ORDIN Nr. 89
din 10 februarie 2009
pentru aprobarea
Instructiunilor privind modalitatile de aplicare a Ordonantei de urgenta a
Guvernului nr. 217/2008 privind reluarea pentru anul 2009 a Programului de
stimulare a innoirii Parcului auto national
ACT EMIS DE:
MINISTERUL MEDIULUI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 90 din 16 februarie 2009
Având în vedere Referatul de aprobare nr. 3.500 din 6
februarie 2009 al Administraţiei Fondului pentru Mediu, în baza art. 11 din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 217/2008 privind reluarea pentru anul
2009 a Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional,
în temeiul art. 5 alin. (7) din Hotărârea Guvernului
nr. 57/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului,
ministrul mediului emite
prezentul ordin.
Art. 1. - Se aprobă Instrucţiunile privind modalităţile
de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 217/2008 privind reluarea
pentru anul 2009 a Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional,
cuprinse în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. -Administraţia Fondului
pentru Mediu va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul mediului,
Nicolae Nemirschi
ANEXĂ
INSTRUCŢIUNI
privind modalităţile de aplicare a Ordonanţei de
urgenţă a Guvernului nr. 217/2008 privind reluarea pentru anul 2009 a Programului de stimulare a
înnoirii Parcului auto naţional
ARTICOLUL 1
Definiţii
In cuprinsul prezentelor instrucţiuni se utilizează
termenii şi expresiile ale căror definiţii sunt prevăzute la art. 3 din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 217/2008.
ARTICOLUL 2
Suma prevăzută pentru derularea Programului
(1) Alocarea din Fondul pentru mediu a sumei necesare
finanţării Programului se face în limita fondurilor stabilite cu această
destinaţie, prin bugetul anual de venituri şi cheltuieli al Administraţiei
Fondului pentru Mediu şi al Fondului pentru mediu, aprobat prin hotărâre a
Guvernului.
(2) Suma prevăzută pentru derularea Programului este de
228 milioane lei.
(3) Suma alocată Programului
provine din taxa pe poluare pentru autovehicule.
ARTICOLUL 3
Cuantumul primei de casare
(1) Prima de casare se
defineşte ca fiind parte din preţul de achiziţie al unui autoturism nou,
suportată prin modalitate nerambursabilă de către Autoritate din Fondul pentru
mediu, în schimbul predării spre casare a unui autoturism uzat.
(2) Cuantumul primei de casare este în valoare de 3.800
lei.
(3) Proprietarul beneficiază de
prima de casare o singură dată, prin achiziţionarea unui singur autoturism nou
în schimbul predării spre casare a unui singur autoturism uzat.
(4) Prima de casare se scade de
către producătorul validat din preţul autoturismului nou, diferenţa fiind
asigurată de proprietar din surse financiare proprii.
(5) Prima de casare nu este
acordată în cazul achiziţionării autoturismului în sistem leasing.
ARTICOLUL 4
Etapele Programului
Programul se desfăşoară pe parcursul a 3 etape:
a) prima etapă, până la 29 mai, în limita sumei de 76
milioane lei;
b) etapa a doua, de la 1 iunie până la 31 august, în limita sumei de 76 milioane lei, care, dacă este
cazul, se suplimentează cu suma neutilizată în prima etapă;
c) etapa a treia, de la 1 septembrie până la 11
decembrie, în limita sumei de 76 milioane lei, care, dacă este cazul, se
suplimentează cu suma neutilizată în cea de-a doua etapă.
ARTICOLUL 5
Eligibilitatea producătorului
Se poate înscrie în vederea validării în Program
producătorul care îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii de eligibilitate:
a) este persoană juridică română şi are ca obiect de
activitate producţia şi/sau comercializarea autoturismelor noi;
b) funcţionează legal şi deţine avizele/acordurile/autorizaţiile
necesare desfăşurării activităţii;
c) are îndeplinite obligaţiile de plată a taxelor,
impozitelor şi contribuţiilor către bugetul general consolidat, bugetele
locale, Fondul pentru mediu;
d) are deschis la Trezoreria Statului contul 50.70.24
„Disponibil din sume alocate din Fondul de mediu reprezentând finanţare sau cofinanţare nerambursabilă a proiectelor pentru
protecţia mediului";
e) nu se află în procedură de
insolvenţă sau lichidare judiciară şi nu face obiectul unei proceduri legale pentru
declararea acestora, potrivit prevederilor legale;
f) nu sponsorizează activităţi
cu efect negativ asupra mediului.
ARTICOLUL 6
Sesiunea de înscriere
(1) Producătorul care întruneşte condiţiile prevăzute
la art. 5 poate depune cerere de înscriere în vederea validării în Program,
numai în cadrul sesiunii de înscriere organizată de Autoritate în perioada
12-27 februarie 2009.
(2) Producătorul depune un dosar care cuprinde
următoarele documente:
a) cererea de înscriere în
vederea validării în Program, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1, în
original;
b) cererea de finanţare, conform modelului prevăzut în
anexa nr. 2, în original. Prin cererea de finanţare depusă în cadrul sesiunii
de înscriere prevăzute la alin. (1), producătorul solicită finanţare doar
pentru prima etapă a Programului;
c) certificatul de înregistrare la Oficiul Naţional al
Registrului Comerţului împreună cu toate anexele sau/şi certificatul
constatator eliberat conform prevederilor art. 171 alin. (1) din Legea nr. 359/2004, cu modificările şi completările
ulterioare, în copie;
d) procura notarială prin care
reprezentantul legal al producătorului împuterniceşte persoana care îl
reprezintă în relaţia cu Autoritatea, inclusiv la momentul semnării
contractului pentru finanţare, şi copia actului de identitate al persoanei
împuternicite, dacă este cazul;
e) certificatul constatator
emis de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, valabil la data depunerii
cererii de înscriere, din care să rezulte: datele de identificare, codul unic
de înregistrare, capitalul social, obiectul principal de activitate şi
activităţile secundare de activitate, administratorii, acţionarii/asociaţii şi
situaţia juridică, în original;
f) certificatele de atestare fiscală şi certificatul
fiscal, valabile la data depunerii cererii de înscriere, care să dovedească
faptul că producătorul nu are datorii la bugetele locale şi la bugetul general consolidat, în original;
g) certificatul de cazier fiscal, valabil la data
depunerii cererii de înscriere, în original;
h) certificatul de atestare privind obligaţiile de
plată la Fondul pentru mediu, în original;
i) formularul de raportare contabilă la încheierea ultimului exerciţiu financiar, vizat de organele
teritoriale de specialitate ale Ministerului Finanţelor Publice, însoţit de
raportul administratorilor şi al comisiei de cenzori sau raportul de audit,
după caz, formularul de raportare contabilă semestrială, vizat de organele
teritoriale de specialitate ale Ministerului Finanţelor Publice, precum şi
ultima balanţă de verificare lunară, după caz;
j) certificarea/înregistrarea comunitară sau naţională
de tip pentru autoturismele propuse a fi introduse în Program, în copie, şi
dovada calităţii de importator ori de reprezentant autorizat al
producătorului/importatorului de autoturisme;
k) proiectul, conform modelului prevăzut în anexa nr.
3, în original.
(3) Anterior încheierii contractului pentru finanţare nerambursabilă, producătorul prezintă originalele
documentelor depuse în copie la dosar, pentru ca acestea din urmă să fie
certificate „conform cu originalul" de către personalul Autorităţii.
(4) Cererea de înscriere, însoţită de cererea de
finanţare şi de documentaţia anexată, legată, paginată şi opisată, se depune
într-un singur exemplar, în plic sigilat, la registratura Autorităţii, la
adresa: Administraţia Fondului pentru Mediu, municipiul Bucureşti, Splaiul
Independenţei nr. 294, corp A, sectorul 6, cod poştal 060031.
(5) Documentele prevăzute la
alin. (2) pot fi transmise prin poştă, cu confirmare de primire, cu condiţia ca
data de expediere, evidenţiată prin ştampila poştei, să nu depăşească
data-limită de depunere aferentă sesiunii de înscriere.
(6) Pe plic trebuie înscrise în
mod obligatoriu următoarele informaţii:
a) denumirea şi adresa completă ale producătorului;
b) titlul: „Programul de
stimulare a înnoirii Parcului auto naţional pentru anul 2009";
c) sesiunea de înscriere.
(7) Documentaţia conţinând
ştersături, ilizibilă, incompletă sau neconformă cu realitatea atrage
nevalidarea producătorului.
ARTICOLUL 7
Validarea producătorului
(1) Validarea producătorului
constă în analiza şi evaluarea cererii de înscriere, a
cererii de finanţare şi a documentaţiei anexate depuse
de către acesta.
(2) In vederea validării producătorului înscris, prin
dispoziţie a preşedintelui Autorităţii, la propunerea directorului Direcţiei
proiecte, se numeşte Comisia de validare, constituită din personal din cadrul
Autorităţii.
(3) Comisia de validare
verifică, pe baza documentelor prezentate, îndeplinirea de către producător a
condiţiilor prevăzute la art. 5 şi art. 6 alin. (2), completând fişa de
evaluare a eligibilităţii, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 4.
(4) In baza propunerii Comisiei de validare, Comitetul
director al Autorităţii validează producătorul sau respinge cererea de
înscriere a acestuia, în termen de 7 zile lucrătoare de la data închiderii
sesiunii de înscriere.
(5) Producătorul care
îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 5 şi art. 6 alin. (2) este validat să
participe la Program.
(6) Lista producătorilor validaţi,
suma aprobată fiecărui producător validat şi echivalentul în unităţi
autoturisme se publică pe site-ul Autorităţii în termen de 3 zile lucrătoare de
la data închiderii perioadei de validare.
ARTICOLUL 8
Suma aprobată producătorului validat
(1) Prin cererea de finanţare
depusă în cadrul sesiunii de înscriere prevăzute la art. 6 alin. (1) un
producător poate solicita, pentru o marcă de autoturism, cel mult suma alocată
primei etape, în caz contrar solicitarea fiind nulă.
(2) Solicitările cumulate pentru
o singură marcă de autoturism, ale tuturor producătorilor, nu trebuie să
depăşească suma alocată primei etape, în caz contrar
urmând a se aplica prevederile alin. (4) din prezentul articol.
(3) In condiţiile în care suma totală solicitată prin
cererile de finanţare depuse de către producătorii validaţi depăşeşte suma
alocată primei etape, Comitetul director al Autorităţii va proceda, în termenul
prevăzut la art. 7 alin. (4), la distribuirea acesteia între producătorii
validaţi, prin aplicarea unui coeficient de proporţionalitate obţinut din
raportul dintre suma alocată primei etape si suma totală solicitată de către
producătorii validaţi.
(4) In situaţia în care totalul sumelor solicitate de
producătorii unei mărci de autoturism depăşeşte suma alocată primei etape,
coeficientul prevăzut la alin. (3) se aplică, într-o primă fază, acestora, până
la incidenţa sumei alocate primei etape. A doua fază constă în aplicarea coeficientului tuturor producătorilor, în
condiţiile prevăzute la alin. (3).
ARTICOLUL 9
Acordarea, diminuarea şi suplimentarea finanţării
(1) Contractul pentru finanţare
nerambursabilă, conform modelului prevăzut în anexa nr. 5, în baza căruia se acordă suma aprobată unui
producător validat, este valabil până la data de 11 decembrie 2009 inclusiv.
(2) Dacă la finalul unei etape a Programului,
exceptându-se ultima etapă, un producător validat nu a utilizat cel puţin 80%
din finanţarea contractată în cadrul acelei etape, contractul pentru finanţare
nerambursabilă încetează de drept.
(3) Producătorul validat care a utilizat la finalul
unei etape a Programului, exceptându-se ultima etapă, cel puţin 80% din
finanţarea contractată în cadrul acelei etape depune cerere de finanţare prin
care poate solicita, pentru o marcă de autoturism, cel mult suma disponibilă
pentru etapa respectivă, conform art. 4, în caz contrar solicitarea fiind nulă.
Comitetul director al Autorităţii distribuie/redistribuie suma disponibilă,
conform criteriului prevăzut la art. 8. Distribuirea/Redistribuirea se concretizează
prin încheierea actului adiţional la contractul pentru finanţare
nerambursabilă.
(4) Pentru participarea la etapele care succed primei etape a Programului, cererile de finanţare pot fi depuse
la sediul Autorităţii la data de:
a) 26 şi 27 mai, pentru participarea la cea de-a doua
etapă;
b) 26 şi 27 august, pentru
participarea la cea de-a treia etapă.
(5) In cadrul fiecărei etape, producătorul validat care
a utilizat 100% din finanţarea contractată poate solicita suplimentarea valorii
acesteia. Comitetul director al Autorităţii poate aproba suplimentarea
finanţării, în măsura în care altor producători validaţi li s-a diminuat
finanţarea contractată, în baza cererilor acestora şi a actelor adiţionale
încheiate în acest sens.
(6) In cadrul fiecărei etape a
Programului, producătorul validat poate solicita o singură dată fie diminuarea,
fie suplimentarea finanţării. Cererile de diminuare, precum şi cererile de
suplimentare a finanţării pot fi depuse la sediul Autorităţii până la data de:
a) 7 mai, pentru diminuare, şi 11 mai, pentru
suplimentare, în cadrul primei etape;
b) 7 iulie, pentru diminuare, şi 10 iulie, pentru
suplimentare, în cadrul celei de-a doua etape;
c) 7 octombrie, pentru
diminuare, şi 10 octombrie, pentru suplimentare, în cadrul celei de-a treia
etape.
Acordarea finanţării suplimentare se face prin
aplicarea coeficientului prevăzut la art. 8 alin. (3) şi se concretizează prin
încheierea actului adiţional la contractul pentru finanţare nerambursabilă.
(7) Pentru fiecare dintre etapele care succed primei
etape de desfăşurare a Programului, lista producătorilor validaţi rămaşi în
Program se publică pe site-ul Autorităţii, în termen de 3 zile lucrătoare de la
data distribuirii/redistribuirii sumei disponibile pentru etapa respectivă.
ARTICOLUL 10
Decontarea primei de casare
(1) Decontarea sumei reprezentând prima de casare se
face lunar, prin virament în contul de trezorerie al
producătorului validat, în baza contractului pentru finanţare nerambursabilă şi
a cererii de tragere, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 6.
(2) Cererea de tragere se depune la Autoritate până la
data de 25 a lunii respective. La cererea de tragere se anexează:
a) lista proprietarilor
beneficiari şi a autoturismelor uzate aferente, care conţine datele de
identificare a proprietarilor beneficiari (tipul, seria şi numărul actului de
identitate, domiciliul şi/sau reşedinţa, codul numeric personal, numărul de
telefon) şi datele de identificare a autoturismului uzat (marca, tipul, numărul
de identificare - seria şasiului/caroseriei - seria motorului, după caz, anul
de fabricaţie, seria/numărul certificatului de înmatriculare, seria/numărul
certificatului de distrugere, seria/numărul certificatului de radiere din
evidenţa circulaţiei); lista se depune la Autoritate, semnată şi ştampilată pe
fiecare filă de către producătorul validat, precum şi în format electronic;
b) facturile emise proprietarilor beneficiari, aferente achiziţionării autoturismelor noi, în copie şi în
original (originalul se restituie);
c) declaraţia pe propria răspundere a reprezentantului
legal, din care să rezulte că societatea comercială nu are obligaţii exigibile
de plată la bugetul general consolidat, bugetele locale şi Fondul pentru mediu.
(3) Documentele menţionate la
art. 12 alin. (6), care atestă datele de identificare a proprietarilor
beneficiari şi datele de identificare a autoturismelor uzate, rămân spre
păstrare şi arhivare la producătorul validat.
(4) Producătorul validat
completează lista proprietarilor beneficiari cu datele de identificare a
acestora şi datele de identificare a autoturismelor uzate menţionate la alin.
(2) lit. a) şi răspunde de realitatea datelor înscrise în această listă.
(5) Autoritatea poate solicita
documentele prevăzute la art. 12 alin. (6) pentru verificarea şi confruntarea
datelor înscrise în lista proprietarilor beneficiari şi a autoturismelor uzate
aferente prezentată de către producătorul validat.
(6) Ultima cerere de tragere
din cadrul Programului se depune la Autoritate până la data de 25 noiembrie,
iar decontarea sumei reprezentând prima de casare se efectuează până la data de
11 decembrie 2009.
ARTICOLUL 11
Eligibilitatea proiectului
Este eligibil proiectul care
prevede diminuarea poluării cauzate de autoturisme prin înnoirea Parcului auto
naţional şi care se adresează persoanelor fizice române ce deţin în proprietate
autoturisme cu o vechime mai mare sau egală cu 10 ani de la anul fabricaţiei.
ARTICOLUL 12
Inscrierea proprietarului
(1) Proprietarul unui
autoturism uzat având o vechime de cel puţin 10 ani de la anul fabricaţiei,
aflat în stare de funcţionare şi a cărui primă înmatriculare în România a avut
loc până la data de 31 decembrie 2006 inclusiv, se înscrie în Program la un
singur producător validat, după publicarea pe site-ul Autorităţii a listei
producătorilor validaţi.
(2) Producătorul validat care a
încheiat contract pentru finanţare nerambursabilă cu Autoritatea înscrie
proprietarul în Program, în baza actului de identitate al acestuia şi a
certificatului de înmatriculare al autoturismului uzat.
(3) La înscriere, producătorul validat eliberează
proprietarului nota de acceptare în Program, conform modelului prevăzut în
anexa nr. 7.
(4) Nota de acceptare are o
valabilitate de 30 de zile calendaristice de la eliberare, fără ca
valabilitatea acesteia să depăşească data care precede datei programate pentru
depunerea ultimei cereri de tragere din etapă. La expirarea valabilităţii notei de acceptare,
producătorul validat poate scoate din evidenţele sale proprietarul înscris.
(5) Inscrierea se face în
limita sumei contractate de producătorul validat cu Autoritatea şi asigură
proprietarului accesul la Program.
(6) In termenul prevăzut la alin. (4), proprietarul
înscris în Program predă spre casare autoturismul uzat, îl radiază din evidenţa
circulaţiei şi pune la dispoziţia producătorului validat următoarele documente:
a) actul de identitate, în copie;
b) certificatul de înmatriculare al autoturismului uzat, în copie legalizată;
c) certificatul de distrugere a autoturismului uzat,
eliberat de un operator economic autorizat să desfăşoare activităţi de
colectare a vehiculelor scoase din uz, în copie legalizată;
d) certificatul de radiere din evidenţa circulaţiei a autoturismului uzat, în original;
e) certificatul de moştenitor,
în copie legalizată, pentru situaţia în care persoana fizică înscrisă este
moştenitoarea proprietarului. Atunci când certificatul de moştenitor atestă
existenţa mai multor moştenitori, este necesară procura notarială prin care
unul dintre aceştia este împuternicit să acţioneze şi să încheie acte juridice
în numele şi pe seama tuturor comoştenitorilor, în vederea achiziţionării unui
autoturism nou în cadrul Programului;
f) documentul care atestă o
situaţie particulară, dacă este cazul: căsătorie, schimbarea numelui şi/sau a
prenumelui etc, în copie legalizată;
g) nota de acceptare eliberată
de producătorul validat, în original.
(7) Producătorul validat
garantează accesul la Program al proprietarului care depune, în termenul
prevăzut la alin. (4), toate documentele prevăzute la alin. (6). In cazul în
care accesul proprietarului la Program nu se realizează din culpa exclusivă a
producătorului validat, acesta are obligaţia de a oferi proprietarului
respectiv, în maximum 90 de zile după data de 11 decembrie 2009, posibilitatea
achiziţionării unui autoturism nou, din al cărui preţ se va scădea valoarea
primei de casare.
(8) Responsabilitatea înscrierii proprietarului în
Program revine în exclusivitate producătorului
validat.
(9) Autoritatea nu emite proprietarilor aprobări, adeverinţe,
certificate sau alte documente în vederea înscrierii în Program.
ARTICOLUL 13
Casarea autoturismului uzat
(1) Proprietarul predă
autoturismul uzat unui operator economic autorizat să desfăşoare activităţi de
colectare a vehiculelor scoase din uz, potrivit prevederilor Hotărârii
Guvernului nr. 2.406/2004 privind gestionarea vehiculelor scoase din uz, cu
modificările şi completările ulterioare.
(2) Operatorul economic
prevăzut la alin. (1), după verificarea notei de acceptare, a certificatului de
înmatriculare al autoturismului şi a actului de identitate a proprietarului,
eliberează certificatul de distrugere a autoturismului uzat, conform
prevederilor Ordinului ministrului mediului şi gospodăririi apelor, al
ministrului administraţiei şi internelor şi al ministrului transporturilor,
construcţiilor şi turismului nr. 87/527/411/2005 privind aprobarea modelului şi
a condiţiilor de emitere a certificatului de distrugere
la preluarea vehiculelor scoase din uz.
(3) Lista operatorilor
economici autorizaţi să desfăşoare activităţi de colectare a vehiculelor scoase
din uz se publică pe site-ul
Autorităţii, odată cu publicarea listei producătorilor validaţi.
ARTICOLUL 14
Radierea autoturismului uzat
(1) Anterior prezentării la Serviciul Comunitar Regim
Permise de Conducere şi Inmatriculare a Vehiculelor competent teritorial,
proprietarul trebuie să obţină copii legalizate de pe certificatul de
înmatriculare şi de pe certificatul de distrugere a
autoturismului uzat.
(2) Certificatul de radiere din
evidenţa circulaţiei a autoturismului uzat se eliberează la cererea
proprietarului, în baza predării certificatului de înmatriculare şi a
certificatului de distrugere a autoturismului uzat,
ambele documente în original.
ARTICOLUL 15
Achiziţionarea autoturismului nou
(1) Proprietarul care a predat
spre casare şi a radiat din evidenţa circulaţiei autoturismul uzat prezintă
producătorului validat la care este înscris documentele prevăzute la art. 12
alin. (6).
(2) Producătorul validat şi
proprietarul efectuează formalităţile de vânzare-cumpărare şi predare-primire a
autoturismului nou, producătorul scăzând din preţul de vânzare cuantumul primei
de casare, iar proprietarul achitând din surse financiare proprii diferenţa de
preţ.
(3) In factura de livrare a autoturismului nou
producătorul validat evidenţiază preţul de vânzare al acestuia şi, distinct,
face menţiunea „Suma de 3.800 lei reprezentând prima de casare se suportă de
către Administraţia Fondului pentru Mediu, prin Programul de stimulare a
înnoirii Parcului auto naţional pentru anul 2009". Sub rubrica „Total de
plată" se înscrie textul „Diferenţa de plată beneficiar" şi se
menţionează suma rămasă de achitat de către proprietar.
ARTICOLUL 16
Publicarea informaţiilor relevante privind Programul
(1) Toate datele, informaţiile, instrucţiunile,
comunicatele şi alte documente relevante în legătură cu Programul se publică pe
site-ul Autorităţii, www.afm.ro, la secţiunea „Informaţii privind
Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional pentru anul
2009".
(2) Singurele informaţii şi
instrucţiuni valabile prezentate în mass-media referitoare la Program sunt cele
transmise sub formă de comunicate de presă din partea Ministerului Mediului şi
a Administraţiei Fondului pentru Mediu.
ARTICOLUL 17
Reguli de publicitate
Orice demers publicitar efectuat de către producătorul
validat cu privire la proiectul de diminuare a poluării cauzate de autoturisme,
prin înnoirea Parcului auto naţional, în orice formă şi în orice mediu, trebuie
să specifice că acesta se realizează prin „Programul de stimulare a înnoirii
Parcului auto naţional pentru anul 2009", derulat de Ministerul Mediului
şi finanţat prin Administraţia Fondului pentru Mediu.
ARTICOLUL 18
Anexele la instrucţiuni
Anexele nr. 1-7 fac parte integrantă din prezentele
instrucţiuni.
ANEXA Nr. 1 la instrucţiuni
Datele de identificare a solicitantului
............................................................................................................
(producător de autoturisme, importator sau reprezentant
autorizat)
Nr. de înregistrare............/..............
Nr. de înregistrare la Administraţia Fondului pentru Mediu ................................../........................................
CERERE DE ÎNSCRIERE
Denumirea
solicitantului..........................................................
Forma juridică de
organizare..................................................
Nr. de înregistrare la Oficiul Naţional al Registrului
Comerţului.........../.........../................,
C.U.I./C.I.F......................., cont nr............., deschis la
Trezoreria.............
Adresa sediului social:
str.................nr........, bl......., sc........,
et......., ap........, localitatea................, judeţul/sectorul............, telefon........., fax.........,
e-mail..........................
Reprezentant legal/Imputernicit.............., posesor
al Bl/CI/paşaportului seria.....nr........., eliberat/eliberată
de................., CNP.....................,
domiciliat în.........................
Solicităm înscrierea în „Programul de stimulare a
înnoirii Parcului auto naţional pentru anul 2009" instituit prin Ordonanţa
de urgenţă a Guvernului nr. 217/2008.
Subsemnatul, ....................................., în
calitate de reprezentant legal al ........................................,
declar pe propria răspundere, sub sancţiunile aplicate
faptei de fals în declaraţii, următoarele:
a) societatea comercială nu se află în procedură de
insolvenţă sau lichidare judiciară şi nu face obiectul
unei proceduri legale pentru declararea acestora, potrivit prevederilor legale;
b) societatea comercială nu are obligaţii exigibile de
plată la bugetul general consolidat, bugetele locale, Fondul pentru mediu;
c) societatea comercială nu sponsorizează activităţi cu
efect negativ asupra mediului;
d) nu am furnizat informaţii false în documentele
prezentate.
Subsemnatul îmi asum răspunderea tuturor informaţiilor
conţinute în prezenta cerere şi în toate celelalte formulare şi documente
depuse, inclusiv documentele financiare, garantez că datele furnizate sunt
actuale, reale şi corecte şi declar că am luat cunoştinţă despre prevederile
Codului penal privind falsul în declaraţii.
Neîndeplinirea condiţiilor de mai sus ori prezentarea
eronată sau falsă a acestor condiţii va duce automat la respingerea cererii
sau, ulterior, la returnarea integrală a sumei primite ca finanţare
nerambursabilă în cadrul Programului menţionat mai sus, dacă aceasta a fost
acordată.
Subsemnatul autorizez prin prezenta orice instituţie, societate comercială, bancă, alte persoane juridice să
furnizeze informaţii reprezentanţilor autorizaţi ai Administraţiei Fondului
pentru Mediu cu privire la orice aspect tehnic şi financiar în legătură cu
activitatea societăţii pe care o reprezint.
Persoană de contact............................
Telefon...............................................
In calitate de.......................................
Prin semnătura şi ştampila sa, solicitantul confirmă că
a înţeles şi şi-a însuşit în întregime conţinutul cererii.
Reprezentant legal/Imputernicit
Numele şi prenumele..........................
Funcţia..............................................
Semnătura.........................................
Data.................................................
L.S.
ANEXA Nr. 2 la instrucţiuni
Datele de identificare a solicitantului
..........................................................................................................
(producător de autoturisme, importator sau reprezentant
autorizat)
Nr. de înregistrare............/............
Nr. de înregistrare la Administraţia Fondului pentru Mediu
..................................../.....................................
CERERE DE FINANŢARE
pentru prima/a doua/a treia etapă a Programului
Denumirea
solicitantului...............................................................................
Forma juridică de
organizare.......................................................................
Nr. de înregistrare la Oficiul Naţional al Registrului
Comerţului......................./.............../...........,
C.U.I./C.I.F......................., cont
nr................................................................, deschis la
Trezoreria...........................................................................................
Adresa sediului social:
str......................................nr......, bl....., sc....., et.....,
ap......, localitatea................................, judeţul/sectorul..............................,
telefon....................................,
fax......................................., e-mail.......................................
Reprezentantul legal/Imputernicitul
................................, posesor al Bl/CI/paşaportului seria ............ nr........, eliberat/eliberată
de......................................,
CNP...................................., domiciliat în
................................................., solicit finanţarea nerambursabilă cu suma
de.................................. lei a proiectului „Diminuarea poluării
cauzate de autoturisme prin înnoirea
Parcului auto naţional" din cadrul primei/celei de-a doua/celei de-a treia
etape a „Programului de stimulare a înnoirii Parcului naţional auto pentru anul
2009" instituit prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 217/2008.
Reprezentant legal/împ uternicit
Numele şi prenumele..........................
Funcţia..............................................
Semnătura.........................................
Data..................................................
L.S.
ANEXA Nr. 3 la instrucţiuni
PROIECT
privind diminuarea poluării cauzate de autoturisme
prin înnoirea Parcului auto naţional
A) Datele de identificare a
societăţii comerciale
1. Denumirea completă a societăţii
comerciale:............................................................................................................................................................
2. Numărul de înregistrare la Oficiul Naţional al
Registrului Comerţului:................................................................/........................................................
3. C.U.I./C.I.F........................................................................................................................................................................ ..................................
4. Forma juridică de
organizare...................................................................................................................................................................................
5. Adresa societăţii comerciale:
- adresa sediului social: str......................................nr........,
localitatea.......................................judeţul/sectorul.........................................................., telefon......................................,
fax.............................., e-mail.............................,
persoana de contact........................................,
telefon................................................;
- adresa sediului operaţional:
str............................................................... nr...........,
localitatea.................................., judeţul/sectorul ............, telefon ................................., fax............................, e-mail
..........................................., persoana de
contact..........................................,
telefon............................................;
- adresele punctelor de lucru care
au legătură cu implementarea proiectului:
str..............................................nr.........., localitatea................................
judeţul/sectorul.............., telefon...............................,
fax...................., e-mail.............., persoana
de contact................................................,
telefon....................................
6. Forma de proprietate:
- forma de proprietate: privată |_| publică |_|;
- procentul: privată..........% publică..........%.
7. Domeniul de activitate al
societăţii comerciale (descrierea activităţilor - principală şi secundară):
Activitatea principală
|
Cod CAEN
|
|
|
Activitatea secundară
|
Cod CAEN
|
1.
|
|
2.
|
|
3.
|
|
....
|
|
8. Cifra de afaceri..........................
8.1. Cifra totală de afaceri
(pe ultimii 3 ani, dacă este cazul, şi estimat pe anul curent):
- anul......., valoarea.................lei;
- anul......., valoarea.................lei;
- anul......., valoarea.................lei;
- anul curent......., valoarea.................lei.
8.2. Cifra de afaceri realizată pe piaţa românească (pe
ultimii 3 ani, dacă este cazul, şi estimat pe anul curent):
- anul......., valoarea.................lei;
- anul......., valoarea.................lei;
- anul......., valoarea.................lei;
- anul curent......., valoarea.................lei.
9. Profit/Pierderi înregistrat/înregistrate pe piaţa
românească (pe ultimii 3 ani, dacă este cazul, şi estimat pe anul curent):
- anul......., valoarea.................lei;
- anul......., valoarea.................lei;
- anul......., valoarea.................lei;
- anul curent......., valoarea.................lei.
10. Total active/pasive:
- anul precedent....................lei;
- anul curent..........................lei.
11. Numărul şi structura
personalului: Numărul total de salariaţi.................., din care:
- personal direct productiv.......................................................;
- personal administrativ şi alte
departamente.........................;
- personal de
conducere.........................................................;
- personal care participă la realizarea
proiectului...................
B) Descrierea activităţii curente a solicitantului
1. Istoric al activităţii
solicitantului................................................
1.1. Descrieţi activitatea de bază
desfăşurată.......................................................................................................................
1.2. Descrieţi pe scurt
activităţile secundare (auxiliare)
desfăşurate.......................................................................................
2. Produsele/Serviciile oferite de solicitant
(precizaţi şi aria geografică în care sunt comercializate/prestate):...........................
3. Ponderi ale diferitelor
tipuri de activităţi în cifra de afaceri curentă:
..............................%;
..............................%.
4. Autorizaţii, avize, acorduri, certificate necesare
pentru proiect, dacă este cazul:
Denumirea
|
Data eliberării/ expirării
|
Instituţia emitentă
|
1.
|
|
|
2.
|
|
|
3.
|
|
|
4.
|
|
|
.......
|
|
|
5. Piaţa actuală şi piaţa
potenţială a solicitantului:
Ce procent din piaţă are firma
dumneavoastră?....................................Care este
piaţa-ţintă?............................................
6. Alte informaţii şi/sau documente semnificative
pentru funcţionarea afacerii şi realizarea
proiectului:..................................
C) Prezentarea proiectului şi obiectul finanţării
1. Titlul proiectului:
Diminuarea poluării cauzate de autoturisme prin înnoirea Parcului auto naţional
2. Descrierea şi localizarea
proiectului [descrieţi tema proiectului cu elementele generale şi particulare,
fazele şi etapele acestuia, modul de implementare, grupurile-ţintă cărora li se
adresează, sursa de poluare şi eforturile (inclusiv financiare) depuse până
acum pentru reducerea poluării].........................................
3. Obiectul finanţării:
susţinerea nerambursabilă din Fondul pentru mediu a primei de casare în sumă de
3.800 lei din preţul de vânzare al unui autoturism nou, în condiţiile predării
în vederea distrugerii a unui autoturism uzat, de către proprietar - persoana
fizică beneficiară
4. Obiectivele şi rezultatele estimate la finalizarea
proiectului:..........................
5. Impactul asupra mediului
(efecte, rezultate, propagare, modul în care se aşteaptă ca implementarea
proiectului să contribuie la reducerea poluării şi/sau a consumului de
carburant)..........................
6. Durata şi graficul estimativ de realizare a proiectului propus:
Data anticipată de început:
ziua..........luna................anul.........
Data anticipată de sfârşit:
ziua.................luna...............anul..........
Luna
|
Activitatea propusă în cadrul
proiectului (înnoirea Parcului auto naţional cu un număr
de...........autoturisme noi)
|
Luna 1
|
|
Luna 2
|
|
Luna
|
|
......
|
|
7. Riscuri ce pot apărea în implementarea proiectului
(prezentaţi riscurile luate în calcul la elaborarea proiectului, dacă este
cazul):..........................
D) Valoarea proiectului
Suma solicitată de la Administraţia Fondului pentru
Mediu pentru prima etapă a Programului..................lei
(numărul de autoturisme noi ce se estimează a se
comercializa în prima etapă x 3.800 lei).
Suma totală estimată a fi
solicitată de la Administraţia Fondului pentru Mediu ..................lei
(numărul total de autoturisme noi ce se estimează a se
comercializa în cadrul proiectului x 3.800 lei).
E) Alte aspecte relevante cu privire la proiectul
propus:..........................
Numele, prenumele şi funcţia reprezentantului legal/
împuternicitului
...................................................................................................
Semnătura reprezentantului legal/împuternicitului şi
ştampila firmei
...................................................................................................
Numele, prenumele şi funcţia responsabilului de proiect
...................................................................................................
Semnătura responsabilului de
proiect
...................................................................................................
ANEXA Nr. 4 la instrucţiuni
FIŞA DE EVALUARE A ELIGIBILITĂŢII PRODUCĂTORULUI
Producător:...........................................................................................................
Nr. de înregistrare la Administraţia Fondului pentru
Mediu a cererii de înscriere:...........................
Suma solicitată prin cererea de
finanţare:..................................lei
Criteriul de eligibilitate
|
Indeplinirea criteriului de eligibilitate
|
A. Eligibilitatea
producătorului
|
Da
|
Nu
|
Comentarii
|
A.1.
|
A depus documentaţia în cadrul sesiunii de înscriere organizate
de Administraţia Fondului pentru Mediu, în condiţiile prevăzute de
instrucţiuni.
|
|
|
|
A.2.
A.2.1.
A.2.1.1.
A.2.1.2.
A.2.1.3.
|
A depus cererea de înscriere în vederea validării în Program, în
original, semnată si stampilată de reprezentantul legal sau de împuternicitul
acestuia.
Cererea de înscriere conţine declaraţia reprezentantului legal al
producătorului, potrivit căreia societatea comercială:
- nu se află în procedură de insolvenţă sau lichidare judiciară
şi nu face obiectul unei proceduri legale pentru declararea acestora,
potrivit prevederilor legale;
- nu are obligaţii exigibile de plată la bugetul general consolidat,
bugetele locale, Fondul pentru mediu;
- nu sponsorizează activităţi cu efect negativ asupra mediului.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
A.3.
A.3.1.
|
A depus cererea de finanţare, în original, semnată şi ştampilată
de reprezentantul legal sau de împuternicitul
acestuia.
Suma solicitată prin cererea de finanţare respectă prevederile
art. 8 alin. (1) din
instrucţiuni.
|
|
|
|
|
|
|
A.4.
|
A depus, în copie, certificatul de înregistrare la Oficiul
Naţional al Registrului Comerţului, împreună cu toate anexele sau/şi
certificatul constatator eliberat conform prevederilor art. 171 alin. (1) din Legea nr. 359/2004,
cu modificările şi completările ulterioare, în copie.
|
|
|
|
A.5.
|
A depus procura notarială, prin care reprezentantul legal al
producătorului împuterniceşte persoana care îl reprezintă în relaţia cu
Autoritatea, inclusiv la momentul semnării contractului pentru finanţare, şi
copia actului de identitate al persoanei împuternicite, dacă este cazul.
|
|
|
|
A.6.
|
A depus, în original, certificatul
constatator emis de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, valabil la
data depunerii cererii de înscriere, din care rezultă: datele de
identificare, codul unic de înregistrare, capitalul social, obiectul
principal de activitate şi activităţile secundare, administratorii,
acţionarii/asociaţii, situaţia juridică.
|
|
|
|
A.7.
|
A depus, în original, certificatele de atestare fiscală şi
certificatul fiscal, valabile la data depunerii cererii de înscriere, care
atestă faptul că producătorul nu are datorii la bugetele locale şi la bugetul
general consolidat.
|
|
|
|
A.8.
|
A depus, în original, certificatul de cazier fiscal, valabil la
data depunerii cererii de înscriere.
|
|
|
|
Criteriul de eligibilitate
|
Indeplinirea criteriului de
eligibilitate
|
A. Eligibilitatea
producătorului
|
Da
|
Nu
|
Comentarii
|
A.9.
|
A depus, în original, certificatul de atestare privind
obligaţiile de plată la Fondul pentru mediu.
|
|
|
|
A.10. A.10.1.
|
A depus:
- formularul de raportare contabilă la încheierea ultimului
exerciţiu financiar, vizat de organele teritoriale de specialitate ale
Ministerului Finanţelor Publice, însoţit de raportul administratorilor şi al
comisiei de cenzori sau raportul de audit, după caz;
|
|
|
|
A.10.2.
|
- formularul de raportare contabilă semestrială, vizat de
organele teritoriale de specialitate ale Ministerului Finanţelor Publice,
precum şi ultima balanţă de verificare lunară.
|
|
|
|
A.11.
|
A depus proiectul, în original, semnat şi ştampilat de
reprezentantul legal sau împuternicitul acestuia.
|
|
|
|
B. Eligibilitatea producătorului
|
|
|
|
B.1.
|
Proiectul prevede diminuarea poluării cauzată de autoturisme,
prin înnoirea Parcului auto naţional, încadrându-se în cerinţele
Instrucţiunilor.
|
|
|
|
NOTĂ:
In cadrul rubricii „Indeplinirea criteriului de
eligibilitate" se bifează, după caz, cu DA sau NU
îndeplinirea/neîndeplinirea criteriului de eligibilitate respectiv şi se vor
înscrie, după caz, comentariile de rigoare.
REZULTATUL EVALUĂRII PRODUCĂTORULUI:
1. JURIDIC: ACCEPTAT/RESPINS
Nume şi prenume
evaluator:...........................Data:..................Semnătura:...............
2. ECONOMIC: ACCEPTAT/RESPINS
Nume şi prenume
evaluator:...........................Data:..................Semnătura:...............
3. TEHNIC: ACCEPTAT/RESPINS
Nume şi prenume
evaluator:...........................Data:..................Semnătura:...............
COMISIA DE VALIDARE PROPUNE COMITETULUI DIRECTOR
VALIDAREA/INVALIDAREA PRODUCĂTORULUI
Preşedintele comisiei de validare,
Numele şi
prenumele:.......................................
Data:.................. Semnătura:...............
ANEXA Nr. 5 la instrucţiuni
CONTRACT PENTRU FINANŢARE NERAMBURSABI LĂ
Nr..........din....................
Intre:
Părţile contractante
Administraţia Fondului pentru Mediu, cu sediul în
municipiul Bucureşti, Splaiul Independenţei nr. 294, corp A, sectorul 6, cod
fiscal 14715650, cont nr. RO92TREZ7065017XXX000155, deschis la Trezoreria Sector
6 Bucureşti, reprezentată legal prin
..................................................................................-
preşedinte, în calitate de finanţator, denumită în continuare AFM;
şi
Societatea
Comercială........................................, cu sediul
în............................., înregistrată la oficiul registrului comerţului sub nr....................................,
C.U.I./C.I.F........................., cont
nr...........................deschis laTrezoreria....................................,
reprezentată legal prin domnul/doamna
............................................................................................,
care împuterniceşte pe domnul/doamna........................................................................,
în calitate de producător validat, denumită în continuare beneficiar, a intervenit prezentul
contract pentru finanţare nerambursabilă, denumit în continuare contract.
ARTICOLUL 1
Obiectul şi valoarea contractului
1.1. Prin prezentul contract, AFM acordă beneficiarului
o finanţare nerambursabilă, denumită în continuare finanţare, în vederea
susţinerii proiectului intitulat „Diminuarea poluării cauzate de autoturisme
prin înnoirea Parcului auto naţional", denumit în
continuare proiect, din cadrul Programului de
stimulare a înnoirii Parcului auto naţional pentru anul 2009, denumit în
continuare Program.
1.2. Valoarea totală a prezentului contract, respectiv
finanţarea, este de................lei, din care................lei pentru comercializarea autoturismelor marca.......................şi................lei
pentru comercializarea autoturismelor marca....................... în cadrul Programului.
ARTICOLUL 2
Durata contractului
Prezentul contract intră în vigoare la data semnării
lui de către ambele părţi şi este valabil până la data de 11 decembrie 2009
inclusiv.
ARTICOLUL 3
Modalitatea de finanţare
3.1. Finanţarea se face în tranşe lunare, în interiorul
perioadei prevăzute la art. 2, şi în conformitate cu graficul de finanţare
nerambursabilă prevăzut în anexa la prezentul contract.
3.2. Finanţarea se realizează
prin debitarea contului de trezorerie al AFM, pe măsura tragerii sumelor, şi
prin creditarea contului
nr.............................................................deschis la
Trezoreria...........................................de către beneficiar, pe
bază de cerere de tragere
însoţită în mod obligatoriu de documentele prevăzute la art. 10 alin. (2) din
Instrucţiunile privind modalităţile de aplicare a Ordonanţei de urgenţă nr. 217/2008, aprobate prin
Ordinul ministrului mediului nr........din.................., în condiţiile în care cererea de tragere şi documentaţia
aferentă sunt complete şi corect întocmite.
3.3. Virarea sumelor din contul AFM în contul
beneficiarului se face în termen de 15 zile de la depunerea cererii de tragere.
Pentru prima etapă, ultima cerere de tragere se depune cel mai târziu la data
de 22 mai 2009.
3.4. Suma neutilizată de către
beneficiar la data de 22 mai 2009 rămâne la dispoziţia AFM, care o redistribuie
în etapa următoare a Programului.
3.5. Orice plată excedentară efectuată de către AFM
constituie plată necuvenită, iar beneficiarul are obligaţia de a restitui
sumele necuvenite în termen de 5 zile de la data confirmării de primire a
notificării din partea AFM.
ARTICOLUL 4
Obligaţiile părţilor
4.1. Beneficiarul se obligă:
a) să utilizeze finanţarea numai în scopul şi în
condiţiile în care a fost acordată;
b) să asigure executarea proiectului cu diligenta
necesară şi eficienţă, în conformitate cu prezentul contract, precum şi cu
legislaţia în vigoare şi cu standardele de mediu aplicabile;
c) să fie singurul răspunzător în faţa AFM pentru implementarea proiectului;
d) să asigure înregistrarea în evidenţa contabilă a
tuturor documentelor privind operaţiunile aferente prezentului contract, precum
şi arhivarea acestora, conform reglementărilor contabile în vigoare;
e) să plătească toate taxele, impozitele şi
contribuţiile pe care le datorează potrivit reglementărilor legale şi în
termenele prevăzute de acestea;
f) să permită reprezentanţilor AFM accesul la sediile
sale pentru inspectarea activităţilor ce se realizează din finanţarea acordată
şi examinarea registrelor şi a evidenţelor contabile, a altor documente
relevante în legătură cu derularea proiectului;
g) să nu sponsorizeze
activităţi cu impact negativ asupra mediului, pe întreaga perioadă de
valabilitate a prezentului contract;
h) să informeze AFM şi să prezinte documentele
corespunzătoare în cazul în care survin modificări cu privire la actele
constitutive şi/sau la informaţiile furnizate cu ocazia prezentării cererii de
finanţare ori pe parcursul derulării prezentului contract, în termen de maximum
10 zile de la producerea respectivei modificări;
i) să informeze AFM în cazul în care va fi supus unei
proceduri de reorganizare judiciară ori faliment, executare silită sau oricărei
alte proceduri similare;
j) în îndeplinirea prezentului contract, să nu prezinte date, informaţii sau înscrisuri false, eronate
ori incomplete;
k) să furnizeze, în maximum 5 zile lucrătoare de la
notificarea AFM, orice informaţii suplimentare considerate necesare pentru
îndeplinirea prezentului contract;
l) să specifice, în cazul
oricărui demers publicitar efectuat în legătură cu proiectul, în orice formă şi
în orice mediu, că acesta este realizat în cadrul Programului derulat de
Ministerul Mediului şi finanţat prin AFM;
m) să pună la dispoziţia solicitanţilor o linie
telefonică accesibilă sau tip „info-line", la care aceştia pot obţine
informaţii cu privire la proiect;
n) să justifice în scris solicitantului, la cererea
acestuia, motivele de fapt şi de drept care stau la baza refuzului de a-i
elibera notă de acceptare sau, dacă i-a eliberat notă de acceptare, motivele de
fapt şi de drept care stau la baza refuzului de a comercializa autoturismul
nou;
o) să utilizeze cel puţin 80% din suma contractată
pentru fiecare dintre etapele Programului, cu excepţia ultimei etape.
4.2. AFM se obligă:
a) să asigure finanţarea proiectului în condiţiile
menţionate în prezentul contract, în limita fondurilor disponibile alocate
Programului prin bugetul anual propriu de venituri şi cheltuieli;
b) să pună la dispoziţia beneficiarului informaţiile
legate de finanţare.
ARTICOLUL 5
Răspunderea contractuală
5.1. Nerespectarea de către beneficiar a oricăreia
dintre obligaţiile/clauzele asumate prin prezentul contract constituie caz de
culpă.
5.2. Constituie caz de culpă şi următoarele fapte ale beneficiarului:
a) comiterea de nereguli de ordin financiar în legătură
cu proiectul, stabilite printr-o hotărâre judecătorească definitivă;
b) împotriva beneficiarului a fost demarată procedura
de reorganizare judiciară ori de faliment, executare silită sau orice altă
procedură asemănătoare;
c) situaţia economico-financiară a beneficiarului nu
mai asigură condiţii de realizare a proiectului.
5.3. Beneficiarul îşi asumă integral răspunderea pentru
prejudiciile cauzate terţilor din culpa sa pe întreg parcursul derulării
prezentului contract, AFM fiind degrevată în totalitate de orice
responsabilitate.
5.4. Beneficiarul îşi asumă
integral răspunderea pentru refuzul de a elibera notă de acceptare
solicitantului sau pentru refuzul de a comercializa autoturismul nou
solicitantului căruia i-a fost eliberată notă de acceptare.
5.5. Beneficiarul suportă
taxele, comisioanele, cheltuielile profesionale şi orice alte cheltuieli
ocazionate de pregătirea, încheierea, executarea, punerea în aplicare şi
finalizarea prezentului contract şi a tuturor documentelor şi activităţilor
aferente.
5.6. Beneficiarul rămâne direct
răspunzător pentru toate consecinţele financiare directe sau indirecte
antrenate de încetarea prezentului contract înainte de termen din culpa sa.
5.7. Orice caz de culpă şi
orice disfuncţionalitate apărute pe parcursul derulării prezentului contract
vor fi notificate beneficiarului de către AFM, în maximum 5 zile de la
constatare. Dacă deficienţele menţionate nu sunt înlăturate în termen de
maximum 10 zile de la data notificării, AFM are dreptul de a lua următoarele
măsuri:
a) sistarea temporară a utilizării finanţării, până la
remedierea cauzelor care au dus la sistare;
b) sistarea definitivă a
finanţării şi rezilierea unilaterală a prezentului contract, cu recuperarea
sumelor virate către beneficiar, în condiţiile Codului de procedură
fiscală/procedură civilă.
ARTICOLUL 6
Incetarea contractului
Prezentul contract încetează de drept:
a) la data prevăzută în acesta;
b) la data intervenţiei unui act de autoritate;
c) la apariţia unor
circumstanţe care nu au putut fi prevăzute la data încheierii acestuia şi care
conduc la modificarea clauzelor contractuale în asemenea măsură încât
îndeplinirea prezentului contract ar fi contrară AFM şi interesului public;
acest fapt va fi notificat beneficiarului în termen de 10 zile de la momentul
apariţiei unor astfel de circumstanţe sau de la momentul în care AFM a luat
cunoştinţă de apariţia unor astfel de circumstanţe;
d) în situaţia în care beneficiarul nu a utilizat în
una dintre etapele Programului cel puţin 80% din finanţarea contractată în
cadrul acelei etape, exceptându-se ultima etapă.
ARTICOLUL 7
Forţa majoră şi cazul fortuit
7.1. Prin forţă majoră şi/sau caz fortuit se înţelege un eveniment independent de voinţa părţilor, imprevizibil
şi insurmontabil, intervenit după încheierea prezentului contract şi care
împiedică părţile să îşi execute, total sau parţial, obligaţiile contractuale.
7.2. Partea care invocă forţa
majoră are următoarele obligaţii:
a) să notifice cealaltă parte în termen de 5 zile de la
data apariţiei;
b) să transmită, în termen de cel mult 30 de zile de la
data producerii evenimentului considerat a fi caz de forţă majoră, certificatul
de forţă majoră emis de autoritatea competentă;
c) să comunice data încetării în termen de 5 zile de la
încetare;
d) să ia orice măsuri care îi stau la dispoziţie în
vederea limitării consecinţelor.
7.3. Dacă nu se procedează la
anunţare, în condiţiile şi în termenele prevăzute, partea care o invocă va
suporta toate daunele provocate celeilalte părţi prin lipsa notificării.
7.4. Indeplinirea prezentului contract va fi suspendată
în perioada de acţiune a forţei majore, dar fără a prejudicia drepturile ce li
se cuveneau părţilor până la apariţia acesteia.
7.5. Forţa majoră, comunicată
şi dovedită în condiţiile alin. 7.2 exonerează de răspundere partea care o
invocă.
7.6. Dacă forţa majoră şi/sau
consecinţele acesteia durează sau se estimează ca va/vor dura mai mult de 3
luni, părţile se obligă să negocieze cu bună-credinţă în vederea identificării
soluţiei celei mai bune:
a) încetarea prezentului contract, fără ca vreuna
dintre părţi să poată pretinde celeilalte daune-interese;
b) modificarea contractului.
7.7. Prevederile de mai sus se
aplică şi în caz fortuit.
ARTICOLUL 8
Cesiunea
Prezentul contract, precum şi toate drepturile şi
obligaţiile decurgând din acesta nu pot face obiectul niciunei cesiuni totale
sau parţiale.
ARTICOLUL 9
Litigii
9.1. Orice diferend rezultat din interpretarea şi/sau
executarea prezentului contract se va rezolva, pe cât posibil, pe cale
amiabilă.
9.2. In cazul în care o soluţie
amiabilă nu este posibilă, litigiul se supune spre soluţionare instanţelor
judecătoreşti competente în a căror rază teritorială îşi are sediul AFM.
ARTICOLUL 10
Dispoziţii finale
10.1. Beneficiarul este de
acord ca AFM să publice date privind rezultatele implementării proiectului.
10.2. Orice notificare în baza prezentului contract se
face în scris, la următoarele adrese: Pentru AFM: municipiul Bucureşti, Splaiul
Independenţei nr. 294, corp A, sectorul 6; Pentru
beneficiar:..................................................
In cazul în care beneficiarul doreşte să fie notificat
la o altă adresă sau şi-a schimbat adresa, aceasta va fi comunicată în scris la
AFM.
Notificările făcute
beneficiarului la adresa menţionată în cuprinsul prezentului alineat sau la o
altă adresă, comunicată ulterior, se consideră a fi aduse la cunoştinţa
acestuia.
Sub condiţia ca acestea să fie confirmate ulterior,
notificările se pot transmite şi prin fax la următoarele numere telefonice:
- pentru AFM.....................................
- pentru beneficiar...............................
10.3. Prezentul contract
constituie titlu executoriu potrivit art. 13 alin. (8) din Ordonanţa de urgenţă
a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, aprobată cu modificări
şi completări prin Legea nr. 105/2006, cu modificările şi completările
ulterioare, fiind întocmit, interpretat şi executat conform legislaţiei române
şi guvernat de aceasta.
10.4. Prin semnarea prezentului
contract, inclusiv în caz de semnare prin procură, noi, reprezentanţii legali ai
beneficiarului, am luat cunoştinţă de prevederile Codului penal privind falsul
în declaraţii.
10.5. Anexa, pe care beneficiarul declară că o cunoaşte
şi o acceptă, face parte integrantă din prezentul contract.
10.6. Prezentul contract,
inclusiv anexa la acesta, pot fi modificate şi/sau completate numai cu acordul
părţilor, prin act adiţional.
10.7. Prin excepţie de la
prevederile alin. 10.6, nu este necesară întocmirea unui act adiţional pentru
modificările din coloana nr. 4 „Data programată" şi coloana nr. 5
„Suma" din anexa la prezentul contract, dacă acestea nu implică şi
modificarea duratei de realizare a proiectului sau modificarea valorii totale a
acestuia.
10.8. Sumele neutilizate la
tragerile programate se vor reporta la tragerile ulterioare. Solicitarea
privind decalarea datei programate de depunere a cererii de tragere şi/sau
modificarea sumei de tras se transmite în scris, cu cel puţin două zile
înaintea momentului la care se doreşte ca această modificare să intre în
vigoare.
10.9. Prezentul contract s-a
semnat la data de...................., la sediul AFM, în 4 exemplare, toate
având valoare juridică egală,
dintre care 3 exemplare pentru AFM şi un exemplar
pentru beneficiar.
ADMINISTRAŢIA FONDULUI PENTRU MEDIU
Preşedinte,
..........................................................
Director economic,
..........................................................
Director proiecte,
..........................................................
Consilier juridic,
..........................................................
Beneficiar,
..........................................................
Prin reprezentant legal/împuternicit,
..........................................................
ANEXA la Contractul
pentru finanţare nerambursabilă
Nr.........../......................
GRAFIC
de finanţare nerambursabilă
Nr. crt.
|
Eşalonarea finanţării
|
Sold la începutul
perioadei
|
Acordări
|
Sold la sfârşitul perioadei
|
Observaţii
|
Anul
|
Luna
|
Data programată
|
Suma
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
1.
|
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
|
|
|
|
3.
|
|
|
|
|
|
|
|
ADMINISTRAŢIA FONDULUI PENTRU MEDIU
Preşedinte,
..........................................................
Director economic,
..........................................................
Director proiecte,
..........................................................
Consilier juridic,
..........................................................
Intocmit
Referent de specialitate
(numai pentru exemplarele care rămân la AFM),
..........................................................
Beneficiar,
..........................................................
Prin reprezentant legal/împuternicit,
..........................................................
ANEXA Nr. 6 la instrucţiuni
Datele de identificare a producătorului validat
.............................................................................
Nr. de
înregistrare....................../...........................
Nr. de înregistrare la Administraţia
Fondului pentru Mediu.........../........................
CERERE DE TRAGERE
Denumirea
solicitantului..............................................................................
Forma juridică de
organizare.........................................................................
Nr. de înregistrare la Oficiul Naţional al Registrului
Comerţului.....................................,
C.U.I./C.I.F...................................., cont
nr..................................., deschis la Trezoreria........................................................................................................................
Adresa sediului social:
str.................nr........, bl......., sc........,
et......., ap........, localitatea...............judeţul/sectorul............,
telefon..............., fax...................,
e-mail......................................
Reprezentant
legal/Imputernicit.......................................................,
posesor al B.I./C.I./paşaportului seria.......nr...............,
eliberat/eliberată de.............................,
CNP..............................., domiciliat
în............................................, în baza Contractului pentru finanţare nerambursabilă
nr.............../................, vă rog să aprobaţi prezenta cerere de
tragere pentru suma de............lei din finanţarea nerambursabilă contractată.
Prezenta cerere este însoţită de:
a) lista proprietarilor
beneficiari şi a autoturismelor uzate aferente, care conţine datele de
identificare a proprietarilor beneficiari (tipul, seria şi numărul actului de
identitate, domiciliul şi/sau reşedinţa, codul numeric personal, numărul de
telefon) şi datele de identificare a autoturismului uzat (marca, tipul, numărul
de identificare - seria şasiului/caroseriei - seria motorului, după caz, anul
de fabricaţie, seria/numărul certificatului de înmatriculare, seria/numărul
certificatului de distrugere, seria/numărul certificatului de radiere din
evidenţa circulaţiei), semnată şi ştampilată pe fiecare filă;
b) lista prevăzută la lit. a),
în format electronic;
c) facturile emise proprietarilor beneficiari, aferente
achiziţionării autoturismelor noi, în copie şi în original (originalul se
restituie);
d) declaraţia pe propria răspundere a reprezentantului
legal, din care să rezulte că societatea comercială nu are obligaţii exigibile
de plată la bugetul general consolidat, bugetele locale şi Fondul pentru mediu.
Subsemnatul îmi asum răspunderea tuturor informaţiilor
conţinute în prezenta cerere, în lista proprietarilor beneficiari şi a
autoturismelor uzate aferente, inclusiv documentele financiare. Garantez că
datele furnizate sunt actuale, reale şi corecte şi declar că am luat cunoştinţă
de prevederile Codului penal privind falsul în declaraţii.
Reprezentant legal/Imputernicit
Numele şi prenumele.................................
Funcţia......................................................
Semnătura.................................................
Data..........................................................
L.S.
Aprobat de Administraţia Fondului pentru Mediu:
Preşedinte
Numele şi prenumele..................................
Semnătura.................................................
Director economic
Numele şi prenumele..................................
Semnătura.................................................
Director Direcţia proiecte
Numele şi prenumele..................................
Semnătura.................................................
Şef serviciu (Direcţia proiecte)
Numele şi prenumele..................................
Semnătura.................................................
Economist/Referent
Numele şi prenumele..................................
Semnătura.................................................
ANEXA Nr. 7 la instrucţiuni
Datele de identificare a
producătorului validat
Nr. de înregistrare
ieşire.............................................................../.....................................................
(Se completează
la eliberarea notei de acceptare persoanei fizice.)
Nr. de înregistrare
intrare............................................................/......................................................
(Se completează
la prezentarea persoanei fizice cu documentele obligatorii.)
NOTĂ DE ACCEPTARE
I. Prin prezenta se confirmă
înscrierea în „Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional pentru
anul 2009", instituit prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 217/2008,
a doamnei/domnului......................................................................... (numele şi prenumele)
adresa........................................, în calitate de proprietar al autoturismului:
- marca1):....................................................................................;
- tipul1):.......................................................................................;
- numărul de identificare (seria caroseriei/şasiului)1):......................;
- seria motorului (după caz)1,2):....................................................;
- anul de fabricaţie1):....................................................................;
- numărul de înmatriculare1):..........................................................
II. Prezenta notă de acceptare
garantează accesul
doamnei/domnului............................................................................... (numele şi prenumele) la facilităţile
oferite prin „Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional pentru
anul 2009" de achiziţionare a unui autoturism nou:
- marca:.............................;
- tip/model/variantă:................................,
comercializat prin Societatea
Comercială................................................, sub condiţia
predării spre casare şi radierii din evidenţa circulaţiei a autoturismului precizat la pct. I, având o vechime mai mare sau egală cu 10
ani de la anul fabricaţiei, a cărui primă înmatriculare în România a avut loc
până la data de 31 decembrie 2006 inclusiv, aflat în stare de funcţionare, care
conţine cumulativ următoarele componente esenţiale: motorul, transmisia, trenul
de rulare, caroseria, şasiul, precum şi echipamentele electronice de gestionare
a funcţiilor vehiculului şi dispozitivul catalizator, dacă acestea au fost
prevăzute din fabricaţie4), în baza prezentării următoarelor documente într-un interval de
30 de zile de la data eliberării prezentei note de acceptare, fără a se depăşi
însă data de.......................4):
a) actul de identitate, în copie;
b) certificatul de înmatriculare al autoturismului
uzat, în copie legalizată;
1) Se menţionează
aceste date conform certificatului de înmatriculare.
2) Se completează
dacă seria motorului este menţionată în certificatul de înmatriculare.
3) Se referă la
faptul că toate elementele enumerate trebuie să aibă o vechime mai mare sau
egală cu 10 ani.
4) Se completează
data care precede datei programate pentru depunerea ultimei cereri de tragere
din etapă.
c) certificatul de distrugere a autoturismului uzat,
eliberat de un operator economic autorizat să desfăşoare activităţi de
colectare a vehiculelor scoase din uz, în copie legalizată;
d) certificatul de radiere din evidenţa circulaţiei a
autoturismului uzat, în original;
e) certificatul de moştenitor,
în copie legalizată, pentru situaţia în care persoana fizică înscrisă este
moştenitoarea proprietarului. Atunci când certificatul de moştenitor atestă
existenţa mai multor moştenitori, este necesară procura notarială prin care
unul dintre aceştia este împuternicit să acţioneze şi să încheie acte juridice
în numele şi pe seama tuturor comoştenitorilor, în vederea achiziţionării unui
autoturism nou în cadrul Programului;
f) documentul care atestă o situaţie particulară, dacă
este cazul: căsătorie, schimbarea numelui şi/sau a prenumelui etc, în copie
legalizată;
g) prezenta notă de acceptare, în original.
Subsemnatul,................., în calitate de proprietar
al autoturismului uzat precizat la pct. I, cunoscând prevederile art. 7 din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 217/2008, conform
cărora nu pot beneficia de prima de casare în sumă de 3.800 lei decât o singură
dată pentru achiziţionarea unui singur autoturism nou, declar pe propria
răspundere că nu m-am înscris pe listele altui producător validat. Declar, de
asemenea, că datele înscrise în prezenta notă de acceptare sunt verificate şi
corespund celor prezentate de subsemnatul şi am fost informat cu privire la
condiţiile care trebuie îndeplinite pentru a beneficia de facilităţile
„Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional pentru anul
2009".
Semnăturile autorizate ale producătorului validat
L.S.
.....................................
Beneficiar,
.....................................