Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA Nr

ORDONANTA   Nr. 14 din 27 ianuarie 2000

pentru aderarea Romaniei la Conventia internationala privind pregatirea, raspunsul si cooperarea in caz de poluare cu hidrocarburi, adoptata la Londra la 30 noiembrie 1990

ACT EMIS DE:     GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 37 din 29 ianuarie 2000


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 107 alin. (1) si (3) din Constitutia Romaniei si ale art. 1 lit. A pct. 12 din Legea nr. 206/1999 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,

    Guvernul Romaniei emite urmatoarea ordonanta:

    Art. 1
    Romania adera la Conventia internationala privind pregatirea, raspunsul si cooperarea in caz de poluare cu hidrocarburi, adoptata la Londra la 30 noiembrie 1990.
    Art. 2
    In termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante Ministerul Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului impreuna cu Ministerul Apararii Nationale prin Comandamentul Protectiei Civile si Ministerul Transporturilor prin Inspectoratul Navigatiei Civile vor elabora si vor supune spre aprobare Guvernului planul national de pregatire, cooperare si raspuns in caz de poluare cu hidrocarburi.
    Art. 3
    Sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor ocazionate de interventiile organizate de Comandamentul Protectiei Civile pentru cazuri de poluare cu hidrocarburi se prevad in bugetele anuale ale Ministerului Apararii Nationale, Ministerului Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului si Ministerului Transporturilor.

                  PRIM-MINISTRU
             MUGUR CONSTANTIN ISARESCU

                       Contrasemneaza:
                       p. Ministrul transporturilor,
                       Adrian Marinescu,
                       secretar de stat

                       p. Ministru de stat,
                       ministrul afacerilor externe,
                       Eugen Dijmarescu,
                       secretar de stat

                       p. Ministrul apararii nationale,
                       Ion Bogdan Tudoran,
                       secretar de stat

                       p. Ministrul apelor, padurilor
                       si protectiei mediului,
                       Anton Vlad,
                       secretar de stat

                       Ministrul finantelor,
                       Decebal Traian Remes


                      CONVENTIA INTERNATIONALA
din 1990 privind pregatirea, raspunsul si cooperarea in caz de poluare cu hidrocarburi*)

    *) Traducere.

    Partile la prezenta conventie,
    constiente de necesitatea protejarii mediului inconjurator in general si a celui marin in special,
    recunoscand amenintarea grava asupra mediului marin pe care o prezinta accidentele de poluare cu hidrocarburi, care implica nave, platforme de foraj, porturi maritime si mijloace de manipulare a hidrocarburilor,
    dandu-si seama de importanta masurilor de precautie si de prevenire pentru evitarea poluarii cu hidrocarburi, in primul rand, si de necesitatea aplicarii stricte a conventiilor internationale existente referitoare la siguranta navigatiei si la prevenirea poluarii marine, in speta a Conventiei internationale din 1974 pentru ocrotirea vietii omenesti pe mare, cu amendamentele respective, si a Conventiei internationale din 1973 pentru prevenirea poluarii de catre nave, modificata prin Protocolul din 1978 referitor la aceasta si cu amendamentele respective, si, de asemenea, avand in vedere dezvoltarea rapida a standardelor de proiectare, operare si intretinere a navelor care transporta hidrocarburi si a platformelor de foraj,
    avand in vedere ca in cazul unui incident de poluare cu hidrocarburi sunt necesare actiuni prompte si eficiente pentru a reduce la minimum pagubele ce ar putea sa se produca drept urmare a unui astfel de incident,
    subliniind importanta pregatirii eficiente pentru combaterea poluarii cu hidrocarburi si rolul important pe care industria petroliera si navigatia le au in acest context,
    recunoscand importanta asistentei mutuale si a cooperarii internationale cu privire la problemele respective, inclusiv schimbul de informatii asupra mijloacelor de care dispun statele pentru a face fata incidentelor de poluare cu hidrocarburi, pregatirea planurilor de urgenta impotriva poluarii cu hidrocarburi, schimbul de rapoarte asupra incidentelor semnificative care pot afecta mediul marin sau litoralul si interesele respective ale statelor, precum si cercetarea si dezvoltarea mijloacelor pentru combaterea poluarii cu hidrocarburi a mediului marin,
    luand in considerare principiul "cel care polueaza plateste" ca principiu general al reglementarilor internationale privind mediul inconjurator,
    luand in considerare, de asemenea, importanta conventiilor internationale asupra responsabilitatii si compensarii daunelor cauzate de poluarea cu hidrocarburi, inclusiv Conventia internationala din 1969 privind raspunderea civila pentru daunele cauzate de poluarea cu hidrocarburi si Conventia internationala din 1971 pentru crearea unui fond international de compensare a daunelor cauzate de poluarea cu hidrocarburi, si necesitatea stringenta a intrarii cat mai curand in vigoare a protocoalelor din 1984 care modifica aceste doua conventii,
    luand in considerare in continuare importanta acordurilor bilaterale si multilaterale si a intelegerilor incluzand conventiile si acordurile regionale,
    avand in vedere prevederile pertinente ale Conventiei Natiunilor Unite privind dreptul marii, in special cele cuprinse in partea a XII-a din aceasta,
    constiente de necesitatea promovarii cooperarii internationale si sporirii capacitatilor nationale, regionale si globale existente privind pregatirea si combaterea poluarii cu hidrocarburi, tinand seama de necesitatile speciale ale tarilor in curs de dezvoltare si mai ales ale statelor insulare mici,
    considerand ca aceste obiective pot fi cel mai bine atinse prin incheierea unei conventii internationale privind pregatirea, raspunsul si cooperarea in cazul poluarii cu hidrocarburi,
    au convenit asupra celor ce urmeaza:

    Art. 1
    Prevederi generale
    (1) Partile se angajeaza sa ia, individual sau in comun, toate masurile corespunzatoare, conform prevederilor acestei conventii si anexei la aceasta, pentru a se pregati sa combata si sa lupte impotriva unui incident de poluare cu hidrocarburi.
    (2) Anexa la aceasta conventie face parte integranta din conventie si o referire la aceasta conventie constituie totodata o referire la anexa.
    (3) Aceasta conventie nu se aplica navelor de razboi, navelor auxiliare si nici celorlalte nave care apartin unui stat ori care sunt exploatate de acest stat atata timp cat acesta le foloseste numai in scopuri guvernamentale, necomerciale. Totusi fiecare parte trebuie sa adopte masuri corespunzatoare care sa nu compromita functionarea sau capacitatea de exploatare a unor astfel de nave care ii apartin sau care sunt exploatate de ea, astfel incat aceste nave sa actioneze intr-un mod corespunzator prezentei conventii, in masura in care acest lucru este rational si realizabil.
    Art. 2
    Definitii
    In sensul acestei conventii:
    1. hidrocarbura inseamna petrol in orice forma, incluzand titeiul, combustibilul lichid, sedimentele de petrol, reziduurile continand petrol si produsele rafinate;
    2. incident de poluare cu hidrocarburi inseamna un incident sau o serie de incidente avand aceeasi origine, care duce sau poate duce la o scurgere de hidrocarburi ce constituie sau poate constitui o amenintare pentru mediul marin sau litoral ori pentru interesele respective ale unuia sau mai multor state si care necesita o actiune de urgenta sau alte actiuni imediate;
    3. nava inseamna orice tip de nava exploatata in mediul marin, incluzand ambarcatiunile cu aripi portante, vehiculele cu perna de aer, submersibilele si mijloacele plutitoare de orice tip;
    4. unitate de foraj marin inseamna orice instalatie de foraj fixa sau plutitoare ori structura folosita in activitati de explorare, exploatare sau productie a hidrocarburilor sau gazelor ori de incarcare sau descarcare a hidrocarburilor;
    5. porturi maritime si instalatii de manipulare a hidrocarburilor inseamna acele instalatii care prezinta riscul unui incident de poluare cu hidrocarburi si includ, intre altele, porturi maritime, terminale pentru hidrocarburi, conducte de petrol si alte instalatii de manipulare a hidrocarburilor;
    6. Organizatie inseamna Organizatia Maritima Internationala;
    7. secretar general inseamna secretarul general al Organizatiei.
    Art. 3
    Planuri de urgenta pentru combaterea poluarii cu hidrocarburi
    (1) a) Fiecare parte va cere ca navele autorizate sa arboreze pavilionul sau sa posede la bord un plan de urgenta pentru combaterea poluarii cu hidrocarburi, astfel cum se solicita si prin prevederile adoptate in acest scop de Organizatie si in conformitate cu acestea.
    b) O nava care trebuie sa aiba la bord un plan de urgenta pentru combaterea poluarii cu hidrocarburi, conform subparagrafului a), este supusa, atata timp cat se afla intr-un port sau la un terminal in mare, sub jurisdictia unei parti, controlului functionarilor autorizati corespunzator in acest scop de acea parte, conform practicilor prevazute in acordurile internationale existente sau in legislatia sa nationala.
    (2) Fiecare parte va cere ca operatorii unitatilor de foraj marin aflate sub jurisdictia sa sa posede planuri de urgenta pentru combaterea poluarii cu hidrocarburi, care sa fie coordonate cu sistemul national, stabilit conform art. 6, si sa fie aprobate conform procedurilor stabilite de autoritatea nationala competenta.
    (3) Fiecare parte va cere ca autoritatile sau operatorii aflati in serviciul acestor porturi maritime si al mijloacelor de manipulare a hidrocarburilor, de sub jurisdictia sa, dupa caz, sa posede planuri de urgenta pentru combaterea poluarii cu hidrocarburi sau aranjamente similare, care sa fie coordonate cu sistemul national, stabilit conform art. 6, si sa fie aprobate conform procedurilor stabilite de autoritatea nationala competenta.
    Art. 4
    Procedee de raportare a poluarii cu hidrocarburi
    (1) Fiecare parte:
    a) va cere comandantilor sau celorlalte persoane care au in subordine nave ce arboreaza pavilionul sau si persoanelor care au in subordine unitati de foraj marin aflate sub jurisdictia sa sa raporteze fara intarziere orice eveniment la nava lor sau la unitatea de foraj, care implica o scurgere sau o scurgere probabila de hidrocarburi:
    (i) in cazul unei nave, statului de coasta cel mai apropiat;
    (ii) in cazul unei unitati de foraj, statului de coasta sub a carui jurisdictie se afla unitatea;
    b) va cere comandantilor sau altor persoane care au in subordine nave ce arboreaza pavilionul sau si persoanelor care au in subordine unitati de foraj aflate sub jurisdictia sa sa raporteze fara intarziere orice eveniment observat pe mare, in care este implicata o scurgere de hidrocarburi sau prezenta hidrocarburilor:
    (i) in cazul unei nave, statului de coasta cel mai apropiat;
    (ii) in cazul unei unitati de foraj, statului de coasta sub a carui jurisdictie se afla unitatea;
    c) va cere persoanelor care au in subordine porturile maritime si mijloacele de manipulare a hidrocarburilor de sub jurisdictia sa sa raporteze, fara intarziere, autoritatii nationale competente orice eveniment ce implica o descarcare sau o descarcare probabila de hidrocarburi ori prezenta hidrocarburilor;
    d) va instrui navele sale maritime sau avioanele sale de inspectie si alte servicii sau functionari anume desemnati sa raporteze neintarziat autoritatii nationale competente sau, dupa caz, statului de coasta cel mai apropiat orice eveniment observat pe mare sau intr-un port maritim ori mijloc de manipulare a hidrocarburilor, care implica o descarcare de hidrocarburi sau prezenta hidrocarburilor;
    e) va cere pilotilor de avioane civile sa raporteze, fara intarziere, statului de coasta cel mai apropiat orice eveniment observat pe mare, care implica o descarcare de hidrocarburi sau prezenta hidrocarburilor.
    (2) Rapoartele la care se refera paragraful (1) a) (i) vor fi intocmite in conformitate cu cerintele elaborate de Organizatie si vor fi bazate pe liniile directoare si pe principiile generale adoptate de Organizatie. Rapoartele la care se refera paragrafele 1) a) (ii), b), c) si d) vor fi intocmite conform liniilor directoare si principiilor generale adoptate de Organizatie, in masura in care acestea se aplica.
    Art. 5
    Actiunea la primirea unui raport privind poluarea cu hidrocarburi
    (1) Ori de cate ori o parte primeste un raport la care se refera art. 4 sau informari despre poluare, provenite din alte surse, aceasta:
    a) va evalua situatia pentru a hotari daca este vorba de un incident de poluare;
    b) va stabili natura, amploarea si consecintele posibile ale incidentului de poluare; si
    c) va informa apoi, fara intarziere, toate statele ale caror interese sunt afectate sau este posibil sa fie afectate de acest incident de poluare, furnizand si:
    (i) amanuntele constatarilor sale si orice masura luata sau pe care intentioneaza sa o ia pentru a face fata incidentului; si
    (ii) alte informatii considerate a fi adecvate, pana se incheie actiunea luata pentru a face fata incidentului sau pana la actiunea concertata decisa de aceste state.
    (2) Daca gravitatea acestui incident de poluare cu hidrocarburi justifica, partea va furniza Organizatiei, direct sau, daca este cazul, prin organizatiile sau intelegerile regionale pertinente, informatiile la care s-a facut referire la paragrafele (1) b) si c).
    (3) Daca gravitatea acestui incident de poluare cu hidrocarburi justifica, alte state afectate sunt rugate sa informeze urgent Organizatia, direct sau, dupa caz, prin organizatiile sau intelegerile regionale pertinente, despre constatarile lor privind amploarea amenintarii intereselor lor si despre orice masura luata sau pe care intentioneaza sa o ia.
    (4) Partile vor folosi, pe cat posibil, sistemul de raportare a poluarii cu hidrocarburi, elaborat de Organizatie atunci cand fac schimb de informatii si comunicari cu alte state si cu Organizatia.
    Art. 6
    Sisteme nationale si regionale pentru pregatire si raspuns
    (1) Fiecare parte va stabili un sistem national pentru a actiona prompt si eficient impotriva incidentelor de poluare cu hidrocarburi. Acest sistem va cuprinde cel putin:
    a) desemnarea:
    (i) autoritatii sau autoritatilor nationale competente care raspund de pregatirea si de actiunea impotriva poluarii cu hidrocarburi;
    (ii) punctului sau punctelor nationale operationale de contact, care sa fie responsabile de primirea si de transmiterea rapoartelor privind poluarea cu hidrocarburi despre care s-a facut referire la art. 4; si
    (iii) autoritatii care este indreptatita sa actioneze in numele statului pentru a cere asistenta sau a decide sa acorde asistenta ceruta;
    b) un plan national de urgenta pentru pregatire si raspuns, care sa includa relatia organizatorica a diferitelor organisme implicate, fie publice, fie particulare, tinand seama de liniile directoare elaborate de Organizatie.
    (2) In plus, fiecare parte, in cadrul posibilitatilor sale, fie individual, fie prin cooperare bilaterala sau multilaterala si, dupa caz, in cooperare cu industriile petroliera si navala, cu autoritatile portuare si cu alte entitati pertinente, va stabili:
    a) un nivel minim de echipamente de combatere a deversarilor de hidrocarburi, amplasate in prealabil si corespunzator cu riscul implicat, si programele pentru utilizarea lor;
    b) un program de exercitii pentru organizatiile de actiune impotriva poluarii cu hidrocarburi si de pregatire a personalului pertinent;
    c) planuri detaliate si posibilitati de comunicare pentru a face fata unui incident de poluare cu hidrocarburi. Aceste posibilitati trebuie sa fie permanent disponibile; si
    d) un mecanism sau un sistem pentru a coordona actiunile impotriva unui incident de poluare cu hidrocarburi, care sa poata, daca este cazul, mobiliza resursele necesare.
    (3) Fiecare parte va asigura furnizarea informatiilor curente catre Organizatie, direct ori prin intermediul organizatiilor sau intelegerilor regionale pertinente, privind:
    a) locul, datele de telecomunicare si, daca este cazul, zonele de raspundere ale autoritatilor si entitatilor la care se refera paragraful (1) a);
    b) echipamentele de actiune impotriva poluarii si expertiza in disciplinele legate de actiunea impotriva poluarii si salvarea maritima, care pot fi puse la dispozitie altor state, la cerere; si
    c) planul sau de urgenta national.
    Art. 7
    Cooperarea internationala in problema actiunii impotriva poluarii
    (1) Partile sunt de acord ca, in functie de posibilitatile lor si de disponibilitatea resurselor pertinente, sa coopereze si sa furnizeze servicii de consultanta, suport tehnic si echipamente, pentru a face fata unui incident de poluare, daca gravitatea acestui incident justifica acest lucru, la cererea oricarei parti afectate sau care poate sa fie afectata. Finantarea cheltuielilor pentru aceasta asistenta se va baza pe prevederile stabilite in anexa la aceasta conventie.
    (2) O parte care a cerut asistenta poate cere Organizatiei sa ajute la identificarea surselor de finantare provizorie a cheltuielilor mentionate la paragraful (1).
    (3) Conform acordurilor internationale in vigoare, fiecare parte va lua masurile necesare legale sau administrative pentru a facilita:
    a) sosirea, utilizarea teritoriului sau si plecarea navelor, aeronavelor si a altor mijloace de transport participante la actiunea impotriva unui incident de poluare cu hidrocarburi sau care transporta personalul, incarcaturile, materialele si echipamentele necesare pentru a face fata acestui incident; si
    b) miscarea expeditiva catre, pe si inspre afara teritoriului sau a personalului, incarcaturilor, materialelor si echipamentelor mentionate la subparagraful a).
    Art. 8
    Cercetare si dezvoltare
    (1) Partile consimt sa coopereze direct sau, dupa caz, prin Organizatie ori prin organizatiile sau intelegerile regionale pertinente, in scopul promovarii si schimbului de rezultate ale programelor de cercetare si dezvoltare privind ridicarea nivelului actual de pregatire si raspuns impotriva poluarii cu hidrocarburi, incluzand tehnologiile si tehnica supravegherii, mentinerii sub control, recuperarii, dispersarii, curatarii etc., menite sa reduca la minimum sau sa atenueze efectele poluarii si pentru refacerea mediului.
    (2) In acest scop partile se angajeaza sa stabileasca direct sau, dupa caz, prin Organizatie ori prin organizatiile sau intelegerile regionale pertinente, legaturile necesare intre institutele de cercetare ale partilor.
    (3) Partile consimt sa coopereze direct sau prin Organizatie ori prin organizatiile sau intelegerile regionale pertinente, dupa caz, sa promoveze tinerea in mod regulat de simpozioane internationale asupra unor teme specifice, incluzand progresele tehnologice in tehnica si echipamentele de combatere a poluarii cu hidrocarburi.
    (4) Partile consimt sa incurajeze, prin intermediul Organizatiei sau al altor organizatii internationale competente, elaborarea unor norme pentru tehnologii si echipamente compatibile, folosite in combaterea poluarii cu hidrocarburi.
    Art. 9
    Cooperarea tehnica
    (1) Partile se angajeaza sa asigure, direct sau prin intermediul Organizatiei sau al altor organisme internationale, dupa caz, sprijin in privinta pregatirii si raspunsului impotriva poluarii cu hidrocarburi, acelor parti care cer asistenta tehnica:
    a) pentru pregatirea personalului;
    b) pentru asigurarea disponibilitatii tehnologiei, echipamentelor si instalatiilor corespunzatoare;
    c) pentru a inlesni alte masuri si intelegeri in vederea pregatirii si raspunsului in cazul incidentelor de poluare cu hidrocarburi; si
    d) pentru initierea unor programe comune de cercetare si dezvoltare.
    (2) Partile se angajeaza sa coopereze activ, sub rezerva legislatiei, reglementarilor si politicii lor nationale, pentru transferul de tehnologie in probleme de pregatire si raspuns in cazul poluarii cu hidrocarburi.
    Art. 10
    Promovarea cooperarii bilaterale si multilaterale in probleme de pregatire si raspuns
    Partile vor depune eforturi pentru incheierea unor acorduri bilaterale sau multilaterale in probleme de pregatire si raspuns in cazul poluarii cu hidrocarburi. Copii de pe aceste acorduri vor fi transmise Organizatiei, care le va pune la dispozitie partilor, la cerere.
    Art. 11
    Legatura cu alte conventii si acorduri internationale
    Nici o prevedere din aceasta conventie nu va fi interpretata ca modificand drepturile sau obligatiile oricarei parti ce rezulta din orice alta conventie sau acord international.
    Art. 12
    Aranjamente institutionale
    (1) Partile desemneaza Organizatia, cu conditia ca aceasta sa consimta si sa dispuna de resursele necesare pentru sustinerea activitatii, sa efectueze urmatoarele functii si activitati:
    a) servicii de informare:
    (i) sa primeasca, sa colationeze si sa difuzeze, la cerere, informatiile furnizate de parti [vezi, de exemplu, art. 5 paragrafele (2) si (3), art. 6 paragraful (3) si art. 10] si informatiile pertinente furnizate de alte surse; si
    (ii) sa asigure asistenta pentru identificarea surselor de finantare provizorie a cheltuielilor [vezi, de exemplu, art. 7 paragraful (2)];
    b) educatie si instruire:
    (i) sa promoveze instruirea in probleme de pregatire si raspuns in cazul poluarii cu hidrocarburi (vezi, de exemplu, art. 9); si
    (ii) sa promoveze tinerea de simpozioane internationale [vezi, de exemplu, art. 8 paragraful (3)];
    c) servicii tehnice:
    (i) sa faciliteze cooperarea in probleme de cercetare si dezvoltare [vezi, de exemplu, art. 8 paragrafele (1), (2) si (4) si art. 9 paragraful (1) d)];
    (ii) sa asigure consultanta statelor care isi stabilesc posibilitatile nationale sau regionale de actiune impotriva incidentelor de poluare cu hidrocarburi; si
    (iii) sa analizeze informatiile furnizate de parti [vezi, de exemplu, art. 5 paragrafele (2) si (3), art. 6 paragraful (3) si art. 8 paragraful (1)] si informatiile pertinente furnizate de alte surse si sa furnizeze recomandari si informatii catre state;
    d) asistenta tehnica:
    (i) sa faciliteze furnizarea asistentei tehnice statelor care isi stabilesc posibilitatile nationale sau regionale de actiune impotriva incidentelor de poluare;
    (ii) sa faciliteze furnizarea asistentei tehnice si a recomandarilor, la cererea statelor confruntate cu incidente de poluare grava cu hidrocarburi.
    (2) La punerea in practica a activitatilor specificate in acest articol Organizatia va depune eforturi pentru intarirea capacitatii statelor, individual sau prin intermediul intelegerilor regionale, in probleme de pregatire si combatere a incidentelor de poluare cu hidrocarburi, bazandu-se pe experienta statelor, pe acordurile regionale si pe intelegerile din sectorul industrial si acordand o atentie speciala necesitatilor tarilor in curs de dezvoltare.
    (3) Prevederile acestui articol vor fi puse in aplicare in conformitate cu un program elaborat si revizuit permanent de Organizatie.
    Art. 13
    Evaluarea conventiei
    Partile vor evalua in cadrul Organizatiei eficienta conventiei, in lumina obiectivelor sale, mai ales in ceea ce priveste principiile care stau la baza cooperarii si asistentei.
    Art. 14
    Amendamente
    (1) Aceasta conventie poate fi amendata prin oricare dintre procedurile specificate in paragrafele ce urmeaza.
    (2) Amendare dupa examinarea de catre Organizatie:
    a) Orice amendament propus de o parte la conventie va fi prezentat Organizatiei si difuzat de secretarul general tuturor membrilor Organizatiei si tuturor partilor, cu cel putin 6 luni inainte de examinarea sa.
    b) Orice amendament propus si difuzat conform celor de mai sus va fi prezentat spre examinare Comitetului pentru protectia mediului marin din cadrul Organizatiei.
    c) Partile la conventie, fie ca sunt sau nu sunt membre ale Organizatiei, au dreptul sa participe la deliberarile Comitetului pentru protectia mediului marin.
    d) Amendamentele se adopta numai cu o majoritate de doua treimi din numarul partilor la conventie, prezente si votante.
    e) Daca se adopta conform subparagrafului d), amendamentele vor fi comunicate de secretarul general tuturor partilor la conventie pentru acceptare.
    f) (i) Un amendament la un articol sau la anexa la conventie se considera ca fiind acceptat de la data la care este acceptat de doua treimi din numarul partilor.
    (ii) Un amendament la un supliment se considera ca fiind acceptat la expirarea unei perioade stabilite de Comitetul pentru protectia mediului marin la adoptarea sa, perioada care nu va fi mai mica de 10 luni, in afara cazului in care in cursul acestei perioade s-a comunicat secretarului general o obiectiune de catre cel putin o treime din numarul partilor.
    g) (i) Un amendament la un articol sau la anexa la conventie, acceptat in conformitate cu subparagraful f) (i), va intra in vigoare la 6 luni de la data la care se considera ca a fost acceptat pentru partile care au notificat secretarului general ca l-au acceptat.
    (ii) Un amendament la un supliment, acceptat in conformitate cu subparagraful f) (ii), va intra in vigoare la 6 luni de la data la care se considera ca a fost acceptat pentru toate partile, cu exceptia celor care, inaintea acestei date, au facut obiectiune la el. O parte poate in orice moment sa retraga o obiectiune comunicata anterior, prin prezentarea unei notificari in acest sens secretarului general.
    (3) Amendare printr-o conferinta:
    a) La cererea unei parti, sprijinita de cel putin o treime din numarul partilor, secretarul general va convoca o conferinta a partilor la conventie, care sa examineze amendamentele la conventie.
    b) Un amendament adoptat de o astfel de conferinta cu o majoritate de doua treimi din numarul partilor prezente si votante va fi comunicat de secretarul general tuturor partilor pentru acceptare.
    c) In cazul in care conferinta nu hotaraste altfel, amendamentul va fi considerat ca acceptat si va intra in vigoare conform procedurilor specificate la paragrafele (2) f) si g).
    (4) Adoptarea si intrarea in vigoare a unui amendament constituind un adaos la o anexa sau la un supliment vor fi supuse procedurii aplicabile unui amendament la anexa.
    (5) Orice parte care nu a acceptat un amendament la un articol sau la anexa, conform paragrafului (2) f) (i), sau un amendament constituind un adaos la o anexa sau la un supliment, conform paragrafului (2) f) (ii), va fi tratata ca nefiind parte numai in scopul aplicarii acestui amendament. Un astfel de tratament se va incheia dupa prezentarea unei notificari de acceptare, conform paragrafului (2) f) (i) sau dupa retragerea obiectiunii conform paragrafului (2) g) (ii).
    (6) Secretarul general va informa toate partile despre orice amendament care intra in vigoare conform acestui articol, precum si despre data la care amendamentul intra in vigoare.
    (7) Orice notificare pentru acceptare, obiectiune sau retragere a obiectiunii la un amendament, conform acestui articol, va fi comunicata in scris secretarului general, care va informa partile despre aceasta notificare si despre data primirii sale.
    (8) Un supliment la conventie va contine numai prevederi de natura tehnica.
    Art. 15
    Semnarea, ratificarea, acceptarea, aprobarea si aderarea
    (1) Prezenta conventie va ramane deschisa pentru semnare la sediul Organizatiei de la data de 30 noiembrie 1990 pana la data de 29 noiembrie 1991, data dupa care ramane deschisa pentru aderare. Orice stat poate deveni parte la aceasta conventie prin:
    a) semnare fara rezerva in ceea ce priveste ratificarea, acceptarea sau aprobarea; sau
    b) semnare sub rezerva ratificarii, acceptarii sau aprobarii, urmata de ratificare, acceptare sau de aprobare; sau
    c) aderare.
    (2) Ratificarea, acceptarea, aprobarea sau aderarea va fi efectuata prin depunerea unui instrument in acest scop la secretarul general.
    Art. 16
    Intrarea in vigoare
    (1) Prezenta conventie va intra in vigoare la 12 luni de la data la care cel putin 15 state fie ca au semnat-o fara rezerva in ceea ce priveste ratificarea, acceptarea sau aprobarea, fie au depus instrumentele necesare de ratificare, de acceptare, de aprobare sau de aderare, conform art. 15.
    (2) Pentru statele care au depus un instrument de ratificare, de acceptare, de aprobare sau de aderare la prezenta conventie dupa ce conditiile de intrare in vigoare au fost indeplinite, dar inainte de data intrarii ei in vigoare, ratificarea, acceptarea, aprobarea sau aderarea va produce efect la data intrarii in vigoare a acestei conventii sau la 3 luni de la data depunerii instrumentului, daca aceasta data este ulterioara.
    (3) Pentru statele care au depus un instrument de ratificare, de acceptare, de aprobare sau de aderare dupa data la care aceasta conventie a intrat in vigoare, prezenta conventie intra in vigoare la 3 luni de la data depunerii instrumentului.
    (4) Orice instrument de ratificare, de acceptare, de aprobare sau de aderare, depus dupa data la care un amendament la prezenta conventie se considera ca a fost acceptat conform art. 14, se aplica conventiei in forma sa modificata.
    Art. 17
    Denuntarea
    (1) Prezenta conventie poate fi denuntata de orice parte in orice moment, dupa expirarea unei perioade de 5 ani de la data la care aceasta conventie intra in vigoare pentru acea parte.
    (2) Denuntarea se efectueaza prin notificare scrisa, adresata secretarului general.
    (3) Denuntarea va produce efect la 12 luni de la primirea notificarii de denuntare de catre secretarul general sau dupa expirarea unei perioade mai lungi care poate fi indicata in notificare.
    Art. 18
    Depozitarul
    (1) Prezenta conventie va fi depusa la secretarul general.
    (2) Secretarul general:
    a) va informa toate statele care au semnat aceasta conventie sau au aderat la aceasta despre:
    (i) fiecare noua semnare sau depunere a unui instrument de ratificare, de acceptare, de aprobare sau de aderare, precum si despre data acesteia;
    (ii) data intrarii in vigoare a acestei conventii; si
    (iii) depunerea oricarui instrument de denuntare a acestei conventii si despre data la care s-a primit aceasta, precum si despre data de la care are efect denuntarea;
    b) va transmite copii certificate conforme de pe aceasta conventie tuturor guvernelor statelor care au semnat-o sau care au aderat la aceasta.
    (3) De indata ce prezenta conventie intra in vigoare o copie certificata conforma va fi transmisa de catre depozitar secretarului general al Organizatiei Natiunilor Unite pentru a fi inregistrata si publicata in conformitate cu art. 102 din Carta Natiunilor Unite.
    Art. 19
    Limbi
    Prezenta conventie este intocmita intr-un singur exemplar original, in limbile araba, chineza, engleza, franceza, rusa si spaniola, toate textele avand aceeasi putere legala.
    Drept care, subsemnatii imputerniciti legal in acest scop de guvernele respective au semnat aceasta conventie.
    Adoptata la Londra la 30 noiembrie 1990.

    ANEXA 1

                            RAMBURSAREA
    cheltuielilor de asistenta

    1. a) Daca nu s-a incheiat un acord privind aranjamentele financiare care sa guverneze actiunile partilor pentru a face fata incidentelor de poluare cu hidrocarburi, pe baza bilaterala sau multilaterala, inainte de producerea incidentului de poluare cu hidrocarburi, partile vor suporta cheltuielile aferente actiunilor lor respective pentru a face fata poluarii, conform subparagrafului (i) sau subparagrafului (ii).
    (i) Daca actiunea a fost intreprinsa de o parte la cererea expresa a unei alte parti, atunci partea solicitanta va rambursa partii asistente costul actiunii sale. Partea solicitanta poate anula cererea sa oricand, dar in acest caz va suporta cheltuielile deja asumate sau suportate de partea asistenta.
    (ii) Daca actiunea a fost intreprinsa de o parte din initiativa proprie, aceasta parte va suporta cheltuielile aferente actiunii sale.
    b) Principiile expuse la subparagraful a) se vor aplica numai daca partile respective nu au convenit altfel, in fiecare caz in parte.
    2. Daca nu s-a convenit altfel, cheltuielile aferente actiunii intreprinse de o parte la cererea unei alte parti vor fi calculate echitabil, conform legii si practicii curente ale partii asistente cu privire la rambursarea acestor cheltuieli.
    3. Partea care cere asistenta si partea asistenta vor coopera, daca este cazul, pentru a incheia orice actiune ca raspuns la o cerere de compensare. In acest scop ele vor acorda consideratia cuvenita regimurilor legale existente. Daca actiunea astfel incheiata nu permite compensarea completa a cheltuielilor pentru operatiunea de asistenta, partea care cere asistenta poate cere partii asistente sa renunte la rambursarea cheltuielilor ce depasesc sumele compensate sau sa reduca cheltuielile care au fost calculate conform paragrafului 2. Ea poate cere, de asemenea, o amanare a rambursarii acestor cheltuieli. La examinarea acestei cereri partile asistente vor acorda consideratia cuvenita necesitatilor tarilor in curs de dezvoltare.
    4. Prevederile acestei conventii nu vor fi interpretate ca prejudiciind cumva drepturile partilor de a recupera de la terte parti cheltuielile aferente actiunilor intreprinse pentru a face fata poluarii sau unei amenintari cu poluarea, in virtutea altor prevederi si reguli aplicabile ale legislatiei nationale si internationale. O atentie speciala se va acorda Conventiei internationale din 1969 privind raspunderea civila pentru daune produse prin poluare cu hidrocarburi si Conventiei internationale din 1971 privind crearea unui fond international de compensare a daunelor cauzate prin poluare cu hidrocarburi sau oricarui amendament ulterior la aceste conventii.



SmartCity5

COMENTARII la Ordonanţa 14/2000

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordonanţa 14 din 2000
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu