HOTARARE Nr.
1439 din 18 noiembrie 2009
privind înfiintarea
Centrului National de Management pentru Societatea Informationala si a
Centrului National „Romania Digitala"
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 857 din 9 decembrie 2009
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată, al art. 5 alin. (1) din Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea
unor autorităţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice,
susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia
Europeană şi Fondul Monetar Internaţional,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - (1) Se înfiinţează Centrul Naţional de
Management pentru Societatea Informaţională, denumit în continuare CNMSI, şi
Centrul Naţional „România Digitală", denumit în continuare CNRD, ca
organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, cu personalitate
juridică, în subordinea Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii
Informaţionale, denumit în continuare MCSI, finanţate integral de la
bugetul de stat, prin divizarea Agenţiei pentru Serviciile Societăţii
Informaţionale, denumită în continuare ASSI, care se desfiinţează.
(2) Atribuţiile ASSI se preiau de MCSI şi se exercită
prin CNMSI şi prin CNRD, potrivit dispoziţiilor prezentei hotărâri.
Art. 2. - (1) MCSI preia, pe bază de protocol de
predare-preluare, patrimoniul fostei ASSI, în termen de maximum 15 zile de la
data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
(2) CNMSI preia, conform protocolului de
predare-preluare încheiat cu MCSI, drepturile şi obligaţiile fostei ASSI,
infrastructura şi echipamentele necesare exercitării atribuţiilor pe care le
exercită potrivit dispoziţiilor prezentei hotărâri, ţinându-se cont şi de
numărul de posturi din statul de funcţii.
(3) CNRD preia, conform protocolului de
predare-preluare încheiat cu MCSI, drepturile şi obligaţiile fostei ASSI,
infrastructura şi echipamentele necesare exercitării atribuţiilor pe care le
exercită potrivit dispoziţiilor prezentei hotărâri, ţinându-se cont şi de
numărul de posturi din statul de funcţii.
(4) Imobilul situat în municipiul Bucureşti, Str.
Italiană nr. 22, sectorul 2, proprietate privată a statului, intră în
patrimoniul MCSI cu acelaşi titlu deţinut de ASSI, folosinţa acestuia de către
cele două centre urmând a fi asigurată pe bază de contracte de comodat.
(5) Lucrările necesare pentru întreţinerea şi
administrarea imobilului vor fi realizate de MCSI şi suportate din bugetul
acestuia, în limita sumelor aprobate cu această destinaţie.
CAPITOLUL II
Organizarea şi funcţionarea Centrului Naţional de
Management pentru Societatea Informaţională
Art. 3. - CNMSI are sediul în municipiul Bucureşti,
Str. Italiană nr. 22, sectorul 2, în spaţiul preluat de la MCSI pe bază de
contract de comodat.
Art. 4. - CNMSI îşi desfăşoară activitatea în
conformitate cu legislaţia în vigoare şi cu regulamentul propriu de organizare
şi funcţionare.
Art. 5. -In realizarea obiectului său de activitate,
CNMSI are următoarele atribuţii principale:
a) gestionează şi operează sistemul e-guvernare
disponibil la adresa www.e-guvernare.ro, Sistemul electronic de achiziţii
publice şi Sistemul informatic pentru atribuirea electronică a autorizaţiilor
de transport internaţional rutier de marfă şi pentru atribuirea electronică a
traseelor naţionale din programele de transport prin serviciile regulate
judeţene, interjudeţene limitrofe şi interjudeţene;
b) operează soluţiile prin care se asigură
continuitatea serviciilor oferite prin sistemele gestionate;
c) gestionează capacităţi de procesare alocate în acest
sens de MCSI;
d) reglementează activităţile specifice domeniului său
de activitate;
e) implementează şi operează la nivel naţional sisteme
informatice şi de comunicaţii pe domeniul specific de activitate, în scopul
furnizării serviciilor destinate guvernării prin mijloace electronice;
f) colaborează cu instituţii şi organizaţii naţionale,
regionale şi internaţionale din domeniul său de competenţă;
g) înaintează MCSI propuneri de acte normative pentru
îmbunătăţirea cadrului legislativ în domeniul furnizării de servicii publice
prin mijloace electronice şi al serviciilor societăţii informaţionale;
h) auditează, la cerere, performanţa aplicaţiilor şi
sistemelor informatice destinate furnizării de servicii publice prin mijloace
electronice;
i) gestionează şi operează sistemul denumit „Ghişeul
virtual de plăţi";
j) asigură recunoaşterea în sistemele pe care le
operează a oricărei semnături electronice extinse bazate pe un certificat
calificat emis de un furnizor de servicii de certificare acreditat;
k) acordă consultanţă de specialitate pentru instituţii
şi organizaţii naţionale, regionale şi internaţionale;
l) încheie convenţii, protocoale, înţelegeri cu
instituţiile din ţară care au atribuţii în domeniu şi cu instituţiile similare
din străinătate, în condiţiile legii;
m) poate fi membru al organizaţiilor interne şi
internaţionale de specialitate şi participă la activităţile acestora;
n) realizează cercetări, studii, analize, sinteze,
activităţi de proiectare şi cursuri de pregătire privind domeniile sale de
activitate;
o) întocmeşte rapoarte anuale asupra activităţii
proprii, pe care le supune spre aprobare ministrului comunicaţiilor şi
societăţii informaţionale;
p) exercită orice alte activităţi stabilite în sarcina
sa în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare;
q) preia activitatea de gestionare a contractelor de
cercetare-dezvoltare multianuale încheiate în baza Hotărârii Guvernului nr.
1.266/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice privind contractarea,
finanţarea, monitorizarea şi evaluarea proiectelor din planurile sectoriale de
cercetare-dezvoltare, cu modificările ulterioare, pe bază de protocol încheiat
cu MCSI.
Art. 6. - (1) Structura organizatorică a CNMSI este
prevăzută în anexa nr. 1. In cadrul acesteia, la propunerea preşedintelui, prin
ordin al ministrului comunicaţiilor şi societăţii informaţionale, se pot
reorganiza servicii, birouri, compartimente şi colective temporare de lucru.
(2) Regulamentul intern de organizare şi funcţionare şi
statul de funcţii ale CNMSI se stabilesc prin ordin al ministrului
comunicaţiilor şi societăţii informaţionale, în termen de maximum 30 de zile de
la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri.
Art. 7. - (1) Activitatea curentă a CNMSI este
asigurată de un preşedinte ajutat de un vicepreşedinte, numiţi prin ordin al
ministrului comunicaţiilor şi societăţii informaţionale.
(2) Poate ocupa o funcţie dintre cele prevăzute la
alin. (1) persoana care îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:
a) are cetăţenia română;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are capacitate deplină de exerciţiu;
d) are o stare de sănătate corespunzătoare, atestată pe
bază de examen medical de specialitate;
e) are studii universitare de licenţă, respectiv studii
superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă;
f) nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei
infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, de
serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiţiei, de
fals ori a unor fapte de corupţie sau a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie,
cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
g) nu a desfăşurat activitate de poliţie politică,
astfel cum este definită prin lege;
h) îndeplineşte şi alte criterii specifice stabilite de
ministrul comunicaţiilor şi societăţii informaţionale.
(3) Funcţiile prevăzute la alin. (1) se exercită în
baza unui contract de management încheiat cu ministrul comunicaţiilor şi
societăţii informaţionale pe o perioadă de maximum 4 ani, în conţinutul căruia
sunt prevăzuţi indicatorii specifici de performanţă, obiectivele, clauzele
contractuale care reglementează drepturile şi obligaţiile părţilor, precum şi
condiţiile de suspendare, încetare şi reziliere a acestuia.
(4) Contractul de management este asimilat contractului
individual de muncă şi conferă titularului vechime în muncă şi în specialitate.
(5) Remunerarea şi celelalte drepturi ale persoanelor
care ocupă funcţii dintre cele prevăzute la alin. (1) se stabilesc prin
asimilare la nivelul maxim al funcţiei de secretar de stat, respectiv
subsecretar de stat din cadrul ministerelor şi al altor organe centrale de
specialitate.
(6) Preşedintele conduce întreaga activitate a CNMSI şi
îl reprezintă în raporturile cu autorităţile publice, instituţii şi
organizaţii, precum şi cu persoanele fizice şi juridice din ţară sau din
străinătate.
(7) Preşedintele este ordonator terţiar de credite.
(8) In exercitarea atribuţiilor care îi revin,
preşedintele CNMSI emite decizii cu caracter normativ sau individual.
Art. 8. - Finanţarea activităţilor CNMSI se asigură de
la bugetul de stat, prin bugetul MCSI.
Art. 9. - (1) MCSI va desfăşura toate achiziţiile
publice pentru achiziţia de bunuri, servicii sau lucrări necesare desfăşurării
activităţii CNMSI, inclusiv pentru extinderea şi îmbunătăţirea performanţelor
sistemelor informatice destinate furnizării serviciilor de guvernare prin
mijloace electronice în limita sumelor aprobate prin lege pentru fiecare an cu
această destinaţie în bugetul MCSI.
(2) Indeplinirea obligaţiilor din contractele cu
finanţare din fonduri comunitare rămâne atributul exclusiv al CNMSI.
Art. 10. - Rezultatele investiţiilor prevăzute la art.
9 vor fi predate pe bază de contract de comodat către CNMSI.
Art. 11. -In vederea desfăşurării procedurilor
prevăzute la art. 9, CNMSI va pune la dispoziţia MCSI documentaţia necesară şi
va desemna cel puţin două persoane care vor face parte din comisia de evaluare.
Art. 12. - (1) In vederea asigurării sumelor necesare
pentru procedurile prevăzute la art. 9, prin includerea acestora în bugetul
MCSI, CNMSI va transmite, până la data de 1 iulie a fiecărui an, MCSI
propunerile pentru achiziţia de bunuri, servicii şi lucrări, însoţite de
documentaţii şi fundamentări detaliate.
(2) In cazul în care pe parcursul anului bugetar se
constată de către CNMSI un necesar suplimentar de bunuri, produse sau servicii,
va transmite MCSI datele prevăzute la alin. (1), în vederea introducerii
sumelor necesare în proiectul de buget de rectificare, cu cel puţin 15 zile
înainte ca propunerea să fie depusă la Ministerul Finanţelor Publice.
Art. 13. - (1) CNMSI poate realiza venituri din:
a) tarife aferente sistemelor informatice pe care le
administrează şi operează, încasate potrivit legii;
b) tarife pentru activităţile desfăşurate în domeniul
său de activitate;
c) alte venituri ce se pot realiza în condiţiile legii;
d) donaţii, legate şi sponsorizări în condiţiile legii.
(2) Sumele încasate din sursele prevăzute la alin. (1)
lit. a)-c) constituie venituri la bugetul de stat.
Art. 14. - (1) Personalul ASSI aferent activităţilor
prevăzute la art. 5, precum şi personalul auxiliar va fi preluat în cadrul
CNMSI, în limita a 140 de posturi, şi va beneficia de drepturile salariale
acordate, potrivit legii, pentru categoriile de funcţii din cadrul CNMSI.
(2) Preluarea se va face prin echivalarea funcţiilor,
ţinându-se cont la stabilirea acestora de vechimea în muncă şi categoria
studiilor.
(3) Selecţia personalului se face ţinându-se cont de
caracteristicile funcţiilor înfiinţate în cadrul CNMSI şi de criteriile
stabilite la art. 6 alin. (6) din Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor
autorităţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice,
susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia
Europeană şi Fondul Monetar Internaţional.
(4) In termen de maximum 30 de zile de la intrarea în
vigoare a prezentei hotărâri, preşedintele CNMSI va emite deciziile de
concediere a personalului ale cărui raporturi de muncă încetează ca urmare a
reducerii de posturi, cu respectarea procedurilor legale aplicabile categoriei
de personal din care face parte şi a prevederilor legale privind protecţia
socială, pe baza criteriilor stabilite între conducerea autorităţii ori
instituţiei publice şi reprezentanţii salariaţilor sau, după caz, ai
sindicatelor.
(5) Personalul preluat va fi încadrat în limita a 40 de
posturi în cadrul CNMSI, beneficiind de drepturile salariale acordate, potrivit
legii, pentru categoriile de funcţii din cadrul CNMSI, ţinându-se cont şi de
dispoziţiile Legii nr. 329/2009. Ca urmare a încadrării se va încheia un
contract individual de muncă cu CNMSI.
(6) Pentru personalul care refuză încadrarea,
preşedintele CNMSI va emite deciziile de concediere, cu respectarea legislaţiei
în vigoare.
(7) Ulterior, încadrarea personalului CNMSI se face pe
bază de examen sau concurs, conform legislaţiei în vigoare.
(8) Organizarea şi desfăşurarea examenelor sau
concursurilor se vor face cu aprobarea ordonatorului principal de credite.
(9) Salarizarea personalului contractual al CNMSI se
realizează conform prevederilor legale în vigoare.
Art. 15. - CNMSI are în dotare, pentru transportul
persoanelor din aparatul propriu, un număr de 3 autoturisme, stabilit conform
Ordonanţei Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de
cheltuieli pentru autorităţile administraţiei publice şi instituţiile publice,
aprobată cu modificări prin Legea nr. 247/2002, cu modificările şi completările
ulterioare.
CAPITOLUL III
Organizarea şi funcţionarea Centrului Naţional
„România Digitală”
Art. 16. - CNRD are sediul în municipiul Bucureşti,
Str. Italiană nr. 22, sectorul 2, în spaţiul preluat de la MCSI pe bază de
contract de comodat.
Art. 17. - CNRD îşi desfăşoară activitatea în
conformitate cu legislaţia în vigoare şi cu regulamentul propriu de organizare
şi funcţionare.
Art. 18. -In realizarea obiectului său de activitate, CNRD
are următoarele atribuţii principale:
a) asigură managementul conţinutului informaţional şi
serviciile de informare din cadrul eRomania şi gestionează şi operează
sistemele informatice prin intermediul cărora sunt prestate serviciile publice
electronice din cadrul eRomania;
b) îndeplineşte atribuţiile de autoritate responsabilă
pentru realizarea, operaţionalizarea şi administrarea PCU electronic, potrivit
Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 49/2009 privind libertatea de stabilire
a prestatorilor de servicii şi libertatea de a furniza servicii în România;
c) operează sistemul prin care se prestează serviciile
de verificare şi validare a stării certificatelor digitale emise de furnizori
de servicii de certificare acreditaţi;
d) operează soluţiile prin care se asigură
continuitatea serviciilor oferite prin sistemele gestionate;
e) gestionează capacităţi de procesare alocate în acest
sens de MCSI;
f) reglementează activităţile specifice domeniului său
de activitate;
g) implementează şi operează la nivel naţional sisteme
informatice şi de comunicaţii pe domeniu specific de activitate, în scopul
furnizării serviciilor destinate guvernării prin mijloace electronice;
h) colaborează cu instituţii şi organizaţii naţionale,
regionale şi internaţionale din domeniul său de competenţă;
i) înaintează MCSI propuneri de acte normative pentru
îmbunătăţirea cadrului legislativ în domeniul furnizării de servicii publice
prin mijloace electronice şi al serviciilor societăţii informaţionale;
j) auditează, la cerere, performanţa aplicaţiilor şi
sistemelor informatice destinate furnizării de servicii publice prin mijloace
electronice, specifice domeniului său de activitate;
k) asigură recunoaşterea în sistemele pe care le
operează a oricărei semnături electronice extinse bazate pe un certificat
calificat emis de un furnizor de servicii de certificare acreditat;
l) acordă consultanţă de specialitate pentru instituţii
şi organizaţii naţionale, regionale şi internaţionale;
m) încheie convenţii, protocoale, înţelegeri cu
instituţiile din ţară care au atribuţii în domeniu şi cu instituţiile similare
din străinătate, în condiţiile legii;
n) poate fi membru al organizaţiilor interne şi
internaţionale de specialitate şi participă la activităţile acestora;
o) realizează cercetări, studii, analize, sinteze,
activităţi de proiectare şi cursuri de pregătire privind domeniile sale de
activitate;
p) întocmeşte rapoarte anuale asupra activităţii
proprii, pe care le supune spre aprobare ministrului comunicaţiilor şi
societăţii informaţionale;
q) exercită oricare alte activităţi stabilite în
sarcina sa în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare;
r) asigură coordonarea accesării fondurilor structurale
şi europene în domeniul societăţii informaţionale;
s) asigură consultanţă, expertiză, evaluare şi
participă cu membri în cadrul comisiilor de atribuire a proiectelor finanţate
din fonduri structurale.
Art. 19. - (1) Structura organizatorică a CNRD este
prevăzută în anexa nr. 2. In cadrul acesteia, la propunerea preşedintelui, prin
ordin al ministrului comunicaţiilor şi societăţii informaţionale, se pot
reorganiza servicii, birouri, compartimente şi colective temporare de lucru.
(2) Regulamentul intern de organizare şi funcţionare şi
statul de funcţii ale CNRD se stabilesc prin ordin al ministrului
comunicaţiilor şi societăţii informaţionale, în termen de maximum 30 de zile de
la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri.
Art. 20. - (1) Activitatea curentă a CNRD este
asigurată de un preşedinte ajutat de un vicepreşedinte, numiţi prin ordin al
ministrului comunicaţiilor şi societăţii informaţionale.
(2) Poate ocupa o funcţie dintre cele prevăzute la
alin. (1) persoana care îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:
a) are cetăţenia română;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are capacitate deplină de exerciţiu;
d) are o stare de sănătate corespunzătoare, atestată pe
bază de examen medical de specialitate;
e) are studii universitare de licenţă, respectiv studii
superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă;
f) nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei
infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, de
serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiţiei, de
fals ori a unor fapte de corupţie sau a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie,
cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
g) nu a desfăşurat activitate de poliţie politică,
astfel cum este definită prin lege;
h) îndeplineşte şi alte criterii specifice stabilite de
ministrul comunicaţiilor şi societăţii informaţionale.
(3) Funcţiile prevăzute la alin. (1) se exercită în
baza unui contract de management încheiat cu ministrul comunicaţiilor şi
societăţii informaţionale pe o perioadă de maximum 4 ani, în conţinutul căruia
sunt prevăzuţi indicatorii specifici de performanţă, obiectivele, clauzele
contractuale care reglementează drepturile şi obligaţiile părţilor, precum şi
condiţiile de suspendare, încetare şi reziliere a acestuia.
(4) Contractul de management este asimilat contractului
individual de muncă şi conferă titularului vechime în muncă şi în specialitate.
(5) Remunerarea şi celelalte drepturi ale persoanelor
care ocupă funcţii dintre cele prevăzute la alin. (1) se stabilesc prin
asimilare la nivelul maxim al funcţiei de secretar de stat, respectiv
subsecretar de stat din cadrul ministerelor şi al altor organe centrale de
specialitate.
(6) Preşedintele conduce întreaga activitate a CNRD şi
îl reprezintă în raporturile cu autorităţile publice, instituţii şi
organizaţii, precum şi cu persoanele fizice şi juridice din ţară sau din
străinătate.
(7) Preşedintele este ordonator terţiar de credite.
(8) In exercitarea atribuţiilor ce îi revin
preşedintele CNRD emite decizii cu caracter normativ sau individual.
Art. 21. - Finanţarea activităţilor CNRD se asigură de
la bugetul de stat, prin bugetul MCSI.
Art. 22. - (1) MCSI va desfăşura toate achiziţiile
publice pentru achiziţia de bunuri, servicii sau lucrări necesare desfăşurării
activităţii CNRD, inclusiv pentru extinderea şi îmbunătăţirea performanţelor
sistemelor informatice destinate furnizării serviciilor de guvernare prin
mijloace electronice, în limita sumelor aprobate prin lege pentru fiecare an cu
această destinaţie în bugetul MCSI.
(2) Indeplinirea obligaţiilor din contractele cu
finanţare din fonduri comunitare rămâne atributul exclusiv al CNRD.
Art. 23. - Rezultatele investiţiilor prevăzute la art.
22 vor fi predate pe bază de contract de comodat către CNRD.
Art. 24. - In vederea desfăşurării procedurilor
prevăzute la art. 22, CNRD va pune la dispoziţia MCSI documentaţia necesară şi
va desemna cel puţin doua persoane care vor face parte din comisia de evaluare.
Art. 25. - (1) In vederea asigurării sumelor necesare
pentru procedurile prevăzute la art. 22, prin includerea acestora în bugetul
MCSI, CNRD va transmite, până la data de 1 iulie a fiecărui an, MCSI
propunerile pentru achiziţia de bunuri, servicii sau lucrări, însoţite de
documentaţii şi fundamentări detaliate.
(2) In cazul în care pe parcursul anului bugetar se
constată de către CNRD un necesar suplimentar de bunuri, produse sau servicii,
va transmite MCSI datele prevăzute la alin. (1), în vederea introducerii
sumelor necesare în proiectul de buget de rectificare, cu cel puţin 15 zile
înainte ca propunerea să fie depusă la Ministerul Finanţelor Publice.
Art. 26. - (1) CNRD poate avea venituri din:
a) tarife aferente sistemelor informatice pe care le
administrează şi operează, încasate potrivit legii;
b) tarife pentru activităţile desfăşurate în domeniul
său de activitate;
c) alte venituri ce se pot realiza în condiţiile legii;
d) donaţii, legate şi sponsorizări în condiţiile legii.
(2) Sumele încasate din sursele prevăzute la alin. (1)
lit. a)-c) constituie venituri la bugetul de stat.
Art. 27. - (1) Personalul ASSI aferent activităţilor
prevăzute la art. 18, precum şi personalul auxiliar va fi preluat în cadrul
CNRD, în limita a 140 de posturi, şi va beneficia de drepturile salariale
acordate, potrivit legii, pentru categoriile de funcţii din cadrul CNRD.
(2) Preluarea se va face prin echivalarea funcţiilor,
ţinându-se cont la stabilirea acestora de vechimea în muncă şi categoria
studiilor.
(3) Selecţia personalului se face ţinându-se cont de
caracteristicile funcţiilor înfiinţate în cadrul CNRD şi de criteriile
stabilite la art. 6 alin. (6) din Legea nr. 329/2009.
(4) In termen de maximum 30 de zile de la intrarea în
vigoare a prezentei hotărâri, preşedintele CNRD va emite deciziile de
concediere a personalului ale cărui raporturi de muncă încetează ca urmare a
reducerii de posturi, cu respectarea procedurilor legale aplicabile categoriei
de personal din care face parte şi a prevederilor legale privind protecţia
socială, pe baza criteriilor stabilite între conducerea autorităţii ori
instituţiei publice şi reprezentanţii salariaţilor sau, după caz, ai
sindicatelor.
(5) Personalul preluat va fi încadrat în limita a 40 de
posturi în cadrul CNRD, beneficiind de drepturile salariale acordate, potrivit
legii, pentru categoriile de funcţii din cadrul CNRD, ţinându-se cont de
dispoziţiile Legii nr. 329/2009. Ca urmare a încadrării se va încheia un
contract individual de muncă cu CNRD.
(6) Pentru personalul care refuză încadrarea,
preşedintele CNRD va emite deciziile de concediere, cu respectarea legislaţiei
în vigoare.
(7) Ulterior, încadrarea personalului CNRD se face pe
bază de examen sau concurs, conform legislaţiei în vigoare.
(8) Organizarea şi desfăşurarea examenelor sau
concursurilor se va face cu aprobarea ordonatorului principal de credite.
(9) Salarizarea personalului contractual al CNRD se
realizează conform prevederilor legale în vigoare.
Art. 28. - (1) CNRD asigură participarea personalului
în comitetele de evaluare a proiectelor finanţate din fonduri structurale
dedicate sectorului TIC pentru implementarea operaţiunilor axei 3 „Tehnologia
informaţiei şi comunicaţiilor pentru sectoarele privat şi public" din
cadrul Programului operaţional sectorial „Creşterea competitivităţii
economice".
(2) In vederea realizării prevederilor alin. (1), în
termen de 10 zile de la primirea unei solicitări în acest sens de la MCSI,
preşedintele desemnează reprezentanţii, care sunt delegaţi în cadrul
comitetelor de evaluare constituite prin ordin al ministrului comunicaţiilor şi
societăţii informaţionale, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, cu
păstrarea drepturilor, inclusiv salariale, avute la instituţiile de la care
provin.
(3) Pe perioada desfăşurării activităţilor în cadrul
comitetelor de evaluare, reprezentanţii desemnaţi conform alin. (2) vor
beneficia de majorări salariale de 75% conform procedurilor din Hotărârea
Guvernului nr. 595/2009 pentru aplicarea Legii nr. 490/2004 privind stimularea
financiară a personalului care gestionează fonduri comunitare.
(4) Drepturile salariale prevăzute la alin. (2) şi
majorarea salarială prevăzută la alin. (3) vor fi plătite de CNRD.
Art. 29. - CNRD are în dotare, pentru transportul
persoanelor din aparatul propriu, un număr de 3 autoturisme, stabilit conform
Ordonanţei Guvernului nr. 80/2001, aprobată cu modificări prin Legea nr.
247/2002, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 30. -Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din
prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează
Ministrul comunicaţiilor şi societăţii informaţionale,
Gabriel Sandu
p. Viceprim-ministru, ministrul administraţiei şi
internelor, interimar,
Dan Valentin Fătuloiu,
secretar de stat
Ministrul economiei,
Adriean Videanu
p. Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale,
interimar,
Mihai Constantin Şeitan,
secretar de stat
Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea
ANEXA Nr. 1
STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Centrului Naţional de Management pentru Societatea
Informaţională
Număr maxim de personal: 40
ANEXA Nr. 2
STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Centrului Naţional „România Digitală”
Număr maxim de personal: 40