Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA Nr

ORDONANTA   Nr. 57 din 21 august 1998

privind aprobarea participarii Ministerului Turismului la Comisia Europeana de Turism si la Asociatia de Promovare Turistica Internationala - "Die Donau"

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 309 din 26 august 1998


SmartCity3


    In temeiul art. 107 alin. (1) si (3) din Constitutia Romaniei si al art. 1 pct. 14 lit. c) din Legea nr. 148/1998 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,

    Guvernul Romaniei emite urmatoarea ordonanta:

    Art. 1
    Se aproba participarea Ministerului Turismului la Comisia Europeana de Turism, cu sediul la Bruxelles, al carei statut este prezentat in anexa nr. 1 care face parte integranta din prezenta ordonanta.
    Cheltuielile ocazionate de contributia anuala vor fi suportate din bugetul Ministerului Turismului.
    Art. 2
    Se aproba participarea Ministerului Turismului la Asociatia de Promovare Turistica Internationala - "Die Donau", cu sediul la Viena, al carei statut este prezentat in anexa nr. 2 care face parte integranta din prezenta ordonanta.
    Cheltuielile ocazionate de contributia anuala vor fi suportate din bugetul Ministerului Turismului.

                 PRIM-MINISTRU
                  RADU VASILE

                       Contrasemneaza:
                       Ministrul turismului,
                       Sorin Frunzaverde

                       p. Ministrul afacerilor externe,
                       Mihai Ungureanu,
                       secretar de stat

                       Ministrul finantelor,
                       Daniel Daianu

    ANEXA 1

                             STATUTUL
                    Comisiei Europene de Turism

    I. Numele, sediul, personalitate juridica

    Art. 1
    1. Comisia Europeana de Turism, denumita in continuare C.E.T., este o asociatie internationala cu scop nelucrativ, liber constituita din organizatii nationale oficiale de turism din Europa.
    2. Sediul asociatiei este stabilit intr-o comuna a Regiunii bruxelleze. In prezent sediul este 61, Rue du Marche aux Herbes, B-1000 Bruxelles. Sediul poate fi transferat oriunde in Belgia, prin simpla decizie a comitetului asociatiei, publicata in aceeasi luna in anexele Monitorului belgian.
    3. C.E.T. este o asociatie internationala de drept belgian, infiintata in baza legii din 25 octombrie 1919 cu privire la acordarea personalitatii civile asociatiilor internationale cu scop caritabil, religios, stiintific, artistic sau pedagogic.

    II. Domeniul de activitate al asociatiei internationale

    Art. 2
    1. C.E.T. are ca obiectiv instructiv punerea in valoare a turismului european in statele neeuropene prin toate mijloacele utile, fara a prejudicia scopul sau nelucrativ.
    2. In domeniul turismului, C.E.T. isi propune sa asigure o colaborare stiintifica, instructiva si informativa intre membrii sai.
    3. Actiunile sale trebuie, de asemenea, sa tina seama de particularitatile culturale, lingvistice, geografice si economice ale Europei.
    4. Prin actiunile sale C.E.T. trebuie sa atraga atentia autoritatilor guvernamentale europene, ca si publicului larg, asupra importantei activitatii turistice, precum si asupra necesitatii de a-i asigura dezvoltarea prin masuri colective adecvate. In acest sens, C.E.T. indeplineste o misiune instructiva si de informare.

    III. Membrii si contributiile financiare

    Art. 3
    Membrii
    1. Pot fi membri activi, bucurandu-se de drepturi egale, organizatiile turistice nationale ale tuturor statelor suverane care se gasesc pe teritoriul european.
    2. Pot deveni membri asociati comunitatile regionale interfrontaliere si alte organisme importante din domeniul turismului.
    3. C.E.T. intretine raporturi stranse de cooperare permanenta cu Uniunea Europeana (U.E.), in mod special, cu directia sa generala responsabila de turism, care ocupa un loc permanent in cadrul Adunarii generale a C.E.T., fara drept de vot.
    Art. 4
    Colaborarea cu alte organizatii
    1. Pentru a intensifica colaborarea cu organismele U.E. cu vocatie turistica, C.E.T. intretine contacte permanente cu membrii responsabili ai Parlamentului European. In acest scop, C.E.T. poate institui un consiliu parlamentar consultativ, format, la invitatia sa, din membrii influenti ai Parlamentului European.
    2. C.E.T. are legaturi permanente de cooperare cu Grupul european de actiune turistica (European Tourism Action Group - E.T.A.G.), fondat de C.E.T. Conducerea C.E.T. sprijina administrativ E.T.A.G. in masura posibilitatilor.
    3. C.E.T. poate fi membru afiliat al Organizatiei Mondiale a Turismului (O.M.T./W.T.O.). C.E.T. organizeaza reuniuni/conferinte comune cu O.M.T., in functie de posibilitati si de scopurile urmarite.
    4. O legatura permanenta este mentinuta cu Organizatia de Cooperare si Dezvoltare Economica (O.C.D.E.).
    5. De altfel, in functie de necesitati, contacte permanente sau ad-hoc sunt stabilite pe plan european si national cu intreprinderile, organizatiile si organismele politice, daca si in masura in care aceste contacte sunt de natura sa ajute C.E.T. in indeplinirea misiunii sale.
    Art. 5
    Contributiile financiare
    1. In fiecare primavara, Adunarea generala a C.E.T. fixeaza in ECU contributia membrilor activi pentru anul financiar urmator (an civil). Valoarea fiecarei contributii este calculata in functie de criteriile stabilite prin regulamentul financiar separat care trebuie adoptat de adunarea generala.
    2. Contributiile membrilor asociati sunt stabilite de catre reprezentantii lor si de directorul C.E.T., cu scopul de a fi aprobate de adunarea generala in fiecare sesiune de primavara.
    3. Contributiile pentru anul in curs trebuie achitate pe parcursul primului trimestru, cel mai tarziu pana la 30 iunie. In caz de intarziere a platii, contributia sau soldul datorat sunt majorate cu penalitati fixate la 1% pe luna, incepand cu 1 iulie.

    IV. Organizarea

    Organizarea interioara a C.E.T. este adaptata in permanenta nevoilor unui management modern, in scopul de a se obtine proceduri decizionale rapide, o gestionare eficienta si cheltuieli administrative limitate, ca rezultat al concentrarii fortelor.

    Art. 6
    Organele C.E.T. sunt:
    1. adunarea generala;
    2. comitetul;
    3. presedintele;
    4. directorul;
    5. revizorii.

    1. Adunarea generala
    Art. 7
    1. In fiecare an, adunarea generala se reuneste in doua (2) sesiuni ordinare.
    2. Adunarea generala de primavara are loc in aprilie/mai, iar cea de toamna, in septembrie/octombrie, in orase si in locuri de reuniune usor accesibile din Europa.
    3. Pe langa problemele obisnuite si cele statutare, tara gazda poate propune participantilor un program care sa le permita acestora cunoasterea aspectelor turistice, politice si culturale ale tarii.
    4. O adunare generala extraordinara poate fi convocata la cererea a doua treimi din membrii activi sau a presedintelui.
    5. Adunarea generala se reuneste in urma convocarii scrise, adresata cu cel putin 30 de zile inaintea sesiunii si continand ordinea de zi completa.
    Art. 8
    1. Adunarea generala are puteri depline in realizarea scopului asociatiei. In mod special, sunt rezervate competentei adunarii generale urmatoarele prerogative:
    a) alege comitetul;
    b) aproba raportul anual, bilantul si conturile anuale;
    c) examineaza si aproba programul de actiune si activitatile de marketing;
    d) statueaza asupra cererilor membrilor activi. Aceste cereri trebuie sa parvina directorului cu patruzeci si cinci (45) de zile inainte de data tinerii adunarii generale;
    e) fixeaza, in sesiunea de primavara, nivelul contributiei membrilor pentru anul urmator;
    f) decide asupra admiterii si/sau excluderii membrilor activi si/sau asociati, cu o majoritate de doua treimi (2/3). Excluderea membrilor activi si/sau asociati trebuie anuntata acestora inainte de luarea deciziei de catre adunarea generala;
    g) se pronunta asupra altor probleme ridicate de comitet sau de presedinte;
    h) alege presedintele si vicepresedintii;
    i) numeste directorul;
    j) numeste dintre membrii sai doi revizori care sa lucreze cu titlu onorific;
    k) numeste, de asemenea, revizori profesionisti pe termen de un an;
    l) decide asupra destinatiei soldului activ, in caz de dizolvare;
    m) poate modifica statutul, cu majoritatea a doua treimi (2/3) a membrilor activi;
    n) decide, cu majoritatea a doua treimi (2/3), asupra posibilitatilor de revocare a unui membru al comitetului care s-a abatut in mod grav de la indeplinirea indatoririlor care ii reveneau. Aceasta procedura se aplica si presedintelui.
    2. Decizia de a dizolva C.E.T. intra in competenta adunarii generale.
    3. Sedintele adunarii generale se pot desfasura in mod valabil doar daca jumatate plus unul din membrii activi sunt prezenti. Cu exceptia cazurilor prevazute expres, deciziile sunt luate cu majoritatea simpla a voturilor membrilor activi, valabil exprimate.
    4. Deciziile luate de adunarea generala sunt comunicate tuturor membrilor. Aceste rezolutii sunt, de asemenea, consemnate intr-un registru pastrat la sediul asociatiei si pus la dispozitie tuturor membrilor.
    Nu se vor lua decizii asupra problemelor care nu au fost inscrise pe ordinea de zi.
    Art. 9
    Dreptul de vot
    Fiecare membru prezent dispune de un singur vot.
    Art. 10
    Drepturile si obligatiile membrilor
    1. Toti membrii activi au in aceeasi masura dreptul de a participa la adunarile generale, unde isi pot exercita dreptul de a alege si de a fi alesi. Doar membrii activi pot fi alesi in diferitele functii enumerate in prezentul statut.
    2. Toti membrii activi au dreptul, in mod egal, sa fie reprezentati la intervale adecvate in comitetele C.E.T. si in comitetele permanente sau temporare.
    3. Toti membrii au dreptul sa primeasca gratuit rezultatele studiilor de piata realizate de C.E.T., in masura in care aceste studii au fost finantate exclusiv din resursele proprii ale comisiei.
    4. Toti membrii pot sa participe, daca acopera o parte corespunzatoare din costuri, la activitatile ad-hoc de marketing si la studiile de piata care sunt realizate de subgrupuri, sub patronajul C.E.T.
    5. Membrii activi si asociati au obligatia de a plati contributiile in termenele prevazute la art. 5 alin. 3.
    6. Presedintele, directorul sau oricare alt inalt responsabil al organizatiilor, care sunt membri activi, trebuie sa ia parte la cel putin una (1) din adunarile generale, in fiecare an, si sa fie reprezentat corespunzator la cele la care nu participa personal.
    7. Membrii activi pot sa puna la dispozitie C.E.T., cu acordul acestora, colaboratori (colaboratoare) responsabili ai sediilor si reprezentantelor lor in strainatate. Durata mandatului acestora este reglata de prevederile statutare. Aceasta activitate este efectuata cu titlu benevol, dar sumele necesare desfasurarii acestei activitati sunt rambursate de C.E.T.
    8. Doar membrii asociati au dreptul sa participe la sesiunile adunarii generale si sa primeasca toate informatiile de care dispune si pe care le difuzeaza C.E.T.

    2. Comitetul
    Art. 11
    1. Comitetul se compune din 11 membri activi, plus:
    - presedintele;
    - vicepresedintii;
    - nu mai mult de patru (4) factori de conducere din partea membrilor;
    - presedintele grupului de studii;
    - doi (2) responsabili de marketing din partea membrilor;
    - presedintele unui grup operational.
    2. Unul din membrii comitetului va fi cetatean belgian sau cetatean al unei tari apartinand U.E.
    3. Comitetul poate, dupa cum doreste, sa invite una din urmatoarele persoane sa participe la sedinte in calitate de observator:
    - un reprezentant al Uniunii Europene;
    - un reprezentant al Parlamentului European;
    - orice alta persoana care ar putea aduce o contributie utila.
    4. Componenta comitetului trebuie sa reflecte o repartizare echitabila a tarilor membre active ale C.E.T. O tara membra nu poate fi reprezentata in comitet de mai mult de doi (2) dintre cetatenii sai.
    5. Durata mandatelor este de 2 ani. Totusi mandatul presedintelui are o durata de 3 ani. Mandatele membrilor comitetului nu pot fi reinnoite.
    6. Sarcinile comitetului sunt, in principal, urmatoarele:
    a) se reuneste de doua, pana la trei ori pe an;
    b) propune adunarii generale candidatura presedintelui;
    c) propune adunarii generale candidaturile vicepresedintilor;
    d) desemneaza directorul care urmeaza a fi ales de adunarea generala si ii intocmeste acestuia contractul de munca;
    e) propune adunarii generale candidatura revizorilor;
    f) propune adunarii generale valoarea contributiilor membrilor activi si/sau asociati si bugetul;
    g) examineaza in permanenta strategia C.E.T. si propune adunarii generale spre aprobare programele de marketing si studiile de piata, precum si, atunci cand este cazul, alte probleme importante pentru C.E.T.;
    h) instituie un grup de lucru de studii, subordonat directorului care, la randul sau, supune rapoartele grupului comitetului;
    i) propune adunarii generale admiterea de noi membri activi si/sau asociati si excluderea fostilor membri;
    j) in cazul nerespectarii grave de catre un membru al comitetului a obligatiilor asumate, comitetul, dupa ce acesta a fost avertizat, propune adunarii generale revocarea sa. Aceasta procedura se aplica si presedintelui.
    7. Actionarea in justitie este intentata sau sustinuta, in numele asociatiei, de catre comitet, la initiativa presedintelui, sau de catre doi membri ai comitetului.
    8. Deciziile sunt luate cu majoritatea simpla a membrilor prezenti.
    9. In cazul votului egal, se decide in functie de votul presedintelui (cu exceptia cazului in care se alege presedintele).

    3. Presedintele
    Art. 12
    1. Presedintele, care trebuie sa faca parte in mod obligatoriu dintr-un organism cu statut de membru activ, este ales pentru un mandat de trei (3) ani si nu poate fi reales.
    2. Presedintele
    a) reprezinta C.E.T. impreuna cu directorul atat in interiorul, cat si in exteriorul asociatiei;
    b) convoaca adunarea generala cu un preaviz de 30 de zile si prezideaza sesiunea;
    c) convoaca sedintele comitetului si prezideaza sesiunile acestuia;
    d) supervizeaza activitatea directorului.
    3. In cazul in care presedintele este in incapacitate de a-si exercita atributiile, locul acestuia va fi luat de cel mai in varsta dintre vicepresedinti.
    4. Presedintele isi exercita atributiile cu titlu onorific. Cheltuielile de deplasare si celelalte cheltuieli sunt suportate de organizatia din care face parte.

    4. Directorul
    Art. 13
    1. Directorul este ales pentru doi (2) ani de catre adunarea generala, la propunerea comitetului. El poate fi reales pentru mandate de doi ani, pana la varsta de 70 de ani.
    2. Obligatiile directorului sunt urmatoarele:
    a) reprezinta conducerea C.E.T. in cadrul bugetului aprobat de adunarea generala;
    b) este responsabil de gestiunea administrativa si angajeaza colaboratoarele si colaboratorii necesari;
    c) vegheaza la executia activitatilor de marketing hotarate de C.E.T. In acest scop, grupurile operationale si grupul de lucru de studii raporteaza asupra activitatii lor, prin intermediul directorului, al comitetului si adunarii generale;
    d) poate, in functie de necesitati si pe propria raspundere, sa instituie grupuri de lucru ad-hoc;
    e) este responsabil de gestiunea contabila si de arhivare, activitati care se efectueaza, in principiu, la sediul conducerii;
    f) intretine relatii active si sustinute cu toti membrii, cu mediile proprii Uniunii Europene, cu Parlamentul European si cu alte medii politice si private importante pentru C.E.T.
    3. Toate actiunile care angajeaza asociatia sunt semnate, exceptand cazul in care se face o procura speciala, de director, care nu trebuie sa justifice partenerilor aceasta putere care ii este conferita de drept.

    5. Revizorii
    Art. 14
    1. Adunarea generala, la propunerea comitetului, alege dintre membrii sai doi revizori, care exercita un mandat onorific. Acest mandat este de trei (3) ani si poate fi prelungit pentru alte doua mandate de trei ani.
    2. Revizorii prezinta bilantul si conturile exercitiului financiar precedent, pana la sfarsitul lunii iunie a fiecarui an. Ei trimit comitetului, pana cel mai tarziu la 31 august, un raport scris de revizuire, pentru a fi supus adunarii generale.
    3. La propunerea comitetului, adunarea generala numeste revizori profesionisti pe o perioada de un an.

    V. Grupurile operationale

    Art. 15
    1. Comitetul poate recomanda urmarirea activitatii si/sau crearea unor grupuri operationale in regiuni selectionate.
    2. Presedintii grupurilor operationale iau parte in mod legal la adunarile generale ale C.E.T. si, la cerere, la sedintele comitetului.
    3. Grupurile operationale sunt sub responsabilitatea directorului si coordonate de acesta.

    VI. Gestionarea financiara si contabila

    Art. 16
    Sumele incasate de C.E.T. cuprind:
    a) cotizatiile membrilor;
    b) sumele varsate de Uniunea Europeana;
    c) varsamintele sponsorilor si contributiile la operatiunile conexe;
    d) orice alta sursa de finantare.
    Art. 17
    1. Contabilitatea este tinuta de conducerea C.E.T.
    2. Contabilitatea este tinuta in ECU sau in orice alt deviz, in functie de decizia luata de comitet.
    3. Anul administrativ si contabil este anul civil.
    4. Detaliile sunt fixate printr-un regulament financiar separat.

    VII. Demisia si dizolvarea

    Art. 18
    1. Demisia unui membru activ sau asociat trebuie sa fie notificata in scris directorului, cu un preaviz de minimum douasprezece luni, pentru sfarsitul exercitiului urmator.
    2. Demisia nu atrage nici un fel de obligatie a C.E.T. fata de membrul demisionar. Membrul care inceteaza sa mai faca parte din asociatie, indiferent de motivatie, nu are nici un drept asupra fondului social.
    3. Membrul demisionar trebuie sa depuna integral contributia sa, calculata pana la data la care demisia este efectiva.
    Membrul activ sau asociat care face obiectul excluderii de catre adunarea generala trebuie, la randul sau, sa depuna integral contributia sa, calculata pana la data la care decizia de excludere a fost luata.
    4. C.E.T. nu poate fi dizolvata decat in urma deciziei luate in unanimitate de adunarea generala. Dizolvarea devine efectiva la sfarsitul exercitiului urmator.
    5. In caz de dizolvare, responsabilitatea membrilor pentru datoriile C.E.T. se limiteaza la valoarea eventualelor contributii anuale care nu au fost platite pana la data luarii deciziei de dizolvare.
    6. In caz de dizolvare, adunarea generala numeste un lichidator care nu poate fi unul dintre membrii sai.
    Art. 19
    Tot ceea ce nu este prevazut prin prezentul statut si, in mod special, anunturile care trebuie facute in anexele Monitorului belgian, vor fi reglate conform legii.
    Revizuit pentru a fi anexat la hotararea regala din 18 mai 1998.

    ANEXA 2

                              STATUTUL
       Asociatiei de Promovare Turistica Internationala - "Die Donau"

    1. Denumirea, sediul si domeniul de activitate ale asociatiei
    1.1. Denumirea asociatiei este Asociatia de Promovare Turistica Internationala - "Die Donau".
    1.2. Asociatia isi are sediul la Viena.
    1.3. Asociatia isi desfasoara activitatea in regiunea dunareana a Austriei si in strainatate, in zonele dunarene ale tarilor membre, precum si in intreaga lume, pe toate pietele trimitatoare de turisti.
    1.4. Nu se intentioneaza infiintarea unor filiale in sensul art. 11 din Legea asociatiilor din 1951, in acceptiunea valabila atunci.
    1.5. Anul de activitate al asociatiei este identic cu cel calendaristic.
    2. Scopul asociatiei
    Asociatia, a carei activitate nu are ca scop realizarea de venituri, ci promovarea turistica in folos comun, impreuna, in toata lumea, a regiunilor dunarene definite geografic din tarile membre, doreste sa contribuie, prin activitatea sa, la mentinerea intelegerii reciproce a popoarelor, in care scop oamenii din toate tarile sunt atrasi sa viziteze Dunarea si zonele invecinate, pentru a cunoaste oferta culturala, turistica si sportiva a acestora.
    3. Caile de realizare a scopului asociatiei si modul de obtinere a mijloacelor
    3.1. Caile prin care se realizeaza
    Orice modalitate de promovare, prin cuvant si scris, imagine si sunet, inclusiv:
    - conferinte de presa si expuneri;
    - calatorii de studiu si seminarii;
    - infiintarea unei biblioteci si a unei arhive-dia;
    - editarea de prospecte si videofilme;
    - editarea unui buletin de presa;
    - organizarea de targuri turistice de specialitate.
    3.2. Mijloace materiale
    Contributii ale membrilor, contributii din sponsorizari, donatii si alte actiuni similare.
    4. Tipul calitatii de membru
    Membrii asociatiei se impart in:
    - membri de drept: organismele nationale de turism ale statelor dunarene, respectiv institutii cu rang similar (de exemplu: Oesterreichische Werbung - Oficiul national de promovare turistica al Austriei);
    - membri sustinatori: ofertanti din zona Dunarii, care colaboreaza la asociatie ca sponsori;
    - membri de onoare: persoane numite, care au adus servicii deosebite asociatiei.
    5. Obtinerea calitatii de membru
    Pot deveni membri institutiile de turism corespunzatoare din tarile riverane, precum si organizatiile si intreprinderile care sunt interesate intr-o activitate a turismului in zona dunareana.
    Acceptarea de membri de drept sau sustinatori se face de catre adunarea generala. Acceptarea poate fi refuzata fara indicarea motivelor. Acceptarea se face pe baza unei majoritati calificate de doua treimi din numarul voturilor. Acceptarea devine valabila dupa ce a fost depusa contributia de membru.
    Numirea membrilor de onoare se face la cererea presedintelui, cu prilejul adunarii generale, cu o majoritate calificata de doua treimi din numarul voturilor.
    Inaintea constituirii asociatiei se procedeaza la acceptarea provizorie a candidatilor. Aceasta apartenenta devine valabila dupa constituirea asociatiei.
    6. Terminarea calitatii de membru
    Calitatea de membru se stinge in cazul persoanelor juridice prin pierderea personalitatii juridice, prin retragerea benevola, prin stergere sau prin excludere.
    6.1. Retragerea benevola se poate face numai la sfarsitul fiecarui an calendaristic. Retragerea trebuie anuntata cel putin cu un an inaintea adunarii generale ordinare, printr-o scrisoare recomandata, deoarece toate actiunile de promovare in care sunt cuprinsi toti membrii asociatiei nu pot fi modificate in termene mai scurte.
    Dupa instiintarea retragerii unui membru, trebuie platite totusi contributia anuala pentru anul bugetar in curs, precum si costurile ce se cuvin din actiunile de promovare in curs sau planificate, la care membrul care se retrage este inca participant.
    6.2. Stergerea unui membru poate fi hotarata de adunarea generala cu o majoritate de doua treimi din numarul voturilor, atunci cand membrul, desi atentionat de trei ori, nu a platit contributia si/sau nu corespunde scopului asociatiei de actiune in comun si de colaborare. Obligatia de plata a contributiei cuvenite ramane valabila pana la data cand s-a declarat stergerea.
    6.3. Excluderea unui membru din asociatie poate fi hotarata de adunarea generala cu o majoritate de doua treimi din numarul voturilor, pentru incalcari grosolane ale obligatiilor membru. Obligatia platii contributiei pentru anul pana cand se ia hotararea ramane in continuare valabila.
    In acelasi mod poate fi retrasa si calitatea de membru de onoare.
    7. Suspendarea calitatii de membru poate fi hotarata de adunarea generala, atunci cand membrul, desi atentionat de trei ori, nu a platit contributia anuala si/sau nu corespunde scopului asociatiei de actiune in comun si de colaborare.
    Apartenenta ramane valabila, dar fara drepturile si obligatiile unui membru. Acestea pot fi recastigate prin hotararea adunarii generale, daca membrul in cauza si-a achitat contributia de membru.
    Pentru aceste hotarari este necesara, de asemenea, o majoritate de doua treimi din numarul voturilor.
    8. Drepturi si obligatii ale membrilor
    Membrii sunt indreptatiti sa participe la toate activitatile asociatiei si sa beneficieze de sprijinul acesteia.
    Membrii de drept au drept de vot in adunarea generala si drept de alegere.
    Membrii sustinatori si membrii de onoare au dreptul de a participa la adunarea generala si de a fi ascultati. Ei au drept de vot consultativ.
    Membrii sunt obligati sa plateasca punctual contributia de membru, la valoarea hotarata in adunarea generala, si sa evite tot ceea ce ar putea aduce daune imaginii si scopului asociatiei. Ei sunt obligati sa acorde atentie statutului asociatiei si hotararilor organelor asociatiei.
    Membrii de onoare sunt scutiti de plata contributiei de membru.
    9. Organele asociatiei sunt:
    a) presedintele;
    b) adjunctul presedintelui;
    c) consiliul de conducere;
    d) secretariatul general;
    e) comitetul de marketing;
    f) adunarea generala;
    g) cenzorii.
    9. a) Presedintele
    Conduce activitatea asociatiei, convoaca adunarea generala, conduce prezidiul la sedintele comitetului de marketing si propune hotararile privind activitatile asociatiei. El reprezinta asociatia in exterior si are drept de semnatura.
    Secretariatul general ii este subordonat.
    In caz de urgenta, presedintele, in situatii care revin domeniului de activitate al adunarii generale, dupa consultarea cu membrii consiliului de conducere si daca acestia nu pot fi gasiti, este indreptatit sa ia hotararile independent, pe propria raspundere; acestea trebuie sa fie aprobate ulterior de adunarea generala. Functia de presedinte este onorifica, neremunerata.
    9. b) Adjunctul presedintelui
    La adunarea generala se aleg dintre membri primul si al doilea adjunct al presedintelui pentru o durata de 3 ani, care, fara a afecta dreptul de control al presedintelui, il pot reprezenta pe acesta la toate manifestarile si sedintele. Ei formeaza, impreuna cu presedintele, consiliul de conducere al asociatiei si il consiliaza pe presedinte. Presedintele este reprezentat de primul adjunct; daca primul adjunct nu este disponibil, sarcinile primului adjunct sunt preluate de al doilea adjunct.
    Realegerea aceleiasi persoane este acceptata. Functia adjunctilor presedintelui este onorifica, neremunerata.
    9. c) Consiliul de conducere
    Consiliului de conducere ii revin toate sarcinile care nu au fost precizate prin statut sau de alte organe ale asociatiei.
    El se compune din presedinte si din doi adjuncti ai sai. Consiliul poate sa avizeze unele proiecte sau actiuni care au fost hotarate in sedinta comitetului de marketing sau in adunarea generala. Durata de functionare a consiliului este de 3 ani, realegerea acelorasi persoane fiind acceptata. Consiliul este apt de a lua hotarari cand toti membrii sai au fost invitati si sunt prezenti. Consiliul de conducere poate lua hotarari cu o majoritate simpla de voturi.
    Consiliul de conducere are dreptul de a coopta alt membru in locul celui care nu poate participa, numai cu obtinerea aprobarii ulterioare in urmatoarea adunare generala.
    Locul presedintelui in consiliu il are presedintele, iar in cazul in care acesta este retinut, el este inlocuit de unul din adjunctii sai.
    9. d) Secretariatul general
    Secretariatul general conduce activitatea asociatiei si se subordoneaza presedintelui. Are sarcina elaborarii hotararilor adunarii generale si ale comitetului de marketing. Numirea secretarului general se face de catre presedinte. Secretarul general este salariat al asociatiei.
    9. e) Comitetul de marketing
    Se compune din reprezentanti ai tarilor membre si din membri sustinatori.
    Comitetul de marketing propune si hotaraste asupra problemelor actuale de promovare. El se intruneste de minimum 3 ori pe an. Hotararea se elaboreaza in conditiile prevazute la pct. 9 c).
    9. f) Adunarea generala
    Adunarea generala ordinara are loc o data pe an. Toti membrii trebuie sa fie anuntati in scris cu cel putin doua saptamani inaintea tinerii adunarii generale.
    Convocarea adunarii generale se face cu mentionarea ordinii de zi.
    Convocarea se face de catre presedinte sau de unul dintre adjuncti.
    O adunare generala extraordinara poate avea loc la hotararea consiliului de conducere sau a adunarii generale ordinare ori la cererea scrisa, intemeiata, a cel putin 4 membri sau la cererea comisiei de cenzori, in cadrul a doua luni.
    Presedintia adunarii generale este detinuta de reprezentantii fiecarei tari in care se tine sedinta.
    Dreptul de decizie al adunarii generale
    Adunarea generala poate decide daca cel putin jumatate din reprezentantii membrilor asociatiei sunt prezenti. Daca numarul membrilor nu s-a intrunit la ora stabilita, se convoaca o jumatate de ora mai tarziu o noua adunare generala cu aceeasi ordine de zi, fara a se mai lua in calcul numarul reprezentantilor membrilor asociatiei prezenti. Asupra acestei situatii se va indica expres in invitatie.
    Fiecare membru cu drept de vot are un vot. Persoanele juridice sunt reprezentate printr-un imputernicit.
    Transmiterea dreptului de vot unui alt membru printr-o imputernicire scrisa este acceptata.
    Toate alegerile si hotararile se fac, in masura in care statutul nu prevede altfel, cu o majoritate simpla de voturi. In caz de egalitate de voturi, parerea presedintelui va decide.
    Sarcinile adunarii generale
    a) hotararea privind statutul si functionarea sau modificari ale acestora (2/3 majoritate);
    b) numirea si revocarea membrilor consiliului de conducere al cenzorilor;
    c) hotararea privind primirea de noi membri sau excluderea unui membru (2/3 majoritate);
    d) hotararea privind suspendarea calitatii de membru (2/3 majoritate);
    e) primirea si aprobarea rapoartelor de control si a executarii financiare - verificare contabila;
    f) stabilirea marimii contributiei financiare;
    g) hotararea privind planificarea bugetului;
    h) hotararea privind programul de marketing;
    i) hotararea privind desfiintarea benevola a asociatiei (2/3 majoritate);
    j) elaborarea de propuneri si decizii privind diverse probleme.
    9. g) Cenzorii
    Adunarea generala stabileste 2 cenzori pentru o durata de un an. Realegerea aceleiasi persoane este posibila. Cenzorilor le revine sarcina controlului financiar al asociatiei si verificarea contabila. Ei raporteaza adunarii generale despre verificarea efectuata.
    10. Arbitrajul
    a) in toate neintelegerile aparute in raporturile din asociatie se recurge la arbitraj;
    b) arbitrajul se constituie din 5 membri de drept. Este alcatuit astfel incat fiecare parte implicata sa poata numi, in decurs de doua saptamani, 2 membri ca arbitri. Arbitrii astfel numiti aleg prin majoritate de voturi un al cincilea membru care sa fie presedintele arbitrajului. In caz de egalitate de voturi, se trage la sorti;
    c) arbitrajul poate lua hotararile in prezenta tuturor membrilor sai, cu majoritate simpla de voturi. Se judeca dupa propria constiinta si experienta, hotararile fiind definitive in cadrul asociatiei.
    11. Desfiintarea asociatiei
    11.1. Desfiintarea benevola a asociatiei se poate hotari numai intr-o adunare generala extraordinara, special convocata in acest sens si cu o majoritate de doua treimi din numarul voturilor.
    11.2. Ultimul consiliu de conducere al asociatiei trebuie sa anunte in scris desfiintarea benevola organelor asociatiei si este obligat, in spiritul Legii asociatiilor din 1951, sa faca cunoscuta desfiintarea asociatiei intr un mijloc public de informare.
    11.3. Patrimoniul asociatiei aparut, de asemenea, in cazul lichidarii asociatiei, nu poate fi predat in nici un caz, indiferent de forma, membrilor asociatiei, ci trebuie sa fie predat, prin hotararea adunarii generale, care a decis desfiintarea unor organizatii cu scopuri de binefacere sau religioase recunoscute, conform art. 34 lit. ff) din Regulamentul federal austriac, de catre consiliul de conducere al asociatiei care se retrage sau de un lichidator care a fost desemnat pentru aceasta de adunarea generala.



SmartCity5

COMENTARII la Ordonanţa 57/1998

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordonanţa 57 din 1998
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu