Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 1070 din 11 septembrie 2003

pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 174/2002 privind instituirea masurilor speciale pentru reabilitarea termica a unor cladiri de locuit multietajate

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 661 din 18 septembrie 2003


SmartCity3


    In temeiul art. 107 din Constitutie si al art. 12 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 174/2002 privind instituirea masurilor speciale pentru reabilitarea termica a unor cladiri de locuit multietajate, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 211/2003,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    ARTICOL UNIC
    Se aproba Normele metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 174/2002 privind instituirea masurilor speciale pentru reabilitarea termica a unor cladiri de locuit multietajate, prevazute in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         Ministrul transporturilor,
                         constructiilor si turismului,
                         Miron Tudor Mitrea

                         p. Ministrul administratiei si internelor,
                         Toma Zaharia,
                         secretar de stat

                         Ministru delegat
                         pentru administratia publica,
                         Gabriel Oprea

                         Ministrul economiei si comertului,
                         Dan Ioan Popescu

                         Ministrul finantelor publice,
                         Mihai Nicolae Tanasescu

    ANEXA 1

                         NORME METODOLOGICE
de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 174/2002 privind instituirea masurilor speciale pentru reabilitarea termica a unor cladiri de locuit multietajate

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    (1) Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 174/2002 privind instituirea masurilor speciale pentru reabilitarea termica a unor cladiri de locuit multietajate, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 211/2003, denumita in continuare ordonanta de urgenta, instituie masuri speciale pentru reabilitarea termica a unor cladiri de locuit multietajate si a instalatiilor aferente, realizate dupa proiecte-tip in perioada 1950 - 1985, amplasate in zone urbane, racordate la sistemele centralizate de furnizare a energiei termice ale unitatilor administrativ-teritoriale, denumite in continuare cladiri de locuit multietajate, si care necesita, dupa caz:
    a) imbunatatirea performantelor de izolare termica a elementelor de constructie care delimiteaza de exterior spatiile interioare incalzite;
    b) cresterea eficientei energetice a instalatiilor interioare de incalzire si de alimentare cu apa calda menajera.
    (2) Prezentele norme metodologice de aplicare a ordonantei de urgenta, denumite in continuare norme metodologice, stabilesc:
    a) conditiile de eligibilitate si criteriile de selectie a cladirilor de locuit multietajate ce se nominalizeaza in programele anuale de reabilitare termica, denumite in continuare programe anuale;
    b) fundamentarea programelor anuale;
    c) actiunile coordonatorilor programelor anuale si ale asociatiilor de proprietari/locatari;
    d) modalitatea de finantare a cheltuielilor privind reabilitarea termica a cladirilor de locuit multietajate, inclusiv a celor din subventia de la bugetul de stat;
    e) contractarea serviciilor si lucrarilor.
    Art. 2
    (1) Reabilitarea termica a cladirilor de locuit multietajate consta, de regula, in realizarea unor masuri speciale, grupate astfel:
    a) masuri aplicabile elementelor de constructie si instalatiilor aferente cladirii aflate in proprietatea comuna;
    b) masuri aplicabile elementelor de constructie si instalatiilor aferente cladirii aflate in proprietatea individuala.
    (2) Masurile prevazute la alin. (1) lit. a) constau, in principal, in:
    a) termoizolarea peretilor exteriori;
    b) termoizolarea planseului peste ultimul nivel;
    c) termoizolarea planseului peste subsol;
    d) transformarea, dupa caz, a terasei in sarpanta;
    e) contorizarea utilitatilor termice la nivel de cladire/scara;
    f) termoizolarea conductelor din subsol si inlocuirea armaturilor cu pierderi.
    (3) Masurile prevazute la alin. (1) lit. b) constau, in principal, in:
    a) modernizarea ferestrelor prin inlocuirea cu ferestre noi performante/adaugarea unei cercevele cu una - doua foi de geam/montarea de obloane, dupa caz;
    b) etansarea rosturilor si a elementelor de inchidere mobile - ferestre, usi;
    c) contorizarea consumurilor individuale de apa calda de consum;
    d) modernizarea corpurilor de incalzire si a armaturilor instalatiei de distributie a apei calde de consum, aferente apartamentului;
    e) montarea de repartitoare de costuri pe corpurile de incalzire din apartament.
    Art. 3
    (1) Reabilitarea termica a cladirilor de locuit multietajate cuprinde urmatoarele etape de interventie:
    a) expertizarea energetica si emiterea certificatului energetic;
    b) proiectarea - studiul de fezabilitate (auditul energetic), proiectul tehnic, caietele de sarcini si detaliile de executie si receptia acestora;
    c) executarea si receptia lucrarilor de reabilitare termica.
    (2) Circuitul informational-decizional al etapelor de interventie definite la alin. (1) este prezentat in anexa nr. 1.
    Art. 4
    (1) Expertizarea energetica a cladirilor de locuit multietajate se initiaza de catre autoritatile administratiei publice locale si consta in identificarea principalelor caracteristici termoenergetice ale cladirii si ale instalatiilor de incalzire si de alimentare cu apa calda menajera aferente acesteia. Expertizarea energetica se efectueaza de catre un auditor energetic atestat, cu respectarea "Normativului pentru expertizarea termica si energetica a cladirilor existente si a instalatiilor de incalzire si preparare a apei calde de consum aferente acestora", indicativ NP-048-2000, publicat in Buletinul Constructiilor nr. 4/2001, a "Normativului pentru elaborarea si acordarea certificatului energetic al cladirilor existente", indicativ NP 049-2000, publicat in Buletinul Constructiilor nr. 5/2001, precum si a celorlalte reglementari tehnice in vigoare.
    (2) Auditorul energetic intocmeste raportul de expertiza energetica si certificatul energetic al cladirii existente, care se depun la arhiva consiliului local si constituie baza de date pentru intocmirea de catre autoritatile administratiei publice locale a propunerilor de programe anuale de actiuni pentru reabilitarea termica.
    Art. 5
    (1) Expertizarea energetica se realizeaza de catre auditori atestati, care isi pot desfasura activitatea in calitate de angajat al unei persoane juridice autorizate, sau autorizati ca persoane fizice sa desfasoare activitati in mod independent, cu respectarea reglementarilor tehnice in vigoare.
    (2) Prin persoana juridica autorizata se intelege persoana juridica avand calitatea de agent economic cu activitate de expertizare si audit energetic inscrisa in statut sau de institutie publica cu atributii in domeniul expertizarii si auditului energetic si care are angajat, in conditiile legii, auditor energetic persoana fizica atestata, in conformitate cu reglementarile tehnice in vigoare.
    Art. 6
    (1) Auditul energetic/studiul de fezabilitate consta in stabilirea din punct de vedere tehnic si economic, pe baza expertizei energetice, a solutiilor de reabilitare si/sau modernizare termoenergetica a cladirii si a instalatiilor de incalzire si de alimentare cu apa calda menajera aferente acesteia.
    (2) Studiul de fezabilitate se efectueaza de catre un auditor energetic atestat, cu respectarea "Normativului pentru realizarea auditului energetic al cladirilor existente si al instalatiilor de incalzire si de apa calda menajera aferente acestora", indicativ NP 047-2000, publicat in Buletinul Constructiilor nr. 5/2001.
    (3) Studiul de fezabilitate va cuprinde solutiile tehnice si costurile privind reabilitarea termica, devizul general si indicatorii tehnico-economici, precum si defalcarea costurilor si a eficientei energetice pe fiecare masura de reabilitare termica propusa.
    (4) Indicatorii tehnico-economici se aproba prin hotarare a consiliilor locale, conform reglementarilor in vigoare, cu acordul prealabil al adunarii generale a asociatiilor de proprietari.
    Art. 7
    (1) Proiectarea lucrarilor de reabilitare termica a cladirilor de locuit multietajate se realizeaza de catre persoane juridice autorizate.
    (2) Prin persoana juridica autorizata se intelege persoana juridica avand calitatea de agent economic cu activitate de proiectare in constructii inscrisa in statut sau de institutie publica cu atributii in domeniul proiectarii in constructii si care are angajati, potrivit legii, auditor energetic persoana fizica atestata, precum si personal tehnic pentru proiectarea, pe specialitati, a lucrarilor de interventie pentru reabilitarea termica a cladirilor.
    (3) Elaborarea proiectului tehnic, caietelor de sarcini si a detaliilor de executie pentru reabilitarea termica a cladirilor de locuit multietajate se realizeaza in baza studiului de fezabilitate (auditul energetic), cu respectarea Legii nr. 10/1995 privind calitatea in constructii, cu modificarile ulterioare, si a reglementarilor tehnice in vigoare.
    (4) Studiul de fezabilitate, proiectul tehnic, caietele de sarcini si detaliile de executie se verifica de verificatori tehnici atestati de Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, pentru cerintele de calitate stabilite de proiectant, conform prevederilor Legii nr. 10/1995, cu modificarile ulterioare.
    Art. 8
    (1) Executarea lucrarilor de reabilitare termica se realizeaza de catre persoane juridice autorizate, cu respectarea obligatiilor ce decurg din Legea nr. 10/1995, cu modificarile ulterioare, si din reglementarile tehnice in vigoare.
    (2) Prin persoana juridica autorizata se intelege persoana juridica avand calitatea de agent economic cu activitate de executie in constructii-montaj inscrisa in statut pentru categoriile de constructii si instalatii aferente pentru care urmeaza sa efectueze lucrarile de interventie si care are angajati, potrivit legii, personal tehnic de specialitate si responsabili tehnici atestati pentru executarea, pe specialitati, a lucrarilor de reabilitare termica a cladirilor.
    Art. 9
    (1) Urmarirea si verificarea executarii lucrarilor de reabilitare termica se fac printr-un inspector de santier, conform programului pentru controlul calitatii stabilit de proiectant.
    (2) Obligatiile inspectorului de santier sunt prevazute in Procedura de autorizare a inspectorilor de santier, aprobata prin Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 488/2002, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 264 din 19 aprilie 2002.
    Art. 10
    Proprietarii si asociatiile de proprietari/locatari, proiectantii si executantii lucrarilor de reabilitare termica, precum si coordonatorii programelor anuale sunt obligati sa ia toate masurile tehnico-organizatorice si financiare care le revin, potrivit legii, pentru ca, o data inceputa executarea lucrarilor de reabilitare termica, acestea sa continue conform graficului de executie stabilit, cu incadrarea in indicatorii tehnico-economici aprobati la faza studiu de fezabilitate si in durata de executie stabilita prin autorizatia de construire emisa pentru lucrarile de reabilitare termica.

    CAP. 2
    Conditiile de eligibilitate si criteriile de selectie a cladirilor de locuit multietajate

    Art. 11
    Conditiile de eligibilitate a cladirilor de locuit multietajate propuse a fi incluse in programele anuale sunt:
    a) existenta hotararii, adoptata in adunarea generala a proprietarilor, privind aprobarea deciziei de interventie, in conditiile ordonantei de urgenta, pentru reabilitarea termica a cladirii;
    b) existenta fondului de reparatii disponibil finantarii cheltuielilor pentru reabilitarea termica a cladirii si care, potrivit legii, revine in sarcina asociatiei de proprietari.
    Art. 12
    Criteriile tehnice de selectie a cladirilor de locuit multietajate propuse a fi incluse in programele anuale sunt:
    a) anul construirii (anul receptiei cladirii), in intervalul 1950 - 1985, avand prioritate cele cu o vechime mai mare;
    b) proiectul dupa care a fost executata cladirea si solutia constructiva, avand prioritate cele construite dupa proiecte-tip in solutia constructiva cu panouri mari;
    c) starea tehnica a cladirii, din punct de vedere al cerintei de rezistenta si stabilitate, avand prioritate cele care nu necesita lucrari de consolidare;
    d) zona climatica, ordinea de prioritate a amplasamentelor fiind in: zona IV, zona III, zona II, zona I, zone climatice stabilite prin reglementarile tehnice in vigoare;
    e) regimul de inaltime al cladirii, avand prioritate cele cu mai multe niveluri;
    f) numarul de apartamente, avand prioritate cele cu numar mai mare de apartamente;
    g) suprafata desfasurata, avand prioritate cele cu suprafata desfasurata mai mare;
    h) modul de inregistrare (contorizat/pausal) si consumul de energie termica din ultimul an calendaristic pentru incalzire si alimentare cu apa calda menajera, avand prioritate cele contorizate si cele cu consum mare de agent termic inregistrat in ultimul an calendaristic;
    i) existenta unor factori cu efecte agravante asupra igienei si sanatatii oamenilor (igrasie, mucegai etc.);
    j) densitatea populatiei din zona de amplasare, avand prioritate cele amplasate in zone dens populate;
    k) pierderile termice ale cladirii, avand prioritate cele cu pierderi mai mari.

    CAP. 3
    Fundamentarea programelor anuale

    Art. 13
    (1) Consiliile locale ale municipiilor/oraselor, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucuresti, in aria lor de autoritate identifica si inventariaza cladirile de locuit multietajate.
    (2) Pe baza datelor obtinute potrivit alin. (1) consiliile locale ale municipiilor/oraselor, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucuresti, notifica asociatiilor de proprietari/locatari conditiile de eligibilitate si criteriile de selectie a cladirilor de locuit multietajate, precum si etapele de interventie si modul de finantare a cheltuielilor, in conditiile ordonantei de urgenta.
    Art. 14
    (1) Asociatiile de proprietari notificate pot solicita in scris consiliului local includerea cladirilor in programele anuale de reabilitare termica.
    (2) Solicitarea va fi insotita de urmatoarele documente:
    a) fisa de identificare a cladirii de locuit multietajate, conform anexei nr. 2a);
    b) lista proprietarilor si destinatia spatiilor din cladirea de locuit multietajata, conform anexei nr. 2b);
    c) hotararea adunarii generale a proprietarilor privind aprobarea deciziei de interventie pentru reabilitarea termica a cladirii;
    d) extrasul de cont din care sa reiasa fondul de reparatii disponibil finantarii cheltuielilor pentru reabilitarea termica a cladirii care, potrivit legii, revine in sarcina asociatiei de proprietari.
    Art. 15
    La termenele prevazute, conform legii, pentru fundamentarea proiectului de buget pe anul urmator:
    a) consiliile locale ale municipiilor/oraselor, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucuresti, analizeaza solicitarile si verifica documentele primite, intocmesc listele de prioritati anuale cuprinzand si estimarea cheltuielilor, pe etape de interventie si surse de finantare pentru reabilitarea termica a cladirilor de locuit multietajate, si le inainteaza consiliilor judetene, respectiv Consiliului General al Municipiului Bucuresti, conform anexei nr. 3a);
    b) consiliile judetene, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucuresti, analizeaza listele de prioritati primite si transmit la Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului centralizatoarele listelor pe localitati, respectiv sectoare ale municipiului Bucuresti, cuprinzand nominalizarea cladirilor de locuit multietajate propuse a fi incluse in programele anuale si estimarea cheltuielilor aferente, pe etape de interventie pentru reabilitare termica si surse de finantare, conform anexei nr. 3b);
    c) Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, in baza fundamentarilor prezentate de autoritatile publice locale, solicita Ministerului Finantelor Publice includerea in proiectul bugetului de stat a sumelor necesare din alocatii de la bugetul de stat, pentru finantarea cheltuielilor potrivit art. 7 si art. 8 lit. a) din ordonanta de urgenta;
    d) in limita fondurilor cu aceasta destinatie, aprobate anual prin legea bugetului de stat, Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului definitiveaza programul anual de reabilitare termica a cladirilor de locuit multietajate si, conform art. 2 alin. (2) din ordonanta de urgenta, il supune aprobarii Guvernului.

    CAP. 4
    Actiunile coordonatorilor programelor anuale si ale asociatiilor de proprietari/locatari

    Art. 16
    (1) Coordonatorii programelor anuale sunt, potrivit art. 6 alin. (1) din ordonanta de urgenta, primarii municipiilor si oraselor, respectiv primarii sectoarelor municipiului Bucuresti.
    (2) Consiliile judetene, Consiliul General al Municipiului Bucuresti si consiliile locale ale municipiilor/oraselor, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucuresti, prin coordonatorii programelor anuale, incheie conventii, conform conventiei-cadru prevazute in anexa nr. 4, cu proprietarii persoane fizice si/sau juridice si cu asociatiile de proprietari/locatari din cladirile de locuit multietajate nominalizate in programele anuale, in vederea derularii si finantarii, in conditiile ordonantei de urgenta, a etapelor de interventie pentru reabilitarea termica a cladirilor de locuit multietajate.
    Art. 17
    Primarii municipiilor si oraselor, respectiv primarii sectoarelor municipiului Bucuresti, in baza conventiilor incheiate, vor actiona pentru:
    a) fundamentarea sumelor necesare pentru finantarea cheltuielilor privind expertizarea energetica, proiectarea si executarea lucrarilor de reabilitare termica, in conditiile art. 7 si 8 din ordonanta de urgenta;
    b) incheierea, in conditiile legii, a contractelor dintre persoanele fizice/juridice, in calitate de prestatori de servicii si lucrari atestati/autorizati, pe de o parte, si consiliile locale si proprietarii/asociatiile de proprietari, in calitate de investitori si beneficiari in conditiile legii, pe de alta parte, pentru actiunile nominalizate la lit. a);
    c) aprobarea, prin hotarare a consiliului local, a indicatorilor tehnico-economici aferenti solutiilor pentru reabilitarea termica, fundamentate in studiul de fezabilitate si insusite in adunarea generala a proprietarilor;
    d) emiterea, in conditiile legii, a certificatului energetic, a certificatului de urbanism si a autorizatiei de construire pentru lucrari de reabilitare termica;
    e) verificarea documentelor de plata, acordarea vizei de control financiar preventiv si decontarea din transferuri de la bugetul de stat a sumelor alocate pentru finantarea cheltuielilor efectuate privind expertizarea energetica, proiectarea si subventionarea lucrarilor de reabilitare termica executate, in conditiile art. 7 si ale art. 8 lit. a) din ordonanta de urgenta;
    f) organizarea receptiei la terminarea lucrarilor de reabilitare termica, precum si a receptiei finale.
    Art. 18
    Asociatiile de proprietari/locatari, in baza conventiilor incheiate, vor actiona pentru:
    a) facilitarea accesului in cladire - apartamente si spatii cu alta destinatie - al persoanelor fizice/juridice autorizate pentru expertizarea energetica, proiectarea si executarea lucrarilor de reabilitare termica;
    b) prezentarea in adunarea generala a proprietarilor si insusirea solutiilor de interventie pentru reabilitarea termica, fundamentate in studiul de fezabilitate (audit energetic), pentru care se va continua proiectarea lucrarilor de reabilitare termica;
    c) constituirea fondului de reparatii in cuantum de minimum 15% din cheltuielile aferente executarii lucrarilor de reabilitare termica;
    d) asigurarea prin credite bancare si subventii de la bugetul de stat a fondurilor necesare pana la cuantumul de 85% din cheltuielile aferente executarii lucrarilor de reabilitare termica, din care 30% se asigura prin subventie de la bugetul de stat, in limita fondurilor aprobate anual cu aceasta destinatie in bugetul Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului;
    e) verificarea prin inspectori de santier si aprobarea in comitetul asociatiei de proprietari a documentelor de plata si decontarea serviciilor/lucrarilor executate din fondurile constituite/asigurate potrivit lit. c) si d), mai putin subventia de la bugetul de stat;
    f) participarea la receptie, la terminarea lucrarilor de reabilitare termica, precum si la receptia finala.

    CAP. 5
    Modalitatea de finantare a cheltuielilor privind reabilitarea termica a cladirilor de locuit multietajate, inclusiv din subventia de la bugetul de stat

    Art. 19
    (1) Finantarea cheltuielilor privind expertizarea energetica si auditul energetic/studiul de fezabilitate, precum si proiectarea lucrarilor de reabilitare termica a cladirilor de locuit multietajate (faza proiect tehnic + detalii de executie), nominalizate in programele anuale aprobate prin hotarare a Guvernului, se asigura, potrivit art. 7 din ordonanta de urgenta, in limita fondurilor aprobate anual cu aceasta destinatie in bugetul Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului.
    (2) Subventia de la bugetul de stat pentru finantarea cheltuielilor privind executarea lucrarilor pentru reabilitarea termica a cladirilor de locuit multietajate, nominalizate in programele anuale aprobate prin hotarare a Guvernului, se asigura, pentru locuintele proprietate a persoanelor fizice, potrivit art. 8 lit. a) din ordonanta de urgenta, in limita fondurilor aprobate anual cu aceasta destinatie in bugetul Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului.
    Art. 20
    Pentru decontarea din alocatii de la bugetul de stat a serviciilor contractate - expertizare energetica si/sau proiectare - persoanele fizice/juridice autorizate vor depune la consiliile locale ale municipiilor/oraselor, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucuresti, dupa caz, urmatoarele documente:
    a) auditorii energetici persoane fizice/juridice, la termenele prevazute in contracte, vor depune, dupa caz, raportul de expertiza energetica si certificatul energetic, in 3 exemplare, din care un exemplar se va inainta asociatiei de proprietari, un exemplar se va pune la dispozitie proiectantului si un exemplar se va arhiva de catre consiliul local;
    b) proiectantii persoane juridice, la termenele prevazute in contracte, vor depune auditul energetic/studiul de fezabilitate, proiectul tehnic, caietele de sarcini si detaliile de executie, verificate de verificatori tehnici atestati de Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, in 5 exemplare, din care 3 exemplare se vor pune la dispozitie executantului, un exemplar se va inainta asociatiei de proprietari si un exemplar se va arhiva de catre consiliul local.
    Art. 21
    Pentru decontarea din alocatii de la bugetul de stat a subventiei pentru finantarea cheltuielilor privind executarea lucrarilor de reabilitare termica contractate, aferente locuintelor proprietate a persoanelor fizice, executantii persoane juridice vor depune lunar la consiliile locale ale municipiilor/oraselor, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucuresti, situatiile de lucrari executate, verificate de inspectorul de santier.
    Art. 22
    (1) Consiliile locale ale municipiilor/oraselor, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucuresti, verifica documentele prevazute la art. 20, in concordanta cu clauzele contractuale si cu actele normative in vigoare, intocmesc deconturile justificative, conform anexei nr. 5a), si acorda viza de control financiar preventiv pentru finantarea cheltuielilor si alocarea subventiei de la bugetul de stat, potrivit art. 7 si art. 8 lit. a) din ordonanta de urgenta.
    (2) Subventia de la bugetul de stat pentru finantarea cheltuielilor privind executarea lucrarilor de reabilitare termica, aferenta locuintelor proprietate a persoanelor fizice, se calculeaza prin aplicarea cotei procentuale de 30% la 85% din valoarea lucrarilor executate, inclusiv T.V.A., aferenta locuintelor proprietate a persoanelor fizice.
    (3) Cheltuielile pentru executarea lucrarilor de reabilitare termica, aferente locuintelor proprietate a persoanelor fizice, se determina din total cheltuieli proportional cu cota-parte indiviza detinuta de aceste persoane fizice.
    (4) Pana la data de 5 a fiecarei luni pentru luna precedenta consiliile locale ale municipiilor/oraselor, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucuresti, inregistreaza la consiliul judetean, respectiv la Consiliul General al Municipiului Bucuresti, deconturile justificative, in doua exemplare, aprobate de coordonatorii programelor anuale.
    Art. 23
    (1) Consiliul judetean, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucuresti, intocmeste centralizatorul deconturilor justificative conform anexei nr. 5b) si acorda viza de control financiar preventiv.
    (2) Pana la data de 10 a fiecarei luni pentru luna precedenta consiliile judetene, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucuresti, inregistreaza la Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului centralizatoarele deconturilor justificative aprobate de presedintii consiliilor judetene, respectiv de primarul general al municipiului Bucuresti, la care se anexeaza cate un exemplar din deconturile justificative aprobate de coordonatorii programelor anuale.
    Art. 24
    Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, prin directiile de specialitate:
    a) examineaza centralizatoarele deconturilor justificative si intocmeste nota de fundamentare conform anexei nr. 6;
    b) solicita Ministerului Finantelor Publice, in baza notei de fundamentare aprobate de ordonatorul principal de credite, deschiderea de credite bugetare privind plata din transferuri de la bugetul de stat a cheltuielilor privind expertizarea energetica, elaborarea documentatiei de proiectare si subventionarea executiei lucrarilor, in conditiile art. 7 si ale art. 8 lit. a) din ordonanta de urgenta, pentru reabilitarea termica a cladirilor de locuit multietajate nominalizate in programele anuale.
    Art. 25
    (1) Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, in limita creditelor bugetare deschise de Ministerul Finantelor Publice, vireaza sumele aprobate, cu ordine de plata tip trezorerie, in bugetele consiliilor judetene, respectiv al Consiliului General al Municipiului Bucuresti, la venituri pentru finantarea actiunilor privind reabilitarea termica a cladirilor de locuit multietajate.
    (2) Consiliul judetean, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucuresti, vireaza sumele aprobate, cu ordine de plata tip trezorerie, in bugetele consiliilor locale ale municipiilor/oraselor, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucuresti, la venituri pentru finantarea actiunilor privind reabilitarea termica a cladirilor de locuit multietajate.
    (3) Consiliile locale ale municipiilor/oraselor, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucuresti, la primirea sumelor in cont, in termen de 3 zile lucratoare, vor efectua platile in conturile auditorilor, proiectantilor sau executantilor, dupa caz, nominalizati in deconturile justificative.

    CAP. 6
    Contractarea serviciilor si lucrarilor

    Art. 26
    Expertizarea energetica, elaborarea proiectului, caietelor de sarcini si a detaliilor de executie, precum si executarea lucrarilor de reabilitare termica, finantate integral sau partial din fonduri publice, se contracteaza cu respectarea prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 60/2001 privind achizitiile publice, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 212/2002, ale Hotararii Guvernului nr. 461/2001 pentru aprobarea Normelor de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 60/2001 privind achizitiile publice si ale urmatoarelor ordine comune ale ministrului finantelor publice si ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei:
    - nr. 1.013/873/2001 privind aprobarea structurii, continutului si modului de utilizare a Documentatiei standard pentru elaborarea si prezentarea ofertei pentru achizitia publica de servicii, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 340 din 27 iunie 2001;
    - nr. 1.014/874/2001 privind aprobarea structurii, continutului si modului de utilizare a Documentatiei standard pentru elaborarea si prezentarea ofertei pentru achizitia publica de lucrari, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 357 din 4 iulie 2001.

    CAP. 7
    Dispozitii tranzitorii si finale

    Art. 27
    (1) In vederea fundamentarii solutiilor tehnico-economice privind reabilitarea termica a cladirilor de locuit multietajate, Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului finanteaza studii, audit si realizarea de prototipuri in cadrul unor programe-pilot care cuprind expertizarea energetica, proiectarea si executarea de lucrari de reabilitare termica la cladiri de locuit multietajate.
    (2) Finantarea cheltuielilor privind serviciile si lucrarile prevazute la alin. (1) se va face din fondul constituit din venituri proprii la Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului pentru activitatea de reglementare in constructii, urbanism, amenajarea teritoriului si habitat, in baza art. 40 din Legea nr. 10/1995, cu modificarile ulterioare, si a anexei nr. 1 la Hotararea Guvernului nr. 203/2003 pentru aprobarea Regulamentului privind tipurile de reglementari tehnice si de cheltuieli aferente activitatii de reglementare in constructii, urbanism, amenajarea teritoriului si habitat, precum si a Normelor metodologice privind criteriile si modul de alocare a sumelor necesare unor lucrari de interventie in prima urgenta la constructii vulnerabile si care prezinta pericol public.
    Art. 28
    Anexele nr. 1 - 6 fac parte integranta din prezentele norme metodologice.

    ANEXA 1*)
    la normele metodologice

    *) Anexa nr. 1 este reprodusa in facsimil.

    Etapizarea serviciilor si lucrarilor pentru reabilitarea termica a cladirilor de locuit multietajate

              - sinteza circuitului informational-decizional -

 ______________________________________________________________________________
|                        IDENTIFICAREA SI INVENTARIEREA                        |
|                       cladirilor de locuit multietajate                      |
|______________________________________________________________________________|
                                      |
 _____________________________________v________________________________________
|                 NOTIFICAREA ASOCIATIILOR DE PROPRIETARI                      |
| privind conditii de eligibilitate, criteriile tehnice de selectie si modul   |
| de finantare al serviciilor si lucrarilor de reabilitare termica             |
|______________________________________________________________________________|
                                      |
 _____________________________________v________________________________________
|                                 APROBAREA                                    |
| in Adunarea generala a proprietarilor a deciziei de interventie pentru       |
| reabilitarea termica a cladirii                                              |
|______________________________________________________________________________|
                                      |
 _____________________________________v________________________________________
|                FUNDAMENTAREA SI APROBAREA PROGRAMELOR ANUALE                 |
|______________________________________________________________________________|
                                      |
 _____________________________________v________________________________________
|                             SEMNAREA CONVENTIEI                              |
|      intre coordonatorul programului anual si Asociatia de proprietari       |
|______________________________________________________________________________|
                                      |
 _____________________________________v________________________________________
|                            EXPERTIZAREA ENERGETICA                           |
|                    si intocmirea raportului de expertiza                     |
|______________________________________________________________________________|
                                      |
 _____________________________________v________________________________________
|                      EMITEREA CERTIFICATULUI ENERGETIC                       |
|______________________________________________________________________________|
                                      |
 _____________________________________v________________________________________
|                 STUDIUL DE FEZABILITATE (auditul energetic)                  |
|______________________________________________________________________________|
                                      |
 _____________________________________v________________________________________
|                                  APROBAREA                                   |
|                       indicatorilor tehnico-economici                        |
|______________________________________________________________________________|
                                      |
 _____________________________________v________________________________________
|                                 PROIECTAREA                                  |
|             lucrarilor de reabilitare termica (faza PT + CS + DE)            |
|______________________________________________________________________________|
                                      |
 _____________________________________v________________________________________
|                                  EMITEREA                                    |
|       autorizatiei de construire pentru lucrari de reabilitare termica       |
|______________________________________________________________________________|
                                      |
 _____________________________________v________________________________________
|                                 EXECUTAREA                                   |
|                      lucrarilor de reabilitare termica                       |
|______________________________________________________________________________|
                                      |
 _____________________________________v________________________________________
|                                 RECEPTIA                                     |
|                  la terminarea lucrarilor si receptia finala                 |
|______________________________________________________________________________|

    ANEXA 2a) *)
    la normele metodologice

    *) Anexa nr. 2a este reprodusa in facsimil.

    ASOCIATIA DE PROPRIETARI
    Localitatea .............., Judetul (sector) ................
    Str.: ............. nr. ......, bloc ......, Cod postal .....
    Cod fiscal: .............

    Nr. .......... din ...............

           FISA DE IDENTIFICARE A CLADIRII DE LOCUIT MULTIETAJATE

    a) anul construirii (anul receptiei cladirii);
    b) proiectul dupa care a fost executata cladirea si solutia constructiva privind inchiderile perimetrale (materiale utilizate pentru tamplarie, pereti exteriori, invelitoare);
    c) zona climatica;
    d) regimul de inaltime al cladirii;
    e) numarul de apartamente;
    f) suprafata desfasurata;
    g) modul de furnizare a agentului termic (sisteme centralizate ale unitatilor administrativ-teritoriale, centrala termica de imobil, centrala termica de scara etc.);
    h) modul de inregistrare (contorizat/pausal) si consumul de energie termica din ultimul an calendaristic pentru incalzire si prepararea apei calde menajere;
    i) existenta unor factori cu efecte agravante asupra igienei si sanatatii oamenilor (igrasie, mucegai etc.).

    Raspundem pentru realitatea si exactitatea datelor inscrise.

    Data intocmirii: ......................

             Presedintele,                        Administrator,
          ..................                    ..................

    ANEXA 2b) *1)
    la normele metodologice

    *1) Anexa nr. 2b este reprodusa in facsimil.

    ASOCIATIA DE PROPRIETARI
    Localitatea ................, Judetul (sector) .........
    Str.: .................. nr. .........., bloc ..........
    Cod postal: .............. Cod fiscal: ...................

    Nr. ......... din ................

                         LISTA PROPRIETARILOR
    SI DESTINATIA SPATIILOR DIN CLADIREA DE LOCUIT MULTIETAJATA
          notificata pentru lucrari de reabilitare termica

    A. SPATII CU DESTINATIA DE LOCUINTE:

    Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
    N - Nr. apartament
    S - Suprafata utila in proprietate individuala - mp -
    C - Cota-parte indiviza din proprietatea comuna - % -
    P - Semnatura proprietar
 ______________________________________________________________________________
|N |N |    Regimul juridic al proprietatii:   |  Act de proprietate*) | S| C| P|
|r.|  |_______________________________________|_______________________|  |  |  |
|  |  |Proprietate|In           |In           |Tip|Emitent|Nr. si data|  |  |  |
|c |  |privata a  |proprietatea |proprietatea |   |       |intabularii|  |  |  |
|r |  |persoanelor|sau in       |sau in       |   |       |in cartea  |  |  |  |
|t.|  |fizice     |administrarea|administrarea|   |       |funciara   |  |  |  |
|  |  |           |institutiilor|agentilor    |   |       |           |  |  |  |
|  |  |           |publice      |economici    |   |       |           |  |  |  |
|  |  |___________|_____________|_____________|   |       |           |  |  |  |
|  |  |Nume si    |Denumire     |Denumire     |   |       |           |  |  |  |
|  |  |prenume    |             |             |   |       |           |  |  |  |
|__|__|___________|_____________|_____________|___|_______|___________|__|__|__|
| 0| 1|     2     |       3     |       4     | 5 |   6   |     7     | 8| 9|10|
|__|__|___________|_____________|_____________|___|_______|___________|__|__|__|
|__|__|___________|_____________|_____________|___|_______|___________|__|__|__|
|__|__|___________|_____________|_____________|___|_______|___________|__|__|__|
|                                              TOTAL (A): |           |  |  |  |
|_________________________________________________________|___________|__|__|__|

    B. SPATII CU ALTA DESTINATIE:

    Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
    N - Nr. spatiu cu alta destinatie
    S - Suprafata utila in proprietate individuala - mp -
    C - Cota-parte indiviza din proprietatea comuna - % -
    P - Semnatura proprietar
 ______________________________________________________________________________
|N |N |    Regimul juridic al proprietatii:   |  Act de proprietate*) | S| C| P|
|r.|  |_______________________________________|_______________________|  |  |  |
|  |  |Proprietate|In           |In           |Tip|Emitent|Nr. si data|  |  |  |
|c |  |privata a  |proprietatea |proprietatea |   |       |intabularii|  |  |  |
|r |  |persoanelor|sau in       |sau in       |   |       |in cartea  |  |  |  |
|t.|  |fizice     |administrarea|administrarea|   |       |funciara   |  |  |  |
|  |  |           |institutiilor|agentilor    |   |       |           |  |  |  |
|  |  |           |publice      |economici    |   |       |           |  |  |  |
|  |  |___________|_____________|_____________|   |       |           |  |  |  |
|  |  |Nume si    |Denumire     |Denumire     |   |       |           |  |  |  |
|  |  |prenume    |             |             |   |       |           |  |  |  |
|__|__|___________|_____________|_____________|___|_______|___________|__|__|__|
| 0| 1|     2     |       3     |       4     | 5 |   6   |     7     | 8| 9|10|
|__|__|___________|_____________|_____________|___|_______|___________|__|__|__|
|__|__|___________|_____________|_____________|___|_______|___________|__|__|__|
|__|__|___________|_____________|_____________|___|_______|___________|__|__|__|
|                                              TOTAL (B): |           |  |  |  |
|_________________________________________________________|___________|__|__|__|
    *) Se anexeaza in copie.

 ______________________________________________________________________________
|              RECAPITULATIE             |Nr. locuinte|Suprafata  |Cota-parte  |
|                                        |Nr. spatii  |utila in   |din         |
|                                        |            |proprietate|proprietatea|
|                                        |            |individuala|comuna      |
|                                        |            |   - mp -  |    - % -   |
|________________________________________|____________|___________|____________|
|A. LOCUINTE - TOTAL, din care:          |            |           |            |
|________________________________________|____________|___________|____________|
|A.1. Proprietate privata persoane fizice|            |           |            |
|________________________________________|____________|___________|____________|
|A.2. In proprietatea sau in             |            |           |            |
|     administrarea institutiilor publice|            |           |            |
|________________________________________|____________|___________|____________|
|A.3. In proprietatea sau in             |            |           |            |
|     administrarea agentilor economici  |            |           |            |
|________________________________________|____________|___________|____________|
|B. SPATII CU ALTA DESTINATIE - TOTAL,   |            |           |            |
|   din care:                            |            |           |            |
|________________________________________|____________|___________|____________|
|B.1. Proprietate privata persoane fizice|            |           |            |
|________________________________________|____________|___________|____________|
|B.2. In proprietatea sau in             |            |           |            |
|     administrarea institutiilor publice|            |           |            |
|________________________________________|____________|___________|____________|
|B.3. In proprietatea sau in             |            |           |            |
|     administrarea agentilor economici  |            |           |            |
|________________________________________|____________|___________|____________|
|                         TOTAL (A + B): |      X     |           |     100,00 |
|________________________________________|____________|___________|____________|

   Raspundem pentru realitatea si exactitatea datelor inscrise (situatia intocmita la data de ..............)

                    Presedinte                  Administrator
                  ..............              ..................

    ANEXA 3a) *)
    la normele metodologice

    *) Anexa nr. 3a este reprodusa in facsimil.

    JUDETUL ............/MUNICIPIUL BUCURESTI
    CONSILIUL LOCAL .........................

    Nr. ........ din .............

    LISTA DE PRIORITATI PE ETAPE DE INTERVENTIE PENTRU FINANTAREA CHELTUIELILOR PRIVIND REABILITAREA TERMICA A CLADIRILOR DE LOCUIT MULTIETAJATE SI ESTIMAREA CHELTUIELILOR SI A SUBVENTIEI DE LA BUGETUL DE STAT

                           pentru anul ..........

    Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
    I - Adresa imobil*1)
    A - Anul construirii
    R - Regim de inaltime S+P+...+E
    N - Numar apartamente
    S - Suprafata construita desfasurata - mp -
    C - Cota-parte indiviza*2) din proprietatea comuna - % -
    V - Valoare totala (inclusiv TVA) - mii lei -
 ______________________________________________________________________________
|Nr. |  I | A| R| N| S| C| V|                 din care:              | Total   |
|crt.|    |  |  |  |  |  |  |________________________________________| fonduri |
|    |    |  |  |  |  |  |  |Subventii de|   Cheltuieli de executie  | de la   |
|    |    |  |  |  |  |  |  |la bugetul  |                           | bugetul |
|    |    |  |  |  |  |  |  |de stat     |                           | de      |
|    |    |  |  |  |  |  |  |pentru*3):  |                           | stat*4) |
|    |    |  |  |  |  |  |  |____________|___________________________|         |
|    |    |  |  |  |  |  |  |  E  |  P   |Fond de  |Credite|Subventii|         |
|    |    |  |  |  |  |  |  |     |      |reparatii|       |de la    |         |
|    |    |  |  |  |  |  |  |     |      |         |       |bugetul  |         |
|    |    |  |  |  |  |  |  |     |      |         |       |de stat  |         |
|    |    |  |  |  |  |  |  |     |      |         |       |(S)*3)   |         |
|    |    |  |  |  |  |  |  |- mii|- mii | - mii   |- mii  | - mii   | - mii   |
|    |    |  |  |  |  |  |  |lei -|lei - |   lei - |  lei -|   lei - |   lei - |
|____|____|__|__|__|__|__|__|_____|______|_________|_______|_________|_________|
|  0 |  1 | 2| 3| 4| 5| 6| 7|  8  |   9  |    10   |   11  |    12   |13=8+9+12|
|____|____|__|__|__|__|__|__|_____|______|_________|_______|_________|_________|
|  1 |    |  |  |  |  |  |  |     |      |         |       |         |         |
|____|____|__|__|__|__|__|__|_____|______|_________|_______|_________|_________|
|  2 |    |  |  |  |  |  |  |     |      |         |       |         |         |
|____|____|__|__|__|__|__|__|_____|______|_________|_______|_________|_________|
|    |    |  |  |  |  |  |  |     |      |         |       |         |         |
|____|____|__|__|__|__|__|__|_____|______|_________|_______|_________|_________|
|  n |    |  |  |  |  |  |  |     |      |         |       |         |         |
|____|____|__|__|__|__|__|__|_____|______|_________|_______|_________|_________|
|         TOTAL          |  |     |      |         |       |         |         |
|________________________|__|_____|______|_________|_______|_________|_________|

    Raspundem pentru legalitatea, necesitatea, oportunitatea, realitatea si exactitatea datelor inscrise.

                                  Primar
                             ................

    Directia tehnica-investitii            Directia economica - buget-finante
            Director                                    Director
    ...........................            ................................

------------
    *1) Cladiri de locuit multietajate care se incadreaza in prevederile art. 1 din Ordonanta, listate in ordinea de prioritate stabilita pe criterii tehnice.
    *2) Cota-parte din proprietatea comuna a imobilului care revine locuintelor proprietate privata a persoanelor fizice.
    *3) E - expertiza energetica; P - proiectare; S - subventie privind executarea lucrarilor pentru reabilitarea termica a cladirilor de locuit multietajate, aferenta locuintelor proprietate a persoanelor fizice.
    *4) Finantarea se asigura conform art. 7 si art. 8 lit. a) din Ordonanta.

    ANEXA 3b) *)
    la normele metodologice

    *) Anexa nr. 3b este reprodusa in facsimil.

    CONSILIUL JUDETEAN ............/
    CONSILIUL GENERAL AL MUNICIPIULUI BUCURESTI

    Nr. ....... din ...............

    CENTRALIZATORUL LISTELOR DE PRIORITATI PE ETAPE DE INTERVENTIE PENTRU FINANTAREA CHELTUIELILOR PRIVIND REABILITAREA TERMICA A CLADIRILOR DE LOCUIT MULTIETAJATE SI ESTIMAREA CHELTUIELILOR SI A SUBVENTIEI DE LA BUGETUL DE STAT

                        pentru anul ...........

    Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
    N - Numar cladiri
    A - Numar apartamente
    C - Suprafata construita desfasurata - mp -
    V - Valoare totala (inclusiv TVA) - mii lei -
 ______________________________________________________________________________
|Nr. |Consiliul| N| A | C| V|                 din care:              |  Total  |
|crt.|  local  |  |   |  |  |________________________________________| fonduri |
|    |         |  |   |  |  |Subventii de|   Cheltuieli de executie  |  de la  |
|    |         |  |   |  |  | la bugetul |                           | bugetul |
|    |         |  |   |  |  |  de stat   |                           |   de    |
|    |         |  |   |  |  | pentru*1)  |                           | stat*2) |
|    |         |  |   |  |  |____________|___________________________|         |
|    |         |  |   |  |  |   E  |  P  | Fond de |Credite|Subventii|         |
|    |         |  |   |  |  |      |     |reparatii|       |  de la  |         |
|    |         |  |   |  |  |      |     |         |       | bugetul |         |
|    |         |  |   |  |  |      |     |         |       | de stat |         |
|    |         |  |   |  |  |      |     |         |       | (S)*1)  |         |
|    |         |  |   |  |  |- mii |- mii| - mii   | - mii | - mii   | - mii   |
|    |         |  |   |  |  |lei - |lei -|   lei - | lei - |   lei - |   lei - |
|____|_________|__|___|__|__|______|_____|_________|_______|_________|_________|
|  0 |    1    | 2| 3 | 4| 5|   6  |  7  |     8   |    9  |    10   |11=6+7+10|
|____|_________|__|___|__|__|______|_____|_________|_______|_________|_________|
|  1 |         |  |   |  |  |      |     |         |       |         |         |
|____|_________|__|___|__|__|______|_____|_________|_______|_________|_________|
|  2 |         |  |   |  |  |      |     |         |       |         |         |
|____|_________|__|___|__|__|______|_____|_________|_______|_________|_________|
|    |         |  |   |  |  |      |     |         |       |         |         |
|____|_________|__|___|__|__|______|_____|_________|_______|_________|_________|
|  n |         |  |   |  |  |      |     |         |       |         |         |
|____|_________|__|___|__|__|______|_____|_________|_______|_________|_________|
|         TOTAL          |  |      |     |         |       |         |         |
|________________________|__|______|_____|_________|_______|_________|_________|

    Raspundem pentru legalitatea, necesitatea, oportunitatea, realitatea si exactitatea datelor inscrise.

                         Presedinte/Primar general,
                         ..........................

    Directia tehnica-investitii           Directia economica - buget-finante
              Director,                                Director,
    ...........................           ..................................

------------
    *1) E - expertiza energetica; P - proiectare; S - subventie privind executarea lucrarilor pentru reabilitarea termica a cladirilor de locuit multietajate, aferenta locuintelor proprietate a persoanelor fizice.
    *2) Finantarea se asigura conform art. 7 si art. 8 lit. a) din Ordonanta.

    ANEXA 4
    la normele metodologice

    Nr. si data inregistrarii la
    Consiliul Local ...........................

                              CONVENTIE
                          - continut-cadru -

    In scopul contractarii serviciilor de expertizare energetica, proiectare si executie a lucrarilor de reabilitare termica se constituie asociatia intre:
    - Autoritatea contractanta, reprezentata prin ...................., primarul municipiului/orasului ..................., respectiv primarul sectorului ....... al municipiului Bucuresti, ca autoritate executiva a administratiei publice locale,
    - Asociatia de proprietari, legal constituita ca persoana juridica, reprezentata prin ..................................., presedintele asociatiei,
    - si, dupa caz, proprietarii persoane fizice si juridice care, potrivit ordonantei de urgenta*), finanteaza din surse proprii actiunile pentru reabilitarea termica a cladirilor de locuit multietajate
    si se incheie prezenta conventie civila.
    1. Prin conventia civila de constituire a asociatiei contractante se stabilesc, in conditiile si cu respectarea prevederilor ordonantei de urgenta si ale celorlalte acte normative in domeniu:
    a) proprietarii, destinatia spatiilor din cladire si cotele-parti indivize din proprietatea comuna care revine fiecarei proprietati individuale, conform actelor de proprietate intabulate in cartea funciara;
    b) sursele de finantare asigurate in conditiile ordonantei de urgenta;
    c) obligatiile in sarcina fiecarei parti, conform ordonantei de urgenta si celorlalte acte normative in vigoare, privind:
    (i) atribuirea prin procedura de achizitie publica a contractelor de prestari de servicii/de executari de lucrari de reabilitare termica;
    (ii) aprobarea deciziei de interventie prin hotarare a asociatiei de proprietari, adoptata in conditiile legii, pentru expertizarea energetica, proiectarea si executarea lucrarilor de reabilitare termica;
    (iii) derularea contractelor, receptia, repartizarea cheltuielilor efectuate (pe surse de finantare si pe proprietari), decontarea cheltuielilor efectuate.
    2. Autoritatea contractanta reprezinta partile asociatiei, in calitate de achizitor unic, in raporturile cu persoana juridica care presteaza serviciile pentru expertizarea energetica/proiectarea lucrarilor de reabilitare termica sau care executa lucrarile de reabilitare termica.
    3. Fiecare parte semnatara a conventiei raspunde, in conditiile legii, pentru indeplinirea obligatiilor, conform actelor normative in vigoare si conventiei incheiate.
    4. La conventie se anexeaza:
    a) Pentru expertizarea energetica si proiectarea lucrarilor de reabilitare termica:
    (i) lista proprietarilor si destinatia spatiilor;
    (ii) hotararea asociatiei de proprietari pentru contractarea, in conditiile ordonantei de urgenta, a expertizei energetice si proiectarii lucrarilor de reabilitare termica;
    (iii) certificatul de urbanism pentru proiectarea si executarea lucrarilor de reabilitare termica.
    b) Pentru executarea lucrarilor de reabilitare termica:
    (i) lista proprietarilor si destinatia spatiilor, actualizate;
    (ii) hotararea asociatiei de proprietari pentru contractarea, in conditiile ordonantei de urgenta, a executarii lucrarilor de reabilitare termica;
    (iii) documente din care sa reiasa asigurarea surselor de finantare, conform art. 8 lit. a) din ordonanta de urgenta;
    (iv) autorizatia de construire pentru executarea lucrarilor de reabilitare termica.
    5. Conventia pentru constituirea asociatiei isi inceteaza valabilitatea o data cu admiterea receptiei prestarilor de servicii/admiterea receptiei lucrarilor de reabilitare termica.
    6. Prezenta conventie a fost incheiata astazi ................., in ........ exemplare, cate un exemplar cu valoare de original pentru fiecare parte semnatara.

    Autoritatea contractanta     Asociatia de proprietari     Proprietari
            Primar,                    Presedinte,
    ........................     ........................     ............

------------
    *) Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 174/2002 privind instituirea masurilor speciale pentru reabilitarea termica a unor cladiri de locuit multietajate, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 211/2003.

    ANEXA 5a)
    la normele metodologice

    JUDETUL ........................
    CONSILIUL LOCAL ................
    Nr. ........... din ............

                                                                Aprobat
                                                                Primar,
                                                               ..........

                             DECONT JUSTIFICATIV
                     pentru luna .......... anul .........
privind finantarea cheltuielilor si subventiei din alocatii de la bugetul de stat, conform art. 7 si art. 8 lit. a) din ordonanta de urgenta, pentru reabilitarea termica a cladirilor de locuit multietajate nominalizate in programe anuale

    Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
    A - Adresa imobilului
    D - Durata contractului - luni -
 ______________________________________________________________________________
|N | A |  Tip de  |     Date din contractele incheiate, aferente actiunilor    |
|r.|   |actiune*1)|                         in derulare                        |
|  |   |          |____________________________________________________________|
|c |   |    E     |  Nr./data  |   | Pretul contractului |Denumirea |    Nr.   |
|r |   |    P     |contractului| D |_____________________|persoanei | contului |
|t.|   |    S     |inregistrat |   | - mii   |  - suma   | fizice/  |deschis la|
|  |   |          |la consiliul|   |   lei - |echivalenta| juridice |trezorerie|
|  |   |          |   local    |   |(inclusiv| in euro - |autorizate|    al    |
|  |   |          |            |   |   TVA)  | (exclusiv |          |persoanei |
|  |   |          |            |   |         |   TVA)    |          | fizice/  |
|  |   |          |            |   |         |           |          | juridice |
|  |   |          |            |   |         |           |          |autorizate|
|__|___|__________|____________|___|_________|___________|__________|__________|
|0 | 1 |    2     |      3     | 4 |    5    |     6     |     7    |     8    |
|__|___|__________|____________|___|_________|___________|__________|__________|
|__|___|__________|____________|___|_________|___________|__________|__________|
|__|___|__________|____________|___|_________|___________|__________|__________|

    - continuare -
 ______________________________________________________________________________
|Cota-parte*3)|    Tipul      |   Valoarea serviciilor/lucrarilor  |   Sume    |
|     de      |documentului*2)|               realizate            |solicitate |
| proprietate |               |____________________________________|    din    |
|  indiviza   |     RE        |  In luna   |  Cumulat de la data   |alocatii de|
|    - % -    |     DP        |pentru care |  inceperii derularii  |la bugetul |
|             |     SL        |s-a intocmit|      contractului     |de stat*4) |
|             |               |  decontul  |_______________________|- mii lei -|
|             |               |justificativ|- mii lei -|  - suma   |           |
|             |               | - mii lei -| (inclusiv |echivalenta|           |
|             |               |            |    TVA)   | in euro - |           |
|             |               |            |           | (exclusiv |           |
|             |               |            |           |    TVA)   |           |
|_____________|_______________|____________|___________|___________|___________|
|      9      |       10      |      11    |     12    |     13    |    14     |
|_____________|_______________|____________|___________|___________|___________|
|_____________|_______________|____________|___________|___________|___________|
|_____________|_______________|____________|___________|___________|___________|
                                                       |     E     |           |
                                                       |___________|___________|
                                                       |     P     |           |
                                                       |___________|___________|
                                     TOTAL pe actiuni: |     S     |           |
                                                       |___________|___________|
                                                        TOTAL      |           |
                                                        GENERAL:   |___________|

    Raspundem pentru legalitatea, necesitatea, oportunitatea, realitatea si exactitatea datelor inscrise.

         Directia                    Vizat:             Directia economica -
    tehnica-investitii         Control financiar            buget-finante
         Director,                 preventiv                   Director,
    ..................         .................        ....................

------------
    *1) E - expertiza energetica; P - proiectare; S - subventie privind executarea lucrarilor pentru reabilitarea termica a cladirilor de locuit multietajate, aferenta locuintelor proprietate a persoanelor fizice.
    *2) RE - raport expertiza energetica; DP - documentatie de proiectare; SL - situatie de lucrari executate.
    *3) Cota aferenta locuintelor proprietate privata a persoanelor fizice.
    *4) Conform art. 7 si art. 8 lit. a) din ordonanta de urgenta.

    ANEXA 5b) *)
    la normele metodologice

    *) Anexa nr. 5b) este reprodusa in facsimil.

    CONSILIUL JUDETEAN .....................

    Nr. ......... din ..................

                                                          Aprobat
                                                     Presedinte/Primar
                                                   .....................

                 CENTRALIZATORUL DECONTURILOR JUSTIFICATIVE
                      pentru luna ......... anul ........
privind finantarea cheltuielilor si subventiei din alocatii de la bugetul de stat, conform art. 7 si art. 8 lit. a) din ordonanta, pentru reabilitarea termica a cladirilor de locuit multietajate nominalizate in programe anuale

 ______________________________________________________________________________
|Nr. |    Consiliul local   |Numar cladiri|   Tip    | Suma din alocatii de la |
|crt.|                      |  de locuit  |actiune*1)|      bugetul de stat    |
|    |______________________|multietajate |          |_________________________|
|    |Denumire|Nr. si data  |             |          | Solicitata | Aprobata   |
|    |        |deconturilor |             |          |de Consiliul|de Consiliul|
|    |        |justificative|             |          |    local   | judetean/  |
|    |        |inregistrate |             |          | - mii lei -|   CGMB     |
|    |        |la Consiliul |             |          |            |            |
|    |        |judetean/CGMB|             |          |            |- mii lei - |
|____|________|_____________|_____________|__________|____________|____________|
|  0 |    1   |      2      |      3      |     4    |      5     |      6     |
|____|________|_____________|_____________|__________|____________|____________|
|  1 |        |             |             |     E    |            |            |
|    |        |             |             |__________|____________|____________|
|    |        |             |             |     P    |            |            |
|    |        |             |             |__________|____________|____________|
|    |        |             |             |     S    |            |            |
|____|________|_____________|_____________|__________|____________|____________|
 ______________________________________________________________________________
|  n |        |             |             |     E    |            |            |
|    |        |             |             |__________|____________|____________|
|    |        |             |             |     P    |            |            |
|    |        |             |             |__________|____________|____________|
|    |        |             |             |     S    |            |            |
|____|________|_____________|_____________|__________|____________|____________|
                                          |     E    |            |            |
                                          |__________|____________|____________|
                                          |     P    |            |            |
                      TOTAL pe actiuni:   |__________|____________|____________|
                                          |     S    |            |            |
                                          |__________|____________|____________|
                                                       TOTAL      |            |
                                                       GENERAL:   |____________|

    Raspundem pentru legalitatea, necesitatea, oportunitatea, realitatea si exactitatea datelor inscrise

         Directia                    Vizat:             Directia economica -
    tehnica-investitii         Control financiar            buget-finante
         Director,                 preventiv                   Director,
    ..................         .................        ....................

------------
    *1) E - expertiza energetica; P - proiectare; S - subventie privind executarea lucrarilor pentru reabilitarea termica a cladirilor de locuit multietajate, aferenta locuintelor proprietate a persoanelor fizice.

    ANEXA 6*)
    la normele metodologice

    *) Anexa nr. 6 este reprodusa in facsimil.

    MINISTERUL TRANSPORTURILOR,
    CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI

                                                          Aprobat
                                                          Ministru,
                                                        .............

                           NOTA DE FUNDAMENTARE
                     pentru luna ......... anul .......
privind deschiderea de credite bugetare pentru finantarea cheltuielilor si subventiei din alocatii de la bugetul de stat, conform art. 7 si art. 8 lit. a) din ordonanta, pentru reabilitarea termica a cladirilor de locuit multietajate nominalizate in programe anuale

 ______________________________________________________________________________
|Nr. | Consiliul judetean/CGMB  |  Numar  |   Tip    | Suma din alocatii de la |
|crt.|                          | cladiri |actiune*1)|      bugetul de stat    |
|    |__________________________|         |          |_________________________|
|    |Denumire|  Nr. si data    |         |          | Solicitata |  Aprobata  |
|    |        |centralizatorului|         |          |de Consiliul|            |
|    |        |  deconturilor   |         |          |  judetean/ |            |
|    |        | justificative   |         |          |    CGMB    |            |
|    |        |  inregistrat    |         |          | - mii lei -|- mii lei - |
|    |        |    la MTCT      |         |          |            |            |
|____|________|_________________|_________|__________|____________|____________|
|  0 |    1   |        2        |    3    |     4    |      5     |      6     |
|____|________|_________________|_________|__________|____________|____________|
|  1 |        |                 |         |     E    |            |            |
|    |        |                 |         |__________|____________|____________|
|    |        |                 |         |     P    |            |            |
|    |        |                 |         |__________|____________|____________|
|    |        |                 |         |     S    |            |            |
|____|________|_________________|_________|__________|____________|____________|
 ______________________________________________________________________________
|  n |        |                 |         |     E    |            |            |
|    |        |                 |         |__________|____________|____________|
|    |        |                 |         |     P    |            |            |
|    |        |                 |         |__________|____________|____________|
|    |        |                 |         |     S    |            |            |
|____|________|_________________|_________|__________|____________|____________|
                                          |     E    |            |            |
                                          |__________|____________|____________|
                                          |     P    |            |            |
                      TOTAL pe actiuni:   |__________|____________|____________|
                                          |     S    |            |            |
                                          |__________|____________|____________|
                                                       TOTAL      |            |
                                                       GENERAL:   |____________|

                              Secretar de stat,
                             ..................

        Directia generala pentru            Directia generala economica
         constructii locuinte                   si relatii bugetare
           Director general,                     Director general,
        ........................            ...........................

            
    *1) E   expertiza energetica; P   proiectare; S   subventie privind executarea lucrarilor pentru reabilitarea termica a cladirilor de locuit multietajate, aferenta locuintelor proprietate a persoanelor fizice.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1070/2003

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1070 din 2003
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu