează stocurile de vinuri DOC şi IGP;

26. controlează calitatea vinurilor:

a) prelevă eşantioane din vinurile elaborate;

b)  examinează analitic eşantioanele prelevate, verificând parametrii prevăzuţi de normele de producere a vinului respectiv;

c)    examinează organoleptic eşantioanele prelevate, verificând: tipicitatea, culoarea, limpezimea, mirosul, aroma, calitatea;

d) califică sau descalifică vinurile;

e) urmăresc învechirea în butoi/sticlă;

f) prelevă eşantioane ale produselor finite;

27.  pot să colecteze eşantioane de produse vitivinicole, de substanţe sau produse care ar putea fi folosite în procesul de producţie a vinurilor DOC şi IGP şi de produse deţinute pentru vânzare, comercializare sau transport;

28.  în timpul controlului, pot studia datele contabile şi alte documente legate de producerea, comercializarea şi transportul vinurilor DOC şi IGP şi să facă copii sau extrase din acestea;

29.  controlează conformitatea şi gestiunea însemnelor de certificare a calităţii vinurilor DOC: integritatea hologramei, identificarea seriei, verificarea elementelor de siguranţă;

30.  urmăresc vinurile în faza de comercializare:

a) control în depozitele cu produse finite;

b) prelevări de eşantioane din piaţă;

c)  verificări în magazine ale conformităţii înscrierilor de pe etichetele şi contraetichetele aplicate pe buteliile cu vinuri DOC şi IGP;

31.  acordă sprijin producătorilor pentru întocmirea cererilor de producători de struguri, respectiv de vinuri DOC şi IGP;

32.  execută controlul plantaţiilor de viţă-de-vie, în urma cererilor înregistrate, în vederea eliberării autorizaţiilor de producători de struguri DOC şi a autorizaţiilor de producători de vinuri DOC sau de producători de struguri destinaţi obţinerii de vinuri DOC. Controlul se efectuează în baza calendarului aprobat şi a procedurilor specifice;

33.   pregătesc autorizaţiile de producători şi le supun aprobării conducerii ONDOV;

34.  execută periodic, în timpul campaniei de cules şi de vinificare, verificări asupra modului în care se face recepţia strugurilor la cramă şi asupra corectei înregistrări a datelor privind provenienţa, cantitatea şi calitatea recoltei; la sfârşitul campaniei, avizează şi parafează situaţia finală a strugurilor recepţionaţi pentru producerea vinurilor DOC şi IGP;

35.  execută, prin sondaj, controlul conformităţii plantaţiilor notificate de către producători pentru obţinerea de struguri destinaţi fabricării de vinuri cu indicaţie geografică;

36.  recepţionează declaraţiile de recoltă şi declaraţiile de producţie pe care producătorii de vinuri DOC şi IGP sunt obligaţi să le întocmească şi să le depună după terminarea culesului, respectiv în termen de 15 zile de la încetarea fermentării mustului şi nu mai târziu de data de 15 decembrie. In baza acestor declaraţii, întocmesc o primă evidenţă a vinurilor considerate de producători ca fiind apte de a evolua şi de a fi comercializate ca vinuri DOC şi IGP;

37.  execută periodic verificări ale registrelor de evidenţă obligatorie şi ale modului de aplicare a practicilor şi tratamentelor oenologice pentru vinurile DOC şi IGP;

38. organizează comisiile pentru luarea în evidenţă a vinurilor DOC şi IGP din recolta anului precedent, în baza declaraţiilor de producţie, până la data de 15 februarie a anului următor. Probele trimise pentru analiza senzorială vor fi furnizate de producătorii de vinuri, pe răspunderea lor, ele urmând să reprezinte vinuri lotizate, pe tipuri, cărora li s-au efectuat analize fizico-chimice de către laboratoarele autorizate, pe cheltuiala producătorilor;

39. centralizează cantităţile aprobate în comisiile de luare în evidenţă în vederea emiterii certificatelor de atestare a dreptului de comercializare;

40.   organizează, cu sprijinul Asociaţiei Degustătorilor Autorizaţi din România (ADAR) şi cu participarea producătorilor, testarea organoleptică a vinurilor luate în evidenţă în baza declaraţiilor de recoltă;

41.  recepţionează şi supun aprobării conducerii ONDOV cererile producătorilor de transferare a anumitor loturi de vin luate în evidenţă, în vederea condiţionării şi îmbutelierii lor de către unităţi specializate în acest domeniu. Mişcarea acestor vinuri va fi consemnată în registrele de cramă ale unităţilor participante la transferurile respective;

42.   recepţionează cererile producătorilor de vin pentru acordarea certificatelor de atestare a dreptului de comercializare a vinurilor DOC şi IGR Ridicarea probelor de vin destinate analizelor se face în prezenţa inspectorilor de specialitate ai ONDOV;

43. confirmă, prin semnătura, corectitudinea datelor înscrise în certificatul de atestare a dreptului de comercializare a vinurilor DOC eliberat;

44.   urmăresc modul în care producătorii ţin evidenţa stocurilor de vinuri pentru care au fost eliberate certificate de atestare a dreptului de comercializare a vinurilor DOC şi verifică periodic registrul de livrări al acestor vinuri, sub formă îmbuteliată;

45. stabilesc necesitatea declasării unor vinuri DOC şi IGR Declasarea poate avea loc în următoarele situaţii: la cererea producătorului şi dacă în cursul depozitării sau comercializării lor şi-au modificat în sens negativ caracteristicile organoleptice şi de compoziţie. In problema declasării vinurilor, inspectorii de specialitate ai ONDOV colaborează, după caz, cu specialiştii Ministerului Agriculturii şi/sau ai Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor;

46. participă la orice alte acţiuni de teren şi îndeplinesc orice alte sarcini tehnice legate de producerea vinurilor DOC şi IGP dispuse de conducerea ONDOV;

47.  întocmesc rapoarte de activitate lunare, trimestriale şi anuale privind activitatea depusă;

48. întocmesc un program de activitate anual privind acţiunile de control, pe care îl prezintă spre aprobare conducerii ONDOV;

49. sunt consultaţi în avizarea de proiecte de acte normative care au legătură cu domeniile sale de activitate;

50.  iniţiază şi elaborează proiecte de ordine ale ministrului agriculturii în domeniul său de activitate;

51.  elaborează norme tehnice şi metodologice în domeniile de activitate;

52.  colaborează cu organismele publice de îndrumare şi control în sectorul vitivinicol;

53.  colaborează cu Organizaţia Patronală a Viei şi Vinului (PNVV), Organizaţia Interprofesională Vitivinicolă (ONIV)şi alte organisme sectoriale.

Art. 35. - Şeful Serviciului viticultură-vinificaţie coordonează, îndrumă, verifică şi răspunde pentru activitatea inspectoratelor teritoriale ale ONDOV, îndeplinind următoarele atribuţii:

a)    coordonează şi urmăreşte realizarea obiectivelor Serviciului viticultură-vinificaţie;

b)  verifică sesizările primite referitoare la nerespectarea prevederilor legale din domeniul de activitate;

c)  verifică modul de respectare a prevederilor legale cu privire la activitatea din domeniul de activitate;

d) verifică modul de aplicare a tehnologiilor de producţie, ia măsuri şi face propuneri pentru înlăturarea deficienţelor;

e)  pe baza concluziilor rezultate din inspecţiile efectuate, întocmeşte rapoarte, note, informări cu privire la aspectele constatate;

f)   ţine sub strictă evidenţă dosarele rezultate în urma inspecţiilor efectuate şi răspunde direct pentru confidenţialitatea lor;

g) verifică şi urmăreşte modul de aplicare a măsurilor aprobate de conducerea ONDOV ca urmare a inspecţiilor efectuate;

h) participă la întruniri, simpozioane, cursuri de perfecţionare privind implementarea politicilor comunitare din domeniul vitivinicol, organizate de organismele europene şi internaţionale;

i) controlează modul de aplicare a prevederilor legale privind înfiinţarea şi desfiinţarea plantaţiilor de vii;

j) verifică respectarea tehnologiilor şi tratamentelor admise în producerea vinurilor şi a altor produse vitivinicole DOC şi IGR în vederea comercializării acestora;

k) controlează condiţiile în care s-au acordat autorizaţiile de producător de struguri/vinuri DOC şi IGP şi certificatele de atestare a dreptului de comercializare a vinurilor DOC şi IGP;

l) coordonează tehnic şi metodologic inspectoratele teritoriale ale ONDOV;

m) elaborează tematicile de inspecţii şi control;

n) desfăşoară activităţi de inspecţie privind respectarea legislaţiei în domeniu, colaborând în acţiunile sale, după caz, şi cu celelalte autorităţi publice abilitate;

o) verifică modul de îndeplinire a atribuţiilor de către inspectorii de specialitate din subordine;

p) verifică modul în care sunt aplicate tehnologiile de cultură şi ia măsuri de sancţionare şi înlăturare a deficienţelor;

q) îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite de actele normative în vigoare şi de conducerea Ministerului Agriculturii.

PARTEA a V-a

Dispoziţii generale

Art. 36. - (1) Sursele de finanţare ale ONDOV se constituie din taxele încasate de la producătorii şi comercianţii de produse vitivinicole DOC, care solicită, potrivit legii, dreptul de a produce şi de a valorifica produsele obţinute prin folosirea unei denumiri de origine controlată.

(2)  Taxele pentru eliberarea autorizaţiei de producător de struguri, vinuri şi/sau vinuri spumante cu denumire de origine controlată şi a certificatului de atestare a dreptului de comercializare a acestora, solicitate de către deţinătorii de plantaţii viticole, precum şi de producătorii de vinuri din această categorie, se stabilesc prin ordin al ministrului agriculturii.

(3)  Taxele pentru eliberarea autorizaţiei de producător de struguri, vinuri şi/sau vinuri spumante DOC se încasează anual, iar taxele pentru eliberarea certificatului de atestare a dreptului de comercializare pentru vinurile DOC şi vinurile spumante DOC se încasează lunar.

Art. 37. - Pentru executarea unor lucrări specifice activităţii ONDOV, care nu se pot îndeplini prin structura organizatorică aprobată, se pot folosi specialişti din domeniu. Astfel, în condiţiile creşterii temporare a activităţii ONDOV sau pentru desfăşurarea unor activităţi cu caracter sezonier, ONDOV poate angaja personal salariat cu contract individual de muncă pe perioadă determinată, în condiţiile legii.

Art. 38. - (1) ONDOV poate organiza şi susţine financiar programe de pregătire şi instruire profesională a angajaţilor săi, în colaborare cu instituţiile de învăţământ şi de cercetare din domeniul vitivinicol şi cu unităţile producătoare de vinuri cu denumire de origine controlată şi vinuri spumante cu denumire de origine controlată.

(2) In baza bugetului aprobat, ONDOV poate acorda sprijin financiar pentru desfăşurarea unor acţiuni care vizează dezvoltarea, modernizarea şi promovarea producţiei vitivinicole, precum şi a unor acţiuni de promovare a produselor vitivinicole româneşti.

ANEXA Nr. 2

STRUCTURA  ORGANIZATORICA

a Oficiului Naţional al Denumirilor de Origine pentru Vinuri (ONDOV)

Total: 35

Conducere: 5

Execuţie: 30

* In cadrul acestui serviciu funcţionează 10 inspectorate teritoriale. "Atribuţiile acestor structuri vor fi îndeplinite, până la ocuparea posturilor, de angajaţi din cadrul altor compartimente, anume desemnaţi prin decizie a conducătorului instituţiei.

ANEXA Nr. 3

STAT   DE   FUNCŢII

al Oficiului Naţional al Denumirilor de Origine pentru Vinuri (ONDOV)

Nr. crt.

Funcţia de execuţie

Funcţia de conducere

Codul funcţiei COR

Studii medii/ superioare

Ocupat/ vacant

1

CONSILIER INGINER HORTICOL

DIRECTOR GENERAL

221305

S

ocupat

2

CONSILIER ECONOMIC

CONTABIL-ŞEF

111019

S

ocupat

3

INSPECTOR DE SPECIALITATE

ŞEF SERVICIU

221307

S

ocupat

4

CONSILIER JURIDIC

ŞEF SERVICIU

S

vacant

5

SPECIALIST ÎN RELAŢII PUBLICE

ŞEF SERVICIU

S

vacant

6

CONSILIER JURIDIC

-

242103

S

ocupat

7

INSPECTOR DE SPECIALITATE (Dealu Mare)

-

215206

S

ocupat

8

CONSILIER ECONOMIC

-

111019

S

ocupat

9

CONSILIER INGINER CHIMIST

-

214604

S

ocupat

10

CONSILIER INGINER HORTICOL

-

221305

S

ocupat

11

CONSILIER INGINER HORTICOL

-

221305

S

vacant

12

CONSILIER ECONOMIC

-

111019

S

vacant

13

AUDITOR INTERN

-

111019

S

vacant

14

EXPERT ACHIZIŢII

-

S

vacant

15

SPECIALIST ÎN RELAŢII PUBLICE

-

S

vacant

16

SPECIALIST RESURSE UMANE

-

S

vacant

17

INSPECTOR PROTECŢIA MUNCII

-

S

vacant

18

INSPECTOR DE SPECIALITATE (Vrancea)

-

221307

S

ocupat

19

INSPECTOR DE SPECIALITATE (Banat-Crişana)

-

221307

S

ocupat

20

INSPECTOR DE SPECIALITATE (Tulcea)

-

221307

S

ocupat

21

INSPECTOR DE SPECIALITATE (laşi)

-

221307

S

ocupat

22

INSPECTOR DE SPECIALITATE (Alba)

-

221307

S

ocupat

23

INSPECTOR DE SPECIALITATE (Dealu Mare)

-

221307

S

ocupat

24

INSPECTOR DE SPECIALITATE (Drăgăşani)

-

221307

S

ocupat

25

INSPECTOR DE SPECIALITATE (Constanţa)

-

221307

S

ocupat

26

INSPECTOR DE SPECIALITATE (Oltenia)

-

221307

S

ocupat

27

INSPECTOR DE SPECIALITATE (laşi)

-

221307

S

ocupat

28

INSPECTOR DE SPECIALITATE (Vrancea)

-

221307

S

ocupat

29

INSPECTOR DE SPECIALITATE (Galaţi)

-

215206

S

ocupat

30

INSPECTOR DE SPECIALITATE (Constanţa)

-

221307

S

vacant

31

INSPECTOR DE SPECIALITATE (Dealu Mare)

-

221307

S

vacant

32

FUNCŢIONAR ECONOMIC

-

412202

M

ocupat

33

ŞOFER DE AUTOTURISME Şl CAMIONETE

-

832201

M

ocupat

34

SECRETARĂ

-

411501

M

ocupat

35

MENAJERĂ

-

313101

M

ocupat

Total: 35 posturi, din care:

- de conducere 5 posturi, din care 3 posturi ocupate şi două posturi vacante.

- de execuţie 30 posturi, din care 21 posturi ocupate şi 9 posturi vacante.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 728/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 728 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu