Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 28 din 23 februarie 1999

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 19 lit. d) si ale art. 77 alin. (3) din Legea nr. 94/1992 privind organizarea si functionarea Curtii de Conturi

ACT EMIS DE:                CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 178 din 26 aprilie 1999


SmartCity3


    Lucian Mihai           - presedinte
    Costica Bulai          - judecator
    Constantin Doldur      - judecator
    Kozsokar Gabor         - judecator
    Ioan Muraru            - judecator
    Nicolae Popa           - judecator
    Lucian Stangu          - judecator
    Florin Bucur Vasilescu - judecator
    Romul Petru Vonica     - judecator
    Gheorghe Batranu       - procuror
    Gabriela Dragomirescu  - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a prevederilor art. 19 lit. d) si ale art. 77 alin. (3) din Legea nr. 94/1992 privind organizarea si functionarea Curtii de Conturi, ridicata de Societatea Comerciala "Kondratov" - S.R.L. din comuna Sanmartin in Dosarul nr. 2.206/CA/1998 al Curtii de Apel Oradea.
    Dezbaterile au avut loc in sedinta publica din data de 2 februarie 1999, in prezenta reprezentantului Ministerului Public si in lipsa partilor, Societatea Comerciala "Kondratov" - S.R.L. si Curtea de Conturi, legal citate, si au fost consemnate in incheierea de la acea data, cand Curtea, avand nevoie de timp pentru a delibera, a amanat pronuntarea pentru data de 9 februarie 1999 si apoi pentru data de 23 februarie 1999.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, constata urmatoarele:
    Prin Incheierea din 5 octombrie 1998 Curtea de Apel Oradea a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 19 lit. d) si ale art. 77 alin. (3) din Legea nr. 94/1992 privind organizarea si functionarea Curtii de Conturi, exceptie ridicata de Societatea Comerciala "Kondratov" - S.R.L. din comuna Sanmartin. In motivarea exceptiei se arata ca textele criticate sunt in contradictie cu art. 139 alin. (1) din Constitutie, potrivit caruia Curtea de Conturi exercita controlul in trei domenii privind resursele financiare ale statului si ale sectorului public, si anume cu privire la modul de formare, de administrare si de intrebuintare a acestor resurse financiare. Se apreciaza ca modul de formare se refera la elementele componente ale bugetului de stat, bugetului unitatilor administrativ-teritoriale si ale institutiilor publice, fiind concretizat in art. 17 lit. a) - f) din Legea nr. 94/1992, in timp ce dispozitiile art. 19 lit. d) si ale art. 77 alin. (3) din aceeasi lege prevad atributii de control asupra modului de executare si de incasare a creantelor bugetare datorate de contribuabili persoane juridice. Aceasta competenta, prevazuta la art. 19 lit. d) si la art. 77 alin. (3) din Legea nr. 94/1992, transforma Curtea de Conturi in organ de control privind executarea creantelor bugetare de catre contribuabilii persoane juridice, competenta ce depaseste limitele Constitutiei. Se sustine, de asemenea, ca verificarea, in temeiul art. 19 lit. d) din Legea nr. 94/1992, a tuturor persoanelor juridice care nu isi indeplinesc obligatiile financiare si obligarea acestora la virarea sumelor datorate, a dobanzilor si a majorarilor de intarziere constituie o activitate de control financiar privind modul de executare a creantelor bugetare de catre contribuabili, iar nu de control asupra modului de formare a resurselor financiare. Or, competenta verificarii si controlul asupra modului de executare a creantelor bugetare revin, potrivit Ordonantei Guvernului nr. 70/1997, Ministerului Finantelor. In felul acesta, extinzandu-se competenta Curtii de Conturi, s-a ajuns ca in aceeasi materie, a modului de incasare a creantelor bugetare, sa existe doua organe fiscale, dintre care unul este Curtea de Conturi, cu incalcarea art. 139 alin. (1) din Constitutie.
    Exprimandu-si opinia, instanta de judecata considera ca dispozitiile art. 19 lit. d) si ale art. 77 alin. (3) din Legea nr. 94/1992 prevad atributii de control asupra modului de executare si incasare a creantelor bugetare datorate de contribuabili persoane juridice, atributii ce depasesc textul si spiritul art. 139 din Constitutie. Competenta conferita prin art. 19 lit. d) si prin art. 77 alin. (3) din Legea nr. 94/1992 transforma Curtea de Conturi in organ de control privind executarea creantelor bugetare, iar aceasta atributie este stabilita prin Ordonanta Guvernului nr. 70/1997 in competenta organelor fiscale ale Ministerului Finantelor.
    In conformitate cu prevederile art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, au fost solicitate punctele de vedere ale presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului.
    In punctul de vedere al presedintelui Camerei Deputatilor se considera ca indeplinirea functiei de control la care se refera art. 19 lit. d) din Legea nr. 94/1992 intra in sfera modului de formare, de administrare si de intrebuintare a resurselor financiare ale statului si ale sectorului public ori in sfera modului de gestionare a patrimoniului public si privat al statului si al unitatilor administrativ-teritoriale, asa cum stabileste art. 16 alin. (1) din aceeasi lege; in ipoteza prevazuta la art. 19 lit. d), controlul Curtii se va putea realiza numai sub conditia ca prin acesta sa nu se incalce dispozitiile art. 17 din lege. In concluzie, se considera ca art. 19 lit. d) si art. 77 alin. (3) din Legea nr. 94/1992 sunt constitutionale.
    In punctul sau de vedere Guvernul apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata, intrucat dispozitiile cuprinse in art. 19 lit. d) sunt in deplina concordanta cu prevederile art. 139 alin. (1) din Constitutie, controlul privind formarea resurselor financiare ale statului incluzand, indiscutabil, si controlul asupra resurselor financiare ale bugetului de stat, fara deosebire de natura capitalului societatii comerciale in sarcina careia se stabilesc obligatii financiare. Se sustine, de asemenea, ca accizele, taxele vamale, majorarile de intarziere constituie surse de alimentare a bugetului de stat si, ca urmare, Curtea de Conturi, in exercitarea controlului privind formarea resurselor financiare ale statului, este competenta sa verifice daca si in ce mod persoanele juridice carora le revin obligatiile financiare catre stat isi indeplinesc aceste obligatii.
    Presedintele Senatului nu a comunicat punctul sau de vedere.
    In temeiul art. 5 din Legea nr. 47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale, republicata, s-a solicitat opinia ministrului finantelor in legatura cu exceptia de neconstitutionalitate ridicata. In opinia exprimata prin Adresa nr. 1.476 din 27 noiembrie 1998, Directia generala juridica din cadrul Ministerului Finantelor arata ca "prevederile art. 19 lit. d) si art. 77 alin. (3) din Legea nr. 94/1992 privind organizarea si functionarea Curtii de Conturi se interfereaza cu cele ale Ordonantei Guvernului nr. 70/1997 si ale Legii nr. 30/1991, prin care sunt stabilite atributiile organelor de control din cadrul Ministerului Finantelor". Se adauga ca "Dosarul fiscal al oricarui contribuabil trebuie sa cuprinda toate actele de control incheiate si toate obligatiile fata de buget, indiferent de organul de control care le-a stabilit".

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctele de vedere ale presedintelui Camerei Deputatilor si Guvernului, opinia Ministerului Finantelor, raportul intocmit de judecatorul-raportor, concluziile procurorului, dispozitiile legale atacate, raportate la prevederile Constitutiei si ale Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Potrivit prevederilor art. 144 lit. c) din Constitutie si ale art. 23 din Legea nr. 47/1992, republicata, Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta sa solutioneze exceptia ridicata.
    Art. 19 lit. d) si art. 77 alin. (3) din Legea nr. 94/1992 privind organizarea si functionarea Curtii de Conturi, criticate ca neconstitutionale, prevad:
    - Art. 19: "Curtea de Conturi poate hotari efectuarea de controale si la alte persoane juridice decat cele mentionate la art. 18, care: [...l
    d) nu-si indeplinesc obligatiile financiare catre stat, unitatile administrativ-teritoriale si institutiile publice."
    - Art. 77 alin. (3): "In cazul in care abaterea cu caracter financiar consta in neindeplinirea de catre o persoana juridica din cele prevazute la art. 18 si art. 19 a obligatiilor financiare catre stat, unitatile administrativ-teritoriale sau institutiile publice, colegiul jurisdictional dispune si virarea sumelor datorate de aceasta, inclusiv a dobanzilor si majorarilor de intarziere datorate."
    I. Critica de neconstitutionalitate a art. 19 lit. d) din Legea nr. 94/1992, care reglementeaza competenta Curtii de Conturi de a controla indeplinirea obligatiilor financiare catre stat, unitatile administrativ-teritoriale si institutiile publice, a altor persoane juridice decat cele mentionate la art. 18 si art. 19 lit. a) - c) din aceeasi lege, se intemeiaza pe dispozitiile art. 139 alin. (1) din Constitutie. Potrivit acestor prevederi constitutionale, "Curtea de Conturi exercita controlul asupra modului de formare, de administrare si de intrebuintare a resurselor financiare ale statului si ale sectorului public".
    Conform art. 16 alin. (1) din Legea nr. 94/1992, care este in concordanta cu dispozitiile constitutionale ale art. 139 alin. (1), "Curtea de Conturi isi exercita functiunea de control asupra modului de formare, de administrare si de intrebuintare a resurselor financiare ale statului si ale sectorului public, precum si asupra modului de gestionare a patrimoniului public si privat al statului si al unitatilor administrativ-teritoriale". Fata de aceasta dispozitie legala, indeplinirea obligatiilor financiare la care se refera art. 19 lit. d) din Legea nr. 94/1992 nu poate intra in sfera administrarii sau intrebuintarii resurselor financiare, intrucat acestea privesc resurse constituite ce nu sunt cuprinse in sfera sintagmei "formarea resurselor financiare ale statului si sectorului public", care implica stabilirea si emiterea titlurilor executorii in vederea constituirii acestor resurse, precum si urmarirea executarii titlurilor. Atat emiterea titlului, cat si executarea lui se includ in sfera drepturilor ce revin statului si unitatilor sectorului public, in calitate de creditori, pe cand indeplinirea de catre debitori a obligatiilor de plata face parte din sfera dreptului de proprietate al acestora, in temeiul caruia ei se pot opune creantei. De aceea, in notiunea de formare a resurselor financiare nu intra si indeplinirea de catre debitori a obligatiilor rezultand din titlurile executorii.
    In cazul in care controlul Curtii de Conturi se extinde, asa cum rezulta din sustinerile autorului exceptiei, si asupra executarii de catre debitori a obligatiilor de plata, inseamna ca verificarea se indreapta asupra activitatii debitorilor in loc sa priveasca activitatea organelor statului legata de emiterea si executarea titlurilor executorii, ca element esential al disciplinei si politicii financiare a statului. Prin aceasta deplasare a obiectivelor controlului se ajunge la nerealizarea scopului esential, si anume asigurarea controlului activitatii organelor de stat in domeniul financiar. De altfel, controlul statului asupra unitatilor debitoare fata de bugetul de stat, nesupuse controlului Curtii de Conturi, se executa de catre Ministerul Finantelor, in temeiul art. 2 din Ordonanta Guvernului nr. 70/1997 privind controlul fiscal. Conform acestuia, "Sunt supusi controlului fiscal, potrivit dispozitiilor prezentei ordonante, contribuabilii persoane fizice si juridice, romane si straine, precum si asociatii fara personalitate juridica, carora le revin, potrivit reglementarilor legale in vigoare, obligatii fiscale", iar in conformitate cu art. 4 din aceeasi ordonanta, "In sensul prezentei ordonante, prin impozite se intelege sumele datorate, potrivit legii, bugetului de stat si bugetelor locale, precum si orice alte sume care constituie venituri de natura fiscala, a caror administrare revine Ministerului Finantelor".
    Cele aratate se refera exclusiv la persoanele juridice care nu fac parte din sectorul public. Pentru persoanele juridice din sectorul public, potrivit art. 139 din Constitutie, controlul Curtii de Conturi priveste si modul de administrare si utilizare a resurselor, ceea ce implica, in sensul art. 17 din Legea nr. 94/1992, indeplinirea obligatiilor financiare la care se refera art. 19 lit. d) din aceeasi lege. Sfera sectorului public este definita de Legea nr. 94/1992 prin prevederile art. 18 lit. c) - e) si ale art. 19 lit. a) - c), care stabilesc:
    - Art. 18 lit. c) - e): "Sunt supuse controlului prevazut de art. 17: [...]
    c) regiile autonome;
    d) societatile comerciale la care statul, unitatile administrativ-teritoriale, institutiile publice sau regiile autonome detin, singure sau impreuna, integral sau mai mult de jumatate din capitalul social;
    e) organismele autonome de asigurari sociale sau de alta natura, care gestioneaza bunuri, valori sau fonduri, intr-un regim legal obligatoriu, in conditiile in care prin lege sau prin statutele lor se prevede acest lucru";
    - Art. 19 lit. a) - c): "Curtea de Conturi poate hotari efectuarea de controale si la alte persoane juridice decat cele mentionate la art. 18, care:
    a) beneficiaza de garantii guvernamentale pentru credite, de subventii sau de alte forme de sprijin financiar din partea statului, a unitatilor administrativ-teritoriale sau a institutiilor publice;
    b) administreaza, in baza unui contract de concesiune sau inchiriere, bunuri apartinand domeniului public sau privat al statului sau al unitatilor administrativ-teritoriale;
    c) desfasoara o activitate economica la care persoanele juridice mentionate la art. 18 participa cu mai putin de 50% la formarea capitalului social."
    In toate aceste situatii statul este implicat direct si hotarator in insasi activitatea societatilor comerciale, a institutiilor sau a regiilor autonome la care se refera dispozitiile legale sus-mentionate. Dar, in ipoteza prevazuta la art. 19 lit. d) din Legea nr. 94/1992, respectiv efectuarea de controale si la alte persoane juridice decat cele mentionate la art. 18, care nu isi indeplinesc obligatiile financiare catre stat, unitatile administrativ-teritoriale si institutiile publice, statul nu are o asemenea participare, astfel incat persoanele juridice respective nu fac parte din sectorul public. Pentru considerentele aratate anterior nu se poate sustine nici ca obligatiile financiare, care nu sunt numai de ordin fiscal, ci pot fi si contractuale etc., intra in sfera sectorului public.
    Specializarea functionala si delimitarea atributiilor ce revin diferitelor categorii de autoritati publice constituie o cerinta constitutionala ce rezulta din rigorile principiului separatiei puterilor in stat. De aceea, competentei administratiei publice, in speta a organelor din sistemul Ministerului Finantelor, astfel cum este stabilita prin Ordonanta Guvernului nr. 70/1997, nu i se poate substitui, in ipoteza prevazuta la art. 19 lit. d) din Legea nr. 94/1992, o alta autoritate publica, respectiv Curtea de Conturi, fara ca o asemenea situatie sa nu reprezinte o atingere a fundamentelor constitutionale ale specializarii autoritatilor publice, cu consecinte negative in ceea ce priveste responsabilitatea acestor autoritati si functionarea serviciilor publice statale. Curtea de Conturi, in temeiul art. 18 din Legea nr. 94/1992, controleaza statul si unitatile administrativ-teritoriale, in calitate de persoane juridice de drept public, cu serviciile si institutiile lor publice, autonome sau nu.
    In sfarsit, mai trebuie subliniat ca acceptarea solutiei legislative cuprinse la art. 19 lit. d) din Legea nr. 94/1992 ar putea conduce, pentru identitate de ratiuni, la o interpretare, desigur exagerata, dar nu imposibila, in sensul extinderii controlului Curtii de Conturi chiar si asupra persoanelor fizice.
    Fata de cele aratate, Curtea Constitutionala urmeaza sa admita exceptia de neconstitutionalitate si sa constate ca prevederile art. 19 lit. d) din Legea nr. 94/1992 privind organizarea si functionarea Curtii de Conturi sunt neconstitutionale.
    II. In ceea ce priveste neconstitutionalitatea prevederilor art. 77 alin. (3) din Legea nr. 94/1992, Curtea Constitutionala s-a pronuntat prin Decizia nr. 185 din 17 decembrie 1998, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 52 din 5 februarie 1999. Prin aceasta decizie, respingandu-se exceptia de neconstitutionalitate, s-au retinut, in esenta, urmatoarele: art. 77 alin. (3) din Legea nr. 94/1992 cuprinde norme de procedura jurisdictionala referitoare la incalcarea legii fiscale si de executare a titlului de creanta al statului intocmit de organul de specialitate sau de persoanele imputernicite potrivit legii, norme ce au la baza prevederile constitutionale ale art. 139 alin. (2), ale art. 45 din Legea nr. 94/1992, precum si normele de drept material cuprinse in Legea nr. 69/1993 si in Legea nr. 27/1994. Dispozitiile art. 77 alin. (3) din Legea nr. 94/1992 nu infrang art. 138 alin. (1) din Constitutie, potrivit caruia "Impozitele, taxele si orice alte venituri ale bugetului de stat si ale bugetului asigurarilor sociale de stat se stabilesc numai prin lege".
    Cele statuate prin decizia mentionata isi mentin valabilitatea si in cauza de fata, deoarece nu au intervenit elemente noi de natura sa determine schimbarea solutiei pronuntate.

    Pentru considerentele expuse, in temeiul art. 144 lit. c) din Constitutie, precum si al art. 1, 2, 3, al art. 13 alin. (1) lit. A.c) si al art. 23 din Legea nr. 47/1992, republicata, cu majoritate de voturi pentru art. 19 lit. d) si cu unanimitate de voturi pentru art. 77 alin. (3),

    CURTEA
    In numele legii
    DECIDE:

    1. Admite exceptia de neconstitutionalitate ridicata de Societatea Comerciala "Kondratov" - S.R.L. din comuna Sanmartin in Dosarul nr 2.206/CA/1998 al Curtii de Apel Oradea si constata ca prevederile art. 19 lit. d) din Legea nr. 94/1992 privind organizarea si functionarea Curtii de Conturi sunt neconstitutionale.
    2. Respinge exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 77 alin. (3) din Legea nr. 94/1992, ridicata de acelasi autor in acelasi dosar.
    Definitiva.
    Obligatorie, in ceea ce priveste solutia de admitere.
    Decizia se comunica celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 23 februarie 1999.

           PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
                       LUCIAN MIHAI

                              Magistrat asistent,
                              Gabriela Dragomirescu



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 28/1999

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 28 din 1999
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 28/1999
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu