ORDIN Nr
ORDIN
Nr. 937/M.85/676/913/10866/38/7/503 din 6 septembrie 2005
pentru aprobarea Normelor proprii de aplicare a Contractului-cadru privind
conditiile acordarii asistentei medicale in cadrul sistemului de asigurari
sociale de sanatate pentru anul 2005, adaptate la specificul organizarii
asistentei medicale in reteaua sanitara a ministerelor si institutiilor din
domeniul apararii, ordinii publice, sigurantei nationale si autoritatii
judecatoresti, aplicabile in relatiile contractuale dintre Casa Asigurarilor de
Sanatate a Apararii, Ordinii Publice, Sigurantei Nationale si Autoritatii
Judecatoresti si furnizorii de servicii medicale si farmaceutice care apartin
acestei retele
ACT EMIS DE: MINISTERUL SANATATII
Nr. 937 din 6 septembrie 2005
MINISTERUL APARARII NATIONALE
Nr. M.85 din 23 mai 2005
MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
Nr. 676 din 2 iunie 2005
MINISTERUL JUSTITIEI
Nr. 913 din 28 iunie 2005
SERVICIUL ROMAN DE INFORMATII
Nr. 10.866 din 10 iunie 2005
SERVICIUL DE TELECOMUNICATII SPECIALE
Nr. 38 din 16 iunie 2005
SERVICIUL DE INFORMATII EXTERNE
Nr. 7 din 20 iunie 2005
SERVICIUL DE PROTECTIE SI PAZA
Nr. 503 din 22 iunie 2005
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 839 din 16 septembrie 2005
Pentru aplicarea art. 10 alin. (8) din Ordonanta de urgenta a Guvernului
nr. 150/2002 privind organizarea si functionarea sistemului de asigurari
sociale de sanatate, cu modificarile si completarile ulterioare, a art. 5^1 din
Ordonanta Guvernului nr. 56/1998 privind infiintarea, organizarea si
functionarea Casei Asigurarilor de Sanatate a Apararii, Ordinii Publice,
Sigurantei Nationale si Autoritatii Judecatoresti, aprobata cu modificari si
completari prin Legea nr. 458/2001, si a art. 2 alin. (2) din Hotararea
Guvernului nr. 52/2005 pentru aprobarea Contractului-cadru privind conditiile
acordarii asistentei medicale in cadrul sistemului de asigurari sociale de
sanatate pentru anul 2005, cu modificarile ulterioare,
in temeiul art. 7 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 168/2005 privind
organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii, cu modificarile si
completarile ulterioare, al art. 7 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 14/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului
Apararii Nationale, aprobata cu modificari prin Legea nr. 389/2001, al art. 9
alin. (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 63/2003 privind organizarea
si functionarea Ministerului Administratiei si Internelor, aprobata cu
modificari si completari prin Legea nr. 604/2003, cu modificarile ulterioare,
al art. 6 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 83/2005 privind organizarea si
functionarea Ministerului Justitiei, al art. 23 alin. 3 din Legea nr. 14/1992
privind organizarea si functionarea Serviciului Roman de Informatii, cu
modificarile si completarile ulterioare, al art. 10 din Legea nr. 92/1996
privind organizarea si functionarea Serviciului de Telecomunicatii Speciale, cu
modificarile si completarile ulterioare, al art. 7 alin. (3) din Legea nr.
1/1998 privind organizarea si functionarea Serviciului de Informatii Externe,
republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si al art. 8 alin. (3)
din Legea nr. 191/1998 privind organizarea si functionarea Serviciului de
Protectie si Paza, cu modificarile si completarile ulterioare,
ministrul sanatatii, ministrul apararii nationale, ministrul administratiei
si internelor, ministrul justitiei, directorul Serviciului Roman de Informatii,
directorul Serviciului de Telecomunicatii Speciale, directorul Serviciului de
Informatii Externe si directorul Serviciului de Protectie si Paza emit
prezentul ordin.
Art. 1
(1) Se aproba Normele proprii de aplicare a Contractului-cadru privind
conditiile acordarii asistentei medicale in cadrul sistemului de asigurari
sociale de sanatate pentru anul 2005, adaptate la specificul organizarii
asistentei medicale in reteaua sanitara a ministerelor si institutiilor din
domeniul apararii, ordinii publice, sigurantei nationale si autoritatii
judecatoresti, aplicabile in relatiile contractuale dintre Casa Asigurarilor de
Sanatate a Apararii, Ordinii Publice, Sigurantei Nationale si Autoritatii
Judecatoresti si furnizorii de servicii medicale si farmaceutice care apartin
acestei retele, prevazute in anexa care face parte integranta din prezentul
ordin.
(2) Relatiile contractuale dintre Casa Asigurarilor de Sanatate a Apararii,
Ordinii Publice, Sigurantei Nationale si Autoritatii Judecatoresti si
furnizorii de servicii medicale, farmaceutice si dispozitive medicale se vor
derula in conformitate cu prevederile Normelor metodologice de aplicare a
Contractului-cadru privind conditiile acordarii asistentei medicale in cadrul
sistemului de asigurari sociale de sanatate pentru anul 2005, aprobate prin
Ordinul ministrului sanatatii si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari
de Sanatate nr. 56/45/2005, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea
I, nr. 134 si nr. 134 bis din 14 februarie 2005, cu modificarile ulterioare.
Art. 2
Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul sanatatii,
Gheorghe Eugen Nicolaescu
Ministrul apararii nationale,
Teodor Atanasiu
p. Ministrul administratiei si internelor,
Nicolae Berechet,
secretar de stat
p. Ministrul justitiei,
Katalin Barbara Kibedi,
secretar de stat
Directorul Serviciului Roman de Informatii,
Alexandru-Radu Timofte
Directorul Serviciului de Telecomunicatii Speciale,
Tudor Tanase
Directorul Serviciului de Informatii Externe,
Gheorghe Fulga
Directorul Serviciului de Protectie si Paza,
Gabriel Naghi
ANEXA 1
NORME PROPRII
de aplicare a Contractului-cadru privind conditiile acordarii asistentei
medicale in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate pentru anul
2005, adaptate la specificul organizarii asistentei medicale in reteaua
sanitara a ministerelor si institutiilor din domeniul apararii, ordinii
publice, sigurantei nationale si autoritatii judecatoresti, aplicabile in
relatiile contractuale dintre Casa Asigurarilor de Sanatate a Apararii, Ordinii
Publice, Sigurantei Nationale si Autoritatii Judecatoresti si furnizorii de
servicii medicale si farmaceutice care apartin acestei retele
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
(1) Prezentele norme stabilesc reguli de aplicare a Contractului-cadru
privind conditiile acordarii asistentei medicale in cadrul sistemului de
asigurari sociale de sanatate pentru anul 2005, aprobat prin Hotararea
Guvernului nr. 52/2005, cu modificarile ulterioare, denumit in continuare
Contract-cadru, adaptate la specificul organizarii asistentei medicale in
retelele sanitare proprii din domeniul apararii, ordinii publice, sigurantei
nationale si autoritatii judecatoresti.
(2) Prevederile prezentelor norme, in masura in care nu dispun altfel, se
completeaza cu dispozitiile Normelor metodologice de aplicare a
Contractului-cadru privind conditiile acordarii asistentei medicale in cadrul
sistemului de asigurari sociale de sanatate pentru anul 2005, aprobate prin
Ordinul ministrului sanatatii si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari
de Sanatate nr. 56/45/2005, cu modificarile ulterioare.
(3) Prezentele norme sunt aplicabile pe toata durata de valabilitate a
Hotararii Guvernului nr. 52/2005, cu modificarile ulterioare.
Art. 2
Furnizorii de servicii medicale din retelele sanitare apartinand sistemului
apararii, ordinii publice, sigurantei nationale si autoritatii judecatoresti
sunt cei prevazuti la art. 5 din Ordonanta Guvernului nr. 56/1998 privind
infiintarea, organizarea si functionarea Casei Asigurarilor de Sanatate a
Apararii, Ordinii Publice, Sigurantei Nationale si Autoritatii Judecatoresti,
aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 458/2001.
Art. 3
Atributiile ce revin, potrivit normelor legale in vigoare, directiilor de sanatate
publica judetene si a municipiului Bucuresti in domeniul asistentei medicale in
sistemul asigurarilor sociale de sanatate sunt exercitate de directiile
medicale sau de alte structuri similare ale ministerelor si institutiilor din
domeniul apararii, ordinii publice, sigurantei nationale si autoritatii
judecatoresti in cadrul retelelor sanitare proprii.
Art. 4
(1) In vederea incheierii contractului, furnizorii de servicii medicale din
reteaua apararii, ordinii publice, sigurantei nationale si autoritatii
judecatoresti vor prezenta documentele prevazute in Contractul-cadru.
Certificatului de inregistrare in registrul unic al cabinetelor medicale ii
este asimilat actul de infiintare a furnizorilor de servicii medicale.
(2) La incheierea contractului de furnizare de servicii farmaceutice,
furnizorii din reteaua apararii, ordinii publice, sigurantei nationale si
autoritatii judecatoresti vor prezenta documentele prevazute la cap. III din
Contractul-cadru referitor la acordarea medicamentelor cu si fara contributie
personala in tratamentul ambulatoriu, cu exceptia certificatului de
inmatriculare la registrul comertului.
(3) Prin act de infiintare a furnizorului se intelege inclusiv ordinele
legale de infiintare emise de ministerele si institutiile din sistemul
apararii, ordinii publice, sigurantei nationale si autoritatii judecatoresti.
Art. 5
(1) Toate documentele care stau la baza incheierii contractelor si
decontarii serviciilor medicale si farmaceutice si care contin informatii clasificate
potrivit legii, datorita specificului institutiei respective, se certifica prin
semnatura reprezentantilor legali ai furnizorilor, care vor raspunde de
exactitatea si realitatea datelor transmise si/sau raportate.
(2) Documentele prevazute la alin. (1) se prezinta spre verificare de catre
reprezentantii legali ai furnizorilor, la sediul acestora, numai persoanelor
nominalizate, potrivit specialitatilor si competentelor, de catre Casa
Asigurarilor de Sanatate a Apararii, Ordinii Publice, Sigurantei Nationale si
Autoritatii Judecatoresti, agreate de institutie. Fac exceptie de la
activitatea de agreare auditorii publici interni ai Casei Asigurarilor de
Sanatate a Apararii, Ordinii Publice, Sigurantei Nationale si Autoritatii
Judecatoresti pe timpul misiunii.
(3) Persoanele cu drept de control apartinand Casei Asigurarilor de
Sanatate a Apararii, Ordinii Publice, Sigurantei Nationale si Autoritatii
Judecatoresti, prevazute la alin. (2), vor avea acces la informatiile
clasificate potrivit legii, in conditiile si cu respectarea procedurilor
prevazute de lege.
(4) Aceste documente sunt acte justificative care sustin platile efectuate,
se arhiveaza si se pastreaza la sediul furnizorului pe toata durata prevazuta
de Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata.
Art. 6
(1) Asiguratii care platesc contributia pentru asigurarile sociale de
sanatate, indiferent de casa de asigurari in a carei evidenta se afla, precum
si cei din categoriile de persoane prevazute la art. 6 din Ordonanta de urgenta
a Guvernului nr. 150/2002 privind organizarea si functionarea sistemului de
asigurari sociale de sanatate, cu modificarile si completarile ulterioare, care
solicita servicii medicale furnizate in sistemul apararii, ordinii publice,
sigurantei nationale si autoritatii judecatoresti, vor face dovada calitatii
lor potrivit prevederilor art. 5 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.
150/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Pentru asiguratii care, potrivit legii, au regim de confidentialitate,
precum si pentru persoanele private de libertate, evidenta acestora la Casa
Asigurarilor de Sanatate a Apararii, Ordinii Publice, Sigurantei Nationale si
Autoritatii Judecatoresti se tine numeric. Dovada calitatii de asigurat pentru
aceste categorii de persoane se face pe baza adeverintelor eliberate de
institutiile care le au in evidenta.
(3) Pentru categoriile de asigurati care executa o pedeapsa privativa de
libertate (arestati, retinuti si condamnati), in scopul evitarii dublei plati,
institutiile in evidenta carora se afla acestea vor informa casele judetene de
asigurari de sanatate si a municipiului Bucuresti in a caror raza aveau
domiciliul aceste persoane, precum si Casa Asigurarilor de Sanatate a
Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului despre starea de
fapt a acestora.
CAP. 2
Asistenta medicala primara
SECTIUNEA 1
Servicii medicale curative
Art. 7
(1) Serviciile medicale se acorda in cabinetul medicului de familie, in
cadrul programului de lucru stabilit, iar in afara acestui program, in centre
de permanenta stabilite si organizate, potrivit legii, de directiile medicale
sau de structurile similare acestora din ministerele si institutiile cu retele
sanitare proprii din sistemul apararii, ordinii publice, sigurantei nationale
si autoritatii judecatoresti, cu avizul Casei Asigurarilor de Sanatate a
Apararii, Ordinii Publice, Sigurantei Nationale si Autoritatii Judecatoresti si
in limita fondurilor alocate.
(2) Avizul Casei Asigurarilor de Sanatate a Apararii, Ordinii Publice,
Sigurantei Nationale si Autoritatii Judecatoresti poate fi retras, cu acordul
directiilor medicale (similare), dupa o prealabila instiintare a acestora, daca
din raportarile furnizorilor rezulta ca adresabilitatea la centrul de
permanenta, intr-un trimestru, este nesemnificativa.
(3) Acolo unde nu se pot organiza centre de permanenta, medicii din
sistemul apararii, ordinii publice, sigurantei nationale si autoritatii
judecatoresti pot acorda consultatii si in afara orelor de program, conform
unui program de lucru stabilit de comun acord cu directiile medicale similare.
SECTIUNEA a 2-a
Modalitati de contractare
Art. 8
Pentru cabinetele medicale de unitate/infirmerii contractul de furnizare de
servicii medicale in asistenta medicala primara se incheie intre spitalul
militar, spitalul penitenciar sau alte unitati sanitare care coordoneaza
activitatile medicale din aceste cabinete si Casa Asigurarilor de Sanatate a
Apararii, Ordinii Publice, Sigurantei Nationale si Autoritatii Judecatoresti,
conform reglementarilor specifice.
Art. 9
Pentru cabinetele medicale aflate in structura centrelor medicale judetene
si ale municipiului Bucuresti contractul de furnizare de servicii medicale in
asistenta medicala primara se incheie de reprezentantul legal al centrului
medical si Casa Asigurarilor de Sanatate a Apararii, Ordinii Publice,
Sigurantei Nationale si Autoritatii Judecatoresti.
Art. 10
Contractul de furnizare de servicii medicale in asistenta medicala primara
pentru cabinetele medicale aflate in structura/coordonarea centrelor medicale
de diagnostic si tratament sau a altor unitati sanitare similare se incheie de
reprezentantul legal al acestora si Casa Asigurarilor de Sanatate a Apararii,
Ordinii Publice, Sigurantei Nationale si Autoritatii Judecatoresti.
Art. 11
Contractul de furnizare de servicii medicale in asistenta medicala primara
pentru cabinetele medicale aflate in structura spitalelor din retelele sanitare
apartinand ministerelor si institutiilor din domeniul apararii, ordinii
publice, sigurantei nationale si autoritatii judecatoresti se incheie de
reprezentantul legal al acestor spitale si Casa Asigurarilor de Sanatate a
Apararii, Ordinii Publice, Sigurantei Nationale si Autoritatii Judecatoresti.
Art. 12
(1) Listele ce cuprind asiguratii aflati in evidenta Casei Asigurarilor de
Sanatate a Apararii, Ordinii Publice, Sigurantei Nationale si Autoritatii
Judecatoresti, pe baza carora se incheie contractele de furnizare de servicii
medicale in asistenta medicala primara, se intocmesc cu respectarea
specificului ministerelor si institutiilor din domeniul apararii, ordinii
publice, sigurantei nationale si autoritatii judecatoresti.
(2) Pentru cabinetele medicale de unitate/infirmerii se vor intocmi liste
nominale cu militari in termen, elevi si studenti militari, care se certifica
de catre comandantul unitatii si de catre reprezentantul legal al unitatii
sanitare in coordonarea careia se afla cabinetul medical. Medicii din cabinetele
medicale de unitate/infirmerii pot inscrie pe listele nominale cadre active,
functionari publici cu statut special, salariati civili, membri de familie ai
acestora, precum si pensionari militari, care au optat pentru medicii de
familie respectivi.
(3) Medicul din cabinetul medical de unitate/infirmerie are obligatia sa
anunte in scris, in termen de 15 zile, casa de asigurari de sanatate judeteana,
a municipiului Bucuresti sau a Ministerului Transporturilor, Constructiilor si
Turismului, dupa caz, in a carei raza de competenta isi are domiciliul
asiguratul, includerea acestuia pe lista sa.
Art. 13
Listele nominale cuprinzand asiguratii, precum si formularele de raportare
vor fi intocmite conform modelelor comunicate de Casa Asigurarilor de Sanatate
a Apararii, Ordinii Publice, Sigurantei Nationale si Autoritatii Judecatoresti
atat pe hartie, cat si pe suport magnetic.
SECTIUNEA a 3-a
Modalitati de plata
Art. 14
Pentru cabinetele medicale in care se acorda asistenta medicala persoanelor
private de libertate, decontarea activitatii de asistenta medicala primara se
face pe baza raportarii numerice, conform metodologiei stabilite de comun acord
de ministerele si institutiile cu retea sanitara proprie si Casa Asigurarilor
de Sanatate a Apararii, Ordinii Publice, Sigurantei Nationale si Autoritatii
Judecatoresti.
Art. 15
Plata furnizorilor de servicii medicale pentru asistenta medicala acordata
pentru persoanele private de libertate se efectueaza pe baza raportarilor
numerice, dupa urmatoarele formule, adaptate formularelor de raportare
stabilite prin decizie a presedintelui Casei Nationale de Asigurari de
Sanatate:
Total numar de persoane private
de libertate in fiecare zi a lunii
---------------------------------- = Numar mediu de persoane private de
Numar de zile calendaristice ale libertate din luna respectiva
lunii respective
Numar mediu de persoane private de
libertate pe luna x 10
---------------------------------- = Numar de puncte neajustate pe luna
12
Numarul initial de persoane private de libertate se va stipula in contract
si va fi cel existent la data de 1 ianuarie 2005.
Prin persoane private de libertate se intelege retinuti si arestati preventiv
si persoane care executa o pedeapsa privativa de libertate.
Art. 16
Pentru perioada de absenta motivata a medicului care acorda asistenta
medicala primara ministerele si institutiile in a caror subordine se afla
acesta organizeaza preluarea activitatii medicale de catre un alt medic cu
licenta de inlocuire si comunica despre aceasta Casei Asigurarilor de Sanatate
a Apararii, Ordinii Publice, Sigurantei Nationale si Autoritatii Judecatoresti.
Se considera absenta motivata urmatoarele situatii: concedii de odihna, caz de
boala, citatii de la organele judecatoresti sau de alte organe care au dreptul,
potrivit legii, de a solicita prezenta la institutiile respective si misiunile
ordonate.
Art. 17
Directiile medicale sau alte structuri similare acestora din cadrul
ministerelor si institutiilor din sistemul apararii, ordinii publice,
sigurantei nationale si autoritatii judecatoresti vor pune la dispozitie Casei
Asigurarilor de Sanatate a Apararii, Ordinii Publice, Sigurantei Nationale si
Autoritatii Judecatoresti liste cuprinzand medicii cu licenta de inlocuire,
fara obligatii contractuale, cum este si cazul medicilor militari pensionari
sau disponibilizati, care pot prelua activitatea in conditiile legii.
Art. 18
(1) Numarul total de puncte se ajusteaza in raport de conditiile in care se
desfasoara activitatea, in baza prevederilor art. 1 alin. (2) lit. c) pct. 1
din anexa nr. 2 la Ordinul ministrului sanatatii si al presedintelui Casei
Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 56/45/2005, cu modificarile ulterioare.
(2) Lista cuprinzand cabinetele medicale si conditiile specifice sistemului
in care se acorda asistenta medicala primara, la care se aplica majorari, se
stabileste anual de directiile medicale sau de alte structuri similare din
ministerele si institutiile din domeniul apararii, ordinii publice, sigurantei
nationale si autoritatii judecatoresti in cadrul retelelor sanitare proprii
impreuna cu Casa Asigurarilor de Sanatate a Apararii, Ordinii Publice,
Sigurantei Nationale si Autoritatii Judecatoresti, cu referate justificative
bine intemeiate si in limita fondului aprobat (cabinete aresturi, cabinete
penitenciare, zone izolate etc.).
(3) Criteriile de stabilire a cabinetelor medicale la care se pot aplica
majorari vor fi inaintate de directiile medicale sau de alte structuri similare
din ministerele si institutiile din domeniul apararii, ordinii publice,
sigurantei nationale si autoritatii judecatoresti spre avizare Ministerului
Sanatatii.
CAP. 3
Modalitati de contractare si decontare in asistenta ambulatorie de
specialitate pentru specialitatile clinice, paraclinice si stomatologice
Art. 19
Criteriile de contractare si decontare a serviciilor medicale pentru
furnizorii de servicii medicale paraclinice aflati in relatii contractuale cu
Casa Asigurarilor de Sanatate a Apararii, Ordinii Publice, Sigurantei Nationale
si Autoritatii Judecatoresti sunt stabilite in functie de criteriile prevazute
in normele metodologice de aplicare a Contractului-cadru.
Art. 20
Decontarea de catre Casa Asigurarilor de Sanatate a Apararii, Ordinii
Publice, Sigurantei Nationale si Autoritatii Judecatoresti a serviciilor
medicale stomatologice preventive si a tratamentelor stomatologice se face in
limita sumei contractate pentru cabinetele medicale din unitatile sanitare
ambulatorii de specialitate apartinand ministerelor cu retele sanitare proprii,
precum si pentru cele din cadrul ambulatoriilor de specialitate din structura
spitalelor din reteaua ministerelor si institutiilor din domeniul apararii,
ordinii publice, sigurantei nationale si autoritatii judecatoresti.
CAP. 4
Modul de prescriere, eliberare si decontare a medicamentelor cu si fara
contributie personala in tratamentul ambulatoriu
Art. 21
Asistenta cu medicamente in tratamentul ambulatoriu se asigura de
farmaciile autorizate si acreditate conform prevederilor legale in vigoare,
precum si de farmaciile care functioneaza in structura unitatilor sanitare din
ambulatoriul de specialitate din sistemul de aparare, ordine publica, siguranta
nationala si autoritate judecatoreasca, acreditate de comisia de acreditare
constituita la nivelul sistemului apararii, ordinii publice, sigurantei
nationale si autoritatii judecatoresti, cu respectarea Normelor metodologice de
evaluare pentru acreditarea farmaciilor, aprobate prin Ordinul ministrului
sanatatii nr. 1.073/2003, cu modificarile ulterioare, adaptate specificului
propriu.
Art. 22
Pentru farmaciile care functioneaza in ambulatoriile de specialitate din
sistemul apararii, ordinii publice, sigurantei nationale si autoritatii
judecatoresti nu se aplica criteriile de selectie a farmaciilor, in vederea
incheierii contractului, prevazute in anexa nr. 30 la Ordinul ministrului
sanatatii si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr.
56/45/2005, cu modificarile ulterioare.
Art. 23
Pentru farmaciile care functioneaza in structura unor unitati sanitare din
ambulatoriile de specialitate din reteaua sanitara proprie Casa Asigurarilor de
Sanatate a Apararii, Ordinii Publice, Sigurantei Nationale si Autoritatii
Judecatoresti va acorda in cadrul sumelor contractate un avans in limita a 30%
din valoarea contractului, in conditiile legii.
Art. 24
Pentru farmaciile din structura apararii, ordinii publice, sigurantei
nationale si autoritatii judecatoresti, la stabilirea valorii contractului nu
se va utiliza si criteriul privind punctajul realizat in functie de incadrarea
cu personal, dar se va aplica principiul proportionalitatii raportat la numarul
de asigurati si consumul de medicamente din anul precedent.
Art. 25
Decontarea pentru activitatea curenta a farmaciilor din structura apararii,
ordinii publice, sigurantei nationale si autoritatii judecatoresti se
efectueaza in termen de pana la 60 de zile calendaristice de la data depunerii
facturii de catre farmacie la Casa Asigurarilor de Sanatate a Apararii, Ordinii
Publice, Sigurantei Nationale si Autoritatii Judecatoresti.
Art. 26
Modalitatea de decontare a partii necompensate de care beneficiaza
asiguratii in baza unor legi speciale se stabileste prin ordin al ministrilor
si conducatorilor institutiilor din sistemul apararii, ordinii publice,
sigurantei nationale si autoritatii judecatoresti.
Art. 27
Documentele necesare decontarii medicamentelor se intocmesc in conditiile
stabilite prin normele metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind
conditiile acordarii asistentei medicale in cadrul sistemului de asigurari
sociale de sanatate pentru anul 2005.
CAP. 5
Dispozitii finale
Art. 28
Medicii din sistemul apararii, ordinii publice, sigurantei nationale si
autoritatii judecatoresti care au fost acreditati sa lucreze in acest sistem si
sunt mutati in interes de serviciu in alte unitati sanitare similare celei in
care si-au desfasurat activitatea pot continua relatiile contractuale cu Casa
Asigurarilor de Sanatate a Apararii, Ordinii Publice, Sigurantei Nationale si
Autoritatii Judecatoresti prin incheierea unui nou contract.
Art. 29
Crearea bazei de date la nivelul Casei Asigurarilor de Sanatate a Apararii,
Ordinii Publice, Sigurantei Nationale si Autoritatii Judecatoresti pentru
functionarea sistemului informatic se va face cu respectarea prevederilor
legale in vigoare privind informatiile clasificate, printr un protocol care se
semneaza intre Casa Asigurarilor de Sanatate a Apararii, Ordinii Publice,
Sigurantei Nationale si Autoritatii Judecatoresti si ministerele si
institutiile din sistemul apararii, ordinii publice, sigurantei nationale si
autoritatii judecatoresti.
|