ORDIN Nr
ORDIN
Nr. 747 din 13 decembrie 1999
pentru aprobarea Normelor privind incasarea, evidenta si modul de utilizare a
sumelor provenite din comisionul incasat de inspectoratele teritoriale de munca
si de directiile generale de munca si protectie sociala, potrivit art. 12 din
Legea nr. 130/1999, cu modificarile si completarile ulterioare, a Procedurii de
inregistrare a contractelor individuale de munca si a modului de tinere a
evidentei muncii prestate de salariatii angajatorilor prevazuti la art. 8 din
Legea nr. 130/1999, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si de
inregistrare si evidenta a conventiilor civile de prestari de servicii
ACT EMIS DE: MINISTERUL MUNCII SI PROTECTIEI SOCIALE
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 653 din 31 decembrie 1999
Ministrul muncii si protectiei sociale,
in temeiul prevederilor art. 4 din Hotararea Guvernului nr. 935/1999
privind stabilirea conditiilor in care pot presta munca persoanele care nu
incheie contracte individuale de munca si modul de utilizare a sumelor
reprezentand comisionul perceput de inspectoratele teritoriale de munca,
respectiv de directiile generale de munca si protectie sociala, ale art. 3 pct.
V lit. d) si ale art. 7 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 188/1999 privind
organizarea si functionarea Ministerului Muncii si Protectiei Sociale, cu
modificarile si completarile ulterioare,
emite urmatorul ordin:
Art. 1
Se aproba:
1. Normele privind incasarea, evidenta si modul de utilizare a sumelor
provenite din comisionul incasat de inspectoratele teritoriale de munca si de
directiile generale de munca si protectie sociala, potrivit art. 12 din Legea
nr. 130/1999, cu modificarile si completarile ulterioare, prevazute in anexa
nr. 1;
2. Procedura de inregistrare a contractelor individuale de munca si modul
de tinere a evidentei muncii prestate de salariatii angajatorilor prevazuti la
art. 8 din Legea nr. 130/1990, cu modificarile si completarile ulterioare,
precum si de inregistrare si evidenta a conventiilor civile de prestari de
servicii, prevazuta in anexa nr. 2.
Art. 2
Inspectoratele teritoriale de munca, directiile generale de munca si
protectie sociala, judetene si a municipiului Bucuresti vor aduce la indeplinire
prevederile prezentului ordin.
Art. 3
Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezentul ordin.
Art. 4
Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul muncii si protectiei sociale,
Alexandru Athanasiu
ANEXA 1
NORME
privind incasarea, evidenta si modul de utilizare a sumelor provenite din
comisionul incasat de inspectoratele teritoriale de munca si de directiile generale
de munca si protectie sociala, potrivit art. 12 din Legea nr. 130/1999, cu
modificarile si completarile ulterioare
A. Inspectia Muncii
I. Incasarea comisionului
1. In baza prevederilor art. 12 alin. (1) din Legea nr. 130/1999, cu modificarile
si completarile ulterioare, pentru pastrarea si completarea carnetelor de
munca, pentru verificarea si certificarea legalitatii inregistrarilor efectuate
se percepe un comision de inspectoratele teritoriale de munca, astfel:
a) 0,75% din fondul lunar de salarii angajatorilor carora le pastreaza si
le completeaza carnetele de munca;
b) 0,25% din fondul lunar de salarii angajatorilor carora le presteaza
serviciile constand in verificarea si certificarea legalitatii inregistrarilor
efectuate de catre acestia in carnetele de munca ale salariatilor.
2. Plata comisionului se va efectua pana la sfarsitul lunii urmatoare celei
pentru care este datorat, in contul inspectoratelor teritoriale de munca.
3. Sumele reprezentand comisionul se gestioneaza de Inspectia Muncii in
regim extrabugetar si se utilizeaza pentru cheltuieli curente si de capital,
iar soldul ramas la finele anului se reporteaza in anul urmator cu aceeasi
destinatie.
4. Sumele incasate din comisionul prevazut la pct. 1 se administreaza de
Inspectia Muncii in regim extrabugetar, potrivit art. 70 alin. (1) lit. b) si
art. 73 alin. (2) din Legea finantelor publice nr. 72/1996.
5. Sumele reprezentand comisionul se pastreaza la trezoreria statului si
sunt purtatoare de dobanda. Cu dobanda incasata de la trezoreria statului se
majoreaza in mod corespunzator veniturile.
II. Evidenta si modul de utilizare a sumelor provenite din comision
6. Veniturile si cheltuielile aferente activitatii de pastrare si
completare a carnetelor de munca, de verificare si certificare a legalitatii
inregistrarilor efectuate in conditiile stabilite de Legea nr. 130/1999, cu
modificarile si completarile ulterioare, se evidentiaza si se contabilizeaza
impreuna cu veniturile si cheltuielile realizate conform Legii nr. 108/1999
pentru infiintarea si organizarea Inspectiei Muncii, modificata si completata
prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 137/1999, potrivit prevederilor
legale, de catre Inspectia Muncii.
7. Veniturile prevazute de legile mentionate la pct. 6 se inscriu in
bugetul de venituri si cheltuieli la capitolul 23.03, subcapitolul 91
"Venituri din activitatea de pastrare si completare a carnetelor de munca
si din alte prestatii".
8. Cheltuielile din mijloace extrabugetare se angajeaza si se utilizeaza in
conditiile prevederilor Legii nr. 72/1996 de catre persoanele care indeplinesc
atributii de ordonator de credite, pe baza bugetelor aprobate.
9. Cheltuielile vor fi cuprinse la capitolul 72.15 "Cheltuieli pentru
pastrarea si completarea carnetelor de munca, precum si pentru alte
prestatii".
Incadrarea cheltuielilor pe articole si pe alineate se va face pe baza
clasificatiei bugetare aprobate prin ordin al ministrului finantelor.
10. Veniturile reprezentand activitatile prestate in conditiile Legii nr.
130/1999, cu modificarile si completarile ulterioare, se incaseaza de la
beneficiari prin virare cu ordin de plata in conturile inspectoratelor
teritoriale de munca sau, in numerar, prin casieriile proprii ale acestora.
11. Operatiunile de incasari si plati privind executia bugetului de
venituri si cheltuieli din mijloace extrabugetare se efectueaza prin contul
general al trezoreriei statului. In acest scop inspectoratele teritoriale de
munca vor deschide la trezoreriile statului, la nivelul fiecarui judet, contul
50.03 "Disponibil din mijloace extrabugetare ale ministerelor si
unitatilor subordonate", iar pentru judetul Ilfov se va deschide la Banca
Comerciala Romana - S.A. sectorul 4 contul 64.51 "Disponibil din mijloace
extrabugetare ale ministerelor si unitatilor subordonate".
12. Sumele incasate de inspectoratele teritoriale de munca, reprezentand
comisionul prevazut de Legea nr. 130/1999, cu modificarile si completarile
ulterioare, se vireaza in primele 3 zile lucratoare ale lunii curente pentru
luna expirata in contul 50.03 "Disponibil din mijloace extrabugetare ale
ministerelor si unitatilor subordonate", deschis la trezoreria statului pe
seama Inspectiei Muncii.
13. Inspectia Muncii alimenteaza cu ordin de plata conturile
inspectoratelor teritoriale de munca, iar acestea efectueaza cheltuieli in
limita bugetului aprobat.
14. Angajarea cheltuielilor se dispune de catre ordonatorul de credite, in
limita prevederilor aprobate in bugetele de venituri si cheltuieli, in
conditiile legii.
III. Evidenta contabila
Evidenta contabila a operatiunilor extrabugetare se va face prin aplicarea
planului de conturi pentru institutiile publice, partea referitoare la
activitatile extrabugetare.
B. Directii generale de munca si protectie sociala teritoriale
I. Incasarea comisionului
1. In baza prevederilor art. 12 alin. (2) din Legea nr. 130/1999, cu
modificarile si completarile ulterioare, directiile generale de munca si
protectie sociala teritoriale percep un comision de 0,75%, calculat la venitul
asigurat prevazut in contractul de asigurari sociale, pentru pastrarea si
completarea carnetelor de munca ale persoanelor care au incheiat contracte de
asigurare.
2. Plata comisionului se va efectua pana la sfarsitul lunii urmatoare celei
pentru care este datorat, in conturile directiilor generale de munca si
protectie sociale teritoriale.
3. Sumele reprezentand comisionul se gestioneaza de Ministerul Muncii si
Protectiei Sociale prin directia de specialitate, in regim extrabugetar, si se
utilizeaza pentru cheltuieli curente si de capital, iar soldul ramas la finele
anului se reporteaza in anul urmator cu aceeasi destinatie.
4. Sumele incasate din comisionul prevazut la pct. 1 se administreaza de directiile
generale de munca si protectie sociala teritoriale, prin compartimentele de
specialitate, in regim extrabugetar.
5. Sumele reprezentand comisionul se pastreaza la trezoreria statului si
sunt purtatoare de dobanda. Cu dobanda incasata de la trezoreria statului se
majoreaza in mod corespunzator veniturile.
II. Evidenta si modul de utilizare a sumelor provenite din comisionul
prevazut de Legea nr. 130/1999, cu modificarile si completarile ulterioare
6. Veniturile si cheltuielile aferente acestei activitati in conditiile
stabilite de Legea nr. 130/1999, cu modificarile si completarile ulterioare, se
evidentiaza si se contabilizeaza, potrivit prevederilor legale, de catre
directiile generale de munca si protectie sociala teritoriale, prin compartimentele
de specialitate.
7. Veniturile se inscriu in bugetul de venituri si cheltuieli la capitolul
23.03, subcapitolul 91 "Venituri din activitatea de pastrare si completare
a carnetelor de munca si din alte prestatii".
8. Cheltuielile din mijloace extrabugetare se angajeaza si se utilizeaza,
in conditiile prevederilor Legii nr. 72/1996, de catre persoanele care
indeplinesc atributii de ordonator de credite, pe baza bugetelor aprobate.
9. Cheltuielile vor fi cuprinse la capitolul 72.15 "Cheltuieli pentru
pastrarea si completarea carnetelor de munca, precum si pentru alte
prestatii".
Incadrarea cheltuielilor pe articole si alineate se va face pe baza
clasificatiei bugetare aprobate prin ordin al ministrului finantelor.
10. Veniturile reprezentand activitatile prestate in conditiile Legii nr.
130/1999, cu modificarile si completarile ulterioare, se incaseaza de la
beneficiari prin virare cu ordin de plata in conturile directiilor generale de
munca si protectie sociala teritoriale sau in numerar prin casieriile proprii
ale acestora.
11. Operatiunile de incasari si plati privind executia bugetului de
venituri si cheltuieli din mijloace extrabugetare se efectueaza prin contul
general al trezoreriei statului. In acest scop directiile generale de munca si
protectie sociala teritoriale vor deschide la trezoreriile statului contul
50.03 "Disponibil din mijloace extrabugetare ale ministerelor si
unitatilor subordonate", iar pentru Directia generala de munca si
protectie sociala Ilfov se va deschide la Banca Comerciala Romana - S.A.
sectorul 4 contul 64.51 "Disponibil din mijloace extrabugetare ale
ministerelor si unitatilor subordonate".
12. Angajarea cheltuielilor se dispune de catre ordonatorul de credite, in
limita prevederilor aprobate in bugetul de venituri si cheltuieli, cu viza de
control financiar preventiv a persoanei din cadrul directiilor generale de
munca si protectie sociala teritoriale, imputernicita in acest sens prin
decizie a ordonatorului de credite.
13. Sumele ramase necheltuite la data de 31 decembrie a fiecarui an se
reporteaza in anul urmator cu aceeasi destinatie.
III. Evidenta contabila
Evidenta contabila a operatiunilor extrabugetare se va face prin aplicarea
planului de conturi pentru institutiile publice, partea referitoare la
activitatile extrabugetare.
ANEXA 2
PROCEDURA
de inregistrare a contractelor individuale de munca si modul de tinere a
evidentei muncii prestate de salariatii angajatorilor prevazuti la art. 8 din
Legea nr. 130/1999, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si de
inregistrare si evidenta a conventiilor civile de prestari de servicii
1. In aplicarea prevederilor art. 8 din Legea nr. 130/1999, cu modificarile
si completarile ulterioare, au obligatia de a inregistra contractele
individuale de munca incheiate cu salariatii proprii, urmatoarele categorii de
angajatori:
a) persoanele fizice autorizate potrivit legii sa desfasoare o activitate
independenta; persoanele fizice care utilizeaza personal casnic sau alte
persoane fizice pentru efectuarea unor servicii sau lucrari;
b) societatile comerciale cu capital integral privat;
c) asociatiile cooperatiste;
d) asociatiile familiale;
e) asociatiile, fundatiile, organizatiile sindicale si patronale;
f) orice alte organizatii care sunt constituite si functioneaza potrivit
legislatiei romane.
2. Contractul individual de munca produce efecte de la data incheierii
sale. Daca nu exista dovezi scrise, data inceperii prestarii activitatii se
considera data incheierii contractului individual de munca.
3. Dovada executarii contractului individual de munca se face prin
prezentarea de catre angajator a documentelor de plata a salariilor.
4. Incheierea, modificarea, suspendarea si incetarea contractelor
individuale de munca pentru salariatii angajatorilor prevazuti la pct. 1 se fac
cu respectarea legislatiei muncii.
5. Inspectoratele teritoriale de munca vor lua toate masurile
corespunzatoare pentru a asigura tinerea evidentei muncii prestate de toti
angajatii incadrati pe baza de contract individual de munca si, respectiv, pe
baza de conventie civila de prestari de servicii la persoanele fizice si
juridice prevazute la pct. 1.
6. Comisionul prevazut la art. 12 din Legea nr. 130/1999, cu modificarile
si completarile ulterioare, nu se percepe angajatorului pentru personalul
angajat pe baza de conventie civila de prestari de servicii.
7. Angajatorii sunt obligati sa depuna la inspectoratul teritorial de munca,
in termen de 5 zile, actele privind executarea, modificarea si incetarea
contractului individual de munca, iar actele privind incheierea contractelor
individuale de munca urmeaza sa fie depuse in termen de 20 de zile de la data
incheierii lor.
8. Inregistrarea contractelor individuale de munca ale salariatilor care
presteaza munca la angajatorii prevazuti la pct. 1 se face la inspectoratul
teritorial de munca, numai dupa verificarea inscrierilor din carnetele de
munca, efectuate ca urmare a incetarii contractului individual de munca.
Contractele de asigurari sociale incheiate de persoanele care presteaza munca
in baza unei conventii civile de prestari de servicii se inregistreaza la
directia generala de munca si protectie sociala teritoriala, potrivit legii.
9. Conventiile civile de prestari de servicii, incheiate potrivit art. 4
alin. (1) din Legea nr. 130/1999, cu modificarile si completarile ulterioare,
vor fi inregistrate de persoanele juridice intr-un registru special al carui
model este prevazut in anexa nr. 1 la prezenta procedura si care se va pastra
la sediul persoanei juridice.
10. Contractele individuale de munca si conventiile civile de prestari de
servicii se incheie in forma scrisa si vor contine cel putin elementele si
clauzele prevazute in anexele nr. 2 si 3 la prezenta procedura.
11. Carnetele de munca ale angajatilor cu contract individual de munca se
pastreaza si se completeaza de inspectoratele teritoriale de munca, prin
serviciul de specialitate al acestora, iar inscrierile efectuate in carnetele
de munca vor fi verificate si certificate de persoana desemnata in acest scop
prin decizia inspectorului-sef al inspectoratului teritorial de munca.
12. Aprobarea ca operatiunile de pastrare si completare a carnetelor de
munca sa fie efectuate de angajatorii prevazuti la pct. 1 se da cu titlu de
exceptie de inspectoratele teritoriale de munca, dupa o prealabila verificare,
din care sa rezulte ca acestia indeplinesc conditiile prevazute de dispozitiile
legale privind tinerea corecta a evidentei muncii prestate de angajatii cu
contract individual de munca.
Aprobarea se da pentru fiecare an calendaristic si va fi insotita de
angajamentul scris al angajatorului de a respecta prevederile Decretului nr.
92/1976 privind carnetul de munca.
Personalul angajatorului, care presteaza activitatea de intocmire,
completare, pastrare si evidenta a carnetelor de munca, va fi testat si
confirmat de inspectoratul teritorial de munca.
13. Procedura intocmirii, completarii si pastrarii carnetelor de munca este
cea prevazuta de Decretul nr. 92/1976 privind carnetul de munca si de Ordinul
ministrului muncii nr. 136/1976 pentru aprobarea metodologiei de intocmire,
completare, pastrare si evidenta a carnetului de munca.
14. Daca inregistrarile efectuate in carnetele de munca nu concorda cu
actele care au stat la baza acestora, carnetele de munca vor fi restituite
angajatorilor in vederea efectuarii rectificarilor, in conditiile prevazute de
Decretul nr. 92/1976.
15. Angajatorii care au primit aprobarea inspectoratului teritorial de
munca de a pastra si completa carnetele de munca ale salariatilor pot opta ca
operatiunile privind inscrierile in carnetele de munca sa fie efectuate de
societati comerciale specializate si acreditate de Inspectia Muncii, in
conditiile legii.
16. Pot fi inregistrate ca vechime in munca sau, dupa caz, ca perioada de
contributie la fondul de asigurari sociale, numai perioadele pentru care exista
state de plata a salariilor, principala dovada de executare a contractului
individual de munca si, respectiv, numai perioadele de plata a cotizatiilor la
fondul de asigurari sociale, pe baza contractului de asigurari sociale.
17. Persoanele angajate in baza unei conventii civile de prestari de
servicii, in temeiul art. 3 din Legea nr. 130/1999, cu modificarile si
completarile ulterioare, pot incheia cu directia generala de munca si protectie
sociala teritoriala contracte de asigurari sociale in conditiile prevazute la
art. 5 din aceeasi lege.
Drepturile si obligatiile de asigurari sociale ale persoanelor care incheie
contracte de asigurari sociale sunt aceleasi cu cele prevazute de lege pentru
persoanele care sunt incadrate cu contract individual de munca.
Baza de calcul a drepturilor si obligatiilor de asigurari sociale o
constituie venitul lunar declarat pentru care se incheie contractul de
asigurari sociale, care nu poate fi mai mic decat salariul minim brut pe tara.
18. Prin incheierea contractelor de asigurari sociale persoanele asigurate
se obliga la plata lunara a contributiei la Fondul de asigurari sociale de stat
si a contributiei la Fondul pentru pensia suplimentara, potrivit Decretului nr.
389/1972, modificat si completat prin Legea nr. 42/1992 si Ordonantei de
urgenta a Guvernului nr. 2/1999, Legii nr. 3/1977, cu modificarile si
completarile ulterioare, si Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 31/1998,
aprobata prin Legea nr. 128/1999.
19. Contractele de asigurari sociale se incheie in forma scrisa, se
inregistreaza la serviciul specializat din cadrul directiilor generale de munca
si protectie sociala teritoriale si vor cuprinde cel putin clauzele prevazute
in anexa nr. 4 la prezenta procedura.
20. Contributia la Fondul pentru pensia suplimentara se achita lunar si
integral de catre persoana asigurata prin contractul de asigurari sociale, care
presteaza munca in baza unei conventii civile de prestari de servicii, in cota
stabilita in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 31/1998, aprobata prin Legea
nr. 128/1999, iar plata acesteia sa se faca o data cu achitarea contributiilor
de asigurari sociale de stat, prin ordin de plata in contul asigurarilor
sociale, deschis la trezoreria statului.
21. La calculul contributiei datorate de catre angajatori la Fondul pentru
plata ajutorului de somaj, din fondul de salarii se deduc sumele reprezentand
drepturile banesti acordate persoanelor pentru munca prestata in baza unor
conventii civile de prestari de servicii.
22. Obligatia angajatorilor, prevazuta la art. 5 alin. (3) din Legea nr.
130/1999, cu modificarile si completarile ulterioare, de a suporta in total sau
in parte contributia de asigurari sociale se stabileste printr-un act aditional
la conventia civila de prestari de servicii, intocmit in scris, si se ataseaza
la contractul de asigurari sociale.
Nevirarea contributiei de asigurari sociale de catre angajator nu
exonereaza asiguratul de obligatiile de plata asumate prin contractul de
asigurari sociale.
23. Posibilitatea de a incheia contracte de asigurari sociale, in
conditiile prevazute la art. 5 alin. (1) din Legea nr. 130/1999, cu
modificarile si completarile ulterioare, se refera la persoanele care nu sunt
cuprinse intr-o alta forma de asigurari sociale.
24. Drepturile de asigurari sociale cuvenite persoanelor care desfasoara
activitate pe baza de conventie civila de prestari de servicii si care incheie
contract de asigurari sociale se calculeaza si se platesc de catre directiile
generale de munca si protectie sociala teritoriale.
25. Pentru persoanele angajate in baza unei conventii civile de prestari de
servicii, dar care nu au incheiat contracte de asigurari sociale potrivit Legii
nr. 130/1999, cu modificarile si completarile ulterioare, angajatorii nu au
obligatia de a calcula si de a vira la bugetul asigurarilor sociale de stat
contributia pentru asigurari sociale si contributia pentru pensia suplimentara.
26. Munca prestata in baza unei conventii civile de prestari de servicii,
incheiata in baza art. 3 din Legea nr. 130/1999, cu modificarile si
completarile ulterioare, se poate desfasura atat pentru activitati ce se
deruleaza cu regularitate, pe durata determinata sau nedeterminata, care nu
depasesc in medie 3 ore pe zi, in raport cu programul lunar de lucru, cat si
pentru prestarea unor lucrari sau activitati determinate in folosul
asociatiilor de proprietari sau de locatari, independent de volumul de
activitate necesar.
27. Activitatea de baza la care face referire art. 1 alin. (1) lit. a) din
Hotararea Guvernului nr. 935/1999 reprezinta acea activitate care rezulta din
actul constitutiv al unitatii angajatoare (statut, contract de societate etc.),
care stabileste obiectul principal de activitate, respectiv activitatea care
confera profilul esential al activitatii angajatorului.
28. Pentru activitatile de baza ale angajatorilor nu se pot incheia
conventii civile de prestari de servicii, ci contracte individuale de munca,
daca volumul muncii ce urmeaza sa fie prestata reprezinta cel putin jumatate
din norma intreaga de munca. De asemenea, nu se pot incheia conventii civile de
prestari de servicii prin fractionarea volumului de munca aferent unui post cu
norma intreaga.
29. Prevederile art. 1 alin. (1) lit. a) din Hotararea Guvernului nr.
935/1999, referitoare la prestarea unor activitati care fac parte din domeniul
activitatii de baza, nu se aplica celor care lucreaza in functii care nu fac
parte din profilul activitatii angajatorului si care au durata timpului de
munca prevazut la art. 3 lit. a) din Legea nr. 130/1999, cu modificarile si
completarile ulterioare.
30. Dispozitiile Hotararii Guvernului nr. 935/1999 nu se aplica serviciilor
prestate de persoanele prevazute la art. 2 lit. b) din Legea nr. 130/1999, cu
modificarile si completarile ulterioare, in temeiul unor legi speciale (cum
este cazul membrilor consiliilor de administratie, cenzorilor, consilierilor
locali si judeteni, expertilor, arbitrilor, mediatorilor si altor persoane care
desfasoara activitati in baza unor legi speciale), precum si persoanelor
prevazute la art. 2 lit. c) din aceeasi lege, care executa lucrari pentru care
primesc drepturi de autor.
ANEXA 1
la procedura
Inregistrat la inspectoratul teritorial de munca ........../............
REGISTRU SPECIAL
pentru evidenta personalului angajat pe baza de conventie civila de prestari de
servicii la angajatori persoane juridice
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A = Nr. crt.
B = Numarul si data inregistrarii conventiei civile de prestari de servicii
la inspectoratul teritorial de munca
C = Functia/meseria
D = Observatii
______________________________________________________________________________
A Numele si Domiciliul Buletin de Data Durata Programul B C D
prenumele identitate/ angajarii conventiei de lucru
Carte de civile de
identitate prestari
seria/nr. de
Codul servicii
numeric
personal
______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________
ANEXA 2
la procedura
Angajator (persoana juridica sau persoana fizica) ....................
Sediul ...............................................................
Inregistrat la registrul comertului din judetul ......................
sub nr....................
Codul fiscal .............
Telefon ..................
CONTRACT INDIVIDUAL DE MUNCA
incheiat si inregistrat sub nr. ....... la registrul inspectoratului teritorial
de munca din ............. la data de ...............
A. Subsemnatul ....................., reprezentant legal al persoanei
juridice ......................, si salariatul/salariata
......................, domiciliat/domiciliata in localitatea .............,
str. ........... nr. ....., judetul ............, posesor al actului de
identitate seria ......, nr. ......, eliberat de ................... la data de
.........., am incheiat prezentul contract de munca in urmatoarele conditii
asupra carora am convenit:
I. Durata contractului:
a) nedeterminata, salariatul/salariata ................... urmand sa
inceapa activitatea la data de ....................;
b) determinata, de ................., pe perioada cuprinsa intre data de
.............. si data de ............ .
II. Felul muncii
Functia
(meseria)
..................................................................
................................................................................
Salariatul/salariata va presta urmatoarele activitati:
.....................
................................................................................
Activitatea prestata se desfasoara in conditii deosebite de munca
........., grupa de munca ........... timpul lucrat in aceste conditii
................. .
Angajatorul poate schimba, pe durata determinata, felul muncii, in
conditiile legii, cu mentinerea salariului stabilit sau cu acordarea unui
salariu mai mare, convenit de comun acord cu salariatul.
III. Conditii de angajare: o norma intreaga, o fractiune de norma de
............. . Durata timpului de lucru este de .......... ore/zi.
IV. Salariul lunar este de ......... lei, din care salariul de baza de
......... lei si urmatoarele sporuri ............ . Orele suplimentare
prestate in afara programului normal de lucru sau in zilele in care nu se
lucreaza ori in zilele de sarbatori legale se platesc cu sporuri prevazute in
Codul muncii sau in contractele colective de munca. Salariatul .............
beneficiaza in plus si de urmatoarele drepturi banesti ............... .
Data la care se plateste salariul este ................. .
V. In situatia in care salariatul/salariata .................... este
trimis/trimisa in delegatie beneficiaza de urmatoarele drepturi:
a) transport .....................
b) cazare ........................
c) diurna ...................... .
VI. Durata concediului anual de odihna este de ....... zile, in raport cu
vechimea in munca a salariatului, de .......... ani.
VII. Drepturi specifice legate de protectia muncii:
a) echipament de protectie ........................
b) echipament de lucru ............................
c) antidoturi .....................................
d) alimentatie de protectie .......................
e) alte drepturi si obligatii privind protectia muncii ................
VIII. Alte clauze: ....................................................
IX. Obligatii generale ale partilor:
Angajatorul are obligatia:
a) sa plateasca salariatului drepturile salariale cuvenite pentru munca prestata
si sa ii acorde celelalte drepturi prevazute de lege si de contractele
colective de munca;
b) sa ii asigure salariatului conditii corespunzatoare de munca, cu
respectarea masurilor de protectie a muncii;
c) sa retina si sa vireze la timp contributiile salariatului pentru
asigurarile sociale, pensie suplimentara, pentru constituirea Fondului pentru
plata ajutorului de somaj si celelalte contributii prevazute de dispozitiile
legale;
d) in cazul incetarii contractului sa ii plateasca drepturile la zi.
Salariatul are obligatia:
a) sa realizeze norma de munca si celelalte sarcini ce decurg din functia
sau postul detinut si sa raspunda de indeplinirea lor fata de angajator;
b) sa respecte regulile stabilite prin regulamentul de ordine interioara al
unitatii si normele de protectie a muncii, pastrarea secretului de stat si de
serviciu.
X. Prezentul contract s-a incheiat in trei exemplare, cate unul pentru
fiecare parte, iar cel de-al treilea s-a predat si s-a inregistrat la inspectoratul
teritorial de munca.
Angajator, Salariat,
......................... ....................
Reprezentant legal,
.........................
Date privind modificarea contractului individual de munca:
_____________________________________________________________________________
Semnatura
Nr. Data Elementul contractual -----------------------------------
crt. contractului asupra caruia s-a Angajator Salariat Functionar al
convenit modificarea inspectoratului
teritorial de
munca
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
Avizat
Functionarul inspectoratului teritorial de munca
Numele si prenumele ............................
Semnatura ......................................
L.S.
ANEXA 3
la procedura
Societatea Comerciala .....................
Sediul ....................................
Codul fiscal ..............................
Telefon ...................................
CONVENTIE CIVILA DE PRESTARI DE SERVICII
I. Partile contractante
1. ......................, cu sediul in ..............., str. ............
nr. ......., telefon .............. cont de virament nr. ............., deschis
la ......................, reprezentata prin ..................., in calitate
de ................., numita in prezentul contract angajator (beneficiar), si
2. ......................, domiciliat in .............., str. ............
nr. ....... judetul ............, nascut in localitatea ..............., la
data de ................., posesor al actului de identitate seria ...... nr.
......., eliberat ................ la data de .............., codul numeric
personal ............, in calitate de prestator de servicii (executant), am
incheiat prezenta conventie civila in urmatoarele conditii stabilite de comun
acord:
II. Obiectul conventiei civile
- activitatea/lucrarea care urmeaza sa fie prestata ....................
- remuneratia bruta stabilita pentru prestatie ..................... lei
- data efectuarii platii remuneratiei ..................................
III. Drepturile si obligatiile partilor
1. Angajatorul se obliga:
- sa-l remunereze pe prestator pentru rezultatul muncii sale;
- sa creeze prestatorului conditii corespunzatoare de munca, cu respectarea
normelor de protectia muncii;
- sa retina si sa vireze impozitul prevazut de lege pentru venitul realizat
de prestator.
2. Prestatorul se obliga:
- sa presteze activitatea sau sa predea lucrarea la termenul convenit, in
conditiile si de calitatea cerute de beneficiar;
- sa respecte secretul lucrarilor si regulile disciplinare stabilite de
beneficiar pentru salariatii sai;
- sa respecte normele de protectie a muncii specifice activitatii.
IV. Durata conventiei civile
- Durata nedeterminata/determinata ............., timpul de lucru ......
ore pe zi [pentru activitate cu caracter de regularitate, conform art. 3 lit.
a) din Legea nr. 130/1999].
- Durata executarii lucrarii ................ [pentru activitati prestate
la asociatiile de locatari sau de proprietari, conform art. 3 lit. b) din Legea
nr. 130/1999].
V. Modificarea conventiei civile
Modificarea oricarei clauze a conventiei civile se poate face numai prin
intelegere intre parti, convenita in scris, prin act aditional.
VI. Incetarea conventiei civile
Prezenta conventie civila inceteaza:
1. prin acordul scris al partilor;
2. din initiativa temeinic motivata a uneia dintre parti, cu un preaviz de
15 zile lucratoare.
VII. Raspunderea partilor
Neindeplinirea sau indeplinirea necorespunzatoare a obligatiilor asumate
prin prezenta conventie civila atrage raspunderea partii in culpa, in afara de
cazurile de exonerare prevazute de lege.
Litigiile ivite in derularea prezentei conventii civile se solutioneaza pe
cale amiabila sau de catre judecatorie, in cazul in care nu s-au solutionat pe
cale amiabila.
Prezenta conventie civila a fost incheiata in trei exemplare, cate unul
pentru fiecare parte, iar al treilea exemplar pentru inspectoratul teritorial
de munca ......................... .
Angajator (Beneficiar) Prestator (Executant)
............................... .............................
L.S.
Avizat,
Functionarul inspectoratului teritorial de munca
Numele si prenumele ............................
Semnatura ......................................
L.S.
ANEXA 4
la procedura
CONTRACT DE ASIGURARI SOCIALE
incheiat in baza art. 5 din Legea nr. 130/1999, cu modificarile si
completarile ulterioare, incepand cu data de ................ si inregistrat la
nr. ......, din data de ............. la Directia generala de munca si
protectie sociala a judetului ............/municipiului Bucuresti, intre
................, posesor al actului de identitate seria ......... nr.
............, codul numeric personal ................, nascut la data de ................
in localitatea .................., judetul .................., domiciliat in
localitatea ..................., str. ......... nr. ......., judetul
.........., in calitate de persoana asigurata, care presteaza munca pe baza de
conventie civila de prestari de servicii la ................, si Directia
generala de munca si protectie sociala a judetului ............./municipiului
Bucuresti, reprezentata prin director general ................, in urmatoarele
conditii:
1. Venitul lunar asigurat care reprezinta baza de calcul a drepturilor si
obligatiilor de asigurari sociale si care nu poate fi mai mic decat salariul
minim brut pe tara, convenit prin prezentul contract de asigurari sociale, este
de ..................... lei.
(in cifre si litere)
2. Subsemnatul(a) ................., in calitate de asigurat, ma oblig sa
depun lunar contributia de ..........%, aferenta grupei a III-a de munca, din
venitul lunar asigurat in cuantum de ............ lei, pana la sfarsitul lunii
pentru luna in curs, in contul de disponibilitati nr. .......... al Directiei
generale de munca si protectie sociala a judetului ................., deschis
la trezoreria ..................... .
3. Contributia lunara de 5% din venitul lunar asigurat, pentru pensia
suplimentara, in cuantum de .............. lei, o voi depune lunar, pana la
sfarsitul lunii pentru luna in curs, in contul nr. ................. deschis la
trezoreria ................. .
4. Comisionul de 0,75% din venitul lunar asigurat, pe care il datorez
pentru pastrarea si completarea carnetului de munca, de ....... lei, il voi
depune lunar, pana la sfarsitul lunii urmatoare celei pentru care plata este
datorata, in contul ................., deschis la Trezoreria
.................... .
5. Directia generala de munca si protectie sociala a judetului
............../municipiului Bucuresti, in calitate de asigurator, se obliga sa
achite asiguratului ..................... drepturile prevazute de legislatia de
asigurari sociale in vigoare.
6. Perioada in care s-au achitat contributiile prevazute mai sus constituie
perioada de contributie pentru stabilirea drepturilor de asigurari sociale
prevazute de lege, in cazul in care contributiile s-au calculat si s-au virat
la venitul lunar asigurat, stabilit prin contract.
7. Modificarea clauzelor prezentului contract se poate face numai cu
acordul ambelor parti contractante, realizat in forma scrisa. Cand una dintre
parti nu este de acord cu modificarea ceruta de cealalta parte, contractul se
deruleaza in conditiile anterioare, cu exceptia situatiei in care se solicita
rezilierea lui.
8. Modificarea venitului asigurat, in sensul cresterii acestuia, la o data
la care unul dintre riscurile asigurate s-a produs sau exista certitudinea
producerii lui in termen de cel mult 6 luni de la acea data, este lovita de
nulitate. Calculul si plata prestatiilor in aceste situatii se efectueaza la
venitul asigurat anterior modificarii intervenite in contractul de asigurari
sociale.
9. Contractul de asigurari sociale poate fi reziliat la cererea oricareia
dintre parti.
10. In cazul rezilierii contractului de asigurari sociale, contributiile
achitate nu se restituie, iar perioada de contributie se valorifica la
stabilirea drepturilor la pensie.
11. Contractul de asigurari sociale incheiat la o data la care unul dintre
riscurile asigurate, cu exceptia limitei de varsta, s-a produs sau exista
certitudinea producerii lui in termen de cel mult 6 luni de la acea data este
lovit de nulitate.
In aceste cazuri contributia de asigurari sociale achitata se restituie.
12. Neplata in termen a contributiei de asigurari sociale, a contributiei
la pensia suplimentara si a comisionului atrage plata majorarilor prevazute de
lege.
13. Prezentul contract s-a incheiat in doua exemplare, dintre care un
exemplar ramane la Directia generala de munca si protectie sociala teritoriala,
iar altul la asigurat.
14. Anexa prevazuta la prezentul contract face parte integranta din acesta.
Asigurator, Asigurat,
......................... ....................
NOTA:
1. Asiguratul se obliga:
- sa prezinte conventia de prestari de servicii la incheierea si
modificarea prezentului contract;
- sa solicite modificarea venitului lunar asigurat anterior datei de la
care acesta produce efecte intre parti.
2. Asiguratul va achita contributia de asigurari sociale la ..............
.
3. Persoana care incheie contract de asigurari sociale nu beneficiaza de
grupa superioara de munca.
4.:
- am primit carnetul de munca cu seria ......... nr. ........ (semnatura
si parafa Directiei generale de munca si protectie sociala a
judetului/municipiului Bucuresti) ........................
- am predat carnetul de munca ............................
(semnatura asiguratului)
- declar pe propria raspundere ca nu am si nu am avut carnet de munca
.............................
(semnatura)
- declar pe propria raspundere ca desfasor/nu desfasor activitati pe baza
de contract de munca.
ANEXA
la contractul de asigurari sociale
MODIFICARI
privind venitul asigurat la care se calculeaza contributia de asigurari sociale
si contributia pentru pensia suplimentara
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A = Nr. crt.
B = Data inregistrarii cererii de modificare
C = Asigurator
D = Asigurat
____________________________________________________________________________
A B Data la care Noul Cuantumul Cuantumul Cuantumul C D
se modifica venit contributiei pensiei comisionului
venitul lunar de asigurari suplimentare
lunar asigurat sociale
asigurat
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
|