E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a fost modificat de niciun act
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 1306 din  7 decembrie 2000

privind modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 128/1998 pentru reglementarea modului si conditiilor de valorificare a bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 514/1999

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 688 din 21 decembrie 2000


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 107 alin. (1) din Constitutia Romaniei si ale art. III alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 113/2000 privind modificarea Ordonantei Guvernului nr. 128/1998 pentru reglementarea modului si conditiilor de valorificare a bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    Art. 1
    Normele metodologice de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 128/1998 pentru reglementarea modului si conditiilor de valorificare a bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 514/1999, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 327 din 9 iulie 1999, modificate si completate prin Hotararea Guvernului nr. 1.091/2000, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
    1. Alineatul (2) al articolului 2 va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Declararea bunurilor si preluarea acestora se vor consemna intr-un proces-verbal de predare-primire care va cuprinde toate datele de identificare a acestora, dupa caz:
    - numarul curent;
    - denumirea bunului, felul si natura fiecarui bun, descrierea amanuntita;
    - unitatea de masura;
    - cantitatea;
    - provenienta - din import sau indigen;
    - marca, seria, anul de fabricatie;
    - starea fizica - bun nou sau utilizat, complet sau incomplet, cu mentionarea componentelor care lipsesc;
    - baza legala de trecere in proprietatea privata a statului;
    - numele si prenumele gestionarului."
    2. La articolul 2 se introduce alineatul (5) cu urmatorul cuprins:
    "(5) Bunurile mobile si imobile care provin din succesiuni fara mostenitori legali sau testamentari intra in proprietatea privata a statului dupa emiterea certificatului de vacanta succesorala de catre notariatele publice, in baza unei solicitari inaintate acestora de directiile generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat judetene, respectiv a municipiului Bucuresti. Certificatul de vacanta succesorala nu poate fi modificat, inlocuit sau anulat decat printr-o hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila. Bunurile mobile si imobile care provin din succesiuni fara mostenitori legali sau testamentari se valorifica de catre directiile generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, dupa inventarierea, preluarea si obtinerea certificatului de vacanta succesorala a acestora, in baza unei decizii interne semnate de directorul general al directiei. Evaluarea acestor bunuri se face de catre un expert de specialitate."
    3. Dupa articolul 2 se introduc articolele 2^1 si 2^2 cu urmatorul cuprins:
    "Art. 2^1
    (1) Persoana care gaseste un bun mobil care nu ii apartine si nu are posibilitatea sa il predea proprietarului este obligata sa il predea in termen de 10 zile unitatii de politie pe a carei raza teritoriala a fost gasit bunul respectiv.
    (2) Bunurile mobile parasite in incinta punctelor de control pentru trecerea frontierei de stat sau in apropierea acestora se predau de catre persoana care le-a gasit organelor politiei de frontiera, pe baza de proces-verbal de predare-primire.
    (3) Organele politiei de frontiera au obligatia sa predea in cel mai scurt timp bunurile prevazute la alin. (2) organelor vamale din punctul de control pentru trecerea frontierei de stat, in vederea pastrarii si conservarii lor, pana la data intrarii in proprietatea privata a statului sau pana la restituirea lor proprietarilor ori mostenitorilor legali ai acestora.
    (4) Bunurile mobile parasite, gasite in apropierea incintei punctelor de control pentru trecerea frontierei de stat, in zona frontierei de stat, se predau unitatilor politiei de frontiera pe baza de proces-verbal de predare-primire.
    (5) Procesul-verbal de predare-primire intocmit de organul de politie competent va cuprinde urmatoarele elemente:
    a) data, locul intocmirii, numele, prenumele si gradul lucratorului de politie, precum si unitatea din care acesta face parte;
    b) identitatea persoanei care a gasit bunul;
    c) descrierea amanuntita a bunului si a imprejurarilor in care acesta a fost gasit;
    d) datele de identificare a proprietarului bunului gasit, atunci cand acesta este cunoscut.
    (6) Procesul-verbal de predare-primire prevazut la alin. (5) se intocmeste si in situatia in care organele de politie sunt sesizate din oficiu cu privire la existenta unui bun mobil parasit in raza teritoriala de competenta.
    Art. 2^2
    (1) Bunurile mobile prevazute la art. 2^1 alin. (1), (2) si (4) se pastreaza pe o perioada de un an, in incaperi special amenajate, in incinta unitatilor de politie, luandu-se masuri de pastrare si de conservare corespunzatoare a acestora, pana la predarea lor efectiva spre valorificare.
    (2) Termenul de un an in care bunurile parasite trebuie pastrate de catre organele de politie competente curge de la data intocmirii procesului-verbal de predare-primire a acestora.
    (3) In situatia in care proprietarul sau mostenitorii legali ai acestuia se prezinta la unitatea de politie competenta inainte de expirarea termenului de un an, acesta intra in posesia bunului reclamat, pe baza unui proces-verbal de predare-primire in care se vor consemna si imprejurarile in care bunul a fost parasit.
    (4) Bunurile mobile abandonate, ai caror proprietari au fost identificati, dar au renuntat, printr-o declaratie, la exercitarea dreptului de proprietate asupra acestora, se predau de indata directiilor generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, dupa caz, in vederea valorificarii."
    4. Alineatul (1) al articolului 5 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 5
    (1) Dupa preluarea bunurilor intrate in proprietatea privata a statului comisia de evaluare va proceda la evaluarea acestora in maximum 21 de zile."
    5. Articolul 9 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 9
    In cazul bunurilor care nu au putut fi valorificate prin magazinele proprii ale directiilor generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, sau in regim de consignatie in termen de 30 de zile de la data punerii in vanzare, comisia de evaluare poate proceda la reducerea preturilor stabilite initial cu cel mult 75% . In intervalul de 150 de zile de la data primei evaluari se pot face mai multe reevaluari succesive, in sensul majorarii sau micsorarii pretului bunurilor, in functie de decizia comisiei de evaluare. Se pot valorifica bunurile intrate in proprietatea privata a statului la un pret mai mic de 25% din valoarea initiala stabilita de comisia de evaluare, numai dupa expirarea termenului de 180 de zile de la data punerii in vanzare, cu aprobarea directorului general al directiei generale a finantelor publice si controlului financiar de stat judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, la un pret care nu poate fi mai mic decat cel oferit de unitatile de colectare si valorificare a deseurilor."
    6. Articolul 11 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 11
    Bunurile care au intrat in proprietatea privata a statului se valorifica prin magazinele proprii ale directiilor generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, prin licitatie publica, in regim de consignatie, prin bursele de marfuri sau direct de la locul de depozitare sau de la locul in care se afla, dupa caz."
    7. Dupa articolul 11 se introduc articolele 11^1, 11^2, 11^3, 11^4 si 11^5 cu urmatorul cuprins:
    "Art. 11^1
    (1) Magazine proprii ale directiilor generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, se organizeaza acolo unde volumul bunurilor care urmeaza sa fie vandute asigura continuitate in functionarea acestora.
    (2) Vanzarea bunurilor in magazine proprii ale directiilor generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, se poate face in sistem comercial en detail si angro, la valoarea stabilita de comisia de evaluare.
    (3) Vanzarea bunurilor in sistem angro se poate face cu plata integrala sau esalonat pe o perioada de maximum 12 luni, pentru bunuri in valoare totala de peste 10 milioane lei. In cazul vanzarii in rate persoana fizica sau juridica va prezenta garantie bancara si va plati, in momentul ridicarii bunurilor, minimum 50% din valoarea acestora, urmand ca ratele lunare sa fie actualizate cu un coeficient de actualizare determinat pe baza ratei inflatiei, calculata in functie de indicii de pret de consum ai populatiei, furnizati de Institutul National de Statistica si Studii Economice.
    Art. 11^2
    (1) Licitatia publica se organizeaza pentru bunurile imobile care provin din succesiuni fara mostenitori legali sau testamentari. Licitatia publica se poate organiza si pentru celelalte bunuri intrate in proprietatea privata a statului.
    (2) Alegerea metodei de valorificare se face de catre serviciul sau biroul de valorificare.
    (3) Valoarea de pornire a licitatiei este valoarea stabilita de comisia de evaluare.
    (4) In vederea organizarii licitatiei se vor publica in presa anunturi de vanzare, care trebuie sa cuprinda urmatoarele informatii privind organizarea licitatiei:
     - data, ora si locul organizarii licitatiei;
     - valoarea de pornire a licitatiei;
     - natura bunurilor supuse licitatiei;
     - pasul licitatiei, stabilit procentual sau valoric.
    (5) Publicarea anuntului de vanzare se va face in cel mult 10 zile dupa evaluarea bunurilor.
    (6) Licitatia publica se va desfasura la cel putin 5 zile de la data publicarii anuntului de vanzare.
    (7) Lista cuprinzand bunurile ce fac obiectul licitatiei publice se afiseaza la sediul directiilor generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, incepand cu data publicarii anuntului de vanzare, iar alte informatii necesare se pun la dispozitie celor interesati de catre serviciile sau birourile de valorificare din cadrul directiilor respective.
    (8) Licitatia publica va avea loc in prezenta unei comisii formate din 3 membri, desemnati prin decizie a directorului general al directiei generale a finantelor publice si controlului financiar de stat judetene, respectiv a municipiului Bucuresti.
    (9) Comisia de licitatie va verifica garantia depusa de participantii la licitatie, care nu poate fi mai mica de 10% din valoarea de pornire a licitatiei, intocmind lista cuprinzand persoanele acceptate la licitatie. Garantia se depune de catre participantii la licitatie in contul 50.05 "Disponibil din sume de mandat si sume in depozit ale ministerelor si institutiilor subordonate", deschis la unitatile trezoreriei statului pe seama directiilor generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat judetene, respectiv a municipiului Bucuresti.
    (10) La licitatia publica pot participa, cu conditia depunerii garantiei, atat persoane fizice, in nume propriu, cat si persoane juridice, respectiv agenti economici reprezentati de administratorul acestora sau de persoane imputernicite de acesta.
    (11) Licitatia publica se va desfasura in locul, la data si la ora indicate in anuntul de vanzare, daca sunt cel putin 2 ofertanti.
    (12) Licitatia publica se va relua in situatia in care nu se prezinta 2 ofertanti sau nu se obtine valoarea de pornire a licitatiei. In aceste situatii se va intocmi un proces-verbal de constatare, semnat de toti membrii comisiei de licitatie, iar comisia de evaluare poate proceda la reevaluarea bunurilor licitate, in termen de cel mult 10 zile de la data licitatiei, reducand pretul de vanzare cu cel mult 50% din cel stabilit initial.
    (13) Data reluarii licitatiei publice se stabileste de catre serviciul sau biroul de valorificare din cadrul directiilor generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, in termen de maximum 30 de zile de la data primei licitatii sau de la data reevaluarii bunurilor, in cazul in care aceasta a avut loc.
    (14) In cazul in care s-a procedat la reevaluarea bunurilor noua valoare stabilita de comisia de evaluare va constitui valoarea de pornire a licitatiei.
    (15) Daca la a doua licitatie publica nu se prezinta nici un ofertant, bunurile vor fi supuse valorificarii prin alte metode. Serviciul sau biroul de valorificare din cadrul directiilor generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, va propune noua forma de valorificare, care urmeaza sa fie aplicata in termen de cel mult 10 zile de la data licitatiei la care nu s-a prezentat nici un ofertant.
    (16) Daca la a doua licitatie publica se prezinta un singur ofertant si acesta indeplineste conditiile de participare, el este admis si va avea loc negocierea valorii de achizitie a bunurilor.
    (17) In situatia in care nu se obtine valoarea de pornire a celei de-a doua licitatii publice, inclusiv in cazul negocierii cu un singur ofertant, se intocmeste un proces-verbal de constatare, semnat de toti membrii comisiei de licitatie, si licitatia se reia. In aceasta situatie comisia de evaluare procedeaza la reevaluarea bunurilor supuse licitatiei, astfel incat reducerea totala a pretului de vanzare, dupa cele 3 licitatii, sa nu depaseasca 75% din valoarea initiala. Serviciul sau biroul de valorificare a bunurilor devenite proprietate privata a statului stabileste data celei de-a treia licitatii publice, in termen de cel mult 30 de zile de la data reevaluarii bunurilor, in urma celei de-a doua licitatii. In cazul in care la cea de-a treia licitatie publica se prezinta un singur ofertant, se procedeaza la negocierea pretului de vanzare cu acesta, care nu poate fi mai mic de 25% din valoarea stabilita initial de comisia de evaluare.
    (18) In cazul in care nu se reuseste valorificarea bunurilor nici in urma celei de-a treia licitatii publice, se utilizeaza alte metode de valorificare, care sunt propuse de serviciul sau biroul de valorificare din cadrul directiilor generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, in termen de cel mult 10 zile de la data ultimei licitatii.
    (19) Publicarea anuntului de vanzare este obligatorie inaintea fiecarei licitatii publice, in aceleasi conditii ca si in cazul primei licitatii.
    (20) Pasul de licitare se stabileste inaintea fiecarei licitatii publice, in suma absoluta sau in procente din valoarea de pornire a licitatiei, de serviciul sau de biroul de valorificare din cadrul directiilor generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat judetene, respectiv a municipiului Bucuresti.
    (21) Plata contravalorii marfurilor se face integral la preluarea acestora de catre castigatorul licitatiei sau in rate, cu garantie bancara. In cazul vanzarii in rate castigatorul licitatiei va plati minimum 50% din valoarea adjudecata, urmand ca ratele lunare sa fie actualizate cu un coeficient de actualizare determinat pe baza ratei inflatiei, calculata in functie de indicii de pret de consum ai populatiei, furnizati de Institutul National de Statistica si Studii Economice.
    (22) Dupa fiecare licitatie publica se intocmeste un proces-verbal de adjudecare, in care se consemneaza rezultatele acesteia, si care se semneaza de toti membrii comisiei de licitatie. Castigatorul licitatiei primeste din partea comisiei de licitatie procesul-verbal de adjudecare cu privire la rezultatul licitatiei si preia bunurile in baza documentului "factura fiscala", care constituie titlul de proprietate asupra bunurilor.
    (23) Garantia depusa de participantii la licitatie se restituie in termen de cel putin doua zile lucratoare de la data incheierii licitatiei.
    (24) In cazul in care s-a stabilit ca plata sa se faca integral la preluarea bunurilor, iar castigatorul licitatiei nu achita integral suma datorata in vederea preluarii acestora, in termen de cel putin doua zile lucratoare de la adjudecarea bunurilor pierde dreptul la restituirea garantiei si licitatia se reia.
    Art. 11^3
    (1) Bunurile intrate in proprietatea privata a statului se pot valorifica si in regim de consignatie, precum si prin societati comerciale tip consignatie, pe baza principiului licitarii comisionului in cadrul limitei de 0,5 - 20% din valoarea bunurilor.
    (2) Licitarea comisionului se poate face la inceputul anului sau ori de cate ori este necesar, cu conditia ca la stabilirea acestuia comisia de licitatie sa aiba in vedere criteriile stabilite la alin. (3).
    (3) La stabilirea comisionului comisia de licitatie trebuie sa aiba in vedere urmatoarele criterii, dupa caz:
    - volumul de marfa care poate fi preluat pentru valorificare;
    - vadul comercial al comisionarului;
    - respectarea obligatiilor privind plata contravalorii bunurilor sau plata in avans.
    (4) Din valoarea determinata de comisia de evaluare comisionarul va retine comisionul adjudecat, iar diferenta se face venit la bugetul de stat.
    Art. 11^4
    (1) Valorificarea directa de la locul de depozitare sau de la locul in care se afla bunurile se face in sistem angro, cu aprobarea directorului general al directiei generale a finantelor publice si controlului financiar de stat judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, si poate avea loc numai in urmatoarele situatii:
    - in cazul bunurilor perisabile sau care, prin trecerea timpului pierd din greutate si valoare, inclusiv animalele si pasarile vii;
    - in cazul bunurilor care necesita conditii deosebite de microclimat in vederea depozitarii, conditii care nu pot fi asigurate;
    - in cazul bunurilor care necesita conditii de paza care nu pot fi asigurate;
    - in cazul bunurilor cu grad avansat de uzura fizica, deteriorate sau care au piese lipsa, fiind improprii indeplinirii functiilor pentru care au fost create. Aceste bunuri pot fi incluse in categoria "materiale refolosibile si piese de schimb" si valorificate direct catre unitatile de colectare si valorificare a deseurilor sau catre unitatile specializate in comercializarea pieselor de schimb de natura celor care pot fi obtinute prin dezmembrare. Starea bunurilor este in mod obligatoriu mentionata in procesul-verbal de predare-primire semnat de reprezentantii detinatorilor si ai directiilor generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat judetene, respectiv a municipiului Bucuresti.
    (2) Plata bunurilor vandute direct catre beneficiari, persoane fizice sau juridice, se face integral la predarea bunurilor catre acestia, ocazie cu care se intocmeste factura fiscala, care constituie actul de proprietate asupra bunurilor.
    Art. 11^5
    (1) Bunurile legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului pot fi valorificate prin intermediul burselor de marfuri, in baza unui protocol incheiat intre bursele de marfuri si directiile generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat judetene, respectiv a municipiului Bucuresti.
    (2) Protocolul incheiat va fi in mod obligatoriu vizat de oficiul juridic din cadrul directiei generale a finantelor publice si controlului financiar de stat judetene, respectiv a municipiului Bucuresti."
    8. Articolul 13 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 13
    Daca in termen de 150 de zile de la prima reevaluare a bunurilor acestea nu se valorifica prin modalitatile prevazute la art. 9 din Ordonanta Guvernului nr. 128/1998, cu modificarile si completarile ulterioare, se poate proceda la:
    - atribuirea gratuita in conditiile art. 13 alin. (1) lit. b) din Ordonanta Guvernului nr. 128/1998, cu modificarile si completarile ulterioare;
    - valorificarea prin unitatile de colectare si valorificare a deseurilor;
    - dezmembrarea bunurilor si valorificarea componentelor rezultate, inclusiv a ambalajelor, dupa caz;
    - distrugerea bunurilor sau a componentelor acestora."
    9. Dupa articolul 13 se introduce articolul 13^1 cu urmatorul cuprins:
    "Art. 13^1
    (1) Bunurile intrate in proprietatea privata a statului, preluate de un organ de valorificare, pot fi valorificate prin intermediul altor organe de valorificare, la propunerea serviciului sau a biroului pentru valorificarea bunurilor devenite proprietate privata a statului, dupa obtinerea acordului celuilalt organ de valorificare, in baza deciziei conducatorului organului de valorificare.
    (2) Lista bunurilor, cuprinzand denumirea, felul si natura fiecarui bun, unitatea de masura, cantitatea, provenienta, marca, seria, anul de fabricatie, starea fizica si baza legala de trecere in proprietatea privata a statului, va fi trimisa spre analiza organelor de valorificare interesate.
    (3) In cazul in care alte organe de valorificare isi manifesta interesul fata de preluarea in vederea valorificarii a bunurilor respective va fi incheiat un protocol intre conducatorii organelor de valorificare respective, in care se vor stabili modul de impartire a sumelor rezultate din valorificarea bunurilor, precum si modul de impartire a cheltuielilor efectuate cu ocazia valorificarii lor."
    10. Litera b) a alineatului (1) al articolului 14 va avea urmatorul cuprins:
    "b) creselor, gradinitelor, caminelor de copii, de batrani, cantinelor pentru saraci, azilurilor, spitalelor, scolilor, institutiilor de cult, persoanelor cu handicap, precum si persoanelor fizice care au avut de suferit de pe urma calamitatilor naturale, la propunerea directiilor generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, dupa consultarea autoritatilor administratiei publice locale sau judetene ori a serviciilor publice descentralizate ale ministerelor la nivelul unitatilor administrativ-teritoriale, dupa caz.
    In situatia acceptarii bunurilor directiile generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, la propunerea comisiei de evaluare pot atribui gratuit bunuri in valoare de pana la 10 milioane lei/beneficiar.
    Se pot atribui bunuri cu titlu gratuit categoriilor de beneficiari mentionati la art. 13 alin. (1) lit. b) din Ordonanta Guvernului nr. 128/1998, cu modificarile si completarile ulterioare, si in situatia in care comisia de evaluare constata ca valorificarea acestora nu poate fi facuta in cadrul termenului de valabilitate. In aceasta situatie atribuirea cu titlu gratuit a bunurilor se va face cu cel putin 15 zile inainte de expirarea termenului de valabilitate.
    Pentru bunurile ce vor fi atribuite cu titlu gratuit, in valoare de peste 10 milioane lei/beneficiar, directiile generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, vor inainta Ministerului Finantelor propuneri concrete si motivate, care vor cuprinde: beneficiarul bunurilor, lista cuprinzand bunurile, atat cantitativ, cat si valoric.
    In situatia producerii unor calamitati naturale se pot atribui bunuri cu titlu gratuit persoanelor fizice care au avut de suferit de pe urma acestora, la solicitarea autoritatii publice locale sau a institutiilor de cult, fara ca bunurile respective sa mai urmeze procedura de valorificare. Atribuirea cu titlu gratuit a acestor bunuri se face prin intermediul institutiilor de cult sau al consiliilor locale."
    11. Litera f) a alineatului (1) al articolului 14 va avea urmatorul cuprins:
    "f) persoanelor juridice care nu indeplinesc conditia de utilizator unic, dar au calitatea de destinatar initial, pentru bunurile intrate in proprietatea privata a statului si care nu pot fi valorificate in conditiile art. 9 si 12 din Ordonanta Guvernului nr. 128/1998, cu modificarile si completarile ulterioare.
    In vederea atribuirii cu titlu gratuit a bunurilor intrate in proprietatea privata a statului, persoanele juridice vor inainta Ministerului Finantelor o solicitare in acest sens, insotita de acte doveditoare din care sa rezulte calitatea de destinatar initial al acestor bunuri.
    In situatia in care s-a aprobat atribuirea cu titlu gratuit, predarea bunurilor se face numai dupa plata taxelor datorate.
    In cazul in care nu se aproba atribuirea cu titlu gratuit, aceasta se comunica persoanei juridice in termen de 15 zile."
    12. Alineatul (1) al articolului 15 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 15
    (1) Organele de valorificare au urmatoarele competente si obligatii:
    - propun Ministerului Finantelor transmiterea cu titlu gratuit a bunurilor intrate in proprietatea privata a statului, conform art. 13 alin. (1) lit. b) din Ordonanta Guvernului nr. 128/1998, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru valori mai mari de 10 milioane lei/beneficiar;
    - restituie, in baza hotararilor judecatoresti ramase definitive si irevocabile, sumele in lei incasate gresit sau fara baza legala, la nivelul valorii recuperate in urma valorificarii bunurilor sau la nivelul valorii stabilite de comisia de evaluare, in cazul bunurilor care au fost transmise cu titlu gratuit, in baza procesului-verbal de predare-primire. Bunurile intrate gresit sau fara baza legala in proprietatea privata a statului, care nu au fost valorificate sau atribuite gratuit, se restituie, pe baza hotararii judecatoresti ramase definitive si irevocabile, persoanei juridice sau fizice de la care au fost preluate;
    - restituie sumele obtinute din valorificarea bunurilor prevazute la art. 6 alin. (3) si (4) din Ordonanta Guvernului nr. 128/1998, cu modificarile si completarile ulterioare, la nivelul actualizat al preturilor, in functie de pretul de evaluare initial, mai putin cheltuielile efectuate cu valorificarea acestora la nivelul actualizat al preturilor;
    - verifica daca sumele realizate din valorificarea bunurilor se varsa in termen la bugetul de stat; in caz contrar se iau masuri de virare a sumelor respective;
    - controleaza daca persoanele juridice si fizice care au preluat spre valorificare bunuri intrate in proprietatea privata a statului le pastreaza in bune conditii;
    - asigura, la preluarea autovehiculelor, ambulantelor sanitare cu dotarile aferente, ambarcatiunilor si motoarelor atasabile acestora, sigilarea acestor bunuri;
    - raporteaza lunar Ministerului Finantelor situatia privind autovehiculele, ambulantele sanitare cu dotari aferente, ambarcatiunile si motoarele atasabile acestora, intrate in proprietatea privata a statului, conform anexei nr. 2;
    - raporteaza trimestrial Ministerului Finantelor situatia generala privind bunurile intrate in proprietatea privata a statului, conform anexei nr. 3, pana la data de 20 a lunii urmatoare incheierii trimestrului, situatia privind bunurile greu vandabile (care nu au putut fi valorificate in interval de 180 de zile de la data punerii in vanzare si pentru care nu s-au aplicat prevederile art. 13 din prezentele norme metodologice), precum si situatia privind cheltuielile de valorificare si veniturile incasate;
    - tin evidenta bunurilor intrate in proprietatea privata a statului si a sumelor obtinute din valorificarea acestora, potrivit normelor legale in vigoare;
    - organizeaza evidenta stricta a proceselor-verbale de predare-primire prin inregistrarea in evidenta lucrarilor curente si indosarierea acestora pe detinatorii de la care s-au primit bunurile si pe persoanele fizice sau juridice prin care se face valorificarea."
    13. Alineatul (3) al articolului 15 se abroga.
    14. Articolul 16 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 16
    Persoanele juridice sau fizice care primesc spre valorificare bunuri intrate in proprietatea privata a statului au urmatoarele obligatii:
    - sa trimita reprezentantul lor pentru a prelua bunurile ori de cate ori sunt instiintate de organele de valorificare;
    - sa semneze de primirea bunurilor procesul-verbal de predare-primire, aplicand si stampila unitatii, dupa caz;
    - sa inregistreze in evidentele proprii bunurile respective in ziua primirii;
    - sa organizeze evidenta bunurilor primite pe fiecare proces-verbal de predare-primire;
    - sa mentioneze in documentul de plata numarul procesului-verbal de predare-primire;
    - sa asigure conservarea bunurilor in cele mai bune conditii, avand grija sa nu fie inlocuite pana la vanzare cu altele de calitate inferioara si sa nu se altereze sau sa se deterioreze din cauza conditiilor de intretinere necorespunzatoare;
    - sa expuna in permanenta bunurile respective spre vanzare si sa ia cele mai eficiente masuri pentru ca aceste bunuri sa fie vandute in cel mai scurt timp;
    - sa vireze la bugetul de stat, pe masura vanzarii, sumele obtinute din vanzarea bunurilor respective."
    15. Alineatul (1) al articolului 21 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 21
    (1) In categoria cheltuielilor prevazute la art. 19 si 20 se cuprind cheltuielile efectuate in vederea valorificarii bunurilor intrate in proprietatea privata a statului, de la preluarea acestora pana la valorificarea, atribuirea gratuita sau distrugerea lor, respectiv cheltuielile privind sortarea, manipularea, transportarea, depozitarea, conservarea, expertizarea, licitatiile, publicitatea, dezmembrarea, distrugerea, restituirea sumelor incasate gresit sau fara baza legala, a contravalorii bunurilor intrate gresit sau fara baza legala in proprietatea privata a statului. In aceeasi categorie intra si alte cheltuieli legate de preluarea, evaluarea si valorificarea bunurilor intrate in proprietatea privata a statului, inclusiv cheltuielile efectuate cu valorificarea bunurilor prin magazine proprii (cheltuieli cu pregatirea magazinului conform cerintelor directiilor de sanatate publica, cheltuieli cu dotarea magazinului, respectiv cu mobilier, casa de marcat, obiecte de inventar, precum si cheltuieli cu intretinerea, paza sau cu sistemele de asigurare a pazei), cheltuielile referitoare la inventarierea, preluarea, intrarea in proprietatea privata a statului a bunurilor mobile si imobile care provin din succesiuni fara mostenitori legali sau testamentari, precum si cele efectuate cu obtinerea tuturor certificatelor legale necesare in vederea comercializarii bunurilor confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului."
    Art. 2
    Anexele nr. 2 si 3 la Normele metodologice de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 128/1998 pentru reglementarea modului si conditiilor de valorificare a bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 514/1999, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 327 din 9 iulie 1999, cu modificarile ulterioare, se inlocuiesc cu anexele nr. 1 si 2 la prezenta hotarare.
    Art. 3
    Normele metodologice de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 128/1998 pentru reglementarea modului si conditiilor de valorificare a bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 514/1999, cu modificarile ulterioare si cu cele aduse prin prezenta hotarare, vor fi republicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, dandu-se textelor o noua numerotare.

                  PRIM-MINISTRU
            MUGUR CONSTANTIN ISARESCU

                       Contrasemneaza:
                       p. Ministrul finantelor,
                       Valentin Lazea,
                       secretar de stat

                       Ministru de interne,
                       Constantin Dudu Ionescu

    ANEXA 1

    Autovehicule, ambulante sanitare cu dotarile aferente

    Semnificatiile coloanelor din tabelul de mai jos sunt urmatoarele:
    A - Carburantul folosit
    B - Gradul de uzura
    C - Valoarea stabilita de comisia de evaluare
    D - Alte elemente specifice autovehiculului, ambulantelor sanitare cu
        dotarile aferente
        (SS - seria sasiului  
        SM - seria motorului 
        SC - seria caroseriei, culoarea etc.)
    E - Observatii
 _____________________________________________________________________________
|Nr. |  Locul unde   |Marca|Capacitatea| Anul de  |Numarul de  | A| B| C| D| E|
|crt.|   se afla     |     |cilindrica |fabricatie|kilometri   |  |  |  |  |  |
|    | autovehiculul,|     |a motorului|          |inregistrati|  |  |  |  |  |
|    | ambulantele   |     |  (cm^3)   |          |  la bord   |  |  |  |  |  |
|    |  sanitare     |     |           |          |            |  |  |  |  |  |
|    | cu dotarile   |     |           |          |            |  |  |  |  |  |
|    |aferente, tipul|     |           |          |            |  |  |  |  |  |
|____|_______________|_____|___________|__________|____________|__|__|__|__|__|
| 1  |       2       |  3  |     4     |    5     |      6     | 7| 8| 9|10|11|
|____|_______________|_____|___________|__________|____________|__|__|__|__|__|
|    |               |     |           |          |            |  |  |  |  |  |
|    |               |     |           |          |            |  |  |  |  |  |
|    |               |     |           |          |            |  |  |  |  |  |
|    |               |     |           |          |            |  |  |  |  |  |
|    |               |     |           |          |            |  |  |  |  |  |
|    |               |     |           |          |            |  |  |  |  |  |
|    |               |     |           |          |            |  |  |  |  |  |
|    |               |     |           |          |            |  |  |  |  |  |
|____|_______________|_____|___________|__________|____________|__|__|__|__|__|

    Motoare atasabile ambarcatiunilor
 ______________________________________________________________________________
|Nr.|   Locul unde  |Denumirea|CP|Seria    |Gradul|Starea |Valoarea |Observatii|
|crt|    se afla    |motorului|  |motorului|  de  |tehnica|stabilita|          |
|   |   motoarele   |         |  |         |uzura |conform|de       |          |
|   |   atasabile   |         |  |         |      |fisei  |comisia  |          |
|   |ambarcatiunilor|         |  |         |      |tehnice|de       |          |
|   |               |         |  |         |      |       |evaluare |          |
|___|_______________|_________|__|_________|______|_______|_________|__________|
| 1 |      2        |    3    | 4|    5    |   6  |   7   |    8    |     9    |
|___|_______________|_________|__|_________|______|_______|_________|__________|
|   |               |         |  |         |      |       |         |          |
|   |               |         |  |         |      |       |         |          |
|   |               |         |  |         |      |       |         |          |
|   |               |         |  |         |      |       |         |          |
|   |               |         |  |         |      |       |         |          |
|   |               |         |  |         |      |       |         |          |
|   |               |         |  |         |      |       |         |          |
|   |               |         |  |         |      |       |         |          |
|   |               |         |  |         |      |       |         |          |
|___|_______________|_________|__|_________|______|_______|_________|__________|

    Ambarcatiuni

    Semnificatiile coloanelor din tabelul de mai jos sunt urmatoarele:
    A - Lungimea (m)
    B - Latimea (m)
 ______________________________________________________________________________
|Nr.|Locul unde   |Numarul| A|B |Inaltimea|Crivace |Gradul|Valoarea |Observatii|
|crt|se afla      |  de   |  |  |   (m)   |(bucati)|de    |stabilita|          |
|   |ambarcatiunea| bucati|  |  |         |        |uzura |de       |          |
|   |si tipul     |       |  |  |         |        |      |comisia  |          |
|   |acesteia     |       |  |  |         |        |      |de       |          |
|   |             |       |  |  |         |        |      |evaluare |          |
|___|_____________|_______|__|__|_________|________|______|_________|__________|
| 1 |      2      |   3   | 4|5 |    6    |    7   |   8  |     9   |     10   |
|___|_____________|_______|__|__|_________|________|______|_________|__________|
|   |             |       |  |  |         |        |      |         |          |
|   |             |       |  |  |         |        |      |         |          |
|   |             |       |  |  |         |        |      |         |          |
|   |             |       |  |  |         |        |      |         |          |
|   |             |       |  |  |         |        |      |         |          |
|   |             |       |  |  |         |        |      |         |          |
|___|_____________|_______|__|__|_________|________|______|_________|__________|

    ANEXA 2

    Judetul _____________|__|__|

    Trimestrul __________|__|__|

    Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
    A - Soldul la inceputul trimestrului
    B - Intrari in cursul trimestrului
    C - prin magazine proprii
    D - prin licitatie publica
    E - in regim de consignatie
    F - prin vanzare directa
    G - prin burse de marfuri
    H - prin atribuiri gratuite
    I - prin restituiri
    J - prin reduceri de pret
    K - prin distrugere
    L - Soldul la sfarsitul trimestrului
 _____________________________________________________________________________
|   Bunuri legal confiscate sau  | A| B|Total|        Valorificari      |  L  |
|   intrate, potrivit legii, in  |  |  |     |__________________________|     |
| proprietatea privata a statului|  |  |     |  |  |  |  |  |  |  |  |  |     |
|________________________________|  |  |     | C| D| E| F| G| H| I| J| K|     |
|            Denumire            |  |  |     |  |  |  |  |  |  |  |  |  |     |
|________________________________|__|__|_____|__|__|__|__|__|__|__|__|__|_____|
|                                | 1| 2|3=4..| 4| 5| 6| 7| 8| 9|10|11|12|13=  |
|               0                |  |  |..+12|  |  |  |  |  |  |  |  |  |1+2-3|
|________________________________|__|__|_____|__|__|__|__|__|__|__|__|__|_____|
|a) Produse alimentare           |  |  |     |  |  |  |  |  |  |  |  |  |     |
|________________________________|__|__|_____|__|__|__|__|__|__|__|__|__|_____|
|b) Confectii si incaltaminte    |  |  |     |  |  |  |  |  |  |  |  |  |     |
|________________________________|__|__|_____|__|__|__|__|__|__|__|__|__|_____|
|c) Aparatura electronica        |  |  |     |  |  |  |  |  |  |  |  |  |     |
|   (casetofoane, video,         |  |  |     |  |  |  |  |  |  |  |  |  |     |
|   televizoare etc.)            |  |  |     |  |  |  |  |  |  |  |  |  |     |
|________________________________|__|__|_____|__|__|__|__|__|__|__|__|__|_____|
|d) Bunuri de uz casnic          |  |  |     |  |  |  |  |  |  |  |  |  |     |
|   (frigidere, congelatoare,    |  |  |     |  |  |  |  |  |  |  |  |  |     |
|   aspiratoare, cuptoare cu     |  |  |     |  |  |  |  |  |  |  |  |  |     |
|   microunde, masini de spalat  |  |  |     |  |  |  |  |  |  |  |  |  |     |
|   etc.)                        |  |  |     |  |  |  |  |  |  |  |  |  |     |
|________________________________|__|__|_____|__|__|__|__|__|__|__|__|__|_____|
|e) Echipamente de comunicatie,  |  |  |     |  |  |  |  |  |  |  |  |  |     |
|   tehnica de calcul si birotica|  |  |     |  |  |  |  |  |  |  |  |  |     |
|________________________________|__|__|_____|__|__|__|__|__|__|__|__|__|_____|
|f) Bunuri mobile si imobile care|  |  |     |  |  |  |  |  |  |  |  |  |     |
|   provin din succesiuni vacante|  |  |     |  |  |  |  |  |  |  |  |  |     |
|________________________________|__|__|_____|__|__|__|__|__|__|__|__|__|_____|
|g) Autovehicule, ambarcatiuni si|  |  |     |  |  |  |  |  |  |  |  |  |     |
|   motoare atasabile acestora   |  |  |     |  |  |  |  |  |  |  |  |  |     |
|________________________________|__|__|_____|__|__|__|__|__|__|__|__|__|_____|
|h) Materiale refolosibile si    |  |  |     |  |  |  |  |  |  |  |  |  |     |
|   piese de schimb*)            |  |  |     |  |  |  |  |  |  |  |  |  |     |
|________________________________|__|__|_____|__|__|__|__|__|__|__|__|__|_____|
|i) Alte bunuri*)               |  |  |     |  |  |  |  |  |  |  |  |  |     |
|________________________________|__|__|_____|__|__|__|__|__|__|__|__|__|_____|
|      TOTAL:                    |  |  |     |  |  |  |  |  |  |  |  |  |     |
|________________________________|__|__|_____|__|__|__|__|__|__|__|__|__|_____|
    *) Bunurile din aceasta categorie sunt cele prevazute la liniuta a 5-a a alin. (1) al art. 11^4.
    *) Se vor nominaliza bunurile cu pondere semnificativa.

    NOTA:
    O data cu anexa se va prezenta si o informare privind urmatoarele aspecte: modul de functionare a comisiilor de evaluare a bunurilor; varsarea in termen la bugetul de stat a sumelor datorate; penalizari de intarziere calculate pentru nevarsarea in termen a sumelor la bugetul de stat; nivelul comisioanelor negociate cu societatile tip consignatie pentru valorificarea bunurilor, lista detaliata cuprinzand bunurile mentionate la lit. e), alte aspecte semnificative privind actiunea de valorificare etc. Bunurile prevazute la lit. f) nu vor fi cuprinse la celelalte litere.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1306/2000

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1306 din 2000
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu