E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 1511 din 18 decembrie 2002

pentru aprobarea Contractului-cadru privind conditiile acordarii asistentei medicale spitalicesti, ingrijirilor la domiciliu, serviciilor medicale de urgenta si transport sanitar, precum si a serviciilor de recuperare a sanatatii, in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 7 din  9 ianuarie 2003


SmartCity3


    In temeiul art. 107 din Constitutie si al art. 10 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 150/2002 privind organizarea si functionarea sistemului de asigurari sociale de sanatate,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    Art. 1
    Se aproba Contractul-cadru privind conditiile acordarii asistentei medicale spitalicesti, ingrijirilor la domiciliu, serviciilor medicale de urgenta si transport sanitar, precum si a serviciilor de recuperare a sanatatii, in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate, denumit in continuare contract-cadru, prevazut in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
    Art. 2
    (1) Asistenta medicala spitaliceasca se acorda in unitati sanitare cu paturi, autorizate si acreditate, care intra in relatii contractuale cu casele de asigurari de sanatate judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, cu Casa Asigurarilor de Sanatate a Apararii, Ordinii Publice, Sigurantei Nationale si Autoritatii Judecatoresti sau cu Casa Asigurarilor de Sanatate a Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, denumite in continuare case de asigurari de sanatate.
    (2) Asistenta medicala spitaliceasca se asigura pentru cazurile acute, cand se constata o stare a sanatatii ce pune in pericol viata sau care are acest potential ori cand diagnosticul nu poate fi stabilit si tratamentul nu poate fi aplicat in conditiile asistentei medicale ambulatorii, precum si pentru cazurile cronice care necesita tratament sub supraveghere sau in alte situatii justificate din punct de vedere medical.
    Art. 3
    (1) Modalitatile de plata a serviciilor medicale spitalicesti contractate cu casele de asigurari de sanatate se stabilesc prin normele metodologice de aplicare a contractului-cadru si pot fi, dupa caz:
    a) tarif pe zi de spitalizare;
    b) tarif pe caz rezolvat;
    c) tarif pe serviciu medical.
In cadrul sumelor negociate si contractate casele de asigurari de sanatate vor aloca, in primele 15 zile ale lunii, pana la 80% din suma corespunzatoare lunii curente, urmand ca decontarea finala a lunii sa se efectueze in primele 10 zile calendaristice ale lunii urmatoare.
    (2) Spitalele beneficiaza, de asemenea, si de:
    a) sume aferente programelor de sanatate pentru medicamente si materiale sanitare specifice, pe baza unor contracte distincte incheiate cu casele de asigurari de sanatate;
    b) sume pentru servicii medicale efectuate in dispensare TBC, laboratoare de sanatate mintala - stationar de zi, cabinete stomatologice pentru servicii de urgenta, structuri de primire a urgentelor: unitate de primire a urgentelor, centru de primire a urgentelor, modul de urgenta, camera de garda;
    c) sume pentru cofinantarea instalarii si intretinerii aparaturii medicale de inalta performanta achizitionate din credite externe;
    d) sume pentru plata cheltuielilor de personal pentru medicii, farmacistii si stomatologii rezidenti din anii 3 - 7, pentru medicii, stomatologii si farmacistii stagiari si pentru personalul din activitatea de cercetare, incadrati cu contract de munca in spital;
    e) sume pentru medicii si celalalt personal sanitar care furnizeaza servicii medico-sanitare in unitatile sau sectiile de spital cu profil de recuperare pentru copii distrofici, de recuperare si reabilitare neuropsihomotorie sau pentru copii bolnavi de HIV/SIDA, reorganizate potrivit prevederilor art. 2 din Hotararea Guvernului nr. 261/2000 pentru reorganizarea institutiilor, sectiilor de spital si a celorlalte unitati de protectie speciala a copilului in cadrul serviciilor publice specializate din subordinea consiliilor judetene sau a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti, incadrati la spitalul judetean sau la alt spital public cel mai apropiat, in cazul unitatilor sanitare transferate integral la serviciile publice specializate;
    f) sume reprezentand diferenta dintre suma aferenta serviciilor medicale spitalicesti realizate in limita prevederilor din actele normative aplicabile in anul 2002 si suma reprezentand valoarea decontata din contract pentru serviciile medicale spitalicesti, in aceeasi perioada.
    (3) Sumele prevazute la alin. (2) lit. b) - f) se aloca prin incheierea de acte aditionale la contractele de furnizare de servicii medicale spitalicesti, incheiate de spitale cu casele de asigurari de sanatate.
    (4) Nivelul coplatii pentru unele servicii acordate in asistenta medicala spitaliceasca se stabileste de catre comisia formata din reprezentanti ai Ministerului Sanatatii si Familiei si ai Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, cu consultarea reprezentantilor Colegiului Medicilor din Romania, si este prevazut in normele metodologice de aplicare a contractului-cadru.
    Art. 4
    (1) Ingrijirile la domiciliu se acorda de catre unitati specializate - persoane fizice sau juridice, autorizate si acreditate in conditiile legii, care incheie contracte cu casele de asigurari de sanatate pentru servicii de ingrijiri la domiciliu.
    (2) Lista serviciilor de ingrijiri la domiciliu prevazuta in pachetul de servicii de baza si conditiile acordarii acestora se stabilesc de catre comisia formata din reprezentanti ai Ministerului Sanatatii si Familiei si ai Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, cu consultarea reprezentantilor Colegiului Medicilor din Romania, si sunt prevazute in normele metodologice de aplicare a contractului-cadru.
    Art. 5
    Modalitatea de plata a furnizorilor de ingrijiri la domiciliu, tarifele aferente serviciilor de ingrijiri la domiciliu, precum si nivelul coplatii pentru unele servicii se stabilesc prin normele metodologice de aplicare a contractului-cadru.
    Art. 6
    (1) Asistenta medicala de urgenta si de transport sanitar se acorda prin serviciile medicale specializate, autorizate si acreditate, si consta in servicii medicale de urgenta efectuate la locul accidentului sau al imbolnavirii si transportul pana la unitatea sanitara, precum si in transportul sanitar.
    (2) In cadrul sumelor negociate si contractate casele de asigurari de sanatate vor aloca in primele 15 zile ale lunii pana la 80% din suma corespunzatoare lunii curente, urmand ca decontarea finala a lunii sa se efectueze in primele 10 zile ale lunii urmatoare.
    (3) Serviciile specializate in asistenta medicala de urgenta si transport sanitar beneficiaza in anul 2003 si de sume reprezentand diferenta dintre suma aferenta serviciilor de asistenta medicala de urgenta si transport sanitar realizate ca urmare a solicitarilor justificate, cu respectarea prevederilor din actele normative aplicabile in anul 2002, si suma reprezentand valoarea decontata din contract pentru serviciile medicale de urgenta si transport sanitar, in aceeasi perioada.
    Art. 7
    (1) Modalitatile de plata a serviciilor medicale de urgenta sunt:
    a) tarif pe kilometru echivalent parcurs sau mila parcursa pentru serviciile de transport medical;
    b) tarif pe solicitare pentru serviciile medicale de urgenta, pe tipuri de solicitare.
    (2) Pentru alte tipuri de transport sanitar se utilizeaza tarif pe kilometru echivalent parcurs, mila parcursa sau ora de zbor, dupa caz. Nivelul coplatii pentru unele servicii de transport sanitar se stabileste de catre comisia formata din reprezentanti ai Ministerului Sanatatii si Familiei si ai Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, cu consultarea Colegiului Medicilor din Romania, si este prevazut in normele metodologice de aplicare a contractului-cadru.
    Art. 8
    Serviciile medicale de recuperare a sanatatii se asigura in unitati medicale de specialitate, respectiv in spitale de recuperare, sectii/compartimente de recuperare din spitale, sanatorii pentru adulti si copii, preventorii cu sau fara personalitate juridica, unitati ambulatorii de recuperare din structura unor unitati sanitare sau in unitati ambulatorii in care isi desfasoara activitatea medici angajati intr-o unitate sanitara, cabinete medicale de specialitate organizate conform Ordonantei Guvernului nr. 124/1998 privind organizarea si functionarea cabinetelor medicale, republicata, cu completarile ulterioare, precum si in cabinete medicale de specialitate din structura unor unitati sanitare apartinand ministerelor si institutiilor publice centrale din sistemul de aparare, ordine publica, siguranta nationala si autoritate judecatoreasca, cu autorizatie sanitara de functionare si acreditate.
    Art. 9
    Modalitatile de plata a serviciilor medicale de recuperare a sanatatii sunt:
    a) tarif pe zi de spitalizare pentru serviciile medicale acordate in spitalele de recuperare si in sectiile/compartimentele de recuperare din spitale; contravaloarea acestor servicii este suportata din fondul aferent asistentei medicale spitalicesti, in conditiile prevazute in normele metodologice de aplicare a contractului-cadru;
    b) tarif pe zi de spitalizare pentru serviciile medicale acordate in sanatorii, inclusiv in sanatoriile balneare, si in preventorii. Contravaloarea acestor servicii este suportata din fondul aferent asistentei medicale de recuperare. In cadrul sumelor negociate si contractate casele de asigurari de sanatate vor aloca in primele 15 zile ale lunii pana la 80% din suma corespunzatoare lunii curente, urmand ca decontarea finala a lunii sa se efectueze in primele 10 zile ale lunii urmatoare. In cazul sanatoriilor balneare sumele negociate si contractate cu casele de asigurari de sanatate au in vedere tariful pe zi de spitalizare diminuat cu procentul de contributie suportat de asigurati. Asiguratii platesc o contributie de 25 - 30% din costul unei zile de spitalizare, in functie de tipul de asistenta medicala balneara si de durata tratamentului, in conditiile stabilite in normele metodologice de aplicare a contractului-cadru;
    c) tarif pe serviciu medical in lei, stabilit prin norme, pentru serviciile medicale acordate in unitati ambulatorii de recuperare din structura unor unitati sanitare sau in unitati ambulatorii in care isi desfasoara activitatea medici angajati intr-o unitate sanitara, cabinete medicale de specialitate organizate conform Ordonantei Guvernului nr. 124/1998, republicata, cu completarile ulterioare, si in cabinete medicale de specialitate din structura unor unitati sanitare apartinand ministerelor si institutiilor publice centrale din sistemul de aparare, ordine publica, siguranta nationala si autoritate judecatoreasca. Contravaloarea acestor servicii se suporta din fondul aferent asistentei medicale de recuperare. Serviciile de recuperare acordate in unitatile ambulatorii in care isi desfasoara activitatea medici angajati intr-o unitate sanitara si in cabinetele medicale de specialitate din structura unitatilor sanitare apartinand ministerelor si institutiilor din sistemul de aparare, ordine publica, siguranta nationala si autoritate judecatoreasca, pentru care cheltuielile materiale se suporta de catre unitatile in structura carora functioneaza, se deconteaza de casele de asigurari de sanatate prin tarife diminuate potrivit conditiilor stabilite prin normele metodologice de aplicare a contractului-cadru. Nivelul coplatii pentru unele servicii medicale de recuperare efectuate in ambulatoriul de specialitate se stabileste de catre comisia formata din reprezentanti ai Ministerului Sanatatii si Familiei si ai Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, cu consultarea reprezentantilor Colegiului Medicilor din Romania, si este prevazut in normele metodologice de aplicare a contractului-cadru.
    Art. 10
    (1) Furnizorii de servicii medicale spitalicesti, furnizorii de ingrijiri la domiciliu, furnizorii de servicii de asistenta medicala de urgenta si transport sanitar, furnizorii de servicii medicale de recuperare a sanatatii si casele de asigurari de sanatate, aflati in relatie contractuala, au obligatia sa respecte prevederile contractului-cadru si ale normelor metodologice de aplicare a acestuia.
    (2) Nerespectarea relatiilor contractuale de catre parti conduce la aplicarea masurilor prevazute in contractul-cadru si stipulate in contractele de furnizare de servicii medicale.
    Art. 11
    Monitorizarea activitatii furnizorilor de servicii medicale spitalicesti si controlul furnizorilor de servicii medicale de recuperare, de servicii medicale de urgenta, de transport sanitar si de ingrijiri la domiciliu se asigura de catre servicii specializate din structura Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, a caselor de asigurari de sanatate, a Ministerului Sanatatii si Familiei, a directiilor de sanatate publica, respectiv a directiilor medicale si a altor structuri similare apartinand ministerelor si institutiilor cu retele sanitare proprii, impreuna cu Colegiul Medicilor din Romania, organizat la nivel national si judetean, respectiv al municipiului Bucuresti, precum si de alte institutii abilitate, conform prevederilor legale in vigoare.
    Art. 12
    Fondurile pentru asistenta medicala spitaliceasca, serviciile de ingrijiri la domiciliu, asistenta medicala de urgenta si transport sanitar si asistenta medicala de recuperare se aproba potrivit legii.
    Art. 13
    Contractele incheiate in anul 2002 de catre Casa Nationala de Asigurari de Sanatate cu furnizorii de medicamente si materiale sanitare specifice, acordate in cadrul programelor de sanatate in spitale si in ambulatoriu, achizitionate prin licitatie la nivel national, pot fi prelungite pe baza de act aditional si in anul 2003, pana la organizarea unei noi achizitii publice.
    Art. 14
    Ministerul Sanatatii si Familiei, autoritate publica centrala in domeniul asigurarii, promovarii si ocrotirii sanatatii populatiei, supravegheaza respectarea legislatiei in domeniu pentru garantarea dreptului la asistenta medicala, colaborand in acest scop cu Casa Nationala de Asigurari de Sanatate, Colegiul Medicilor din Romania, Colegiul Farmacistilor din Romania, autoritatile publice centrale si locale si cu alte institutii abilitate.
    Art. 15
    (1) In temeiul art. 10 alin. (6) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 150/2002 privind organizarea si functionarea sistemului de asigurari sociale de sanatate, Casa Nationala de Asigurari de Sanatate, cu consultarea Colegiului Medicilor din Romania, Colegiului Farmacistilor din Romania, si a Ordinului Asistentilor Medicali din Romania, elaboreaza norme metodologice de aplicare a contractului-cadru aprobat prin prezenta hotarare, denumite in continuare norme.
    (2) Normele se aproba prin ordin al ministrului sanatatii si familiei si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    Art. 16
    (1) Prezenta hotarare intra in vigoare la data de 1 ianuarie 2003.
    (2) Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari isi inceteaza aplicabilitatea Hotararea Guvernului nr. 1.330/2001 pentru aprobarea Contractului-cadru privind conditiile acordarii asistentei medicale spitalicesti, ingrijirilor la domiciliu, serviciilor de urgenta prespitalicesti si altor tipuri de transport medical, precum si a serviciilor de recuperare a sanatatii, in cadrul sistemului asigurarilor sociale de sanatate, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 38 din 21 ianuarie 2002, cu modificarile si completarile ulterioare.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         p. Ministrul sanatatii si familiei,
                         Radu Deac,
                         secretar de stat

                         Ministrul finantelor publice,
                         Mihai Nicolae Tanasescu

    ANEXA 1

                               CONTRACT-CADRU
privind conditiile acordarii asistentei medicale spitalicesti, ingrijirilor la domiciliu, serviciilor medicale de urgenta si de transport sanitar, precum si a serviciilor de recuperare a sanatatii, in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate

    CAP. 1
    Servicii medicale spitalicesti

    SECTIUNEA 1
    Dispozitii generale privind serviciile medicale spitalicesti

    Art. 1
    (1) In relatiile contractuale cu casele de asigurari de sanatate unitatile sanitare cu paturi sunt obligate:
    a) sa acorde servicii medicale respectand criteriile de calitate elaborate de Colegiul Medicilor din Romania si negociate cu Casa Nationala de Asigurari de Sanatate;
    b) sa nu refuze acordarea asistentei medicale de urgenta ori de cate ori se solicita aceste servicii;
    c) sa informeze asiguratii despre serviciile medicale oferite si despre modul in care sunt furnizate;
    d) sa respecte confidentialitatea tuturor datelor si informatiilor privitoare la asigurati, precum si intimitatea si demnitatea acestora;
    e) sa factureze lunar, in vederea decontarii de catre casa de asigurari de sanatate, activitatea realizata, conform contractului de furnizare de servicii medicale. Factura va fi insotita de desfasuratoarele activitatilor realizate; desfasuratoarele se stabilesc prin decizie a presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate si sunt puse la dispozitie furnizorilor de servicii medicale contra cost de catre casele de asigurari de sanatate. Nerespectarea termenului de depunere a facturii atrage nedecontarea la termenele stabilite in contractele de furnizare de servicii medicale spitalicesti a serviciilor furnizate;
    f) sa acorde servicii medicale de specialitate tuturor asiguratilor, indiferent de casa de asigurari de sanatate la care s-a virat contributia de asigurari de sanatate pentru acestia;
    g) sa informeze medicul de familie al asiguratului sau, dupa caz, medicul de specialitate din ambulatoriul de specialitate, prin scrisoare medicala, despre diagnosticul stabilit, controalele, investigatiile, tratamentele efectuate sau sa transmita orice alte informatii referitoare la starea de sanatate a asiguratului;
    h) sa respecte destinatia sumelor contractate prin acte aditionale. Pentru eficientizarea serviciilor medicale se vor intocmi liste de asteptare, cu exceptia cazurilor de urgenta medico-chirurgicala;
    i) sa transmita datele solicitate de casele de asigurari de sanatate si de directiile de sanatate publica privind furnizarea serviciilor medicale si starea de sanatate a persoanelor consultate sau tratate, fiind direct raspunzatoare de corectitudinea acestora, potrivit formularelor de raportare stabilite prin ordin comun al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate si al ministrului sanatatii si familiei si care se pun la dispozitie in mod gratuit;
    j) sa prezinte casei de asigurari de sanatate, in vederea contractarii, indicatorii specifici stabiliti prin normele metodologice de aplicare a contractului-cadru, denumite in continuare norme;
    k) sa elibereze acte medicale in conditiile stabilite prin norme;
    l) sa raporteze indicatorii prevazuti in normele privind executia, raportarea si controlul programelor nationale de sanatate si sa utilizeze eficient sumele cu aceasta destinatie. Pentru aceste activitati spitalele care deruleaza programe nationale de sanatate vor tine evidente distincte;
    m) sa solicite documentele care atesta calitatea de asigurat;
    n) sa tina evidenta distincta a pacientilor internati in urma unor accidente de munca, inclusiv a sportivilor profesionisti, aparute in cadrul exercitarii profesiei, si a imbolnavirilor profesionale, pentru care contravaloarea serviciilor medicale acordate nu se suporta de casele de asigurari de sanatate;
    o) sa transmita institutiilor abilitate datele clinice la nivel de pacient, codificate conform Clasificarii internationale a maladiilor - varianta 10, pe baza reglementarilor in vigoare.
    (2) In situatia in care pacientul nu poate dovedi calitatea de asigurat potrivit alin. (1) lit. m), spitalul acorda serviciile medicale de urgenta necesare, avand obligatia sa evalueze situatia medicala a pacientului si sa externeze pacientul daca internarea nu se mai justifica; la solicitarea pacientului care nu are calitatea de asigurat, se poate continua internarea, cu suportarea cheltuielilor aferente serviciilor medicale de catre acesta; spitalul are obligatia de a anunta casa de asigurari de sanatate cu care a incheiat contract de furnizare de servicii medicale despre internarea acestor pacienti, in termen de 72 de ore de la internarea pacientului, cu justificarea medicala a internarii de urgenta; in aceasta situatie casele de asigurari de sanatate deconteaza spitalului contravaloarea numarului de zile de spitalizare corespunzatoare perioadei de urgenta, cu respectarea conditiilor de decontare a serviciilor medicale spitalicesti.
    (3) Se recomanda participarea conducerii spitalelor la actiuni de instruire, organizate de directiile de sanatate publica si de casele de asigurari de sanatate, privind aplicarea unitara a actelor normative referitoare la asigurarile sociale de sanatate si a actelor normative privind asistenta medicala in Romania.
    Art. 2
    In relatiile contractuale cu casele de asigurari de sanatate unitatile sanitare cu paturi au urmatoarele drepturi:
    a) sa primeasca contravaloarea serviciilor medicale efectiv realizate potrivit contractelor si actelor aditionale incheiate cu casele de asigurari de sanatate;
    b) sa incaseze contravaloarea serviciilor medicale efectuate de la persoanele care se prezinta fara bilet de trimitere si care nu constituie urgente medico-chirurgicale, precum si coplata pentru unele servicii medicale spitalicesti acordate in asistenta medicala spitaliceasca, stabilita de catre comisia formata din reprezentanti ai Ministerului Sanatatii si Familiei si ai Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, cu consultarea reprezentantilor Colegiului Medicilor din Romania, si prevazuta in norme;
    c) sa isi organizeze activitatea in vederea cresterii eficientei si eficacitatii actului medical, cu respectarea reglementarilor legale in vigoare.
    Art. 3
    In relatiile contractuale cu unitatile sanitare cu paturi casele de asigurari de sanatate au urmatoarele obligatii:
    a) sa contracteze servicii medicale numai cu spitalele autorizate si acreditate in care isi desfasoara activitatea numai medici care au specialitatea corespunzatoare profilului sectiilor spitalului;
    b) sa monitorizeze activitatea furnizorilor de servicii medicale spitalicesti conform contractelor incheiate cu spitalele;
    c) sa raporteze Casei Nationale de Asigurari de Sanatate datele solicitate privind activitatea desfasurata de furnizorii de servicii medicale spitalicesti, in baza contractelor incheiate cu acestia, si sa respecte termenele de raportare stabilite de Casa Nationala de Asigurari de Sanatate;
    d) sa deconteze furnizorilor de servicii medicale spitalicesti, in baza facturii si a documentelor insotitoare, contravaloarea serviciilor medicale acordate asiguratilor, la termenele stabilite in contractul de furnizare de servicii medicale;
    e) sa aloce in primele 15 zile ale lunii sume de pana la 80% din sumele corespunzatoare lunii curente, urmand ca decontarea finala a lunii sa se efectueze in primele 10 zile ale lunii urmatoare;
    f) sa informeze permanent furnizorii de servicii medicale spitalicesti despre conditiile de contractare;
    g) in cazul unitatilor spitalicesti care contracteaza servicii medicale cu o singura casa de asigurari de sanatate, sa deconteze serviciile medicale spitalicesti acordate asiguratilor, indiferent de casa de asigurari de sanatate la care se vireaza contributia de asigurari de sanatate pentru acestia;
    h) sa tina evidenta internarilor pe asigurat, in functie de casa de asigurari de sanatate la care acesta vireaza contributia, pentru care casele de asigurari de sanatate deconteaza contravaloarea serviciilor furnizate.

    SECTIUNEA a 2-a
    Conditiile acordarii asistentei medicale spitalicesti

    Art. 4
    (1) Contractul de furnizare de servicii medicale spitalicesti se incheie intre reprezentantul legal al unitatii medicale spitalicesti si casa de asigurari de sanatate, pe baza urmatoarelor documente:
    a) actul de infiintare/organizare;
    b) autorizatia sanitara de functionare;
    c) codul fiscal;
    d) contul deschis la Trezoreria statului;
    e) certificat de acreditare eliberat conform legii.
    (2) Reprezentantul legal incheie contract de furnizare de servicii medicale spitalicesti cu casa de asigurari de sanatate in a carei raza administrativ-teritoriala isi are sediul, precum si cu alte case de asigurari de sanatate. Spitalele din reteaua apararii, ordinii publice, sigurantei nationale si autoritatii judecatoresti si din reteaua Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei incheie contracte de furnizare de servicii medicale spitalicesti numai cu Casa Asigurarilor de Sanatate a Apararii, Ordinii Publice, Sigurantei Nationale si Autoritatii Judecatoresti, respectiv cu Casa Asigurarilor de Sanatate a Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, avandu-se in vedere la contractare si decontare intreaga activitate desfasurata pentru asigurati, indiferent de casa de asigurari de sanatate la care se vireaza contributia de asigurari de sanatate pentru acestia.
    Art. 5
    (1) Serviciile medicale spitalicesti se acorda in spitale generale sau de specialitate, care pot avea in structura lor sectii distincte pentru afectiuni acute sau cronice, si cuprind:
    a) consultatii;
    b) investigatii;
    c) stabilirea diagnosticului;
    d) tratamente medicale si chirurgicale;
    e) ingrijire, recuperare, medicamente, materiale sanitare, dispozitive medicale, cazare si masa.
Definirea spitalizarii pe diferite tipuri se stabileste prin norme.
    (2) In centrele de diagnostic si tratament autorizate de Ministerul Sanatatii si Familiei, apartinand ministerelor si institutiilor centrale cu retele sanitare proprii, se pot acorda servicii medicale spitalicesti, altele decat dializa, in conditiile stabilite prin norme, suportate din fondurile aferente asistentei medicale spitalicesti.
    Art. 6
    Serviciile medicale spitalicesti se acorda asiguratilor pe baza recomandarii de internare din partea medicului de familie sau a medicului de specialitate din unitati sanitare ambulatorii aflate in relatii contractuale cu casele de asigurari de sanatate. Exceptie fac urgentele medico-chirurgicale si bolile infectocontagioase care necesita izolare si tratament si internarile obligatorii pentru bolnavii psihici prevazuti la art. 105, 113 si 114 din Codul penal, precum si cele dispuse prin ordonanta procurorului pe timpul judecarii sau al urmaririi penale.
    Art. 7
    Suma totala contractata de spitale cu casele de asigurari de sanatate se compune din:
    a) suma aferenta serviciilor medicale spitalicesti a caror plata se face pe baza de tarif pe zi de spitalizare, in baza unor indicatori cantitativi si calitativi stabiliti prin norme, finantata din fondul alocat pentru asistenta medicala spitaliceasca;
    b) suma aferenta serviciilor medicale spitalicesti a caror plata se face pe baza de tarif pe caz rezolvat, finantata din fondul alocat pentru asistenta medicala spitaliceasca;
    c) suma aferenta programelor de sanatate pentru medicamente si materiale sanitare specifice, finantata din fondul alocat pentru programele nationale de sanatate;
    d) sume pentru serviciile medicale efectuate in dispensare TBC, laboratoare de sanatate mintala, stationar de zi, structuri de primire a urgentelor, cabinete stomatologice pentru servicii de urgenta - structuri care se afla in componenta spitalelor ca unitati fara personalitate juridica, dupa cum urmeaza:
    - sume stabilite in raport cu cheltuielile de personal si cheltuielile de intretinere si functionare ale dispensarelor TBC si laboratoarelor de sanatate mintala - stationar de zi, finantate din fondul alocat pentru asistenta medicala ambulatorie de specialitate pentru specialitatile clinice;
    - sume stabilite in raport cu cheltuielile de personal si cheltuielile de intretinere si functionare ale cabinetelor stomatologice pentru serviciile de urgenta si structurile de primire a urgentelor, finantate din fondul alocat pentru asistenta medicala spitaliceasca;
    e) sume pentru cofinantarea instalarii si intretinerii aparaturii medicale de inalta performanta, achizitionata din credite externe, finantate din fondul alocat pentru asistenta medicala spitaliceasca;
    f) sume pentru plata cheltuielilor de personal pentru medicii, farmacistii si stomatologii rezidenti din anii 3 - 7, sume pentru plata cheltuielilor de personal pentru medicii, stomatologii si farmacistii stagiari, precum si sume pentru plata cheltuielilor de personal pentru personalul din activitatea de cercetare, care au incheiat contracte individuale de munca cu spitalele, acordate in conditiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 58/2001 privind organizarea si finantarea rezidentiatului, stagiaturii si activitatii de cercetare medicala in sectorul sanitar, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 41/2002, finantate din fondul alocat pentru asistenta medicala spitaliceasca;
    g) sume pentru medicii si alt personal sanitar care furnizeaza servicii medico-sanitare in unitatile sau in sectiile de spital cu profil de recuperare pentru copii distrofici, recuperare si reabilitare neuropsihomotorie sau pentru copii bolnavi de HIV/SIDA, reorganizate potrivit prevederilor art. 2 din Hotararea Guvernului nr. 261/2000 pentru reorganizarea institutiilor, sectiilor de spital si a celorlalte unitati de protectie speciala a copilului in cadrul serviciilor publice specializate din subordinea consiliilor judetene sau a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti, in cadrul serviciilor publice specializate din subordinea consiliilor judetene sau, dupa caz, a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti, in a caror raza administrativ-teritoriala functioneaza, incadrati la spitalul judetean sau la alt spital public cel mai apropiat (in cazul unitatilor sanitare transferate integral la serviciile publice specializate), finantate din fondul alocat pentru asistenta medicala spitaliceasca;
    h) sume pentru investigatii paraclinice efectuate in regim ambulatoriu, stabilite in conditiile prevazute in Contractul-cadru privind conditiile acordarii asistentei medicale in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate in asistenta medicala ambulatorie de specialitate pentru specialitatile clinice, paraclinice si stomatologice si in normele metodologice de aplicare, aferente asistentei medicale de specialitate pentru specialitatile paraclinice, sume finantate din fondul alocat pentru serviciile medicale paraclinice;
    i) sume pentru unele servicii medicale stabilite prin norme, pentru care plata se face pe baza de tarif pe serviciu medical, finantate din fondul alocat pentru asistenta medicala spitaliceasca;
    j) sume reprezentand diferenta dintre suma aferenta serviciilor medicale spitalicesti realizate in limita prevederilor din actele normative aplicabile in anul 2002 si suma reprezentand valoarea decontata din contract pentru serviciile medicale spitalicesti, in aceeasi perioada.
    Art. 8
    Casele de asigurari de sanatate deconteaza serviciile medicale spitalicesti contractate cu furnizorii de servicii medicale spitalicesti, in functie de realizarea indicatorilor negociati, conform normelor, in urmatoarele conditii:
    a) serviciile medicale pentru care plata se face pe baza de tarif pe zi de spitalizare se deconteaza tinandu-se seama de durata optima de spitalizare stabilita de comisiile de specialitate ale Ministerului Sanatatii si Familiei si nominalizate in norme; in situatia in care durata medie de spitalizare realizata de spitale/sectii este mai mare sau mai mica decat cea optima, casele de asigurari de sanatate deconteaza serviciile medicale spitalicesti la valoarea prevazuta pentru durata optima; in situatia in care suma aferenta depasirii duratei optime de spitalizare pe o sectie nu este compensata cu suma corespunzatoare reducerii duratei optime de spitalizare la celelalte sectii, casele de asigurari de sanatate pot deconta diferenta care nu a fost compensata, daca depasirea este justificata; in cazul in care asiguratul este transferat intr-o sectie de acelasi profil la o alta unitate spitaliceasca, la decontare se ia in calcul pentru spitalul de la care a fost transferat asiguratul o durata de spitalizare care nu poate depasi 3 zile; in situatia in care asiguratul este transferat in aceeasi unitate sanitara, de la o sectie la alta de acelasi profil, spitalul va raporta, in vederea decontarii, un singur caz rezolvat, luandu-se in calcul durata optima de spitalizare pentru specialitatea respectiva. In cazul spitalelor/sectiilor de psihiatrie bolnavi cronici, pentru internarile obligatorii pentru bolnavii psihici prevazuti la art. 105, 113 si 114 din Codul penal si cele dispuse prin ordonanta procurorului pe timpul judecarii sau urmaririi penale, precum si pentru bolnavii care necesita asistenta medicala spitaliceasca de lunga durata (ani), decontarea se face in functie de durata de spitalizare efectiv realizata. Pentru spitalizarea de o zi, la decontarea serviciilor medicale, durata optima de spitalizare este de o zi;
    b) pentru spitalele participante la programul national de finantare bazat pe tarif pe caz rezolvat, decontarea se face in functie de numarul de cazuri externate, raportate si validate; in situatia in care numarul cazurilor ponderate rezultat ca urmare a validarii este mai mare decat numarul negociat de cazuri ponderate, se accepta o depasire cu cel mult 10% a sumei contractate; in situatia in care numarul cazurilor ponderate rezultat ca urmare a validarii este mai mic decat numarul negociat de cazuri ponderate, se acorda suma corespunzatoare cazurilor ponderate;
    c) suma aferenta programelor nationale de sanatate pentru medicamente si materiale sanitare specifice se deconteaza la nivelul realizarilor, in limita sumei prevazute prin programe pentru medicamente si materiale sanitare specifice;
    d) sumele pentru serviciile medicale efectuate in dispensare TBC, laboratoare de sanatate mintala - stationar de zi, structuri de primire a urgentelor, cabinete stomatologice pentru servicii de urgenta - se deconteaza la nivelul cheltuielilor de personal efectuate in limita sumelor prevazute in actul aditional la contractul de furnizare de servicii spitalicesti si a cheltuielilor de intretinere si functionare contractate, in conditiile stabilite prin norme;
    e) suma pentru cofinantarea instalarii si intretinerii aparaturii de inalta performanta achizitionata din credite externe se deconteaza la nivelul realizarilor, in limita sumelor prevazute in actul aditional, cumulat de la inceputul anului;
    f) suma pentru plata cheltuielilor de personal pentru medicii, farmacistii si stomatologii rezidenti din anii 3 - 7, pentru medicii, stomatologii si farmacistii stagiari si pentru personalul din activitatea de cercetare, care au incheiat contract individual de munca cu spitalele, acordata in conditiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 58/2001, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 41/2002, se deconteaza la nivelul cheltuielilor de personal efectuate in limita sumelor prevazute in actul aditional la contractul de furnizare de servicii medicale spitalicesti;
    g) suma pentru medicii si alt personal sanitar care furnizeaza servicii medico-sanitare in unitatile sau in sectiile de spital cu profil de recuperare pentru copii distrofici, recuperare si reabilitare neuropsihomotorie sau pentru copii bolnavi de HIV/SIDA, reorganizate potrivit prevederilor art. 2 din Hotararea Guvernului nr. 261/2000, in cadrul serviciilor publice specializate din subordinea consiliilor judetene sau, dupa caz, a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti, in a caror raza administrativ-teritoriala functioneaza, incadrati la spitalul judetean sau la alt spital public cel mai apropiat (in cazul unitatilor sanitare transferate integral la serviciile publice specializate), se deconteaza la nivelul cheltuielilor de personal efectuate in limita sumei prevazute prin acte aditionale la contractul de furnizare de servicii medicale spitalicesti;
    h) suma pentru investigatii paraclinice efectuate in regim ambulatoriu se deconteaza in conditiile prevazute in Contractul-cadru privind conditiile acordarii asistentei medicale in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate in asistenta medicala ambulatorie de specialitate pentru specialitatile clinice, paraclinice si stomatologice si in normele metodologice de aplicare a acestuia;
    i) suma pentru unele servicii medicale pentru care plata se face pe baza de tarif pe serviciu medical se deconteaza in functie de numarul de servicii medicale efectuate si de tariful corespunzator in limita contractului incheiat;
    j) sume reprezentand diferenta dintre suma aferenta serviciilor medicale spitalicesti realizate in limita prevederilor din actele normative aplicabile in anul 2002 si suma reprezentand valoarea decontata din contract pentru serviciile medicale spitalicesti, in aceeasi perioada.
    Art. 9
    Spitalele vor acoperi din sumele obtinute conform art. 7, cu exceptia sumelor pentru medicamente si materiale specifice, acoperite prin programele nationale de sanatate, toate cheltuielile care, potrivit legii, sunt suportate din fondul national unic de asigurari sociale de sanatate, inclusiv pentru:
    a) investigatiile paraclinice pentru bolnavii internati, efectuate in alte unitati spitalicesti sau in unitati ambulatorii de specialitate, in situatiile in care spitalul respectiv nu detine dotarea necesara, cu exceptia investigatiilor paraclinice efectuate in centrele de referinta;
    b) dispensarele medicale care, datorita lipsei unui medic, nu s-au putut constitui in cabinete medicale organizate conform Ordonantei Guvernului nr. 124/1998 privind organizarea si functionarea cabinetelor medicale, republicata, si care raman in structura unitatilor sanitare cu paturi la care sunt arondate, in conditiile stabilite prin norme.
    Art. 10
    Insotitorii copiilor bolnavi in varsta de pana la 3 ani, precum si insotitorii persoanelor cu handicap gradul I beneficiaza de plata serviciilor hoteliere (cazare si masa) din partea casei de asigurari de sanatate, in conditiile stabilite prin norme.
    Art. 11
    (1) Asiguratii suporta contravaloarea:
    a) serviciilor hoteliere cu grad inalt de confort; definirea gradului inalt de confort se stabileste prin norme;
    b) serviciilor medicale efectuate la cerere;
    c) unor servicii medicale de inalta performanta, stabilite de catre comisia formata din reprezentanti ai Ministerului Sanatatii si Familiei si ai Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, cu avizul reprezentantilor Colegiului Medicilor din Romania, si prevazute in norme;
    d) corectiilor estetice pentru persoane in varsta de peste 18 ani;
    e) fertilizarii in vitro, inclusiv medicatia pentru aceasta;
    f) transplantului de organe si tesuturi, cu exceptia situatiilor prevazute in norme.
    (2) Tarifele serviciilor prevazute la alin. (1) se stabilesc de unitatile sanitare care acorda aceste servicii in conditiile legii.
    Art. 12
    Modalitatile de contractare si de decontare de catre casele de asigurari de sanatate a serviciilor medicale contractate se stabilesc prin norme.
    Art. 13
    Tipul de contract pentru furnizarea serviciilor medicale spitalicesti si plata acestora se stabileste prin norme. Utilizarea acestui tip de contract este obligatorie; in cuprinsul contractului pot fi prevazute si alte clauze suplimentare negociate in limita prevederilor legale in vigoare.
    Art. 14
    (1) Casele de asigurari de sanatate au obligatia sa deconteze, la termenele stabilite prin contractele de furnizare de servicii medicale spitalicesti si prin actele aditionale la acestea, contravaloarea serviciilor medicale furnizate.
    (2) In cazul in care termenul de plata prevazut in contractele de furnizare de servicii medicale spitalicesti nu este respectat din vina caselor de asigurari de sanatate, acestea sunt obligate sa plateasca majorari de intarziere egale cu majorarile care se aplica pentru intarzierea platii impozitelor catre stat.
    (3) Refuzul caselor de asigurari de sanatate de a da curs cererilor inregistrate ale furnizorilor privind incheierea de contracte, precum si de a deconta unele servicii medicale raportate ca realizate conform contractului se face numai prin prezentarea in scris a cauzelor care au condus la aceasta.
    (4) Litigiile dintre furnizori si casele de asigurari de sanatate se solutioneaza de catre Comisia Centrala de Arbitraj, potrivit legii.
    Art. 15
    (1) Refuzul furnizorilor de servicii medicale de a pune la dispozitie organelor de control ale caselor de asigurari de sanatate actele de evidenta a serviciilor medicale furnizate si documentele in baza carora se deconteaza serviciile medicale realizate conduce la amanarea decontarii de catre casele de asigurari de sanatate a serviciilor medicale prestate, pana in momentul efectuarii urmatorului control.
    (2) Raportarea eronata a unor servicii medicale se regularizeaza conform normelor; la regularizare se au in vedere si serviciile omise la raportare in perioadele in care au fost realizate.
    Art. 16
    Contractul de furnizare de servicii medicale spitalicesti se reziliaza de plin drept printr-o notificare scrisa a casei de asigurari de sanatate, in termen de 10 zile calendaristice de la data constatarii urmatoarelor situatii:
    a) spitalele nou-infiintate nu incep activitatea in termen de cel mult 3 luni de la data semnarii contractului de furnizare de servicii medicale;
    b) ridicarea de catre organele in drept a autorizatiei sanitare de functionare, expirarea valabilitatii acesteia ori incetarea acreditarii furnizorului;
    c) nerespectarea obligatiilor contractuale, constatata cu ocazia controlului efectuat de institutiile abilitate sa efectueze acest control.
    Art. 17
    Contractul de furnizare de servicii medicale spitalicesti, incheiat cu casa de asigurari de sanatate, inceteaza la data la care a intervenit una dintre urmatoarele situatii:
    a) incetarea activitatii furnizorilor de servicii medicale spitalicesti prin desfiintare sau reprofilare;
    b) incetarea definitiva a activitatii casei de asigurari de sanatate;
    c) acordul de vointa al partilor;
    d) mutarea sediului unitatii sanitare;
    e) denuntarea unilaterala a contractului de catre reprezentantul legal al furnizorului sau al casei de asigurari de sanatate printr-o notificare scrisa si motivata, in care se va preciza temeiul legal, cu 30 de zile calendaristice anterior datei de la care se doreste incetarea contractului.
    Art. 18
    Contractul de furnizare de servicii medicale spitalicesti, incheiat cu casa de asigurari de sanatate, se modifica in sensul anularii unor servicii de plin drept, printr-o notificare scrisa, in urmatoarele situatii:
    a) o sectie sau unele sectii nu mai indeplinesc conditiile de contractare;
    b) retragerea, la nivelul sectiei/sectiilor, a autorizatiei sanitare de functionare sau expirarea termenului de valabilitate a acesteia.

    CAP. 2
    Servicii de ingrijiri la domiciliu

    SECTIUNEA 1
    Dispozitii generale privind serviciile de ingrijiri la domiciliu

    Art. 19
    Furnizorii de servicii de ingrijiri la domiciliu sunt obligati:
    a) sa acorde asiguratilor servicii de ingrijiri la domiciliu numai pe baza biletelor de recomandare eliberate de medicii din unitatile sanitare - furnizori de servicii medicale, aflate in relatii contractuale cu casele de asigurari de sanatate;
    b) sa nu modifice sau sa nu intrerupa din proprie initiativa schema terapeutica recomandata;
    c) sa comunice medicului care a recomandat ingrijirile la domiciliu despre evolutia starii de sanatate a asiguratului;
    d) sa respecte criteriile de calitate a serviciilor furnizate;
    e) sa respecte confidentialitatea serviciilor acordate;
    f) sa tina evidenta serviciilor furnizate la domiciliul asiguratului, privind tipul serviciului acordat, data si ora acordarii, durata, evolutia starii de sanatate;
    g) sa factureze lunar, in vederea decontarii de catre casele de asigurari de sanatate, activitatea prestata, conform contractului incheiat cu acestea; factura va fi insotita de desfasuratorul serviciilor acordate;
    h) sa urmareasca prezentarea la controlul medical a asiguratului pe care l-a ingrijit, atunci cand acest lucru a fost solicitat de medicul care a facut recomandarea ingrijirii la domiciliu.
    Art. 20
    Furnizorii de servicii de ingrijiri la domiciliu au urmatoarele drepturi:
    a) sa primeasca contravaloarea serviciilor de ingrijiri la domiciliu, potrivit contractelor incheiate;
    b) sa fie informati despre conditiile de furnizare a serviciilor de ingrijiri la domiciliu;
    c) sa incaseze coplata pentru unele servicii de ingrijiri la domiciliu stabilite de catre comisia formata din reprezentanti ai Ministerului Sanatatii si Familiei si ai Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, cu consultarea reprezentantilor Colegiului Medicilor din Romania, prevazute in norme.
    Art. 21
    In relatiile contractuale cu furnizorii de servicii de ingrijiri la domiciliu casele de asigurari de sanatate au urmatoarele obligatii:
    a) sa contracteze servicii de ingrijiri la domiciliu numai cu furnizorii de servicii de ingrijiri la domiciliu autorizati si acreditati;
    b) sa controleze activitatea desfasurata de furnizorii de servicii de ingrijiri la domiciliu conform contractelor incheiate cu acestia;
    c) sa raporteze Casei Nationale de Asigurari de Sanatate datele solicitate privind activitatea desfasurata de furnizorii de servicii de ingrijiri la domiciliu, in baza contractelor incheiate cu acestia, si sa respecte termenele de raportare stabilite de Casa Nationala de Asigurari de Sanatate;
    d) sa deconteze furnizorilor de servicii de ingrijiri la domiciliu, in baza facturii si a documentelor insotitoare, contravaloarea serviciilor acordate asiguratilor, la termenele stabilite in contractul de furnizare de servicii de ingrijiri medicale la domiciliu;
    e) sa informeze permanent furnizorii de servicii de ingrijiri la domiciliu despre conditiile de contractare.

    SECTIUNEA a 2-a
    Conditiile acordarii serviciilor de ingrijiri la domiciliu

    Art. 22
    Contractul de furnizare de servicii de ingrijiri la domiciliu se incheie intre furnizorii de servicii de ingrijiri la domiciliu, prin reprezentantii legali ai acestora si casele de asigurari de sanatate, pe baza urmatoarelor documente:
    a) autorizatie de libera practica in domeniul ingrijirilor la domiciliu si certificat de acreditare pentru persoanele fizice sau autorizatie de functionare si certificat de acreditare pentru persoanele juridice. Acreditarea se refera la activitatea de ingrijiri la domiciliu;
    b) codul fiscal sau, dupa caz, autorizatia de liber-profesionist;
    c) cont deschis la Trezoreria statului.
    Art. 23
    Tipul de contract pentru furnizarea de servicii de ingrijiri la domiciliu si plata acestora se stabileste prin norme. Utilizarea acestui tip de contract este obligatorie. In cuprinsul contractului pot fi prevazute si alte clauze suplimentare negociate in limita prevederilor legale in vigoare.
    Art. 24
    Lista cuprinzand serviciile de ingrijiri la domiciliu si conditiile acordarii acestora se stabilesc de catre comisia formata din reprezentanti ai Ministerului Sanatatii si Familiei si ai Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, cu consultarea reprezentantilor Colegiului Medicilor din Romania, si sunt prevazute in norme.
    Art. 25
    (1) Casele de asigurari de sanatate au obligatia sa deconteze, la termenele stabilite prin contractele de furnizare de servicii de ingrijiri la domiciliu, contravaloarea serviciilor furnizate.
    (2) In cazul in care termenul de plata prevazut in contractele de furnizare de servicii de ingrijiri la domiciliu nu este respectat din vina caselor de asigurari de sanatate, acestea sunt obligate sa plateasca majorari de intarziere egale cu majorarile care se aplica pentru intarzierea platii impozitelor catre stat.
    (3) Refuzul caselor de asigurari de sanatate de a deconta unele servicii raportate ca realizate conform contractului se face numai prin prezentarea in scris a cauzelor care au condus la aceasta.
    (4) Litigiile dintre furnizori si casele de asigurari de sanatate se solutioneaza de catre Comisia Centrala de Arbitraj, potrivit legii.
    Art. 26
    (1) Refuzul furnizorilor de servicii de ingrijiri la domiciliu de a pune la dispozitie organelor de control ale caselor de asigurari de sanatate actele de evidenta a serviciilor furnizate si documentele in baza carora se deconteaza serviciile realizate conduce la amanarea decontarii de catre casele de asigurari de sanatate a serviciilor prestate, pana in momentul efectuarii urmatorului control.
    (2) Raportarea eronata a unor servicii se regularizeaza conform normelor; la regularizare se au in vedere si serviciile omise la raportare in perioadele in care au fost realizate.
    Art. 27
    Contractul de furnizare de servicii de ingrijiri la domiciliu se reziliaza de plin drept printr-o notificare scrisa a casei de asigurari de sanatate, in termen de 10 zile calendaristice de la data constatarii urmatoarelor situatii:
    a) daca din motive imputabile furnizorului acesta isi intrerupe activitatea pe o perioada mai mare de 3 luni;
    b) ridicarea de catre organele in drept a autorizatiei de functionare, a autorizatiei de liber-profesionist, dupa caz, incetarea valabilitatii acestora, precum si incetarea acreditarii furnizorului;
    c) nerespectarea termenelor de raportare in vederea decontarii de catre casele de asigurari de sanatate a activitatii realizate, pe baza documentelor de raportare;
    d) in cazul in care se constata incasarea de contributie personala de la asigurati pentru serviciile de ingrijiri la domiciliu, care se suporta integral de catre casele de asigurari de sanatate conform listelor si conditiilor prevazute in norme;
    e) nerespectarea obligatiilor contractuale constatata cu ocazia controlului efectuat de catre institutiile abilitate sa efectueze acest control.
    Art. 28
    Contractul de furnizare de servicii de ingrijiri la domiciliu, incheiat cu casa de asigurari de sanatate, inceteaza la data la care a intervenit una dintre urmatoarele situatii:
    a) incetarea activitatii furnizorilor de servicii de ingrijiri la domiciliu prin desfiintare, lichidare, faliment sau reprofilare;
    b) a survenit decesul reprezentantului legal;
    c) incetarea definitiva a activitatii casei de asigurari de sanatate;
    d) acordul de vointa al partilor;
    e) mutarea sediului, in cazul furnizorilor cu personalitate juridica;
    f) denuntarea unilaterala a contractului de catre reprezentantul legal al furnizorului sau al casei de asigurari de sanatate printr-o notificare scrisa si motivata, in care se va specifica temeiul legal, cu 30 de zile calendaristice anterior datei de la care se doreste incetarea contractului.

    CAP. 3
    Servicii medicale de urgenta si de transport sanitar

    SECTIUNEA 1
    Dispozitii generale privind serviciile medicale de urgenta si de transport sanitar

    Art. 29
    (1) In relatiile contractuale cu casa de asigurari de sanatate serviciile medicale specializate autorizate si acreditate care acorda servicii medicale de urgenta si de transport sanitar sunt obligate:
    a) sa acorde ingrijiri medicale de urgenta, in caz de boala sau accident, din momentul solicitarii sau de la data accidentului si pana la rezolvarea starii de urgenta, in limita competentelor, cu respectarea conditiilor de calitate impuse de activitatea medicala;
    b) sa asigure prezenta personalului medico-sanitar din unitatile specializate in orice situatie care necesita acordarea serviciilor medicale de urgenta majora;
    c) sa foloseasca medicatia, materialele sanitare si aparatura medicala din dotarea mijlocului de transport la locul accidentului sau al imbolnavirii ori in timpul transportului;
    d) sa informeze asiguratii despre serviciile medicale oferite si despre modul in care vor fi furnizate;
    e) sa utilizeze in conditii de eficienta sumele pentru serviciile contractate cu casa de asigurari de sanatate;
    f) sa acorde servicii medicale de urgenta fara nici o discriminare, folosind totodata formele cele mai eficiente si economice de tratament si transport;
    g) sa informeze medicul de familie al asiguratului, in situatia in care acesta nu este caz de internat, despre diagnosticul stabilit, investigatiile si tratamentele efectuate;
    h) sa informeze unitatea sanitara la care transporta pacientul despre investigatiile si tratamentele efectuate;
    i) sa respecte confidentialitatea tuturor datelor si informatiilor privitoare la pacienti, precum si demnitatea si intimitatea acestora;
    j) sa elibereze adeverinte medicale de urgenta, certificate constatatoare de deces, prescriptii medicale, dupa caz, conform normelor;
    k) sa anunte casa de asigurari de sanatate atunci cand este suspendata sau anulata autorizatia sanitara de functionare sau acreditarea;
    l) sa accepte controlul din partea Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, a caselor de asigurari de sanatate, a Ministerului Sanatatii si Familiei si directiilor de sanatate publica, impreuna cu Colegiul Medicilor din Romania, organizat la nivel national si judetean, respectiv al municipiului Bucuresti, precum si a altor institutii abilitate de lege, privind modul de desfasurare a activitatii;
    m) sa factureze lunar, in vederea decontarii de catre casa de asigurari de sanatate, activitatea realizata, conform contractului de furnizare de servicii medicale. Factura va fi insotita de desfasuratoarele activitatilor realizate; desfasuratoarele se stabilesc prin decizie a presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate si sunt puse la dispozitie furnizorilor de servicii medicale contra cost de catre casele de asigurari de sanatate. Nerespectarea termenului de depunere a facturii atrage nedecontarea la termenele stabilite in contractele de furnizare de servicii medicale de urgenta si alte tipuri de transport sanitar a serviciilor medicale furnizate;
    n) sa asigure servicii medicale de urgenta utilizand mijlocul de transport adecvat si echipamentul corespunzator situatiei respective;
    o) sa introduca monitorizarea apelurilor astfel incat sa fie respectata si urmarita promptitudinea la solicitare, stabilita conform normelor.
    (2) Se recomanda participarea conducerii unitatilor specializate la actiuni de instruire organizate de directiile de sanatate publica si de casele de asigurari de sanatate privind aplicarea unitara a actelor normative referitoare la asigurarile sociale de sanatate si a actelor normative privind asistenta medicala in Romania.
    Art. 30
    In relatiile contractuale cu casele de asigurari de sanatate serviciile medicale specializate au urmatoarele drepturi:
    a) sa primeasca contravaloarea serviciilor medicale efectiv realizate potrivit contractelor incheiate cu casele de asigurari de sanatate;
    b) sa cunoasca conditiile de contractare pentru activitatea suportata din fondul national unic de asigurari sociale de sanatate si decontata de casele de asigurari de sanatate;
    c) sa isi organizeze activitatea in vederea cresterii eficientei actului medical, cu respectarea reglementarilor legale in vigoare;
    d) sa incaseze coplata din partea asiguratilor pentru unele servicii de transport sanitar, stabilita de catre comisia formata din reprezentanti ai Ministerului Sanatatii si Familiei si ai Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, cu consultarea reprezentantilor Colegiului Medicilor din Romania, prevazuta in norme.
    Art. 31
    In relatiile contractuale cu serviciile medicale specializate casele de asigurari de sanatate au urmatoarele obligatii:
    a) sa controleze activitatea unitatilor specializate conform contractelor incheiate cu acestea;
    b) sa raporteze Casei Nationale de Asigurari de Sanatate datele solicitate privind activitatea desfasurata de unitatile specializate, in baza contractelor incheiate cu acestea, si sa respecte termenele de raportare stabilite de Casa Nationala de Asigurari de Sanatate;
    c) sa deconteze, in baza facturii si a documentelor insotitoare, unitatilor specializate contravaloarea serviciilor medicale acordate asiguratilor, la termenele stabilite in contractul de furnizare de servicii medicale de urgenta;
    d) sa aloce in primele 15 zile ale lunii sume de pana la 80% din sumele corespunzatoare lunii curente, urmand ca decontarea finala a lunii sa se efectueze in primele 10 zile ale lunii urmatoare;
    e) sa deconteze sume reprezentand diferenta dintre suma aferenta serviciilor de asistenta medicala de urgenta si de transport sanitar realizate ca urmare a solicitarilor justificate, cu respectarea prevederilor din actele normative aplicabile in anul 2002, si suma reprezentand valoarea decontata din contract pentru serviciile medicale de urgenta si de transport sanitar, in aceeasi perioada.

    SECTIUNEA a 2-a
    Conditiile acordarii asistentei medicale de urgenta si de transport sanitar

    Art. 32
    Contractul de furnizare de servicii medicale de urgenta si de transport sanitar se incheie intre reprezentantul legal al serviciilor medicale specializate si casa de asigurari de sanatate, pe baza urmatoarelor documente:
    a) actul de infiintare/organizare;
    b) autorizatia sanitara de functionare;
    c) codul fiscal;
    d) contul deschis la Trezoreria statului;
    e) certificat de acreditare.
    Art. 33
    Lista cuprinzand serviciile medicale de urgenta si de transport sanitar se stabileste de catre comisia formata din reprezentanti ai Ministerului Sanatatii si Familiei si ai Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, cu consultarea reprezentantilor Colegiului Medicilor din Romania, si este prevazuta in norme.
    Art. 34
    Sumele aferente serviciilor contractate cu serviciile medicale specializate au in vedere toate cheltuielile aferente care, potrivit legii, sunt suportate din fondul national unic de asigurari sociale de sanatate.
    Art. 35
    Modalitatile de contractare si de decontare de catre casele de asigurari de sanatate a serviciilor medicale de urgenta si de transport sanitar se stabilesc prin norme.
    Art. 36
    Tipul de contract pentru acordarea serviciilor de urgenta si de transport sanitar si plata acestora se stabileste prin norme. Utilizarea acestui tip de contract este obligatorie. In cuprinsul contractului pot fi prevazute si alte clauze suplimentare negociate in limita prevederilor legale in vigoare.
    Art. 37
    (1) Casele de asigurari de sanatate au obligatia sa deconteze, la termenele stabilite in contracte, contravaloarea serviciilor medicale furnizate.
    (2) In cazul in care termenul de plata prevazut in contractul de furnizare de servicii medicale de urgenta nu este respectat din vina caselor de asigurari de sanatate, acestea sunt obligate sa plateasca majorari de intarziere egale cu majorarile care se aplica pentru intarzierea platii impozitelor catre stat.
    (3) Refuzul caselor de asigurari de sanatate de a deconta unele prestatii raportate ca realizate se face numai prin prezentarea in scris a cauzelor care au condus la aceasta.
    (4) Litigiile dintre furnizori si casele de asigurari de sanatate se solutioneaza de catre Comisia Centrala de Arbitraj, potrivit legii.
    Art. 38
    (1) Refuzul furnizorilor de servicii medicale de urgenta de a pune la dispozitie organelor de control ale caselor de asigurari de sanatate actele de evidenta a serviciilor furnizate si documentele in baza carora se deconteaza serviciile realizate conduce la amanarea decontarii de catre casele de asigurari de sanatate a serviciilor medicale prestate, pana in momentul efectuarii urmatorului control.
    (2) Raportarea eronata a unor servicii medicale se regularizeaza conform normelor; la regularizare se au in vedere si serviciile omise la raportare in perioadele in care au fost realizate.
    Art. 39
    Contractul de furnizare de servicii medicale de urgenta si de transport sanitar se reziliaza de plin drept printr-o notificare scrisa a caselor de asigurari de sanatate, in termen de 10 zile calendaristice de la data constatarii urmatoarelor situatii:
    a) intreruperea activitatii pentru o perioada mai mare de 3 luni;
    b) ridicarea de catre organele in drept a autorizatiei sanitare de functionare sau incetarea valabilitatii acesteia ori incetarea acreditarii furnizorului;
    c) nerespectarea obligatiilor contractuale nejustificat, constatata cu ocazia controlului efectuat de institutiile abilitate sa efectueze acest control.
    Art. 40
    Contractul de furnizare de servicii medicale de urgenta si de transport sanitar, incheiat cu casa de asigurari de sanatate, inceteaza cu data la care a intervenit una dintre urmatoarele situatii:
    a) incetarea activitatii furnizorului prin desfiintare, lichidare, dizolvare;
    b) incetarea definitiva a activitatii casei de asigurari de sanatate;
    c) acordul de vointa al partilor;
    d) denuntarea unilaterala a contractului de catre reprezentantul legal al furnizorului sau de catre casa de asigurari de sanatate printr-o notificare scrisa si motivata, in care se va preciza temeiul legal, cu 30 de zile calendaristice inainte de data de la care se doreste incetarea contractului.

    CAP. 4
    Servicii de recuperare

    SECTIUNEA 1
    Dispozitii generale privind serviciile medicale de recuperare

    Art. 41
    In relatiile contractuale cu casele de asigurari de sanatate furnizorii de servicii medicale de recuperare au urmatoarele obligatii:
    a) sa acorde servicii medicale asiguratilor, numai pe baza de bilet de trimitere de la medicul de familie, de la medicul de specialitate din ambulatoriu sau de la medicul din spital, aflati in relatii contractuale cu casele de asigurari de sanatate;
    b) sa ofere relatii asiguratilor despre drepturile pe care le au si care decurg din calitatea de asigurat, precum si despre serviciile medicale oferite, modul in care vor fi furnizate acestea si sa ii consilieze in scopul prevenirii imbolnavirilor si al pastrarii sanatatii;
    c) sa stabileasca si sa furnizeze tratamentele adecvate;
    d) sa solicite documentele care atesta calitatea de asigurat a pacientilor;
    e) sa acorde servicii medicale tuturor asiguratilor fara nici o discriminare, folosind totodata formele cele mai eficiente si economice de tratament;
    f) sa respecte confidentialitatea tuturor datelor si informatiilor privitoare la asigurati, precum si demnitatea si intimitatea acestora;
    g) sa stabileasca programul de lucru si sarcinile de serviciu pentru personalul medical subordonat, in cazul unitatilor ambulatorii;
    h) sa accepte controlul din partea Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, a caselor de asigurari de sanatate, a Ministerului Sanatatii si Familiei si a directiilor de sanatate publica, impreuna cu Colegiul Medicilor din Romania, organizat la nivel national si judetean, respectiv al municipiului Bucuresti, precum si a altor institutii abilitate de lege, privind modul de desfasurare a activitatii;
    i) sa asigure asistenta medicala indiferent de casa de asigurari de sanatate la care se vireaza contributia de asigurari de sanatate a asiguratului;
    j) sa nu incaseze de la asigurati contributii personale pentru serviciile medicale furnizate, care se suporta integral de casele de asigurari de sanatate;
    k) sa isi stabileasca programul de activitate si sa il afiseze la loc vizibil;
    l) sa informeze medicul de familie al asiguratului despre tratamentul efectuat si despre orice alte aspecte privind starea de sanatate a acestuia;
    m) sa anunte casele de asigurari de sanatate in cazul in care unitatii sanitare i-a fost retrasa sau suspendata autorizatia sanitara de functionare sau acreditarea;
    n) sa factureze lunar, in vederea decontarii de catre casa de asigurari de sanatate, activitatea realizata, conform contractului de furnizare de servicii medicale de recuperare. Factura va fi insotita de desfasuratoarele activitatilor realizate; desfasuratoarele se stabilesc prin decizie a presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate si sunt puse la dispozitie furnizorilor de servicii medicale de recuperare contra cost de catre casele de asigurari de sanatate. Nerespectarea termenului de depunere a facturii atrage nedecontarea la termenele stabilite in contractele de furnizare de servicii medicale de recuperare a serviciilor medicale furnizate.
    Art. 42
    In relatiile contractuale cu casele de asigurari de sanatate furnizorii de servicii medicale de recuperare au urmatoarele drepturi:
    a) sa primeasca contravaloarea serviciilor medicale aferente activitatii prestate, conform contractelor incheiate cu casele de asigurari de sanatate;
    b) sa incaseze contravaloarea serviciilor medicale acordate persoanelor neasigurate, a serviciilor medicale acordate la cererea asiguratilor si a contributiei personale a asiguratilor pentru perioadele si numarul de proceduri care depasesc limitele contractate si decontate de casele de asigurari de sanatate;
    c) sa fie informati asupra conditiilor de furnizare a serviciilor medicale de recuperare;
    d) sa incaseze coplata pentru unele servicii medicale de recuperare prevazute in norme.
    Art. 43
    In relatiile contractuale cu furnizorii de servicii medicale de recuperare casele de asigurari de sanatate au urmatoarele obligatii:
    a) sa verifice activitatea furnizorilor de servicii medicale de recuperare, conform contractelor incheiate cu acestia;
    b) sa raporteze Casei Nationale de Asigurari de Sanatate datele solicitate privind activitatea desfasurata de furnizorii de servicii medicale de recuperare, in baza contractelor incheiate cu acestia, si sa respecte termenele de raportare stabilite de Casa Nationala de Asigurari de Sanatate;
    c) sa deconteze furnizorilor de servicii medicale de recuperare, in baza facturii si a documentelor insotitoare, contravaloarea serviciilor medicale acordate asiguratilor, la termenele stabilite in contractul de furnizare de servicii medicale de recuperare;
    d) sa informeze permanent furnizorii de servicii medicale de recuperare despre conditiile de contractare;
    e) in cazul unitatilor sanitare cu paturi, care contracteaza servicii medicale de recuperare cu o singura casa de asigurari de sanatate, sa deconteze serviciile medicale de recuperare acordate asiguratilor, indiferent de casa de asigurari de sanatate la care se vireaza contributia de asigurari de sanatate pentru acestia.

    SECTIUNEA a 2-a
    Conditiile acordarii asistentei medicale de recuperare

    Art. 44
    Contractul de furnizare de servicii medicale de recuperare se incheie intre reprezentantul legal al unitatii sanitare de recuperare si casa de asigurari de sanatate, pe baza urmatoarelor documente:
    a) actul de infiintare/organizare sau certificatul de inregistrare in registrul unic al cabinetelor medicale;
    b) autorizatia sanitara de functionare;
    c) codul fiscal;
    d) contul deschis la Trezoreria statului;
    e) certificatul de acreditare.
    Art. 45
    Recomandarile pentru tratament de recuperare in statiunile balneoclimatice se fac de catre medicii de familie, de catre medicii de specialitate din ambulatoriu si medicii din spital, aflati in relatii contractuale cu casele de asigurari de sanatate, pentru perioade si potrivit unui ritm stabilite de medicul curant de recuperare.
    Art. 46
    Lista cuprinzand serviciile medicale de recuperare in ambulatoriu, inclusiv unele servicii medicale complementare cuprinse in pachetul de servicii de baza, conditiile acordarii serviciilor medicale in sanatoriile balneare si in unitatile sanitare ambulatorii si modalitatea de decontare a acestora se stabilesc de catre comisia formata din reprezentanti ai Ministerului Sanatatii si Familiei si ai Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, cu consultarea reprezentantilor Colegiului Medicilor din Romania, si sunt prevazute in norme.
    Art. 47
    Tipurile de contracte pentru furnizarea de servicii medicale si plata acestora in asistenta medicala de recuperare se stabilesc prin norme. Utilizarea acestui tip de contract este obligatorie; in cuprinsul contractelor pot fi prevazute si alte clauze suplimentare negociate in limita prevederilor legale in vigoare.
    Art. 48
    (1) Casele de asigurari de sanatate au obligatia sa deconteze, la termenele stabilite in contracte, contravaloarea serviciilor medicale de recuperare furnizate.
    (2) In cazul in care termenul de plata stabilit in contractul de furnizare de servicii medicale de recuperare nu este respectat din vina caselor de asigurari de sanatate, acestea sunt obligate sa plateasca majorari de intarziere egale cu majorarile care se aplica pentru intarzierea platii impozitelor catre stat.
    (3) Refuzul caselor de asigurari de sanatate de a deconta unele prestatii raportate ca realizate se face numai prin prezentarea in scris a cauzelor care au condus la aceasta.
    (4) Litigiile dintre furnizori si casele de asigurari de sanatate se solutioneaza de catre Comisia Centrala de Arbitraj, potrivit legii.
    Art. 49
    (1) Refuzul furnizorilor de servicii medicale de recuperare de a pune la dispozitie organelor de control actele de evidenta a serviciilor furnizate si documentele in baza carora se deconteaza serviciile medicale realizate conduce la amanarea decontarii de catre casele de asigurari de sanatate a serviciilor medicale prestate, pana in momentul efectuarii urmatorului control.
    (2) Raportarea eronata a unor servicii medicale se regularizeaza conform normelor; la regularizare se au in vedere si serviciile omise la raportare in perioadele in care au fost realizate.
    Art. 50
    Contractul de furnizare de servicii medicale de recuperare se reziliaza de plin drept printr-o notificare scrisa a caselor de asigurari de sanatate, in termen de 10 zile calendaristice de la data constatarii urmatoarelor situatii:
    a) unitatile sanitare cu paturi, nou-infiintate, sau unitatile sanitare din ambulatoriul de specialitate, care acorda servicii de recuperare, nu incep activitatea in termen de cel mult 3 luni de la data semnarii contractului de furnizare de servicii medicale;
    b) ridicarea de catre organele in drept a autorizatiei sanitare de functionare sau incetarea valabilitatii acesteia ori incetarea acreditarii furnizorului;
    c) daca din motive imputabile furnizorului acesta isi intrerupe activitatea pe o perioada mai mare de 3 luni;
    d) nerespectarea termenelor de raportare in vederea decontarii de catre casele de asigurari de sanatate a activitatii realizate, pentru o perioada de maximum doua luni consecutive in cadrul unui trimestru - in cazul unitatilor sanitare ambulatorii de specialitate;
    e) in cazul in care se constata incasarea de contributie personala de la asigurati pentru serviciile medicale, care se suporta integral de catre casele de asigurari de sanatate, conform listelor si conditiilor prevazute in norme;
    f) nerespectarea obligatiilor contractuale, constatata cu ocazia controlului efectuat de catre institutiile abilitate sa efectueze acest control.
    Art. 51
    Contractul de furnizare de servicii medicale de recuperare, incheiat cu casa de asigurari de sanatate, inceteaza cu data la care a intervenit una dintre urmatoarele situatii:
    a) incetarea activitatii furnizorului prin desfiintare, lichidare, dizolvare;
    b) se muta unitatea sanitara din teritoriul de functionare;
    c) in cazul in care a survenit decesul reprezentantului legal al cabinetului medical;
    d) incetarea definitiva a activitatii casei de asigurari de sanatate;
    e) acordul de vointa al partilor;
    f) denuntarea unilaterala a contractului de catre reprezentantul legal al furnizorului sau al casei de asigurari de sanatate, printr-o notificare scrisa motivata, in care se va preciza temeiul legal, cu 30 de zile calendaristice anterior datei de la care se doreste incetarea contractului.

    CAP. 5
    Dispozitii finale

    Art. 52
    Centrele de sanatate cu personalitate juridica infiintate de Ministerul Sanatatii si Familiei, care au in structura paturi de spital si ambulatoriu de specialitate, incheie contract direct cu casele de asigurari de sanatate pentru activitatea medicala desfasurata in calitate de furnizor de servicii medicale. Aceste centre de sanatate sunt asimilate cu spitalele comunale. Pentru serviciile medicale acordate se aplica aceleasi prevederi prevazute in prezentul contract-cadru si in norme, referitoare la serviciile medicale spitalicesti.
    Art. 53
    Pentru centrele de sanatate cu paturi, fara personalitate juridica, infiintate de Ministerul Sanatatii si Familiei, care se afla in structura unui spital, reprezentantul legal al spitalului respectiv ia in calcul la incheierea contractului de furnizare de servicii medicale cu casa de asigurari de sanatate si activitatea medicala desfasurata in centrul de sanatate, considerat sectie a spitalului respectiv.
    Art. 54
    Pentru centrele de sanatate fara paturi si fara personalitate juridica, infiintate de Ministerul Sanatatii si Familiei, care se afla in structura unui spital, reprezentantul legal al spitalului respectiv ia in calcul la incheierea contractului de furnizare de servicii medicale cu casa de asigurari de sanatate si activitatea medicala desfasurata in centrul de sanatate, dispensare TBC, laboratoare de sanatate mintala - stationar de zi, structuri de primire a urgentelor si in cabinete stomatologice pentru servicii de urgenta.
    Art. 55
    Contractele de furnizare de servicii medicale in asistenta medicala spitaliceasca, in asistenta medicala de urgenta si de recuperare se incheie anual, iar decontarea serviciilor medicale aferente lunii decembrie a anului in curs se face in luna ianuarie a anului urmator, conform normelor de inchidere a exercitiului bugetar.
    Art. 56
    Contractele incheiate cu furnizorii de servicii medicale in asistenta medicala spitaliceasca, in asistenta medicala de urgenta si transport sanitar, in asistenta medicala de recuperare pentru anul 2002 se prelungesc prin acte aditionale pana la incheierea noilor contracte. Suma inscrisa in actul aditional va fi consemnata distinct ca suma inclusa in valoarea totala, in contractul pe anul 2003. Conditiile acordarii asistentei medicale in baza actului aditional sunt cele prevazute in actele normative in vigoare la data incheierii actului aditional.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1511/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1511 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 1511/2002
Hotărârea 1485 2003
pentru aprobarea Contractului-cadru privind conditiile acordarii asistentei medicale in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate
Ordin 559 2003
privind aprobarea Normelor metodologice de evaluare pentru acreditarea furnizorilor de ingrijiri la domiciliu
Decizia 78 2003
pentru aprobarea utilizarii formularelor unice pe tara, fara regim special, necesare raportarii activitatii furnizorilor de servicii medicale
Ordin 14 2003
pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind conditiile acordarii asistentei medicale spitalicesti, ingrijirilor la domiciliu, serviciilor medicale de urgenta si transport sanitar, precum si a serviciilor de recuperare a sanatatii, in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate
Ordin 14 2003
pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind conditiile acordarii asistentei medicale spitalicesti, ingrijirilor la domiciliu, serviciilor medicale de urgenta si transport sanitar, precum si a serviciilor de recuperare a sanatatii, in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate
Ordin 22 2003
pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind conditiile acordarii asistentei medicale spitalicesti, ingrijirilor la domiciliu, serviciilor medicale de urgenta si transport sanitar, precum si a serviciilor de recuperare a sanatatii, in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate
Ordin 22 2003
pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind conditiile acordarii asistentei medicale spitalicesti, ingrijirilor la domiciliu, serviciilor medicale de urgenta si transport sanitar, precum si a serviciilor de recuperare a sanatatii, in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu