Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 1371 din 18 noiembrie 2009

pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 405/2007 privind functionarea Secretariatului General al Guvernului

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 802 din 25 noiembrie 2009



In temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, al art. 5 alin. (4), al art. 65 alin. (1) pct. 1 şi al pct. 3-5, 7 şi 10-11 din anexa nr. I la Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autorităţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeană şi Fondul Monetar Internaţional,

Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

Art. I. - Hotărârea Guvernului nr. 405/2007 privind funcţionarea Secretariatului General al Guvernului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 302 din 7 mai 2007, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:

1. La articolul 3 alineatul (1), după punctul 13 se introduce un nou punct, punctul 14, cu următorul cuprins:

„14. prin Departamentul pentru strategii guvernamentale din structura Secretariatului General al Guvernului asigură asistenţa necesară primului-ministru, precum şi ministerelor, departamentelor şi agenţiilor guvernamentale, în următoarele domenii: accesul la informaţiile de interes public şi transparenţa instituţională; comunicarea publică; evaluarea stării sociale a populaţiei; evaluarea oportunităţii sociale şi a impactului perceptiv pentru măsurile guvernamentale. In acest sens, Departamentul pentru strategii guvernamentale:

a) elaborează studii, analize şi rapoarte privind starea socială a populaţiei, oportunitatea socială şi impactul perceptiv pentru măsurile guvernamentale în diverse domenii de activitate, în special în cele legate de reforma economică, protecţia socială, comunicare interinstituţională, politici de sprijinire a mediului asociativ, transparenţă instituţională;

b) realizează analize privind comunicarea guvernamentală şi imaginea României în străinătate şi propune Guvernului măsurile corespunzătoare pentru o informare corectă privind realităţile româneşti;

c) monitorizează aplicarea de către autorităţile şi instituţiile publice a dispoziţiilor Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Legii nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, informând anual Guvernul despre aplicarea acestora;

d) asigură finanţarea sau susţine campanii de informare şi relaţii publice, organizează evenimente, spectacole, expoziţii, festivaluri, difuzează materiale de informare sau promovare cu privire la problematica europeană în România, la afirmarea identităţii culturale europene şi româneşti, colaborând în acest sens inclusiv cu asociaţii ale comunităţilor de români din străinătate;

e) sprijină cunoaşterea şi înţelegerea de către public a strategiilor şi proiectelor guvernamentale de interes public, prin acţiuni de informare publică, difuzarea de materiale de informare, precum şi prin derularea de campanii de comunicare publică, în România sau în străinătate;

f) asigură asistenţă de specialitate primului-ministru, altor demnitari şi înalţi funcţionari publici din cadrul Guvernului în domeniile transparenţei instituţionale, cooperării cu societatea civilă şi cel al comunicării;

g) menţine legături permanente cu ambasadele străine în România şi cu organismele internaţionale reprezentate în ţară, în scopul informării acestora, împreună cu Ministerul Afacerilor Externe, asupra aspectelor care privesc activităţile guvernamentale publice şi imaginea ţării. In colaborare cu Ministerul Afacerilor Externe, elaborează, tipăreşte sau achiziţionează şi difuzează în ţară şi în străinătate rapoarte şi alte materiale de informare privind derularea strategiilor guvernamentale în diverse domenii, precum şi orice tip de materiale de promovare a imaginii României (albume, CD-uri, DVD-uri, cărţi, obiecte artizanale şi altele);

h) achiziţionează servicii de consultanţă sau expertiză în domeniul diagnozei sociale, optimizării politicilor publice, a comunicării publice şi transparenţei instituţionale;

i) efectuează sau achiziţionează studii, sondaje, rapoarte, cercetări, analize, strategii ori proiecte de interes guvernamental în domeniul diagnozei sociale, optimizării politicilor publice, a comunicării publice şi transparenţei instituţionale;

j) asigură participarea personalului propriu la acţiuni cu caracter ştiinţific şi cultural, la reuniuni şi expoziţii internaţionale, acţiuni având ca scop comunicarea instituţională, evaluarea oportunităţii sociale şi a impactului perceptiv pentru măsurile guvernamentale şi optimizarea acestora, transparenţa şi promovarea imaginii României în ţară şi în străinătate şi dezvoltarea sectorului asociativ;

k) organizează sau asigură finanţarea de evenimente ori acţiuni de comunicare a căror finalitate vizează afirmarea identităţii naţionale, precum şi promovarea imaginii României în străinătate: colocvii, dezbateri, simpozioane, mese rotunde, festivaluri, concerte, expoziţii, turnee, vizite şi altele asemenea; sprijină şi organizează acţiuni socioculturale, evenimente şi campanii de comunicare pentru afirmarea culturii şi identităţii naţionale şi de promovare a României, desfăşurate în colaborare cu asociaţii sau organisme neguvernamentale şi instituţii din România sau din Uniunea Europeană, inclusiv cu asociaţii ale comunităţilor de români din străinătate;

l) iniţiază şi organizează colocvii, dezbateri, simpozioane, sesiuni de pregătire, mese rotunde şi organizează vizite de informare şi schimburi de experienţă cu persoane din ţară şi din străinătate, în următoarele zone de interes: diagnoză socială şi optimizarea politicilor publice, comunicarea publică şi transparenţa instituţională; politici şi programe pentru mediul asociativ; sprijină orice fel de asemenea manifestări cu acest tip de obiective, care sunt propuse sau iniţiate de alte organizaţii publice sau neguvernamentale;

m) asistă şi coordonează corpul funcţionarilor publici cu atribuţii în relaţionarea cu mediul asociativ şi aplicarea legilor transparenţei;

n) promovează şi evaluează politicile guvernamentale în domeniul vieţii asociative şi formulează recomandări cu privire la acestea;

o) promovează iniţiativele mediului asociativ pentru reprezentarea legitimă a sectorului în formularea şi implementarea politicilor guvernamentale;

p) asigură Secretariatul Colegiului pentru Consultarea Asociaţiilor şi Fundaţiilor, transparenţa măsurilor guvernamentale, monitorizează aplicarea prevederilor legislative privind sectorul asociativ şi urmăreşte optimizarea cadrului normativ;

q) analizează propunerile mediului asociativ pentru determinarea direcţiilor de acţiune strategică şi întărirea capacităţii administraţiei de a colabora cu mediul asociativ;

r) asigură participarea reprezentanţilor săi la derularea, în colaborare cu ministerele de resort, a programelor de asistenţă tehnică internaţională consacrate dezvoltării parteneriatului administraţie-organizaţii neguvernamentale şi elaborarea de documentaţii, proiecte şi analize comparative şi rapoarte în domeniu;

s) cooperează cu celelalte structuri guvernamentale, cu autorităţile locale, instituţiile de învăţământ şi cercetare, cu firme private, organizaţii neguvernamentale sau asociaţii ale românilor din străinătate; susţine proiecte propuse de organizaţii neguvernamentale şi asociaţii ale românilor din străinătate, specifice obiectului său de activitate;

ş) dezvoltă programe de parteneriat cu instituţii financiare internaţionale şi cu instituţii europene, în domeniul său de activitate; accesează fonduri europene, în condiţiile legii;

t) menţine contactul sistematic şi asigură schimbul de informaţii cu reprezentanţii administraţiei în domeniul parteneriatului cu mediul asociativ pe baza prelucrării lor, elaborând documentaţii, proiecte, analize comparative şi rapoarte în domeniul relaţiilor dintre administraţie şi mediul asociativ şi oferind asistenţă şi consultanţă în formarea şi perfecţionarea profesională a funcţionarilor publici care au competenţe în realizarea politicilor de sprijinire a vieţii asociative;

ţ) asistă la organizarea şi funcţionarea unor structuri de dialog şi consultare ale administraţiei cu mediul asociativ la nivel sectorial şi teritorial; asistă organismele abilitate în asigurarea implicării societăţii civile în procesul consultativ privind elaborarea politicilor publice sectoriale şi locale;

u) are competenţe în coordonarea interministerială a problemelor transsectoriale relative la asociaţii şi fundaţii; primeşte şi prelucrează informaţii de la fiecare minister despre acţiunile şi proiectele ce interesează asociaţiile şi fundaţiile şi care rezultă din competenţele sale;

v) asistă şi participă la procesul de relaţionare a Guvernului cu mediul asociativ, asigurând dialogul primului-ministru cu lumea asociativă; asigură Secretariatul Colegiului pentru Consultarea Asociaţiilor şi Fundaţiilor;

w) promovează strategia Guvernului în domeniul parteneriatului cu organizaţiile neguvernamentale la nivel sectorial şi teritorial, vizând punerea în aplicare a programelor de dezvoltare/reformă specifice."

2. Anexele nr. 1 şi 2 se modifică şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1 şi 2, care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. II. - Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 325/2009 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei pentru Strategii Guvernamentale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 185 din 25 martie 2009.

Art. III. - Hotărârea Guvernului nr. 405/2007 privind funcţionarea Secretariatului General al Guvernului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 302 din 7 mai 2007, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu cele aduse prin prezenta hotărâre, se va republica, dându-se textelor o nouă numerotare.

PRIM-MINISTRU

EMIL BOC

Contrasemnează:

Secretarul general al Guvernului,

Daniela Nicoleta Andreescu

p. Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale, interimar,

Mihai Constantin Şeitan,

secretar de stat

Ministrul finanţelor publice,

Gheorghe Pogea

ANEXA Nr. 1 (Anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 405/2007)

Structurile, organele de specialitate ale administraţiei publice centrale şi instituţiile publice coordonate de secretarul general al Guvernului

1. Departamentul pentru Relaţii Interetnice, structură fără personalitate juridică în cadrul aparatului de lucru al Guvernului

2. Institutul Naţional de Statistică, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului

3. Agenţia Naţională pentru Romi, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului

4. Oficiul Român pentru Adopţii, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului

5. Oficiul Registrului Naţional al Informaţiilor Secrete de Stat, instituţie publică, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului

6. Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice, instituţie publică, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului

ANEXA Nr. 2 (Anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 405/2007)

Structurile, organele de specialitate ale administraţiei publice centrale şi instituţiile publice finanţate prin bugetul Secretariatului General al Guvernului

1. Aparatul propriu de lucru al primului-ministru, structură fără personalitate juridică în cadrul aparatului de lucru al Guvernului

2. Aparatul propriu de lucru al viceprim-ministrului, structură fără personalitate juridică în cadrul aparatului de lucru al Guvernului

3. Departamentul pentru Relaţia cu Parlamentul, structură cu personalitate juridică în cadrul aparatului de lucru al Guvernului

4. Departamentul pentru Afaceri Europene, structură cu personalitate juridică în cadrul aparatului de lucru al Guvernului

5. Corpul de Control al Primului-Ministru, structură fără personalitate juridică în cadrul aparatului de lucru al Guvernului

6. Departamentul pentru Lupta Antifraudă - DLAF, structură fără personalitate juridică în cadrul aparatului de lucru al Guvernului

7. Departamentul pentru Relaţii Interetnice, structură fără personalitate juridică în cadrul aparatului de lucru al Guvernului

8. Institutul Naţional de Statistică, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului

9. Agenţia Naţională pentru Romi, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului

10. Oficiul Român pentru Adopţii, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului

11. Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice, instituţie publică cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului

12. Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, organism cu activitate administrativ-jurisdicţională, cu personalitate juridică

13. Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului şi Memoria Exilului Românesc, instituţie publică cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului

14. Institutul pentru Studierea Problemelor Minorităţilor Naţionale, instituţie publică cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului şi în coordonarea Departamentului pentru Relaţii Interetnice

15. Agenţia Naţională Anti-Doping, instituţie publică cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului

16. Comisia Naţională de Acreditare a Spitalelor, instituţie publică cu personalitate juridică

17. Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului, instituţie publică cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului

18. Agenţia Naţională pentru Resurse Minerale, instituţie publică cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului

19. Inspectoratul de Stat în Construcţii, instituţie publică cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului

20. Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei, instituţie publică cu personalitate juridică, în coordonarea directă a viceprim-ministrului

21. Comisia Naţională pentru Controlul Activităţilor Nucleare, instituţie publică cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1371/2009

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1371 din 2009
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu