Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 98 din 21 martie 2002

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 46 alin. (3) din Legea nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate in mod abuziv in perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 301 din  8 mai 2002


SmartCity3


    Nicolae Popa          - presedinte
    Costica Bulai         - judecator
    Nicolae Cochinescu    - judecator
    Constantin Doldur     - judecator
    Kozsokar Gabor        - judecator
    Petre Ninosu          - judecator
    Serban Viorel Stanoiu - judecator
    Lucian Stangu         - judecator
    Ioan Vida             - judecator
    Gabriela Ghita        - procuror
    Laurentiu Cristescu   - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 46 alin. (3) din Legea nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate in mod abuziv in perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989, exceptie ridicata de Florica Popa, Ioan Suti, Petru Tripa si Florica Tripa in Dosarul nr. 3.472/2001 al Curtii de Apel Oradea, avand ca obiect o rectificare de carte funciara.
    Dezbaterile au avut loc in sedinta publica din 14 martie 2002 si au fost consemnate in incheierea de la acea data, cand Curtea, avand nevoie de timp pentru a delibera, a amanat pronuntarea pentru data de 21 martie 2002.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, constata urmatoarele:
    Prin Incheierea din 9 noiembrie 2001, pronuntata in Dosarul nr. 3.472/2001, Curtea de Apel Oradea a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 46 alin. (3) din Legea nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate in mod abuziv in perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989, exceptie ridicata de Florica Popa, Ioan Suti, Petru Tripa si Florica Tripa.
    In motivarea exceptiei autorii sustin ca dispozitiile art. 46 alin. (3) din Legea nr. 10/2001 incalca principiul neretroactivitatii legii, consacrat de art. 15 alin. (2) din Constitutie, "deoarece vanzarea-cumpararea unor imobile dintre cele prevazute la art. 2 lit. b) din Legea nr. 10/2001, initial valabila in baza Legii nr. 112/1995, este declarata retroactiv nevalabila, ceea ce inseamna ca Legea nr. 10/2001 se aplica si unor situatii legal constituite pe baza unei legi anterioare". Se mai arata ca dispozitiile legale criticate incalca si principiul egalitatii in drepturi, consacrat de art. 16 alin. (2) din Constitutie, prin aceea ca introduc "o discriminare nejustificata, nelegala si imorala, deoarece in toate celelalte ipoteze ale art. 46 ii protejeaza pe cumparatorii de buna-credinta ai imobilelor la care face referire art. 2 din Legea nr. 10/2001, exceptandu-i doar pe cei care au cumparat imobilele prevazute la art. 2 lit. b)".
    Curtea de Apel Oradea, exprimandu-si opinia, apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate ridicata este intemeiata, deoarece "prevederile art. 46 alin. (3) din Legea nr. 10/2001 incalca principiul neretroactivitatii legii, prevazut de art. 15 alin. (2), respectiv principiul egalitatii in drepturi, prevazut de art. 16 alin. (2) din Constitutie".
    Potrivit dispozitiilor art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, incheierea de sesizare a Curtii Constitutionale a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima punctele lor de vedere cu privire la exceptia ridicata.
    Presedintele Camerei Deputatilor apreciaza ca "dispozitiile art. 46 alin. (3) din Legea nr. 10/2001 sunt constitutionale, acestea nefiind contrare vreunuia dintre principiile prevazute de art. 15 alin. (2) si art. 16 alin. (2) din Constitutie". Se arata in acest sens ca "intreaga lege are un puternic caracter reparator, urmarind in principal sa inlature efectele nefaste ale politicii statului comunist de desconsiderare a proprietatii private. Prin aceasta legea nu dispune pentru trecut, ci asigura, pentru viitor, reinstaurarea legalitatii si normalitatii, in spiritul principiilor proclamate de Constitutia Romaniei in art. 41 si art. 135". Se mai arata ca "o solutie juridica valabila in toate situatiile nu ar fi posibila", iar "Solutia juridica diferita data de art. 46 alin. (3) din Legea nr. 10/2001 isi are temeiul in chiar gravitatea modalitatii prin care imobilele prevazute de art. 2 alin. (1) lit. b) au fost preluate de statul comunist, si anume prin confundarea preluarii cu justitia penala folosita, la randul ei, ca instrument de represiune politica".
    Guvernul considera ca exceptia de neconstitutionalitate ridicata este intemeiata, intrucat dispozitiile art. 46 alin. (3) din Legea nr. 10/2001 sunt neconstitutionale sub doua aspecte, si anume: a) "Statuand asupra actelor juridice de instrainare, avand ca obiect imobilele preluate de stat prin confiscarea averii ca urmare a condamnarii pentru infractiuni de natura politica, art. 46 alin. (3) are in vedere, in mod evident, actele de instrainare incheiate anterior intrarii in vigoare a Legii nr. 10/2001, fiind vorba despre un conflict de legi in timp. Cum imobilele prevazute la art. 2 alin. (1) lit. b) au fost preluate de stat in mod valabil si cum pana la intrarea in vigoare a Legii nr. 10/2001 nu a fost interzisa instrainarea unor astfel de imobile, a declara astazi ca fiind nule absolut acte deplin valabile la momentul incheierii lor reprezinta o actiune retroactiva a prevederilor art. 46 alin. (3) din Legea nr. 10/2001". Se mai arata ca dispozitiile art. 46 alin. (3) din Legea nr. 10/2001 incalca si principiul egalitatii cetatenilor in fata legii, deoarece "in conditiile in care pentru aceeasi situatie juridica - incheierea cu buna-credinta a unor contracte de vanzare-cumparare cu privire la imobilele detinute de stat - se aplica un regim juridic diferit - unele fiind considerate valabile, iar altele declarate nule, in functie de criteriul modalitatii de preluare sau de trecere in proprietatea statului, modalitate care, in cele mai multe cazuri, scapa dobanditorului de buna-credinta - se poate afirma ca dispozitiile legale au un caracter discriminatoriu". In sustinerea caracterului nejustificat si neconstitutional al tratamentului juridic diferit se invoca Decizia Plenului Curtii Constitutionale nr. 1/1994, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 69 din 16 martie 1994, precum si Decizia Curtii Constitutionale nr. 162/1998, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 502 din 28 decembrie 1998.
    Presedintele Senatului nu a transmis punctul sau de vedere.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctul de vedere al presedintelui Camerei Deputatilor si al Guvernului, raportul judecatorului-raportor, sustinerile partilor prezente, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 144 lit. c) din Constitutie, precum si ale art. 1 alin. (1), ale art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992, republicata, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie dispozitiile art. 46 alin. (3) din Legea nr. 10/2001, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 75 din 14 februarie 2001, care prevad ca "Actele juridice de instrainare, inclusiv cele facute in cadrul procesului de privatizare, avand ca obiect imobilele prevazute la art. 2 alin. (1) lit. b) sunt lovite de nulitate absoluta, buna-credinta neputand fi invocata in aceste cazuri".
    Art. 2 alin. (1) lit. b) din aceeasi lege, la care face trimitere art. 46 alin. (3), prevede: "(1) In sensul prezentei legi, prin imobile preluate in mod abuziv se intelege: [...]
    b) imobilele preluate prin confiscarea averii, ca urmare a unei hotarari judecatoresti de condamnare pentru infractiuni de natura politica, prevazute de legislatia penala, savarsite ca manifestare a opozitiei fata de sistemul totalitar comunist;".
    Autorii exceptiei sustin ca dispozitiile legale criticate incalca prevederile art. 15 alin. (2) din Constitutie, potrivit carora "Legea dispune numai pentru viitor, cu exceptia legii penale mai favorabile".
    Se mai sustine si incalcarea prevederilor art. 16 alin. (2) din Constitutie, dar, invocandu-se in motivarea exceptiei nerespectarea principiului egalitatii in drepturi, rezulta ca in realitate s-au avut in vedere prevederile alin. (1) al art. 16, potrivit carora "Cetatenii sunt egali in fata legii si a autoritatilor publice, fara privilegii si fara discriminari".
    Examinand exceptia de neconstitutionalitate, Curtea constata ca aceasta este intemeiata si urmeaza sa fie admisa pentru urmatoarele motive:
    Vanzarea locuintelor din proprietatea statului s-a reglementat prin Decretul-lege nr. 61/1990, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 22 din 8 februarie 1990, si prin Legea nr. 85/1992, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 180 din 29 iulie 1992, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 260 din 15 septembrie 1994, iar apoi in nr. 264 din 15 iulie 1998.
    Conform acestor acte normative chiriasii pot cumpara locuintele construite din fondurile statului, precum si pe cele construite din fondurile unitatilor economice si bugetare de stat. In urma modificarii art. 7 alin. 2 din Legea nr. 85/1992 prin Legea nr. 79/1997, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 87 din 12 mai 1997, s-a prevazut si vanzarea "la cerere, in conditiile prevederilor alin. 1 si cu respectarea dispozitiilor art. 1 alin. 3, titularilor de contracte de inchiriere si locuintele care inainte de 6 martie 1945 au apartinut regiilor autonome, institutiilor si societatilor cu capital de stat, mixt sau privat, care si-au incetat existenta dupa aceasta data sau, dupa caz, au devenit, prin reorganizare, unitati economice sau bugetare de stat".
    Toate celelalte locuinte aflate in proprietatea statului au fost exceptate de la vanzare-cumparare. De asemenea, din categoria locuintelor care, de principiu, puteau face obiectul contractului de vanzare-cumparare au fost exceptate cele "ale caror suprafete depasesc normele maxime prevazute in actele normative in baza carora s-au executat"; "locuintele de lux executate pe baza de proiecte unicat"; "locuintele de protocol care servesc demnitarilor drept locuinte de serviciu pe durata exercitarii functiei"; iar apoi si "cele care prezinta, la data vanzarii, finisaje superioare echivalente unor lucrari de arta sau ornamentale deosebite sau care beneficiaza de dotari speciale, cum ar fi: piscina, sauna, sera, crama, bar-vinoteca, camera frigorifica".
    Art. 19 din Legea nr. 85/1992, in redactarea sa initiala, prevedea: "Contractele de vanzare-cumparare ale locuintelor care nu au fost construite din fondurile statului, ci au fost trecute in aceasta proprietate, cele de vanzare-cumparare ale locuintelor de serviciu apartinand societatilor comerciale si regiilor autonome, care contravin prevederilor prezentei legi, precum si orice alt contract incheiat cu incalcarea dispozitiilor Decretului-lege nr. 61/1990 sunt lovite de nulitate absoluta.
    Nulitatea poate fi invocata de orice persoana si pe orice cale. [...]"
    In redactarea sa actuala art. 19 alin. 1 din Legea nr. 85/1992 prevede: "Contractele de vanzare-cumparare incheiate cu incalcarea dispozitiilor Decretului-lege nr. 61/1990 si ale prezentei legi sunt lovite de nulitate absoluta."
    Posibilitatea cumpararii de locuinte proprietate de stat s-a extins prin Legea nr. 112/1995 pentru reglementarea situatiei juridice a unor imobile cu destinatia de locuinte, trecute in proprietatea statului, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 279 din 29 noiembrie 1995. Potrivit prevederilor art. 1 din aceasta lege "Fostii proprietari - persoane fizice - ai imobilelor cu destinatia de locuinte, trecute ca atare in proprietatea statului sau a altor persoane juridice, dupa 6 martie 1945, cu titlu, si care se aflau in posesia statului sau a altor persoane juridice la data de 22 decembrie 1989, beneficiaza de masurile reparatorii prevazute de prezenta lege.
    De prevederile alin. 1 beneficiaza si mostenitorii fostilor proprietari, potrivit legii".
    Conform art. 9 alin. 1 din aceeasi lege "Chiriasii titulari de contract ai apartamentelor ce nu se restituie in natura fostilor proprietari sau mostenitorilor acestora pot opta, dupa expirarea termenului prevazut la art. 14, pentru cumpararea acestor apartamente cu plata integrala sau in rate a pretului".
    Exceptii de la posibilitatea de vanzare-cumparare s-au prevazut la art. 9 alin. 6 si la art. 10 astfel:
    - Art. 9 alin. 6: "Fac exceptie de la prevederile alin. 1 chiriasii titulari sau membrii familiei lor - sot, sotie, copii minori - care au dobandit sau au instrainat o locuinta proprietate personala dupa 1 ianuarie 1990, in localitatea de domiciliu.";
    - Art. 10: "Sunt exceptate de la vanzare apartamentele care, la data intrarii in vigoare a legii, beneficiaza de dotari speciale, cum sunt: piscina, sauna, sera, crama, bar, vinoteca sau camera frigorifica.
    Sunt, de asemenea, exceptate de la vanzare locuintele care au avut destinatia de case de oaspeti, de protocol, cele declarate monumente istorice si din patrimoniul national, precum si cele folosite ca resedinte pentru fostii si actualii demnitari."
    Conform art. 11 din Legea nr. 112/1995 "Actele juridice de instrainare incheiate cu incalcarea prevederilor art. 9 alin. 6 si ale art. 10 sunt lovite de nulitate absoluta".
    Din reglementarile legale citate rezulta ca Decretul-lege nr. 61/1990 si Legea nr. 85/1992 au permis vanzarea doar a locuintelor construite din fondurile statului sau ale unitatilor economice ori bugetare de stat, sanctionand cu nulitate absoluta vanzarea-cumpararea locuintelor preluate in proprietatea statului de la alti proprietari.
    Legea nr. 112/1995 permite vanzarea-cumpararea imobilelor cu destinatia de locuinte, preluate de stat cu titlu, dupa 6 martie 1945, fara a preciza motivele si conditiile de preluare. Cu toate acestea, art. 25 din aceeasi lege prevede ca: "Prin legi speciale se vor reglementa situatiile juridice ale altor imobile decat cele care fac obiectul prezentei legi, trecute in proprietatea statului inainte de 22 decembrie 1989, indiferent de destinatia lor initiala, inclusiv ale celor demolate pentru cauze de utilitate publica." Din acest text de lege nu rezulta ca urmeaza sa fie reglementata prin lege speciala ulterioara si situatia juridica a imobilelor din categoria celor prevazute la art. 2 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 10/2001 si nici faptul ca vanzarea unor asemenea imobile ar fi interzisa pana la adoptarea reglementarilor speciale.
    Curtea Constitutionala retinand ca dupa intrarea in vigoare a Legii nr. 112/1995 nu a mai fost interzisa vanzarea imobilelor din categoria prevazuta la art. 2 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 10/2001 si ca nici o dispozitie legala nu a prevazut nulitatea unor asemenea contracte de vanzare-cumparare, constata ca dispozitiile art. 46 alin. (3) din Legea nr. 10/2001, prin care se sanctioneaza cu nulitate absoluta acte juridice incheiate anterior intrarii in vigoare a acestei legi, dar cu respectarea reglementarilor legale aplicabile la data respectiva, au efecte retroactive si sunt contrare astfel principiului neretroactivitatii legii, cu exceptia legii penale mai favorabile, principiu consacrat de art. 15 alin. (2) din Constitutie.
    Curtea mai constata ca dispozitiile art. 46 alin. (3) din Legea nr. 10/2001 incalca si principiul egalitatii cetatenilor in fata legii, consacrat de art. 16 alin. (1) din Constitutie, prin aceea ca inlatura beneficiul bunei-credinte in privinta vanzarii-cumpararii unei categorii de imobile preluate de stat in mod abuziv, instituind astfel un tratament juridic discriminatoriu pentru unii cetateni care de fapt se afla intr-o situatie identica cu cea a altor cumparatori, ale caror acte de cumparare isi pastreaza valabilitatea, daca au fost incheiate cu buna-credinta.

    Pentru considerentele expuse, in temeiul art. 144 lit. c) si al art. 145 alin. (2) din Constitutie, precum si al art. 1, 2, al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23 si al art. 25 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata,

    CURTEA
    In numele legii
    DECIDE:

    Admite exceptia de neconstitutionalitate ridicata de Florica Popa, Ioan Suti, Petru Tripa si Florica Tripa in Dosarul nr. 3.472/2001 al Curtii de Apel Oradea si constata ca prevederile art. 46 alin. (3) din Legea nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate in mod abuziv in perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989 sunt neconstitutionale.
    Definitiva si obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 21 martie 2002.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. NICOLAE POPA

                              Magistrat asistent,
                              Laurentiu Cristescu



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 98/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 98 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu