E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 1225 din 14 octombrie 2003

pentru modificarea Normelor metodologice privind procedura de eliberare si de anulare a permiselor de munca, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 434/2000

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 763 din 30 octombrie 2003


SmartCity3


    In temeiul art. 107 din Constitutie si al art. III din Ordonanta Guvernului nr. 32/2003 pentru modificarea si completarea Legii nr. 203/1999 privind permisele de munca, aprobata cu modificari prin Legea nr. 274/2003,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    Art. 1
    Normele metodologice privind procedura de eliberare si de anulare a permiselor de munca, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 434/2000, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 267 din 14 iunie 2000, se modifica dupa cum urmeaza:
    1. Articolul 1 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 1
    (1) Permisul de munca este documentul oficial care se elibereaza, la cerere, strainilor, de catre Oficiul pentru Migratia Fortei de Munca, institutie publica aflata in subordinea Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei, in conditiile prevazute de Legea nr. 203/1999 privind permisele de munca, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare lege, precum si de prezentele norme metodologice, denumite in continuare norme.
    (2) Titularul permisului de munca eliberat potrivit alin. (1) poate sa fie incadrat in munca pe baza contractului individual de munca la o singura persoana fizica sau juridica din Romania ori la o reprezentanta autorizata din Romania a unei persoane juridice cu sediul in strainatate."
    2. Articolul 2 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 2
    (1) Permisul de munca poate fi eliberat, potrivit prevederilor legii, strainilor care indeplinesc conditiile prevazute de legislatia din Romania cu privire la incadrarea in munca si care au aplicata pe documentele de trecere a frontierei viza de lunga sedere pentru angajare in munca sau, dupa caz, viza de lunga sedere pentru alte scopuri, precum si strainilor exceptati de la regimul obligativitatii vizelor de lunga sedere pentru angajare in munca potrivit dispozitiilor legale.
    (2) Strainului titular al unui drept de sedere temporara in scop de reintregire familiala sau studii i se poate acorda, la cerere, permis de munca, in conditiile prevazute de lege.
    (3) Strainul nu poate solicita concomitent mai multe permise de munca in vederea incadrarii in munca, in acelasi timp, la mai multi angajatori."
    3. Articolul 3 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 3
    Strainul care are calitatea de asociat la o societate comerciala din Romania nu poate obtine permis de munca in baza vizei de lunga sedere pentru desfasurarea de activitati comerciale."
    4. Articolul 5 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 5
    (1) Viza de lunga sedere pentru angajare in munca sau, dupa caz, viza de lunga sedere pentru alte scopuri, necesare pentru obtinerea permisului de munca, se acorda strainilor, la cerere, de catre misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale Romaniei din strainatate, cu aprobarea prealabila a Ministerului Afacerilor Externe.
    (2) La solicitarea vizei de lunga sedere pentru angajare in munca se prezinta avizul favorabil pentru acordarea acestei vize, eliberat de Oficiul pentru Migratia Fortei de Munca, potrivit modelului prezentat in anexa nr. 1."
    5. Articolul 6 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 6
    (1) In vederea obtinerii avizului favorabil, prevazut la art. 5 alin. (2), angajatorul persoana juridica depune la Oficiul pentru Migratia Fortei de Munca o cerere motivata privind necesitatea incadrarii in munca a strainului, insotita de urmatoarele documente:
    a) actul constitutiv al societatii comerciale sau, dupa caz, actul de infiintare a persoanei juridice, certificatul de inmatriculare la oficiul registrului comertului, precum si dovada din care sa rezulte ca nu s-au operat cereri de inscriere de mentiuni referitoare la existenta unei hotarari judecatoresti definitive pentru savarsirea de infractiuni de catre asociatul unic sau, dupa caz, de asociati, in legatura cu activitatea pe care o desfasoara si la declararea starii de faliment;
    b) scrisoarea prin care se atesta bonitatea angajatorului, eliberata de banca la care acesta isi are deschis contul;
    c) dovezi eliberate de institutiile competente privind achitarea la zi a obligatiilor catre bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetul asigurarilor pentru somaj, bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate si bugetul asigurarilor pentru accidente de munca si boli profesionale;
    d) atributiile si cerintele postului, dovada selectiei legale pentru ocuparea postului, facuta de angajator, prin adeverinta eliberata de agentia pentru ocuparea fortei de munca in a carei raza teritoriala isi are sediul angajatorul, cu privire la forta de munca autohtona disponibila pentru locul de munca vacant comunicat de angajator potrivit dispozitiilor legale;
    e) curriculum vitae al strainului, potrivit modelului prezentat in anexa nr. 3, care sa contina si declaratia pe propria raspundere a acestuia din care sa rezulte ca nu are antecedente penale si ca este apt din punct de vedere medical pentru a fi incadrat in munca;
    f) declaratia pe propria raspundere, autentificata la notarul public, prin care angajatorul precizeaza faptul ca strainul are cunostinte minime de limba romana;
    g) copia documentului de trecere a frontierei al strainului si, dupa caz, copia permisului de sedere in Romania.
    (2) Documentele prevazute la alin. (1) lit. c) se actualizeaza daca intre data inregistrarii cererii pentru obtinerea avizului favorabil si data inregistrarii cererii pentru eliberarea permisului de munca trec mai mult de 60 de zile.
    (3) Pentru obtinerea avizului favorabil prevazut la art. 5 alin. (2), angajatorul persoana fizica depune la Oficiul pentru Migratia Fortei de Munca o cerere motivata insotita de documentele prevazute la alin. (1) lit. d) - g), precum si urmatoarele documente:
    a) copia actului de identitate si, dupa caz, a autorizatiei sau a altui document legal care atesta exercitarea unei activitati ori profesii independente;
    b) dovada ca dispune de venituri suficiente pentru plata salariului angajatului strain;
    c) cazierul judiciar.
    (4) Cererea pentru eliberarea avizului favorabil al Oficiului pentru Migratia Fortei de Munca se solutioneaza in termen de 15 zile lucratoare de la data inregistrarii acesteia.
    (5) Avizul eliberat de Oficiul pentru Migratia Fortei de Munca in vederea obtinerii vizei pentru angajarea in munca a strainilor este valabil 3 luni de la data eliberarii acestuia.
    (6) In cazul neacordarii avizului Oficiul pentru Migratia Fortei de Munca are obligatia de a comunica in scris angajatorului, in termenul prevazut la alin. (4), motivele care au stat la baza acestei decizii.
    (7) Decizia Oficiului pentru Migratia Fortei de Munca de neacordare a avizului poate fi contestata la instanta judecatoreasca competenta, in conditiile prevazute de Legea contenciosului administrativ nr. 29/1990, cu modificarile ulterioare."
    6. Articolul 7 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 7
    (1) Dosarul pentru eliberarea permisului de munca se depune la Oficiul pentru Migratia Fortei de Munca de catre angajator si va contine:
    a) cererea strainului pentru eliberarea permisului de munca;
    b) documentul de trecere a frontierei al strainului, valabil cel putin un an de la data acordarii vizei de lunga sedere, pe care este aplicata viza de lunga sedere pentru angajare in munca sau, dupa caz, viza de lunga sedere pentru alte scopuri, cu exceptia situatiei in care strainul nu este supus, potrivit dispozitiilor legale, la obligativitatea obtinerii vizei de lunga sedere pentru angajare in munca, in original si in copie;
    c) copia actului de studii necesar pentru incadrarea in functia sau in meseria pentru care se solicita eliberarea permisului de munca, tradus in limba romana si legalizat de notarul public; diplomele, certificatele si titlurile stiintifice, eliberate in strainatate, in sistemul de invatamant, vor fi insotite de atestatul de recunoastere eliberat de Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului, in conditiile prevazute de legislatia in domeniu;
    d) copiile documentelor care atesta pregatirea profesionala obtinuta in afara sistemului de invatamant sau, dupa caz, care atesta experienta profesionala, traduse si legalizate;
    e) copia legalizata a atestatului de recunoastere a pregatirii profesionale, ale carui emitent si model vor fi stabilite prin ordin al ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei;
    f) certificatul de cazier judiciar din tara de origine a strainului sau alt document cu aceeasi valoare juridica, eliberat de autoritatile din tara de domiciliu sau de resedinta a strainului, tradus in limba romana si legalizat de notarul public, din care sa rezulte ca strainul nu are antecedente penale;
    g) actul medical de atestare a starii de sanatate, eliberat de institutiile medicale competente, potrivit prevederilor legale, din care sa rezulte ca strainul este apt de a fi incadrat in munca;
    h) doua fotografii tip pasaport.
    (2) Pentru strainii in cazul carora nu este necesara obtinerea vizei de lunga sedere pentru angajare in munca, dosarul pentru eliberarea permisului de munca se depune de catre angajator si va contine documentele prevazute la alin. (1), precum si cele de la art. 6 alin. (1) lit. a) - c).
    (3) Cererea pentru eliberarea permisului de munca se solutioneaza in termen de 7 zile lucratoare de la data inregistrarii dosarului. La eliberarea permisului de munca se va prezenta dovada achitarii taxei si a comisionului prevazute de lege. Pe documentele prin care au fost achitate taxele si comisioanele pentru eliberarea permiselor de munca unitatile trezoreriei statului vor confirma prin semnatura si stampila incasarea sumelor respective in conturile corespunzatoare de venituri ale bugetului de stat.
    (4) In cazul neacordarii permisului de munca Oficiul pentru Migratia Fortei de Munca are obligatia de a comunica in scris solicitantului, in termenul prevazut la alin. (3), motivele care au stat la baza acestei decizii.
    (5) Persoanele pentru care nu au fost eliberate permisele de munca vor fi comunicate Autoritatii pentru straini, in termen de 10 zile de la data respingerii cererii pentru eliberarea documentului.
    (6) Decizia de neacordare a permisului de munca de catre Oficiul pentru Migratia Fortei de Munca poate fi contestata la instanta judecatoreasca competenta, in conditiile prevazute de Legea nr. 29/1990, cu modificarile ulterioare."
    7. Alineatele (3) si (4) ale articolului 8 vor avea urmatorul cuprins:
    "(3) Cererea pentru prelungirea permisului de munca se depune la Oficiul pentru Migratia Fortei de Munca in cursul ultimei luni de valabilitate a permisului, dar nu mai tarziu de 10 zile inainte de expirarea perioadei de valabilitate a acestuia. La cerere se anexeaza documentele prevazute la art. 6 alin. (1) lit. b), c) si g) pentru angajatorul persoana juridica sau documentele prevazute la art. 6 alin. (1) lit. g) si alin. (3) lit. b) si c) pentru angajatorul persoana fizica, actualizate, precum si permisul de munca, contractul individual de munca incheiat pe baza permisului de munca, permisul de sedere valabil si dovada achitarii taxei si a comisionului pentru prelungirea permisului de munca, prevazute de lege. Cererea se solutioneaza in termen de 10 zile de la data inregistrarii.
    (4) Daca strainul are permis de sedere valabil si angajatorul nu a depus cererea pentru prelungirea permisului de munca in termenul prevazut la alin. (3), se poate obtine un nou permis de munca la acelasi angajator, daca cererea este depusa in termen de maximum 30 de zile de la expirarea permisului de munca. Pentru eliberarea noului permis de munca se prezinta documentele prevazute la alin. (3) si dovada achitarii taxei si a comisionului pentru eliberarea permisului de munca.
    8. Articolul 9 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 9
    (1) In termen de 10 zile de la data eliberarii permisului de munca angajatorul are obligatia sa incheie contract individual de munca pe durata determinata cu strainul, numai pe perioada de valabilitate a permisului de munca.
    (2) Angajatorul are obligatia sa inregistreze contractul individual de munca incheiat pe durata determinata cu salariatul strain.
    9. Articolul 10 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 10
    In termen de 5 zile de la data incadrarii in munca cu contract individual de munca pe durata determinata, strainul are obligatia sa se prezinte la Autoritatea pentru straini pentru a solicita acordarea vizei in vederea eliberarii permisului de sedere temporara in Romania."
    10. Articolul 11 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 11
    (1) Permisul de munca se anuleaza de Oficiul pentru Migratia Fortei de Munca in urmatoarele cazuri, in termen de 5 zile lucratoare de la:
    a) solicitarea angajatorului, ca urmare a incetarii din initiativa sa a raportului de munca al strainului;
    b) solicitarea strainului, ca urmare a incetarii raportului de munca din initiativa acestuia;
    c) sesizarea organelor competente, potrivit legislatiei in vigoare, in cazul in care strainul a fost declarat indezirabil, i s-a anulat sau revocat dreptul de sedere in Romania sau in cazul in care acesta nu mai indeplineste conditiile privind incadrarea in munca;
    d) sesizarea organelor competente, potrivit legislatiei in vigoare, in cazul nerespectarii termenului prevazut la art. 9 alin. (1) pentru incadrarea in munca;
    e) neprezentarea angajatorului sau titularului permisului de munca in vederea ridicarii permisului de munca de la Oficiul pentru Migratia Fortei de Munca, in termen de 30 de zile de la data solutionarii cererii conform termenului legal.
    (2) Perioada de valabilitate a permisului de munca expira in cazul nerespectarii termenului prevazut la art. 8 alin. (3) pentru prelungirea acestuia.
    (3) Permisul de munca expirat sau anulat se depune sau, dupa caz, se retine la Oficiul pentru Migratia Fortei de Munca, insotit, daca este cazul, de cererea de anulare si de documentele care atesta incetarea raporturilor de munca."
    11. Articolele 14, 15 si 16 se abroga.
    12. Articolul 17 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 17
    Constatarea si sanctionarea contraventiilor prevazute la art. 7 din lege se fac de catre salariatii Oficiului pentru Migratia Fortei de Munca desemnati prin ordin al ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei si inspectorii de munca din cadrul Inspectiei Muncii."
    13. Articolul 18 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 18
    Comunicarea dintre Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei prin Oficiul pentru Migratia Fortei de Munca, Ministerul Afacerilor Externe si Ministerul Administratiei si Internelor referitoare la acordarea avizului pentru incadrarea in munca a strainilor, eliberarea, evidenta si anularea permiselor de munca se stabilesc prin protocoale incheiate intre ministere."
    14. Articolul 19 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 19
    Modelul permisului de munca este prezentat in anexa nr. 2."
    15. Articolul 20 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 20
    Anexele nr. 1 - 3 fac parte integranta din prezentele norme metodologice."
    Art. 2
    Anexele nr. 1 - 4 la Normele metodologice privind procedura de eliberare si de anulare a permiselor de munca, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 434/2000, se inlocuiesc cu anexele nr. 1 - 3 care fac parte integranta din prezenta hotarare.
    Art. 3
    In cuprinsul Hotararii Guvernului nr. 434/2000 denumirea "Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale" se inlocuieste cu denumirea "Oficiul pentru Migratia Fortei de Munca", cu exceptia art. 18 din Normele metodologice privind procedura de eliberare si de anulare a permiselor de munca.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         Ministrul muncii,
                         solidaritatii sociale si familiei,
                         Elena Dumitru

                         Ministrul administratiei si internelor,
                         Ioan Rus

                         p. Ministrul afacerilor externe,
                         Cristian Diaconescu,
                         secretar de stat

                         Ministrul educatiei,
                         cercetarii si tineretului,
                         Alexandru Athanasiu

                         Ministrul finantelor publice,
                         Mihai Nicolae Tanasescu

    ANEXA 1

    ROMANIA
    MINISTERUL MUNCII, SOLIDARITATII SOCIALE SI FAMILIEI
    Oficiul pentru Migratia Fortei de Munca

                                    AVIZ

    In baza cererii inregistrate cu nr. ...... din .......... si a documentatiei depuse de ......................., cu sediul/domiciliul in ..................., nr. de inmatriculare in registrul comertului ................., codul fiscal .................................,
    Oficiul pentru Migratia Fortei de Munca avizeaza favorabil acordarea vizei de lunga sedere pentru angajare in munca necesare obtinerii permisului de munca domnului/doamnei ............................................................., nascut/nascuta la data de ............... in localitatea ....................., tara .........................., cu domiciliul in ...................... .

                            Semnatura*) si stampila
                         ............................

    Nr. .......... data ............

------------
    *) Persoana imputernicita sa semneze documentul, desemnata prin ordin al ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei.

    ANEXA 2

                                   Fila 1

                  - recto -                             - verso -
 ______________________________________________________________________________
|                  ROMANIA                |                                    |
|     MINISTERUL MUNCII, SOLIDARITATII    |                                    |
|           SOCIALE SI FAMILIEI           |                                    |
| Oficiul pentru Migratia Fortei de Munca |                                    |
|                                         |                                    |
|            PERMIS DE MUNCA              |  Este salariat la ................ |
|      Seria .......... nr. .........     |  ................................, |
|  ________                               |  cu sediul in ..................., |
| |        |  Numele .................... |  ................................, |
| |        |  Prenumele ................. |  in functia de .................., |
| |  foto  |  Data nasterii ............. |  ................................, |
| |        |  Locul nasterii ............ |  Data emiterii ................... |
| |        |  Cetatenia ................. |                                    |
| |________|  Documentul de trecere a     |                                    |
|             frontierei seria .......... |                                    |
|Semnatura*)  nr. ....................... |                                    |
|   si        Eliberat la data            |                                    |
|stampila     de ........................ |                                    |
|             Valabil pana la data        |                                    |
|             de ........................ |                                    |
|_________________________________________|____________________________________|
    *) Persoana imputernicita sa semneze documentul, desemnata prin ordin al ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei.

                                    Fila 2

                - recto -                               - verso -
 ______________________________________________________________________________
|                 Anul                  |                  Anul                |
|_______________________________________|______________________________________|
|       VIZA        |      VIZA         |       VIZA        |      VIZA        |
|   Semestrul I     |  Semestrul II     |   Semestrul I     |   Semestrul II   |
|___________________|___________________|___________________|__________________|
|                 Anul                  |                  Anul                |
|_______________________________________|______________________________________|
|       VIZA        |      VIZA         |       VIZA        |      VIZA        |
|   Semestrul I     |  Semestrul II     |   Semestrul I     |   Semestrul II   |
|___________________|___________________|___________________|__________________|

    ANEXA 3

                                                             __________
                                                            |          |
                                                            |   Foto   |
                                                            |    3/4   |
                                                            |__________|

                             CURRICULUM VITAE

    1. Numele .................................................................
    2. Prenumele ..............................................................
    3. Numele purtate anterior ................................................
    4. Locul nasterii: tara ................., localitatea ....................
    5. Data nasterii ..........................................................
    6. Cetatenia/cetateniile actuala/actuale ..................................
    7. Documentul de calatorie: tipul ..............., seria ......... nr. ....
       Eliberat de tara ......................... la data .....................
       Valabilitatea documentului de calatorie ................................
    8. Domiciliul permanent actual: tara ............, localitatea ............
    9. Starea civila ..........................................................
    10. Calificarile profesionale .............................................
        .......................................................................
    11. Traseul profesional (angajatori anteriori, cu datele de identificare ale acestora, precum si functiile avute la fiecare dintre acestia):

 ______________________________________________________________________________
|Nr. |                       Angajator/                   | Perioada | Functia |
|crt.|                  date de identificare              |          |         |
|____|____________________________________________________|__________|_________|
| 1. |                                                    |          |         |
|____|____________________________________________________|__________|_________|
| 2. |                                                    |          |         |
|____|____________________________________________________|__________|_________|
| 3. |                                                    |          |         |
|____|____________________________________________________|__________|_________|
| 4. |                                                    |          |         |
|____|____________________________________________________|__________|_________|
| 5. |                                                    |          |         |
|____|____________________________________________________|__________|_________|
| 6. |                                                    |          |         |
|____|____________________________________________________|__________|_________|

    12. Profesia de baza ......................................................
        Locul de munca actual .................................................
    13. Limbile straine cunoscute .............................................
    14. Alte mentiuni*) .......................................................

    Data ..........................
                                                      Semnatura
                                                ....................

            
    *) Aceasta rubrica va contine si declaratia pe propria raspundere a strainului, din care sa rezulte ca nu are antecedente penale si ca este apt din punct de vedere medical pentru a fi incadrat in munca.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1225/2003

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1225 din 2003
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu