ORDIN
Nr. 559 din 9 iunie 2003
privind aprobarea Normelor metodologice de evaluare pentru acreditarea
furnizorilor de ingrijiri la domiciliu
ACT EMIS DE: MINISTERUL SANATATII SI FAMILIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 516 din 17 iulie 2003
Avand in vedere prevederile art. 3 alin. (1) lit. e), art. 30 lit. a) si
ale art. 37 alin. (1) si (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 150/2002
privind organizarea si functionarea sistemului de asigurari sociale de sanatate
si prevederile art. 4 alin. (1) din Hotararea Guvernului nr. 1.511/2002 pentru
aprobarea Contractului-cadru privind conditiile acordarii asistentei medicale
spitalicesti, ingrijirilor la domiciliu, serviciilor medicale de urgenta si
transport sanitar, precum si a serviciilor de recuperare a sanatatii, in cadrul
sistemului de asigurari sociale de sanatate,
vazand Referatul de aprobare al Directiei generale asistenta medicala si
programe nr. DB 5.330/2003,
in temeiul prevederilor Hotararii Guvernului nr. 22/2001 privind
organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii si Familiei, cu modificarile
si completarile ulterioare,
ministrul sanatatii si familiei emite urmatorul ordin:
Art. 1
Se aproba Normele metodologice de evaluare pentru acreditarea furnizorilor
de ingrijiri la domiciliu, prevazute in anexa care face parte integranta din
prezentul ordin.
Art. 2
Prevederile prezentului ordin se aplica furnizorilor de ingrijiri la
domiciliu, persoane fizice sau juridice, care stabilesc relatii contractuale cu
casele de asigurari de sanatate.
Art. 3
Directia generala asistenta medicala si programe din cadrul Ministerului
Sanatatii si Familiei, Directia acreditare furnizori si servicii medicale si
Directia norme contractuale si relatii cu furnizorii din cadrul Casei Nationale
de Asigurari de Sanatate vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 4
Prezentul ordin se va publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul sanatatii si familiei,
Daniela Bartos
ANEXA 1
NORME METODOLOGICE
de evaluare pentru acreditarea furnizorilor de ingrijiri la domiciliu
CAP. 1
Etapele procesului de acreditare
Art. 1
Acreditarea furnizorului de ingrijiri la domiciliu se face de catre
Subcomisia Nationala de Acreditare a Furnizorilor de Ingrijiri la Domiciliu,
denumita in continuare SCNAFID, pentru fiecare punct de lucru*1).
------------
*1) Prin punct de lucru se intelege locul unde se asigura respectarea
conditiilor prevazute la art. 7 lit. e), f) si g) din Normele privind
organizarea si functionarea ingrijirilor la domiciliu, precum si autorizarea
persoanelor juridice si fizice care acorda aceste servicii, aprobate prin
Ordinul ministrului sanatatii si familiei nr. 318/2003.
Art. 2
SCNAFID este infiintata in baza Deciziei presedintelui Casei Nationale de
Asigurari de Sanatate, a presedintelui Colegiului Medicilor din Romania, a presedintelui
Colegiului Farmacistilor din Romania si a presedintelui Ordinului Asistentilor
Medicali din Romania nr. 127/903/199/41/2003, ca parte a Comisiei Nationale de
Acreditare in Sistemul de Asigurari de Sanatate.
Art. 3
In vederea acreditarii sunt parcurse urmatoarele etape:
a) furnizorul de ingrijiri la domiciliu care doreste acreditarea face o
cerere, al carei model este prevazut in anexa nr. 1 la prezentele norme
metodologice, adresata SCNAFID, prin care furnizeaza date de structura si se
angajeaza sa permita accesul evaluatorilor in toate spatiile acestuia, precum
si la toate datele necesare acreditarii;
b) SCNAFID desemneaza prin dispozitii scrise, al caror model este prevazut
in anexa nr. 2 la prezentele norme metodologice, un numar de 2 evaluatori care
viziteaza punctul de lucru al furnizorului de ingrijiri la domiciliu pentru a
constata in ce masura acesta corespunde standardelor de acreditare stabilite de
SCNAFID;
c) rezultatul evaluarii este consemnat intr-un raport de evaluare, al carui
model este prevazut in anexa nr. 3 la prezentele norme metodologice, care are
atasata grila de scor corespondenta standardelor, completata de catre evaluator
conform scalei de evaluare prevazute in anexa nr. 4 la prezentele norme
metodologice, grila de scor care se depune la Directia acreditare furnizori si
servicii medicale din cadrul Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, denumita
in continuare CNAS;
d) Directia acreditare furnizori si servicii medicale din CNAS agrega
scorurile din grila de scor conform regulilor de agregare stabilite de SCNAFID
si intocmeste fisa de evaluare sintetica aprobata de SCNAFID;
e) fisa de evaluare sintetica (primita sub semnatura de la persoana care a
elaborat-o), avand anexata cererea de acreditare (al carei numar corespunde cu
numarul vizitei de evaluare, precum si cu cel al fisei de evaluare sintetica),
este luata in discutie de catre SCNAFID care emite certificatul de acreditare a
furnizorului de ingrijiri la domiciliu, al carui model este prevazut in anexa
nr. 5 la prezentele norme metodologice, certificatul de acreditare provizorie,
al carui model este prevazut in anexa nr. 6 la prezentele norme metodologice,
respectiv notificarea de neacreditare, al carei model este prevazut in anexa
nr. 7 la prezentele norme metodologice.
CAP. 2
Evaluarea punctului de lucru al furnizorului de ingrijiri la domiciliu
Art. 4
Persoanele desemnate sa evalueze punctul de lucru al furnizorului de
ingrijiri la domiciliu, denumite in continuare evaluatori, trebuie sa
indeplineasca obligatoriu urmatoarele cerinte:
a) sunt angajati ai Directiei acreditare furnizori si servicii medicale din
CNAS;
b) nu pot fi decat medici sau asistenti medicali;
c) au experienta de minimum 1 an de lucru in sistemul sanitar;
d) nu lucreaza si nu fac parte din conducerea unor furnizori de ingrijiri
la domiciliu;
e) se angajeaza in scris printr-o declaratie de compatibilitate, al carei
model este prevazut in anexa nr. 8 la prezentele norme metodologice, ca indeplinesc
conditiile mentionate mai sus si ca vor notifica orice situatie de
incompatibilitate pentru a se evita conflictele de interese;
f) evaluatorii sunt raspunzatori de evaluarea corecta si de pastrarea
confidentialitatii datelor, in caz contrar fiind pasibili de sanctiuni
disciplinare si administrative, la propunerea SCNAFID.
Art. 5
Evaluatorii primesc din partea SCNAFID unde s-a depus cererea de acreditare
de catre furnizorul de ingrijiri la domiciliu o dispozitie pentru vizita de
evaluare a furnizorului de ingrijiri la domiciliu respectiv (anexa nr. 2).
Art. 6
Vizita de evaluare a furnizorului de ingrijiri la domiciliu are urmatoarele
caracteristici:
a) se face dupa un program stabilit in prealabil cu furnizorul de ingrijiri
la domiciliu;
b) programarea vizitelor de evaluare se va face de preferinta in ordinea
depunerii cererilor sau astfel incat timpul de lucru al evaluatorilor sa fie
folosit cat mai eficient;
c) vizitele de evaluare au loc numai in zilele lucratoare;
d) evaluatorii sunt desemnati de catre directorul Directiei acreditare
furnizori si servicii medicale din CNAS;
e) evaluatorii au o copie de pe cererea de acreditare depusa de furnizorul
de ingrijiri la domiciliu si completeaza pe parcursul vizitei o grila de scor
corespondenta standardelor, conform scalei de evaluare;
f) reprezentantul legal al furnizorului de ingrijiri la domiciliu
contrasemneaza un raport de evaluare (anexa nr. 3), care are atasate grilele de
scor;
g) grilele de scor nu contin date de identificare directa a furnizorului de
ingrijiri la domiciliu (nume, adresa), ci numai un numar care este numarul
vizitei de evaluare;
h) Directia acreditare furnizori si servicii medicale din CNAS tine un
registru la care are acces numai directorul acesteia si in care sunt consemnate
cererile de acreditare, precum si numarul vizitei de evaluare aferente;
i) dupa vizita de evaluare, evaluatorul preda raportul de evaluare impreuna
cu grila de scor, sub semnatura, persoanei din cadrul Directiei acreditare
furnizori si servicii medicale din CNAS, desemnata pentru agregarea datelor.
CAP. 3
Elaborarea fisei de evaluare sintetica
Art. 7
Fisa de evaluare sintetica se alcatuieste prin agregarea datelor rezultate
in urma vizitei de evaluare.
Art. 8
Agregarea datelor se organizeaza la nivelul Directiei acreditare furnizori
si servicii medicale din CNAS.
Art. 9
Personalul care efectueaza agregarea datelor este desemnat de directorul
Directiei acreditare furnizori si servicii medicale din CNAS, este angajat cu
norma intreaga la CNAS si a declarat pe propria raspundere ca nu lucreaza si nu
face parte din conducerea unor furnizori de ingrijiri la domiciliu.
Art. 10
Personalul care efectueaza agregarea datelor este responsabil de
prelucrarea in conditii de confidentialitate a datelor primite de la evaluatori
sub semnatura. Persoana desemnata pentru agregarea datelor nu mai indeplineste
nici un fel de alte activitati in cadrul acreditarii furnizorilor de ingrijiri la
domiciliu.
Art. 11
Agregarea datelor se efectueaza conform regulilor de agregare aprobate de
SCNAFID si puse in aplicare de Directia acreditare furnizori si servicii
medicale din CNAS, in urma careia se intocmeste fisa de evaluare sintetica ce se
inainteaza sub semnatura SCNAFID.
Art. 12
Persoana care agrega datele va pastra fiecare agregare a datelor
corespunzatoare evaluarii unui furnizor de ingrijiri la domiciliu sub forma
unui fisier electronic avand ca element de identificare numarul vizitei de
evaluare, respectiv al fisei de evaluare sintetica; fisierele cu fiecare
agregare vor fi pastrate si pe suport hartie.
Art. 13
Agregarea datelor se face potrivit unui algoritm elaborat de Directia
acreditare furnizori si servicii medicale, respectandu-se cerintele prevazute
mai jos:
a) prelucrarea datelor se face in programul Excel;
b) pentru fiecare vizita de evaluare exista un fisier separat;
c) identificarea fiselor de evaluare se face dupa numarul vizitei, care
este singurul element de identificare;
d) personalul care face agregarea datelor este raspunzator pentru pastrarea
confidentialitatii datelor si a formatului de agregare, angajandu-se in acest
sens printr-o declaratie de compatibilitate (anexa nr. 8).
CAP. 4
Decizia de acreditare
Art. 14
Decizia de acreditare este ultima etapa a procesului de acreditare. Pe baza
acesteia SCNAFID emite certificatul de acreditare, certificatul de acreditare
provizorie, respectiv notificarea de neacreditare, dupa caz.
Art. 15
Decizia de acreditare se ia de catre SCNAFID in urma analizei fisei de
evaluare sintetica, conform regulilor prevazute la art. 16 - 30.
Art. 16
Punctul de lucru al furnizorului de ingrijiri la domiciliu se acrediteaza,
primind documentul aferent (anexa nr. 5), daca la toate grupele de standarde,
precum si la standardele independente din fisa de evaluare sintetica nota
obtinuta este maxima (5).
Art. 17
Punctul de lucru al furnizorului de ingrijiri la domiciliu se acrediteaza
provizoriu pe o perioada de 6 luni, daca a obtinut la toate standardele
independente nota maxima (5) si la fiecare din grupele de standarde (de la I la
IV) cel putin nota 4.
Art. 18
La primirea acreditarii provizorii reprezentantul legal al furnizorului de
ingrijiri la domiciliu poate solicita o noua vizita de evaluare la o data care
nu va depasi data de expirare a acreditarii provizorii, dar nu mai devreme de 3
luni.
Art. 19
Daca se constata in urma celei de a doua vizite de evaluare ca furnizorul
de ingrijiri la domiciliu nu a facut remedierile necesare pentru a satisface
standardele, in perioada de acreditare provizorie, punctul de lucru al
furnizorului de ingrijiri la domiciliu nu se acrediteaza.
Art. 20
Acreditarea provizorie nu poate fi urmata de o alta acreditare provizorie.
Art. 21
La reevaluarea unui punct de lucru al furnizorului de ingrijiri la
domiciliu in perioada de acreditare provizorie, daca se constata ca punctul de
lucru al furnizorului de ingrijiri la domiciliu nu indeplineste conditiile de
acreditare, acreditarea inceteaza cu data zilei urmatoare emiterii notificarii
de neacreditare.
Art. 22
Punctul de lucru al furnizorului de ingrijiri la domiciliu nu se
acrediteaza in oricare dintre urmatoarele situatii:
a) daca punctul de lucru al furnizorului de ingrijiri la domiciliu nu a
obtinut la toate standardele independente nota maxima (5);
b) daca punctul de lucru al furnizorului de ingrijiri la domiciliu a
obtinut la toate standardele independente nota maxima (5), dar nu a obtinut cel
putin nota 4 la fiecare dintre celelalte grupe de standarde (I - IV).
Art. 23
In cazul in care punctul de lucru al furnizorului de ingrijiri la domiciliu
nu se acrediteaza, acesta primeste o notificare scrisa (anexa nr. 7) din partea
SCNAFID prin care se comunica motivele neacreditarii (standardele
neindeplinite), precum si faptul ca furnizorul de ingrijiri la domiciliu nu
poate face o noua cerere de acreditare pentru acest punct de lucru mai devreme
de 3 luni de la data notificarii neacreditarii.
Art. 24
Atat deciziile de acreditare, cat si notificarile de neacreditare se
comunica in scris, in aceeasi zi, serviciului contractare al casei de asigurari
de sanatate judetene cu care are contract furnizorul de ingrijiri la domiciliu
pentru acel punct de lucru. Notificarea de neacreditare se aduce la cunostinta
furnizorului de ingrijiri la domiciliu prin fax si prin scrisoare recomandata.
Art. 25
Acreditarile, acreditarile provizorii si notificarile de neacreditare emise
de SCNAFID sunt valabile din ziua urmatoare datei emiterii acestora si anuleaza
acreditarea curenta sau acreditarea provizorie curenta, emise pentru furnizorul
respectiv, dupa caz.
Art. 26
In vederea luarii deciziei de acreditare, SCNAFID urmeaza procedura de mai
jos:
a) ia in discutie fisa de evaluare sintetica care nu are elemente directe
de identificare a furnizorului de ingrijiri la domiciliu si pe baza ei emite
certificatul de acreditare, certificatul de acreditare provizorie, respectiv
notificarea de neacreditare, dupa caz;
b) identifica furnizorul de ingrijiri la domiciliu pentru care se
elibereaza certificatul de acreditare, certificatul de acreditare provizorie,
respectiv notificarea de neacreditare, dupa caz.
Art. 27
Acreditarea se acorda pentru o perioada de maximum 2 ani fara a depasi
termenul de valabilitate a unui document in baza caruia s-a facut acreditarea.
Art. 28
Acreditarea provizorie se acorda pentru o perioada de maximum 6 luni fara a
depasi termenul de valabilitate a unui document in baza caruia s-a facut
acreditarea.
Art. 29
In situatia in care exista o sesizare scrisa catre SCNAFID prin care se
semnaleaza ca cel putin unul dintre standardele de acreditare nu mai este
indeplinit de catre punctul de lucru al furnizorului de ingrijiri la domiciliu,
se face o verificare de catre SCNAFID (printr-o vizita de evaluare, in termen
de 7 zile lucratoare), desemnandu-se alti evaluatori decat cei care au efectuat
evaluarea initiala. Anonimele nu se iau in considerare. In urma noii evaluari
se emite o noua decizie de acreditare, acreditare provizorie sau notificare de
neacreditare, care corespunde situatiei prezente. Refuzul furnizorului de
ingrijiri la domiciliu de a primi vizita de evaluare in situatia mentionata mai
sus duce la emiterea unei notificari de neacreditare de catre SCNAFID.
Art. 30
SCNAFID pastreaza un dosar pentru fiecare furnizor de ingrijiri la
domiciliu care a solicitat acreditarea si care contine urmatoarele documente:
a) cerere;
b) dispozitie pentru vizita de evaluare;
c) raport de evaluare;
d) grila de scor;
e) fisa de evaluare sintetica;
f) copie de pe autorizatia de functionare eliberata de Ministerul Sanatatii
si Familiei;
g) copie de pe certificatul de acreditare, certificatul de acreditare
provizorie sau notificarea de neacreditare, dupa caz.
Art. 31
Casele de asigurari de sanatate judetene pot incheia contracte de furnizare
de ingrijiri la domiciliu numai pentru punctele de lucru acreditate ale
respectivului furnizor de ingrijiri la domiciliu; contractul de furnizare de
ingrijiri la domiciliu nu poate depasi durata acreditarii.
CAP. 5
Procedura de contestare
Art. 32
Furnizorii de ingrijiri la domiciliu pot contesta acreditarea provizorie
sau notificarea de neacreditare emisa de SCNAFID la Comisia Nationala de
Acreditare in Sistemul de Asigurari de Sanatate. Contestatiile trimise de
furnizorii de ingrijiri la domiciliu la Comisia Nationala de Acreditare in Sistemul
de Asigurari de Sanatate vor fi insotite de o copie a acreditarii provizorii,
respectiv a notificarii de neacreditare.
Art. 33
Comisia Nationala de Acreditare in Sistemul de Asigurari de Sanatate va lua
o decizie ce va fi comunicata furnizorului de ingrijiri la domiciliu, SCNAFID
si casei de asigurari de sanatate judetene in termen de 30 de zile
calendaristice de la depunerea contestatiei; in acest interval Comisia
Nationala de Acreditare in Sistemul de Asigurari de Sanatate ia toate masurile
in vederea solutionarii contestatiei, inclusiv prin investigatii la fata
locului.
ANEXA 1
la normele metodologice
Domnule presedinte,
Subsemnatul ........................., reprezentant legal al furnizorului
de ingrijiri la domiciliu ................................., adresa:
localitatea ...................., str. .................. nr. ..., judetul
................, telefon .............., cod fiscal/CNP ....................,
solicit acreditarea punctului de lucru ..................., adresa: localitatea
..................., str. .................. nr. ..., judetul
...................., pentru a intra in relatie contractuala cu Casa de
Asigurari de Sanatate a Judetului ............ .
Declar prin prezenta ca punctul de lucru ............................... al
furnizorului de ingrijiri la domiciliu ................................. acorda
servicii de ingrijire la domiciliu in mod nediscriminatoriu.
Ma oblig prin prezenta sa furnizez evaluatorului desemnat de Subcomisia
Nationala de Acreditare a Furnizorilor de Ingrijiri la Domiciliu informatiile
si documentele necesare evaluarii, precum si acces liber in spatiile acestui
punct de lucru.
Punctul de lucru al furnizorului de ingrijiri la domiciliu este condus de
......................, care se legitimeaza cu BI/CI seria .... nr.
............ si are contractul de munca nr. ..................... .
La punctul de lucru al furnizorului de ingrijiri la domiciliu lucreaza
urmatoarele persoane:
................, in functia de ............... conform C.M. nr.
...........
................, in functia de ............... conform C.M. nr.
...........
................, in functia de ............... conform C.M. nr.
...........
................, in functia de ............... conform C.M. nr.
...........
................, in functia de ............... conform C.M. nr.
...........
................, in functia de ............... conform C.M. nr.
...........
................, in functia de ............... conform C.M. nr.
...........
................, in functia de ............... conform C.M. nr.
...........
................, in functia de ............... conform C.M. nr.
...........
................, in functia de ............... conform C.M. nr.
...........
................, in functia de ............... conform C.M. nr.
...........
Data ............... Semnatura ................
Domnului presedinte al Subcomisiei Nationale de Acreditare a Furnizorilor
de Ingrijiri la Domiciliu
NOTA:
Spatiile punctate se completeaza cu majuscule, iar spatiile libere se
bareaza.
ANEXA 2
la normele metodologice
Nr. ................
Data ...............
SUBCOMISIA NATIONALA DE ACREDITARE A FURNIZORILOR DE INGRIJIRI LA DOMICILIU
DISPOZITIE
pentru vizita de evaluare a punctului de lucru al furnizorului de ingrijiri la
domiciliu
Se numeste domnul/doamna ........................................, care se
legitimeaza cu BI/CI seria ..... nr. ............, precum si domnul/doamna
........................., care se legitimeaza cu BI/CI seria .... nr.
........, pentru a efectua vizita de evaluare nr. ......................... la
punctul de lucru .............................. al furnizorului de ingrijiri la
domiciliu ................................................, punct de lucru cu
adresa .......................................................................,
la data ................... . A primit in acest scop grila de scor nr.
.............. .
Presedinte,
....................
Am luat la cunostinta.
Evaluator,
......................
Am luat la cunostinta.
Evaluator,
......................
ANEXA 3
la normele metodologice
SUBCOMISIA NATIONALA DE ACREDITARE A FURNIZORILOR DE INGRIJIRI LA DOMICILIU
RAPORT DE EVALUARE
Subsemnatul/subsemnata .......................................... si subsemnatul/subsemnata
.........................................., evaluatori desemnati de Subcomisia
Nationala de Acreditare a Furnizorilor de Ingrijiri la Domiciliu, prin
dispozitia de evaluare nr. .........., sa efectueze vizita de evaluare nr.
.......... la punctul de lucru ................................... al
furnizorului de ingrijiri la domiciliu ...................................., am
efectuat aceasta vizita la adresa indicata la data ..................... si am
completat grila de scor nr. .........., aferenta dispozitiei pentru vizita de
evaluare. Evaluarea a fost efectuata in prezenta reprezentantului legal,
domnul/doamna .........................................., iar rezultatele
acesteia sunt consemnate in grila de scor nr. ....................., atasata la
prezentul raport.
Reprezentantul legal ...................... al furnizorului de ingrijiri la
domiciliu ...........................
Semnatura .......................
Stampila furnizorului de ingrijiri la domiciliu
Evaluator,
.................
Semnatura
.................
Evaluator,
.................
Semnatura
.................
Data .................
ANEXA 4
la normele metodologice
SCALA DE EVALUARE
pentru acreditarea punctelor de lucru ale furnizorilor de ingrijiri la
domiciliu
_____________________________________________
| Cod | Caracter | Interpretare | Scor |
|_____|_____________|__________________|______|
| L | Logica | da/nu | 5/1 |
|_____|_____________|__________________|______|
| C | Cantitativa | 90 - 100% | 5 |
| | |__________________|______|
| | | 80 - 89% | 4 |
| | |__________________|______|
| | | 70 - 79% | 3 |
| | |__________________|______|
| | | 60 - 69% | 2 |
| | |__________________|______|
| | | mai putin de 60% | 1 |
|_____|_____________|__________________|______|
ANEXA 5
la normele metodologice
SUBCOMISIA NATIONALA DE ACREDITARE A FURNIZORILOR DE INGRIJIRI LA DOMICILIU
CERTIFICAT DE ACREDITARE
Punctul de lucru ............................. al furnizorului de ingrijiri
la domiciliu .................................., cu adresa: judetul (sectorul)
.........................., localitatea ...................................,
str. ............................ nr. .........., cu Autorizatia de functionare
nr. .......... din ................, emisa de ...............................,
este acreditat pana la data de ........................... .
Data ...................
Presedinte,
..........................
ANEXA 6
la normele metodologice
SUBCOMISIA NATIONALA DE ACREDITARE A FURNIZORILOR DE INGRIJIRI LA DOMICILIU
CERTIFICAT DE ACREDITARE PROVIZORIE
Punctul de lucru ............................. al furnizorului de ingrijiri
la domiciliu ........................................, cu adresa: judetul
(sectorul) ....................., localitatea ................................,
str. ........................... nr. .........., cu Autorizatia de functionare
nr. .......... din ................, emisa de ................................,
este acreditat provizoriu pana la data de ........................... .
Data ...................
Presedinte,
..........................
ANEXA 7
la normele metodologice
SUBCOMISIA NATIONALA DE ACREDITARE A FURNIZORILOR DE INGRIJIRI LA DOMICILIU
NOTIFICARE DE NEACREDITARE
Subcomisia Nationala de Acreditare a Furnizorilor de Ingrijiri la Domiciliu
a analizat fisa de evaluare sintetica aferenta vizitei de evaluare nr. ...............,
intocmita in urma vizitei de evaluare efectuate la data de ..................
la punctul de lucru .........................., cu adresa
....................................., al furnizorului de ingrijiri la
domiciliu ....................., avandu-l ca reprezentant legal pe
....................... si ca .............................. pe
.........................., si a hotarat sa emita prezenta notificare de
neacreditare pentru ca punctul de lucru ................................. nu a
indeplinit in masura adecvata standardele pentru acreditare dupa cum
urmeaza*1):
............................................................................
............................................................................
............................................................................
............................................................................
Prezenta notificare de neacreditare se aduce la cunostinta furnizorului de
ingrijiri la domiciliu prin scrisoare recomandata si casei de asigurari de
sanatate printr-o adresa. Furnizorul de ingrijiri la domiciliu poate face
contestatie impotriva prezentei notificari de neacreditare la SCNAFID,
mentionand motivele pentru care nu este de acord cu prezenta notificare. Furnizorul
de ingrijiri la domiciliu poate face cerere de acreditare dupa 90 de zile de la
emiterea prezentei notificari de neacreditare.
Presedintele Subcomisiei Nationale de Acreditare
a Furnizorilor de Ingrijiri la Domiciliu,
.................................................
Data ....................
------------
*1) Se mentioneaza standardele sau grupele de standarde neindeplinite de
punctul de lucru al furnizorului de ingrijiri la domiciliu.
ANEXA 8
la normele metodologice
SUBCOMISIA NATIONALA DE ACREDITARE A FURNIZORILOR DE INGRIJIRI LA DOMICILIU
DECLARATIE DE COMPATIBILITATE
Subsemnatul ....................................., angajat al Directiei
acreditare furnizori si servicii medicale din cadrul Casei Nationale de
Asigurari de Sanatate, propus ca evaluator pentru acreditarea furnizorilor de
ingrijiri la domiciliu, declar ca nu am rude sau afini care au parti sociale
sau lucreaza ori fac parte din conducerea unor furnizori de ingrijiri la
domiciliu, distribuitori/producatori de medicamente si materiale sanitare si,
de asemenea, ca nici eu nu am parti sociale, nu lucrez, nu fac parte din
conducerea unor furnizori de ingrijiri la domiciliu, distribuitori/producatori
de medicamente si materiale sanitare. Ma oblig sa solicit incetarea calitatii
de evaluator pentru acreditarea furnizorilor de ingrijiri la domiciliu in cazul
in care conditiile de mai sus nu mai sunt satisfacute.
.......................