Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 90 din  9 august 2002

pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a comisiilor de expertiza medicala a persoanelor cu handicap pentru adulti si a Comisiei superioare de expertiza medicala a persoanelor cu handicap pentru adulti

ACT EMIS DE: MINISTERUL SANATATII SI FAMILIEI


SmartCity3

              SECRETARIATUL DE STAT PENTRU PERSOANELE CU HANDICAP
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 701 din 25 septembrie 2002

    Secretarul de stat al Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap,
    in temeiul dispozitiilor art. 29 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 102/1999 privind protectia speciala si incadrarea in munca a persoanelor cu handicap, aprobata si modificata prin Legea nr. 519/2002, ale art. 13 alin. (2) din Hotararea Guvernului nr. 22/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii si Familiei, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si ale art. 3 din Ordinul ministrului sanatatii si familiei nr. 55/2001,
    emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Regulamentul de organizare si functionare a comisiilor de expertiza medicala a persoanelor cu handicap pentru adulti si a Comisiei superioare de expertiza medicala a persoanelor cu handicap pentru adulti, prevazut in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 2
    La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga Ordinul secretarului de stat al Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap nr. 344/2001, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 718 din 12 noiembrie 2001.
    Art. 3
    Prezentul ordin se va publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    Art. 4
    Directiile de specialitate din cadrul Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap, inspectoratele de stat teritoriale pentru persoanele cu handicap, comisiile de expertiza medicala a persoanelor cu handicap pentru adulti, precum si Comisia superioara de expertiza medicala a persoanelor cu handicap pentru adulti vor aduce la indeplinire prevederile prezentului ordin.

             Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap
                            Constantin Stoenescu,
                              secretar de stat

    ANEXA 1

                                 REGULAMENT
de organizare si functionare a comisiilor de expertiza medicala a persoanelor cu handicap pentru adulti si a Comisiei superioare de expertiza medicala a persoanelor cu handicap pentru adulti

    CAP. 1
    Dispozitii generale privind organizarea comisiilor de expertiza medicala a persoanelor cu handicap pentru adulti

    Art. 1
    In scopul expertizarii si incadrarii in grad de handicap a persoanelor adulte care prezinta un handicap, la nivelul judetelor si al sectoarelor municipiului Bucuresti functioneaza comisii de expertiza medicala a persoanelor cu handicap pentru adulti, denumite in continuare comisii.
    Art. 2
    Comisiile judetene si ale sectoarelor municipiului Bucuresti functioneaza in subordinea inspectoratelor de stat teritoriale pentru persoanele cu handicap si sunt coordonate de Comisia superioara de expertiza medicala a persoanelor cu handicap pentru adulti.
    Art. 3
    Comisiile au urmatoarea componenta:
    - un presedinte, de regula medic specialist in expertiza capacitatii de munca, desemnat de Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap, la propunerea inspectoratului de stat teritorial pentru persoanele cu handicap;
    - doi membri, medici de specialitate, in functie de afectiunea care produce handicapul, desemnati de conducerea inspectoratelor de stat teritoriale pentru persoanele cu handicap;
    - un membru cu statut de observator, desemnat de organizatiile neguvernamentale autorizate potrivit legii, care desfasoara activitati de protectie speciala a persoanelor cu handicap in judet sau in sectoarele municipiului Bucuresti;
    - un secretar desemnat de conducerile inspectoratelor de stat teritoriale pentru persoanele cu handicap.
    Art. 4
    Numirea presedintilor comisiilor se face prin ordin al secretarului de stat al Secretariatului de Stat pentru persoanele cu handicap, iar componenta nominala a comisiei este stabilita prin decizie a inspectorului-sef al inspectoratului de stat teritorial pentru persoanele cu handicap.
    Art. 5
    Pentru buna desfasurare a activitatii comisiilor si in scopul expertizarii persoanelor cu handicap inspectoratele de stat teritoriale pentru persoanele cu handicap pot incheia conventii civile de prestari de servicii cu medici de expertiza medicala si recuperare a capacitatii de munca, cu medici de diferite specialitati sau cu alti specialisti. Acestia sunt retribuiti din creditele bugetare alocate cu aceasta destinatie.
    Persoanele nominalizate la alin. 1 nu trebuie sa se fi pronuntat anterior, in nici un fel, cu privire la diagnosticul persoanei expertizate.
    Art. 6
    Presedintele si membrii comisiilor au dreptul la o indemnizatie de sedinta. Cuantumul lunar al indemnizatiilor de sedinta, totalizate pentru fiecare membru al comisiei, cu exceptia membrului cu statut de observator, nu poate depasi cuantumul castigului salarial mediu net pe economie, comunicat de Institutul National de Statistica, corespunzator lunii ianuarie a fiecarui an.
    Art. 7
    Comisiile au urmatoarele atributii:
    a) examineaza persoanele care solicita incadrarea in grad de handicap, analizeaza documentatia medicala si orice alte documente relevante prezentate de solicitant;
    b) solicita persoanelor examinate sa efectueze investigatii medicale care sa conduca la stabilirea unui diagnostic concludent;
    c) emit certificatul de incadrare a persoanei intr-un grad de handicap sau de respingere a cererii persoanei, conform modelului prezentat in anexa nr. 1. Respingerea cererii se va face motivat;
    d) intocmesc si urmaresc cu ocazia revizuirii realizarea programului individual de recuperare, readaptare si integrare sociala a persoanei si sesizeaza autoritatilor locale competente cazurile in care asistentii personali nu duc la indeplinire aceste programe;
    e) asigura indrumarea si consilierea in plan social, profesional si medical a persoanelor cu handicap;
    f) indeplinesc orice alte atributii prevazute de lege.
    Art. 8
    Certificatul de incadrare a unei persoane in grad de handicap atesta gradul de handicap, faptul ca persoana necesita sau nu necesita protectie speciala si ca beneficiaza sau nu beneficiaza de drepturile conferite prin lege. Aceste drepturi vor fi inscrise nominal in certificatul de incadrare in grad de handicap.
    Gradul de handicap ce se atesta prin certificat poate fi:
    - usor (fara deficienta functionala);
    - mediu;
    - accentuat;
    - grav.
    In situatia in care diagnosticul si evaluarea clinica nu sustin incadrarea persoanei in unul dintre gradele de handicap mediu, accentuat sau grav, se va motiva solutia de respingere a cererii.
    Art. 9
    Pentru persoanele cu handicap grav se face mentiunea in certificatul de incadrare ca pot beneficia de un asistent personal. In acest scop este obligatorie efectuarea unei anchete sociale de catre autoritatea tutelara competenta, din care sa rezulte motivele care determina angajarea unui asistent personal.
    Art. 10
    In vederea rezolvarii contestatiilor la certificatele de incadrare in grad de handicap se infiinteaza si functioneaza Comisia superioara de expertiza medicala a persoanelor cu handicap pentru adulti, denumita in continuare Comisia superioara.
    Art. 11
    Comisia superioara functioneaza pe langa Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap si are urmatoarea componenta:
    - un presedinte, medic de expertiza medicala si recuperare a capacitatii de munca, angajat de Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap prin concurs;
    - un membru, medic specialist in functie de afectiunea care produce handicapul;
    - un membru, medic din cadrul Institutului National de Studii si Strategii privind Problemele Persoanelor cu Handicap;
    - un secretar, angajat prin concurs de Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap.
    Comisia superioara se numeste prin ordin al secretarului de stat al Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap.
    Art. 12
    Membrii cu caracter nepermanent, convocati in functie de nevoile comisiei superioare, sunt:
    - un reprezentant al Ministerului Sanatatii si Familiei;
    - un reprezentant al Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale;
    - un reprezentant al Institutului National de Expertiza Medicala si Recuperare a Capacitatii de Munca;
    - un reprezentant al Institutului National de Medicina Legala "Mina Minovici" Bucuresti;
    - un reprezentant al Secretariatului de Stat pentru Persoanele cu Handicap.
    Art. 13
    Membrii Comisiei superioare nominalizati la art. 11 si 12 au dreptul la o indemnizatie de sedinta in conditiile art. 24 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 102/1999 privind protectia speciala si incadrarea in munca a persoanelor cu handicap, aprobata si modificata prin Legea nr. 519/2002.
    Presedintele si secretarul Comisiei superioare lucreaza permanent, cu program de lucru zilnic.
    Art. 14
    Comisia superioara are urmatoarele atributii:
    a) rezolva contestatiile la certificatele de incadrare in grad de handicap;
    b) coordoneaza si controleaza activitatea comisiilor judetene si ale sectoarelor municipiului Bucuresti.
    Art. 15
    Contestatiile se vor rezolva prin decizii in care se precizeaza deficienta functionala si incadrarea in gradul de handicap sau respingerea contestatiei, conform modelului prezentat in anexa nr. 2.
    Decizia de incadrare in grad de handicap atesta gradul de handicap, faptul ca persoana necesita protectie speciala si ca beneficiaza de drepturile conferite prin lege. Aceste drepturi vor fi inscrise nominal in cuprinsul deciziei.
    Prevederile art. 9 se aplica in mod corespunzator.

    CAP. 2
    Functionarea comisiilor

    Art. 16
    Se pot prezenta la comisie si au dreptul sa fie examinate in vederea incadrarii in grad de handicap persoanele care prezinta deficiente fizice, senzoriale, psihice, mentale, ce le impiedica sau le limiteaza accesul cu sanse egale la viata sociala, potrivit varstei, sexului, factorilor materiali, sociali si culturali proprii, necesitand masuri de protectie speciala in sprijinul integrarii lor sociale si profesionale.
    Art. 17
    Cererea de a fi examinat de comisie in vederea eliberarii certificatului de incadrare in grad de handicap va fi insotita de urmatoarele documente:
    - actul de identitate;
    - biletul de trimitere de la medicul de familie;
    - referatul medicului specialist;
    - alte acte medicale (bilet de iesire din spital, examene paraclinice etc.).
    Documentatia medicala si examinarile complementare vor fi efectuate in cadrul unitatilor sanitare din reteaua Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, in conformitate cu prevederile legale.
    Art. 18
    Documentele prevazute la art. 17 vor fi prezentate secretarului comisiei, care are obligatia sa primeasca dosarul si sa sprijine persoana solicitanta pentru a produce acele acte care lipsesc si fara de care comisia nu poate realiza expertizarea.
    Art. 19
    Dupa primirea dosarului presedintele comisiei examineaza clinic solicitantul si, in functie de afectiune si de documentatia medicala prezentata, poate solicita, prin adresa, unitatilor sanitare teritoriale ale Ministerului Sanatatii si Familiei sau Institutului National de Expertiza Medicala si Recuperare a Capacitatii de Munca examinari clinice, de laborator sau spitalizare pentru stabilirea ori completarea diagnosticului clinic.
    Cu acest prilej presedintele comisiei planifica solicitantul, pentru a fi examinat si a i se stabili gradul de handicap in care se incadreaza, la una dintre subcomisiile de specialitate, in functie de deficienta preponderenta.
    In cazul solicitarii examinarilor medicale prevazute la alin. 1 planificarea se va face in ziua prezentarii documentelor medicale.
    Art. 20
    Subcomisiile de specialitate, astfel cum au fost organizate de presedintele comisiei, au obligatia de a examina solicitantul si de a stabili:
    a) diagnosticul clinic;
    b) diagnosticul deficientei si gradul de handicap dupa cum urmeaza:
    1. fara deficienta functionala;
    2. deficienta functionala medie corespunzatoare unui "handicap mediu";
    3. deficienta functionala accentuata corespunzatoare unui "handicap accentuat";
    4. deficienta functionala grava corespunzatoare unui "handicap grav";
    c) programul individual de recuperare, readaptare si integrare sociala (conform modelului din anexa nr. 3).
    Art. 21
    Informatiile prevazute la art. 20 vor fi inaintate comisiei in termen de 24 de ore de la data examinarii.
    Art. 22
    Dupa primirea informatiilor comisia va examina dosarul si va decide, cu votul majoritatii membrilor, gradul de handicap in care va fi incadrata persoana, eliberarea certificatului de incadrare in grad de handicap si, dupa caz, daca poate beneficia de un asistent personal.
    Rezultatul activitatii zilnice a comisiei va fi consemnat in Registrul unic de consultatii, in care vor semna la sfarsitul sedintei toti membrii comisiei.
    Art. 23
    In baza hotararii comisiei secretarul acesteia are obligatia intocmirii certificatului de incadrare in grad de handicap a persoanei, inscriind totodata drepturile corespunzatoare de care aceasta beneficiaza.
    Art. 24
    Programul individual de recuperare, readaptare si integrare sociala este intocmit in scris de catre subcomisia de specialitate si va fi inmanat persoanei cu handicap o data cu certificatul.
    La intocmirea programului individual de recuperare, readaptare si integrare sociala subcomisia/comisia se va consulta in mod obligatoriu cu persoana cu handicap sau, dupa caz, cu reprezentantii legali ai acesteia si/sau cu observatorul.
    Programul individual de recuperare, readaptare si integrare sociala cuprinde actiunile medicale, educative, profesionale si sociale necesare pentru recuperarea, readaptarea, instruirea si reintegrarea sociala a persoanei cu handicap. Principalele elemente ale acestui plan sunt inscrise si in certificatul de incadrare in gradul de handicap.
    Din analiza datelor cuprinse in dosarul medical se va decide asupra cazurilor care necesita internare pentru tratament medical, recuperare prin tratament balnear sau chirurgical.
    Pentru fiecare actiune cuprinsa in programul individual de recuperare, readaptare si integrare sociala vor fi nominalizate persoanele fizice sau institutiile implicate in realizare.
    Sustinerea programului individual de recuperare, readaptare si integrare sociala se face prin protocol incheiat prin grija inspectorului-sef din cadrul inspectoratului de stat teritorial pentru persoanele cu handicap cu unitati apartinand ministerelor de resort.
    Art. 25
    In cazul persoanelor nedeplasabile expertizarea se va face fie la domiciliul acestora, fie in baza referatului intocmit de medicul de familie sau de medicul specialist la care sunt luate in evidenta si a unei anchete sociale intocmite de organele in drept, din care sa rezulte ca persoana este nedeplasabila.
    Art. 26
    Cu prilejul inmanarii certificatului persoanei i se aduce la cunostinta gradul de handicap in care s-a facut incadrarea. Daca persoana formuleaza obiectii cu privire la acesta, i se vor face recomandari in scris cu privire la investigatiile si examinarile necesare unui diagnostic concludent. Totodata persoana va fi indrumata sa revina la aceeasi comisie cu rezultatele investigatiilor si examinarilor suplimentare in functie de care se poate face o noua evaluare care sa conduca la modificarea gradului de handicap.
    Art. 27
    Certificatele de incadrare in grad de handicap pot fi contestate in termen de 30 de zile de la comunicare.
    Contestatia se va depune la comisia care a emis certificatul. Secretarul va inainta contestatia impreuna cu dosarul persoanei in termen de 5 zile de la depunere Comisiei superioare, care are obligatia solutionarii contestatiei.
    Depasirea termenului de 30 de zile prevazut la alin. 1 atrage decaderea din dreptul de a contesta certificatul.

    CAP. 3
    Functionarea Comisiei superioare

    Art. 28
    Comisia superioara solutioneaza contestatiile la certificatele de incadrare in grad de handicap in termen de 45 de zile lucratoare de la inregistrare.
    Presedintele Comisiei superioare primeste contestatia impreuna cu dosarul persoanei si dispune inregistrarea acesteia, verificand totodata daca a fost depusa in termenul legal de 30 de zile.
    Contestatia depusa la alte organe de stat va fi considerata contestatie in termen si solutionata ca atare.
    In situatia in care contestatia s-a depus in afara termenului, presedintele Comisiei superioare va dispune respingerea acesteia ca tardiv introdusa, comunicand in scris contestatorului masura dispusa si motivarea acesteia.
    In situatia in care contestatia a fost introdusa in termen, fixeaza data la care persoana va fi chemata in fata Comisiei superioare, data care nu poate depasi 45 de zile lucratoare de la inregistrare. Termenul de rezolvare a contestatiei va fi comunicat contestatorului.
    Art. 29
    La data fixata in conditiile art. 28 Comisia superioara va proceda la examinarea contestatorului, a dosarului acestuia, pronuntandu-se totodata cu privire la contestatia formulata, sens in care va emite o decizie conform modelului prezentat in anexa nr. 2, care va fi adoptata cu votul majoritatii membrilor comisiei. In cazul persoanei nedeplasabile comisia va proceda numai la examinarea documentelor din dosar.
    Solutionand contestatia, Comisia superioara poate pronunta una dintre urmatoarele solutii:
    - respingerea contestatiei si mentinerea gradului de handicap stabilit de comisie;
    - admiterea contestatiei si incadrarea contestatorului intr-un alt grad de handicap, astfel cum a fost solicitat in contestatie.
    Respingerea contestatiei se va pronunta prin decizie si va fi motivata.
    Art. 30
    Decizia Comisiei superioare atesta gradul de handicap, faptul ca persoana beneficiaza sau nu beneficiaza, dupa caz, de protectie speciala si ca beneficiaza sau nu beneficiaza, dupa caz, de drepturi conferite de lege.
    In situatia incadrarii in grad de handicap drepturile de care beneficiaza contestatorul vor fi inscrise nominal.
    Art. 31
    Decizia Comisiei superioare se aplica de la data rezolvarii contestatiei si are ca efect asigurarea drepturilor persoanei corespunzator gradului de handicap stabilit de Comisia superioara de la data formularii cererii, cu conditia incadrarii in exercitiul bugetar anual.
    Art. 32
    Deciziile emise de Comisia superioara pot fi atacate potrivit Legii contenciosului administrativ nr. 29/1990, cu modificarile si completarile ulterioare.
    Art. 33
    In exercitarea atributiilor de coordonare a comisiilor judetene si ale sectoarelor municipiului Bucuresti Comisia superioara poate emite indrumari cu caracter obligatoriu si metodologic.
    Art. 34
    Comisia superioara are drept de control cu privire la activitatea comisiilor judetene sau ale sectoarelor municipiului Bucuresti, urmarind:
    - respectarea prevederilor legale privitoare la incadrarea in grad de handicap a unei persoane;
    - respectarea normelor metodologice de lucru;
    - corectitudinea stabilirii deficientei functionale si a incadrarii in grad de handicap.
    Comisia superioara se poate sesiza din oficiu cu privire la corectitudinea incadrarii unei persoane in grad de handicap, situatie in care va emite o decizie in conditiile prezentului regulament.
    In situatiile prevazute la alin. 2 Comisia superioara va prezenta si concluzii referitoare la persoanele vinovate, precum si masurile legale ce pot fi luate fata de acestea.

    CAP. 4
    Dispozitii finale

    Art. 35
    La incadrarea persoanelor in grad de handicap comisiile judetene si ale sectoarelor municipiului Bucuresti, precum si Comisia superioara vor respecta intocmai criteriile medicale de expertiza stabilite prin ordin al ministrului sanatatii si familiei.
    Art. 36
    In cazul eliberarii de certificate de incadrare intr-o categorie de persoane cu handicap care necesita protectie speciala in raport cu gradul de handicap, fara respectarea criteriilor stabilite prin ordin al ministrului sanatatii si familiei, membrii comisiilor prevazute in prezentul regulament vor fi obligati, in conditiile legii, la:
    - restituirea indemnizatiilor de sedinta incasate;
    - excluderea definitiva din cadrul comisiilor;
    - suportarea, in solidar, a sumelor reprezentand drepturile incasate necuvenit de catre beneficiari ca urmare a incadrarii acestora cu nerespectarea dispozitiilor legale.
    Art. 37
    Lista cuprinzand afectiunile care creeaza handicap permanent si documentarul de expertiza medicala a persoanelor cu handicap sunt cele prevazute in anexele nr. 1 - 4 care fac parte integranta din prezentul regulament.

    ANEXA 1
    la regulament

                                                            Nr. .... data .....

    Inspectoratul de stat teritorial pentru persoanele
    cu handicap al judetului ................/sectorului ...........
    al municipiului Bucuresti

    COMISIA DE EXPERTIZA MEDICALA A PERSOANELOR CU HANDICAP PENTRU ADULTI

                                 CERTIFICAT
                      de incadrare in grad de handicap

    Comisia de expertiza medicala a persoanelor cu handicap pentru adulti, constituita in temeiul Legii nr. 519/2002, examinand pe domnul/doamna ..................., fiul/fiica lui ................ si al/a ................., CNP ..................................., nascut(a) la data de .............. in localitatea ..............., domiciliat(a) in ..........................., str. ................ nr. ...., bl. ....., sc. ....., et. ....., ap. ....., sectorul ........, act de identitate .... seria .... nr. .........., statut social: 1. fara venit; 2. cu pensie de urmas; 3. cu pensie de invaliditate; 4. cu pensie de limita de varsta; 5. salariat; 6. altele ................................,
    stabileste urmatoarele:
    A. Diagnostic clinic ......................................................
...............................................................................
Acuitate vizuala: OD ............... OS ................., camp vizual: OD ................... OS ......................
    B.*) Diagnosticul deficientei functionale:
    1. fara deficienta functionala;
    2. deficienta functionala medie;
    3. deficienta functionala accentuata;
    4. deficienta functionala grava: - poate beneficia de asistent personal;
                                     - fara asistent personal;
                                     - cu indemnizatie de insotitor
                                       (Hotararea Guvernului nr. 610/1990)
                                                            Cod handicap ......
    C.*) Motivare ............................................................
...............................................................................
    D.*) Data ivirii handicapului ........................................... Documentul ..............................................
    E. Prezentul certificat atesta ca domnul/doamna ........................... are gradul de handicap ...................................., necesita protectie speciala si beneficiaza de urmatoarele drepturi: ..............................
...............................................................................
...............................................................................
    F. Programul individual de recuperare, readaptare si integrare sociala insoteste prezentul certificat.
    G.*) Valabilitate:
    - 6 luni      - 12 luni     - permanent (conform anexei nr. 4 la regulament)
    H. Termen de revizuire .................................. Data ............ Documentatia cu care se va prezenta la revizuire ..............................
    Prezentul certificat poate fi contestat in termen de 30 de zile de la comunicare la Comisia superioara de expertiza medicala a persoanelor cu handicap pentru adulti.
    Titularul prezentului certificat beneficiaza de toate drepturile si accesibilitatile prevazute de lege corespunzator gradului de handicap stabilit. Certificatul obliga toate persoanele si autoritatile la respectarea lui in concordanta cu conventiile internationale si legislatia interna.

                 Presedinte,                            Membri:
                .............                       ..............
                                                    ..............
                  Secretar,                         ..............
                .............                       ..............
------------
    *) Se anuleaza ceea ce nu corespunde.
    *) Se completeaza in cazul respingerii cererii.
    *) Se completeaza numai pentru persoanele care solicita pensionarea in temeiul art. 47 din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, cu modificarile si completarile ulterioare.

    Cod handicap: 1. fizic (locomotor); 2. somatic; 3. auditiv; 4. vizual; 5. mental; 6. neuropsihic; 7. asociat; 8. HIV/SIDA; 9. boli rare; 10. altele.

    NOTA:
    Se va completa cu majuscule sau la masina de scris.

    ANEXA 2
    la regulament

                                                            Nr. .... data .....

    SECRETARIATUL DE STAT PENTRU PERSOANELE CU HANDICAP

    COMISIA SUPERIOARA DE EXPERTIZA MEDICALA A PERSOANELOR CU HANDICAP PENTRU ADULTI

                                     DECIZIE
                        de incadrare in grad de handicap

    Comisia superioara de expertiza medicala a persoanelor cu handicap pentru adulti, constituita in temeiul Legii nr. 519/2002, solutionand contestatia formulata la certificatul nr. ....... din ...................................., emis de ......................................................................, examinand pe domnul/doamna ......................, CNP ......................., domiciliat(a) in .................................., statut social: 1. fara venit; 2. cu pensie de urmas; 3. cu pensie de invaliditate; 4. cu pensie de limita de varsta; 5. salariat; 6. altele .....................................,
    stabileste urmatoarele:
    A. Diagnostic clinic ......................................................
...............................................................................
    B.*) Diagnosticul deficientei functionale:
    1. fara deficienta functionala;
    2. deficienta functionala medie;
    3. deficienta functionala accentuata;
    4. deficienta functionala grava: - poate beneficia de asistent personal;
                                     - fara asistent personal;
                                     - cu indemnizatie de insotitor
                                       (Hotararea Guvernului nr. 610/1990)
                                                            Cod handicap ......
    C.*) Motivare ............................................................
...............................................................................
    D.*) Data ivirii handicapului .................. Documentul .............
    E. Prezenta decizie atesta ca domnul/doamna ............................... are gradul de handicap ............................, necesita protectie speciala si beneficiaza de urmatoarele drepturi: .......................................
...............................................................................
...............................................................................
    F. Programul individual de recuperare, readaptare si integrare sociala insoteste prezenta decizie.
    G.*) Valabilitate:
    - 6 luni     - 12 luni      - permanent (conform anexei nr. 4 la regulament)
    H. Termen de revizuire ........................ Data ...................... Documentatia cu care se va prezenta la revizuire ..............................
    Prezenta decizie poate fi contestata potrivit Legii contenciosului administrativ nr. 29/1990, cu modificarile si completarile ulterioare.
    Titularul prezentei decizii beneficiaza de toate drepturile si accesibilitatile prevazute de lege corespunzator gradului de handicap stabilit. Decizia obliga toate persoanele si autoritatile la respectarea ei in concordanta cu conventiile internationale si legislatia interna.

                 Presedinte,                            Membri:
                .............                       ..............
                                                    ..............
                  Secretar,                         ..............
                .............                       ..............
------------
    *) Se anuleaza ceea ce nu corespunde.
    *) Se completeaza in cazul respingerii contestatiei si al mentinerii certificatului.
    *) Se completeaza numai pentru persoanele care solicita pensionarea in temeiul art. 47 din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, cu modificarile si completarile ulterioare.

    Cod handicap: 1. fizic (locomotor); 2. somatic; 3. auditiv; 4. vizual; 5. mental; 6. neuropsihic; 7. asociat; 8. HIV/SIDA; 9. boli rare; 10. altele.

    NOTA:
    Se va completa cu majuscule sau la masina de scris.

    ANEXA 3
    la regulament

    Inspectoratul de stat teritorial pentru persoanele
    cu handicap al judetului .................../sectorului ..........
    al municipiului Bucuresti

    COMISIA DE EXPERTIZA MEDICALA A PERSOANELOR CU HANDICAP PENTRU ADULTI

                                    PROGRAM
           individual de recuperare, readaptare si integrare sociala

    Actiuni medicale (dispensarizare cu tratament medical, chirurgical, ortopedic, in functie de afectiunea care a produs handicapul):
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
    Actiuni educative:
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
    Actiuni profesionale (unitati protejate/centre de integrare prin terapie ocupationala; incadrarea in unitati economice sau ateliere protejate conform restantului functional, scolarizarea in unitati specializate)
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
    Actiuni sociale (internari in centre de tratament si reabilitare; asistenta sociala prin consiliile locale, organizatii neguvernamentale):
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................

    Prezentul program individual de recuperare, readaptare si integrare sociala insoteste certificatul de incadrare in grad de handicap al persoanei ..........
...............................................................................

                      Data                            Presedinte,
              .....................              ...................

    ANEXA 4
    la regulament

    SECRETARIATUL DE STAT PENTRU PERSOANELE CU HANDICAP

    COMISIA SUPERIOARA DE EXPERTIZA MEDICALA A PERSOANELOR CU HANDICAP PENTRU ADULTI

                                      LISTA
                  afectiunilor care creeaza handicap permanent

    A. La prima examinare:
    1. nevazatori cu handicap grav;
    2. amputatii:
    - membrul superior: antebrat, brat, bilateral;
    - membrul inferior: gamba, coapsa si bilateral; bonturi neprotezabile;
    3. lipsa membrului superior prin dezarticulatie scapulohumerala;
    4. lipsa membrului inferior prin dezarticulatie coxofemurala;
    5. tumorile inoperabile cu metastaze;
    6. cretinismul;
    7. oligofrenia, forme cu imbecilitate sau idiotia: QI sub 33;
    8. dementele arteriosclerotice in formele avansate;
    9. boala Alzheimer, dementa senila, forma avansata;
    10. boala Parkinson, forma grava.

    B. La a doua examinare:
    1. scleroza laterala amiotrofica, forma avansata cu tulburari functionale mari care nu pot fi influentate de tratament;
    2. coree cronica;
    3. amiotrofia degenerativa de tip Aran-Duchenne si Charcot-Marie, forma avansata;
    4. paraplegia;
    5. epilepsia cu crize frecvente, cu tulburari psihice interaccesuale;
    6. distrofia musculara progresiva, forma avansata cu tulburari functionale mari care nu cedeaza la tratament si confirmata anatomopatologic;
    7. schizofrenia, forma catatonica, forma hebefrenica;
    8. afectiuni psihice care determina punerea sub interdictie.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 90/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 90 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu