Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 1129 din 18 septembrie 2007

pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 85/2007 privind unele masuri prealabile lucrarilor de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare la „Aeroportul International Henri Coanda - Bucuresti"

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 676 din 4 octombrie 2007



In temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 18 din Legea nr. 85/2007 privind unele măsuri prealabile lucrărilor de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare la „Aeroportul Internaţional Henri Coandă - Bucureşti",

Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

Articol unic. - Se aprobă Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 85/2007 privind unele măsuri prealabile lucrărilor de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare la „Aeroportul Internaţional Henri Coandă - Bucureşti", prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

PRIM-MINISTRU

CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemnează:

Ministrul transporturilor,

Ludovic Orban

p. Ministrul internelor şi reformei administrative,

Paul Victor Dobre,

secretar de stat

p. Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale,

Toke Istvan,

secretar de stat

Ministrul economiei şi finanţelor,

Varujan Vosganian

ANEXĂ

NORME   METODOLOGICE

de aplicare a Legii nr. 85/2007 privind unele măsuri prealabile lucrărilor de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare la „Aeroportul Internaţional Henri Coandă - Bucureşti"

1. Art. 2 din lege:

Art. 2. - (1) Se declară de utilitate publică toate lucrările de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare la „Aeroportul Internaţional Henri Coandă - Bucureşti", expropriator fiind statul român, prin Compania Naţională „Aeroportul Internaţional Henri Coandă - Bucureşti" - S.A., de sub autoritatea Ministerului Transporturilor.

(2)  In sensul prezentei legi, prin lucrări de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare, denumite în continuare lucrări, se înţelege:

a) împrejmuirea perimetrală a aeroportului;

b)  lucrări cuprinse în Programul strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare la „Aeroportul Internaţional Henri Coandă - Bucureşti", aprobat prin Ordonanţa Guvernului nr. 64/1999, aprobată cu modificări prin Legea nr. 220/2002.

(3)  Suprafeţele de teren ce pot fi expropriate în temeiul prezentei legi sunt incluse în perimetrul de dezvoltare al „Aeroportului Internaţional Henri Coandă - Bucureşti", delimitat conform Ordonanţei Guvernului nr. 64/1999, aprobată cu modificări prin Legea nr. 220/2002, şi fac parte din intravilanul oraşului Otopeni şi extravilanul comunei Tunari, aprobate prin planurile urbanistice generale.

Norme metodologice:

2.1. Lucrările cuprinse în Programul strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare la „Aeroportul Internaţional Henri Coandă - Bucureşti", aprobat prin Ordonanţa Guvernului nr. 64/1999, aprobată cu modificări prin Legea nr. 220/2002, cu modificările şi completările ulterioare, vor fi detaliate pe obiective prin studii de prefezabilitate şi fezabilitate, lucrările în detaliu intrând sub incidenţa Legii nr. 85/2007 privind unele măsuri prealabile lucrărilor de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare la „Aeroportul Internaţional Henri Coandă - Bucureşti", denumită în continuare lege.

2. Art. 3 din lege:

Art. 3. - Expropriatorul întocmeşte o documentaţie tehnico-economică, în conformitate cu prevederile Legii cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996, republicată, pentru fiecare lucrare. Documentaţia tehnico-economică cuprinde şi date privind încadrarea lucrării în planurile de urbanism şi amenajare a teritoriului, documentaţiile cadastrale care conţin amplasamentul lucrării, delimitarea suprafeţelor şi a construcţiilor propuse spre expropriere, cu evidenţierea suprafeţelor şi a construcţiilor rezultate în urma exproprierii, cu indicarea numelor proprietarilor, stabilite de către persoane autorizate în întocmirea documentaţiilor cadastrale, precum şi a ofertelor de despăgubire stabilite pe categorii de imobile de către persoane autorizate în evaluare. Documentaţiile cadastrale se vizează de către Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară, după caz.

Norme metodologice:

3.1. Conţinutul documentaţiei tehnico-economice este prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentele norme metodologice.

3.2. Documentaţia tehnico-cadastrală se execută pentru fiecare imobil supus exproprierii, la solicitarea expropriatorului sau a proprietarului, şi se întocmeşte în conformitate cu Regulamentul  privind  conţinutul  şi  modul  de întocmire a documentaţiilor cadastrale în vederea înscrierii în cartea funciară, emis de Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară.

3.3. Orice documentaţie tehnică sau de evaluare realizată anterior intrării în vigoare a legii, întocmită în temeiul Legii nr. 33/1994 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică, se consideră valabilă.

3. Art. 5 din lege:

Art. 5. - In termen de 15 zile de la publicarea hotărârii Guvernului prevăzute la art. 4 alin. (1), expropriatorul va demara următoarele acţiuni:

a)  va depune la consiliul local al comunei, oraşului sau al municipiului pe teritoriul căruia sunt situate imobilele ce urmează a fi expropriate planurile cuprinzând terenurile şi construcţiile propuse spre expropiere, cu indicarea numelui proprietarilor, precum şi a ofertelor de despăgubire, în vederea consultării de către cei interesaţi;

b)  va notifica persoanelor fizice sau juridice titulare de drepturi reale propunerile de expropriere, împreună cu ofertele de despăgubire, şi va fixa data negocierii în maximum 30 de zile de la data notificării.

Norme metodologice:

5.1. La fiecare sediu al consiliului local al unităţii administrativ-teritoriale pe teritoriul căruia se află imobilele supuse exproprierii se afişează şi vor rămâne afişate, până la finalizarea procedurilor de acordare a despăgubirilor, următoarele:

a) lista imobilelor propuse spre expropriere, aferente teritoriului administrativ respectiv, cuprinzând datele de identificare a acestora, precum şi lista cu numele proprietarilor, întocmite în conformitate cu pct. 10 din anexă;

b) planul cu amplasamentul lucrării aferent teritoriului administrativ respectiv, cuprinzând terenurile şi construcţiile propuse spre expropriere, realizat pe baza datelor din documentaţiile cadastrale ale imobilelor propuse spre expropriere, elaborat la scara 1:1.000, având în mod obligatoriu anexate coordonate ale punctelor de contur, în sistem de proiecţie stereografică 1970;

c) ofertele de despăgubire pentru imobilele supuse exproprierii.

5.2. Expropriatorul notifică fiecărui titular de drepturi reale, în scris, cu privire la imobilul propus spre a fi expropriat, cu privire la oferta de despăgubire, stabilită cu respectarea legislaţiei în vigoare, precum şi data negocierii, care nu va depăşi ca termen 30 de zile de la data notificării.

4. Art. 6 din lege:

Art. 6. - (1) In termen de 5 zile de la data intrării în vigoare a hotărârii Guvernului prevăzute la art. 4 alin. (1) se constituie o comisie de constatare a dreptului de proprietate şi a oricăror altor drepturi reale şi de negociere a cuantumului despăgubirii.

(2) Comisia de constatare a dreptului de proprietate şi a oricăror altor drepturi reale şi de negociere a cuantumului despăgubirii este compusă din 3 reprezentanţi ai expropriatorului, la care se adaugă în fiecare comună, oraş sau municipiu pe teritoriul căruia sunt situate imobilele ce urmează a fi expropriate primarul localităţii şi un proprietar de imobile din localitatea respectivă, ales conform prevederilor art. 15 din Legea nr. 33/1994 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică.

(3) Comisia de constatare a dreptului de proprietate şi a oricăror altor drepturi reale şi de negociere a cuantumului despăgubirii, constituită în condiţiile prezentei legi, se întruneşte în termen de maximum 30 de zile de la constituire şi analizează documentele prezentate de persoanele fizice sau juridice reprezentând proprietarii şi titularii altor drepturi reale.

(4) Oferta expropriatorului, pretenţiile proprietarilor şi ale titularilor altor drepturi reale, prevăzute la alin. (3), precum şi susţinerile acestora se vor formula şi depune în scris, consemnându-se într-un proces-verbal.

(5) Comisia de constatare a dreptului de proprietate şi a oricăror altor drepturi reale şi de negociere a cuantumului despăgubirii consemnează în procesul-verbal, dacă este cazul, şi învoiala dintre părţi, sub semnătura acestora. In procesul-verbal se vor consemna numele persoanelor fizice sau denumirea persoanelor juridice reprezentând proprietarii şi titularii altor drepturi reale care nu s-au prezentat la Comisia de constatare a dreptului de proprietate şi a oricăror altor drepturi reale şi de negociere a cuantumului despăgubirii.

Norme metodologice:

6.1. Comisia de constatare a dreptului de proprietate şi a oricăror altor drepturi reale şi de negociere a cuantumului despăgubirii se constituie, în condiţiile legii, prin grija expropriatorului. Expropriatorul stabileşte cu această ocazie atribuţiile comisiei şi modul de lucru al acesteia.

6.2. La solicitarea expropriatorului, primarul unităţii administrativ-teritoriale pe raza căreia se află imobilele supuse exproprierii pune la dispoziţie o listă de minimum 25 de proprietari de imobile din unitatea administrativ-teritorială respectivă, din care expropriatorul selectează membrul comisiei prin tragere la sorţi. Din această listă nu pot face parte proprietarii imobilelor supuse exproprierii, rudele şi afinii lor până la gradul al patrulea inclusiv, persoanele care deţin funcţii în administraţia publică locală sau centrală şi care au interes în executarea lucrărilor.

6.3. Comisia se întruneşte în termen de maximum 30 de zile de la constituire, la sediul consiliului local pe raza căruia se efectuează exproprierea, în spaţii corespunzătoare puse la dispoziţie prin grija autorităţilor locale, şi analizează documentele prezentate de proprietarii şi titularii altor drepturi reale în cauză, redactând în final procesul-verbal privind drepturile asupra proprietăţilor.

6.4. Şedinţele comisiei se vor ţine săptămânal sau ori de câte ori este necesar, până la data la care toate sumele reprezentând despăgubirile imobilelor supuse exproprierii vor fi plătite titularilor de drepturi reale.

6.5. Comisia este legal întrunită şi îşi poate desfăşura lucrările în prezenţa a cel puţin 4 membri, prezenţa reprezentanţilor expropriatorului fiind obligatorie. La fiecare şedinţă a comisiei, membrii prezenţi vor desemna un preşedinte care va conduce lucrările acesteia.

6.6.  Oferta expropriatorului, pretenţiile proprietarilor şi ale titularilor altor drepturi reale se formulează în scris şi se consemnează într-un proces-verbal. Proprietarii şi titularii altor drepturi reale vor prezenta acte în susţinerea pretenţiilor.

6.7.  Cererea pentru plata despăgubirilor conţine numele şi prenumele titularilor drepturilor reale, adresa de domiciliu, actele doveditoare referitoare la existenţa drepturilor reale asupra bunului imobil supus exproprierii. Cererea împreună cu documentele doveditoare, originale şi/sau copii legalizate, se depun, în termen de maximum 30 de zile de la notificare, la sediul consiliului local pe raza căruia se află imobilul.

6.8. Se consideră cerere şi orice manifestare de voinţă scrisă a titularului dreptului de proprietate sau al altor drepturi reale ori a persoanelor care justifică un interes legitim, făcută în temeiul Legii nr. 33/1994 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică, precum şi răspunsul la notificările trimise deja de expropriator în temeiul acestei legi, din care să rezulte acordul acestuia cu privire la cuantumul despăgubirii propuse.

6.9.  Notificarea trimisă de comisie proprietarilor şi titularilor altor drepturi reale cuprinde data, ora şi locul şedinţei în cadrul căreia se discută cererea depusă, elementele de identificare a imobilului propus spre expropriere, valoarea despăgubirii determinată pe baza raportului de evaluare şi eventualele acte pe care titularul cererii trebuie să le depună la comisie în completarea celor anexate la cerere.

6.10. Comisia consemnează într-un proces-verbal şi învoiala dintre părţi sub semnătura acestora.

6.11. In cazul în care există mai mulţi titulari de drepturi reale cu privire la imobilul supus exproprierii, cererea se semnează de către toţi, personal sau prin mandatar împuternicit cu procură specială autentică, iar o copie legalizată a procurii se ataşează la cerere.

6.12.  In situaţia în care titularul dreptului de proprietate a înstrăinat imobilul prin predarea titlului sau prin tradiţiunea titlului însoţită de acte sub semnătură privată, comisia, împreună cu cel puţin una dintre părţi, încheie un proces-verbal în care se consemnează situaţia de fapt existentă şi indică părţilor să procedeze la întocmirea formalităţilor legale de înstrăinare. Pe baza acestor formalităţi legale, comisia recunoaşte dreptul de proprietate pe numele părţilor.

6.13. Oferta propusă de expropriator, pretenţiile proprietarilor şi ale titularilor altor drepturi reale, precum şi susţinerea acestora, formulate în scris, se consemnează într-un proces-verbal, In toate cazurile, procesele-verbale se consemnează şi se păstrează într-un registru unic, numerotat şi sigilat.

6.14.  Comisia constituie registre în care se vor înregistra cererile proprietarilor, procesele-verbale ale comisiei, cât şi arhive speciale în care se vor păstra toate actele primite şi emise de comisie pentru plata despăgubirilor, copiile certificate ale documentelor ataşate acestora. Registrele vor cuprinde şi menţiuni privitoare la:

a) data înregistrării cererii;

b) numele şi prenumele titularului/titularilor cererii;

c) datele de identificare a imobilului pentru care se solicită despăgubirea, respectiv judeţul şi unitatea administrativ-teritorială în care se situează, numărul cadastral, suprafaţa terenului şi suprafaţa construită, precum şi numele proprietarului;

d) actele care însoţesc cererea.

6.15. Comisia fixează şi negociază oferta de despăgubire în termen de maximum 30 de zile de la notificarea persoanelor fizice sau juridice titulare de drepturi reale, datele fiind consemnate în procesul-verbal prevăzut la pct. 6.13.

6.16.  In toate cazurile prevăzute de lege şi în prezentele norme metodologice, comisia emite un proces-verbal de stabilire a despăgubirilor, care cuprinde menţiuni privitoare la:

a) data emiterii şi componenţa comisiei;

b)  datele de identificare a imobilului supus exproprierii, respectiv judeţul şi unitatea administrativ-teritorială în care se situează, numărul cadastral, suprafaţa terenului şi suprafaţa construită, precum şi numele proprietarului;

c)  datele de identificare a titularului cererii, dacă a fost formulată cererea, şi numele şi prenumele persoanelor îndreptăţite să primească despăgubiri sau menţiunea conform căreia nu a fost depusă nicio cerere întemeiată pe dispoziţiile legii;

d)  pretenţia titularului cererii/persoanelor îndreptăţite să primească despăgubiri cu privire la cuantumul despăgubirilor, exprimată în cuprinsul procesului-verbal, sau menţiunea referitoare la neprezentarea acestuia în faţa comisiei;

e) valoarea despăgubirilor şi modul de plată a acestora;

f) actele avute în vedere la emiterea procesului-verbal;

g) concluzia comisiei şi textul de lege pe care se întemeiază;

h)    consemnările    privind neacceptarea ofertei sau neprezentarea pentru negociere a proprietarilor notificaţi conform art. 5 din lege; termenul în care expropriatorul se adresează instanţelor, potrivit art. 8 din lege.

6.17. Procesele-verbale ale comisiei vor fi emise în 4 exemplare originale şi vor purta semnăturile membrilor prezenţi ai comisiei.

6.18. Procesele-verbale ale comisiei pot fi revocate/rectificate pentru motive temeinice, în condiţiile legii, In acest caz, titularul cererii se notifică.

6.19.  Procesele-verbale se comunică în original titularului cererii prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire sau pot fi ridicate personal de titularul cererii ori de mandatarul acestuia cu procură specială autentică, cu semnătură de primire.

6.20.  In situaţia în care persoanele fizice sau juridice reprezentând proprietarii şi titularii altor drepturi reale asupra imobilelor supuse exproprierii nu acceptă oferta expropriatorului, între proprietarii prezenţi şi comisie se încheie un proces-verbal în care se consemnează acest fapt. In cazul în care proprietarii prezenţi refuză semnarea procesului-verbal, se face menţiune despre aceasta în cuprinsul acestuia, urmând ca expropriatorul să se adreseze instanţelor judecătoreşti, potrivit legii.

6.21.  In aplicarea corespunzătoare a legii, expropriatorul poate solicita accesul membrilor comisiei la registrele şi arhivele instituţiilor abilitate, din care rezultă drepturile de proprietate şi alte drepturi reale asupra imobilelor supuse exproprierii, şi se bucură de sprijinul nemijlocit al instituţiilor deţinătoare ale înscrisurilor oficiale, respectiv consiliile locale, oficiile de cadastru şi publicitate imobiliară, Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară, arhivele statului şi altele, care pot conduce la stabilirea drepturilor de proprietate şi a altor drepturi reale asupra imobilelor supuse exproprierii, conform legislaţiei în vigoare.

6.22.    După finalizarea procedurilor de acordare a despăgubirilor, registrele şi arhivele comisiei vor fi păstrate de expropriator, conform reglementărilor în vigoare.

5. Art. 7 din lege:

Art. 7. -In termen de maximum 15 zile de la data întrunirii Comisiei de constatare a dreptului de proprietate şi a oricăror altor drepturi reale şi de negociere a cuantumului despăgubirii, pentru toate cazurile în care s-a consemnat în procesul-verbal acordul părţilor, acesta fiind semnat de ambele părţi, expropriatorul efectuează plata despăgubirilor pentru imobilele ce urmează a fi expropriate în orice mod convenit de părţi.

Norme metodologice:

7.1. In termen de maximum 15 zile de la data întrunirii comisiei şi încheierii procesului-verbal, expropriatorul efectuează prin transfer bancar sau numerar plata despăgubirilor, conform învoielilor consemnate în procesul-verbal, către titularii drepturilor reale asupra imobilelor expropriate.

7.2. In cazul în care plata se face în numerar, persoanele îndreptăţite se vor prezenta la sediul expropriatorului sau în alt loc indicat de acesta pentru ridicarea despăgubirilor. Plata în numerar a despăgubirilor se face pe baza actului de identitate şi a procesului-verbal al comisiei, în original sau în copie legalizată.

7.3. In cazul în care există mai multe persoane îndreptăţite să primească despăgubiri pentru acelaşi imobil supus exproprierii, plata se face cu respectarea legislaţiei în vigoare.

6. Art. 10 din lege:

Art. 10. - (1) In cazul în care, în termen de 60 de zile de la notificare, posesorii imobilelor care urmează a fi expropriate în condiţiile prezentei legi nu au obţinut înscrisurile care atestă dreptul de proprietate şi celelalte drepturi reale, prin derogare de la prevederile Legii nr. 7/1996, expropriatorul va acţiona pe seama şi în numele posesorilor sau al persoanelor îndreptăţite în vederea obţinerii înscrisurilor care atestă dreptul de proprietate.

(2) Pentru situaţiile prevăzute la alin. (1), după obţinerea înscrisurilor care atestă dreptul de proprietate asupra bunurilor imobile ce urmează a fi expropriate pentru cauză de utilitate publică, procedura de stabilire a cuantumului despăgubirii şi de expropriere se desfăşoară conform prevederilor prezentei legi.

Norme metodologice:

10.1. In situaţia în care, ca urmare a procesului de identificare, rezultă că titularul dreptului este decedat, iar procedura succesorală nu a fost deschisă sau în cazul în care comisia este sesizată de către o persoană în calitate de succesibil al defunctului, dar care nu deţine certificat de moştenitor, comisia consemnează aceasta în procesul-verbal, iar un reprezentant împuternicit al expropriatorului, în calitate de persoană interesată, se adresează unui notar din circumscripţia în care şi-a avut ultimul domiciliu defunctul, solicitându-i deschiderea procedurii succesorale, potrivit legii.

7. Art. 11 din lege:

Art. 11. - (1) După primirea notificării şi până la definitivarea exproprierii, orice act de transmitere a drepturilor reale aferente terenului supus exproprierii către altă persoană decât expropriatorul este lovit de nulitate absolută, indiferent de forma de proprietate publică sau privată a vechiului proprietar.

(2) După primirea notificării de către proprietarul imobilului ce urmează a fi expropriat, orice lucrări de construcţii aflate în curs de realizare vor fi sistate, dacă expropriatorul nu îşi dă acordul în scris pentru continuarea acestora. In cazul în care construcţia se realizează de către o altă persoană decât proprietarul, acesta trebuie să anunţe expropriatorul cu prilejul primirii notificării, dar nu mai târziu de data stabilită pentru negocierile referitoare la cuantumul despăgubirilor, şi, pe cheltuiala expropriatorului, să îl notifice imediat pe constructor. Constructorul, atunci când nu este proprietarul imobilului supus exproprierii, are dreptul la dezdăunare de către expropriator pentru prejudiciul suferit, pe calea unei acţiuni distincte şi care nu afectează transferul proprietăţii. Nerespectarea acestor dispoziţii îl decade pe cel culpabil din dreptul de a fi dezdăunat pentru cheltuielile efectuate în cazul continuării lucrărilor de construcţii, iar demolarea sau dezafectarea acestora va fi făcută pe cheltuiala sa, răspunzând şi pentru eventuale prejudicii cauzate de întârzieri sau pentru orice alte asemenea probleme apărute din această cauză.

Norme metodologice:

11.1.  După transmiterea notificării, expropriatorul solicită de îndată biroului de carte funciară în a cărui rază teritorială se află imobilul notarea în cartea funciară a situaţiei juridice în care se află imobilul, conform art. 10 alin. (1) din lege, astfel încât atât potenţialul cumpărător, cât şi notarul public instrumentator să aibă cunoştinţă despre existenţa acestei situaţii.

11.2.  In cazul în care pentru imobilul care face obiectul exproprierii nu există deschisă cartea funciară, expropriatorul solicită direcţiei impozite şi taxe în a cărei circumscripţie este situat imobilul notarea exproprierii în evidenţele fiscale ale imobilului, pentru ca atât potenţialul cumpărător, cât şi notarul public, atunci când solicită certificatul fiscal al imobilului, să poată lua cunoştinţă despre această situaţie.

11.3. După primirea notificării, orice construcţie aflată în curs de realizare pe terenul ce urmează a fi expropriat încetează, dacă expropriatorul nu îşi dă acordul explicit, în scris, pentru continuarea lucrării.

8. Art. 12 din lege:

Art. 12. - (1) Autorizaţia de construire pentru lucrări, în toate cazurile, se emite imediat, potrivit art. 7 alin. (13) din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

(2) Pe terenurile expropriate sunt interzise începerea şi/sau continuarea construcţiilor, cu sau fără autorizaţie, a instalaţiilor sau a altor bunuri imobile de orice natură.

Norme metodologice:

12.1.  Ansamblul de lucrări necesare în vederea începerii lucrărilor de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare - constând în pichetare, defrişare, îndepărtare a stratului vegetal şi altele asemenea - constituie măsuri de pregătire prealabilă a executării lucrărilor.

12.2. Autorizarea executării lucrărilor, în toate cazurile, are ca obiect şi lucrările prevăzute la pct. 12.1, în condiţiile legii.

12.3.  Cererea în vederea emiterii autorizaţiei de execuţie este însoţită de următoarele documente:

a) hotărârea Guvernului prevăzută la art. 4 din lege;

b) certificatul de urbanism;

c) dovada proprietăţii statului asupra imobilelor deţinute de expropriator, în copie legalizată;

d)   proiectul pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.

12.4.  Pe terenurile expropriate sunt interzise începerea şi/sau continuarea construcţiilor, cu sau fără autorizaţie, a instalaţiilor sau a altor bunuri imobile de orice natură de către orice persoană, cu excepţia expropriatorului. In aceste condiţii, autorităţile competente vor aplica măsurile legale necesare anulării autorizaţiilor de construire emise anterior exproprierii, luând şi orice alte măsuri prevăzute de legislaţia în vigoare.

9 Art. 13 din lege:

Art. 13. - (1) Scoaterea, definitivă ori temporară, a terenurilor necesare pentru lucrări de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare din circuitul agricol şi, respectiv, din fondul forestier naţional se exceptează de la plata taxelor prevăzute la art. 92 alin. (4) din Legea fondului funciar nr. 18/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv a taxelor şi a celorlalte sume datorate potrivit art. 55, 56 şi 58 din Legea nr. 26/1996 privind Codul silvic, cu modificările şi completările ulterioare, şi art. 24 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 96/1998 privind reglementarea regimului silvic şi administrarea fondului forestier naţional, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

(2)  In vederea asigurării continuităţii echilibrului ecologic în ţara noastră prin asigurarea integrităţii fondului forestier naţional, sumele echivalente taxei de scoatere definitivă din circuitul silvic a terenurilor forestiere, contravaloarea pierderii de creştere a arboretului, dacă terenul este acoperit cu pădure, precum şi cheltuielile de instalare a vegetaţiei forestiere şi de întreţinere a acesteia până la realizarea stării de masiv, prevăzute de lege, se asigură de la bugetul de stat, pe bază de programe anuale.

(3)  Sumele echivalente taxei de scoatere definitivă din circuitul silvic a terenurilor forestiere se varsă în fondul de ameliorare a fondului funciar cu destinaţie silvică aflat la dispoziţia autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură.

(4)  Sumele echivalente contravalorii pierderii de creştere a arboretului, precum şi cheltuielile de instalare a vegetaţiei forestiere şi de întreţinere a acesteia până la realizarea stării de masiv se varsă în fondul de conservare şi regenerare a pădurilor, constituit la Regia Naţională a Pădurilor - Romsilva.

Norme metodologice:

13.1.  La solicitarea expropriatorului înaintată Ministerului Transporturilor, pe bază de programe anuale se asigură de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, sumele pentru lucrările prevăzute la art. 13 alin. (2) din lege.

13.2.  Plata se efectuează anticipat emiterii aprobării de scoatere a terenurilor din fondul forestier naţional, de Compania Naţională „Aeroportul Internaţional Henri Coandă - Bucureşti" - S.A., în calitate de expropriator în numele statului.

10. Art. 14 din lege:

Art. 14. - Transferul imobilelor din proprietatea privată în proprietatea publică a statului şi în administrarea expropriatorului operează de drept la data plăţii despăgubirilor pentru expropriere stabilite prin hotărârea definitivă a comisiei sau, după caz, prin hotărâre judecătorească definitivă şi irevocabilă, în condiţiile legii.

Norme metodologice:

14.1.   Transferul imobilelor expropriate din proprietatea privată în proprietatea publică a statului şi în administrarea expropriatorului operează de drept de la data plăţii despăgubirilor pentru expropriere, plată dovedită prin unul dintre următoarele documente:

a) dovada plăţii în numerar;

b)  copia ordinului de transfer al despăgubirilor în contul titularului/titularilor de drepturi reale, în cazul plăţii prin transfer bancar.

14.2.  Intabularea dreptului de proprietate publică a statului şi a dreptului de administrare al Companiei Naţionale „Aeroportul Internaţional Henri Coandă - Bucureşti" - S.A. asupra imobilelor expropriate în cărţile funciare speciale se face în baza cererii expropriatorului, în conformitate cu prevederile Legii cadastrului şi a publicării imobiliare nr. 7/1996, republicată.

14.3.  După intabularea dreptului de proprietate al statului şi a dreptului de administrare al Companiei Naţionale „Aeroportul Internaţional Henri Coandă - Bucureşti" - S.A. asupra imobilelor expropriate, oficiile de cadastru şi publicitate imobiliară vor elibera expropriatorului o copie de pe încheierea de intabulare şi un extras de carte funciară pentru informare.

14.4.  Pentru intabularea imobilelor care au fost expropriate înainte de intrarea în vigoare a prezentelor norme metodologice, adresa emisă de primăria unităţii administrativ-teritoriale care certifică faptul că parcela ce face obiectul exproprierii se află situată într-o tarla care a făcut obiectul Legii nr. 18/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, este înlocuită cu un tabel cuprinzând toate imobilele expropriate pe raza unităţii administrativ-teritoriale respective, identificate pe baza numerelor cadastrale atribuite de oficiile de cadastru şi publicitate imobiliară, care cuprinde şi menţiunea că acestea se află situate în tarlale care au făcut obiectul Legii nr. 18/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

11. Art. 16 din lege:

Art. 16. - (1) Sunt scutite de la plata taxelor serviciile privind avizarea şi înregistrarea documentaţiilor cadastral-juridice, precum şi taxele aferente procedurii de intabulare pentru terenurile necesare realizării lucrărilor de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare.

(2) Nu sunt scutite de la plata taxelor pentru activităţile notariale şi activităţile desfăşurate de expropriator atunci când se subrogă în drepturile proprietarului. Aceste din urmă sume vor fi deduse din despăgubirile acordate, fără a putea depăşi cuantumul total al despăgubirii.

Norme metodologice:

16.1. Taxele scutite/exceptate de la plată conform legislaţiei în vigoare sunt următoarele:

a)  taxele aferente următoarelor activităţi administrative, specific autorizate, desfăşurate de Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară şi de unităţile subordonate, potrivit legii:

- taxa pentru eliberarea avizului de începere a execuţiei lucrărilor, datorată oficiilor de cadastru şi publicitate imobiliară;

- taxa de avizare a planurilor cadastrale, în cazul terenurilor cu o suprafaţă mai mare de 1 ha în intravilan şi 10 ha în extravilan;

- taxa pentru obţinerea de planuri şi coordonate puncte geodezice;

- taxa de atribuire a numărului cadastral;

b) taxele percepute de birourile de carte funciară din cadrul oficiilor de cadastru şi publicitate imobiliară pentru deschiderea şi operarea în cuprinsul cărţilor funciare şi taxele judiciare de timbru aferente;

c)  taxele prevăzute în Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare;

d) alte taxe prevăzute de lege şi datorate bugetului de stat şi bugetelor locale în legătură cu operaţiunile efectuate în baza legii.

ANEXA

la normele metodologice

CONŢINUTUL

documentaţiei tehnico-economice

1. Date generale:

- denumirea lucrării;

- amplasarea în teritoriu a lucrării;

- numărul contului bancar aferent lucrării, deschis de Compania Naţională „Aeroportul Internaţional Henri Coandă - Bucureşti" - S.A., din care se vor plăti despăgubirile aferente procedurii de expropriere prevăzute de lege.

2. Memoriu justificativ, care conţine:

- descrierea lucrării;

- date care să justifice avantajele economico-sociale, ecologice sau de orice altă natură, care susţin necesitatea lucrării.

3. Extras din documentaţia de amenajare a teritoriului aprobată şi de urbanism, după caz, în ale cărei prevederi se înscrie lucrarea, însoţită de copia actului/actelor de aprobare, conform legii, a respectivei documentaţii.

4.  Modul de stabilire a ofertelor de despăgubire pe categorii de imobile de către persoane autorizate în evaluare, cu precizarea sumelor oferite.

5. Evaluarea costurilor lucrării în mii lei:

- total:............, din care costuri legate de realizarea exproprierii...................

6. Evaluarea duratei de realizare a lucrării în luni:

- total:.............., din care durata procedurii de expropriere....................

7. Planul de situaţie al lucrării, vizat de Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară.

8. Evidenţierea imobilelor propuse pentru expropriere, cu indicarea titularului/titularilor dreptului de proprietate sau al altui drept real, aşa cum rezultă din documentaţiile tehnico-cadastrale întocmite pentru fiecare imobil.

9. Documentaţiile cadastrale, care vor fi regularizate de către expropriator pe baza proiectului tehnic şi a detaliilor de execuţie, cu respectarea reglementărilor în vigoare.

10.  Datele de identificare a imobilelor supuse exproprierii, care vor face obiectul unei anexe la hotărârea Guvernului prevăzută la art. 4 alin. (1) din lege, cuprinzând:

Nr. crt.

Judeţul

Unitatea administrativ- teritorială

Nr. cadastral

Suprafaţa terenului

Suprafaţa construită

Numele proprietarului

Rezultată din acte

Rezultată din măsurători


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1129/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1129 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu