ORDONANTA
URGENTA Nr. 18 din 4 martie 2009
privind cresterea
performantei energetice a blocurilor de locuinte
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 155 din 12 martie 2009
Situaţia extraordinară
prevăzută de art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată, constă
în necesitatea reducerii consumului de energie pentru încălzirea blocurilor de
locuinţe, în condiţiile asigurării şi menţinerii climatului termic interior în
apartamente, prin promovarea de programe integrate Planului naţional de
eficienţă energetică.
Directiva 2006/32/CE a
Parlamentului European şi a Consiliului din 5 aprilie 2006 privind eficienţa
energetică la utilizatorii finali şi serviciile energetice şi de abrogare a
Directivei 93/76/CEE a Consiliului prevede, printre altele, ca statele membre
să ia toate măsurile pentru îmbunătăţirea eficienţei energetice la utilizatorii
finali şi stabilirea unei ţinte naţionale de minimum 9% privind economiile de
energie pentru al 9-lea an de aplicare a directivei.
Reducerea consumului de energie pentru încălzirea
blocurilor de locuinţe are ca efecte reducerea costurilor de întreţinere cu
încălzirea, diminuarea efectelor schimbărilor climatice, prin reducerea
emisiilor de gaze cu efect de seră, creşterea independenţei energetice, prin
reducerea consumului de combustibil utilizat la prepararea agentului termic
pentru încălzire, precum şi ameliorarea aspectului urbanistic al localităţilor.
Totodată, prin adoptarea de urgenţă a prezentului act
normativ se vor realiza susţinerea creşterii economice şi contracararea
efectelor negative pe care criza financiară internaţională actuală le poate
avea asupra sectorului energetic şi al construcţiilor, inclusiv prin utilizarea
resurselor energetice naţionale.
Prin aplicarea prevederilor prezentului act normativ,
pe termen scurt şi mediu, se degrevează bugetul statului de cheltuielile cu
combustibilul utilizat, se reduc cheltuielile cu întreţinerea blocurilor de
locuinţe prin reducerea facturilor cu încălzirea, se asigură susţinerea
operatorilor economici din domeniul construcţiilor şi se creează noi locuri de
muncă.
Neadoptarea de urgenţă a prezentului act normativ
conduce la neîndeplinirea obligaţiilor asumate de România privind transpunerea
Directivei 2006/32/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 5 aprilie
2006 privind eficienţa energetică la utilizatorii finali şi serviciile
energetice şi de abrogare a Directivei 93/76/CEE a Consiliului, precum şi a
Directivei 2002/91/CE a Parlamentului European şi a Consiliului privind
performanţa energetică a clădirilor.
In temeiul art. 115 alin. (4)
din Constituţia României, republicată,
Guvernul României adoptă
prezenta ordonanţă de urgenţă.
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - (1) Prezenta ordonanţă de urgenţă stabileşte
lucrările de intervenţie pentru izolarea termică a blocurilor de locuinţe
construite după proiecte elaborate în perioada 1950-1990, etapele necesare
realizării lucrărilor, modul de finanţare a acestora, precum şi obligaţiile şi
răspunderile autorităţilor administraţiei publice şi ale asociaţiilor de
proprietari.
(2) Realizarea lucrărilor de
intervenţie stabilite prin prezenta ordonanţă de urgenţă are drept scop
creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe, respectiv reducerea
consumurilor energetice pentru încălzirea apartamentelor, în condiţiile asigurarii şi menţinerii
climatului termic interior, precum şi ameliorarea aspectului urbanistic al
localităţilor.
Art. 2. - In sensul prezentei ordonanţe de urgenţă,
expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
a) bloc de locuinţe - clădire -
imobilul format din proprietăţi individuale definite
ca apartamente şi proprietatea comună indiviză. Expresia vizează atât clădirea
în ansamblul său, cât şi părţi ale acesteia - tronsoane de bloc - separate prin
rost;
b) program local multianual
privind creşterea performanţei energetice la blocurile de locuinţe - documentul fundamentat şi elaborat de autorităţile administraţiei
publice locale ale municipiilor, oraşelor, comunelor, respectiv ale sectoarelor
municipiului Bucureşti, pe baza contractelor de mandat încheiate cu asociaţiile de proprietari,
aprobat prin hotărâre a consiliului local, întocmit în vederea fundamentării
alocaţiilor de la bugetul local şi de la bugetul de stat, denumit în continuare
program local;
c) program naţional
multianual privind creşterea performanţei energetice la blocurile de locuinţe - documentul elaborat de Ministerul Dezvoltării Regionale şi
Locuinţei şi aprobat prin ordin al ministrului, în baza programelor locale
transmise de coordonatorii locali şi a fondurilor alocate din bugetul de stat
în bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Locuinţei, denumit în
continuare program naţional; programul naţional prevede alocaţiile
stabilite în aplicarea prevederilor art. 13 lit. a) pentru bugetele locale ale
municipiilor, oraşelor şi comunelor, precum şi ale sectoarelor municipiului
Bucureşti;
d) coordonatori locali -
primarii municipiilor, oraşelor şi comunelor, precum şi ai sectoarelor
municipiului Bucureşti în a căror responsabilitate revine coordonarea
programelor locale, în calitate de autorităţi contractante.
Art. 3. - Pentru fundamentarea programelor locale,
coordonatorii locali realizează identificarea şi inventarierea blocurilor de
locuinţe prevăzute la art. 1 alin. (1).
CAPITOLUL II
Lucrări de intervenţie
Art. 4. - Lucrările de
intervenţie la anvelopa blocului de locuinţe, stabilite prin prezenta ordonanţă
de urgenţă, sunt:
a) izolarea termică a pereţilor exteriori;
b) înlocuirea ferestrelor şi a uşilor exterioare
existente, inclusiv tâmplăria aferentă accesului în blocul de locuinţe, cu
tâmplărie performantă energetic;
c) termo-hidroizolarea terasei/termoizolarea planşeului
peste ultimul nivel în cazul existentei şarpantei;
d) izolarea termică a planşeului peste subsol, în cazul
în care prin proiectarea blocului sunt prevăzute apartamente la parter;
e) lucrări de demontare a instalaţiilor şi a
echipamentelor montate aparent pe faţadele/terasa blocului de locuinţe, precum
şi remontarea acestora după efectuarea lucrărilor de izolare termică;
f) lucrări de refacere a finisajelor
anvelopei.
Art. 5. - Realizarea lucrărilor de intervenţie
prevăzute la art. 4 lit. a)-d) are ca scop creşterea performanţei energetice a blocurilor
de locuinţe, astfel încât consumul anual specific de energie calculat pentru
încălzire să scadă sub 100 kWh/m2 arie utilă, în condiţii de eficienţă economică.
Art. 6. - Odată cu efectuarea lucrărilor de intervenţie
prevăzute la art. 4 se pot executa şi următoarele lucrări de intervenţie,
justificate din punct de vedere tehnic în expertiza tehnică şi/sau în auditul energetic:
a) lucrări de reparaţii la elementele de construcţie
care prezintă potenţial pericol de desprindere şi/sau afectează funcţionalitatea
blocului de locuinţe, inclusiv de refacere în zonele de intervenţie;
b) lucrări de intervenţie la instalaţia de distribuţie
a agentului termic pentru încălzire aferentă părţilor comune ale blocului de
locuinţe.
CAPITOLUL III
Etapele necesare implementării programelor locale
Art. 7. - Etapele necesare implementării programelor
locale sunt următoarele:
a) identificarea şi inventarierea blocurilor de
locuinţe prevăzute la art. 1 alin. (1);
b) înştiinţarea asociaţiilor de proprietari de către coordonatorii
locali privind înscrierea în programul local;
c) hotărârea adunării generale a proprietarilor de
înscriere în programul local şi semnarea contractului de mandat;
d) proiectarea lucrărilor de intervenţie;
e) executarea lucrărilor de intervenţie;
f) recepţia la terminarea lucrărilor şi eliberarea
certificatului de performanţă energetică, cu evidenţierea consumului anual
specific de energie calculat pentru încălzire;
g) recepţia finală, după expirarea perioadei de
garanţie de bună execuţie de 3 ani.
Art. 8. -Asociaţiile de proprietari din blocurile de
locuinţe identificate şi inventariate sunt înştiinţate de către coordonatorii
locali asupra posibilităţii de înscriere în programul local.
Art. 9. - (1) Odată cu înştiinţarea prevăzută la art. 8
coordonatorul local transmite şi proiectul de contract de mandat semnat de
acesta, în două exemplare originale, în vederea semnării de către asociaţia de
proprietari.
(2) Contractul de mandat are drept scop mandatarea
coordonatorului local de către asociaţia de proprietari în vederea stabilirii
măsurilor şi acţiunilor ce se impun, în condiţiile şi cu respectarea prezentei
ordonanţe de urgenţă, pentru creşterea performanţei energetice a blocului de
locuinţe.
(3) Prin contractul de mandat se prevăd obligaţiile
părţilor, precum şi alte clauze asupra cărora părţile convin.
Art. 10. - (1) Asociaţiile de proprietari înştiinţate
se pot înscrie în programul local prin solicitare scrisă înregistrată la
coordonatorul local în a cărui arie de competenţă este amplasat blocul de
locuinţe.
(2) Solicitarea asociaţiei de proprietari prevăzută la
alin. (1) este însoţită de:
a) contractul de mandat semnat;
b) hotărârea privind înscrierea în programul local,
adoptată în adunarea generală cu acordul majorităţii proprietarilor;
c) lista proprietarilor din imobil.
Art. 11. - (1) In etapa privind proiectarea lucrărilor
de intervenţii, prevăzută la art. 7 lit. d), se realizează:
a) expertiza tehnică, auditul energetic şi elaborarea
documentaţiei de avizare a lucrărilor de intervenţie;
b) elaborarea documentaţiei tehnice pentru autorizarea
executării lucrărilor de intervenţie şi obţinerea autorizaţiei de construire;
c) elaborarea proiectului tehnic şi a detaliilor de
execuţie, precum şi a documentaţiei de achiziţie pentru contractarea executării
lucrărilor de intervenţie.
(2) Expertiza tehnică prevăzută la alin (1) lit. a) se
realizează pentru analiza structurii de rezistenţă a blocului de locuinţe din
punctul de vedere al asigurării cerinţei esenţiale „rezistenţă mecanică şi
stabilitate", urmărind metoda calitativă prevăzută de reglementările
tehnice în vigoare. In cazul în care expertiza tehnică prevede necesitatea
efectuării unor lucrări de consolidare/reparaţii care condiţionează executarea
lucrărilor de intervenţie, contractorul proiectării lucrărilor de intervenţie
informează în scris coordonatorul local în vederea dispunerii de către acesta a
măsurilor ce se impun.
(3) Elaborarea documentaţiilor prevăzute la alin. (1)
lit. b) şi c) se realizează după aprobarea indicatorilor tehnico-economici prin
hotărârea consiliului local, notificarea asociaţiei de proprietari de către
coordonatorul local privind hotărârea consiliului local şi încheierea actului
adiţional la contractul de mandat privind stabilirea şi individualizarea obligaţiilor
de plată pentru executarea lucrărilor de intervenţie.
CAPITOLUL IV
Finanţarea
Art. 12. - Finanţarea proiectării lucrărilor de
intervenţie prevăzute la art. 4 şi 6 se asigură din bugetele locale ale
unităţilor administrativ-teritoriale, respectiv ale sectoarelor municipiului
Bucureşti, în condiţiile legii.
Art. 13. - Finanţarea executării lucrărilor de
intervenţie prevăzute la art. 4 şi 6 se asigură astfel:
a) 50% din alocaţii de la bugetul de stat, în limita
fondurilor aprobate anual cu această destinaţie în bugetul Ministerului
Dezvoltării Regionale şi Locuinţei;
b) 30% din fonduri aprobate anual cu această destinaţie
în bugetele locale şi/sau din alte surse legal constituite;
c) 20% din fondul de reparaţii al asociaţiei de
proprietari şi/sau din alte surse legal constituite.
Art. 14. - (1) Prin excepţie de la prevederile art. 13,
autorităţile administraţiei publice locale pot asigura, în limita fondurilor
aprobate anual cu această destinaţie, pe lângă cota de 30%:
a) preluarea parţială sau integrală a cheltuielilor
aferente lucrărilor de intervenţie corespunzătoare cotei de 20% ce revine
asociaţiei de proprietari. Autorităţile administraţiei publice locale pot
hotărî cu privire la măsurile aplicabile în vederea recuperării sumelor avansate
pentru acoperirea cotei de 20%, pe baza mecanismelor proprii stabilite de
acestea;
b) preluarea parţială sau integrală a cheltuielilor
aferente lucrărilor de intervenţie corespunzătoare cotei proprietarului/
proprietarilor din blocul de locuinţe aflat/aflaţi în imposibilitate de a
asigura sumele ce îi/le revin.
(2) Condiţiile de preluare şi criteriile de selecţie
pentru aplicarea prevederilor alin. (1) se stabilesc şi se aprobă prin hotărâre
a consiliului local.
Art. 15. - La termenele prevăzute în Legea nr. 500/2002
privind finanţele publice, cu modificările ulterioare:
a) autorităţile administraţiei publice locale
stabilesc, în cadrul programelor locale, necesarul de alocaţii de la bugetul de
stat pentru finanţarea cotei-părţi prevăzute la art. 13 lit. a), aferentă
blocurilor de locuinţe care vor beneficia de lucrări de intervenţie în anul
bugetar următor, şi transmit programele locale Ministerului Dezvoltării
Regionale şi Locuinţei;
b) Ministerul Dezvoltării Regionale şi Locuinţei
centralizează propunerile primite, în baza cărora include în proiectul
bugetului de stat sumele necesare pentru finanţarea cotei-părti prevăzute la
art. 13 lit. a).
Art. 16. - In limita resurselor bugetare alocate în
acest scop prin legea bugetului de stat, Ministerul Dezvoltării Regionale şi
Locuinţei:
a) aprobă, prin ordin al ministrului, programul
naţional, prin care alocă bugetelor locale fondurile aferente cotei-părţi
prevăzute la art. 13 lit. a);
b) repartizează şi comunică autorităţilor
administraţiei publice locale fondurile alocate.
Art. 17. - Ministerul Dezvoltării Regionale şi
Locuinţei efectuează lunar plata către coordonatorii locali' a sumelor aferente
cotei-părţi prevăzute la art. 13 lit. a), aferentă lucrărilor de intervenţie
executate, pe baza deconturilor justificative, verificate şi aprobate conform
legii.
Art. 18. -Autorităţile administraţiei publice locale
pot hotărî şi preluarea cheltuielilor aferente lucrărilor de intervenţie,
corespunzătoare cotei de 50% ce revine Ministerului Dezvoltării Regionale şi Locuinţei,
în limita fondurilor aprobate anual cu această destinaţie în bugetele locale,
pentru blocurile de locuinţe neincluse în programul naţional, prevăzute la art.
29.
CAPITOLUL V
Obligaţii şi răspunderi
Art. 19. - Consiliul local aprobă, la propunerea
coordonatorilor locali:
a) indicatorii tehnico-economici aferenţi
obiectivelor de investiţii privind creşterea performanţei energetice a
blocurilor de locuinţe;
b) programele locale multianuale privind creşterea
performanţei energetice a blocurilor de locuinţe.
Art. 20. - Coordonatorul local:
a) realizează identificarea şi inventarierea
blocurilor de locuinţe prevăzute la art. 1 alin. (1);
b) înştiinţează asociaţiile de proprietari asupra
prevederilor legale privind creşterea performanţei energetice a blocurilor de
locuinţe, precizând condiţiile şi modalitatea de înscriere în programul local;
c) încheie contractul de mandat cu fiecare asociaţie
de proprietari înştiinţată, pentru implementarea, pe etape, a programului
local;'
d) contractează proiectarea lucrărilor de intervenţie;
e) notifică asociaţiei de proprietari hotărârea
consiliului local privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici
corespunzători lucrărilor de intervenţie ce urmează a fi executate;
f) transmite Ministerului Dezvoltării Regionale şi
Locuinţei propunerile cuprinse în programele locale în scopul includerii
blocurilor de locuinţe în programul naţional;
g) încheie act adiţional la contractul de mandat,
cuprinzând datele şi informaţiile prevăzute în notificarea de la lit. e);
h) contractează executarea lucrărilor de intervenţie;
i) organizează recepţia la terminarea lucrărilor şi
pune la dispoziţia asociaţiei de proprietari certificatul de performanţă
energetică, cu evidenţierea consumului anual specific de energie calculat
pentru încălzire;
j) organizează recepţia finală după expirarea perioadei
de garanţie de bună execuţie de 3 ani şi transmite asociaţiei de proprietari
documentele care completează cartea tehnică a construcţiei;
k) constituie, gestionează şi actualizează baze de date
specifice, pe care le pune la dispoziţia Ministerului Dezvoltării Regionale şi
Locuinţei în vederea fundamentării politicilor publice naţionale în domeniu şi
cuantificării economiilor de energie obţinute prin realizarea lucrărilor de
intervenţie;
l) asigură controlul utilizării
eficiente a fondurilor alocate şi al aplicării prevederilor contractuale;
m) informează asociaţiile de proprietari privind
programul local în toate etapele de implementare a acestuia.
Art. 21. -Asociaţia de proprietari:
a) aprobă în adunarea generală a proprietarilor
înscrierea în programul local;
b) semnează contractul de mandat cu coordonatorul
local, prin care îl mandatează pe acesta să stabilească măsurile şi acţiunile
ce se impun, în condiţiile şi cu respectarea prezentei ordonanţe de urgenţă,
pentru creşterea performanţei energetice a blocului de locuinţe;
c) constituie fondul de
reparaţii pentru asigurarea finanţării cotei-părţi care îi revine în vederea
executării lucrărilor de intervenţie;
d) participă la recepţia la terminarea lucrărilor,
precum şi la recepţia finală.
Art. 22. - Ministerul Dezvoltării Regionale şi
Locuinţei:
a) centralizează şi prioritizează propunerile cuprinse
în programele locale în scopul includerii blocurilor de locuinţe în programul
naţional, în limita fondurilor alocate;
b) aprobă programul naţional;
c) asigură finanţarea lucrărilor, în cota prevăzută la
art. 13 lit. a), în limita fondurilor alocate anual cu această destinaţie în
bugetul propriu;
d) cuantifică economia de energie rezultată în urma
realizării lucrărilor de intervenţie, prin centralizarea şi prelucrarea datelor
şi informaţiilor specifice furnizate de coordonatorii locali;
e) aprobă anual, prin ordin al ministrului, care se
publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, lista auditorilor energetici atestaţi pentru clădiri
Art. 23. - Pentru finanţarea executării lucrărilor de
intervenţie, coordonatorii locali deschid un cont separat cu această
destinaţie, în numele unităţilor administrativ-teritoriale, la unităţile
teritoriale ale Trezoreriei Statului, în care vor fi virate sumele aferente
alocate de la bugetul local, bugetul de stat, precum şi sumele aferente
cotei-părţi de participare ce revine fiecărei asociaţii de proprietari.
Art. 24. - Coordonatorii locali care beneficiază de
sume alocate de la bugetul de stat pentru finanţarea executării lucrărilor de
intervenţie la blocurile de locuinţe incluse în programul naţional sunt
obligaţi să pună la dispoziţia Ministerului Dezvoltării Regionale şi Locuinţei,
la solicitarea acestuia, toate documentele justificative, răspunzând pentru
necesitatea şi oportunitatea sumelor solicitate, precum şi pentru realitatea,
exactitatea şi legalitatea sumelor cheltuite în scopul pentru care au fost
alocate.
CAPITOLUL VI
Monitorizare şi control
Art. 25. - (1) Ministerul Dezvoltării Regionale şi
Locuinţei organizează controlul propriu, prin sondaj, al documentelor elaborate
în etapa de proiectare a lucrărilor de intervenţie, precurn şi al stadiului
fizic de execuţie a lucrărilor de intervenţie.
(2) In realizarea atribuţiei de control propriu
prevăzute la alin. (1), Ministerul Dezvoltării Regionale şi Locuinţei poate
contracta servicii specializate şi/sau poate coopta specialişti persoane fizice din învăţământul universitar,
institute naţionale de cercetare-dezvoltare, precum şi din administraţia
publică.
(3) Cheltuielile ocazionate de
activitatea proprie de control, respectiv plata serviciilor specializate,
transportul, diurna şi cazarea, se suportă din veniturile proprii ale
Ministerului Dezvoltării Regionale şi Locuinţei, constituite în baza art. 40
din Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, cu modificările
ulterioare.
Art. 26. - (1) Ministerul Dezvoltării Regionale şi
Locuinţei, prin Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Construcţii şi
Economia Construcţiilor - INCERC Bucureşti, monitorizează performanţa
energetică a blocurilor de locuinţe şi constituie bănci de date specifice.
(2) Cheltuielile pentru realizarea, utilizarea şi
actualizarea bazelor de date prevăzute la alin. (1) se suportă din veniturile
proprii ale Ministerului Dezvoltării Regionale şi Locuinţei, constituite în
baza art. 40 din Legea nr. 10/1995, cu modificările ulterioare.
CAPITOLUL VII
Dispoziţii tranzitorii şi finale
Art. 27. - Contractele pentru audit energetic,
proiectarea şi/sau executarea lucrărilor de reabilitare termică, perfectate
şi/sau aflate în curs de realizare la data intrării în vigoare a prezentei
ordonanţe de urgenţă, se finalizează potrivit prevederilor legale în vigoare la
data semnării acestora.
Art. 28. - In cazul blocurilor de locuinţe ale căror
proiecte tehnice şi detalii de execuţie au fost finalizate până la intrarea în
vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, contractarea executării lucrărilor de
intervenţie se face în condiţiile de finanţare prevăzute de prezenta ordonanţă
de urgenţă.
Art. 29. - Blocurile de locuinţe neincluse în programul
naţional în anul în curs rămân în baza de date a coordonatorilor locali pentru
fundamentarea programelor locale şi naţionale în anii următori.
Art. 30. -In termen de 60 de zile de la data intrării
în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, coordonatorii locali finalizează
identificarea şi inventarierea blocurilor de locuinţe realizate după proiecte
elaborate în perioada 1950-1990.
Art. 31. - Pentru adoptarea unor soluţii tehnice
unitare şi scurtarea perioadelor de proiectare a lucrărilor de intervenţie,
precum şi de execuţie a lucrărilor de intervenţie, contractarea acestora se
poate organiza şi realiza pe tipuri de blocuri de locuinţe, în funcţie de: perioada de proiectare/construire, sistem
similar de realizare constructivă a anvelopei blocurilor de locuinţe, regim de
înălţime.
Art. 32. - (1) Certificatul de urbanism şi autorizaţia
de construire pentru executarea lucrărilor de intervenţie se eliberează, în
regim de urgenţă, cu scutire de taxă, prin exceptare de la prevederile legale în vigoare.
(2) Prin derogare de la prevederile art. 1 şi art. 7
alin. (1) lit. b) din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării
lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare, pentru executarea lucrărilor de intervenţie la părţile comune,
autorizaţia de construire se emite fără prezentarea titlului asupra imobilului,
teren şi/sau construcţie, a extrasului de plan cadastral şi a extrasului de
carte funciară de informare.
Art. 33. - Pentru lucrările de intervenţie prevăzute în
prezenta ordonanţă de urgenţă, prin excepţie de la prevederile legale în
vigoare, autorizaţia de construire se emite fără virarea cotelor de 0,7% şi
0,1% către Inspectoratul de Stat în Construcţii, precum şi a cotei de 0,5%
către Casa Socială a Constructorului din cheltuielile pentru executarea
lucrărilor.
Art. 34. - Contractul de mandat constituie titlu
executoriu pentru sumele avansate de autorităţile administraţiei publice locale
în condiţiile prevederilor art. 14 alin. (1) lit. a) şi nerecuperate de la
asociaţiile de proprietari până la recepţia finală a lucrărilor de intervenţie
executate.
Art. 35. -In termen de 10 zile de la data intrării în
vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, prin ordin comun al ministrului
dezvoltării regionale şi locuinţei, al ministrului administraţiei şi internelor
şi al ministrului finanţelor publice se aprobă norme metodologice de aplicare a
acesteia.
Art. 36. - La data intrării în vigoare a prezentei
ordonanţe de urgenţă se abrogă:
a) Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 174/2002
privind instituirea măsurilor speciale pentru reabilitarea termică a unor
blocuri de locuinţe - condominii, publicată în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 890 din 9
decembrie 2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 211/2003,
cu modificările şi completările ulterioare;
b) Hotărârea Guvernului nr. 1.070/2003 pentru
aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a
Guvernului nr. 174/2002 privind instituirea măsurilor speciale pentru
reabilitarea termică a unor clădiri de locuit multietajate, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 661 din 18 septembrie 2003, cu modificările ulterioare.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul dezvoltării regionale şi locuinţei,
Vasile Blaga
Şeful Cancelariei Primului-Ministru,
Cătălin Ovidiu Baba
Viceprim-ministru, ministrul administraţiei şi
internelor,
Dan Nica
Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea