HOTARARE Nr. 1229 din 5 august 2004
pentru aprobarea Normelor metodologice privind emiterea atestarilor si avizelor
prevazute de Legea nr. 139/2000 privind activitatea de meteorologie, cu
modificarile si completarile ulterioare, precum si modalitatile de incasare si
virare la bugetul de stat a taxelor percepute pentru eliberarea acestora
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 761 din 19 august 2004
In temeiul art. 108 din Constitutie, republicata, si al art. 13 din Legea
nr. 216/2004 privind infiintarea Administratiei Nationale de Meteorologie,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
ARTICOL UNIC
Se aproba Normele metodologice privind emiterea atestarilor si avizelor
prevazute de Legea nr. 139/2000 privind activitatea de meteorologie, cu
modificarile si completarile ulterioare, precum si modalitatile de incasare si
virare la bugetul de stat a taxelor percepute pentru eliberarea acestora,
prevazute in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministrul mediului si
gospodaririi apelor,
Speranta Maria Ianculescu
p. Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat
ANEXA 1
NORME METODOLOGICE
privind emiterea atestarilor si avizelor prevazute de Legea nr. 139/2000
privind activitatea de meteorologie, cu modificarile si completarile
ulterioare, precum si modalitatile de incasare si virare la bugetul de stat a
taxelor percepute pentru eliberarea acestora
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
(1) Desfasurarea corecta si in siguranta a activitatilor meteorologice
necesita existenta unor echipamente adecvate, a unui personal instruit, a unor
metodologii stiintifice corespunzatoare de prelevare si prelucrare a datelor
meteorologice, iar in cazul elaborarii de prognoze si avertizari, a verificarii
gradului de realizare a acestora.
(2) Ministerul Mediului si Gospodaririi Apelor este autoritatea publica
centrala abilitata in emiterea de atestari de competenta pentru activitatea de
meteorologie.
(3) Administratia Nationala de Meteorologie, denumita in continuare ANM,
este unitatea specializata in monitorizarea mediului aerian si a suprafetei
subiacente, prin observatii si masuratori specifice privind starea si evolutia
vremii, elaborarea de prognoze, avertizari si studii meteorologice si
climatologice. Toate aceste activitati sunt necesare pentru protectia vietii si
a bunurilor materiale la nivel national. In acest sens ANM reprezinta autoritatea
tehnica nationala in domeniul activitatilor de meteorologie, altele decat cele
de meteorologie aeronautica, fiind abilitata sa emita avize meteorologice.
Art. 2
Prezentele norme metodologice, denumite in continuare norme, stabilesc
cadrul legal, tehnic, unitar privind atestarea si avizarea activitatilor de
meteorologie.
Art. 3
Pentru aplicarea prezentelor norme, termenii si expresiile de mai jos au
urmatoarele semnificatii:
a) adapost meteorologic: mijloc tehnic de protectie a senzorilor impotriva
radiatiilor solare, intemperiilor, depunerilor de gheata;
b) elemente meteorologice: valorile parametrilor meteorologici masurati si
observati si care intra sub incidenta prezentelor norme, daca sunt destinate
informarii prin orice mijloace a comunitatilor umane, difuzarii prin
mass-media, elaborarii de prognoze, avertizari, studii meteorologice si
climatologice si, in general, asigurarii protectiei meteorologice a vietii si
bunurilor;
c) informatie meteorologica: caracterizari, aprecieri, comparatii,
comentarii referitoare la elemente meteorologice pentru o zona geografica sau
pentru un interval de timp, utilizate pentru descrierea starii vremii si
difuzate public;
d) interval de anticipare: intervalul de timp pentru care prognoza este
valabila;
e) masuratori meteorologice: determinarea cantitativa a valorilor
parametrilor meteorologici: temperatura aerului, temperatura apei marii,
temperatura solului, presiunea aerului, directia si viteza vantului,
precipitatii, caracteristicile masurabile ale norilor, umezeala aerului,
grosimea depunerilor de gheata, grosimea stratului de zapada, descarcari
electrice si altele specifice domeniului;
f) observatii meteorologice: evaluarea calitativa si descrierea fenomenelor
meteorologice complexe, care nu pot fi definite complet prin masuratori
cantitative: pacla, aer cetos, ceata, vijelie, tromba, transport de zapada,
viscol, descarcari electrice, starea cerului, starea suprafetei solului,
vizibilitate orizontala, transport de praf, transport de nisip, starea marii,
furtuna si altele specifice domeniului;
g) personal calificat pentru a desfasura activitate de prognoza a vremii:
persoane cu studii superioare si specializare, atestate in domeniul prognozei
vremii;
h) personal calificat in climatologie: persoane cu studii superioare si
specializare, atestate in domeniul climatologiei;
i) personal calificat pentru efectuarea de observatii si masuratori
meteorologice: persoane cu studii medii de specialitate sau studii medii si
specializare, atestate in domeniul observatiilor si masuratorilor
meteorologice;
j) prognoza meteorologica: descrierea calitativa si/sau cantitativa, dupa
caz, a evolutiei unuia sau mai multor elemente meteorologice, pentru diferite
intervale de anticipare, pentru diferite zone, cu scopul asigurarii protectiei
vietii si bunurilor materiale;
k) prognoza meteorologica de interes general (prognoza generala): prognoza
meteorologica ce descrie aspectul general al vremii;
l) prognoza meteorologica de interes specializat (prognoza specializata):
prognoza meteorologica pentru un domeniu special de activitate sau pentru o
zona restransa;
m) reprezentativitate: caracteristica a amplasamentului unui punct de
observatie meteorologica, prin care datele rezultate pot fi considerate
valabile pentru o suprafata mai larga din jurul punctului de observatie;
n) studiu climatic: determinarea regimului meteorologic multianual,
rezultat al interactiunii dintre radiatia solara, suprafata subiacenta si
circulatia generala a atmosferei, prin analiza totalitatii si succesiunii
conditiilor de vreme pe mai multi ani, incluzand atat pe cele cu frecventa
mare, cat si pe cele exceptionale inregistrate pe o perioada lunga de timp;
o) studiu de fundamentare climatologica: analiza numai a unor elemente
meteorologice specifice, pe perioade lungi de timp, necesare desfasurarii
activitatilor din diferite domenii socioeconomice si evaluarii impactului
acestor activitati asupra mediului;
p) studiu meteorologic: analiza desfasurarii elementelor meteorologice pe
un anumit interval de timp si o anumita zona geografica, in legatura cu
efectele acestora in viata economico-sociala sau activitatea dedicata
aprofundarii cunostintelor despre procesele meteorologice care caracterizeaza mediul
atmosferic;
q) surse autorizate de date meteorologice: retelele nationale de radare
meteorologice, de observatii meteorologice de suprafata si aerologice,
satelitii meteorologici, surse ale caror date circula in cadrul schimbului
international, regional si bilateral sub coordonarea si controlul Organizatiei
Meteorologice Mondiale. Surse autorizate de date meteorologice sunt, de
asemenea, statiile de observatii si posturile meteorologice atestate de catre
autoritatea meteorologica nationala.
CAP. 2
Atestari de competenta
Art. 4
(1) Atestarile de competenta se emit de catre Ministerul Mediului si
Gospodaririi Apelor pe baza unui studiu de evaluare elaborat de ANM si a
dovezii achitarii de catre solicitant a taxelor prevazute la pct. 1 lit. a) -
c) din anexa nr. 2 la Legea nr. 139/2000 privind activitatea de meteorologie,
cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) In scopul eliberarii atestatelor de competenta, in cadrul Ministerului
Mediului si Gospodaririi Apelor se infiinteaza si functioneaza Comisia de
atestare in domeniul meteorologiei.
(3) Regulamentul de organizare si functionare a Comisiei de atestare in
domeniul meteorologiei si componenta acesteia se aproba prin ordin al
ministrului mediului si gospodaririi apelor.
(4) Secretariatul Comisiei de atestare in domeniul meteorologiei se asigura
de ANM.
SECTIUNEA I
Atestare de competenta pentru efectuarea de observatii si masuratori
meteorologice
Art. 5
In vederea elaborarii studiului de evaluare necesar eliberarii atestatului
de competenta pentru efectuarea de masuratori meteorologice, solicitantul va
prezenta la ANM un dosar tehnic ce trebuie sa cuprinda:
a) prezentarea scopului efectuarii de masuratori meteorologice;
b) precizarea daca rezultatul masuratorilor va fi utilizat numai de catre
solicitant sau urmeaza a fi difuzat public; in acest din urma caz se va
mentiona si mijlocul tehnic de difuzare;
c) documentatia tehnica a senzorilor utilizati, care trebuie sa contina in
mod obligatoriu domeniul si precizia de masurare, precum si certificarea
acestor senzori de catre o autoritate recunoscuta pe plan international sau
national, pentru efectuarea de masuratori meteorologice. In lipsa acestei
certificari solicitantul este obligat sa puna la dispozitie ANM acesti senzori
in vederea certificarii;
d) planul de amplasare a senzorilor si caracteristicile adapostului
meteorologic utilizat, daca este cazul. In vederea verificarii
reprezentativitatii, solicitantul va asigura accesul comisiei de specialitate
in amplasamentul propus.
Art. 6
In scopul elaborarii studiului de evaluare pentru efectuarea de observatii
asupra elementelor meteorologice, solicitantul va face, in plus fata de
prevederile art. 5, dovada ca beneficiaza de serviciile unui personal
calificat.
Art. 7
(1) In termen de maximum 30 de zile de la primirea dosarului tehnic, ANM va
expertiza documentatia, va inspecta amplasamentul si va elabora studiul de
evaluare.
(2) Rezultatul evaluarii va fi comunicat in scris solicitantului, iar
studiul va fi inaintat Ministerului Mediului si Gospodaririi Apelor pentru
eliberarea atestatului.
SECTIUNEA a II-a
Atestare de competenta pentru elaborarea prognozelor meteorologice
Art. 8
In scopul intocmirii studiului de evaluare in vederea eliberarii
atestatului de competenta pentru elaborarea de prognoze meteorologice,
solicitantul trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
1. sa depuna la ANM un dosar tehnic care sa cuprinda:
a) dovada ca dispune de date meteorologice din surse autorizate si personal
calificat pentru a desfasura activitatea de prognoza;
b) descrierea metodelor, modelelor sau metodologiilor de prognoza, care
trebuie sa fie bazate pe principii stiintifice;
2. sa puna la dispozitie ANM un sir de prognoze meteorologice elaborate
pentru a se verifica gradul de realizare a acestora. Fiecare prognoza
meteorologica va fi furnizata la un moment anterior inceperii intervalului de
prognoza la care se refera si va fi evaluata in mod absolut, iar atunci cand
este posibil, comparativ cu alte prognoze disponibile, cu acelasi interval de
anticipare.
Art. 9
In termen de 30 de zile de la primirea dosarului tehnic, ANM va elabora un
studiu de evaluare preliminar insotit de un buletin de evaluare a gradului de
realizare a prognozelor, care se vor inainta Ministerului Mediului si
Gospodaririi Apelor pentru eliberarea atestatului.
Art. 10
(1) Pentru eliberarea unei atestari provizorii, in cazul prognozelor pentru
intervale de anticipare de pana la 5 zile, se vor lua in considerare minimum 30
de prognoze succesive si, respectiv, minimum 12 prognoze pentru intervale de
anticipare mai mari.
(2) Pentru eliberarea atestarii de competenta propriu-zise, sirul continuu
de prognoze trebuie sa acopere minimum un an.
(3) In cazul estimarilor prognostice anotimpuale si anuale se poate
proceda, atunci cand este posibil, la verificari pe siruri de date
independente.
Art. 11
Atestatul provizoriu este valabil maximum 18 luni de la data emiterii.
SECTIUNEA a III-a
Atestare de competenta pentru elaborarea studiilor meteorologice sau
climatologice
Art. 12
In scopul realizarii studiului de evaluare in vederea eliberarii
atestatului de competenta pentru elaborarea studiilor meteorologice sau
climatologice, solicitantul va depune la ANM un dosar tehnic din care sa reiasa
ca dispune de:
a) date meteorologice din surse autorizate, cu o repartitie spatiala
corespunzatoare fiecarui nivel: national, regional, local;
b) siruri de valori pe cel putin 30 de ani consecutivi;
c) metode si metodologii stiintifice de prelucrare climatologica,
recunoscute pe plan national si international;
d) personal calificat in meteorologie sau climatologie pentru interpretarea
stiintifica a datelor folosite.
Art. 13
(1) In termen de maximum 30 de zile de la primirea dosarului tehnic, ANM va
expertiza documentatia si va elabora un studiu de evaluare.
(2) Rezultatul evaluarii va fi comunicat in scris solicitantului, iar
studiul va fi inaintat Ministerului Mediului si Gospodaririi Apelor pentru
eliberarea atestatului.
CAP. 3
Aviz meteorologic
Art. 14
(1) Avizul meteorologic se solicita in toate situatiile prevazute la pct. 2
lit. a) - d) din anexa nr. 2 la Legea nr. 139/2000, cu modificarile si
completarile ulterioare.
(2) In scopul eliberarii avizului meteorologic, directorul general al ANM
va numi prin decizie o comisie de avizare.
(3) ANM va asigura secretariatul Comisiei de avizare.
Art. 15
In vederea obtinerii avizului meteorologic pentru amplasarea de constructii
supraterane, de obiective care emit in atmosfera fum si pulberi, de retele de
inalta tensiune sau de telecomunicatii, de sisteme de irigatii prin aspersie si
plantarea de perdele forestiere pe o distanta de 500 m in afara zonei de
protectie a platformelor meteorologice, solicitantul va prezenta la ANM o
documentatie tehnica ce va cuprinde:
a) schita amplasamentului, in care se vor mentiona: distanta minima dintre
obiectivul propus si zona de protectie absoluta de 30 m din jurul platformelor
meteorologice, inaltimea constructiilor aferente obiectivului si latimea
acestora;
b) fisa tehnica in care se va mentiona tipul de activitate ce urmeaza a fi
desfasurata in obiectiv, cu specificarea daca se produc trepidatii sau emisii
de fum si pulberi;
c) caracteristicile retelelor de inalta tensiune sau de telecomunicatii;
d) schita cu traseul conductelor de irigatii, cu precizarea distantei
dintre zona de protectie absoluta a platformei meteorologice (30 m) si aripa de
ploaie;
e) schita amplasamentului retelei forestiere preconizate, cu mentionarea
inaltimii maxime la care aceasta va ajunge la maturitate.
Art. 16
Pentru avizarea amplasamentului unei noi unitati meteorologice, cu
instalatiile aferente, necesare ca urmare a dezafectarii unei unitati similare
din reteaua nationala de supraveghere meteorologica, solicitantul va prezenta
la ANM un dosar tehnic care va cuprinde:
a) schita amplasamentului ales, cu precizarea respectarii
reprezentativitatii meteorologice, conform Legii nr. 139/2000, cu modificarile
si completarile ulterioare, si a prezentelor norme;
b) procesul-verbal de omologare a amplasamentului, intocmit de catre ANM;
c) schema reperelor de vizibilitate orizontala, pentru zi si noapte, cu
distantele masurate geodezic.
Art. 17
Pentru avizarea studiilor de fundamentare climatologica elaborate de
persoane fizice sau juridice, altele decat ANM, solicitantul va prezenta
studiul respectiv insotit de urmatoarea documentatie:
a) prezentarea tipului de activitate pentru care s-a elaborat studiul;
b) mentionarea sursei autorizate de date meteorologice, cu specificarea
lungimii sirului de valori meteorologice utilizate pentru elaborarea studiului;
c) descrierea metodelor si metodologiilor stiintifice, recunoscute pe plan
national sau international, de prelucrare a datelor meteorologice.
Art. 18
In scopul avizarii punerii in circulatie publica a unor date, informatii,
avertizari si prognoze meteorologice, altele decat cele cu specific aeronautic,
obtinute din activitatea meteorologica desfasurata de persoane fizice sau
juridice, altele decat ANM, solicitantul trebuie:
a) sa prezinte documente privind sursa pentru fiecare tip de informatii ce
urmeaza a fi difuzate public si acceptul furnizorului pentru difuzare;
b) sa se angajeze in scris ca va difuza corect informatiile.
Art. 19
In termen de 30 de zile de la data primirii documentatiei complete
prevazute la art. 15 - 18, ANM va intocmi un raport de evaluare.
Art. 20
In baza raportului de evaluare si a dovezii achitarii taxei de avizare,
conform pct. 2 lit. a) - d) din anexa nr. 2 la Legea nr. 139/2000, cu
modificarile si completarile ulterioare, Comisia de avizare va propune
eliberarea sau neeliberarea avizului definitiv pentru activitatile prevazute la
art. 15, 17 si 18 si, respectiv, a unui aviz provizoriu pentru activitatea
prevazuta la art. 16.
Art. 21
(1) Dupa infiintarea unei noi unitati meteorologice Comisia de avizare va
verifica concordanta dintre documentatia depusa de catre solicitant si
realitatea din teren si va propune acordarea sau neacordarea avizului
definitiv.
(2) Functionarea unitatii meteorologice pe baza avizului provizoriu nu este
permisa mai mult de 3 luni.
CAP. 4
Dispozitii finale
Art. 22
Inspectia Meteorologica Nationala va urmari incadrarea in conditiile
prevazute prin prezentele norme si, in cazul nerespectarii acestora, va propune
Ministerului Mediului si Gospodaririi Apelor suspendarea sau anularea
atestarii.
Art. 23
Inspectia Meteorologica Nationala va controla periodic respectarea
conditiilor pentru care a fost eliberat avizul meteorologic de amplasament
prevazut la art. 15 si 16. In cazul in care conditiile au fost modificate si
afecteaza calitatea datelor, ANM va proceda la suspendarea sau anularea
avizului.
Art. 24
In cazul neacordarii atestarii de competenta sau a avizului meteorologic,
solicitantul poate cere explicitarea motivelor care au condus la respingerea
cererii. La solicitare se va raspunde conform legilor in vigoare.
Art. 25
Conditiile prevazute in prezentele norme, care au fost indeplinite, sunt
considerate valabile timp de un an, perioada in care se poate solicita o noua
atestare sau avizare.
Art. 26
Contravaloarea cheltuielilor efectuate de ANM pentru elaborarea studiilor
necesare in vederea eliberarii atestatelor de competenta si a avizelor
meteorologice se recupereaza de la solicitanti pe baza taxelor prevazute in
anexa nr. 1.
Art. 27
Nivelul taxelor pentru atestarile de competenta se va actualiza in functie
de rata inflatiei, prin hotarare a Guvernului.
Art. 28
(1) Contravaloarea taxelor pentru eliberarea avizelor si a taxelor pentru
eliberarea de atestari se achita anticipat de catre solicitanti si se vireaza
in conturile corespunzatoare de venituri ale bugetului de stat deschise la
unitatile Trezoreriei Statului in a caror raza persoanele fizice si juridice
isi au domiciliul si, respectiv, sediul fiscal.
(2) Plata amenzilor cuvenite bugetului de stat se efectueaza la unitatile
Trezoreriei Statului sau la unitatile Casei de Economii si Consemnatiuni, iar o
copie a chitantei se preda de catre contravenient agentului constatator sau se
trimite prin posta institutiei din care acesta face parte, in termenul stabilit
de lege.
Art. 29
Pentru serviciile prestate de ANM pe baza de taxe se va emite factura
fiscala, iar achitarea sumelor se va face cu ordin de plata in contul curent al
ANM sau prin depunere in numerar direct la casieria ANM.
Art. 30
(1) Modelul si continutul raportului de evaluare in vederea atestarii sunt
prezentate in anexa nr. 2.
(2) Modelul si continutul raportului de avizare sunt prezentate in anexa
nr. 3.
(3) Anexele nr. 1 - 3*) fac parte integranta din prezentele norme.
------------
*) Anexele nr. 1 - 3 sunt reproduse in facsimil.
ANEXA 1
Taxele
pentru operatiile de certificare, expertiza, examinare si evaluare necesare
pentru atestarea si avizarea activitatilor prevazute in anexa nr. 2 la Legea
nr. 139/2000
______________________________________________________________________________
|Nr. | OPERATIA | Taxa
|
|crt.| | (mii lei)/
|
| | | PERS
|
|____|___________________________________________________________|_____________|
| 1.| Evaluarea documentatiei privind pregatirea personalului | 250
|
| | ce urmeaza sa faca observatii meteorologice |
|
|____|___________________________________________________________|_____________|
| 2.| Examinarea personalului ce urmeaza sa faca masuratori si | 600
|
| | observatii meteorologice |
|
|____|___________________________________________________________|_____________|
| 3.| Evaluarea documentatiei privind pregatirea profesionala a | 250
|
| | persoanelor ce urmeaza a fi atestate pentru realizarea de |
|
| | prognoze meteorologice |
|
|____|___________________________________________________________|_____________|
| 4.| Examinarea privind pregatirea profesionala a persoanelor | 400
|
| | ce urmeaza a fi atestate pentru realizarea de prognoze |
|
| | meteorologice |
|
|____|___________________________________________________________|_____________|
| 5.| Evaluarea documentatiei privind pregatirea profesionala a | 250
|
| | persoanelor ce urmeaza a fi atestate pentru elaborarea de | |
| | studii meteorologice sau climatologice |
|
|____|___________________________________________________________|_____________|
| 6.| Examinarea privind pregatirea profesionala a persoanelor | 950
|
| | ce urmeaza a fi atestate pentru elaborarea de studii |
|
| | meteorologice sau climatologice |
|
|____|___________________________________________________________|_____________|
| 7.| Examinarea nivelului de cunostinte necesar pentru | 300
|
| | difuzarea de date meteorologice |
|
|____|___________________________________________________________|_____________|
| 8.| Examinarea nivelului de cunostinte necesar pentru | 950
|
| | difuzarea de informatii meteorologice |
|
|____|___________________________________________________________|_____________|
______________________________________________________________________________
|Nr. | OPERATIA (UM) | Taxa
|
|crt.| |(mii
lei)/UM|
|____|____________________________________________________________|____________|
| 1.| Expertiza privind documentatia referitoare la un senzor | 250
|
| | utilizat pentru masuratori meteorologice |
|
|____|____________________________________________________________|____________|
| 2.| Certificarea privind functionarea unui senzor utilizat | 850
|
| | pentru masuratori meteorologice |
|
|____|____________________________________________________________|____________|
| 3.| Evaluarea documentatiei privind caracteristicile standard | 200
|
| | ale unui adapost meteorologic dedicat masuratorilor |
|
| | meteorologice |
|
|____|____________________________________________________________|____________|
| 4.| Expertiza unui adapost meteorologic | 350
|
|____|____________________________________________________________|____________|
| 5.| Evaluarea documentatiei privind amplasarea unui post | 350
|
| | meteorologic |
|
|____|____________________________________________________________|____________|
| 6.| Evaluarea documentatiei si expertiza pe teren privind | 950*
|
| | reprezentativitatea amplasarii unui post meteorologic |
|
|____|____________________________________________________________|____________|
| 7.| Intocmirea procesului-verbal de omologare a amplasamentului| 350
|
| | unui post meteorologic |
|
|____|____________________________________________________________|____________|
| 8.| Evaluarea documentatiei privind amplasarea unei statii | 600
|
| | meteorologice |
|
|____|____________________________________________________________|____________|
| 9.| Evaluarea documentatiei si expertiza pe teren privind | 1200*
|
| | reprezentativitatea amplasarii unei statii meteorologice |
|
|____|____________________________________________________________|____________|
| 10.| Intocmirea procesului-verbal de omologare a amplasamentului| 350
|
| | unei noi statii meteorologice |
|
|____|____________________________________________________________|____________|
| 11.| Evaluarea documentatiei privind mijloacele de comunicare a | 600
|
| | masuratorilor si observatiilor meteorologice catre fondul |
|
| | national de date |
|
|____|____________________________________________________________|____________|
| 12.| Evaluarea documentatiei privind existenta sursei de date | 300
|
| | autorizate necesare elaborarii unor prognoze meteorologice |
|
| | cu caracter local sau regional |
|
|____|____________________________________________________________|____________|
| 13.| Evaluarea documentatiei privind existenta sursei de date | 600
|
| | autorizate necesare elaborarii unor prognoze meteorologice |
|
| | cu caracter national | |
|____|____________________________________________________________|____________|
| 14.| Expertiza privind bazele stiintifice ale unei metode de | 1200
|
| | prognoza pentru intervale de timp de pana la 5 zile |
|
|____|____________________________________________________________|____________|
| 15.| Expertiza privind bazele stiintifice ale unei metode de | 1800
|
| | prognoza pentru intervale de timp de peste 5 zile pana la |
|
| | o luna |
|
|____|____________________________________________________________|____________|
| 16.| Expertiza privind bazele stiintifice ale unei metode de | 2400
|
| | prognoza pentru intervale de timp de peste o luna |
|
|____|____________________________________________________________|____________|
| 17.| Evaluarea realizarii unei prognoze cu anticipare de pana | 50
|
| | la 5 zile pentru un parametru/o localitate |
|
|____|____________________________________________________________|____________|
| 18.| Evaluarea realizarii unei prognoze cu anticipare de peste | 60
|
| | 5 zile pentru un parametru/o localitate |
|
|____|____________________________________________________________|____________|
| 19.| Buletinul de evaluare a gradului de realizare a metodei de | 2400
|
| | prognoza meteorologica pentru care se cere avizul |
|
|____|____________________________________________________________|____________|
| 20.| Evaluarea documentatiei privind existenta sursei de date | 200
|
| | autorizate necesare elaborarii unor studii meteorologice | |
|____|____________________________________________________________|____________|
| 21.| Evaluarea documentatiei privind existenta sursei de date | 200
|
| | autorizate necesare elaborarii unor studii climatologice |
|
|____|____________________________________________________________|____________|
| 22.| Expertiza privind corectitudinea unui studiu de | 600
|
| | fundamentare climatologica |
|
|____|____________________________________________________________|____________|
| 23.| Evaluarea documentatiei si expertiza in teren privind | 1200*
|
| | amplasarea de constructii supraterane in zona de protectie |
|
| | a unei statii meteorologice |
|
|____|____________________________________________________________|____________|
* Cheltuielile de delegatie vor fi suportate de solicitant in conformitate
cu normele existente pentru institutiile bugetare.
ANEXA 2
Modelul si continutul raportului de evaluare in vederea atestarii
______________________________________________________________________________
| M.M.G.A. Nr. ......../...............
|
| |
| RAPORTUL DE EVALUARE Exemplar:
|
| Pagina:
|
|______________________________________________________________________________|
Se aproba,
SECRETAR DE STAT
......................
______________________________________________________________________________
| UNITATEA CE SE ATESTEAZA: | Denumirea unitatii ..................
|
| |
|
| | Adresa ..............................
|
| |
|
| | Cod Registrul Comertului ............
|
|______________________________________|_______________________________________|
| ACTIVITATEA ATESTATA: | .....................................
|
|______________________________________|_______________________________________|
| Data cererii de evaluare | Data evaluarii | Nr. pag.
|
|__________________________________|________________________|__________________|
| Cuprins |
|
|______________________________________|_______________________________________|
| RAPORT DE EVALUARE IN VEDEREA ATESTARII
|
|______________________________________________________________________________|
| Anexe | |
|______________________________________|_______________________________________|
| Anexa 1: Lista documentelor | Data intrarii |Data iesirii| Nr.
pag.|
| consultate | | |
|
|______________________________________|________________|____________|_________|
| Anexa 2: Documente de evaluare | Data intrarii |Data iesirii| Nr.
pag.|
| completate in vederea atestarii | | | |
|______________________________________|________________|____________|_________|
| Anexa 3: Lista activitatilor/zonelor | Data expertizei|Nr. pag. | Obs.
|
| evaluate in vederea atestarii | | |
|
|______________________________________|________________|____________|_________|
| Anexa 4: Alte documente necesare in | Data intrarii |Data iesirii| Nr.
pag.|
| vederea atestarii | | |
|
|______________________________________|________________|____________|_________|
| Certificarea achitarii contravalorii |
|
| evaluarii ANM pentru atestare |
|
|______________________________________|_______________________________________|
| Certificarea achitarii taxei de |
|
| atestare |
|
|______________________________________|_______________________________________|
| SEFUL COMISIEI DE EVALUARE | .....................................
|
|______________________________________|_______________________________________|
NOTA:
Se va anexa:
- copia procesului-verbal de constatare a Comisiei de atestare.
ANEXA 3
Modelul si continutul raportului de avizare
______________________________________________________________________________
| M.M.G.A. | | Nr. ......../............
|
| |
|____________________________|
| ANM | RAPORTUL DE AVIZARE | Exemplar:
|
| | | Pagina: |
|______________________|__________________________|____________________________|
Aprobat,
DIRECTOR ANM,
....................
______________________________________________________________________________
| UNITATEA CE SE AVIZEAZA: | Denumirea unitatii ..................
|
| |
|
| | Adresa ..............................
|
| |
|
| | Cod Registrul Comertului ............
|
|______________________________________|_______________________________________|
| ACTIVITATEA AVIZATA | .....................................
|
|______________________________________|_______________________________________|
| Cuprins |
|
|______________________________________|_______________________________________|
| RAPORT DE EVALUARE IN VEDEREA |
|
| AVIZARII |
|
|______________________________________|_______________________________________|
| Anexe |
|
|______________________________________|_______________________________________|
| Anexa 1: Lista documentelor | Data intrarii |Data iesirii| Nr.
pag.|
| consultate in vederea avizarii | | |
|
|______________________________________|________________|____________|_________|
| Anexa 2: Documente completate in | |Data iesirii| Nr.
pag.|
| vederea avizarii | | |
|
|______________________________________|________________|____________|_________|
| Anexa 3: Lista activitatilor/zonelor | Data expertizei|Nr. pag. | Obs.
|
| evaluate in vederea avizarii | | |
|
|______________________________________|________________|____________|_________|
| Anexa 4: Alte documente rezultate in | Data intrarii |Data iesirii| Nr.
pag.|
| urma avizarii | | |
|
|______________________________________|________________|____________|_________|
| Certificarea achitarii contravalorii |
|
| evaluarii ANM pentru avizare | |
|______________________________________|_______________________________________|
| Certificarea achitarii taxei de |
|
| avizare | |
|______________________________________|_______________________________________|
| SEFUL COMISIEI DE AVIZARE | .....................................
|
|______________________________________|_______________________________________|
NOTA:
Se va anexa:
copia procesului verbal de constatare a comisiei de avizare.