E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 216 din  4 februarie 2000

privind aplicarea sistemului de tranzit comun pe teritoriul Romaniei

ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR


SmartCity3

              DIRECTIA GENERALA A VAMILOR
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 59 din  9 februarie 2000

    Directorul general al Directiei Generale a Vamilor,
    avand in vedere prevederile art. 94 paragraful 2 din Acordul european instituind o asociere intre Romania, pe de o parte, si Comunitatile Europene si statele membre ale acestora, pe de alta parte, ratificat prin Legea nr. 20/1993, privind interconectarea dintre sistemele de tranzit ale Romaniei si cele ale Comunitatii Europene,
    avand in vedere Hotararea Guvernului nr. 91/2000 pentru aplicarea pe teritoriul Romaniei a sistemului de tranzit comun al Comunitatilor Europene si statelor membre ale acestora,
    emite urmatoarea decizie:

    Art. 1
    Incepand cu data de 10 februarie 2000, pe teritoriul Romaniei, in toate birourile vamale cu activitate rutiera se aplica sistemul de tranzit comun.
    Art. 2
    Aplicarea sistemului de tranzit comun se va face in baza normelor metodologice prezentate in anexa care face parte integranta din prezenta decizie.
    Art. 3
    La data intrarii in vigoare a prezentei decizii isi inceteaza aplicabilitatea Decizia directorului general al Directiei Generale a Vamilor nr. 1.165/1999, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 339 din 15 iulie 1999.

                      Directorul general al Directiei
                           Generale a Vamilor,
                              Nini Sapunaru

    ANEXA 1

                            NORME METODOLOGICE

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    (1) Prezentele norme metodologice cuprind dispozitii in aplicarea sistemului de tranzit comun pe teritoriul Romaniei, pentru transportul marfurilor in tranzit, incarcate pe mijloace de transport rutiere.
    (2) Dispozitiile de mai jos pot fi aplicate si marfurilor aflate in tranzit, daca urmeaza sa fie sau au fost transbordate, reexpediate sau antrepozitate.
    (3) Aceste norme metodologice introduc procedura de tranzit comun, oricare ar fi natura si originea marfurilor.
    Art. 2
    In aplicarea prezentelor norme metodologice, prin termenii de mai jos se intelege:
    a) tranzit comun - transportul marfurilor sub supraveghere vamala pe mijloace de transport rutiere, in regim de tranzit vamal;
    b) birou de plecare - biroul vamal la care incepe operatiunea de tranzit;
    c) birou de destinatie - biroul vamal la care marfurile aflate in regim de tranzit comun trebuie prezentate in vederea incheierii operatiunii;
    d) birou de garantie - biroul autoritatii vamale la care este constituita o garantie globala sau forfetara;
    e) birou centralizator - biroul autoritatii vamale care are ca functii principale: primirea si confirmarea documentelor de tranzit, urmarirea titlurilor de tranzit neincheiate, asistenta pentru recuperarea creantelor;
    f) principal obligat - persoana juridica autorizata de autoritatea vamala, care isi exprima vointa de a efectua o operatiune de tranzit comun prin depunerea declaratiei vamale prevazute in acest scop.
    Art. 3
    (1) Biroul centralizator si Biroul de garantii functioneaza in cadrul Directiei Generale a Vamilor.
    (2) Birourile vamale cu activitate rutiera sunt abilitate in calitate de birouri vamale de plecare si de destinatie.
    Art. 4
    Marfurile aflate in tranzit sub acoperirea documentului T1 se pun sub sigilii vamale, conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca mijloacele de transport rutiere in vederea sigilarii fiind mentionate la sectiunea a 2-a a cap. XII din Regulamentul de aplicare a Codului vamal al Romaniei, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 626/1997.
    Art. 5
    Birourile vamale isi comunica reciproc toate informatiile de care dispun in legatura cu punerea in aplicare a sistemului de tranzit comun si transmit Biroului centralizator si Biroului de garantii datele solicitate.
    Art. 6
    (1) Dispozitiile referitoare la sistemul de tranzit comun nu exclud aplicarea prevederilor legislatiei vamale in vigoare.
    (2) Aplicarea prezentelor norme metodologice se face cu respectarea interdictiilor sau restrictiilor de import, export sau tranzit al marfurilor, stabilite de autoritatile competente si justificate din ratiuni de securitate si de moralitate publica, de protectie a sanatatii si a vietii persoanei, animalelor si plantelor, de protectie a bunurilor nationale care au o valoare artistica, istorica sau arheologica ori de protejare a proprietatii industriale sau comerciale.
    Art. 7
    Regimul de tranzit comun se deruleaza conform procedurii T1, aplicata tuturor marfurilor transportate conform dispozitiilor art. 1, sub acoperirea unui document de tranzit T1.
    Art. 8
    Documentul de tranzit T1 este declaratia vamala de tranzit, intocmita conform modelului prezentat in anexa nr. 4/a la Regulamentul de aplicare a Codului vamal al Romaniei, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 626/1997.
    Art. 9
    Titularul operatiunii de tranzit este principalul obligat, care are urmatoarele obligatii:
    a) sa prezinte marfurile intacte si documentul T1 la biroul vamal de destinatie, in termenul acordat, si sa respecte masurile de identificare impuse de autoritatea vamala, inclusiv sigiliile aplicate;
    b) sa respecte dispozitiile referitoare la regimul de tranzit comun;
    c) sa achite taxele vamale si alte drepturi de import devenite exigibile, ca urmare a constatarii unei nereguli comise pe parcursul operatiunii de tranzit comun.
    (2) Fara a afecta obligatiile principalului obligat mentionate la alin. (1), transportatorul care transporta marfurile plasate sub regim de tranzit comun are obligatia sa le prezinte intacte la biroul vamal de destinatie, in termenul prevazut si cu respectarea masurilor de identificare impuse de autoritatea vamala.
    Art. 10
    (1) Un mijloc de transport poate fi folosit atat pentru incarcarea marfurilor la unul sau la mai multe birouri vamale de plecare, cat si pentru descarcarea la unul sau la mai multe birouri vamale de destinatie.
    (2) Pe documentul de tranzit T1 vor fi inscrise numai marfurile incarcate pe un singur mijloc de transport si destinate sa fie transportate de la un singur birou vamal de plecare la un singur birou vamal de destinatie.
    (3) Se considera un singur mijloc de transport orice vehicul rutier insotit sau neinsotit de una sau mai multe semiremorci/remorci.
    Art. 11
    (1) Autorizatia de principal obligat, conform modelului prezentat in anexa nr. 1, se elibereaza oricarei persoane juridice cu sediul in Romania, care solicita in scris si depune la sediul Directiei Generale a Vamilor urmatoarele documente:
    a) denumirea persoanei juridice si sediul;
    b) lista cuprinzand birourile vamale la care solicita functionarea in calitate de principal obligat;
    c) numele si prenumele reprezentantilor legal desemnati, pentru fiecare birou vamal, care urmeaza sa depuna si sa semneze documentele de tranzit T1;
    d) copie de pe autorizatia de comisionar in vama sau de declarant vamal in nume propriu, valabila la birourile vamale la care urmeaza sa depuna documente de tranzit T1;
    e) avizul biroului vamal, din care sa rezulte ca societatea comerciala nu a comis abateri de la legislatia vamala si nu figureaza cu debite fata de acesta.
    (2) In vederea eliberarii autorizatiei de principal obligat, Biroul centralizator va efectua o verificare a cunostintelor reprezentantilor desemnati de societatea comerciala sa semneze documente T privind derularea sistemului de tranzit comun.
    Art. 12
    Directia Generala a Vamilor va retrage principalului obligat, temporar sau definitiv, autorizatia, atunci cand acesta nu mai indeplineste conditiile impuse.

    CAP. 2
    Garantii

    2.1. Prevederi generale
    Art. 13
    (1) Principalul obligat furnizeaza autoritatii vamale o garantie, care trebuie sa asigure incasarea taxelor vamale si a altor drepturi de import, in cazurile in care operatiunea de tranzit T1 nu se incheie.
    (2) Tipurile de garantii care pot fi furnizate de principalul obligat sunt: garantie globala, garantie izolata si garantie forfetara.
    (3) Garantia poate fi constituita sub forma unui angajament de cautiune emis de o banca agreata de autoritatea vamala, care are sediul social in Romania.
    (4) Banca este exonerata de angajamentele sale atunci cand operatiunea de tranzit T1 este incheiata la biroul vamal de plecare sau la expirarea termenului de 12 luni de la data inregistrarii documentului de tranzit T1, daca aceasta nu a fost instiintata de autoritatea vamala despre neincheierea operatiunii de tranzit T1.
    (5) Garantia poate fi furnizata global pentru mai multe operatiuni T1 sau izolat pentru o singura operatiune T1.

    2.2. Garantia globala
    Art. 14
    Garantia globala se constituie la Biroul de garantii prin depunerea de catre principalul obligat a angajamentului de cautiune globala, eliberat de o banca agreata de autoritatea vamala, conform modelului prezentat in anexa nr. 2.
    Art. 15
    Garantia globala este acordata principalului obligat care a utilizat regimul vamal de tranzit pe o perioada de cel putin 6 luni, are o situatie financiara sanatoasa si nu a comis abateri grave sau repetate de la legislatia vamala ori fiscala.
    Art. 16
    (1) In vederea stabilirii nivelului garantiei globale, principalul obligat furnizeaza Biroului de garantii urmatoarele date:
    - documentatia contabila (de exemplu ultimul bilant contabil) din care rezulta situatia financiara;
    - documentatia comerciala, respectiv situatia privind toate operatiunile de tranzit, derulate pe parcursul ultimelor 12 luni.
    (2) Daca principalul obligat a utilizat regimul vamal de tranzit pe o perioada cuprinsa intre 6 si 12 luni, acesta va prezenta, impreuna cu situatia privind operatiunile de tranzit derulate, si o estimare a acestor operatiuni pentru o perioada de un an.
    Art. 17
    Cuantumul garantiei globale reprezinta nivelul cel mai ridicat al drepturilor vamale aferente marfurilor tranzitate intr-un interval de o saptamana.
    Art. 18
    (1) Dupa stabilirea cuantumului garantiei globale Biroul de garantii accepta angajamentul de cautiune globala emis de banca si elibereaza principalului obligat certificate de garantie globala conform modelului prezentat in anexa nr. 3, suma minima a fiecaruia reprezentand echivalentul in lei al sumei de 7.000 euro.
    (2) Hartia utilizata pentru certificatele de garantie globala este fara paste mecanice, cantareste cel putin 100 g/mp si este dublata pe fata si pe verso de o imprimare pe fond ghilosat de culoare verzuie.
    (3) Aceste formulare sunt completate prin dactilografiere sau printr-un procedeu mecanografic.
    (4) Certificatul de garantie globala nu trebuie sa contina stersaturi sau adaugari, iar modificarile vor fi efectuate numai de autoritatea vamala prin bifarea mentiunilor eronate si prin adaugarea noilor mentiuni urmate de o noua semnatura si stampila.
    Art. 19
    (1) Pe verso certificatului de garantie globala principalul obligat inscrie numele si prenumele persoanelor abilitate sa depuna si sa semneze documente de tranzit T1, insotite de specimenele de semnatura.
    (2) Orice schimbare in legatura cu aceste persoane va fi efectuata numai dupa obtinerea acceptului Biroului centralizator.
    Art. 20
    (1) Certificatul de garantie globala se pastreaza in original la principalul obligat.
    (2) Originalul certificatului de garantie globala se prezinta, la solicitarea organelor vamale din cadrul biroului vamal de plecare, in vederea verificarii, dupa care acesta se inmaneaza principalului obligat.
    Art. 21
    Termenul de valabilitate a certificatului de garantie globala nu poate depasi 2 ani, acesta putand fi prelungit o singura data de Biroul de garantii pentru o perioada de inca 2 ani.
    Art. 22
    (1) In cazul rezilierii de catre banca a angajamentului de garantie globala principalul obligat trebuie sa restituie fara intarziere Biroului de garantii toate certificatele de garantie valabile care i-au fost eliberate.
    (2) In cazul anularii de catre Biroul de garantii a unuia sau mai multor certificate de garantie globala principalul obligat trebuie sa restituie acestuia fara intarziere certificatele anulate.
    (3) In situatia rezilierii unui angajament de garantie globala Biroul de garantii va retine originalul angajamentului de garantie globala timp de un an, interval in care pot fi facute notificari de plata principalului obligat sau bancii garante, pentru documentele T1 depuse pana la data rezilierii.
    Art. 23
    Certificatele de garantie globala nu sunt acceptate pentru operatiunile de tranzit al marfurilor care figureaza in lista prezentata in anexa nr. 5.
    Art. 24
    (1) Certificatele de garantie globala garanteaza drepturile vamale pentru toate documentele deschise de principalul obligat in perioada de valabilitate a acestora, fara a se tine evidenta soldului ramas neutilizat.
    (2) Birourile vamale de plecare verifica daca specimenele de semnatura inscrise pe verso certificatului de garantie globala corespund cu cele inscrise de principalul obligat pe declaratiile de tranzit T1. In caz contrar documentul de tranzit T1 nu este acceptat.

    2.3. Garantia izolata
    Art. 25
    (1) Garantia izolata este constituita la biroul vamal de plecare pentru o singura operatiune de tranzit T1, conform angajamentului de garantie izolata prezentat in anexa nr. 4.
    (2) Pentru mai multe operatiuni de tranzit garantia izolata poate fi constituita si conform modelului prezentat in anexa nr. 6, soldul acesteia fiind evidentiat dupa fiecare operatiune in parte.
    (3) Garantia izolata poate fi constituita si prin depunerea unei sume in numerar sau prin virament la biroul vamal de plecare.
    Art. 26
    Nivelul garantiei izolate se determina de biroul vamal de plecare si reprezinta suma exacta a drepturilor vamale aferente marfurilor supuse operatiunii de tranzit.
    Art. 27
    (1) Originalul angajamentului de garantie izolata se pastreaza la biroul vamal de plecare.
    (2) Imediat dupa confirmarea operatiunii de tranzit T1 angajamentul de garantie izolata constituit pentru o singura operatiune de tranzit se transmite bancii emitente impreuna cu o adresa din care sa rezulte ca acesta este exonerat de suma respectiva.

    2.4. Garantia forfetara
    Art. 28
    Garantia forfetara se constituie la Biroul de garantii de catre o societate comerciala garanta, pe baza angajamentului de cautiune forfetara, conform modelului prezentat in anexa nr. 7.
    Art. 29
    (1) Societatea comerciala garanta poate elibera principalilor obligati titluri de garantie forfetara in valoare de 7.000 euro (echivalentul in lei al acestei sume), conform modelului prezentat in anexa nr. 8.
    (2) Hartia utilizata pentru titlurile de garantie forfetara este fara paste mecanice, cantareste cel putin 55 g/mp si este dublata de o imprimare pe fond ghilosat de culoare rosie.
    (3) Formatul titlului de garantie forfetara este de 148 per 105 mm.
    Art. 30
    (1) Formularele titlurilor de garantie forfetara trebuie sa fie insotite de o mentiune care sa indice denumirea si adresa imprimatorului sau de o sigla care sa permita identificarea acestuia. Titlul de garantie forfetara poarta si un numar de serie destinat sa il individualizeze.
    (2) Aceste formulare trebuie sa fie completate prin dactilografiere sau printr-un procedeu mecanografic.
    Art. 31
    Cand nivelul de 7.000 euro este insuficient pentru a acoperi o operatiune de tranzit T1, biroul vamal de plecare solicita o garantie superioara prin depunerea mai multor titluri de garantie forfetara, necesare pentru garantarea drepturilor vamale aferente operatiunii de tranzit in cauza.
    Art. 32
    Titlurile de garantie forfetara se pastreaza in original la biroul vamal de plecare pana la confirmarea operatiunii de tranzit, dupa care este transmis societatii comerciale garante emitente.

    CAP. 3
    Procedura de tranzit comun (Procedura T1)

    3.1. Formalitati la biroul vamal de plecare
    Art. 33
    Documentul de tranzit T1 (exemplarele 1, 4, 5 si 7) este completat, semnat si depus la biroul vamal de plecare de catre principalul obligat.
    Art. 34
    (1) Documentul T1 poate fi insotit de unul sau de mai multe formulare complementare, conform modelului prezentat in anexa nr. 4/b la Regulamentul de aplicare a Codului vamal al Romaniei, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 626/1997.
    (2) Formularele complementare, anexate la documentul de tranzit T1, fac parte integranta din acesta.
    Art. 35
    Listele de incarcatura, intocmite conform modelului prezentat in anexa nr. 9, pot fi utilizate in locul formularelor complementare si anexate la documentul T1 numai pentru operatiunile de tranzit efectuate intre 2 (doua) birouri vamale de frontiera.
    Art. 36
    Listele de incarcatura utilizate si completate conform dispozitiilor inscrise in anexa nr. 10 fac parte integranta din documentul de tranzit T1.
    Art. 37
    (1) Documentul de tranzit T1 se completeaza conform Deciziei directorului general al Directiei Generale a Vamilor nr. 946/1997 pentru aprobarea Normelor tehnice de completare, utilizare si tiparire a declaratiei vamale in detaliu, precum si deciziilor ulterioare de modificare sau de completare a acesteia.
    (2) Urmatoarele rubrici, specifice operatiunii de tranzit comun, se completeaza astfel:
    Rubrica 1 - Declaratie
    Principalul obligat aplica sigla "T1" in a 3-a caseta "Tranzit" din exemplarele primare. In cazul utilizarii formularelor complementare, principalul obligat aplica sigla "T1 bis" in a 3-a caseta "Tranzit" a formularului sau formularelor complementare folosite.
    Rubrica 50 - Principal obligat
    Se completeaza datele de referinta ale principalului obligat: denumirea, adresa, numarul de autorizare atribuit de autoritatea vamala, numele si prenumele reprezentantului acestuia.
    Exemplarul care ramane la biroul vamal de plecare trebuie sa poarte semnatura in original a principalului obligat sau, dupa caz, a reprezentantului acestuia. Semnatura angajeaza principalul obligat pentru toate elementele care se refera la operatiunea de tranzit, conform datelor inscrise in declaratia vamala.
    Rubrica 52 - Garantie
    Se indica, conform codurilor prevazute in acest scop, codul garantiei utilizate pentru operatiunea considerata, numarul si data certificatului de garantie sau ale titlului de garantie si biroul de garantie la care aceasta este constituita (codul si denumirea biroului de garantie sau ale biroului de plecare, dupa caz).
    Lista codurilor folosite pentru tipurile de garantii:
    _____________________________________________________
      Situatia            Codul   Alte mentiuni necesare
    _____________________________________________________
    - pentru garantia       1   numarul certificatului de
      globala                   garantie
    - pentru garantia       2   numarul titlului de
      izolata                   garantie/data
    - pentru garantia in    3   numarul documentului/data
      numerar
    - pentru garantia       4   numarul titlului de
      forfetara                 garantie forfetara
    - pentru dispense de    5   conform Deciziei nr.
      garantie conform          946/1997
      prevederilor legale
      in vigoare
    _____________________________________________________

    (3) Rubrica 47 "Calculul impozitarilor" nu se completeaza in situatia in care pentru operatiunile de tranzit drepturile vamale sunt garantate cu un certificat de garantie globala.
    Art. 38
    (1) La biroul vamal de plecare se accepta si se inregistreaza declaratia T1, se solicita si se verifica documentul de garantie (daca marfurile pot circula sub acoperirea acelui tip de garantie, numarul si valabilitatea documentului de garantie) si, daca datele inscrise in declaratia vamala de tranzit corespund cu cele din documentele de transport si din celelalte documente anexate, se stabileste termenul in care marfurile trebuie sa fie prezentate la biroul vamal de destinatie si se iau masurile necesare de identificare a marfurilor.
    (2) Termenul de tranzit, care nu poate fi mai mare de 8 (opt) zile, va fi acordat in functie de toate circumstantele transportului respectiv si va fi mentionat pe documentul T1 (toate exemplarele, in rubrica D).
    (3) La biroul vamal de plecare se acorda regimul de tranzit comun, agentul vamal aplica semnatura si stampila personala pe document, pastreaza exemplarul destinat biroului vamal de plecare si remite celelalte exemplare principalului obligat sau reprezentantului acestuia.
    Art. 39
    Cand pentru o singura operatiune de tranzit comun nivelul drepturilor vamale care trebuie garantate depaseste nivelul inscris in certificatul de garantie globala, biroul vamal solicita o garantie acoperitoare si completarea corespunzatoare a rubricilor 41 si 52 din documentul de tranzit T1.
    Art. 40
    (1) Atunci cand un mijloc de transport este utilizat pentru incarcarea succesiva la mai multe birouri vamale de plecare, fiecare birou vamal de plecare va intocmi un document de tranzit T1 pentru marfurile incarcate, pentru biroul vamal de destinatie.
    (2) Birourile vamale de plecare intermediare care au procedat la ruperea sigiliilor pentru a permite incarcarea partiala a marfurilor trebuie sa aplice noi sigilii si sa faca mentiuni privind noile sigilii aplicate, in caseta F, pe toate exemplarele 4 si 5 ale documentelor T1 care insotesc transportul.
    (3) Termenul de tranzit pe care il va acorda primul birou vamal de plecare in aceasta situatie va fi maxim.
    (4) La ultimul birou vamal de plecare la care au fost incarcate marfuri se va mentiona pe exemplarele 4 si 5 ale documentului T1 emis, in spatiul liber aflat sub casutele 15 si 17, numarul de documente de tranzit T1 care insotesc acel transport.
    Art. 41
    Urmarirea operatiunilor de tranzit comun sub acoperirea documentului T1, in procedura informatica, se efectueaza conform reglementarilor in vigoare, astfel:
    a) la inregistrarea datelor din documentul T1 se vor utiliza urmatoarele coduri pentru regimul de tranzit comun:
    84 Tranzit de la un birou vamal de interior la un birou vamal de frontiera;
    85 Tranzit de la un birou vamal de frontiera la un birou vamal de interior;
    86 Tranzit de la un birou vamal de frontiera la un birou vamal de frontiera;
    87 Tranzit de la un birou vamal de interior la un birou vamal de interior;
    b) la inregistrarea datelor din documentul T1 in campul "Transportator" se vor completa datele referitoare la principalul obligat: numarul autorizatiei, denumirea, adresa, numele si prenumele reprezentantului acestuia;
    c) la inregistrarea datelor din documentele de garantii, cu ajutorul modulului MODACC se vor utiliza urmatoarele coduri:
    88 Certificat de garantie - Garantie globala;
    89 Angajamentul de garantie izolata - Garantie izolata;
    90 Numerar - Garantie izolata;
    91 Titlu de garantie forfetara - Garantie forfetara.
    Art. 42
    Numarul si data documentului T1, atribuite automat de calculator conform procedurii informatice, vor fi completate manual, in mod obligatoriu, pe toate exemplarele acestuia.
    Art. 43
    In cazul operatiunilor de export cu tranzit documentul de tranzit T1, care se depune in procedura informatica (exemplarele 1/6, 2/7, 3/8 si 4/5), va avea acelasi numar si aceeasi data cu declaratia vamala de export. Rubricile specifice tranzitului vor fi completate ulterior pe documentul T1, prin dactilografiere.
    Art. 44
    Cand la biroul de plecare procedura T1 urmeaza unui alt regim vamal, pe declaratia T1 se face referire la acest regim sau la documentele vamale corespunzatoare.
    Art. 45
    Atunci cand un mijloc de transport este utilizat pentru descarcarea succesiva la mai multe birouri vamale de destinatie, birourile vamale de destinatie intermediare care au procedat la ruperea sigiliilor pentru a permite descarcarea partiala a marfurilor trebuie sa aplice noi sigilii si sa faca mentiunea privind noile sigilii aplicate, in caseta F, pe toate exemplarele 4 si 5 ale documentelor T1 care insotesc transportul.

    3.2. Formalitati la biroul vamal de destinatie
    Art. 46
    (1) Marfurile si documentul T1 (exemplarele 4 si 5 sau exemplarul 4/5 in situatia exportului cu tranzit) vor fi prezentate la biroul vamal de destinatie, in cadrul termenului stabilit de biroul vamal de plecare, care le inregistreaza imediat in evidentele proprii.
    (2) Dupa verificarea documentelor si a mijlocului de transport biroul vamal de destinatie inscrie mentiunile pe exemplarele documentului T1 in functie de rezultatul controlului efectuat.
    Art. 47
    Mentiunile care trebuie facute de biroul de destinatie pe exemplarul 5, in urma controlului efectuat, pot fi urmatoarele:
    a) cand totul este in regula: "conform";
    b) atunci cand au fost constatate diferente, sub rubrica "Observatii", dupa caz: excedent ..., lipsa ......, natura marfurilor ..., incadrarea tarifara .... (excedentele si lipsurile vizeaza fie numarul coletelor, fie masa bruta, fie amandoua).
    Art. 48
    Atunci cand biroul de destinatie ia masuri cu privire la neregula constatata, informeaza Biroul centralizator, inscriind in exemplarul 5 al documentului T1, dupa caz, in caseta "controlat de catre vama de destinatie", pe langa cele mentionate la art. 47, urmatoarele:
    a) daca este o neregula minora care nu are urmari in ceea ce priveste incasarea drepturilor de import, amenzilor sau a penalitatilor, se inscrie: "neregula minora";
    b) cand marfurile sunt prezentate la biroul de destinatie dupa expirarea termenului stabilit de biroul vamal de plecare si cand nerespectarea acestui termen se datoreaza unor situatii bine justificate si acceptate de biroul vamal de destinatie si neimputabile transportatorului sau principalului obligat, se considera ca acesta din urma a respectat termenul stabilit, biroul vamal inscriind "neregula minora";
    c) cand motivele pentru care marfurile au fost prezentate la biroul vamal de destinatie dupa expirarea termenului stabilit de biroul de plecare nu sunt bine justificate, se aplica prevederile reglementarilor vamale in vigoare, la biroul vamal de destinatie inscriindu-se: "sanctiune contraventionala";
    d) in cazul in care neregula a dat nastere la perceperea de drepturi de import si de alte taxe exigibile de catre biroul de destinatie se inscrie: "drepturile de import si alte taxe exigibile vor fi incasate";
    e) in cazul in care neregula constatata face obiectul unei anchete se inscrie: "ancheta in curs". In acest caz, biroul de plecare nu trece la verificarea si incheierea documentului T, asteptand rezultatele anchetei;
    f) daca la biroul de destinatie s-a constatat o neregula, fara a se adauga una dintre mentiunile precedente privind decizia luata, prin Biroul centralizator se va declansa procedura de cercetare.
    Art. 49
    (1) Originalele exemplarelor 5, de confirmare a operatiunii de tranzit, sau recipisele decupate din exemplarul 4/5 vor fi expediate de catre biroul vamal de destinatie prin posta, in maximum 3 zile la Directia Generala a Vamilor Biroul centralizator.
    (2) Cand s-au constatat nereguli care au fost mentionate in documentul T1, acesta va fi transmis imediat prin posta la Biroul centralizator. Pentru operatiunile de export cu tranzit o copie de pe exemplarul 4/5 va fi anexata la recipisa.
    (3) Pe plic va fi aplicata stampila "Tranzit comun", iar pana la confectionarea acesteia mentiunea va fi facuta manual.
    (4) Biroul centralizator, dupa inregistrarea exemplarelor in evidenta proprie, le va transmite imediat prin posta la biroul vamal de plecare.
    Art. 50
    (1) In cazuri temeinic justificate o operatiune de tranzit comun poate fi incheiata si la un alt birou de destinatie decat cel mentionat in documentul de tranzit T1, acesta devenind in mod automat birou vamal de destinatie.
    (2) Noul birou vamal de destinatie preia toate obligatiile care ii revin in aceasta calitate si comunica imediat in scris Biroului centralizator modificarea respectiva.
    (3) In rubrica 56 a documentului T1 noul birou vamal de destinatie va face mentiunea "marfuri prezentate la biroul vamal ...".
    Art. 51
    O operatiune de tranzit comun se incheie atunci cand marfurile si documentele T1 corespunzatoare sunt prezentate si inregistrate in evidenta de catre biroul vamal de destinatie, iar obligatiile titularului de tranzit si ale garantiei nu continua pentru operatiunile urmatoare.
    Art. 52
    (1) La prezentarea marfurilor si a documentului T1 la biroul vamal de destinatie se poate obtine, la cerere, eliberarea unei recipise conform modelului prezentat in anexa nr. 11.
    (2) Recipisa va fi completata in prealabil de catre cel interesat. Aceasta poate contine si alte indicatii referitoare la transport, in afara spatiului rezervat biroului vamal de destinatie, iar valabilitatea vizei biroului vamal de destinatie este limitata la indicatiile continute in acel spatiu.
    (3) In coltul din stanga sus al recipisei vor fi inscrise numarul si data inregistrarii operatiunii de tranzit in evidentele biroului vamal de destinatie.
    (4) Semnatura si stampila agentului vamal din cadrul biroului de destinatie, aplicate pe recipisa, nu reprezinta confirmarea legala de incheiere a operatiunii de tranzit, aceasta fiind probata prin primirea exemplarului 5 al documentului de catre biroul de plecare.
    Art. 53
    (1) Principalul obligat mai poate solicita biroului de destinatie o copie de pe exemplarul 5, certificata de autoritatea vamala ca fiind conforma cu originalul.
    (2) Aceasta copie va putea fi prezentata la biroul vamal de plecare ca proba alternativa a corectitudinii derularii operatiunii de tranzit comun.

    3.3. Evenimente si nereguli in cursul transportului
    Art. 54
    Marfurile care figureaza pe un document T1 pot fi transbordate pe un alt mijloc de transport, sub supravegherea autoritatilor vamale, in conformitate cu prevederile sectiunii 1 a cap. X din Regulamentul de aplicare a Codului vamal al Romaniei, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 626/1997. In acest caz documentul T1 va fi completat corespunzator in rubrica 55 - Transbordare.
    Art. 55
    In timpul transportului pot aparea urmatoarele evenimente:
    a) ruperea sigiliului dintr-o cauza independenta de vointa transportatorului;
    b) accident care necesita transbordarea pe un alt mijloc de transport;
    c) pericol iminent care necesita descarcarea imediata, partiala sau totala a marfurilor;
    d) nerespectarea termenului de tranzit datorita unor accidente sau altor incidente survenite in cursul transportului.
    Art. 56
    (1) Pentru evenimentele mentionate la art. 55 nu se aplica sanctiuni contraventionale, conform Regulamentului de aplicare a Codului vamal al Romaniei, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 626/1997, cu conditia ca acestea sa fie probate cu un document emis de autoritatile competente.
    (2) Organele vamale din cadrul biroului vamal de destinatie inscriu in rubrica 56 a documentului T1 (exemplarele 4 si 5) mentiuni referitoare la aceste evenimente.
    Art. 57
    Daca in timpul transportului au loc evenimente de tipul celor mentionate la art. 55 care nu sunt independente de vointa transportatorului, sau alte evenimente care sa duca la incasarea taxelor vamale si a altor drepturi de import, atunci organele vamale de la biroul vamal de destinatie vor aplica sanctiunile contraventionale prevazute in cap. XV din Regulamentul de aplicare a Codului vamal al Romaniei, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 626/1997, si vor anunta in acelasi timp Biroul centralizator care va acorda sprijinul necesar si va urmari operatiunea respectiva.

    CAP. 4
    Procedeuri de cercetare si control aposteriori. Recuperarea creantelor

    Art. 58
    In cazul in care biroul vamal de plecare nu a primit exemplarul 5 al documentului T in maximum 60 de zile de la data emiterii, acesta are obligatia de a se adresa in scris principalului obligat, pentru a obtine informatiile cu privire la operatiunea de tranzit, precum si precizarile legate de biroul de destinatie.
    Art. 59
    (1) La solicitarea biroului vamal de plecare, mentionata la articolul precedent, principalul obligat poate prezenta dovada corectitudinii operatiunii T1 prin:
    a) prezentarea unui document certificat de catre autoritatea vamala, din care sa rezulte ca marfurile in cauza au fost prezentate la biroul de destinatie, de exemplu: recipisa sau copia de pe exemplarul 5;
    b) prezentarea unui document vamal (copie sau xerocopie certificata de autoritatea vamala ca fiind conforma) de plasare a marfurilor la destinatie sub un regim vamal. Acest document trebuie sa contina toate datele care sa permita identificarea respectivelor marfuri.
    (2) In situatia mentionata la lit. a) biroul vamal de plecare va transmite informatiile impreuna cu o copie de pe documentele prezentate Directiei Generale a Vamilor - Biroul centralizator, care va declansa procedura de cercetare.
    (3) In situatia mentionata la lit. b) operatiunea de tranzit se considera incheiata, biroul vamal de plecare comunicand in scris incheierea la Biroul centralizator.
    Art. 60
    (1) In cazul neprezentarii uneia dintre dovezile mentionate la art. 47 intr-un interval de 120 de zile de la data emiterii tranzitului, biroul vamal de plecare comunica in scris Biroului centralizator neincheierea operatiunii de tranzit.
    (2) Biroul centralizator, prin intermediul Serviciului supraveghere tranzite si dispecerat, va efectua in continuare procedura de cercetare si control, care se poate finaliza fie prin incasarea de catre biroul vamal de plecare, daca se constata o neregula in legatura cu acel tranzit, a cuantumului drepturilor vamale corespunzatoare, fie prin anuntarea biroului de plecare ca marfurile si documentele corespunzatoare au fost prezentate biroului vamal de destinatie.
    Art. 61
    (1) Daca Biroul centralizator nu este in posesia exemplarului 5 al documentului de tranzit, transmis de biroul vamal de destinatie conform prevederilor art. 38, va solicita acestui birou informatiile necesare, prin trimiterea formularului TC 20 prezentat in anexa nr. 12 si a unei copii de pe exemplarul 1 al declaratiei vamale.
    (2) Biroul vamal de destinatie va solutiona fara intarziere avizele de cercetare primite si va trimite in cel mai scurt timp Biroului centralizator datele solicitate.
    (3) Fiecare formular TC 20 nu se poate referi decat la un singur document T1 si va fi completat conform anexei nr. 13.
    Art. 62
    In functie de raspunsul biroului vamal de destinatie, Biroul centralizator va proceda la confirmarea operatiunii de tranzit catre biroul de plecare sau va continua procedura de cercetare.

    ANEXA 1
    la normele metodologice

    ROMANIA
    MINISTERUL FINANTELOR
    DIRECTIA GENERALA A VAMILOR

                                  AUTORIZATIE
                                   Nr. .....
    Societatea Comerciala ....................................., cu sediul in ............................................., este autorizata, in calitate de principal obligat, in aplicarea sistemului de tranzit comun pe teritoriul Romaniei.
    Prezenta autorizatie este valabila pentru birourile vamale ..............

                     Director general adjunct,
                     .........................

    Data emiterii ..................

    ANEXA 2
    la normele metodologice

                            REGIM DE TRANZIT COMUN
                               Garantia globala

    (Garantie furnizata global pentru mai multe operatiuni de tranzit in cadrul Conventiei referitoare la un regim de tranzit comun)

    I. Angajarea cautiunii
    1. Subsemnatul/subsemnata*1) ................., domiciliat/domiciliata in*2) ......................................., accepta cautiunea solidara la biroul de garantie din .........., pana la concurenta unei sume maxime de ........ fata de Romania, pentru tot ceea ce*3) .............. este sau ar deveni obligat fata de statul sus-mentionat atat in principal si in aditional, cat si pentru cheltuieli si accesorii, excluzand penalitatile, cu titlu de drepturi, taxe si alte impuneri rezultand din infractiuni sau din nereguli comise in cursul sau cu ocazia operatiunilor de tranzit comun efectuate de principalul obligat.
    2. Subsemnatul/subsemnata se obliga sa efectueze, la prima cerere scrisa a autoritatii competente mentionate la pct. 1, plata sumelor cerute, pana la concurenta sumei maxime mai sus mentionate si fara a o putea amana dincolo de un termen de 30 de zile incepand cu data cererii de plata, cu exceptia cazului in care acesta/aceasta sau orice alta persoana interesata nu stabileste, inainte de expirarea acestui termen, cu acordul autoritatii competente, ca operatiunea de tranzit s-a desfasurat fara nici o infractiune sau neregula in sensul regimului de tranzit comun.
    Autoritatile competente pot, la cererea subsemnatului/subsemnatei si pentru toate motivele recunoscute ca fiind valabile, sa prelungeasca, dincolo de termenul de 30 de zile socotit de la data cererii de plata, termenul in care subsemnatul/subsemnata este obligat/obligata sa efectueze plata sumelor cerute. Cheltuielile care rezulta din acordarea acestui termen suplimentar, in special dobanzile, trebuie sa fie calculate astfel incat suma lor sa fie echivalenta celei care ar fi ceruta in acest scop pe piata monetara si financiara nationala.
    Aceasta suma nu poate fi scazuta din sumele deja platite in baza prezentului angajament decat daca subsemnatul/subsemnata este cercetat/cercetata in urma unei operatiuni de tranzit in cadrul Conventiei referitoare la un regim de tranzit comun care a inceput inainte de primirea cererii de plata precedente sau in cele 30 de zile care urmeaza acesteia.
    3. Prezentul angajament este valabil din ziua acceptarii lui de catre biroul de garantie.
    Contractul de cautiune poate fi reziliat oricand de catre subsemnatul/subsemnata, precum si de statul pe teritoriul caruia este situat biroul de garantie.
    Rezilierea devine efectiva din a 16-a zi dupa notificarea sa facuta celeilalte parti.
    Subsemnatul/subsemnata ramane raspunzator/raspunzatoare de plata sumelor care devin exigibile ca urmare a operatiunilor de tranzit in cadrul Conventiei referitoare la un regim de tranzit comun, acoperite de prezentul angajament, care a inceput inainte de data la care rezilierea devine efectiva, chiar daca plata lor este ceruta ulterior.

          Intocmit la ............. la data ...............
          .................................................
                           (semnatura)*4)
------------
    *1) Numele si prenumele sau denumirea societatii comerciale.
    *2) Adresa completa.
    *3) Numele si prenumele sau denumirea firmei si adresa completa a principalului obligat.
    *4) Inainte de a semna, semnatarul trebuie sa mentioneze urmatoarele: "Valabil cu titlu (valoare) de cautiune pentru suma de .......", indicand suma si in litere.

    II. Acceptul biroului de garantie
    Biroul de garantie ...........................................
    Angajarea cautiunii acceptate la data de .....................

                      .......................
                      (semnatura si stampila)

    ANEXA 3
    la normele metodologice

    TRANZIT COMUN                                   CERTIFICAT DE GARANTIE
                                                                    (fata)
 ___________________________________________________________________________
| 1. Ultima zi de valabilitate  | ziua | luna | anul |    2. Numar          |
|_______________________________|______|______|______|______________________|
| 3. Principalul obligat        |                                           |
|    (numele, prenumele sau     |                                           |
|    statutul social, adresa    |                                           |
|    completa si tara)          |                                           |
|_______________________________|___________________________________________|
| 4. Garantie                   |                                           |
|    (numele si prenumele sau   |                                           |
|    statutul social, adresa    |                                           |
|    completa si tara)          |                                  Romania  |
|_______________________________|___________________________________________|
| 5. Biroul de garantii         | Directia Generala a Vamilor               |
|   (denumirea, adresa completa | 70704 Bucuresti                           |
|   si tara)                    |                                  Romania  |
|_______________________________|___________________________________________|
| 6. Nivelul garantiei          | in cifre: | in litere:         |
|    (in moneda nationala)      |                      |                    |
|_______________________________|______________________|____________________|
| 7. Biroul de garantii confirma obtinerea de catre principalul obligat     |
|    mentionat anterior a unui acord prealabil pentru efectuarea de         |
|    operatiuni T1/T2 pe teritoriul vamal al:                               |
|                                      ROMANIEI                             |
|___________________________________________________________________________|
| 8. Termen de valabilitate prelungit     |                                 |
|    pana la: ziua ... luna ... anul .... |  Eliberat de ....... in ......  |
|    inclusiv de catre ........ in ...... |              (locul)    (data)  |
|                       (locul)    (data) |                                 |
|                                         |   DIRECTIA GENERALA A VAMILOR   |
|                                         |                                 |
|      (semnatura functionarului si       |  (semnatura functionarului si   |
|      stampila biroului de garantii)     | stampila biroului de garantii)  |
|_________________________________________|_________________________________|

    9. Persoane abilitate sa semneze declaratii T1 sau T2 pentru principalul obligat
                                                                     (verso)
 ___________________________________________________________________________
|10. Numele, prenumele  |11. Semnatura|10.Numele, prenumele  |11. Semnatura |
|    si specimenul de   |principalului|   si specimenul de   |principalului |
|    semnatura al       |obligat*)    |   semnatura al       |obligat*)     |
|    persoanei abilitate|             |   persoanei abilitate|              |
|_______________________|_____________|______________________|______________|
|                       |             |                      |              |
|_______________________|_____________|______________________|______________|
|                       |             |                      |              |
|_______________________|_____________|______________________|______________|
|                       |             |                      |              |
|_______________________|_____________|______________________|______________|
|                       |             |                      |              |
|_______________________|_____________|______________________|______________|

    *) In cazul in care principalul obligat este persoana juridica, semnatura trebuie urmata de indicarea numelui, prenumelui si a calitatii persoanei.

    ANEXA 4
    la normele metodologice

                          REGIM DE TRANZIT COMUN
                             Garantia izolata

    (Garantie furnizata pentru o singura operatiune de tranzit in cadrul Conventiei referitoare la un regim de tranzit comun)

    I . Angajarea cautiunii
    1. Subsemnatul/subsemnata*1) ................., domiciliat/domiciliata in*2) ................................., accepta cautiunea solidara la biroul vamal de plecare din ..........................., pana la concurenta unei sume maxime de ...................... fata de Romania, pentru tot ceea ce*3) .................. este sau ar deveni obligat fata de statul sus-mentionat atat in principal si in aditional, cat si pentru cheltuieli si accesorii, excluzand penalitatile, cu titlu de drepturi, taxe si alte impuneri rezultand din infractiuni sau din nereguli comise in cursul sau cu ocazia operatiunilor de tranzit comun efectuate de principalul obligat de la biroul vamal de plecare ........................ la biroul vamal de destinatie .................. referitor la marfurile indicate in continuare: ................................................................. .
    2. Subsemnatul/subsemnata se obliga sa efectueze, la prima cerere scrisa a autoritatii competente mentionate la pct. 1, plata sumelor cerute, fara a o putea amana dincolo de un termen de 30 de zile incepand cu data cererii de plata, cu exceptia cazului in care acesta/aceasta sau orice alta persoana interesata nu stabileste, inainte de expirarea termenului, cu acordul autoritatii competente, ca operatiunea de tranzit s-a desfasurat fara nici o infractiune sau neregula in sensul regimului de tranzit comun.
    Autoritatile competente pot, la cererea subsemnatului/subsemnatei si pentru toate motivele recunoscute ca fiind valabile, sa prelungeasca, dincolo de termenul de 30 de zile socotit de la data cererii de plata, termenul in care subsemnatul/subsemnata este obligat/obligata sa efectueze plata sumelor cerute. Cheltuielile care rezulta din acordarea acestui termen suplimentar, in special dobanzile, trebuie sa fie calculate astfel incat suma lor sa fie echivalentul celei care ar fi ceruta in acest scop pe piata monetara si financiara nationala.
    3. Prezentul angajament este valabil din ziua acceptarii lui de catre biroul vamal de plecare.

          Intocmit la ............. la data ...............
          .................................................
                           (semnatura)*4)

------------
    *1) Numele si prenumele sau denumirea societatii comerciale.
    *2) Adresa completa.
    *3) Numele si prenumele sau denumirea firmei si adresa completa a principalului obligat.
    *4) Inainte de a semna, semnatarul trebuie sa mentioneze urmatoarele: "Valabil cu titlu (valoare) de cautiune pentru suma de .........", indicand suma si in litere.

    II. Acceptul biroului de plecare
    Biroul de plecare ...........................................
    Angajarea cautiunii acceptate la data de .......................
    Pentru acoperirea operatiunii T1, eliberata de ........ sub numarul ........

                             .......................
                             (semnatura si stampila)

    ANEXA 5
    la normele metodologice

                                   LISTA
cuprinzand marfurile excluse de la garantia globala
_____________________________________________________________________________
Pozitia tarifara                       Denumirea marfii
_____________________________________________________________________________
0901, din care:   Cafea, chiar prajita sau decofeinizata; coji si pelicule de
                  cafea: inlocuitori de cafea continand cafea in orice
                  proportie
0901 11 00
0901 12 00
0901 21 00
0901 22 00
0901 90 90
2101, din care:   Extracte, esente si concentrate de cafea, de ceai sau de
2101 11           mate si preparate avand la baza aceste produse sau avand la
                  baza cafea, ceai sau mate; cicoare prajita si alti
                  inlocuitori organici de cafea si extracte, esente si
                  concentrate din acestea
2203, din care:   Bere fabricata din malt
2203 00
2204, din care:   Vin din struguri proaspeti, inclusiv vinuri imbogatite cu
2204 10           alcool; must din struguri, altul decat cel de la pozitia
                  20.09
2204 21
2204 29
2204 30
2205              Vermuturi si alte vinuri din struguri proaspeti, aromate cu
                  plante sau cu substante aromatizante
2206              Alte bauturi fermentate (de exemplu obtinute din suc de
                  pere proaspete, cidru, hidromel); amestecuri de bauturi
                  fermentate, amestecuri de bauturi fermentate si bauturi
                  nealcoolice, nedenumite si necuprinse in alta parte
2207, din care:   Alcool etilic nedenaturat cu o concentratie de alcool,
2207 10 00        determinata in functie de volum, de 80% vol. sau peste;
                  alcool etilic si alte rachiuri, denaturate, de orice
                  concentratie.
2208, din care:   Alcool etilic nedenaturat cu o concentratie de alcool in
2208 20 12        functie de volum de pana la 80% vol. rachiuri, lichioruri
                  si alte bauturi spirtoase
2208 20 14
2208 20 27
2208 20 29
2208 20 40
2208 20 62
2208 20 64
2208 20 87
2208 20 89
2208 30
2208 40
2208 50
2208 60
2208 70
2208 90 11
2208 90 41
2208 90 52
2208 90 57
2208 90 69
2208 90 74
2208 90 78
2208 90 91
2208 90 99
2400, din care:   Tutun si inlocuitori de tutun prelucrati
2402 20
2402 10 00
2403 10
2403 91 00
2403 91 90
2403 99 10
2710, din care:   Uleiuri din petrol si din minerale bituminoase, altele
2710 00 34        decat uleiurile brute; produse nedenumite si necuprinse
2710 00 36        in alta parte, care contin in greutate cel putin 70%
2710 00 27        uleiuri petroliere sau uleiuri obtinute din minerale
                  bituminoase, aceste uleiuri fiind constituenti de baza ai
                  produselor respective
2710 00 29
2710 00 32
2710 00 66
2710 00 67
2710 00 68
4302              Blanuri tabacite sau apretate (inclusiv capete, cozi, labe
                  si alte bucati, deseuri si resturi), neasamblate sau
                  asamblate (fara adaugirea altor materiale)
4303, din care:   Articole de imbracaminte, accesorii de imbracaminte si alte
4303 10 10        articole din blana
4303 10 90
7113, din care:   Articole de bijuterie sau de giuvaiergerie si parti ale
7113 19 00        acestora, din metale pretioase sau din metale placate sau
                  suflate cu metale pretioase
8703              Autoturisme si alte autovehicule destinate in principal
                  pentru transportul de persoane (altele decat cele de la
                  pozitia 8702), inclusiv cele de tip "breck" si masinile de
                  curse
3303              Parfumuri si ape de toaleta
8415, din care:   Masini si aparate pentru aer conditionat .....
8415 10 00
8516, din care:   Incalzitoare instantanee de apa ..... aparate
                  electrotermice pentru uz casnic
8516 50 00
_____________________________________________________________________________

    ANEXA 6
    la normele metodologice

                           REGIM DE TRANZIT COMUN
                              Garantia izolata

    (Garantie furnizata pentru mai multe operatiuni de tranzit in cadrul Conventiei referitoare la un regim de tranzit comun)

    I. Angajarea cautiunii
    1. Subsemnatul/subsemnata*1) ................., domiciliat/domiciliata in*2) ................................., accepta cautiunea solidara la biroul vamal de plecare din ........., pana la concurenta unei sume maxime de ...... lei fata de Romania, pentru tot ceea ce*3) ................. este sau ar deveni obligat fata de statul sus-mentionat atat in principal si in aditional, cat si pentru cheltuieli si accesorii, excluzand penalitatile, cu titlu de drepturi, taxe si alte impuneri rezultand din infractiuni sau din nereguli comise in cursul sau cu ocazia operatiunii de tranzit comun efectuate de principalul obligat si inscrise de biroul vamal de plecare in Modelul de utilizare a garantiei izolate pentru mai multe operatiuni de tranzit.
    2. Subsemnatul/subsemnata se obliga sa efectueze, la prima cerere scrisa a autoritatii competente mentionate la pct. 1, plata sumelor cerute, fara a o putea amana dincolo de un termen de 30 de zile incepand cu data cererii de plata, cu exceptia cazului in care acesta/aceasta sau orice alta persoana interesata nu stabileste, inainte de expirarea termenului, cu acordul autoritatii competente, ca operatiunea de tranzit s-a desfasurat fara nici o infractiune sau neregula in aplicarea regimului de tranzit comun.
    Autoritatile competente pot, la cererea subsemnatului/subsemnatei si pentru toate motivele recunoscute ca fiind valabile, sa prelungeasca, dincolo de termenul de 30 de zile socotit de la data cererii de plata, termenul in care subsemnatul/subsemnata este obligat/obligata sa efectueze plata sumelor cerute. Cheltuielile care rezulta din acordarea acestui termen suplimentar, in special dobanzile, trebuie sa fie calculate astfel incat suma lor sa fie echivalentul celei care ar fi ceruta in acest scop pe piata monetara si financiara nationala.
    3. Prezentul angajament este valabil din ziua acceptarii lui de catre biroul vamal de plecare.

                 Intocmit la ......... la data de ........
                 .........................................
                                (semnatura)*4)

------------
    *1) Numele si prenumele sau denumirea societatii comerciale.
    *2) Adresa completa.
    *3) Numele si prenumele sau denumirea firmei si adresa completa a principalului obligat.
    *4) Inainte de a semna, semnatarul trebuie sa mentioneze urmatoarele: "Valabil cu titlu (valoare) de cautiune pentru suma de ...... ", indicand suma si in litere.

    II. Acceptul biroului de plecare
    Biroul de plecare ....................
    Angajarea cautiunii acceptate la data de ...................
    Pentru operatiunile T1 inscrise in Modelul de utilizare a garantiei izolate pentru mai multe operatiuni de tranzit.

                    ...............................
                       (semnatura si stampila)

                                MODEL
de utilizare a garantiei izolate pentru mai multe operatiuni de tranzit

    Angajament de cautiune ..............................................
    Principalul obligat ........................................
                            __ __ __ __ __ __ __ __ __ __
    Suma garantiei in lei  |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

 ___________________________________________________________________________
|Nr. |Numar T1|    Data    | Biroul de | Nivelul    |Data returnarii| Sold  |
|crt.|        |constituirii| destinatie| drepturilor|exemplarului 5 |       |
|    |        |            |           | vamale     |               |       |
|____|________|____________|___________|____________|_______________|_______|
|____|________|____________|___________|____________|_______________|_______|
|____|________|____________|___________|____________|_______________|_______|
|____|________|____________|___________|____________|_______________|_______|
|____|________|____________|___________|____________|_______________|_______|
|____|________|____________|___________|____________|_______________|_______|
|____|________|____________|___________|____________|_______________|_______|
                                                     Report         |_______|

    ANEXA 7
    la normele metodologice

                            REGIM DE TRANZIT COMUN
                              Garantia forfetara

    1. Angajarea cautiunii
    1. Subsemnatul/subsemnata*1) ................., domiciliat/domiciliata in*2) .........................., accepta cautiunea solidara la biroul de garantie din ................... fata de Romania, pentru tot ceea ce un principal obligat este sau ar deveni obligat fata de statul mai sus mentionat atat in principal si in aditional, cat si pentru cheltuieli si accesorii, excluzand penalitatile, cu titlu de drepturi, taxe si alte impuneri rezultand din infractiuni sau nereguli comise in cursul sau cu ocazia operatiunii de tranzit efectuate de principalul obligat in cadrul regimului de tranzit comun, fata de care subsemnatul/subsemnata a consimtit sa angajeze responsabilitatea sa prin eliberarea de titluri de garantie si aceasta pana la concurenta unei sume maxime de 7.000 euro/titlu.
    2. Subsemnatul/subsemnata se obliga sa efectueze, la prima cerere scrisa a autoritatii competente mentionate la pct. 1, plata sumelor cerute, pana la concurenta sumei de 7.000 euro/titlu si fara a o putea amana dincolo de un termen de 30 de zile incepand cu data cererii de plata, cu exceptia cazului in care acesta/aceasta sau orice alta persoana interesata nu stabileste, inainte de expirarea acestui termen, cu acordul autoritatii competente, ca operatiunea de tranzit s-a desfasurat fara nici o infractiune sau neregula in aplicarea regimului de tranzit comun.
    Autoritatile competente pot, la cererea subsemnatului/subsemnatei si pentru toate motivele recunoscute ca fiind valabile, sa prelungeasca, dincolo de termenul de 30 de zile socotit de la data cererii de plata, termenul in care subsemnatul/subsemnata este obligat/obligata sa efectueze plata sumelor cerute. Cheltuielile care rezulta din acordarea acestui termen suplimentar, in special dobanzile, trebuie sa fie calculate astfel incat suma lor sa fie echivalenta celei care ar fi ceruta in acest scop pe piata monetara si financiara nationala.
    3. Prezentul angajament este valabil din ziua acceptarii lui de catre biroul de garantie.
    Contractul de cautiune poate fi reziliat oricand de catre subsemnatul/subsemnata, precum si de statul pe teritoriul caruia este situat biroul de garantie.
    Rezilierea devine efectiva din a 16-a zi dupa notificarea sa facuta celeilalte parti.
    Subsemnatul/subsemnata ramane raspunzator/raspunzatoare de plata sumelor care devin exigibile ca urmare a operatiunilor de tranzit in cadrul Conventiei referitoare la un regim de tranzit comun, acoperite de prezentul angajament, care a inceput inainte de data la care rezilierea devine efectiva, chiar daca plata lor este ceruta ulterior.

                 Intocmit la ......... la data de ........
                 .........................................
                                (semnatura)*3)

------------
    *1) Numele si prenumele sau denumirea societatii comerciale.
    *2) Adresa completa.
    *3) Inainte de a semna, semnatarul trebuie sa mentioneze urmatoarele: "Valabil cu titlu (valoare) de cautiune pentru suma de ...... ", indicand suma si in litere.

    II. Acceptul biroului de garantie
    Biroul de garantie ..................................
    Angajarea cautiunii acceptate la data de .............................

                           .......................
                           (semnatura si stampila)

    ANEXA 8
    la normele metodologice

                                                         (fata)
 _______________________________________________________________
|   TRANZIT COMUN                                               |
|   TRANZIT COMUNITAR                                           |
|                                                               |
|                 Document de garantie forfetara                |
|                                                               |
|   Emitentul ................................................  |
| ............................................................  |
|                 (numele sau calitatea si adresa)              |
|                                                               |
|   (angajarea a fost acceptata de ...........................  |
|   prin unitatea garanta din ...............................)  |
|_______________________________________________________________|
|   Prezentul document este valabil pana la concurenta sumei de |
| 7.000 euro pentru o operatiune T1 sau T2 incepand cel mai     |
| tarziu la data de ..........................................  |
| si fata de care principalul obligat este ...................  |
| ...........................................................,  |
|           (numele sau calitatea si adresa)                    |
|                                                               |
|  ........................   .........................         |
|  (semnatura principalului    (semnatura si stampila           |
|          obligat*1)                 emitentului)              |
| ____________                                                  |
|   *1) Semnatura este facultativa.                             |
|_______________________________________________________________|

                                                         (verso)
 _______________________________________________________________
|      Se completeaza de unitatea vamala de plecare             |
|                                                               |
|  Operatiune de tranzit efectuata sub acoperirea documentului  |
| T1/T2/T2ES/T2PT inregistrat la data de ....................   |
| cu nr. .................. de unitatea vamala ..............   |
|                                                               |
|      ............                  ..................         |
|       (stampila)                       (semnatura)            |
|_______________________________________________________________|

    ANEXA 9
    la normele metodologice

                        LISTA INCARCATURII

                                         Document T1
                                         Nr. ...../data .......
__________________________________________________________________________
 Nr.   Denumirea  Pozitia   Cantitatea      Tara                  Valoarea
 crt.  marfii     tarifara              ----------------   U.M.
                                        Import    Export
__________________________________________________________________________





__________________________________________________________________________

                       .......................
                       (semnatura si stampila)

        Principalul obligat,            Agentul vamal,
       .....................           ...............

    ANEXA 10
    la normele metodologice

                             LISTA INCARCATURII
                   Instructiuni de utilizare si completare

    1. Atunci cand se folosesc liste de incarcatura pentru o trimitere care cuprinde mai multe feluri de marfuri, rubricile 15, 33 si 41 din declaratia vamala de tranzit (documentul T1) sunt barate, iar in rubrica 31 "Colete si descrierea marfurilor" se va face mentiunea: "conform Listei de incarcatura anexate".
    2. Lista de incarcatura este intocmita in acelasi numar de exemplare ca si declaratia vamala de tranzit, exemplarele sale avand aceeasi destinatie.
    3. Cand se inregistreaza declaratia, lista incarcaturii primeste acelasi numar de inregistrare ca si declaratia vamala de tranzit (documentul T1). Acest numar trebuie sa fie aplicat fie cu ajutorul unei stampile ce contine denumirea biroului vamal de plecare, fie de mana.
    4. Cand sunt anexate mai multe liste de incarcatura la aceeasi declaratie, ele trebuie sa poarte si un numar de ordine atribuit de principalul obligat; numarul de liste anexat este indicat in rubrica 4 "Liste de incarcatura" a declaratiei vamale.
    5. In coloana "U.M." se va inscrie unitatea de masura specifica si nu codul acesteia conform anexei nr. 13 la Decizia directorului general al Directiei Generale a Vamilor nr. 946/1997.
    6. In coloana "Valoarea" se va inscrie valoarea facturata pentru marfurile declarate, in moneda din factura.

    ANEXA 11
    la normele metodologice
  ________________________________________________________________________
 |                            TRANZIT COMUN                               |
 |                              Recipisa                                  |
 |________________________________________________________________________|
 |    Biroul vamal .......................                                |
 |    confirma ca documentul T1/exemplarul de control T nr. 5,            |
 |    inregistrat la data de ................. cu nr. ............        |
 |    de catre biroul vamal ............................................, |
 |    a fost predat si pana in prezent nu s-a semnalat nici o neregula in |
 |legatura cu trimiterea la care se refera documentul de insotire.        |
 |                                                                        |
 |                                                                        |
 |    Stampila agentului vamal         Localitatea .................      |
 |                                     Data .......................       |
 |                                          ...........................   |
 |                                                  (semnatura)           |
 |________________________________________________________________________|

    ANEXA 12
    la normele metodologice

                           AVIZ DE CERCETARE (TC20)
                          Instructiuni de completare

    A. Fata formularului
    1. Caseta I se va completa de catre Biroul centralizator, mai putin rubrica D (biroul de tranzit).
    2. Biroul vamal de destinatie va raspunde prin bifarea casutelor corespunzatoare din caseta IV.
    3. In situatia in care biroul vamal de destinatie solicita informatii suplimentare se va completa caseta II.
    4. La cererea de informatii suplimentare Biroul centralizator va raspunde prin completarea casetei III.

    B. Verso formularului
    1. Verso nu se completeaza, intrucat in aceasta faza nu sunt prevazute birouri vamale de trecere.

    ANEXA 13
    la normele metodologice

    TC 20
 ___________________________________________________________________________
|   I. SE COMPLETEAZA DE CATRE BIROUL DE PLECARE                            |
|___________________________________________________________________________|
|   A. Document T nr.                            B. Biroul de destinatie    |
|      anexat copie de pe                           (denumirea si tara)     |
|      exemplarul 1                                                         |
|   C. Biroul de plecare (denumirea si           D. Biroul de tranzit       |
|      adresa completa)                             (denumirea si tara)     |
|                                                1.                         |
|                                                2.                         |
|                                                3.                         |
|                                                4.                         |
|                                                5.                         |
|                                                6.                         |
|   E. Numarul de inmatriculare a vehiculului sau numele vasului (daca este |
|      cunoscut)                                                            |
|   F. Destinatar (numele si adresa completa)                               |
|   G. Conform informatiilor furnizate de titularul tranzitului, trimiterea |
|   _  a fost                                    _                          |
|  |_| 1. prezentata la biroul dvs. in |z|l|a|  |_| 2. remisa destinatarului|
|                                      |_|_|_|        in |z|l|a|            |
|   _                                                    |_|_|_|            |
|  |_| 3. remisa lui ...............................   |z|l|a|              |
|                    (numele si adresa persoanei sau   |_|_|_|              |
|                    denumirea si sediul societatii                         |
|   _                comerciale)                                            |
|  |_| H. O recipisa referitoare la document si eliberata de biroul dvs. in |
|         |z|l|a| mi-a fost prezentata.                                     |
|   _     |_|_|_|                                                           |
|  |_| I. Titularul tranzitului nu a putut da informatii privind trimiterea.|
|                                                                           |
|    Locul si data: Semnatura:               Stampila:           |
|___________________________________________________________________________|
| II. SE COMPLETEAZA DE CATRE BIROUL DE DESTINATIE: CERERE DE INFORMATII    |
|     COMPLEMENTARE                                                         |
|___________________________________________________________________________|
|   Pentru continuarea cercetarilor rog biroul de plecare sa imi trimita:   |
|   _                                            _                          |
|  |_| 1. natura exacta a marfurilor            |_| 2. copie de pe factura  |
|   _                                            _                          |
|  |_| 3. o copie de pe manifest, de            |_| 4. numele persoanei     |
|         pe conosament sau de pe                      insarcinate cu       |
|         scrisoarea de transport                      completarea          |
|         aerian                                       formalitatilor la    |
|   _                                                  biroul de destinatie |
|  |_| 5. dovezile si informatiile                                          |
|         urmatoare (de precizat):                                          |
|                                                                           |
|         Locul si data:         Semnatura:                 Stampila:       |
|___________________________________________________________________________|
|  III. SE COMPLETEAZA DE CATRE BIROUL DE PLECARE: RASPUNS LA CEREREA DE    |
|       INFORMATII COMPLEMENTARE                                            |
|___________________________________________________________________________|
|   _                                                                       |
|  |_| 1. Aveti anexate informatiile,                                       |
|   _     copiile si dovezile cerute                                        |
|  |_| 2. Informatiile, copiile sau                                         |
|         dovezile marcate la cifrele   1    2    3    4    5  din cererea |
|                                       _    _    _    _    _  dvs. nu sunt |
|                                      |_|  |_|  |_|  |_|  |_| disponibile. |
|                                                                           |
|    Locul si data:               Semnatura:                  Stampila:     |
|___________________________________________________________________________|
| IV. SE COMPLETEAZA DE CATRE BIROUL DE DESTINATIE: INFORMATII PENTRU BIROUL|
| DE PLECARE                                                                |
|___________________________________________________________________________|
|   _                                                                       |
|  |_| 1. Exemplarul de inapoiat (exemplarul 5) a fost trimis in |z|l|a|;   |
|                                                                |_|_|_|    |
| alaturat copia de pe exemplarul 1, vizata corespunzator.                  |
|   _                                                                       |
|  |_| 2. Exemplarul de inapoiat (exemplarul 5), vizat corespunzator, este  |
| anexat la prezentul aviz de cercetare.                                    |
|   _                                                                       |
|  |_| 3. Cercetarile sunt in curs si exemplarul de inapoiat (exemplarul 5) |
| sau copia de pe exemplarul 1 va fi trimis in cel mai scurt timp.          |
|   _                                                                       |
|  |_| 4. Trimiterea a fost prezentata aici fara documentul aferent.        |
|   _                                                                       |
|  |_| 5. Nici trimiterea si nici documentul aferent nu au fost prezentate  |
| aici si nici o informatie cu privire la acestea nu a putut fi obtinuta.   |
|                                                                           |
|    Locul si data:               Semnatura: Stampila:       |
|___________________________________________________________________________|



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 216/2000

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 216 din 2000
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu