Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA Nr

ORDONANTA   Nr. 35 din 25 august 1997

pentru ratificarea Acordului suplimentar de imprumut dintre Romania, Banca Nationala a Romaniei si Comunitatea Europeana, precum si a Memorandumului de intelegere suplimentar dintre Romania si Comunitatea Europeana, semnate la 10 iulie 1997 la Bucuresti si la 24 iulie 1997 la Bruxelles

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 215 din 28 august 1997


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 107 alin. (1) si (3) din Constitutia Romaniei, precum si ale art. 1 lit. a) din Legea nr. 134/1997, pentru abilitarea Guvernului de a emite ordonante,

    Guvernul Romaniei emite urmatoarea ordonanta:

    Art. 1
    Se ratifica Acordul suplimentar de imprumut dintre Romania, in calitate de imprumutat, si Banca Nationala a Romaniei, in calitate de agent al Imprumutatului, si Comunitatea Europeana, in calitate de Imprumutator, precum si Memorandumului suplimentar de intelegere dintre Romania si Comunitatea Europeana, semnate la 10 iulie 1997 la Bucuresti si la 24 iulie 1997 la Bruxelles.
    Art. 2
    Sumele in valuta trase de catre Ministerul Finantelor conform Acordului suplimentar de imprumut se cedeaza la rezerva valutara a statului. Echivalentul in lei al sumelor in valuta trase va fi virat la trezoreria statului pentru finantarea deficitului bugetar, in conditiile legii.
    Art. 3
    Plata dobanzilor, a comisioanelor si a altor costuri care deriva din derularea imprumutului, inclusiv influentele financiare rezultate din diferentele de curs valutar, precum si rambursarea ratelor de capital aferente imprumutului acordat Romaniei de catre Comunitatea Europeana, in conformitate cu prevederile Acordului suplimentar de imprumut mentionat la art. 1, se asigura din bugetul trezoreriei statului si, in completare, de la bugetul de stat.
    Art. 4
    Ministerul Finantelor si Banca Nationala a Romaniei vor duce la indeplinire prevederile prezentei ordonante.

                    PRIM-MINISTRU
                   VICTOR CIORBEA

                          Contrasemneaza:
                          Ministru de stat,
                          ministrul finantelor,
                          Mircea Ciumara

                          Guvernatorul Bancii
                          Nationale a Romaniei,
                          Mugur Isarescu

                          Ministru de stat,
                          ministrul afacerilor externe,
                          Adrian Severin


                          ACORD SUPLIMENTAR DE IMPRUMUT
intre Comunitatea Europeana (in calitate de Imprumutator) si Romania (in calitate de Imprumutat) si Banca Nationala a Romaniei (in calitate de agent al Imprumutatului) semnat la 10 iulie 1997 la Bucuresti si la 24 iulie 1997 la Bruxelles

    Acest Acord suplimentar de imprumut (Acordul suplimentar de imprumut) este incheiat de si intre Comunitatea Europeana, denumita in cele ce urmeaza C.E. sau Imprumutatorul, reprezentata de Comisia Comunitatii Europene, denumita in continuare Comisia, in numele careia actioneaza domnul Yves Thibault de Silguy, membru al Comisiei,
    si
    Romania, denumita in continuare Romania sau Imprumutatul, reprezentata de domnul Mircea Ciumara, ministru de stat, ministrul finantelor,
    si
    Banca Nationala a Romaniei, actionand in numele Imprumutatului, denumita in continuare Agentul, reprezentata de domnul Mugur Isarescu, guvernatorul Bancii Nationale a Romaniei.
    Avand in vedere ca autoritatile romane au solicitat asistenta financiara din partea C.E.,
    avand in vedere ca, prin Decizia nr. 94/369/C.E. din 20 iunie 1994 privind continuarea furnizarii de asistenta financiara Romaniei, Consiliul Uniunii Europene a hotarat sa raspunda favorabil acestei cereri si sa acorde Imprumutatului un nou imprumut pe termen mediu, in valoare de 125 milioane ECU, cu o durata maxima de rambursare de 7 ani, care va fi administrat de Comisie, in deplina consultare cu Comitetul Monetar si in concordanta cu orice acord incheiat intre Fondul Monetar International (F.M.I.) si Romania,
    avand in vedere ca Imprumutatorul, Imprumutatul si Agentul au semnat la data de 12 decembrie 1994 un Acord de Imprumut (Acordul), si un Memorandum de Intelegere privind conditiile de politica economica (Memorandumul), prin care Imprumutatorul intentioneaza sa puna la dispozitia Imprumutatului un imprumut in valoare de pana la 125 milioane ECU,
    avand in vedere ca prima transa, in valoare de 55 milioane ECU (prima transa), a fost eliberata catre Imprumutat la data de 20 noiembrie 1995 in conformitate cu prevederile art. 1 al acordului,
    avand in vedere ca eliberarea celei de-a doua transe a imprumutului a fost amanata ca urmare a implementarii necorespunzatoare de catre autoritatile romane a Memorandumului convenit,
    avand in vedere ca, in contextul unor eforturi reinnoite de aplicare a reformei, autoritatile romane implementeaza in prezent un nou program economic cuprinzator, care urmeaza sa fie sprijinit de F.M.I. si Consiliul de Administratie al F.M.I. a aprobat un nou aranjament stand-by la 22 aprilie 1997,
    avand in vedere ca, in acest context, Comisia si autoritatile romane au stabilit in Memorandumul suplimentar de intelegere termenii si conditiile pentru reactivarea asistentei macrofinanciare din partea Comunitatii,
    avand in vedere ca transa a doua, in valoare de pana la 70 milioane ECU, va fi eliberata in doua subtranse, conform prevederilor Memorandumului suplimentar de intelegere,
    avand in vedere ca, Consiliul sprijina viziunea Comisiei cu privire la disponibilizarea celei de-a doua transe,
    avand in vedere ca, in scopul implementarii transei a doua, Comunitatea Europeana va lansa, in numele C.E. si dupa consultari cu Comitetul Monetar, o emisiune de obligatiuni in valoare de pana la 70 milioane ECU sau va initia alte tranzactii financiare adecvate, ale caror sume vor fi subimprumutate Romaniei si puse la dispozitia Agentului la data la care vor fi primite de catre Comisie (data platii),
    ca urmare, partile la acord au convenit sa completeze acordul dupa cum urmeaza:

    Art. 1
    Cuantumul celei de-a doua transe a imprumutului
    1. Imprumutatorul este de acord sa puna la dispozitia Imprumutatului si, prin prezenta, Imprumutatul solicita eliberarea celei de-a doua transe in valoare de 70 milioane ECU (transa a doua) in aceleasi conditii cu cele aplicabile primei transe acordate conform art. 1 paragraful 2 al acordului, cu exceptia faptului ca anumiti termeni pot fi diferiti in cadrul Contractelor de imprumut ulterioare, la care se face referire in art. 4 din prezentul acord, si Imprumutatorul, Imprumutatul si Agentul reconfirma acordul asupra termenilor acordului, inclusiv ai Contractelor de imprumut, asa cum a fost prevazut in art. 2 de mai jos, si care se refera atat la prima transa cat si la transa a doua.
    2. Transa a doua va fi divizata in doua subtranse, dintre care prima, in valoare de 40 milioane ECU, va fi disponibilizata la cererea Romaniei, avand la baza aprobarea de catre Consiliul de Administratie al F.M.I. a unui nou aranjament stand-by cu Romania si va intra sub incidenta prevederilor Memorandumului suplimentar de intelegere. A doua subtransa va fi disponibilizata cu conditia realizarii de catre Romania a unui progres semnificativ in aplicarea aranjamentului stand-by, precum si a indeplinirii criteriilor de ajustare structurala si a celorlalte conditii stipulate in Memorandumul de intelegere. In cele ce urmeaza, referintele cu privire la transa a doua vor fi referinte la subtransa relevanta sau la ambele subtranse, in functie de context. Suma imprumutului, aferenta fiecarei subtranse, este definita in art. 2 al acordului.
    Art. 2
    Plati
    Urmatorul articol este inclus in acord ca articolul 6 paragraful 5
    ------------------------------------------------------------------
    "Daca Imprumutatul va plati o suma aferenta primei transe sau transei a doua care este mai mica decat suma totala datorata si care poate fi platita conform acordului la data sau inainte de data la care aceasta suma este platita efectiv, prin aceasta Imprumutatul renunta la orice drept pe care l-ar putea avea de a realiza o alocare a sumelor aferente, cum ar fi intre orice sume astfel datorate si platibile si suma platita efectiv, aferenta unei transe sau subtranse si aceste plati vor fi considerate ca fiind alocate, in ordine, in primul rand, pentru orice taxe si cheltuieli, in al doilea rand, pentru orice dobanda pentru platile ulterioare, asa cum s-a stabilit in cadrul art. 4 paragraful 4 al acordului, in al treilea rand, pentru dobanda aferenta capitalului imprumutului, in al patrulea rand, pentru rambursarea capitalului imprumutului, pentru care s-a prevazut ca aceste sume sunt datorate la acea data sau au depasit acest termen. Daca anumite sume sunt datorate in afara celor aferente unei transe sau subtranse si daca Imprumutatul efectueaza plata unei sume mai mici decat cea datorata fara a specifica carei transe ii este aferenta aceasta plata, atunci Imprumutatorul poate decide el insusi carei transe sau subtranse ii corespunde suma respectiva."
    Art. 3
    Conditii prealabile eliberarii transei a doua
    1. Conditiile prealabile, prevazute in cadrul art. 2 paragraful 3 al acordului, privind transferul sumelor nete ale imprumutului sunt in intregime aplicabile celei de-a doua transe.
    2. Avizele juridice care urmeaza sa fie transmise conform art. 2 paragraful 3 (i) din acord vor fi primite de catre Comisie cu cel putin doua zile lucratoare luxemburgheze anterior datei la care C.E. intentioneaza sa efectueze prima tranzactie financiara aferenta transei a doua, aceasta data urmand sa fie comunicata Imprumutatului in avans. Aceste avize juridice vor fi datate nu mai devreme de data intrarii in vigoare a Acordului suplimentar de imprumut, asa cum a fost definit in articolul 5 de mai jos, si nu mai tarziu de doua zile lucratoare luxemburgheze anterior datei la care C.E. intentioneaza sa efectueze tranzactia financiara, si vor prevedea ca, in concordanta cu legile, reglementarile si deciziile obligatorii din punct de vedere juridic, aplicabile in mod curent in Romania, Imprumutatul, prin semnarea Acordului suplimentar de imprumut de catre domnul Mircea Ciumara, ministru de stat, ministrul finantelor, s-a angajat in mod intemeiat si irevocabil sa aduca la indeplinire obligatiile care ii revin in cadrul Acordului suplimentar de imprumut si al acordului. Fara a contraveni prevederilor art. 2 paragraful 3 (i) al acordului, avizul juridic va fi emis de catre ministrul roman al justitiei.
    Art. 3 A
    Rambursarea
    Imprumutatul va rambursa suma aferenta transei a doua, adica 70 milioane ECU, la data si in conditiile stabilite in contractele de imprumut.
    Art. 4
    ECU ca moneda a imprumutului
    Prin prezentul Acord suplimentar de imprumut, articolele 6 (6) si 6 (7) sunt incluse in acord:
    "(6) Valoarea ECU
    -----------------
    Valoarea ECU, la care se face referire in prezentul Acord suplimentar de imprumut, este moneda ECU utilizata periodic ca moneda a Comunitatii Europene si care, in prezent, este reprezentata printr-un cos valutar alcatuit din monedele a 12 state membre ale Comunitatii Europene, dupa cum este specificat mai jos.
    Ca urmare a reglementarii Consiliului C.E. nr. 3.320/94 din 22 decembrie 1994, ECU este compus, in prezent, din urmatoarele valute:

 ----------------------------------------------------------
| 0,6242 | marci germane  | 0,130    |franci luxemburghezi|
|        |----------------|----------|--------------------|
| 0,08784| lire sterline  | 0,1976   | coroane daneze     |
|        |----------------|----------|--------------------|
| 1,332  |franci francezi | 0,008552 | lire irlandeze     |
|        |----------------|----------|--------------------|
| 151,8  | lire italiene  | 1,440    | drahme grecesti    |
|        |----------------|----------|--------------------|
| 0,2198 |guldeni olandezi| 6,885    | pesetas spaniole   |
|        |----------------|----------|--------------------|
| 3,301  | franci belgieni| 1,393    | escudos portugheze |
 ---------------------------------------------------------
    In cadrul art. 109G al Tratatului de infiintare a Comunitatii Europene (Tratatul), asa cum a fost amendat prin Tratatul privind Uniunea Europeana, compozitia cosului valutar aferent ECU nu poate fi schimbata. Orice modificare in structura ECU poate fi stabilita numai de catre Comunitatea Europeana (C.E.), in care caz ECU se va modifica in conformitate cu noua decizie luata.
    Inca de la inceputul celui de-al treilea stadiu al Uniunii Economice si Monetare, valoarea ECU, in raport cu valutele statelor membre ale C.E. care vor participa la acest stadiu, va fi stabilita in mod irevocabil si ECU va deveni o moneda cu drepturi depline. Consiliul European, la intrunirea de la Madrid din 16 decembrie 1995, a stabilit ca aceasta moneda se va numi EURO si ca, in conformitate cu Tratatul, in cazul contractelor denominate prin referire la cosul ECU oficial al Comunitatii Europene, substituirea ECU cu EURO se va face la o paritate de 1 la 1. In consecinta, toate referintele la ECU se vor aplica la EURO.
    (7) Calculul echivalentelor la ECU
    ----------------------------------
    In cazul in care ECU nu este utilizat nici in calitate de unitate de cont a Comunitatii Europene si nici ca moneda a Uniunii Europene, echivalentul in ECU al fiecarei valute componente la un moment dat (Ziua evaluarii) se va realiza in concordanta cu contractele de imprumut."
    Art. 5
    Notificari
    Articolul 8 al acordului se modifica astfel:
    "Toate notificarile in legatura cu acest acord vor fi valabile, daca vor fi transmise catre:

    Pentru C.E.:
         Comisia Europeana Directia generala
         "Afaceri economice si financiare"
         Serviciul Operatiuni Financiare
         Centre A. Wagner
         P.O. Box 1907
         L-2920 Luxembourg
         Fax (352) 4301.36599
    Pentru Romania:
         Ministerul Finantelor
         Directia generala a relatiilor
         financiare cu organisme internationale
         Str. Apolodor nr. 17, Bucuresti, Romania
         Fax (40) 1.312.67.92
    Pentru Agent:
         Banca Nationala a Romaniei
         Directia relatii internationale
         Str. Lipscani nr. 25, Bucuresti, Romania
         Fax (40) 1.312.43.71

    Notificarile referitoare la platile de dobanda pentru fiecare perioada relevanta de dobanda vor fi transmise prin fax sau telex. Alte notificari vor fi transmise prin posta inregistrata. Notificarile devin efective o data cu primirea scrisorii, telexului sau a mesajului transmis prin fax."
    Art. 6
    Diverse
    Acordul suplimentar de imprumut reprezinta parte a acordului si, in masura in care sunt relevanti, termenii si conditiile stipulate in acord si in Memorandum sunt aplicabili, de asemenea, Acordului suplimentar de imprumut, precum si tuturor contractelor referitoare la emisiunea de obligatiuni sau alte tranzactii financiare adecvate, inclusiv o eventuala operatiune de swap, constituind, prin urmare, anexa la acord si, deci, parte integranta a acestuia, fiind considerat ca si contractele de imprumut, asa cum au fost definite in acord.
    Art. 7
    Intrarea in vigoare
    In urma semnarii sale, Acordul suplimentar de imprumut va intra in vigoare la data la care Imprumutatorul va fi primit notificarea oficiala din partea Imprumutatului, atestand ca cerintele constitutionale si alte cerinte legale pentru intrarea in vigoare a acestui Acord suplimentar de imprumut, precum si angajamentul valabil si irevocabil al Romaniei de a-si indeplini obligatiile asumate in cadrul acestui Acord suplimentar de imprumut au fost indeplinite.
    Incheiat la Bucuresti la 10 iulie 1997 si la Bruxelles la 24 iulie 1997, in patru exemplare originale in limba engleza.

                       ROMANIA,
             in calitate de Imprumutat,
                      de catre
                  domnul Mircea Ciumara,
           ministru de stat, ministrul finantelor

                  COMUNITATEA EUROPEANA,
        reprezentata de COMISIA COMUNITATII EUROPENE
                         de catre
             domnul Yves-Thibault de Silguy,
               membru al Comisiei Europene

                BANCA NATIONALA A ROMANIEI,
          in calitate de agent al Imprumutatului
                         de catre
                 domnul Mugur Isarescu,
         guvernatorul Bancii Nationale a Romaniei


    MEMORANDUM SUPLIMENTAR DE INTELEGERE INTRE COMUNITATEA EUROPEANA Si ROMANIA

    1. Consiliul Comunitatii Europene a hotarat, prin Decizia nr. 94/369/C.E.E., sa acorde Romaniei un imprumut pe termen mediu pentru sustinerea balantei de plati, in valoare de 125 milioane ECU, care urma sa fie disponibilizat in doua transe. Conditiile de politica economica ce urmau sa fie indeplinite in vederea disponibilizarii imprumutului au fost convenite de catre Comisie si autoritatile romane in Memorandumul de intelegere semnat la 12 decembrie 1994.
    O prima transa, in valoare de 55 milioane ECU, a fost eliberata in noiembrie 1995. Totusi, disponibilizarea celei de-a doua transe nu a fost posibila datorita unei functionari neadecvate persistente a pietei valutare si a lipsei de progres in ceea ce priveste reformele structurale. Din aceleasi motive, aranjamentul stand-by cu Fondul Monetar International (F.M.I.) nu a fost respectat si a fost anulat.
    De asemenea, Banca Mondiala a inghetat disponibilizarea transei a doua a imprumutului pentru ajustarea structurala a sectorului financiar si a intreprinderilor (FESAL).
    2. Noul guvern format dupa alegerile din noiembrie 1996 a decis sa indrepte cursul politicii economice catre stabilizarea macroeconomica, liberalizarea preturilor si restructurarea intreprinderilor, a sectoarelor financiar si agricol. In decembrie 1996 autoritatile au inceput negocierile cu Fondul Monetar International in vederea obtinerii de asistenta financiara pentru noul program de reforma economica si stabilizare si pentru incheierea unui nou aranjament stand-by. Banca Mondiala are in vedere reactivarea asistentei financiare acordate in cadrul imprumutului FESAL si a unui nou imprumut pentru ajustarea structurala a agriculturii (ASAL).
    In cadrul noului program economic, autoritatile romane si-au exprimat angajamentul pentru:
    - liberalizarea tuturor preturilor, cu exceptia unui numar limitat de preturi aferente utilitatilor publice;
    - liberalizarea regimului comertului exterior, in special prin reducerea taxelor la import si eliminarea tuturor restrictiilor cantitative si a interdictiilor la export (cu exceptia cherestelei si a celor stabilite prin acorduri internationale);
    - reducerea deficitului bugetului public, in special prin reducerea substantiala a subventiilor acordate intreprinderilor;
    - conducerea politicii monetare intr-o maniera prudenta, in scopul asigurarii stabilitatii macroeconomice si al reducerii inflatiei;
    - intarirea sistemului de protectie sociala;
    - restructurarea accelerata a intreprinderilor de stat prin privatizare sau lichidare;
    - restructurarea sectorului agricol prin suspendarea acordarii de credite directionate de catre banca centrala, prin privatizare, stabilirea unei piete functionale a pamantului, precum si lichidarea fermelor de stat care nu sunt viabile.
    3. Pana in prezent, Romania a luat deja un numar de masuri importante, intre care: liberalizarea pietei valutare, asigurarea cadrului pentru aplicarea unei politici valutare flexibile bazate pe principiul pietei si aplicarea unei politici monetare mai riguroase, in scopul reducerii presiunilor inflationiste.
    4. In contextul noului aranjament stand-by, F.M.I. a identificat necesarul de finantare externa remanent, care urmeaza sa fie acoperit partial prin mobilizarea asistentei financiare din partea UE/G-24. Ca urmare a puternicului angajament al autoritatilor romane de a realiza reforme substantiale, precum si ca urmare a pasilor deja realizati in aceasta directie, Comisia Europeana a evaluat conditiile pentru deblocarea transei a doua, in valoare de 70 milioane ECU.
    5. In contextul noului program economic, Comisia Europeana considera ca vechile conditii pentru eliberarea transei a doua, asa cum au fost stabilite in Memorandumul de intelegere din 12 decembrie 1994, nu mai sunt aplicabile. Ca urmare, eliberarea transei a doua, in valoare de maximum 70 milioane ECU, se va realiza in modul urmator:
    - o prima subtransa, in valoare de 40 milioane ECU, va fi disponibilizata dupa aprobarea de catre Consiliul de administratie al F.M.I. a aranjamentului stand-by cu Romania, care se anticipeaza sa aiba loc in luna aprilie 1997;
    - a doua subtransa, in valoare de 30 milioane ECU, va fi disponibilizata la cel putin un trimestru dupa eliberarea primei transe, cu conditia evaluarii pozitive de catre Comisie a progresului realizat in aplicarea reformelor structurale pe baza criteriilor prezentate in anexa nr. 1 la prezentul memorandum.
    6. Imprumutul acordat de Comunitate are ca obiectiv asigurarea unei situatii solide a balantei de plati si consolidarea rezervei valutare. Imprumutul va fi utilizat in exclusivitate de catre Banca Nationala a Romaniei pentru consolidarea rezervelor sale valutare sau pentru asigurarea necesarului de finantare externa prin intermediul pietei valutare.
    7. In cursul anului 1997, Comisia va evalua, in contextul asistentei financiare G-24 si in stransa colaborare cu Fondul Monetar International si cu Banca Mondiala, necesarul de asistenta financiara externa pentru perioada urmatoare, in vederea sprijinirii continuitatii programului de reforma.
    8. Pentru a asigura monitorizarea implementarii adecvate a acestui Memorandum suplimentar de intelegere, Guvernul Romaniei va furniza Comisiei toate informatiile referitoare la situatia economica si financiara a tarii si la progresul realizat in ceea ce priveste conditiile cheie cuprinse in aranjamentul stand-by, ce va fi convenit cu F.M.I., si in acordurile imprumuturilor FESAL si ASAL, ce vor fi incheiate cu Banca Mondiala. Prevederile memorandumului de intelegere initial, din 12 decembrie 1994, referitoare la raportarea unei serii de indicatori pentru monitorizarea situatiei economice si financiare a Romaniei raman in vigoare.
    9. Anexa este parte integranta a Memorandumului suplimentar de intelegere.
    10. Toate notificarile in legatura cu prezentul memorandum de intelegere vor fi valabile, daca vor fi transmise la:

    Pentru C.E.:
         Comisia Europeana
         Directia Generala pentru
         Probleme Economice si Financiare
         Rue de la Loi, 200
         B-1049 Brussels, Belgia
         Fax nr. 32-2-295 27 91
    Pentru Romania:
         Ministerul Finantelor
         Directia generala a relatiilor
         financiare cu organisme internationale
         Str. Apolodor nr. 17,
         Bucuresti, Romania
         Fax nr. 40-1-312 67 92
    Pentru Banca Nationala a Romaniei:
         Directia relatii internationale
         Str. Lipscani nr. 25,
         Bucuresti, Romania
         Fax. nr. 40-1-312 43 67

    Intocmit la Bucuresti la 10 iulie 1997 si la Bruxelles la 24 iulie 1997.

                 Pentru Romania,
              domnul Mircea Ciumara,
        ministru de stat, ministrul finantelor

       Guvernatorul Bancii Nationale a Romaniei,
              domnul Mugur Isarescu

          Pentru Comunitatea Europeana,
       Reprezentata de Comisia Europeana


    ANEXA 1
               CRITERII DE AJUSTARE STRUCTURALA

    Cu ocazia examinarii care va fi efectuata de catre Comisie si care va preceda decizia cu privire la eliberarea transei a doua, autoritatile romane isi iau angajamentul sa realizeze reformele structurale dupa cum urmeaza:
    - Eliminarea tuturor restrictiilor cantitative si a interdictiilor la export (cu exceptia cherestelei si a prevederilor relevante ale acordurilor internationale); eliminarea scutirilor la tarifele de import.
    - Tarifele aferente utilitatilor publice vor trebui ajustate lunar in scopul asigurarii recuperarii costurilor iar Guvernul va trebui sa ia toate masurile necesare pentru a preveni cresterea nominala in conturile de creante aferente acestor intreprinderi.
    - Privatizarea sau lichidarea completa pentru 10 intreprinderi de stat care inregistreaza pierderi foarte mari; inceperea implementarii procedurii de restructurare pentru toate cele 20 de regii autonome clasificate ca fiind utilitati publice; privatizarea sau initierea lichidarii a cel putin 20 de ferme de stat pentru pui si porci.
      Piata valutara trebuie sa ramana in intregime liberalizata, iar cursul de schimb sa fie determinat pe principiul pietei.
      Incetarea refinantarii de catre Banca Nationala a Romaniei a creditelor directionate pentru agricultura si industrie. Toate subventiile care vor fi mentinute pentru agricultura si industrie vor fi evidentiate in mod clar in buget.



SmartCity5

COMENTARII la Ordonanţa 35/1997

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordonanţa 35 din 1997
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu