Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 948 din 3 iulie 2009

pentru modificarea Instructiunilor privind modalitatile de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 217/2008 privind reluarea pentru anul 2009 a Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto national, aprobate prin Ordinul ministrului mediului nr. 89/2009

ACT EMIS DE: MINISTERUL MEDIULUI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 483 din 13 iulie 2009



Având în vedere Referatul de aprobare nr. 19.551 din 3 iulie 2009 al Serviciului strategii şi promovare programe din cadrul Administraţiei Fondului pentru Mediu,

în baza art. II din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 66/2009 pentru modificarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 217/2008 privind reluarea pentru anul 2009 a Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional,

în temeiul art. 5 alin. (7) din Hotărârea Guvernului nr. 57/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului,

ministrul mediului emite prezentul ordin.

Art. I. - Instrucţiunile privind modalităţile de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 217/2008 privind reluarea pentru anul 2009 a Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional, aprobate prin Ordinul ministrului mediului nr. 89/2009, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 90 din 16 februarie 2009, cu modificările ulterioare, se modifică după cum urmează:

1. Articolul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„ARTICOLUL 1

Definiţii

In cuprinsul prezentelor instrucţiuni se utilizează termenii şi expresiile ale căror definiţii sunt prevăzute la art. 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 217/2008 privind reluarea pentru anul 2009 a Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional, aprobată cu modificări prin Legea nr. 136/2009, cu modificările ulterioare."

2.  La articolul 2, alineatele (1) şi (2) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

„(1) Alocarea din Fondul pentru mediu a sumei necesare finanţării Programului se face în limita fondurilor stabilite cu această destinaţie, prin bugetul de venituri şi cheltuieli pe anul 2009 al Fondului pentru mediu şi al Administraţiei Fondului pentru Mediu, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 228/2009.

(2) Suma prevăzută pentru derularea Programului este de 190 milioane lei."

3.  La articolul 3, alineatele (1) şi (4) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

„(1) Prima de casare se defineşte ca fiind parte din preţul de achiziţie al unui autovehicul nou, suportată prin modalitate nerambursabilă de către Autoritate din Fondul pentru mediu, în schimbul predării spre casare a unui autovehicul uzat. Un proprietar poate beneficia de mai multe prime de casare, prin achiziţionarea mai multor autovehicule noi, în schimbul predării spre casare a unui număr echivalent de autovehicule uzate.

........................................................................................................................................................................ ........................................

(4) Prima de casare se scade de către producătorul validat din preţul autovehiculului nou, diferenţa fiind asigurată de proprietar din surse financiare proprii, inclusiv credite bancare sau prin finanţare în baza unui contract de leasing financiar."

4.  La articolul 3, alineatele (3) şi (5) se abrogă.

5. La articolul 4, litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:

,,c) etapa a treia, de la 1 septembrie până la 11 decembrie, în limita sumei de 38 milioane lei; după caz, aceasta se poate suplimenta cu suma rămasă neutilizată la sfârşitul etapei a doua sau diminua cu suma accesată în avans în etapa a doua."

6.  La articolul 6, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„(1) Producătorii care întrunesc condiţiile prevăzute la art. 5 pot depune cereri de înscriere în vederea validării în Program, în cadrul sesiunii de înscriere organizate de Autoritate în perioada 12-27 februarie 2009. Producătorii de autoutilitare uşoare pot depune, până la data de 15 august 2009, cereri de înscriere pentru participarea la cea de-a treia etapă."

7.  La articolul 9 alineatul (6), litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:

,,c) 18 septembrie şi 19 octombrie, numai pentru suplimentare; în condiţiile în care sunt depuse cereri de suplimentare, iar un producător validat nu utilizează la prima tragere din etapa a treia cel puţin 80% din finanţarea acordată pentru respectiva tragere, Autoritatea îi va diminua finanţarea corespunzător sumei neutilizate, în mod identic procedându-se şi la tragerea a doua."

8. La articolul 10 alineatul (2), literele a) şi b) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

,,a) lista proprietarilor beneficiari şi a autovehiculelor uzate aferente, care conţine: datele de identificare a proprietarilor beneficiari (tip, serie şi număr act de identitate, domiciliul şi/sau reşedinţa, cod numeric personal, număr de telefon), datele de identificare a autovehiculului uzat (categoria de folosinţă: M1/N1, marcă, tip, număr de identificare - serie şasiu/caroserie, serie motor, după caz, an de fabricaţie, serie/număr certificat de înmatriculare, serie/număr certificat de distrugere, serie/număr certificat de radiere din evidenţa circulaţiei), iar în cazul finanţării în baza unui contract de leasing financiar, denumirea societăţii de leasing, numărul contractului, data perfectării şi perioada de leasing prevăzută în cuprinsul acestuia; lista se depune la Autoritate, semnată şi ştampilată pe fiecare filă de către producătorul validat, precum şi în format electronic;

b) facturile emise proprietarilor beneficiari, aferente achiziţionării autovehiculelor noi, în copie şi în original (originalul se restituie); în cazul finanţării în baza unui contract de leasing financiar, factura trebuie să cuprindă şi datele de identificare a societăţii de leasing, precum şi datele de identificare a utilizatorului (nume şi prenume, cod numeric personal)."

9.  La articolul 15, alineatele (2) şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

„(2) Producătorul validat şi proprietarul efectuează formalităţile   de   vânzare-cumpărare   şi   predare-primire   a autovehiculului nou, producătorul scăzând din preţul de vânzare cuantumul primei de casare.

(3) In factura de livrare a autovehiculului nou producătorul validat evidenţiază preţul de vânzare al acestuia şi, distinct, face menţiunea «Suma de 3.800 lei reprezentând prima de casare se suportă de către Administraţia Fondului pentru Mediu, prin Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional pentru anul 2009». Sub rubrica «Total de plată» se înscrie textul «Diferenţa de plată beneficiar» şi se menţionează suma rămasă de achitat de către proprietar sau, în cazul finanţării în baza unui contract de leasing financiar, suma rămasă de achitat de către utilizator."

10.  Anexele nr. 1-7 se modifică şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1-7 la prezentul ordin.

11. In tot cuprinsul prezentului ordin, termenul „autoturism" se înlocuieşte cu termenul „autovehicul", iar sintagmele „autoturism uzat" şi „autoturism nou" se înlocuiesc cu sintagmele „autovehicul uzat", respectiv „autovehicul nou".

Art. II. - Contractele pentru finanţare încheiate şi documentele depuse de către producătorii validaţi, precum şi documentele prezentate producătorilor validaţi de către proprietari până la data intrării în vigoare a prezentului ordin rămân valabile în forma prevăzută de Instrucţiunile privind modalităţile de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 217/2008 privind reluarea pentru anul 2009 a Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional, aprobate prin Ordinul ministrului mediului nr. 89/2009, cu modificările ulterioare.

Art. III. -Administraţia Fondului pentru Mediu şi producătorii validaţi vor încheia acte adiţionale la contractele pentru finanţare, corespunzător modificărilor dispuse prin prezentul ordin, în termen de 10 zile de la data intrării în vigoare a prezentului ordin.

Art. IV. -Anexele nr. 1-7 fac parte integrantă din prezentul ordin.

Art. V. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul mediului,

Nicolae Nemirschi

ANEXA Nr. 1 (Anexa nr. 1 la instrucţiuni)

Datele de identificare a solicitantului.........................................................................................................                    

                                                       (producător de autovehicule,  importator sau reprezentant autorizat)

Nr. de înregistrare............/..........................

Nr. de înregistrare la Administraţia Fondului pentru Mediu .............................................../......................

CERERE   DE  ÎNSCRIERE

Denumirea solicitantului........................................................................................................................................................................ ....

Forma juridică de organizare.....................................................................................................................................................................

Nr. de înregistrare la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului.........................../......................../................, C.I.F................ cont nr........................................, deschis la Trezoreria......................................................

Adresa sediului social: str.....................................nr........, bl......., sc........, et......., ap........, localitatea ..............., judeţul/sectorul............, telefon........., fax........., e-mail................

Reprezentant legal/împuternicit.............., posesor al BI/CI/paşaportului seria.....nr.........., eliberat/eliberată de................., CNP..............................., domiciliat în........................................................................................................................................ .........

Solicităm înscrierea în Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional pentru anul 2009, instituit prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 217/2008, aprobată cu modificări prin Legea nr. 136/2009, cu modificările ulterioare.

Subsemnatul,............................................, în calitate de reprezentant legal al.........................................................., declar pe propria răspundere, sub sancţiunile aplicate faptei de fals în declaraţii, următoarele:

a) societatea comercială nu se află în procedură de insolvenţă sau lichidare judiciară şi nu face obiectul unei proceduri legale pentru declararea acestora, potrivit prevederilor legale;

b) societatea comercială nu are obligaţii exigibile de plată la bugetul general consolidat, bugetele locale, Fondul pentru mediu;

c) societatea comercială nu sponsorizează activităţi cu efect negativ asupra mediului;

d) nu am furnizat informaţii false în documentele prezentate.

Subsemnatul îmi asum răspunderea tuturor informaţiilor conţinute în prezenta cerere şi în toate celelalte formulare şi documente depuse, inclusiv documentele financiare, garantez că datele furnizate sunt actuale, reale şi corecte şi declar că am luat cunoştinţă despre prevederile Codului penal privind falsul în declaraţii.

Neîndeplinirea condiţiilor de mai sus ori prezentarea eronată sau falsă a acestor condiţii va duce automat la respingerea cererii ori, ulterior, la returnarea integrală a sumei primite cu titlu de finanţare nerambursabilă în cadrul programului menţionat mai sus, dacă aceasta a fost acordată.

Subsemnatul autorizez prin prezenta orice instituţie, societate comercială, bancă, alte persoane juridice să furnizeze informaţii reprezentanţilor autorizaţi ai Administraţiei Fondului pentru Mediu cu privire la orice aspect tehnic şi financiar în legătură cu activitatea societăţii pe care o reprezint.

Persoană de contact............................

Telefon...............................................

In calitate de.......................................

Prin semnătura şi ştampila sa, solicitantul confirmă că a înţeles şi şi-a însuşit în întregime conţinutul cererii.

Reprezentant legal/Imputernicit

Numele şi prenumele..........................

Funcţia..............................................

Semnătura.........................................

Data..................................................

L.S.

ANEXA Nr. 2 (Anexa nr. 2 la instrucţiuni)

Datele de identificare a solicitantului......................................................................................................                    

                                                      (producător de autovehicule,  importator sau reprezentant autorizat)

Nr. de înregistrare......................../.......................

Nr. de înregistrare la Administraţia Fondului pentru Mediu .................................../...............................

CERERE   DE   FINANŢARE

pentru prima/a doua/a treia etapă a Programului

Denumirea solicitantului........................................................................................................................................................................ ...

Forma juridică de organizare...................................................................................................................................................................

Nr. de înregistrare la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului ............................./.............................../......................., C.I.F........................, cont nr..............................................., deschis la Trezoreria...........................................................................

Adresa sediului social: str....................................... nr........, bl........., sc......, et....., ap......, localitatea................., judeţul/sectorul...................., telefon............................, fax.........................., e-mail................................

Reprezentantul  legal/Imputernicitul  ........................................,  posesor al BI/CI/paşaportului seria .......  nr........, eliberat/eliberată de..........................., CNP........................., domiciliat în..............................................................., solicit finanţarea nerambursabilă cu suma de................................lei a proiectului „Diminuarea poluării cauzate de autovehicule, prin înnoirea Parcului auto naţional" din cadrul primei/celei de-a doua/celei de-a treia etape a Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional pentru anul 2009, instituit prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 217/2008, aprobată cu modificări prin Legea nr. 136/2009, cu modificările ulterioare.

Reprezentant legal/Imputernicit

Numele şi prenumele..........................

Funcţia...............................................

Semnătura..........................................

Data...................................................

L.S.

ANEXA Nr. 3 (Anexa nr. 3 la instrucţiuni)

PROIECT

privind diminuarea poluării cauzate de autovehicule, prin înnoirea Parcului auto naţional

A. Datele de identificare a societăţii comerciale

1. Denumirea completă a societăţii comerciale...........................................................................................................................................

2.  Numărul de înregistrare la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului.................................../................................../................................

3. C.I.F..............................................................

4.  Forma juridică de organizare.......................

5. Adresa societăţii comerciale:

- adresa sediului social: str...............................nr........., localitatea.................Judeţul/sectorul.........., telefon................., fax.................., e-mail.........................., persoana de contact.................................., telefon...............................;

- adresa sediului operaţional: str....................................nr..........., localitatea.....................Judeţul/sectorul....................., telefon........................, fax.........................., e-mail.........................., persoana de contact..............................., telefon...............;

- adresele punctelor de lucru care au legătură cu implementarea proiectului: str.................nr.........., localitatea.............., judeţul/sectorul................., telefon....................., fax......................, e-mail......................., persoana de contact.........................., telefon.....................................

6.  Forma de proprietate:

- forma de proprietate: privată |_| publică |_|;

- procentul: privată..........% publică..........%.

7.  Domeniul de activitate al societăţii comerciale (descrierea activităţilor - principală şi secundară):

Activitatea principală

Cod CAEN

Activitatea secundară

Cod CAEN

1.

2.

3.

8. Cifra de afaceri.................................................................................................................................................................

8.1. Cifra totală de afaceri (pe ultimii 3 ani, dacă este cazul, şi estimat pe anul curent):

- anul..............., valoarea.........................lei;

- anul..............., valoarea.........................lei;

- anul..............., valoarea.........................lei;

- anul curent.........., valoarea....................lei.

8.2. Cifra de afaceri realizată pe piaţa românească (pe ultimii 3 ani, dacă este cazul, şi estimat pe anul curent):

- anul..............., valoarea.........................lei;

- anul..............., valoarea.........................lei;

- anul..............., valoarea.........................lei;

- anul curent.........., valoarea....................lei.

9. Profit/Pierderi înregistrat/înregistrate pe piaţa românească (pe ultimii 3 ani, dacă este cazul, şi estimat pe anul curent):

- anul..............., valoarea.........................lei;

- anul..............., valoarea.........................lei;

- anul..............., valoarea.........................lei;

- anul curent.........., valoarea....................lei.

10. Total active/pasive:

- anul precedent....................lei;

- anul curent..........................lei.

11.  Numărul şi structura personalului: Numărul total de salariaţi.................., din care:

- personal direct productiv...................................................;

- personal administrativ şi alte departamente.........................;

- personal de conducere......................................................;

- personal care participă la realizarea proiectului...................

B. Descrierea activităţii curente a solicitantului

1.  Istoric al activităţii solicitantului..............................................................

1.1.  Descrieţi activitatea de bază desfăşurată..................................................

1.2.  Descrieţi pe scurt activităţile secundare (auxiliare) desfăşurate.................................

2. Produsele/serviciile oferite de solicitant (precizaţi şi aria geografică în care sunt comercializate/prestate).....................

3.  Ponderi ale diferitelor tipuri de activităţi în cifra de afaceri curentă:

..............................%;

..............................%.

4. Autorizaţii, avize, acorduri, certificate necesare pentru proiect, dacă este cazul:

Denumirea

Data eliberării/expirării

Instituţia emitentă

1

2

3

4

...

5.  Piaţa actuală şi piaţa potenţială a solicitantului:

Ce procent din piaţă are firma dumneavoastră?.....................Care este piaţa-ţintă?......................

6. Alte informaţii şi/sau documente semnificative pentru funcţionarea afacerii şi realizarea proiectului:...................

C. Prezentarea proiectului şi obiectul finanţării

1. Titlul proiectului: Diminuarea poluării cauzate de autovehicule, prin înnoirea Parcului auto naţional

2.  Descrierea şi localizarea proiectului [descrieţi tema proiectului cu elementele generale şi particulare, fazele şi etapele acestuia, modul de implementare, grupurile-ţintă cărora se adresează, sursa de poluare şi eforturile (inclusiv financiare) depuse până acum pentru reducerea poluării.................................................

3.  Obiectul finanţării: susţinerea nerambursabilă din Fondul pentru mediu a primei de casare în sumă de 3.800 lei din preţul de vânzare al unui autovehicul nou, în condiţiile predării în vederea distrugerii a unui autovehicul uzat de către proprietar - persoană fizică beneficiară

4. Obiectivele şi rezultatele estimate la finalizarea proiectului.....................................

5.  Impactul asupra mediului (efecte, rezultate, propagare, modul în care se aşteaptă ca implementarea proiectului să contribuie la reducerea poluării şi/sau a consumului de carburant)................................................

6.  Durata şi graficul estimativ de realizare a proiectului propus:

Data anticipată de început: ziua..................luna................anul..............

Data anticipată de sfârşit: ziua....................luna................anul..............

Luna

Activitatea propusă în cadrul proiectului (înnoirea Parcului auto naţional cu un număr de...........autovehicule noi, din care, estimativ:............. categoria M-i - autoturisme si...................categoria N2 - autoutilitare uşoare)

Luna 1

Luna 2

Luna 3

7. Riscuri ce pot apărea în implementarea proiectului (prezentaţi riscurile luate în calcul la elaborarea proiectului, dacă este cazul)................................................

D. Valoarea proiectului

Suma solicitată de la Administraţia Fondului pentru Mediu pentru prima etapă a Programului..................lei

(numărul de autovehicule noi ce se estimează a se comercializa în prima etapă x 3.800 lei)

Suma totală estimată a fi solicitată de la Administraţia Fondului pentru Mediu..................lei

(numărul total de autovehicule noi ce se estimează a se comercializa în cadrul proiectului x 3.800 lei)

E. Alte aspecte relevante cu privire la proiectul propus..........................

Numele, prenumele şi funcţia reprezentantului legal/împuternicitului

....................................................................................................

Semnătura reprezentantului legal/împuternicitului şi ştampila firmei.

....................................................................................................

Numele, prenumele şi funcţia responsabilului de proiect

....................................................................................................

Semnătura responsabilului de proiect

....................................................................................................

ANEXA Nr. 4 (Anexa nr. 4 la instrucţiuni)

FIŞA   DE   EVALUARE  A   ELIGIBILITĂŢII   PRODUCĂTORULUI

Producător........................................................................................................................................................................ .......................

Nr. de înregistrare la Administraţia Fondului pentru Mediu a cererii de înscriere..........................................................................................

Marca de autovehicul comercializată................../...................../..................

Suma solicitată prin cererea de finanţare..................................lei

Criteriul de eligibilitate

Indeplinirea criteriului de eligibilitate

A.

ELIGIBILITATEA PRODUCĂTORULUI

Da

Nu

Comentarii

A.1.

A depus documentaţia în  cadrul sesiunii de înscriere organizate de Administraţia Fondului pentru Mediu, în condiţiile prevăzute de instrucţiuni.

A.2.

A depus cererea de înscriere în vederea validării în Program, în original, semnată şi ştampilată de reprezentantul legal sau împuternicitul acestuia.

A.2.1.

A.2.1.1.

A.2.1.2.

A.2.1.3.

Cererea   de   înscriere   conţine   declaraţia   reprezentantului   legal   al producătorului, potrivit căreia societatea comercială:

- nu se află în procedură de insolvenţă sau lichidare judiciară şi nu face obiectul unei proceduri legale pentru declararea acestora, potrivit prevederilor legale;

- nu are obligaţii exigibile de plată la bugetul general consolidat, bugetele locale, Fondul pentru mediu;

- nu sponsorizează activităţi cu efect negativ asupra mediului.

Criteriul de eligibilitate

Indeplinirea criteriului de eligibilitate

A.

ELIGIBILITATEA PRODUCĂTORULUI

Da

Nu

Comentarii

A.3. A.3.1.

A depus cererea de finanţare, în original, semnată şi ştampilată de reprezentantul legal sau împuternicitul acestuia.

Suma solicitată prin cererea de finanţare respectă prevederile art. 8 alin. (1) din instrucţiuni.

A.4.

A depus, în copie, certificatul de înregistrare la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, împreună cu toate anexele sau/şi certificatul constatator eliberat conform prevederilor art. 171 alin. (1) din Legea nr. 359/2004, cu modificările şi completările ulterioare, în copie.

A.5.

A depus procura notarială prin care reprezentantul legal al producătorului împuterniceşte persoana care îl reprezintă în relaţia cu Autoritatea, inclusiv la momentul semnării contractului pentru finanţare, şi copia actului de identitate a persoanei împuternicite, dacă este cazul.

A.6.

A depus, în original, certificatul constatator emis de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, valabil la data depunerii cererii de înscriere, din care rezultă: datele de identificare, codul unic de înregistrare, capitalul social, obiectul principal de activitate şi activităţile secundare, administratorii, acţionarii/asociaţii, situaţia juridică.

A.7.

A depus, în original, certificatele de atestare fiscală şi certificatul fiscal, valabile la data depunerii cererii de înscriere,  care atestă faptul că producătorul nu are datorii la bugetele locale şi la bugetul general consolidat.

A.8.

Adepus, în original, certificatul de cazier fiscal, valabil la data depunerii cererii de înscriere.

A.9.

A depus, în original, certificatul de atestare privind obligaţiile de plată la Fondul pentru mediu.

A.10.

A.10.1.

A.10.2.

Adepus:

- formularul de raportare contabilă la încheierea ultimului exerciţiu financiar, vizat de organele teritoriale de specialitate ale Ministerului Finanţelor Publice, însoţit de raportul administratorilor şi al comisiei de cenzori sau raportul de audit, după caz;

- formularul de raportare contabilă semestrială, vizat de organele teritoriale de specialitate ale Ministerului Finanţelor Publice, precum şi ultima balanţă de verificare lunară.

A.11.

Adepus proiectul, în original, semnat şi ştampilat de reprezentantul legal sau împuternicitul acestuia.

B.

ELIGIBILITATEA PROIECTULUI

B.1.

Proiectul prevede diminuarea poluării cauzate de autovehicule, prin înnoirea Parcului auto naţional, şi se încadrează în cerinţele instrucţiunilor.

NOTĂ:

In cadrul rubricii „Indeplinirea criteriului de eligibilitate" se bifează, după caz, cu DA sau NU îndeplinirea/neîndeplinirea criteriului de eligibilitate respectiv şi se vor înscrie, după caz, comentariile de rigoare.

REZULTATUL EVALUĂRII PRODUCĂTORULUI:

1.  JURIDIC: ACCEPTAT/RESPINS

Numele şi prenumele evaluatorului.......................................Data..................Semnătura...............

2.  ECONOMIC: ACCEPTAT/RESPINS

Numele şi prenumele evaluatorului.......................................Data..................Semnătura..................

3.  TEHNIC: ACCEPTAT/RESPINS

Numele şi prenumele evaluatorului.......................................Data.................Semnătura.................

COMISIA DE VALIDARE PROPUNE COMITETULUI DIRECTOR VALIDAREA/INVALIDAREA PRODUCĂTORULUI.

Preşedintele comisiei de validare,

Numele şi prenumele.......................................Data....................Semnătura..................

ANEXA Nr. 5 (Anexa nr. 5 la instrucţiuni)

CONTRACT   PENTRU   FINANŢARE   NERAMBURSABILĂ

Nr..........din....................

Intre:

PĂRŢILE CONTRACTANTE

Administraţia Fondului pentru Mediu, cu sediul în municipiul Bucureşti, Splaiul Independenţei nr. 294, corp A, sectorul 6, cod fiscal 14715650, cont nr. RO92TREZ7065017XXX000155, deschis la Trezoreria Sector 6 Bucureşti, reprezentată legal prin ....................................................................................- preşedinte, în calitate de finanţator, denumită în continuare AFM,

şi

Societatea Comercială........................................, cu sediul în............................................, înregistrată la oficiul registrului comerţului sub nr............................................................, C.I.F....................................., cont nr................................., deschis la Trezoreria ................................................., reprezentată legal prin domnul/doamna ...................................................., care împuterniceşte pe domnul/doamna..........................................................., în calitate de producător validat, denumită în continuare Beneficiar, a intervenit prezentul contract pentru finanţare nerambursabilă, denumit în continuare contract.

ARTICOLUL 1

Obiectul şi valoarea contractului

1.1.  Prin prezentul contract, AFM acordă Beneficiarului o finanţare nerambursabilă, denumită în continuare finanţare, în vederea susţinerii proiectului intitulat „Diminuarea poluării cauzate de autovehicule, prin înnoirea Parcului auto naţional", denumit în continuare Proiect, din cadrul Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional pentru anul 2009, denumit în continuare Program.

1.2.  Valoarea totală a prezentului contract, respectiv finanţarea, este de................lei, din care................lei pentru comercializarea autovehiculelor marca.......................şi................lei pentru comercializarea autovehiculelor marca....................... în cadrul Programului.

ARTICOLUL 2

Durata contractului

Prezentul contract intră în vigoare la data semnării lui de către ambele părţi şi este valabil până la data de 11 decembrie 2009 inclusiv.

ARTICOLUL 3

Modalitatea de finanţare

3.1. Finanţarea se face în tranşe lunare, în interiorul perioadei prevăzute la art. 2, şi în conformitate cu graficul de finanţare nerambursabilă prevăzut în anexa la contract.

3.2.  Finanţarea se realizează prin debitarea contului de trezorerie al AFM, pe măsura tragerii sumelor, şi prin creditarea contului nr.............................., deschis la Trezoreria.......................de către Beneficiar, pe bază de cerere de tragere însoţită în mod obligatoriu de documentele prevăzute la art. 10 alin. (2) din Instrucţiunile privind modalităţile de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 217/2008 privind reluarea pentru anul 2009 a Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional, aprobate prin Ordinul ministrului mediului nr. 89/2009, cu modificările ulterioare, în condiţiile în care cererea de tragere şi documentaţia aferentă sunt complete şi corect întocmite.

3.3. Virarea sumelor din contul AFM în contul Beneficiarului se face în termen de 15 zile de la depunerea cererii de tragere. Pentru prima etapă, ultima cerere de tragere se depune cel mai târziu la data de 22 mai 2009.

3.4.  Beneficiarul poate solicita diminuarea sau suplimentarea finanţării în condiţiile art. 9 alin. (5) şi (6) din Instrucţiunile privind modalităţile de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 217/2008 privind reluarea pentru anul 2009 a Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional, aprobate prin Ordinul ministrului mediului nr. 89/2009, cu modificările ulterioare.

3.5. Orice plată excedentară efectuată de către AFM constituie plată necuvenită, iar Beneficiarul are obligaţia de a restitui sumele necuvenite în termen de 5 zile de la data confirmării de primire a notificării din partea AFM.

ARTICOLUL 4

Obligaţiile părţilor

4.1. Beneficiarul se obligă:

a) să utilizeze finanţarea numai în scopul şi în condiţiile în care a fost acordată;

b) să asigure executarea Proiectului cu diligenta necesară şi eficienţă, în conformitate cu prezentul contract, precum şi cu legislaţia în vigoare şi cu standardele de mediu aplicabile;

c) să fie singurul răspunzător în faţa AFM pentru implementarea Proiectului;

d) să asigure înregistrarea în evidenţa contabilă a tuturor documentelor privind operaţiunile aferente prezentului contract, precum şi arhivarea acestora, conform reglementărilor contabile în vigoare;

e) să plătească toate taxele, impozitele şi contribuţiile pe care le datorează potrivit reglementărilor legale şi în termenele prevăzute de acestea;

f) să permită reprezentanţilor AFM accesul la sediile sale pentru inspectarea activităţilor ce se realizează din finanţarea acordată şi examinarea registrelor şi a evidenţelor contabile, a altor documente relevante în legătură cu derularea Proiectului;

g)  să nu sponsorizeze activităţi cu impact negativ asupra mediului, pe întreaga perioadă de valabilitate a prezentului contract;

h) să informeze AFM şi să prezinte documentele corespunzătoare în cazul în care survin modificări cu privire la actele constitutive şi/sau la informaţiile furnizate cu ocazia prezentării cererii de finanţare ori pe parcursul derulării prezentului contract, în termen de maximum 10 zile de la producerea respectivei modificări;

i) să informeze AFM în cazul în care va fi supus unei proceduri de reorganizare judiciară ori faliment, executare silită sau oricărei alte proceduri similare;

j) în îndeplinirea prezentului contract să nu prezinte date, informaţii sau înscrisuri false, eronate ori incomplete;

k) să furnizeze, în maximum 5 zile lucrătoare de la notificarea AFM, orice informaţii suplimentare considerate necesare pentru îndeplinirea prezentului contract;

l) să specifice, în cazul oricărui demers publicitar efectuat în legătură cu Proiectul, în orice formă şi în orice mediu, că acesta este realizat în cadrul Programului derulat de Ministerul Mediului şi finanţat prin AFM;

m) să pună la dispoziţia solicitanţilor o linie telefonică accesibilă sau de tip „info-line" la care aceştia pot obţine informaţii cu privire la Proiect;

n) să justifice în scris solicitantului, la cererea acestuia, motivele de fapt şi de drept care stau la baza refuzului de a-i elibera notă de acceptare sau, dacă i-a eliberat notă de acceptare, motivele de fapt şi de drept care stau la baza refuzului de a comercializa autovehiculul nou;

o) să utilizeze cel puţin 80% din suma contractată pentru fiecare dintre etapele Programului, cu excepţia ultimei etape.

4.2. AFM se obligă:

a) să asigure finanţarea Proiectului în condiţiile menţionate în prezentul contract, în limita fondurilor disponibile alocate Programului prin bugetul anual propriu de venituri şi cheltuieli;

b) să pună la dispoziţia Beneficiarului informaţiile legate de finanţare.

ARTICOLUL 5

Răspunderea contractuală

5.1.  Nerespectarea de către Beneficiar a oricăreia dintre obligaţiile/clauzele asumate prin prezentul contract constituie caz de culpă.

5.2. Constituie caz de culpă şi următoarele fapte ale Beneficiarului:

a) comite nereguli de ordin financiar în legătură cu Proiectul, stabilite printr-o hotărâre judecătorească definitivă;

b) împotriva Beneficiarului a fost demarată procedura de reorganizare judiciară ori faliment, executare silită sau orice altă procedură asemănătoare;

c) situaţia economico-financiară a Beneficiarului nu mai asigură condiţii de realizare a Proiectului.

5.3. Beneficiarul îşi asumă integral răspunderea pentru prejudiciile cauzate terţilor din culpa sa pe întreg parcursul derulării prezentului contract, AFM fiind degrevată în totalitate de orice responsabilitate.

5.4.  Beneficiarul îşi asumă integral răspunderea pentru refuzul de a elibera notă de acceptare solicitantului sau pentru refuzul de a comercializa autovehiculul nou solicitantului căruia i-a fost eliberată notă de acceptare.

5.5.  Beneficiarul suportă taxele, comisioanele, cheltuielile profesionale şi orice alte cheltuieli ocazionate de pregătirea, încheierea, executarea, punerea în aplicare şi finalizarea prezentului contract şi a tuturor documentelor şi activităţilor aferente.

5.6.  Beneficiarul rămâne direct răspunzător pentru toate consecinţele financiare directe sau indirecte antrenate de încetarea prezentului contract înainte de termen din culpa sa.

5.7.  Orice caz de culpă şi orice disfuncţionalitate apărute pe parcursul derulării prezentului contract vor fi notificate Beneficiarului de către AFM în maximum 5 zile de la constatare. Dacă deficienţele menţionate nu sunt înlăturate în termen de maximum 10 zile de la data notificării, AFM are dreptul de a lua următoarele măsuri:

a) sistarea temporară a utilizării finanţării până la remedierea cauzelor care au dus la sistare;

b)  sistarea definitivă a finanţării şi rezilierea unilaterală a prezentului contract, cu recuperarea sumelor virate către Beneficiar, în condiţiile Codului de procedură fiscală/procedură civilă.

ARTICOLUL 6

Incetarea contractului

Prezentul contract încetează de drept:

a) la data prevăzută în acesta;

b) la data intervenţiei unui act de autoritate;

c)  la apariţia unor circumstanţe care nu au putut fi prevăzute la data încheierii acestuia şi care conduc la modificarea clauzelor contractuale în asemenea măsură încât îndeplinirea prezentului contract ar fi contrară AFM şi interesului public; acest fapt va fi notificat Beneficiarului în termen de 10 zile de la momentul apariţiei unor astfel de circumstanţe sau de la momentul în care AFM a luat cunoştinţă de apariţia unor astfel de circumstanţe;

d) în situaţia în care Beneficiarul nu a utilizat în una dintre etapele Programului cel puţin 80% din finanţarea contractată în cadrul acelei etape, exceptându-se ultima etapă.

ARTICOLUL 7

Forţa majoră şi cazul fortuit

7.1. Prin forţă majoră şi/sau caz fortuit se înţelege un eveniment independent de voinţa părţilor, imprevizibil şi insurmontabil, intervenit după încheierea prezentului contract şi care împiedică părţile să îşi execute, total sau parţial, obligaţiile contractuale.

7.2.  Partea care invocă forţa majoră are următoarele obligaţii:

a) să notifice cealaltă parte în termen de 5 zile de la data apariţiei;

b) să transmită, în termen de cel mult 30 de zile de la data producerii evenimentului considerat a fi caz de forţă majoră, certificatul de forţă majoră emis de autoritatea competentă;

c) să comunice data încetării în termen de 5 zile de la încetare;

d) să ia orice măsuri care îi stau la dispoziţie în vederea limitării consecinţelor.

7.3. Dacă nu se procedează la anunţare, în condiţiile şi termenele prevăzute, partea care o invocă va suporta toate daunele provocate celeilalte părţi prin lipsa notificării.

7.4. Indeplinirea prezentului contract va fi suspendată în perioada de acţiune a forţei majore, dar fără a prejudicia drepturile ce li se cuveneau părţilor până la apariţia acesteia.

7.5.  Forţa majoră, comunicată şi dovedită în condiţiile alin. 7.2, exonerează de răspundere partea care o invocă.

7.6.  Dacă forţa majoră şi/sau consecinţele acesteia durează sau se estimează ca va/vor dura mai mult de 3 luni, părţile se obligă să negocieze cu bună-credinţă în vederea identificării soluţiei celei mai bune:

a) încetarea prezentului contract, fără ca vreuna dintre părţi să poată pretinde celeilalte daune-interese;

b) modificarea prezentului contract.

7.7.  Prevederile de mai sus se aplică şi în caz fortuit.

ARTICOLUL 8

Cesiunea

Prezentul contract, precum şi toate drepturile şi obligaţiile decurgând din acesta nu pot face obiectul niciunei cesiuni totale sau parţiale.

ARTICOLUL 9

Litigii

9.1. Orice diferend rezultat din interpretarea şi/sau executarea prezentului contract se va rezolva, pe cât posibil, pe cale amiabilă.

9.2.  In cazul în care o soluţie amiabilă nu este posibilă, litigiul se supune spre soluţionare instanţelor judecătoreşti competente în a căror rază teritorială îşi are sediul AFM.

ARTICOLUL 10

Dispoziţii finale

10.1.  Beneficiarul este de acord ca AFM să publice date privind rezultatele implementării Proiectului.

10.2. Orice notificare în baza prezentului contract se face în scris, la următoarele adrese: Pentru AFM: municipiul Bucureşti, Splaiul Independenţei nr. 294, corp A, sectorul 6; Pentru Beneficiar:....................................................

In cazul în care Beneficiarul doreşte să fie notificat la o altă adresă sau şi-a schimbat adresa, aceasta va fi comunicată în scris AFM.

Notificările făcute Beneficiarului la adresa menţionată în cuprinsul prezentului alineat sau la o altă adresă, comunicată ulterior, se consideră a fi aduse la cunoştinţa acestuia.

Sub condiţia ca acestea să fie confirmate ulterior, notificările se pot transmite şi prin fax la următoarele numere telefonice:

- pentru AFM:...........................;

- pentru Beneficiar:................................

10.3.  Prezentul contract constituie titlu executoriu potrivit art. 13 alin. (8) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 105/2006, cu modificările şi completările ulterioare, fiind întocmit, interpretat şi executat conform legislaţiei române şi guvernat de aceasta.

10.4. Prin semnarea prezentului contract, inclusiv în caz de semnare prin procură, noi, reprezentanţii legali ai Beneficiarului, am luat cunoştinţă de prevederile Codului penal privind falsul în declaraţii.

10.5. Anexa la contractul de finanţare, pe care Beneficiarul declară că o cunoaşte şi o acceptă, face parte integrantă din prezentul contract.

10.6.  Prezentul contract, inclusiv anexa la acesta, poate fi modificat şi/sau completat numai cu acordul părţilor, prin act adiţional.

10.7. Prin excepţie de la alin. 10.6, nu este necesară întocmirea unui act adiţional pentru modificările din coloana nr. 4 „Data programată" şi coloana nr. 5 „Suma" din anexa la prezentul contract, dacă acestea nu implică şi modificarea duratei de realizare a Proiectului sau modificarea valorii totale a Proiectului.

10.8.  Sumele neutilizate la tragerile programate se vor reporta la tragerile ulterioare. Solicitarea privind decalarea datei programate de depunere a cererii de tragere şi/sau modificarea sumei de tras se transmite în scris, cu cel puţin două zile înaintea momentului la care se doreşte ca această modificare să intre în vigoare.

10.9.  Prezentul contract s-a semnat la data de...................., la sediul AFM, în 4 exemplare, toate având valoare juridică egală, dintre care 3 exemplare pentru AFM şi un exemplar pentru Beneficiar.

Administraţia Fondului pentru Mediu

Preşedinte,

...............................................................

Director buget-finanţe

...............................................................

Director tehnic

...............................................................

Consilier juridic

...............................................................

Beneficiar

...............................................................

Prin reprezentant legal/împuternicit,

...............................................................

ANEXA la Contractul pentru finanţare nerambursabilă

Nr.........../......................

GRAFIC

de finanţare nerambursabilă

Nr. crt.

Eşalonarea finanţării

Sold

la începutul

perioadei

Acordări

Sold la sfârşitul perioadei

Observaţii

Anul

Luna

Data programată

Suma

0

1

2

3

4

5

6

7

1.

2.

3.

Administraţia Fondului pentru Mediu

Preşedinte,

...............................................................

Director buget-finanţe

...............................................................

Director tehnic

...............................................................

Consilier juridic

...............................................................

Intocmit

Referent de specialitate

(numai pentru exemplarele care rămân la AFM)

...............................................................

Beneficiar

...............................................................

Prin reprezentant legal/împuternicit,

...............................................................

ANEXA Nr. 6 (Anexa nr. 6 la Instrucţiuni)

Datele de identificare a solicitantului.........................................................................................................                    

                                                      (producător de autovehicule,  importator sau reprezentant autorizat)

Nr. de înregistrare............/..........................

Nr. de înregistrare la Administraţia Fondului pentru Mediu ................./...................

CERERE   DE   TRAGERE

Denumirea solicitantului..........................................................................................................................................................

Forma juridică de organizare...................................................................................................................................................

Nr. de înregistrare la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului............................................................, C.I.F........................., cont nr..................................................., deschis la Trezoreria.........................

Adresa sediului social: str...........................................nr........, bl......., sc........, et......., ap........, localitatea......................., judeţul/sectorul............, telefon..............., fax..................., e-mail..................................

Reprezentant legal/împuternicit.................................,  posesor al B.I./C.I./paşaportului seria ....... nr..................., eliberat/eliberată de............................., CNR.............................., domiciliat în...................................................................................

In baza Contractului pentru finanţare nerambursabilă nr................................/.................., vă rog să aprobaţi prezenta cerere de tragere pentru suma de...................lei din finanţarea nerambursabilă contractată.

Prezenta cerere este însoţită de:

a)  lista proprietarilor beneficiari şi a autovehiculelor uzate aferente, care conţine: datele de identificare a proprietarilor beneficiari (tip, serie şi număr act de identitate, domiciliul şi/sau reşedinţa, cod numeric personal, număr de telefon), datele de identificare a autovehiculului uzat (categoria de folosinţă: M1/N1, marcă, tip, număr de identificare - serie şasiu/caroserie, serie motor, după caz, an de fabricaţie, serie/număr certificat de înmatriculare, serie/număr certificat de distrugere, serie/număr certificat de radiere din evidenţa circulaţiei) şi, în cazul finanţării în baza unui contract de leasing financiar, denumirea societăţii de leasing, numărul contractului, data perfectării şi perioada de leasing prevăzută în cuprinsul acestuia; lista este semnată şi ştampilată pe fiecare filă;

b) lista prevăzută la lit. a), în format electronic;

c) facturile emise proprietarilor beneficiari, aferente achiziţionării autovehiculelor noi, în copie şi în original (originalul se restituie); în cazul finanţării în baza contractelor de leasing financiar, facturile cuprind datele de identificare ale societăţii de leasing şi datele de identificare ale utilizatorului (nume şi prenume, cod numeric personal);

d) declaraţia pe propria răspundere a reprezentantului legal, din care să rezulte că societatea comercială nu are obligaţii exigibile de plată la bugetul general consolidat, bugetele locale şi Fondul pentru mediu.

Subsemnatul îmi asum răspunderea tuturor informaţiilor conţinute în prezenta cerere, în lista proprietarilor beneficiari şi a autovehiculelor uzate aferente, inclusiv documentele financiare.

Garantez că datele furnizate sunt actuale, reale şi corecte şi declar că am luat cunoştinţă de prevederile Codului penal privind falsul în declaraţii.

Reprezentant legal/Imputernicit

Numele şi prenumele........................................

Funcţia..............................................................

Semnătura ........................................................

Data ..................................................................

L.S.

Aprobat de Administraţia Fondului pentru Mediu:

Preşedinte

Numele şi prenumele........................................

Semnătura ........................................................

Director buget-finanţe

Numele şi prenumele........................................

Semnătura ........................................................

Director tehnic

Numele şi prenumele........................................

Semnătura ........................................................

Şef serviciu (Direcţia tehnică)

Numele şi prenumele..................................

Semnătura....................................

Referent de specialitate

Numele şi prenumele..................................

Semnătura.................................

ANEXA Nr. 7 (Anexa nr. 7 la Instrucţiuni)

Datele de identificare a producătorului validat

Nr. de înregistrare ieşire......................./....................

(Se completează la eliberarea notei de acceptare persoanei fizice.)

Nr. de înregistrare intrare............................../..........................

(Se completează la prezentarea persoanei fizice cu documentele obligatorii.)

NOTĂ   DE  ACCEPTARE

I. Prin prezenta se confirmă înscrierea în Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional pentru anul 2009, instituit prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 217/2008, aprobată cu modificări prin Legea nr. 136/2009, cu modificările ulterioare, a doamnei/domnului(numele şi prenumele) ........................................................................................................., adresa...................................................., în calitate de proprietar al autovehiculului:

- marca1):....................................................................................;

- tipul1):.......................................................................................;

- numărul de identificare (seria caroseriei/şasiului)1):..................................................;

- seria motorului (după caz)1, 2):...................................................;

- anul de fabricaţie1):....................................................................;

- numărul de înmatriculare1):........................................................

II. Prezenta notă de acceptare garantează accesul doamnei/domnului(numele şi prenumele) .............................................................la facilităţile oferite prin Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional pentru anul 2009 de achiziţionare a unui autovehicul nou:

- marca:..............................................................;

- tip/model/variantă:......................................................................,

comercializat prin Societatea Comercială........................., sub condiţia predării spre casare şi radierii din evidenţa circulaţiei a autovehiculului precizat la pct. I, având o vechime mai mare sau egală cu 10 ani de la anul fabricaţiei, a cărui primă înmatriculare în România a avut loc până la data de 31 decembrie 2006 inclusiv, aflat în stare de funcţionare, care conţine cumulativ următoarele componente esenţiale: motorul, transmisia, trenul de rulare, caroseria, şasiul, precum şi echipamentele electronice de gestionare a funcţiilor vehiculului şi dispozitivul catalizator, dacă acestea au fost prevăzute din fabricaţie, în baza prezentării următoarelor documente într-un interval de 30 de zile de la data eliberării prezentei note de acceptare, fără a se depăşi însă data de ...........................3):

a) actul de identitate, în copie;

b) certificatul de înmatriculare a autovehiculului uzat, în copie legalizată;

c) certificatul de distrugere a autovehiculului uzat, eliberat de un operator economic autorizat să desfăşoare activităţi de colectare a vehiculelor scoase din uz, în copie legalizată;

d) certificatul de radiere din evidenţa circulaţiei a autovehiculului uzat, în original;

e)  certificatul de moştenitor, în copie legalizată, pentru situaţia în care persoana fizică înscrisă este moştenitoarea proprietarului. Atunci când certificatul de moştenitor atestă existenţa mai multor moştenitori, este necesară procura notarială prin care unul dintre aceştia este împuternicit să acţioneze şi să încheie acte juridice în numele şi pe seama tuturor comoştenitorilor, în vederea achiziţionării unui autovehicul nou în cadrul Programului;

f) documentul care atestă o situaţie particulară, dacă este cazul: căsătorie, schimbarea numelui şi/sau a prenumelui etc, în copie legalizată;

g) prezenta notă de acceptare, în original.

1) Se menţionează aceste date conform certificatului de înmatriculare.

2) Se completează dacă seria motorului este menţionată în certificatul de înmatriculare.

3) Se completează data care precedă datei programate pentru depunerea ultimei cereri de tragere din etapă.

Subsemnatul, ................., în calitate de proprietar al autovehiculului uzat precizat la pct. I, declar că datele înscrise în prezenta notă de acceptare sunt verificate şi corespund celor prezentate de subsemnat şi am fost informat cu privire la condiţiile care trebuie îndeplinite pentru a beneficia de facilităţile Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional pentru anul 2009. De asemenea, cunoscând prevederile Codului penal privind falsul în declaraţii, declar pe propria răspundere că nu m-am înscris cu autovehiculul uzat precizat la pct. I pe listele altui producător validat.

Semnăturile autorizate ale producătorului validat L.S.

............................................

Beneficiar,

............................................


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 948/2009

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 948 din 2009
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu