CRITERII Nr. 1043 din 20 septembrie 1991
pentru selectarea societatilor comerciale care se privatizeaza prin vanzare de
actiuni, inainte de organizarea Fondurilor Proprietatii Private si a Fondului
Proprietatii de Stat
ACT EMIS DE: AGENTIA NATIONALA PENTRU PRIVATIZARE
PUBLICATE IN: MONITORUL OFICIAL NR. 200 din 2 octombrie 1991
1. Potrivit prevederilor cap. V din Legea nr. 58/1991, pe baza propunerilor
societatilor comerciale si la recomandarea ministerelor de resort, Agentia
Nationala pentru Privatizare (A.N.P.) poate selecta pana la 0,5% din totalul
societatilor comerciale cu capital social de stat, in vederea privatizarii prin
vanzare de actiuni, inainte de organizarea Fondurilor Proprietatii Private si a
Fondului Proprietatii de Stat.
2. Criteriile de baza in functie de care se vor recomanda si selecta
societatile comerciale se refera, in principal, la:
- societatea comerciala sa fie potential profitabila;
- atitudinea salariatilor sa fie favorabila privatizarii societatii
comerciale;
- salariatii, alti investitori romani si straini sa fie interesati in
cumpararea de actiuni ale societatii comerciale;
- activitatea societatii comerciale sa nu aiba un grad ridicat de
dependenta fata de: subventii, reglementari restrictive, fosta piata C.A.E.R.,
un numar restrans de furnizori sau clienti;
- rezultatele privatizarii societatii comerciale sa aiba un impact
favorabil asupra cetatenilor, salariatilor, investitorilor si altor societati
comerciale.
Pentru a se departaja societatile comerciale in raport cu aceste criterii
de baza, ministerele de resort, prefecturile si Primaria municipiului Bucuresti
vor folosi:
- autoaprecierea societatii comerciale, concretizata prin raspunsurile date
la chestionarul referitor la criteriile de baza (anexa nr. 1);
- informatiile pentru fundamentarea propunerii de privatizare a societatii
comerciale privind: obiectul de activitate si structura, piata in care opereaza
si pozitia pe piata respectiva, potentialul economico-financiar (anexa nr. 2).
In acest scop, tinand seama de specificul sectorului sau subsectorului
economic in care isi desfasoara activitatea societatile comerciale, ministerele
de resort, prefecturile si Primaria municipiului Bucuresti vor stabili limite
cantitative referitoare la criteriile de departajare pentru emiterea
recomandarilor.
3. Procedura pentru selectare este urmatoarea:
a) Societatile comerciale care doresc sa participe la selectie pregatesc
dosarul cu propunerea de privatizare, avand continutul din anexa nr. 3.
b) Consiliul de administratie al societatii comerciale prezinta propunerea
de privatizare consiliului imputernicitilor statului sau adunarii generale a
actionarilor.
Dosarul cu propunerea de privatizare, aprobata de consiliul
imputernicitilor statului sau de adunarea generala a actionarilor, se transmite
ministerului de resort sau, dupa caz, prefecturii ori Primariei municipiului
Bucuresti, pana la data de 18 octombrie 1991. Totodata, o copie a acestuia se
depune la filiala judeteana a A.N.P.
c) Ministerele de resort, prefecturile si Primaria municipiului Bucuresti
transmit la A.N.P. lista cu societatile comerciale recomandate, pana la data de
30 octombrie 1991. Lista va fi insotita de dosarele primite de la societatile
comerciale recomandate, precum si de descrierea metodei utilizate la
recomandare sau de motivatia recomandarii fiecarei societati comerciale.
d) A.N.P. efectueaza selectarea, urmarind realizarea unui esantion
reprezentativ de societati comerciale privatizabile prin vanzare de actiuni,
inainte de organizarea Fondurilor Proprietatii Private si a Fondului
Proprietatii de Stat.
4. Societatile comerciale care au fost selectate vor incepe pregatirea
privatizarii si vor avea posibilitatea de a se privatiza inainte de organizarea
Fondurilor Proprietatii Private si a Fondului Proprietatii de Stat.
Societatile comerciale care au transmis propuneri de privatizare si sunt
privatizabile, dar nu au fost recomandate sau selectate, ca urmare a
restrictiilor de numar sau de reprezentativitate, pot incepe pregatirea
privatizarii, dar privatizarea se va realiza dupa organizarea Fondurilor
Proprietatii Private si a Fondului Proprietatii de Stat.
5. Pe baza experientei practice care va rezulta din activitatea de
recomandare si selectare a societatilor comerciale pentru privatizare in
aceasta etapa, se vor aduce perfectionarile necesare criteriilor si procedurii
de selectare, care urmeaza a fi folosite pentru elaborarea programelor anuale
de privatizare si orientarea asistentei tehnice din fonduri nerambursabile.
Presedintele
Agentiei Nationale
pentru Privatizare
Theodor Stolojan
ANEXA 1
CHESTIONAR
referitor la propria apreciere efectuata de catre societatea comerciala, in
vederea propunerii de privatizare prin vanzare de actiuni, inainte de
organizarea Fondurilor Proprietatii Private si a Fondului Proprietatii de Stat
A. Daca pentru societatea comerciala este adevarata una dintre afirmatiile
de mai jos, consiliul de administratie nu va inainta propunerea pentru
privatizare:
A 1. Activitatea pe care o desfasoara societatea comerciala polueaza
semnificativ aerul, apa sau solul;
A 2. Privatizarea societatii comerciale va conduce, in context local, la un
somaj semnificativ.
B. Consiliul de administratie va raspunde la intrebarile de mai jos cu DA
sau NU, atribuind fiecarui raspuns o valoare numerica, fie 0, fie 10,
corespunzatoare precizarilor de la fiecare intrebare:
B 1. Activitatea societatii comerciale depinde de subventii:
- pentru raspuns DA: B 1 = 0; pentru raspuns NU: B 1 = 10.
B 2. Preturile produselor/serviciilor societatii comerciale sunt supuse
unor plafoane sau altor forme de control rezultate din reglementarile
guvernamentale;
- pentru raspuns DA: B 2 = 0; pentru raspuns NU: B 2 = 10. B 3. Societatea
comerciala a avut discutii cu posibili investitori straini?
- pentru raspuns DA: B 3 = 10; pentru raspuns NU: B 3 = 0.
C. Consiliul de administratie va raspunde la intrebarile de mai jos,
atribuind fiecarui raspuns o valoare numerica intre 0 si 10 (0 sau 1 sau 2 sau
......, 10), potrivit precizarilor de la fiecare intrebare:
C 1. In ce masura salariatii au o atitudine favorabila fata de privatizarea
societatii comerciale, chiar daca nu intentioneaza sa cumpere actiuni ale
acesteia? (atitudinea favorabila se noteaza cu o valoare numerica mai mare)
- C 1 = ...
C 2. Care este gradul de interes al salariatilor in cumpararea de actiuni
ale societatii comerciale, in cazul privatizarii acesteia, chiar daca in
prezent nu dispun de fonduri? (gradul mai ridicat de interes se noteaza cu o
valoare numerica mai mare)
- C 2 = ...
C 3. Privatizarea societatii comerciale poate atrage investitori straini?
(atractia mai mare pentru investitori se noteaza cu o valoare numerica mai
mare)
- C 3 = ...
C 4. Care este gradul de integrare pe orizontala a societatii comerciale?
(gradul mai redus de integrare se noteaza cu o valoare numerica mai mare; un
grad de integrare mai mare de 75% se noteaza cu 0)
- C 4 = ...
C 5. Va avea privatizarea societatii comerciale un efect pozitiv asupra
altor societati comerciale cu capital de stat? (efectul pozitiv mai important
se noteaza cu o valoare numerica mai mare)
- C 5 = ...
C 6. Care este perspectiva evolutiei pietei specifice societatii
comerciale? (o perspectiva mai buna se noteaza cu o valoare numerica mai mare)
- C 6 = ...
C 7. Cum apreciati influenta privatizarii societatii comerciale asupra
calitatii produselor/serviciilor acesteia? (o influenta pozitiva importanta
asupra calitatii se noteaza cu o valoare numerica mai mare)
- C 7 = ...
C 8. In ce masura societatea comerciala are utilaje moderne? (existenta
utilajelor moderne se noteaza cu o valoare numerica mai mare)
- C 8 = ...
C 9. A fost societatea comerciala dependenta, in ultimii doi ani, de fosta
piata C.A.E.R.? (gradul mai redus de dependenta la import si/sau la export se
noteaza cu o valoare numerica mai mare; un grad de dependenta mai mare de 50%
se noteaza cu 0)
- C 9 = ...
C 10. A avut societatea comerciala, in ultimii doi ani, relatii de afaceri
cu parteneri occidentali? (relatiile mai intense se noteaza cu o valoare
numerica mai mare)
- C 10 = ...
C 11. Produsele/serviciile societatii comerciale corespund normelor de
calitate impuse de reglementarile interne, inclusiv cele referitoare la
protectia mediului? (o pondere mai mare a produselor/serviciilor care corespund
se noteaza cu o valoare numerica mai mare)
- C 11 = ...
C 12. Produsele/serviciile societatii comerciale corespund normelor de
calitate impuse de reglementarile externe, inclusiv cele referitoare la
protectia mediului? (o pondere mai mare a produselor/serviciilor care corespund
se noteaza cu o valoare numerica mai mare)
- C 12 = ...
ANEXA 2
INFORMATII
pentru fundamentarea propunerii de privatizare prin vanzare de actiuni, inainte
de organizarea Fondurilor Proprietatii Private si a Fondului Proprietatii de
Stat
1. Informatii cu caracter general
1.1. Scurt istoric al societatii comerciale (descriere)
1.1.1. Numarul actului normativ prin care a fost infiintata societatea
comerciala;
1.1.2. Unitatea economica de stat din care a provenit;
1.1.3. Modul in care a fost infiintata unitatea economica de stat din care
provine (anul, nationalizare, investitie dupa anul 1948 etc.).
1.2. Dreptul de proprietate (descriere)
1.2.1. Dreptul de proprietate si/sau de folosinta a terenului, cladirilor,
utilajelor etc.;
1.2.2. Bunurile din patrimoniu al caror drept de folosinta a fost cedat
prin locatie de gestiune, inchirieri etc.;
1.2.3. Proprietatea intelectuala (inventii, marci etc.).
1.3. Structura organizatorica a societatii comerciale (descriere,
organigrame)
1.3.1. Precizarea existentei filialelor, apartenenta la un holding etc.;
1.3.2. Organigrama;
1.3.3. Amplasarea geografica a componentelor organizatorice (atunci cand
acestea functioneaza in localitati diferite).
1.4. Activitatea de baza (descriere, tabel)
1.4.1. Obiectul activitatii de baza (activitatilor de baza);
1.4.2. Ponderea activitatii de baza (activitatilor de baza) in totalul
activitatii societatii comerciale (in anii 1988, 1989, 1990, semestrul I 1991);
1.4.3. Principalele grupe de produse si ponderea acestora in activitatea de
baza (in anii 1988, 1989, 1990, semestrul I 1991).
1.5. Procesul tehnologic (descriere)
1.5.1. Tipul de tehnologie folosita si prezentarea procesului tehnologic;
1.5.2. Precizarea anului cand a avut loc o retehnologizare semnificativa
pentru societatea comerciala; in ce a constat, ce tip si ce provenienta au avut
tehnologiile si utilajele nou introduse etc.
1.6. Reziduurile (descriere)
1.6.1. Reziduurile rezultate din procesul tehnologic si modul de eliminare
a acestora;
1.6.2. Indicatori caracteristici pentru poluarea aerului, apei si solului;
comparatia cu limitele stabilite de norme interne si internationale.
2. Informatii privind piata in care activeaza societatea comerciala
2.1. Evolutia pietei specifice si a pozitiei pe care societatea comerciala
o ocupa pe piata (tabele - anii 1988, 1989, 1990, semestrul I 1991, proiectii
1991, 1992; in milioane lei si, respectiv, in milioane dolari; pentru anii 1988
- 1990, transformarea rublelor transferabile in dolari se va face la paritatea
1 la 1)
2.1.1. Volumul vanzarilor pe piata interna specifica (indiferent de firma
vanzatoare) si schimbarile procentuale anuale:
- vanzari efectuate din productia interna;
- vanzari din import;
- vanzari efectuate de societatea comerciala si schimbari procentuale
anuale, ponderea acestor vanzari in piata interna si in vanzarile efectuate din
productia interna;
2.1.2. Volumul vanzarilor pe piata externa specifica (indiferent de firma
vanzatoare si tara de origine) si schimbari procentuale anuale:
- vanzarile efectuate de societatea comerciala pe piata externa - din care
fosta piata C.A.E.R. - si schimbari procentuale anuale; ponderea acestor
vanzari in volumul vanzarilor pe piata externa.
2.2. Natura pietei specifice - intern si extern (descriere) - fragmentata
cu multi concurenti sau concentrata cu putini concurenti
2.3. Clientii societatii comerciale (tabel - anii 1988, 1989, 1990,
semestrul I 1991; in milioane lei si, respectiv, in milioane dolari)
2.3.1. Clienti interni - enumerarea principalilor clienti, a vanzarilor si
a ponderilor;
2.3.2. Clienti externi - enumerarea principalilor clienti, a vanzarilor si
a ponderilor.
-------------
NOTA:
Prin client principal intern sau extern se intelege acela cu o pondere mai
mare sau egala cu 10% din volumul valoric al vanzarilor societatii comerciale
pe piata interna, respectiv pe cea externa.
2.4. Contractele comerciale si reteaua de distributie (descriere)
2.4.1. Natura contractelor comerciale - de lunga durata, de scurta durata;
2.4.2. Reteaua de distributie, verigile intermediare.
2.5. Concurentii societatii comerciale (tabel - anii 1988, 1989, 1990,
semestrul I 1991; in milioane lei si, respectiv, in milioane dolari)
2.5.1. Principalii concurenti pe piata interna si ponderea acestora in
vanzarile de pe piata interna;
2.5.2. Principalii concurenti pe piata externa si ponderea acestora in
vanzarile de pe piata externa.
2.6. Avantajele actuale ale societatii comerciale fata de concurenti
(descriere)
2.6.1. Pe piata interna;
2.6.2. Pe piata externa.
2.7. Furnizorii societatii comerciale (tabel - anii 1988, 1989, 1990,
semestrul I 1991; in milioane lei si, respectiv, in milioane dolari; pentru
anii 1988 - 1990, transformarea rublelor transferabile in dolari se face la
paritatea 1 la 1)
2.7.1. Furnizorii interni - enumerarea principalilor furnizori interni si a
ponderilor;
2.7.2. Furnizorii externi - enumerarea principalilor furnizori externi si a
ponderilor.
--------------
NOTA:
Prin furnizor principal intern sau extern se intelege acela cu o pondere
mai mare sau egala cu 10% din volumul valoric al aprovizionarilor din intern,
respectiv din import.
2.8. Investitorii straini care si-au exprimat interesul fata de societatea
comerciala (descriere)
2.8.1. Interes de natura strategica - investitori straini care au
activitati in acelasi domeniu cu societatea comerciala si pot contribui la
retehnologizari etc.
Enumerarea lor, ce activitati desfasoara, adresa;
2.8.2. Interes de natura financiara - investitori straini care nu au
activitati in acelasi domeniu cu societatea comerciala.
Enumerarea lor, ce activitati desfasoara, adresa.
3. Informatii privind forta de munca
3.1. Numarul mediu scriptic de salariati (tabel - anii 1988, 1989, 1990,
semestrul I 1991)
- din care: personal T.E.S.A.
3.2. Structura salariatilor pe varste, la 30.06.1991 (tabel)
Numarul total, cu defalcarea pe barbati si femei, cu urmatoarele intervale
de grupare:
- pana la 30 ani;
- 31 - 40 ani;
- 41 - 50 ani;
- 51 - 55 ani;
- 56 - 60 ani;
- peste 60 ani.
3.3. Structura salariatilor la 30.06.1991 dupa vechimea in societatea
comerciala (care prezinta propunerea de privatizare), inclusiv in unitatea
economica de stat din care aceasta a provenit (tabel)
Numarul total, cu defalcare pe barbati si femei, cu urmatoarele intervale
de grupare:
- pana la 5 ani;
- 6 - 10 ani;
- 11 - 15 ani;
- 16 - 20 ani;
- peste 20 ani.
4. Informatii privind potentialul financiar
NOTA METODOLOGICA GENERALA
A. Indicatorii se vor prezenta in tabele cu urmatoarea forma:
-------------------------------------------------------------------------------
! Cod ! Indicator ! 1988 ! 1989 ! 1990 ! 1991 ! 1991 ! 1992 !
! ! ! ! ! ! sem. I ! prev. ! prev. !
-------------------------------------------------------------------------------
! ! ! ! ! ! ! ! !
! ! ! ! ! ! ! ! !
-------------------------------------------------------------------------------
Pentru elementele de patrimoniu (bilant), indicatorii se refera la situatia
existenta la sfarsitul fiecarui an, respectiv al semestrului I 1991.
Pentru elementele de rezultate financiare, indicatorii se refera la
situatia existenta pe fiecare an, respectiv semestrul I 1991.
B. Indicatorii in marime absoluta se exprima in milioane lei cu o zecimala.
Toti indicatorii sunt in preturile folosite in perioadele respective de
raportare.
Pentru previziuni 1991 se folosesc realizarile in preturile la care
operatiunile s-au inregistrat, iar pentru perioada pana la sfarsitul anului,
preturile formate dupa 31 iulie 1991.
Previziunile pe anul 1992 pot fi elaborate in preturi curente din luna
septembrie 1991 sau in preturi previzibile pentru 1992, facandu-se precizari cu
privire la preturile folosite si la modificarile avute in vedere.
C. Societatile comerciale, care s-au infiintat prin comasarea unor
intreprinderi de stat, formeaza indicatorii pentru anii 1988, 1989, 1990 prin
insumarea datelor din bilanturile si, dupa caz, din evidentele contabile de la
fiecare intreprindere de stat.
Societatile comerciale care s-au infiintat prin divizarea intreprinderilor
de stat formeaza indicatorii pentru anii 1988, 1989, 1990 prin defalcarea
indicatorilor raportati de catre intreprinderea de stat sau, dupa caz,
existenti in evidenta contabila a acesteia.
- In situatia in care societatile comerciale nu si-au definitivat pana in
prezent serii statistice de date, iar elaborarea acestora pentru toti
indicatorii solicitati nu este posibila, se vor include in tabele numai
indicatorii la care defalcarea se poate realiza.
D. Sursa datelor:
D. 1) Pentru inceputul anului 1991 si semestrul I 1991, indicatorii se
preiau din formularele 01 "Rezultatele financiare si obligatiile
fiscale" si 02 "Situatia patrimoniului" prevazute de Normele
metodologice ale M.F. nr. 3108/26 martie 1991, precum si din evidentele
contabile.
Indicatorii avand codul format din 5 cifre coincid cu indicatorii raportati
prin formularele 01 si 02 la Normele metodologice ale M.F. nr. 3108/1991.
Ultimele 4 cifre din cod indica codul formularului de raportare si numarul rindului
din acesta.
Indicatorii avand codul format din mai mult de 5 cifre se preiau din
evidentele contabile sau se prelucreaza pe baza altor indicatori.
D. 2) Pentru anii 1988, 1989, 1990, indicatorii se preiau din formularele
de raportare utilizate la datele respective si din evidentele contabile,
prelucrati in concordanta cu structura organizatorica actuala a societatii
comerciale si cu structura de prezentare a datelor solicitata.
4.01. Rezultatele financiare (tabel)
4.01.01. Venituri din activitatea de baza;
4.01.02. Venituri din alte activitati;
4.01.03. Diferente de pret si tarif;
4.01.04. Venituri financiare;
4.01.05. din care: venituri din titluri de participare;
4.01.06. Total venituri;
4.01.07. din care: din export;
4.01.08. Cheltuieli pentru activitatea de baza;
4.01.09. Cheltuieli pentru alte activitati;
4.01.10. Cheltuieli financiare;
4.01.11. Total cheltuieli;
4.01.12. Impozitul pe circulatia marfurilor;
4.01.13. din care: varsat;
4.01.15. Cheltuieli suportate direct din venituri;
4.01.16. din care: taxa pentru folosirea terenurilor proprietate de stat;
4.01.17. Profit impozabil;
4.01.18. Impozitul pe profit;
4.01.19. din care: varsat;
4.01.20. Profitul net;
4.01.21. Pierderi;
4.01.22. Subventii pentru acoperirea pierderilor;
4.01.24. Volumul total de activitate;
4.01.25. Costuri aferente volumului total de activitate, din care:
4.01.26. - materii prime si materiale;
4.01.27. - amortizarea mijloacelor fixe;
4.01.28. - salarii (pentru anii 1988, 1989, 1990, la costurile cu salariile
se adauga si impozitul pe fondul total de salarii);
4.01.32. - contributia pentru asigurari sociale;
4.01.33. - contributia la fondul de somaj (4%);
4.01.38. Cheltuieli pentru investitii;
4.01.46. Pierderi din anii precedenti neacoperite.
4.02. Situatia patrimoniului (tabel)
4.02.01. Total activ;
4.02.02. Imobilizari;
4.02.03. - Mijloace fixe la valoarea ramasa;
4.02.04. - Investitii in curs de executie;
4.02.05. - Alte imobilizari;
4.02.06. Stocuri;
4.02.07. - Materiale;
4.02.08. - Produse finite;
4.02.09. - Productie neterminata si semifabricate;
4.02.10. - Cheltuieli anticipate;
4.02.11. - Produse, lucrari si servicii facturate;
4.02.12. - Marfuri;
4.02.13. - Alte stocuri;
4.02.14. - Disponibilitati banesti si plasamente;
4.02.15. - Numerar in casa si alte valori;
4.02.16. - Disponibil in banca;
4.02.17. - Valori mobiliare de plasament;
4.02.18. - Alte disponibilitati;
4.02.19. Terti;
4.02.20. - Clienti;
4.02.21. - Debitori;
4.02.22. - Decontari cu terti;
4.02.23. Alte cheltuieli;
4.02.24. Varsaminte si prelevari din profit;
4.02.25. Pierderi;
4.02.26. Total pasiv;
4.02.27. Capital social subscris;
4.02.28. - Capital social varsat;
4.02.29. Fonduri proprii;
4.02.30. Rezerve si finantari;
4.02.31. Obligatii;
4.02.32. - Furnizori;
4.02.33. - Creditori;
4.02.34. - Alte obligatii;
4.02.35. Credite bancare si imprumuturi;
4.02.36. Profit si subventii;
4.02.37. - Profit;
4.02.38. - Subventii pentru acoperirea pierderilor.
Precizare: In tabelul 4.02 "Situatia patrimoniului", se introduce
o coloana suplimentara privind situatia la 30.06.1991, corectata cu pierderile
din anii 1989 si 1990, precum si cu creditele neperformante care au fost
preluate (sau urmeaza a se prelua) de catre stat si bancile comerciale, in
conformitate cu H.G. nr. 447/1991.
4.03. Alte grupari ale rezultatelor financiare necesare analizei propunerii
de privatizare
4.03.00.1. Venituri (exclusiv impozitul pe circulatia marfurilor);
4.03.00.2. Cheltuieli (exclusiv dobanzi);
4.03.00.3. Profit brut;
4.03.00.4. Dobanzi;
4.03.00.5. Impozit pe profit;
4.03.00.6. Profit net.
Sursa datelor:
4.03.00.1. = 4.01.06 - 4.01.12
4.03.00.2 = 4.01.11 - 4.01.15 - dobanzi bancare (cuprinse in cheltuielile
financiare la pozitia 4.01.10)
4.03.00.3 = 4.03.00.1 - 4.03.00.2
4.03.00.4 = dobanzile bancare incluse in cadrul cheltuielilor financiare
(4.01.10), respectiv din contul 550.01
4.03.00.5 = 4.01.18
4.03.00.6 = 4.01.20 = 4.03.00.3 - 4.03.00.4 - 4.03.00.5
4.04. Alte grupari ale elementelor de patrimoniu necesare analizei
propunerii de privatizare
4.04.00.1. Active curente
din care:
4.04.00.2. Disponibilitati banesti;
4.04.00.3. Stocuri (in societatea comerciala);
4.04.00.4. Venituri si alte sume de incasat
din care:
4.04.00.5. - cu termene de incasare depasite fata de circuitul normal de
incasare, dar pentru care exista posibilitati de incasare;
4.04.00.6. - incerte la incasare (debitori falimentari, disparuti etc.).
4.04.00.7. Active fixe nete;
4.04.00.8. Mijloace fixe la valoarea de inventar;
4.04.00.9. Amortizare acumulata;
4.04.00.10. Alte active;
4.04.00.11. Total active;
4.04.00.12. Obligatii de plati curente;
4.04.00.13. - din care, cu termene depasite;
4.04.00.14. Datorie bancara curenta;
4.04.00.15. Obligatii de plati fata de furnizori;
4.04.00.16. Alte obligatii de plati curente (impozite, taxe, contributii,
asigurari sociale neachitate etc.);
4.04.00.17. Datorie pe termen mediu si lung (peste un an);
4.04.00.18. Alte obligatii de plati;
4.04.00.19. Total obligatii de plati;
4.04.00.20. Capitalul social disponibil si alte fonduri (rezerve, venituri
retinute din profit etc.);
4.04.00.21. Total pasive.
Sursa datelor:
4.04.00.1 = 4.04.00.2 + 4.04.00.3 + 4.04.00.4
4.04.00.2 = 4.02.15 + 4.02.16
4.04.00.3 = 4.02.06 - 4.02.11
4.04.00.4 = 4.02.11 + 4.02.17 + 4.02.18 + 4.02.20 + 4.02.21 + 4.04.22
(exclusiv capitalul social subscris dar nevarsat, respectiv soldul contului 460
"Decontari cu actionarii sau asociatii")
4.04.00.7 = 4.02.03 + 4.02.04 + soldul contului 101 "Terenuri"
(din contul pozitiei 4.02.05)
4.04.00.10 = 4.02.05 (exclusiv soldul contului 101 "Terenuri") +
4.02.23
4.04.00.11 = 4.04.00.1 + 4.04.00.7 + 4.04.00.10
sau
4.02.01 - 4.02.24 - 4.02.25 - capitalul subscris dar nevarsat (soldul
contului 460 "Decontari cu actionarii sau asociatii" inclus la
pozitia 4.02.22)
4.04.00.12 = 4.04.00.14 + 4.04.00.15 + 4.04.00.16
4.04.00.14 = Indicatorul se formeaza prin insumarea soldurilor conturilor
de credite bancare pe termen scurt si a soldurilor conturilor de credite
bancare pe termen mediu si lung nerambursate la scadenta si nereesalonate (care
sunt incluse in pozitia 4.02.35)
4.04.00.15 = 4.02.32
4.04.00.16 = 4.02.33 + 4.02.34
4.04.00.17 = Indicatorul se formeaza prin insumarea soldurilor conturilor
de credite bancare pe termen mediu si lung (peste un an) neajunse la scadenta
(care sunt incluse in pozitia 4.02.35)
4.04.00.18 = Soldul conturilor 725 si 742, care au fost incluse in
pozitiile 4.02.29, respectiv 4.02.30
4.04.00.19 = 4.04.00.12 + 4.04.00.17 + 4.04.00.18
4.04.00.20 = 4.04.00.11 - 4.04.00.19
4.04.00.21 = 4.04.00.19 + 4.04.00.20
sau
4.02.26 - capitalul social subscris dar nevarsat (soldul contului 460
inclus la pozitia 4.02.22) - 4.02.37
4.05. Indicatori in marime relativa
4.05.00.1. Profit brut la 1 leu venituri
Profit brut (4.03.00.3)
= -------------------------
Venituri (4.03.00.1)
4.05.00.2. Profit net la 1 leu venituri
Profit net (4.03.00.6)
= -------------------------
Venituri (4.03.00.1)
4.05.00.3. Active fixe nete la 1 leu venituri
Active fixe nete (4.04.00.7)
= ------------------------------
Venituri (4.03.00.1)
4.05.00.4. Active circulante la 1 leu venituri
(4.04.00.1 - 4.04.00.2) - (4.04.00.12 - 4.04.00.14)
= ------------------------------------------------------
(4.03.00.1)
4.05.00.5. Datoria la 1 leu capital social si alte fonduri
(4.04.00.14) + (4.04.00.17)
= -------------------------------
(4.04.00.20)
4.05.00.6. Profit net la 1 leu active
Profit net (4.03.00.6)
= ------------------------
Active (4.04.00.11)
4.05.00.7. Profit net la 1 leu capital social si alte fonduri
Profit net (4.03.00.6)
= ----------------------------------------------
Capital social si alte fonduri (4.04.00.20)
4.05.00.8. Venituri pe un salariat
Venituri (4.03.00.1)
= -----------------------------
Numarul mediu de salariati
4.05.00.9. Profitul net pe un salariat
Profit net (4.03.00.6)
= ---------------------------------
Numarul mediu de salariati
4.06. Indicele preturilor la productia vanduta de catre societatea
comerciala
- octombrie 1990 = 1,00
- iunie 1991 =
- august 1991 =
5. Opinii si alte informatii pe care societatea comerciala le considera
importante pentru sustinerea propunerii de privatizare ca, de exemplu,
perspective privind piata, retehnologizarea, profitabilitatea etc.
* * *
Societatea comerciala poate stabili caracterul confidential pentru
informatiile din aceasta anexa, in masura in care considera necesar acest lucru.
ANEXA 3
CONTINUTUL DOSARULUI
cu propunerea de privatizare prin vanzare de actiuni, inainte de organizarea
Fondurilor Proprietatii Private si a Fondului Proprietatii de Stat
1. O fila cu datele de identificare a societatii comerciale:
Denumirea societatii comerciale;
Numarul de inregistrare in registrul comertului;
Strada si numarul;
Localitatea;
Judetul;
Telefonul;
Telefaxul;
Telexul;
Sectorul/subsectorul;
Ministerul de resort.
2. O fila cu extrasul din hotararea consiliului imputernicitilor statului
sau adunarii generale a actionarilor, dupa caz, privind aprobarea propunerii de
privatizare.
3. O fila cu raspunsurile la chestionarul din anexa nr. 1, referitor la propria
apreciere efectuata de catre societatea comerciala. Raspunsurile vor fi
inscrise in fila sub forma de mai jos (completandu-se spatiile de sub codurile
intrebarilor - de la B1 la C12 - cu valorile numerice atribuite fiecarui
raspuns):
-------------------------------------------------------------------------------
| B1 | B2 | B3 | C1 | C2 | C3 | C4 | C5 | C6 | C7 | C8 | C9 | C10 | C11 | C12 |
-------------------------------------------------------------------------------
| | | | | | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | | | | |
-------------------------------------------------------------------------------
4. File cuprinzand informatiile pentru fundamentarea propunerii de
privatizare, redate sub forma descriptiva sau tabelara. Informatiile solicitate
si forma de redare sunt prevazute in anexa nr. 2.