HOTARARE Nr. 1091 din 9 noiembrie 2000
privind modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a
Ordonantei Guvernului nr. 128/1998*) pentru reglementarea modului si
conditiilor de valorificare a bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit
legii, in proprietatea privata a statului, aprobate prin Hotararea Guvernului
nr. 514/1999
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 584 din 21 noiembrie 2000
*) Ordonanta Guvernului nr. 128/1998 a fost aprobata si modificata prin
Legea nr. 98/1999 si a mai fost modificata prin: Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 38/1998, Ordonanta Guvernului nr. 37/2000, Ordonanta Guvernului
nr. 113/2000 si Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 190/2000.
In temeiul prevederilor art. 107 alin. (1) din Constitutia Romaniei si ale
art. II din Ordonanta Guvernului nr. 37/2000 privind modificarea si completarea
Ordonantei Guvernului nr. 128/1998 pentru reglementarea modului si conditiilor
de valorificare a bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in
proprietatea privata a statului,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1
Normele metodologice de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 128/1998
pentru reglementarea modului si conditiilor de valorificare a bunurilor legal
confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului,
aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 514/1999, publicata in Monitorul Oficial
al Romaniei, Partea I, nr. 327 din 9 iulie 1999, se modifica si se completeaza
dupa cum urmeaza:
1. Alineatul (1) al articolului 3 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 3
(1) Bunurile de consum alimentar, astfel cum sunt definite la art. 3 lit.
a) din Ordonanta Guvernului nr. 113/1999, si materiile prime necesare pentru
prepararea acestor bunuri, cu grad ridicat de perisabilitate sau care, prin
trecerea timpului, pierd din greutate ori din valoare, vor fi supuse
valorificarii fara a fi necesare buletine de analiza, daca se incadreaza in
interiorul termenului de valabilitate mentionat pe ambalaj. In situatia in care
pentru aceste bunuri se depaseste termenul de valabilitate mentionat pe ambalaj
este interzisa valorificarea lor pentru consumul uman. Aceeasi procedura de
valorificare se aplica si in cazul animalelor si al pasarilor vii.
Valorificarea acestora se face en detail sau angro, cu plata integrala sau
esalonat, pe masura vanzarii."
2. Alineatul (1) al articolului 5 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 5
(1) Dupa preluarea bunurilor intrate in proprietatea privata a statului
comisia de evaluare va proceda la evaluarea acestora in maximum 10 zile."
3. Alineatul (5) al articolului 5 va avea urmatorul cuprins:
"(5) Comisia de evaluare se va intruni ori de cate ori va fi
necesar."
4. Alineatul (6) al articolului 5 va avea urmatorul cuprins:
"(6) Directorul general al directiei generale a finantelor publice si
controlului financiar de stat judetene, respectiv a municipiului Bucuresti,
stabileste prin decizie componenta comisiei de evaluare, inclusiv membrii
supleanti, in scopul inlocuirii operative a membrilor comisiei in cazul
absentei acestora. Prezenta membrilor comisiei de evaluare este
obligatorie."
5. Alineatul (3) al articolului 7 se abroga.
6. Articolul 8 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 8
Bunurile de consum alimentar, astfel cum sunt definite la art. 3 lit. a)
din Ordonanta Guvernului nr. 113/1999, si materiile prime necesare pentru
prepararea acestor bunuri, cu grad ridicat de perisabilitate sau care, prin
trecerea timpului, pierd din greutate sau din valoare, inclusiv animalele si
pasarile vii, precum si bunurile al caror termen de garantie expira inainte de
data ramanerii definitive a hotararii ce se va pronunta in litigiul al carui obiect
il constituie legalitatea procesului-verbal de confiscare vor fi valorificate
de persoanele juridice specializate sau de persoanele fizice autorizate sa
comercializeze aceste bunuri catre populatie, la preturile stadiului
corespunzator de comercializare din zona in care are loc aceasta."
7. Articolul 11 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 11
Bunurile care au intrat in proprietatea privata a statului se valorifica
prin:
a) magazine proprii care apartin organului de valorificare, acolo unde volumul
bunurilor care urmeaza sa fie vandute asigura continuitate in functionarea
acestora.
Vanzarea bunurilor in magazine proprii se poate face in sistem comercial en
detail si angro, la valoarea stabilita de comisia de evaluare.
Vanzarea bunurilor in sistem angro se poate face cu plata integrala sau
esalonat pe o perioada de maximum 12 luni si pentru bunuri in valoare totala de
peste 10 milioane lei;
b) licitatie publica, pentru bunurile imobile care provin din succesiuni
fara mostenitori legali sau testamentari. Licitatia publica se poate organiza
si pentru bunurile individuale sau pentru loturile de bunuri a caror valoare
este mai mare de 10 milioane lei.
In aceasta situatie alegerea metodei de valorificare se face de catre
comisia de evaluare.
Valoarea de pornire a licitatiei este valoarea stabilita de comisia de
evaluare.
In vederea organizarii licitatiei se vor publica in presa anunturi de
vanzare, care trebuie sa cuprinda informatiile privind organizarea licitatiei.
Lista cuprinzand bunurile care fac obiectul licitatiei va fi afisata la
sediul directiilor generale ale finantelor publice si controlului financiar de
stat judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, iar informatiile necesare
vor fi puse la dispozitie celor interesati de catre birourile de valorificare
din cadrul acestora.
Publicarea anuntului de vanzare se va face in timp util, dupa evaluarea
bunurilor. Anuntul de vanzare poate avea caracter general sau caracter concret,
in functie de volumul de bunuri ce urmeaza sa fie valorificate prin licitatie
publica.
Data licitatiei se va stabili in termen de cel putin 5 zile de la
publicarea anuntului de vanzare.
Licitatia se va desfasura in prezenta unei comisii formate din 3 membri
desemnati prin decizie a directorului general al organului de valorificare.
Comisia de licitatie va verifica garantia depusa de participantii la
licitatie, care nu poate fi mai mica de 10% din valoarea de pornire a
licitatiei, si va intocmi lista cuprinzand persoanele acceptate la licitatie.
Garantia stabilita se depune de catre participantii la licitatie in contul
50.05 <<Disponibil din sume de mandat si sume in depozit ale ministerelor
si institutiilor subordonate>>, deschis la unitatile trezoreriei statului
pe seama directiilor generale ale finantelor publice si controlului financiar
de stat judetene, respectiv a municipiului Bucuresti.
Licitatia se va desfasura in locul si la ora indicate in anuntul de
vanzare, daca sunt cel putin 2 ofertanti.
In situatia in care nu se prezinta 2 ofertanti, licitatia nu va mai avea
loc, incheindu-se un proces-verbal de constatare.
In situatia in care nu se obtine valoarea de pornire a licitatiei, va avea
loc o noua licitatie.
Reluarea licitatiei se va stabili de catre biroul de valorificari din
cadrul directiilor generale ale finantelor publice si controlului financiar de
stat judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, in termen de maximum 30 de
zile de la data primei licitatii, cu respectarea procedurii stabilite initial.
Daca la a doua licitatie se prezinta un singur ofertant si acesta
indeplineste conditiile de participare, el este admis si va avea loc negocierea
valorii de achizitie a bunurilor, care nu poate fi sub valoarea de pornire a
licitatiei.
In situatia in care in urma celor doua licitatii nu se obtine valoarea de
pornire a licitatiei, in termen de 60 de zile de la data primei licitatii
comisia de evaluare va proceda la o reducere a acestei valori cu maximum 50% .
In termen de 30 de zile de la data reducerii valorii initiale se va organiza o
noua licitatie, cu respectarea procedurii initiale, care se poate desfasura si
cu participarea unui singur ofertant.
Pasul de licitare nu poate fi mai mic de 5% si mai mare de maximum 20% din
valoarea de pornire a licitatiei;
c) in regim de consignatie, precum si prin societati comerciale tip
consignatie, pe baza principiului licitarii comisionului in cadrul limitei de
maximum 20% din valoarea bunurilor.
Licitarea comisionului se poate face la inceputul anului sau ori de cate
ori este necesar, cu conditia ca la stabilirea acestuia sa se aiba in vedere
urmatoarele criterii, dupa caz:
- volumul de marfa care poate fi preluat pentru valorificare;
- vadul comercial al comisionarului;
- dotarea materiala;
- cuantumul garantiei banesti care va fi depusa dupa adjudecarea licitatiei
pentru perioada aferenta vanzarii. Cuantumul garantiei banesti se stabileste de
comisia de evaluare, in functie de volumul de marfa care poate fi preluat
pentru valorificare. Garantia se depune de catre consignatari in contul 50.05
<<Disponibil din sume de mandat si sume in depozit ale ministerelor si
institutiilor subordonate>>, deschis la unitatile trezoreriei statului pe
seama directiilor generale ale finantelor publice si controlului financiar de
stat judetene, respectiv a municipiului Bucuresti;
- respectarea obligatiilor privind plata contravalorii bunurilor sau plata
in avans.
Din valoarea determinata de comisia de evaluare comisionarul va retine
comisionul adjudecat, iar diferenta se face venit la bugetul de stat;
d) bursele de marfuri, in conformitate cu prevederile legale in
vigoare."
8. Articolul 12 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 12
Societatea comerciala care preia spre vanzare bunuri in regim de
consignatie va desface bunurile respective la pretul stabilit de comisia de
evaluare, la care se adauga T.V.A. aferenta comisionului. Plata contravalorii
bunurilor vandute se va face pe masura vanzarii sau integral. Pentru nevarsarea
la timp de catre societatile comerciale a sumelor incasate din valorificarea
bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata
a statului organele de valorificare vor calcula majorari de intarziere in
conformitate cu prevederile legale in vigoare."
9. Articolul 14 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 14
(1) Ministerul Finantelor poate transmite cu titlu gratuit unele bunuri
intrate in proprietatea privata a statului unor persoane fizice sau juridice,
astfel:
a) Secretariatului General al Guvernului - autovehicule, ambulante sanitare
cu dotari aferente, ambarcatiuni si motoare atasabile acestora.
Repartizarea acestor bunuri se face de catre o comisie interministeriala
care va functiona pe langa Secretariatul General al Guvernului, constituita
prin decizie a primului-ministru, formata din reprezentanti ai Secretariatului
General al Guvernului, Ministerului Finantelor, Ministerului Industriei si
Comertului, Ministerului de Interne, Ministerului Apararii Nationale,
Ministerului Justitiei, Ministerului Transporturilor, Directiei Generale a
Vamilor si ai Ministerului Functiei Publice.
Transmiterea cu titlu gratuit a acestor bunuri se face prin comunicare
periodica Secretariatului General al Guvernului, pe baza datelor centralizate
de la directiile generale ale finantelor publice si controlului financiar de
stat judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, si de la Directia Generala a
Vamilor.
Directiile generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat
judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, si Directia Generala a Vamilor au
obligatia de a comunica lunar Ministerului Finantelor situatia nominala privind
autovehiculele, ambulantele sanitare cu dotari aferente, ambarcatiunile si
motoarele atasabile acestora, care au intrat, potrivit legii, in proprietatea
privata a statului, pana la data de 5 a lunii urmatoare celei in care s-au
inregistrat asemenea bunuri, conform anexei nr. 2.
Inscrierea in situatia lunara inaintata Ministerului Finantelor trebuie sa
cuprinda numai autovehiculele, ambulantele sanitare cu dotari aferente,
ambarcatiunile si motoarele atasabile acestora, care au o situatie clara din
punct de vedere juridic, in sensul ca au intrat definitiv in proprietatea
privata a statului. Totodata situatiile lunare vor cuprinde doar autovehiculele
care sunt in stare de functionare si corespund din punct de vedere tehnic
pentru a circula pe drumurile publice sau care, indiferent de gradul de uzura,
pot fi aduse in stare de functionare in urma unor reparatii.
Comisia interministeriala analizeaza cererile de atribuire gratuita a
autovehiculelor, ambulantelor sanitare cu dotari aferente, ambarcatiunilor si a
motoarelor atasabile acestora si le repartizeaza in administrarea ministerelor,
autoritatilor publice centrale si locale, in limita normativelor de dotare a
acestora.
Secretariatul General al Guvernului va comunica Ministerului Finantelor,
dupa fiecare sedinta, situatia privind autovehiculele, ambulantele sanitare cu
dotari aferente, ambarcatiunile si motoarele atasabile acestora, care au fost
atribuite gratuit, precum si situatia celor neatribuite gratuit.
Predarea autovehiculelor catre institutiile carora le-au fost atribuite si
valorificarea celor neatribuite de catre organul de valorificare se vor efectua
pe baza comunicarii exprese a Ministerului Finantelor.
Inmatricularea autovehiculelor atribuite cu titlu gratuit se face conform
reglementarilor in vigoare.
Pentru autovehiculele, ambulantele sanitare cu dotari aferente,
ambarcatiunile si motoarele atasabile acestora, neatribuite gratuit,
Secretariatul General al Guvernului va comunica Ministerului Finantelor daca
bunurile respective raman la dispozitia sa sau daca acestea pot fi valorificate
de Ministerul Finantelor in conditiile prezentelor norme metodologice.
Datele tehnice care trebuie comunicate Ministerului Finantelor pentru
autovehicule, ambulante sanitare cu dotari aferente, ambarcatiuni si motoare
atasabile acestora sunt prezentate in anexa nr. 2. Autovehiculele, ambulantele
sanitare cu dotari aferente, ambarcatiunile si motoarele atasabile acestora,
care nu indeplinesc conditiile pentru a fi atribuite cu titlu gratuit
Secretariatului General al Guvernului, sau cele care nu sunt repartizate de
comisia interministeriala pot fi valorificate de directiile generale ale
finantelor publice si controlului financiar de stat judetene, respectiv a
municipiului Bucuresti, astfel:
- prin licitatie publica;
- ca piese componente;
- prin atribuire cu titlu gratuit;
- prin unitatile de colectare si valorificare a deseurilor;
- prin distrugere.
Expertizarea tehnica si evaluarea mijloacelor de transport intrate in
proprietatea privata a statului se vor efectua de Ministerul Transporturilor
prin Registrul Auto Roman, pentru autovehicule, si de Inspectoratul Navigatiei
Civile pentru ambarcatiuni si motoare atasabile acestora.
Expertizarea tehnica si evaluarea mijloacelor de transport intrate in
proprietatea privata a statului se fac cu experti tehnici din cadrul structurilor
tehnice de specialitate ale Ministerului Transporturilor.
Decontarea contravalorii lucrarilor de expertizare si de evaluare se face
pe baza de tarife aprobate prin ordin comun al ministrului transporturilor si
al ministrului finantelor.
Conditiile concrete in care se va realiza activitatea de expertizare si de
evaluare se vor stabili printr-un protocol care se va incheia intre Ministerul
Finantelor si Ministerul Transporturilor prin Registrul Auto Roman si
Inspectoratul Navigatiei Civile;
b) creselor, gradinitelor, caminelor de copii, de batrani, azilurilor,
spitalelor, scolilor, institutiilor de cult, persoanelor cu handicap, precum si
persoanelor fizice care au avut de suferit de pe urma calamitatilor naturale.
In vederea atribuirii cu titlu gratuit, directiile generale ale finantelor
publice si controlului financiar de stat judetene, respectiv a municipiului
Bucuresti, consulta organele administratiei publice locale sau judetene ori
serviciile ministeriale descentralizate la nivelul unitatilor
administrativ-teritoriale.
In situatia acceptarii bunurilor directiile generale ale finantelor publice
si controlului financiar de stat judetene, respectiv a municipiului Bucuresti,
la propunerea comisiei de evaluare, pot atribui gratuit bunuri in valoare de
pana la 10 milioane lei/beneficiar.
Se pot atribui bunuri cu titlu gratuit categoriilor de beneficiari
mentionati la art. 13 alin. (1) lit. b) din Ordonanta Guvernului nr. 128/1998
si in situatia in care comisia de evaluare constata ca valorificarea acestora
nu poate fi facuta in cadrul termenului de valabilitate.
In aceasta situatie atribuirea cu titlu gratuit a bunurilor se va face cu
cel putin 15 zile inainte de expirarea termenului de valabilitate.
Pentru bunurile care vor fi atribuite cu titlu gratuit, in valoare de peste
10 milioane lei/beneficiar, directiile generale ale finantelor publice si
controlului financiar de stat judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, vor
inainta Ministerului Finantelor propuneri concrete si motivate, care vor
cuprinde: beneficiarul bunurilor, lista cuprinzand bunurile, atat cantitativ,
cat si valoric.
In situatia producerii unor calamitati naturale se pot atribui bunuri cu
titlu gratuit persoanelor fizice care au avut de suferit de pe urma acestora,
la solicitarea autoritatii publice locale sau a institutiilor de cult, fara ca
bunurile respective sa mai urmeze procedura de valorificare. Atribuirea cu
titlu gratuit a acestor bunuri se face prin intermediul institutiilor de cult
sau al consiliilor locale;
c) persoanelor fizice sau juridice care pot face dovada ca au calitatea de
destinatar al materialelor cu caracter documentar, informational, educativ,
stiintific etc., la solicitarea acestora.
Persoanele fizice sau juridice mentionate mai sus vor inainta in acest sens
Ministerului Finantelor o solicitare insotita de un act doveditor din care sa
rezulte caracterul bunurilor si calitatea de destinatar initial al acestora;
d) persoanelor fizice si juridice care au calitatea de destinatar, pentru
bunurile intrate in proprietatea privata a statului care nu pot fi valorificate
in conditiile Ordonantei Guvernului nr. 128/1998, cu modificarile si
completarile ulterioare. Atribuirea cu titlu gratuit a acestora se face pe baza
de hotarare a Guvernului initiata de Ministerul Finantelor.
Pentru initierea hotararii Guvernului persoana fizica sau juridica va
prezenta Ministerului Finantelor o documentatie din care sa rezulte ca acesta
este utilizator unic al bunurilor respective;
e) ministerelor, autoritatilor publice centrale si locale - echipamente de
comunicatie, tehnica de calcul si birotica, cu respectarea procedurilor de
declarare si de evaluare.
Atribuirea cu titlu gratuit a bunurilor mentionate mai sus ministerelor,
autoritatilor publice centrale si locale, precum si serviciilor publice
descentralizate ale ministerelor, la nivelul unitatilor
administrativ-teritoriale, se face ca urmare a unei solicitari adresate
Ministerului Finantelor.
Directiile generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat
judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, vor transmite trimestrial
Ministerului Finantelor lista detaliata cuprinzand echipamentele de
comunicatii, tehnica de calcul si birotica intrate in proprietatea privata a statului,
stadiul evaluarii, valorificarii, precum si soldul final al acestora, impreuna
cu anexa nr. 3 la prezentele norme metodologice;
f) persoanelor juridice care nu indeplinesc conditia de utilizator unic,
dar au calitatea de destinatar initial, pentru bunurile intrate in proprietatea
privata a statului si care nu pot fi valorificate in urma unui numar de 3
licitatii.
In vederea atribuirii cu titlu gratuit a bunurilor intrate in proprietatea
privata a statului, persoanele juridice vor inainta Ministerului Finantelor o
solicitare in acest sens, insotita de acte doveditoare din care sa rezulte
calitatea de destinatar initial al acestor bunuri.
In situatia in care s-a aprobat atribuirea cu titlu gratuit, predarea
bunurilor se face numai dupa plata taxelor datorate.
In cazul in care nu se aproba atribuirea cu titlu gratuit, aceasta se
comunica persoanei juridice in termen de 15 zile.
(2) Atribuirea cu titlu gratuit a bunurilor prevazute la lit. b), c), e) si
f) se face cu aprobarea ministrului finantelor, pentru cele care intra in
competenta Ministerului Finantelor, sau prin decizie a directorului general al
directiei generale a finantelor publice si controlului financiar de stat
judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, pentru cele care intra in
competenta directiilor generale ale finantelor publice si controlului financiar
de stat judetene, respectiv a municipiului Bucuresti.
Atribuirea bunurilor cu titlu gratuit, in conditiile prevederilor art. 13
din Ordonanta Guvernului nr. 128/1998, se face pe baza de proces-verbal de
predare-preluare.
(3) Daca bunurile nu sunt preluate in termen de 3 luni de la data aprobarii
atribuirii cu titlu gratuit, acestea vor primi alte destinatii, conform
legii."
10. Alineatul (1) al articolului 15 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 15
(1) Organele de valorificare au urmatoarele competente si obligatii:
- propun Ministerului Finantelor transmiterea cu titlu gratuit a bunurilor
intrate in proprietatea privata a statului, conform art. 13 alin. (1) lit. b)
din Ordonanta Guvernului nr. 128/1998, pentru valori mai mari de 10 milioane
lei/beneficiar;
- restituie sumele in lei, incasate gresit sau fara baza legala, precum si
bunurile intrate in proprietatea privata a statului, gresit sau fara baza
legala, la nivelul valorii recuperate in urma valorificarii bunurilor sau la
nivelul valorii stabilite de comisia de evaluare, in cazul bunurilor care au
fost transmise cu titlu gratuit, in baza procesului-verbal de predare-preluare.
Bunurile intrate in proprietatea privata a statului, gresit sau fara baza
legala, care nu au fost valorificate sau atribuite cu titlu gratuit, se vor
restitui persoanei juridice sau fizice de la care au fost preluate;
- restituie sumele obtinute din valorificarea bunurilor prevazute la art. 6
alin. (3) si (4) din Ordonanta Guvernului nr. 128/1998, in cazul in care prin
hotarare judecatoreasca definitiva se dispune aceasta, la nivelul actualizat al
preturilor, in functie de pretul de evaluare initial;
- verifica daca sumele realizate din valorificarea bunurilor se varsa in
termen la bugetul de stat; in caz contrar se iau masuri de virare a sumelor
respective;
- controleaza daca persoanele juridice si fizice care au preluat spre
valorificare bunuri intrate in proprietatea privata a statului le pastreaza in
bune conditii;
- asigura la preluarea autovehiculelor, ambulantelor sanitare cu dotarile
aferente, ambarcatiunilor si motoarelor atasabile acestora sigilarea acestor
bunuri;
- raporteaza lunar Ministerului Finantelor situatia privind autovehiculele,
ambulantele sanitare cu dotari aferente, ambarcatiunile si motoarele atasabile
acestora, intrate in proprietatea privata a statului, conform anexei nr. 2;
- raporteaza trimestrial Ministerului Finantelor situatia generala privind
valorificarea bunurilor intrate in proprietatea privata a statului, conform
anexei nr. 3, pana la data de 20 a lunii urmatoare incheierii trimestrului;
- tin evidenta bunurilor intrate in proprietatea privata a statului si a
sumelor obtinute din valorificarea acestora, potrivit normelor legale in
vigoare;
- organizeaza evidenta stricta a proceselor-verbale de predare-preluare,
prin inregistrarea in evidenta lucrarilor curente si indosarierea acestora pe
detinatorii de la care s-au primit bunurile, persoanele fizice sau juridice
prin care se face valorificarea."
11. Alineatul (7) al articolului 18 se abroga.
12. Articolul 19 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 19
(1) Veniturile incasate din valorificarea bunurilor intrate in proprietatea
privata a statului se colecteaza in contul 50.85 <<Disponibil din
valorificarea bunurilor intrate in proprietatea privata a statului conform
Ordonantei Guvernului nr. 128/1998, cu modificarile si completarile
ulterioare>>, deschis pe seama directiilor generale ale finantelor
publice si controlului financiar de stat judetene, respectiv a municipiului
Bucuresti, la trezoreria statului. In cazul incasarii contravalorii bunurilor
respective in numerar, sumele se depun la casieria trezoreriei statului in
prima zi lucratoare de la incasare.
(2) Din sumele colectate directiile generale ale finantelor publice si
controlului financiar de stat judetene, respectiv a municipiului Bucuresti,
acopera pe baza de documente legale cheltuielile efectuate in vederea
valorificarii bunurilor respective, avand obligatia ca in termen de 3 zile
lucratoare de la incasare sa vireze disponibilitatile ramase in contul
bugetului de stat 20.22.01.12 <<Incasari din valorificarea bunurilor
confiscate>>.
(3) In cazul in care pentru anumite cheltuieli efectuate in vederea
valorificarii bunurilor intrate in proprietatea privata a statului se prezinta
documentele justificative dupa virarea disponibilitatilor rezultate din
valorificare in contul de venituri al bugetului de stat mentionat mai sus, se
va proceda astfel:
- directiile generale ale finantelor publice si controlului financiar de
stat judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, vor intocmi un referat in
care vor fi consemnate, pe baza de documente justificative, sumele care urmeaza
sa fie restituite din contul bugetului de stat in contul 50.85
<<Disponibil din valorificarea bunurilor intrate in proprietatea privata
a statului conform Ordonantei Guvernului nr. 128/1998, cu modificarile si completarile
ulterioare>>. Referatul va fi semnat de directorul general al directiei
generale a finantelor publice si controlului financiar de stat judetene,
respectiv a municipiului Bucuresti, si va purta viza de control financiar
preventiv propriu;
- unitatile trezoreriei statului vor restitui suma totala aprobata in
referat din contul bugetului de stat 20.22.01.12 <<Incasari din
valorificarea bunurilor confiscate>> in contul 50.85 <<Disponibil
din valorificarea bunurilor intrate in proprietatea privata a statului conform
Ordonantei Guvernului nr. 128/1998, cu modificarile si completarile
ulterioare>>;
- dupa alimentarea contului 50.85 <<Disponibil din valorificarea
bunurilor intrate in proprietatea privata a statului conform Ordonantei
Guvernului nr. 128/1998, cu modificarile si completarile ulterioare>>
directiile generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat
judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, vor dispune platile legale catre
beneficiari.
(4) In situatia in care nivelul veniturilor incasate din valorificarea
bunurilor intrate in proprietatea privata a statului nu asigura acoperirea
cheltuielilor necesare in vederea valorificarii acestora, diferenta va fi
acoperita de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Finantelor."
13. Articolul 20 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 20
(1) Diferenta de cheltuieli neacoperita din veniturile incasate din
valorificarea bunurilor intrate in proprietatea privata a statului se acopera
din bugetul de stat prin bugetul Ministerului Finantelor, respectiv de la
capitolul 72.01 <<Alte actiuni>>, subcapitolul 72.01.50
<<Alte cheltuieli>>, alineatul 30.07 <<Alte cheltuieli
autorizate prin dispozitiile legale>>.
(2) Cheltuielile de delegare (transport, cazare si indemnizatia de
delegare) pentru membrii comisiei de distrugere vor fi platite de institutia
care i-a desemnat."
14. Alineatul (1) al articolului 21 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 21
(1) In categoria cheltuielilor prevazute la art. 19 si 20 se cuprind
cheltuielile efectuate in vederea valorificarii bunurilor intrate in
proprietatea privata a statului, de la preluarea acestora pana la
valorificarea, atribuirea gratuita sau distrugerea acestora, respectiv
cheltuieli privind sortarea, manipularea, transportarea, depozitarea,
conservarea, expertizarea, licitatiile, publicitatea, dezmembrarea,
distrugerea, restituirea sumelor incasate gresit sau fara baza legala, a
contravalorii bunurilor intrate in proprietatea privata a statului, gresit sau
fara baza legala, precum si alte cheltuieli legate de preluarea, evaluarea si
valorificarea bunurilor intrate in proprietatea privata a statului, inclusiv
cheltuielile efectuate cu valorificarea bunurilor prin magazine proprii
(cheltuieli cu pregatirea magazinului conform cerintelor directiilor de
sanatate publica, cheltuieli cu dotarea magazinului, respectiv cu mobilier,
casa de marcat, obiecte de inventar, precum si cheltuieli cu intretinerea, paza
sau cu sistemele de asigurare a pazei)."
15. Articolul 28 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 28
(1) Metalele pretioase, pietrele pretioase si semipretioase, bijuteriile
din aceste materiale si mijloacele de plata in valuta liber convertibila,
ridicate in vederea confiscarii, si cele intrate, potrivit legii, in
proprietatea privata a statului se depun de catre detinatorii acestora, in
termen de 48 de ore, la Banca Nationala a Romaniei.
(2) Mijloacele de plata in valuta neconvertibila se schimba de catre
detinatori in lei, in termen de 48 de ore de la confiscare, la casele de schimb
valutar ale unitatilor Bancii Comerciale Romane - S.A. Mijloacele de plata in
lei obtinute se depun la trezoreriile statului sau, acolo unde nu exista
trezorerii, la unitatile Bancii Comerciale Romane - S.A., in contul bugetului
de stat 20.22.01.12 <<Incasari din valorificarea bunurilor
confiscate>>."
16. Anexa nr. 1 se abroga.
17. Anexele nr. 1 si 2 la prezenta hotarare inlocuiesc anexele nr. 2 si 3
la normele metodologice aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 514/1999.
18. Dupa articolul 32 se introduce articolul 33 cu urmatorul cuprins:
"Art. 33
Nivelul sumelor prevazute la art. 11 lit. a) si b) si la art. 14 lit. b) va
fi actualizat periodic prin ordin al ministrului finantelor, in functie de
indicele inflatiei."
Art. 2
Normele metodologice de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 128/1998
pentru reglementarea modului si conditiilor de valorificare a bunurilor legal
confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului,
aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 514/1999, publicata in Monitorul Oficial
al Romaniei, Partea I, nr. 327 din 9 iulie 1999, cu modificarile aduse prin
prezenta hotarare, vor fi republicate, dandu-se articolelor si anexelor o noua
numerotare.
PRIM-MINISTRU
MUGUR CONSTANTIN ISARESCU
Contrasemneaza:
Ministrul finantelor,
Decebal Traian Remes
Ministru de interne,
Constantin Dudu Ionescu
Ministru de stat,
presedintele Consiliului de
Coordonare Economico-Financiara,
Mircea Ciumara
Ministrul industriei si comertului,
Radu Berceanu
p. Ministrul transporturilor,
Adrian Gheorghe Marinescu,
secretar de stat
p. Ministrul agriculturii
si alimentatiei,
Stefan Pete,
secretar de stat
Secretarul general al Guvernului,
Radu Stroe
ANEXA 1
AUTOVEHICULE, AMBULANTE SANITARE CU DOTARILE AFERENTE
______________________________________________________________________________
N Locul unde Marca Capacitatea Anul de Numarul de Carburantul Gradul
r. se afla cilindrica fabricatie kilometri folosit de
autovehiculul, a motorului inregistrati uzura
c ambulantele (cm^3) la bord
r sanitare cu
t. dotarile
aferente,
tipul
______________________________________________________________________________
1 2 3 4 5 6 7 8
______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________
Valoarea stabilita Alte elemente specifice Observatii
de comisia de autovehiculului,
evaluare ambulantelor sanitare
cu dotarile aferente
(SS - seria sasiului,
SM - seria motorului,
SC - seria caroseriei,
culoarea etc.)
______________________________________________________________________________
9 10 11
______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________
MOTOARE ATASABILE AMBARCATIUNILOR
______________________________________________________________________________
N Locul unde se Denumirea CP Seria Gradul Starea Valoarea Observatii
r. afla motoarele motorului motorului de tehnica stabilita
atasabile uzura conform de
c ambarcatiunilor fisei comisia
r tehnice de
t. evaluare
______________________________________________________________________________
1 2 3 4 5 6 7 8 9
______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________
AMBARCATIUNI
Semnificatia coloanei din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - Observatii
________________________________________________________________________________
N Locul unde Numarul Lungimea Latimea Inaltimea Crevace Gradul Valoarea
r. se afla de (m) (m) (m) (bucati) de stabilita
A
ambarcatiunea bucati uzura de
c si tipul comisia
r acesteia de
t. evaluare
________________________________________________________________________________
1 2 3 4 5 6 7 8 9
10
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
ANEXA 2
Judetul .................
Trimestrul ..............
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - Soldul la inceputul trimestrului
B - Intrari in cursul trimestrului
C - Soldul la sfarsitul trimestrului
a - prin magazine proprii
b - prin licitatie publica
c - in regim de consignatie
d - prin burse de marfuri
e - atribuiri gratuite
f - restituiri
g - reduceri de pret
h - prin distrugere
________________________________________________________________________________
Bunuri legal confiscate Valorificari
sau intrate, potrivit legii, A B _________________________________ C
in proprietatea privata a din care:
statului _______________________
Total a b c d e f g h
_____________________________
Denumirea Codul
________________________________________________________________________________
0 1 2 3 4=5+..11 5 6 7 8 9 10 11 12
13=2+3-4
________________________________________________________________________________
a) Produse alimentare
(inclusiv bauturi
alcoolice si tigari) 1
b) Aparatura electronica
(casetofoane, video,
faxuri, televizoare
etc.) 2
c) Bunuri de uz casnic
(frigidere,
congelatoare,
aspiratoare,
cuptoare cu
microunde, masini de
spalat etc.) 3
d) Confectii si
incaltaminte 4
e) Autovehicule,
ambarcatiuni si
motoare atasabile
acestora 5
f) Bunuri mobile si
imobile care provin
din succesiuni fara
mostenitori legali
sau testamentari 6
g) Echipamente de
comunicatie, tehnica
de calcul si birotica 7
h) Alte bunuri*) 8
________________________________________________________________________________
TOTAL: 9
________________________________________________________________________________
*) Se vor nominaliza bunurile cu pondere semnificativa.
NOTA:
O data cu anexa se va prezenta si o informare privind urmatoarele aspecte:
modul de functionare a comisiilor de evaluare a bunurilor; varsarea in termen
la bugetul de stat a sumelor datorate; penalizari de intarziere calculate
pentru nevarsarea in termen a sumelor la bugetul de stat; nivelul comisioanelor
negociate cu societatile tip consignatie pentru valorificarea bunurilor, lista
detaliata cuprinzand bunurile mentionate la lit. g), alte aspecte semnificative
privind actiunea de valorificare etc. Bunurile prevazute la lit. f) nu vor fi
cuprinse la celelalte litere.