ORDIN Nr. 980
din 21 aprilie 2010
pentru aprobarea Normelor
metodologice privind întocmirea si depunerea situatiilor financiare
trimestriale ale institutiilor publice, precum si a unor raportari financiare
lunare în anul 2010
ACT EMIS DE:
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 282 din 29 aprilie 2010
In baza prevederilor art. 19 lit. d) din Legea nr.
500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi
completările ulterioare, ale art. 80 alin. (2) şi ale art. 84 din
Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările
şi completările ulterioare,
în baza prevederilor art. 4 din Legea
contabilităţii nr. 82/1991, republicată,
în temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din
Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi
funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificările
şi completările ulterioare,
ministrul finanţelor publice emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Normele metodologice privind
întocmirea şi depunerea situaţiilor financiare trimestriale ale
instituţiilor publice, precum şi a unor raportări financiare
lunare în anul 2010, prevăzute în anexa care face parte integrantă
din prezentul ordin.
Art. 2. - Direcţia generală de metodologie
contabilă instituţii publice va lua măsuri pentru ducerea la
îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat
ANEXĂ
NORME METODOLOGICE
privind întocmirea şi depunerea
situaţiilor financiare trimestriale ale instituţiilor publice, precum
şi a unor raportări financiare lunare în anul 2010
CAPITOLUL A
Situaţii financiare trimestriale
1. Autorităţile publice, ministerele,
celelalte organe ale administraţiei publice centrale şi locale,
instituţiile publice autonome şi instituţiile publice aflate în
subordinea, în coordonarea sau sub autoritatea lor au obligaţia, potrivit
Legii contabilităţii nr. 82/1991, republicată, să
întocmească situaţii financiare trimestriale şi anuale.
2. Situaţiile financiare care se întocmesc de
instituţiile publice la finele trimestrelor I, II şi III în anul 2010
se compun din: bilanţ, contul de rezultat patrimonial, situaţia
fluxurilor de trezorerie, conturi de execuţie bugetară şi anexe
la situaţiile financiare, care includ politici contabile şi note
explicative.
3. Situaţiile financiare trimestriale se întocmesc
pe modelele aprobate prin:
- Ordinul ministrului finanţelor publice nr.
629/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice privind întocmirea şi
depunerea situaţiilor financiare trimestriale ale instituţiilor
publice, precum şi a unor raportări financiare lunare în anul 2009,
publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 242 şi 242 bis
din 10 aprilie 2009;
- Ordinul ministrului finanţelor publice nr.
2.290/2009 pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice privind
întocmirea şi depunerea situaţiilor financiare trimestriale ale
instituţiilor publice, precum şi a unor raportări financiare
lunare în anul 2009, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice
nr. 629/2009, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 507
şi 507 bis din 23 iulie 2009;
- Ordinul ministrului finanţelor publice nr.
2.941/2009 pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice privind
întocmirea şi depunerea situaţiilor financiare trimestriale ale
instituţiilor publice, precum şi a unor raportări financiare lunare
în anul 2009, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr.
629/2009, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 724 din 27
octombrie 2009.
Instituţiile şi autorităţile
publice care s-au reorganizat potrivit prevederilor Ordonanţei de
urgenţă a Guvernului nr. 115/2009 privind stabilirea unor măsuri
de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale, publicată
în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 919 din 29 decembrie 2009, vor
avea în vedere ca la întocmirea situaţiilor financiare în anul 2010 să
respecte prevederile acesteia.
Instituţiile publice care s-au reorganizat
potrivit prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1.609/2009 privind
înfiinţarea camerelor agricole judeţene, prin reorganizarea
oficiilor/centrelor de consultanţă agricolă judeţene, aflate
în subordinea Agenţiei Naţionale de Consultanţă
Agricolă, vor avea în vedere ca la întocmirea situaţiilor financiare
în anul 2010 să respecte prevederile acestei hotărâri, precum şi
prevederile cap. I „Intocmirea bilanţului de închidere şi a celorlalte
componente ale situaţiilor financiare" din Normele metodologice
privind situaţiile financiare ce se întocmesc de autorităţile
şi instituţiile publice care se reorganizează potrivit
prevederilor Legii nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autorităţi
şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice,
susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu
Comisia Europeană şi Fondul Monetar Internaţional, aprobate prin
Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 3.409/2009.
4. Instituţiile publice întocmesc situaţiile
financiare trimestriale în anul 2010 potrivit modelelor adaptate structurii
indicatorilor aprobaţi prin Legea bugetului de stat pe anul 2010 nr.
11/2010 şi prin Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul
2010 nr. 12/2010, precum şi potrivit actelor normative în vigoare.
Corelaţiile dintre formulare sunt prevăzute
în anexa 41 la normele metodologice aprobate prin Ordinul ministrului
finanţelor publice nr. 629/2009, cu modificările şi
completările ulterioare, precum şi în anexa nr. 3, care face parte
integrantă din prezentele norme metodologice.
Modelele formularelor actualizate şi
corelaţiile dintre acestea, valabile pentru raportările trimestriale
în anul 2010, sunt publicate şi pe site-ul Ministerului Finanţelor
Publice: www.mfinante.ro/domenii de activitate/reglementari contabile/
institutii publice/legislaţie.
5. In anexa 3 „Situaţia fluxurilor de
trezorerie" (formular din situaţiile financiare, anexă la
normele metodologice aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice
nr. 629/2009, cu modificările şi completările ulterioare) se
introduce o coloană suplimentară în vederea raportării
încasărilor şi plăţilor din bugetul Trezoreriei Statului.
Ca urmare a acestui fapt, nota din subsolul formularului privind completarea
acestuia se modifică astfel:
Notă: Coloanele se completează astfel:
col. 1 -TOTAL (col. 2 + col. 9)
col. 2 - ct. 5311 „Casa în lei"
col. 3 - ct. 7701 „Finanţarea de la bugetul de
stat"
col. 4 - ct. 7702 „Finanţarea de la bugetele
locale"
col. 5 - ct. 7703 „Finanţarea de la bugetul
asigurărilor sociale de stat"
col. 6 - ct. 7704 „Finanţarea din bugetul
asigurărilor pentru şomaj"
col. 7 - ct. 7705 „Finanţarea din bugetul Fondului
naţional unic de asigurări sociale de sănătate"
col. 8 - ct. 7709 „Finanţarea de la bugetul
Trezoreriei Statului"
La ct. 770 soldul se calculează ca
diferenţă între plăţi efectuate şi încasări
şi reflectă totalul plăţilor nete de casă.
Col. 9 şi următoarele - ct. de
disponibilităţi: (5xx)
6. La depunerea la ordonatorul de credite superior sau
la direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a
municipiului Bucureşti, după caz, anexa 4 „Situaţia fluxurilor
de trezorerie" (formular din situaţiile financiare, anexă la
normele metodologice aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice
nr. 629/2009, cu modificările şi completările ulterioare) va fi
însoţită de copii ale extraselor de cont pentru a confirma
exactitatea soldurilor conturilor de disponibilităţi deschise la instituţiile
de credit.
7. La „Conturile de execuţie bugetară -
Cheltuieli" (formulare din situaţiile financiare, anexele 6, 7, 10,
11, 13, 15, 16, 18 şi 20 la normele metodologice aprobate prin Ordinul
ministrului finanţelor publice nr. 629/2009, cu modificările şi
completările ulterioare), coloana 1 „Credite de angajament" se
completează cu creditele de angajament anuale, aprobate la finele
perioadei de raportare.
8. Plăţile efectuate din fonduri externe
nerambursabile de preaderare (PHARE, ISPA, SAPARD), precum şi din fonduri
externe nerambursabile postaderare de către
agenţii/autorităţi de implementare în numele instituţiei
publice se raportează în anexa 6 „Contul de execuţie a bugetului
instituţiei publice - Cheltuieli", anexa 7 „Contul de execuţie a
bugetului instituţiilor publice - Cheltuieli", anexa 18 „Contul de
execuţie a bugetului fondurilor externe nerambursabile - Cheltuieli"
(formulare din situaţiile financiare, anexe la normele metodologice
aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 629/2009, cu
modificările şi completările ulterioare), după caz, puse de
acord cu datele din evidenţa agenţiilor/autorităţilor de
implementare (Oficiul de Plăţi şi Contractare PHARE sau alte
agenţii/autorităţi de implementare).
Anexele 6 şi 7 la situaţiile financiare
trimestriale şi anuale, întocmite de autorităţile publice,
ministere, celelalte organe ale administraţiei publice centrale,
instituţiile publice autonome şi instituţiile publice aflate în
subordine, în coordonare sau sub autoritatea lor, vor purta viza
agenţiilor/autorităţilor de implementare, prin care se
confirmă exactitatea plăţilor raportate în conturile de
execuţie de către instituţiile publice - beneficiari ai
fondurilor externe nerambursabile.
9. Totalul plăţilor raportate de
instituţiile publice la titlul 56 „Proiecte cu finanţare din fonduri
externe nerambursabile (FEN) postaderare" pe fiecare sursă de
finanţare în anexa 7 se detaliază pe naturi de cheltuieli, pe fiecare
sursă de finanţare, în anexa 27 „Situaţia plăţilor
efectuate la titlul 56 - Proiecte cu finanţare din fonduri externe
nerambursabile (FEN) postaderare" (anexă la normele metodologice -
formular din situaţiile financiare), prevăzută în anexa nr. 1,
care face parte integrantă din prezentele norme metodologice.
Totalul plăţilor raportate în anexa 27 se
corelează cu plăţile raportate în anexa 7 la titlul 56 (col. 6),
întocmită potrivit bugetului aprobat.
Anexa 27 se va întocmi începând cu raportarea
situaţiilor financiare pentru trimestrul II al anului 2010.
10. Totalul plăţilor raportate de
instituţiile publice la titlul 65 „Cheltuieli aferente programelor cu
finanţare rambursabilă" pe fiecare sursă de finanţare
în anexa 7 se detaliază pe naturi de cheltuieli, pe fiecare sursă de
finanţare, în anexa 28 „Situaţia plăţilor efectuate la
titlul 65 - Cheltuieli aferente programelor cu finanţare
rambursabilă" (anexă la normele metodologice - formular din
situaţiile financiare), prevăzută în anexa nr. 2, care face
parte integrantă din prezentele norme metodologice.
Totalul plăţilor raportate în anexa 28 se
corelează cu plăţile raportate în anexa 7 titlul 65 (col. 6),
întocmită potrivit bugetului aprobat.
Anexa 28 se va întocmi începând cu raportarea
situaţiilor financiare pentru trimestrul II al anului 2010.
11. Anexa 41 „Corelaţii între formularele de
situaţii financiare" - anexă la normele metodologice aprobate
prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 629/2009, cu
modificările şi completările ulterioare, se modifică
şi se completează potrivit anexei nr. 3 la prezentele norme
metodologice.
CAPITOLUL B
Raportări financiare lunare
1. Autorităţile publice, ministerele şi
celelalte organe ale administraţiei publice centrale, precum şi
instituţiile publice autonome raportează următoarele:
a) execuţia centralizată a bugetelor
instituţiilor publice finanţate integral sau parţial din
venituri proprii, aflate în subordinea, în coordonarea sau sub autoritatea lor,
inclusiv a activităţilor finanţate integral din venituri proprii
(potrivit art. 65 din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu
modificările şi completările ulterioare), şi, respectiv, a
Fondului pentru mediu, în anexa 5 „Contul de execuţie a bugetului
instituţiei publice - Venituri", respectiv în anexa 6 „Contul de
execuţie a bugetului instituţiei publice - Cheltuieli" şi
anexa 7 „Contul de execuţie a bugetului instituţiilor publice -
Cheltuieli" (formulare din situaţiile financiare, anexe la normele
metodologice aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr.
629/2009, cu modificările şi completările ulterioare).
La raportările lunare, în anexa 5 se
completează numai coloana 6 „Incasări realizate", iar în anexele
6 şi 7 se completează numai coloana 6 „Plăţi
efectuate".
Detalierea pe clasificaţia economică se
efectuează pe capitole, titluri şi articole de cheltuieli;
b) execuţia cheltuielilor efectuate de la titlul
56 „Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile (FEN)
postaderare" în anexa 7 „Contul de execuţie a bugetului
instituţiilor publice - Cheltuieli", întocmită pe fiecare
sursă de finanţare (formular din situaţiile financiare,
anexă la normele metodologice aprobate prin Ordinul ministrului
finanţelor publice nr. 629/2009, cu modificările şi
completările ulterioare).
Plăţile efectuate din fonduri externe
nerambursabile postaderare de către agenţii/autorităţi de
implementare în numele instituţiei publice beneficiare de astfel de
fonduri se raportează în anexa 7, pusă de acord cu datele din
evidenţa agenţiilor/autorităţilor de implementare (Oficiul
de Plăţi şi Contractare PHARE sau alte
agenţii/autorităţii de implementare).
Anexele întocmite pentru cheltuielile efectuate pentru
proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile postaderare
(titlul 56) se completează cu informaţiile referitoare la credite de
angajament anuale aprobate la finele perioadei de raportare, credite bugetare
anuale aprobate la finele perioadei de raportare, credite bugetare trimestriale
cumulate şi plăţi efectuate pentru raportările lunilor
ianuarie-noiembrie, iar pentru raportările lunii decembrie se
completează cu informaţiile referitoare la credite de angajament
anuale aprobate la finele perioadei de raportare, credite bugetare
iniţiale, credite bugetare definitive şi plăţi efectuate.
Detalierea pe clasificaţia economică se
efectuează pe capitole, titluri, articole şi alineate de cheltuieli.
2. Unităţile administrativ-teritoriale
raportează lunar următoarele:
a) execuţia cheltuielilor efectuate din
finanţările rambursabile externe şi interne, în formularele:
anexa 15 „Contul de execuţie a bugetului creditelor externe -
Cheltuieli", anexa 16 „Contul de execuţie a bugetului creditelor
interne - Cheltuieli", anexa 7 „Contul de execuţie a bugetului
instituţiilor publice - Cheltuieli" (formulare din situaţiile
financiare, anexe la normele metodologice aprobate prin Ordinul ministrului
finanţelor publice nr. 629/2009, cu modificările şi
completările ulterioare).
La raportările lunare, în anexele 15, 16, şi
7 se completează numai coloana 6 „Plăţi efectuate".
Detalierea pe clasificaţia economică se
efectuează pe capitole, titluri şi articole de cheltuieli;
b) execuţia veniturilor şi cheltuielilor
evidenţiate în afara bugetului local, în formularele: anexa 19 „Contul de
execuţie a veniturilor şi cheltuielilor evidenţiate în afara
bugetului local - Venituri", anexa 20 „Contul de execuţie a
veniturilor şi cheltuielilor evidenţiate în afara bugetului local -
Cheltuieli", anexa 7 „Contul de execuţie a bugetului
instituţiilor publice - Cheltuieli" (formulare din situaţiile
financiare, anexe la normele metodologice aprobate prin Ordinul ministrului
finanţelor publice nr. 629/2009, cu modificările şi
completările ulterioare).
La raportările lunare, în anexa 19 se
completează numai coloana 6 „Incasări realizate", iar în anexele
20 şi 7 se completează numai coloana 6 „Plăţi
efectuate".
Detalierea pe clasificaţia economică se
efectuează pe capitole, titluri şi articole de cheltuieli.
In anexa 19, la indicatorul „Venituri" de la codul
36.11.10 „Fondul de rulment", în cursul anului se vor raporta numai
veniturile încasate în anul curent (fără cuprinderea excedentului
rezultat din anii precedenţi) provenite din dobânzile încasate în cursul
anului pentru disponibilităţile aflate în conturi la Trezoreria
Statului (lunar);
c) execuţia centralizată a bugetelor
instituţiilor publice finanţate integral sau parţial din venituri
proprii, inclusiv a activităţilor finanţate integral din
venituri proprii, în formularele: anexa 8 „Contul de execuţie a bugetului
instituţiilor publice şi activităţilor finanţate
integral din venituri proprii (de subordonare locală) - Venituri",
anexa 9 „Contul de execuţie a bugetului instituţiilor publice
finanţate din venituri proprii şi subvenţii (de subordonare
locală) - Venituri", anexa 10 „Contul de execuţie a bugetului
instituţiilor publice şi activităţilor finanţate
integral din venituri proprii (de subordonare locală) - Cheltuieli",
anexa 11 „Contul de execuţie a bugetului instituţiilor publice
finanţate din venituri proprii şi subvenţii (de subordonare
locală) - Cheltuieli", anexa 7 „Contul de execuţie a bugetului
instituţiilor publice - Cheltuieli" (formulare din situaţiile
financiare, anexe la normele metodologice aprobate prin Ordinul ministrului
finanţelor publice nr. 629/2009, cu modificările şi
completările ulterioare).
La raportările lunare, în anexele 8 şi 9 se
completează numai coloana 6 „Incasări realizate", iar în anexele
10, 11 şi 7 se completează numai coloana 6 „Plăţi
efectuate".
Detalierea pe clasificaţia economică se
efectuează pe capitole, titluri şi articole de cheltuieli;
d) execuţia cheltuielilor efectuate de la titlul
56 „Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile (FEN)
postaderare" în anexa 7 „Contul de execuţie a bugetului
instituţiilor publice - Cheltuieli", întocmită pe fiecare
sursă de finanţare (formular din situaţiile financiare,
anexă la normele metodologice aprobate prin Ordinul ministrului
finanţelor publice nr. 629/2009, cu modificările şi
completările ulterioare).
Plăţile efectuate din fonduri externe
nerambursabile postaderare de către agenţii/autorităţi de
implementare în numele instituţiei publice beneficiare de astfel de
fonduri se raportează în anexa 7, pusă de acord cu datele din
evidenţa agenţiilor/autorităţilor de implementare (Oficiul
de Plăţi şi Contractare PHARE sau alte agenţii/autorităţii
de implementare).
Anexa 7 întocmită pentru cheltuielile efectuate
pentru proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile
postaderare (titlul 56) se completează cu informaţiile referitoare la
credite de angajament anuale aprobate la finele perioadei de raportare, credite
bugetare anuale aprobate la finele perioadei de raportare, credite bugetare
trimestriale cumulate şi plăţi efectuate pentru raportările
aferente lunilor ianuarie-noiembrie, iar pentru raportările aferente lunii
decembrie se completează cu informaţiile referitoare la credite de
angajament anuale aprobate la finele perioadei de raportare, credite bugetare
iniţiale, credite bugetare definitive şi plăţi efectuate.
Detalierea pe clasificaţia economică se
efectuează pe capitole, titluri, articole şi alineate de cheltuieli.
3. Toate instituţiile publice, indiferent de
subordonare şi modul de finanţare a cheltuielilor, raportează
lunar următoarele:
a) anexa 30 „Plăţi restante", care va fi
însoţită de nota explicativă prevăzută la pct. 13 din
normele metodologice aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice
nr. 629/2009, cu modificările şi completările ulterioare;
b) următorii indicatori din bilanţ:
„Creanţe comerciale şi avansuri", cod rând 22, „Avansuri
acordate", cod rând 22.1, „Datorii comerciale şi avansuri", cod
rând 61, „Avansuri primite", cod rând 61.1, „Contribuţii
sociale", cod rând 63.1, „Salariile angajaţilor", cod rând 72,
„Alte drepturi cuvenite altor categorii de persoane (pensii, indemnizaţii
de şomaj, burse)", cod rând 73, „Pensii, indemnizaţii de
şomaj, burse", cod rând 73.1.
Această raportare va fi însoţită de o
notă explicativă pentru creşterile/reducerile semnificative ale
sumelor raportate în bilanţ la indicatorii menţionaţi mai sus.
CAPITOLUL C
Depunerea situaţiilor financiare trimestriale
şi a raportărilor financiare lunare
1. Termenul de depunere la Ministerul Finanţelor
Publice - Direcţia generală de metodologie contabilă
instituţii publice - a situaţiilor financiare prevăzute la art.
36 alin. (5) din Legea nr. 82/1991, republicată, la finele trimestrului I
2010 este 17 mai 2010. Pentru trimestrele II şi III, termenul este 16
august, respectiv 15 noiembrie 2010.
2. Situaţiile financiare se depun la organul
ierarhic superior la termenele stabilite de acesta, cu încadrarea în termenul
prevăzut prin prezentele norme metodologice.
3. Ordonatorii principali de credite ai bugetului de
stat, bugetului asigurărilor sociale de stat, bugetului asigurărilor
de şomaj şi bugetului Fondului naţional unic de asigurări
sociale de sănătate depun o copie de pe situaţiile financiare
centralizate la Direcţia generală de programare bugetară, iar
instituţiile publice autonome la Direcţia generală de
sinteză a politicilor bugetare din cadrul Ministerului Finanţelor
Publice.
4. Autorităţile publice, ministerele şi
celelalte organe ale administraţiei publice centrale, instituţiile
publice autonome, precum şi unităţile administrativ-teritoriale
şi instituţiile subordonate acestora, indiferent de sursa de
finanţare, care au obligaţia întocmirii raportărilor financiare
lunare, vor transmite aceste raportări în format electronic, însoţite
de o adresă de înaintare scanată şi semnată de
conducătorul instituţiei publice şi de conducătorul
compartimentului financiar-contabil sau de altă persoană
împuternicită să îndeplinească această funcţie.
5. Autorităţile publice, ministerele şi
celelalte organe ale administraţiei publice centrale, instituţiile
publice autonome, precum şi unităţile administrativ-teritoriale
şi instituţiile subordonate acestora, care raportează lunar
execuţia bugetelor instituţiilor publice finanţate integral sau
parţial din venituri proprii, vor urmări concordanţa datelor
lunare transmise cu cele raportate prin situaţiile financiare
trimestriale. In cazul unor diferenţe majore, se vor comunica cauzele
acestor diferenţe, precum şi corecţia datelor raportate.
6. Termenul de depunere la Ministerul Finanţelor
Publice - Direcţia generală de metodologie contabilă
instituţii publice - a raportărilor financiare lunare precizate la
cap. B pct. 1 şi 2 este data de 15 a lunii următoare celei de
raportare, iar termenul de depunere a raportărilor financiare lunare
prevăzute la cap. B pct. 3 din prezentele norme metodologice este data de
20 a lunii următoare celei de raportare.
7. Potrivit prevederilor art. 41 pct. 3 din Legea nr.
82/1991, republicată, constituie contravenţii următoarele fapte,
dacă nu sunt săvârşite în astfel de condiţii încât,
potrivit legii, să fie considerate infracţiuni: „[.....] prezentarea
de situaţii financiare care conţin date eronate sau necorelate,
inclusiv cu privire la identificarea persoanei raportoare".
8. Potrivit prevederilor art. 42 alin. (2) din
aceeaşi lege, contravenţia prevăzută la art. 41 pct. 3 se
sancţionează cu amendă de la 200 lei la 1.000 lei.
ANEXA Nr. 1 la normele metodologice (Anexa 27 la
normele metodologice aprobate prin Ordinul nr. 629/2009)
SITUAŢIA PLĂŢILOR EFECTUATE
la titlul 56 „Proiecte cu finanţare din fonduri
externe nerambursabile (FEN) postaderare” la data de..............................
Nr. crt.
|
Denumirea sursei de finanţare
|
Total cheltuieli titlul 56
|
Din care:
|
Cheltuieli de personal
|
Bunuri şi servicii
|
Dobânzi
|
Transferuri
unităţi ale
administraţiei
publice
|
Alte transferuri
|
Alte cheltuieli
|
Active nefinanciare
|
A
|
B
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
1.
|
Buget de stat
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
Buget local
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.
|
Bugetul asigurărilor sociale de stat
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.
|
Bugetul asigurărilor pentru şomaj
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5.
|
Bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de
sănătate
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6.
|
Bugetul instituţiilor publice finanţate din venituri
proprii şi subvenţii
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7.
|
Bugetul instituţiilor publice şi
activităţilor finanţate integral din venituri proprii
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8.
|
Bugetul fondurilor externe nerambursabile
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9.
|
Bugetul creditelor externe
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10.
|
Bugetul creditelor interne
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11.
|
Bugetul veniturilor şi cheltuielilor evidenţiate în
afara bugetelor locale (Fondul de rulment)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
NOTĂ:
In situaţia în care în execuţie apar şi
alte titluri de cheltuieli conform clasificaţiei economice, se vor
adăuga de instituţiile care raportează.
Conducătorul instituţiei,
........................................................................
Conducătorul compartimentului financiar-contabil,
........................................................................
ANEXA Nr. 2 la normele metodologice (Anexa 28 la
normele metodologice aprobate prin Ordinul nr. 629/2009)
SITUAŢIA PLAŢILOR EFECTUATE
la titlul 65 „Cheltuieli aferente programelor cu
finanţare rambursabilă" la data de..............................
Nr. crt.
|
Denumirea sursei de finanţare
|
Total cheltuieli titlul 65
|
Din care:
|
Cheltuieli de personal
|
Bunuri şi servicii
|
Transferuri
unităţi ale
administraţiei
publice
|
Alte transferuri
|
Asistenţă socială
|
Active nefinanciare
|
A
|
B
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
1.
|
Buget de stat
|
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
Bugetul instituţiilor publice şi
activităţilor finanţate integral din venituri proprii
|
|
|
|
|
|
|
|
NOTĂ:
In situaţia în care în execuţie apar şi
alte titluri de cheltuieli conform clasificaţiei economice, se vor
adăuga de instituţiile care raportează.
Conducătorul instituţiei,
........................................................................
Conducătorul compartimentului financiar-contabil,
........................................................................
ANEXA Nr. 3 la normele metodologice (Anexa 41 la
normele metodologice aprobate prin Ordinul nr. 629/2009)
CORELAŢII ÎNTRE FORMULARELE DE SITUAŢII
FINANCIARE
Corelaţii între formularul ,',BILANŢ"
(cod 01) şi formularul „CONTUL DE REZULTAT PATRIMONIAL" (cod 02)
- rd. 87 col. 02 din formularul „BILANŢ" (cod
01) = rd. 31 col. 02 din formularul „CONTUL DE REZULTAT PATRIMONIAL" (cod
02);
- rd. 88 col. 02 din formularul „BILANŢ" (cod
01) = rd. 32 col. 02 din formularul „CONTUL DE REZULTAT PATRIMONIAL" (cod
02);
Nu se respectă în cazul Trezoreriei Centrale a
Statului datorită efectuării închiderii contului de finanţare a
bugetului Trezoreriei Statului prin contul de disponibil al bugetului
Trezoreriei Statului.
Corelaţii între formularele:
Anexa 3 „SITUAŢIA FLUXURILOR DE TREZORERIE la
data de...." (cod form. 03) şi anexa 40 a „SITUAŢIA ACTIVELOR
ŞI DATORIILOR FINANCIARE ALE INSTITUŢIILOR PUBLICE DIN
ADMINISTRAŢIA CENTRALĂ la data de..." (cod 17)
Următoarele corelaţii se modifică:
- rd. 14 col. 08 din formularul anexa 3 „SITUAŢIA
FLUXURILOR DE TREZORERIE la data de...." (cod form. 03) = (rd. 05 + rd.
11) col. 01 din formularul anexa 40 a „SITUAŢIA ACTIVELOR ŞI
DATORIILOR FINANCIARE ALE INSTITUŢIILOR PUBLICE DIN ADMINISTRAŢIA
CENTRALĂ la data de..." (cod 17);
- rd. 15 col. 08 din formularul anexa 3 „SITUAŢIA
FLUXURILOR DE TREZORERIE la data de...." (cod form. 03) = (rd. 05 + rd.
11) col. 02 din formularul anexa 40 a „SITUAŢIA ACTIVELOR ŞI DATORIILOR
FINANCIARE ALE INSTITUŢIILOR PUBLICE DIN ADMINISTRAŢIA CENTRALĂ
la data de..." (cod 17),
fiind înlocuite de următoarele:
- rd. 14 col. 09 din formularul anexa 3 „SITUAŢIA
FLUXURILOR DE TREZORERIE la data de...." (cod form. 03) = (rd. 05 + rd.
11) col. 01 din formularul anexa 40 a „SITUAŢIA ACTIVELOR SI DATORIILOR
FINANCIARE ALE INSTITUŢIILOR PUBLICE DIN ADMINISTRAŢIA CENTRALĂ
la data de..." (cod 17);
- rd. 15 col. 09 din formularul anexa 3 „SITUAŢIA
FLUXURILOR DE TREZORERIE la data de...." (cod form. 03) = (rd. 05 + rd.
11) col. 02 din formularul anexa 40 a „SITUAŢIA ACTIVELOR ŞI
DATORIILOR FINANCIARE ALE INSTITUŢIILOR PUBLICE DIN ADMINISTRAŢIA
CENTRALĂ la data de..." (cod 17)
NOTĂ:
Corelaţiile de mai sus nu se respectă în
cazul Trezoreriei Centrale a Statului. In locul acestora, se vor respecta
următoarele corelaţii:
- rd. 14 col. 09 din formularul anexa 3 „SITUAŢIA
FLUXURILOR DE TREZORERIE la data de...." (cod form. 03) = (rd. 05 + rd. 11
+ rd. 16 + rd. 21) col. 01 din formularul anexa 40 a „SITUAŢIA ACTIVELOR
ŞI DATORIILOR FINANCIARE ALE INSTITUŢIILOR PUBLICE DIN
ADMINISTRAŢIA CENTRALĂ la data de..." (cod 17);
- rd. 15 col. 09 din formularul anexa 3 „SITUAŢIA
FLUXURILOR DE TREZORERIE la data de...." (cod form. 03) = (rd. 05 + rd. 11
+ rd. 16 + rd. 21) col. 02 din formularul anexa 40 a „SITUAŢIA ACTIVELOR
Şl DATORIILOR FINANCIARE ALE INSTITUŢIILOR PUBLICE DIN
ADMINISTRAŢIA CENTRALĂ la data de..." (cod 17).
Corelaţii între formularele:
Anexa 4 „SITUAŢIA FLUXURILOR DE TREZORERIE la
data..." (cod form. 04) si anexa 40 a „SITUAŢIA ACTIVELOR SI
DATORIILOR FINANCIARE ALE INSTITUŢIILOR PUBLICE DIN ADMINISTRAŢIA
CENTRALĂ la data de..." (cod 17)
Rd. 14 col. 01 din formularul anexa 4 „SITUAŢIA
FLUXURILOR DE TREZORERIE la data..." (cod form. 04) = (rd.'34 + rd. 39 +
rd. 55 + rd. 58 + 61 + 62 + rd. 82 + 86) col. 01 din formularul anexa 40 a
„SITUAŢIA ACTIVELOR SI DATORIILOR FINANCIARE ALE INSTITUŢIILOR
PUBLICE DIN ADMINISTRAŢIA CENTRALĂ la data de..." (cod 17);
- rd. 17 col. 01 din formularul anexa 4 „SITUAŢIA
FLUXURILOR DE TREZORERIE la data..." (cod form. 04) = (rd.'34 + rd. 39 +
rd. 55 + rd. 58 + 61 + 62 + rd. 82 + 86) col. 02 din formularul anexa 40 a
„SITUAŢIA ACTIVELOR SI DATORIILOR FINANCIARE ALE INSTITUŢIILOR
PUBLICE DIN ADMINISTRAŢIA CENTRALĂ la data de..." (cod 17).
NOTĂ:
Corelaţiile de mai sus nu se respectă în
cazul Trezoreriei Centrale a Statului. In locul acestora, se vor respecta
următoarele corelaţii:
- rd. 14 col. 01 din formularul anexa 4 „SITUAŢIA
FLUXURILOR DE TREZORERIE la data..." (cod form. 04) = (rd.'34 + rd. 39 +
rd. 42 + rd. 55 + rd. 58 + rd. 61 + rd. 62 + rd. 63 + rd. 66) col. 01 din
formularul anexa 40 a „SITUAŢIA ACTIVELOR SI DATORIILOR FINANCIARE ALE
INSTITUŢIILOR PUBLICE DIN ADMINISTRAŢIA CENTRALĂ la data
de..." (cod 17).
- rd. 17 col. 01 din formularul anexa 4 „SITUAŢIA
FLUXURILOR DE TREZORERIE la data..." (cod form. 04) = (rd. 34 + rd. 39 +
rd. 42 + rd. 55 + rd. 58 + rd. 61 + rd. 62 + rd. 63 + rd. 66) col. 02 din
formularul anexa 40 a „SITUAŢIA ACTIVELOR SI DATORIILOR FINANCIARE ALE
INSTITUŢIILOR PUBLICE DIN ADMINISTRAŢIA CENTRALĂ la data
de..." (cod 17).
Corelaţii între formularele:
Anexa 3 „SITUAŢIA FLUXURILOR DE TREZORERIE la
data de...." (cod form. 03) si anexa 40 b „SITUAŢIA ACTIVELOR SI
DATORIILOR FINANCIARE ALE INSTITUŢIILOR PUBLICE DIN ADMINISTRATIA
LOCALĂ la data de.." (cod 18)
Următoarele corelaţii se modifică:
- rd. 14 col. 08 din formularul anexa 3 „SITUAŢIA
FLUXURILOR DE TREZORERIE la data de...." (cod form. 03) = (rd. 05 + rd. 11
+ rd. 12 + rd. 16 + rd. 19) col. 01 din formularul anexa 40 b „SITUAŢIA
ACTIVELOR SI DATORIILOR FINANCIARE ALE 'INSTITUŢIILOR PUBLICE DIN
ADMINISTRAŢIA LOCALĂ la data de..." (cod 18);
- rd. 15 col. 08 din formularul anexa 3 „SITUAŢIA
FLUXURILOR DE TREZORERIE la data de...." (cod form. 03) = (rd. 05 + rd. 11
+ rd. 12 + rd. 16 + rd. 19) col. 02 din formularul anexa 40 b „SITUAŢIA
ACTIVELOR SI DATORIILOR FINANCIARE ALE 'INSTITUŢIILOR PUBLICE DIN
ADMINISTRAŢIA LOCALĂ la data de..." (cod 18), fiind înlocuite de
următoarele:
- rd. 14 col. 09 din formularul anexa 3 „SITUAŢIA
FLUXURILOR DE TREZORERIE la data de...." (cod form. 03) = (rd. 05 + rd. 11
+ rd. 12 + rd. 16 + rd. 19) col. 01 din formularul anexa 40 b „SITUAŢIA
ACTIVELOR ŞI DATORIILOR FINANCIARE ALE 'INSTITUŢIILOR PUBLICE DIN
ADMINISTRAŢIA LOCALĂ la data de..." (cod 18);
- rd. 15 col. 09 din formularul anexa 3 „SITUAŢIA
FLUXURILOR DE TREZORERIE la data de...." (cod form. 03) = (rd. 05 + rd. 11
+ rd. 12 + rd. 16 + rd. 19) col. 02 din formularul anexa 40 b „SITUAŢIA
ACTIVELOR ŞI DATORIILOR FINANCIARE ALE 'INSTITUŢIILOR PUBLICE DIN
ADMINISTRAŢIA LOCALĂ la data de..." (cod 18).
Corelaţii între formularele:
Anexa 3 „SITUAŢIA FLUXURILOR DE TREZORERIE la
data de...." (cod form. 03) şi anexa 40 c „SITUAŢIA ACTIVELOR
Şl DATORIILOR FINANCIARE ALE INSTITUŢIILOR PUBLICE DIN DOMENIUL
ASIGURĂRILOR SOCIALE (DE STAT, ŞOMAJ, SĂNĂTATE) la data
de..." (cod 19)
Următoarele corelaţii se modifică:
- rd. 14 col. 08 din formularul anexa 3 „SITUAŢIA
FLUXURILOR DE TREZORERIE la data de...." (cod form. 03) = (rd. 05 + rd. 11
+ rd. 14) col. 01 din formularul anexa 40 c „SITUAŢIA ACTIVELOR ŞI
DATORIILOR FINANCIARE ALE INSTITUŢIILOR PUBLICE DIN DOMENIUL ASIGURĂRILOR
SOCIALE (DE STAT, ŞOMAJ, SĂNĂTATE) la data de..." (cod 19);
- rd. 15 col. 08 din formularul anexa 3 „SITUAŢIA
FLUXURILOR DE TREZORERIE la data de...." (cod form. 03) = (rd. 05 + rd. 11
+ rd. 14) col. 02 din formularul anexa 40 c „SITUAŢIA ACTIVELOR ŞI
DATORIILOR FINANCIARE ALE INSTITUŢIILOR PUBLICE DIN DOMENIUL
ASIGURĂRILOR SOCIALE (DE STAT, ŞOMAJ, SĂNĂTATE) la data
de..." (cod 19),
fiind înlocuite de următoarele:
- rd. 14 col. 09 din formularul anexa 3 „SITUAŢIA
FLUXURILOR DE TREZORERIE la data de...." (cod form. 03) = (rd. 05 + rd. 11
+ rd. 14) col. 01 din formularul anexa 40 c „SITUAŢIA ACTIVELOR ŞI
DATORIILOR FINANCIARE ALE INSTITUŢIILOR PUBLICE DIN DOMENIUL
ASIGURĂRILOR SOCIALE (DE STAT, ŞOMAJ, SĂNĂTATE) la data
de..." (cod 19);
- rd. 15 col. 09 din formularul anexa 3 „SITUAŢIA FLUXURILOR
DE TREZORERIE la data de...." (cod form. 03) = (rd. 05 + rd. 11 + rd. 14)
col. 02 din formularul anexa 40 c „SITUAŢIA ACTIVELOR SI DATORIILOR
FINANCIARE ALE INSTITUŢIILOR PUBLICE DIN DOMENIUL ASIGURĂRILOR
SOCIALE (DE STAT, ŞOMAJ, SĂNĂTATE) la data de..." (cod 19).