HOTARARE Nr. 166 din 25 martie 1998
pentru aprobarea Normelor metodologice privind constituirea si utilizarea
Fondului special pentru promovarea si dezvoltarea turismului
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 130 din 30 martie 1998
In temeiul art. 9 din Ordonanta Guvernului nr. 8/1998 privind constituirea
Fondului special pentru promovarea si dezvoltarea turismului,
Guvernul Romaniei hotaraste:
ARTICOL UNIC
Se aproba Normele metodologice privind constituirea si utilizarea Fondului
special pentru promovarea si dezvoltarea turismului, prevazute in anexa care
face parte integranta din prezenta hotarare.
PRIM-MINISTRU
VICTOR CIORBEA
Contrasemneaza:
Ministrul turismului,
Akos Birtalan
Ministrul finantelor,
Daniel Daianu
ANEXA 1
NORME METODOLOGICE
privind constituirea si utilizarea Fondului special pentru promovarea si
dezvoltarea turismului
CAP. 1
Definitii
Art. 1
In sensul prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 8/1998 privind
constituirea Fondului special pentru promovarea si dezvoltarea turismului, se
definesc urmatorii termeni:
a) Agenti economici detinatori de capacitati de cazare reprezinta
persoanele fizice si juridice care au in proprietate sau administreaza
structuri de primire turistice cu functiuni de cazare clasificate, indiferent
de forma de proprietate.
Agenti economici detinatori de capacitati de cazare pot fi: societati
comerciale, regii autonome, societati nationale, organizatii sindicale, unitati
cooperatiste, alte institutii centrale si locale.
Prin structura de primire turistica clasificata se intelege: hotel, motel,
vila, pensiune turistica, pensiune agroturistica, cabana, camping, sat de
vacanta, ponton plutitor, nave fluviale si maritime, care dispun de spatii de
cazare, si este clasificata conform legislatiei in vigoare.
b) Venit incasat de agentii economici detinatori de capacitati de cazare
pentru servicii turistice, inclusiv cele de alimentatie publica, reprezinta
sumele incasate de prestator pentru serviciile turistice oferite in pachet pe
baza de bilet.
c) Venit propriu incasat sub forma de comision de agentia de turism
reprezinta diferenta dintre pretul/tariful total, inclusiv taxa pe valoarea
adaugata, platit de clienti agentiilor de turism, si pretul, inclusiv taxa pe
valoarea adaugata, facturat de prestatorii serviciilor turistice, din care se
exclude taxa pe valoarea adaugata aferenta comisionului, prin aplicarea cotei
de taxa pe valoarea adaugata recalculata.
d) Pachetul reprezinta o combinatie prestabilita, formata din cazare si
servicii de alimentatie publica pentru turisti, la care se pot adauga si alte
servicii turistice elementare, oferite la un tarif global pe baza de bilet, de
catre agentia de turism.
Sunt considerate servicii elementare urmatoarele:
- transport pentru turisti;
- alte servicii turistice: agrement, ghizi, translatori, inchirierea de
autoturisme, de spatii pentru congrese, centre de presa si afaceri, receptii si
banchete, club etc.
e) Biletul reprezinta documentul emis de agentia de turism din tara sau din
strainatate, prin intermediul caruia este vandut turistului pachetul de
servicii turistice.
Biletul va cuprinde obligatoriu urmatoarele elemente:
- datele de identificare a emitentului, inclusiv numarul de autorizare si
codul fiscal;
- denumirea prestatorului de servicii;
- beneficiarul serviciilor;
- componentele pachetului de servicii, nominalizarea serviciilor turistice
elementare.
Biletele pot fi:
- de odihna;
- de tratament;
- de odihna si tratament.
f) Programul reprezinta:
- Programul anual de marketing si promovare;
- Programul anual de dezvoltare a produselor turistice.
Acestea sunt un ansamblu de actiuni si obiective cuprinse in strategia de
dezvoltare a turismului, care se deruleaza pe perioada unui an calendaristic.
g) Proiectul reprezinta:
- o componenta, una sau mai multe actiuni, a Programului anual de marketing
si promovare sau a Programului anual de dezvoltare a produselor turistice;
- o propunere de proiecte acceptate de Ministerul Turismului, in cazul in
care sunt initiate de solicitantul finantarii.
CAP. 2
Bugetul Fondului special pentru promovarea si dezvoltarea turismului
Art. 2
Fondul special pentru promovarea si dezvoltarea turismului se constituie si
se gestioneaza de catre Ministerul Turismului, in conditiile prevazute de
Ordonanta Guvernului nr. 8/1998 si potrivit bugetului aprobat ca anexa la
bugetul de stat.
Acest fond se constituie din sursele prevazute la art. 3 din Ordonanta
Guvernului nr. 8/1998.
Art. 3
Ministerul Turismului, pe baza Programului anual de dezvoltare a produselor
turistice si a Programului anual de marketing si promovare aprobate de Guvern,
elaboreaza bugetul Fondului special pentru promovarea si dezvoltarea
turismului, la termenele si in conditiile stabilite prin norme de catre
Ministerul Finantelor.
Art. 4
In structura bugetului se cuprind:
- veniturile stabilite de reglementarile in vigoare, care reprezinta surse
de constituire a Fondului special pentru promovarea si dezvoltarea turismului;
- cheltuielile ce se inscriu pe subdiviziunile clasificatiei Fondului
special pentru promovarea si dezvoltarea turismului si se fundamenteaza pe
elementele prevazute in programele mentionate mai sus.
Art. 5
La elaborarea programelor anuale se au in vedere obiectivele stabilite de
Ministerul Turismului prin Strategia de dezvoltare a turismului pe termen mediu
si lung, cat si prioritatile identificate cu ministerele interesate si
autoritatile locale, urmarindu-se:
- cresterea calitatii serviciilor turistice;
- crearea de noi locuri de munca in turism;
- cresterea veniturilor valutare din turism;
- crearea sau reabilitarea de programe turistice reprezentative pentru
Romania;
- sprijinirea dezvoltarii locale si regionale;
- stimularea parteneriatului in domeniu;
- cresterea eficientei utilizarii resurselor.
Art. 6
Programul anual de marketing si promovare se elaboreaza de catre Oficiul de
Promovare a Turismului, in colaborare cu asociatiile profesionale din turism si
cu autoritatile locale, si se avizeaza de catre Ministerul Turismului.
Programul anual de dezvoltare a produselor turistice se elaboreaza de catre
Ministerul Turismului, in colaborare cu asociatiile profesionale din turism, cu
autoritatile locale, si se aproba prin hotarare a Guvernului, impreuna cu
Programul anual de marketing si promovare.
Propunerile consiliilor locale, ale agentilor economici, ale asociatiilor
si/sau fundatiilor al caror scop il constituie promovarea si/sau dezvoltarea
turismului, ale persoanelor fizice se vor transmite Ministerului Turismului
pana la data de 31 martie a anului anterior celui pentru care se elaboreaza
proiectul legii bugetului de stat.
Art. 7
Dupa aprobarea prin lege a bugetului Fondului special pentru promovarea si
dezvoltarea turismului, Ministerul Turismului procedeaza la repartizarea
cheltuielilor pe baza bugetelor de venituri si cheltuieli aprobate pentru:
a) cheltuielile care se efectueaza la nivelul Ministerului Turismului
conform Programului anual de dezvoltare a produselor turistice;
b) Oficiul de Promovare a Turismului;
c) Oficiul de Autorizare si Control in Turism.
Cheltuielile se stabilesc in functie de Programul anual de dezvoltare a
produselor turistice si de Programul anual de marketing si promovare si privesc
actiunile si destinatiile mentionate la art. 8 din Ordonanta Guvernului nr.
8/1998.
Art. 8
Bugetele se intocmesc pe structura bugetului Fondului special pentru
promovarea si dezvoltarea turismului, aprobat prin lege, si se aproba, cu
repartizare pe trimestre, de catre ordonatorul principal de credite.
Executia incepe o data cu aprobarea si primirea bugetelor de venituri si
cheltuieli.
In cazul in care bugetul Fondului special pentru promovarea si dezvoltarea
turismului nu a fost aprobat pana la incheierea exercitiului bugetar, se
aplica aceeasi procedura ca si la bugetul de stat, respectiv cheltuielile se
efectueaza potrivit bugetului din anul precedent.
CAP. 3
Executia bugetului Fondului special pentru promovarea si dezvoltarea
turismului
Art. 9
Pe baza bugetului aprobat prin lege, Ministerul Turismului constituie si
gestioneaza Fondul special pentru promovarea si dezvoltarea turismului in
conditiile prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 8/1998.
Art. 10
Executia bugetului Fondului special pentru promovarea si dezvoltarea
turismului se deruleaza prin contul 64.93.001.22 "Disponibil din Fondul
special pentru promovarea si dezvoltarea turismului", deschis la Sucursala
municipiului Bucuresti a Bancii Comerciale Romane - S.A., pe seama:
a) Ministerului Turismului, in care se evidentiaza veniturile incasate
pentru constituirea Fondului special pentru promovarea si dezvoltarea
turismului, precum si platile dispuse de ordonatorul principal de credite;
b) Oficiului de Promovare a Turismului si Oficiului de Autorizare si
Control in Turism, in care se inregistreaza sumele alocate de Ministerul
Turismului pentru finantarea cheltuielilor si platilor dispuse de ordonatorii
tertiari de credite.
Art. 11
Agentii economici prevazuti la art. 3 lit. a) din Ordonanta Guvernului nr.
8/1998 au obligatia sa calculeze si sa vireze la Fondul special pentru
promovarea si dezvoltarea turismului contributia pentru turism in cota de 3%
asupra veniturilor incasate din sursele definite la art. 1 lit. b) si c) din
prezentele norme metodologice, chiar daca acestia sunt scutiti de plata taxei
pe valoarea adaugata, conform art. 6 lit. A k) 9 din Ordonanta Guvernului nr.
3/1992, republicata, cu modificarile ulterioare.
Contributia pentru turism de 3% se calculeaza prin aplicarea cotei
recalculate asupra:
- veniturilor incasate de catre agentii economici detinatori de capacitate
de cazare pentru servicii turistice, inclusiv cele de alimentatie publica;
- veniturilor proprii incasate sub forma de comision de catre agentia de
turism, realizate din activitatea turistica.
Recalcularea rezulta din:
(venit incasat - T.V.A.) x 3/103.
Se excepteaza de la plata contributiei pentru turism de 3%, agentii
economici care presteaza serviciile turistice pe baza de bilete de tratament,
care cuprind, cumulat, cazare, masa si tratament, eliberate de Ministerul
Muncii si Protectiei Sociale si de agentiile de turism, pe baza de recomandari
medicale de specialitate.
Se excepteaza de la plata contributiei pentru turism de 3% si agentii
economici care presteaza servicii turistice in pensiuni turistice si pensiuni
agroturistice din mediul rural, in cazul in care nu sunt platitori de taxa pe
valoarea adaugata.
Art. 12
Sumele datorate de catre agentii economici se vireaza la Fondul special
pentru promovarea si dezvoltarea turismului, astfel:
- lunar, pana la data de 25 a lunii urmatoare celei pentru care au fost
stabilite, pentru contributia de 3% aferenta veniturilor incasate conform art.
3 lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 8/1998;
- lunar, in ultima zi lucratoare, pentru veniturile incasate conform art. 3
lit. b) din Ordonanta Guvernului nr. 8/1998;
- trimestrial, pana la data de 25 a lunii urmatoare incheierii
trimestrului, pentru veniturile datorate conform art. 3 lit. c) din Ordonanta
Guvernului nr. 8/1998.
Agentii economici vireaza sumele datorate, la termenele prevazute la alin.
1, cu ordin de plata tip "trezoreria statului", in contul
Ministerului Turismului cod 64.93.001.22 "Disponibil din Fondul special
pentru promovarea si dezvoltarea turismului", deschis la Sucursala
municipiului Bucuresti a Bancii Comerciale Romane - S.A.
In ordinul de plata agentii economici vor mentiona expres: "Reprezinta
contributia pentru turism de 3% aferenta lunii ....... 199 ... pentru
veniturile incasate, in suma de .... mii lei".
Platitorii prevazuti la art. 3 lit. b) si c) din Ordonanta Guvernului nr.
8/1998 vor mentiona expres in ordinul de plata: "Reprezinta veniturile
incasate in perioada ......... 199 ......, in suma de ........ mii lei".
In cazul neachitarii la termen a sumelor datorate conform art. 3 lit. a)
din Ordonanta Guvernului nr. 8/1998 agentii economici nu beneficiaza de cota
redusa de taxa pe valoarea adaugata si vor vira la bugetul de stat diferenta de
taxa datorata prin aplicarea cotei normale de taxa pe valoarea adaugata, precum
si o suma egala cu aceasta, conform Legii nr. 87/1994.
Pentru diferenta de taxa pe valoarea adaugata ca urmare a aplicarii cotei
normale de taxa pe valoarea adaugata se vor calcula majorari de intarziere
conform legislatiei fiscale.
Art. 13
In baza prevederilor art. 3 din Ordonanta Guvernului nr. 8/1998, platitori
ai Fondului special pentru promovarea si dezvoltarea turismului, care pot
beneficia de practicarea cotei reduse de taxa pe valoarea adaugata in
conditiile stabilite de ordonanta, sunt: agentii economici detinatori de
capacitati de cazare si agentiile de turism, indiferent de forma de
proprietate, care sunt inregistrati ca platitori de taxa pe valoarea adaugata.
Unitatile de alimentatie publica pot beneficia de cota redusa de taxa pe
valoarea adaugata, daca indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:
- dispun de spatii de cazare clasificate;
- cel putin 50% din veniturile realizate sunt aferente serviciilor de
cazare.
Art. 14
Baza de impozitare pentru calculul taxei pe valoarea adaugata este:
a) in cazul agentilor economici detinatori de capacitati de cazare, venitul
incasat pentru servicii turistice, inclusiv cele de alimentatie publica oferite
in pachet pe baza de bilet, din care nu se exclude contributia pentru turism de
3%;
b) pentru agentiile de turism, venitul propriu incasat sub forma de
comision, din care nu se exclude contributia pentru turism de 3% .
Justificarea practicarii cotei reduse de taxa pe valoarea adaugata se
efectueaza cu urmatoarele documente:
- biletul emis de agentiile de turism;
- documentul care atesta achitarea contributiei pentru turism de 3%;
- extrasul de cont in care se reflecta virarea sumei reprezentand
contributia pentru turism.
Art. 15
Cheltuielile aprobate prin bugetele de venituri si cheltuieli reprezinta
limita maxima care nu poate fi depasita.
Modificarile in cursul executiei bugetare ale prevederilor de cheltuieli in
bugetul Fondului special pentru promovarea si dezvoltarea turismului se
efectueaza in conditiile art. 29 alin. (4) din Legea nr. 72/1996 privind
finantele publice.
Pentru cheltuielile angajate si efectuate din Fondul special pentru
promovarea si dezvoltarea turismului, ministrul turismului indeplineste
atributiile ordonatorului principal de credite, iar conducatorul Oficiului de
Promovare a Turismului si al Oficiului de Autorizare si Control in Turism, pe
cele ale ordonatorilor tertiari de credite, prevazute de Legea nr. 72/1996
privind finantele publice.
Art. 16
Cheltuielile din Fondul special pentru promovarea si dezvoltarea turismului
se efectueaza pe subdiviziunile clasificatiei acestui fond, pe baza
documentelor justificative intocmite pentru actiunile si destinatiile prevazute
la art. 7 si 8 din Ordonanta Guvernului nr. 8/1998, aprobate de catre
ordonatorul de credite si vizate pentru controlul financiar preventiv.
Art. 17
In vederea efectuarii cheltuielilor aprobate prin buget, Oficiul de
Promovare a Turismului si Oficiul de Autorizare si Control in Turism prezinta
Ministerului Turismului cereri fundamentate de alocare de sume din Fondul
special pentru promovarea si dezvoltarea turismului, din care sa rezulte:
cheltuielile aprobate in buget, necesarul de cheltuieli pentru luna respectiva,
categoriile principalelor cheltuieli care urmeaza a fi efectuate, disponibilul
din cont etc., conform modelului din anexa nr. 1.
Dupa analiza, verificare si aprobare de catre ordonatorul principal de
credite, suma se vireaza in limita creditelor aprobate prin buget si a
disponibilului aflat in Fondul special pentru promovarea si dezvoltarea
turismului, din contul de disponibil al Ministerului Turismului in contul de
disponibil al oficiului respectiv.
Art. 18
Cheltuielile pentru actiunile si proiectele cuprinse in programele anuale
si cele pentru investitii se angajeaza pe baza de licitatii, potrivit
reglementarilor in vigoare pentru achizitii publice de bunuri si servicii.
Finantarea investitiilor din Fondul special pentru promovarea si
dezvoltarea turismului se efectueaza potrivit normelor metodologice aprobate
prin Ordinul ministrului finantelor nr. 2.487/1996, modificat si completat prin
Ordinul ministrului finantelor nr. 1.169/1997.
Art. 19
Din Fondul special pentru promovarea si dezvoltarea turismului se poate
solicita finantare pentru realizarea de proiecte de catre:
a) persoanele juridice romane, indiferent de forma de proprietate si de
organizare, care au in obiectul lor de activitate si turism, ori al caror scop
il constituie promovarea si/sau dezvoltarea turismului;
b) persoanele fizice, cetateni romani, autorizate in turism, conform legii,
inclusiv asociatiile familiale.
Nu pot fi finantate proiecte propuse de persoane fizice si persoane
juridice romane, autorizate conform legii, care se afla intr-una dintre
urmatoarele situatii:
a) sunt declarate, conform legii, in incapacitate de plata;
b) au platile/conturile blocate conform unei hotarari judecatoresti
definitive;
c) nu au achitat la termen contributia pentru turism de 3% la Fondul
special pentru promovarea si dezvoltarea turismului, in cazul in care o
datorau;
d) au restante de cel putin 90 de zile la bugetul de stat, bugetul
asigurarilor sociale de stat, bugetele locale si la fondurile speciale.
De asemenea, nu pot fi finantate proiecte propuse de persoane fizice care:
a) se fac vinovate de declaratii false cu privire la situatia lor
economica;
b) au incalcat cu buna stiinta prevederile unui alt contract finantat din
fonduri publice;
c) au fost condamnate pentru: abuz de incredere, gestiune frauduloasa,
inselaciune, delapidare, dare sau luare de mita, marturie mincinoasa, fals, uz
de fals, deturnare de fonduri.
Persoanele fizice sau persoanele juridice care solicita finantarea din
Fondul special pentru promovarea si dezvoltarea turismului au obligatia de a da
o declaratie pe propria raspundere, conform modelului din anexa nr. 2.
Art. 20
Criteriile specifice de selectionare a proiectelor si conditiile generale
pe baza carora se aloca sume din Fondul special pentru promovarea si
dezvoltarea turismului vor fi stabilite prin caietele de sarcini de persoana
juridica achizitoare.
Art. 21
Ministerul Turismului poate aloca din Fondul special pentru promovarea si
dezvoltarea turismului sume pentru cofinantarea proiectelor, in limita a 50%
din valoarea acestora si a plafoanelor aprobate prin programele anuale.
In cazuri temeinic justificate, pentru activitati de promovare, cota de
finantare poate fi marita cu aprobarea ordonatorului principal de credite.
Art. 22
Creditele pentru investitii in turism se acorda castigatorului licitatiei,
printr-o banca comerciala cu care Ministerul Turismului a incheiat conventia,
in care sunt cuprinse modalitatile si raspunderile privind derularea creditelor
respective.
Art. 23
Operatiunile de incasari si plati privind executia bugetului Fondului
special pentru promovarea si dezvoltarea turismului se inregistreaza in
contabilitatea Ministerului Turismului si a agentilor economici, conform anexei
nr. 3.
CAP. 4
Controlul constituirii si utilizarii Fondului special pentru promovarea si
dezvoltarea turismului
Art. 24
Controlul constituirii Fondului special pentru promovarea si dezvoltarea
turismului se realizeaza de catre Oficiul de Autorizare si Control in Turism si
de alte persoane de specialitate, imputernicite de ministrul turismului, in
baza unei delegatii emise special in acest scop.
Art. 25
In cadrul actiunii de control se vor verifica, in principal, urmatoarele
aspecte:
a) determinarea corecta a bazei de calcul si a valorii contributiei pentru
turism de 3% din sumele incasate;
b) virarea integrala si in termen, la Fondul special pentru promovarea si
dezvoltarea turismului, a sumei datorate;
c) reflectarea corecta in contabilitate a sumelor datorate si virate la
Fondul special pentru promovarea si dezvoltarea turismului.
Pentru neplata in termen a contributiei pentru turism de 3%, datorata de
agentii economici, se aplica prevederile Ordonantei Guvernului nr. 11/1996
privind executarea creantelor bugetare, aprobata si modificata prin Legea nr.
108/1996, cu modificarile ulterioare.
Art. 26
Controlul utilizarii Fondului special pentru promovarea si dezvoltarea
turismului se face de catre institutiile abilitate, conform legislatiei in
vigoare.
Art. 27
Monitorizarea proiectelor finantate din Fondul special pentru promovarea si
dezvoltarea turismului se face de catre comisii numite prin ordin al
ministrului turismului urmarindu-se realizarea contractelor incheiate.
In aceste comisii vor fi atrasi reprezentanti ai asociatiilor profesionale
din turism si alti experti din domeniu.
Art. 28
Anexele nr. 1 - 3 fac parte integranta din prezentele norme metodologice.
ANEXA 1
MINISTERUL TURISMULUI
O.P.T. - O.A.C.T.
Aprobat
Ministrul turismului
CERERE JUSTIFICATIVA
privind sumele necesare din Fondul special pentru promovarea si dezvoltarea
turismului
----------------------------------------------------------------------------
Nr.
crt. Explicatii Suma
----------------------------------------------------------------------------
1. Buget alocat pe an
2. Buget repartizat, cumulat pana la finele lunii pentru care
se face solicitarea
3. Sumele cumulate de la inceputul anului, alocate pana la
finele lunii precedente in care se face solicitarea
4. Cheltuieli - total
5. Disponibil in cont la finele lunii precedente
6. Sumele necesare (2-3)
7. Sumele de alocat
----------------------------------------------------------------------------
Datele se confirma pe raspunderea noastra.
Director, Contabil-sef,
ANEXA 2
DECLARATIE
Subsemnatul ...........................................................,
(numele si adresa)
........................................................................
in calitate de reprezentant al .........................................
(denumirea si sediul)
........................................................................
avand functia de ......................, declar pe propria raspundere ca nu
ma aflu/persoana juridica pe care o reprezint nu se afla/in nici una dintre
urmatoarele situatii:
a) in incapacitate de plata;
b) cu platile/conturile blocate conform unei hotarari judecatoresti
definitive;
c) vinovat de declaratii false cu privire la situatia economica;
d) nu am (a) incalcat cu buna stiinta prevederile unui alt contract
finantat din fonduri publice;
e) cu contributia de 3% la Fondul special pentru promovarea si dezvoltarea
turismului neachitata la termen;
f) cu restante de cel putin 90 de zile catre bugetul de stat, bugetul
asigurarilor sociale de stat, bugetele locale si fondurile speciale;
g) condamnat pentru: abuz de incredere, gestiune frauduloasa, inselaciune,
delapidare, dare sau luare de mita, marturie mincinoasa, fals, uz de fals,
deturnare de fonduri.
Sub sanctiunile aplicate faptei de fals in declaratii, declar ca am
verificat datele din prezenta declaratie si, in conformitate cu informatiile
furnizate, o declar completa si corecta.
Data Semnatura
............... ..................
ANEXA 3
CONTABILITATEA
Fondului special pentru promovarea si dezvoltarea turismului
(1) La nivelul Ministerului Turismului, care gestioneaza, potrivit
Ordonantei Guvernului nr. 8/1998, Fondul special pentru promovarea si
dezvoltarea turismului:
a) Conturi contabile utilizate
- 144 "Disponibil din Fondul special pentru promovarea si dezvoltarea
turismului";
- 220 "Debitori" (analitic "Debitori din Fondul special
pentru promovarea si dezvoltarea turismului");
- 213 "Alte decontari";
- 344 "Fondul special pentru promovarea si dezvoltarea
turismului";
- 444 "Cheltuieli din Fondul special pentru promovarea si dezvoltarea
turismului".
b) Inregistrari contabile
- incasarea sumelor virate conform art. 3 din Ordonanta Guvernului nr.
8/1998 de la agentii economici, de la Oficiul de Autorizare si Control in
Turism si de la Oficiul de Promovare a Turismului
144 = 344
- virarea sumelor catre persoanele juridice nominalizate la art. 19 din
prezentele norme metodologice
220 = 144
- catre Oficiul de Autorizare si Control in Turism si Oficiul de Promovare
a Turismului, in baza cererii, conform anexei nr. 1
213 = 144
Lunar, la prezentarea deconturilor justificative, conform anexei nr. 3a),
de catre persoanele juridice nominalizate la art. 19 din prezentele norme metodologice
444 = 220
- la sfarsitul anului, preluarea contului de cheltuieli de la Oficiul de
Promovare a Turismului si de la Oficiul de Autorizare si Control in Turism
444 = 213
- la sfarsitul anului, inchiderea contului de cheltuieli:
344 = 444
Acordarea de credite pe termen mediu pentru proiectele de investitii in
turism.
La Ministerul Turismului:
Inregistrari contabile
- constituirea depozitului la Banca Comerciala Romana - S.A. pe baza de
conventie, in vederea acordarii creditelor pentru proiectele de investitii in
turism.
144/analitic depozit pentru credite = 144. cont (64.93)
- incasarea dobanzii aferente depozitului constituit la Banca Comerciala
Romana - S.A.
144/analitic distinct = 344.
(2) La nivelul Oficiului de Autorizare si Control in Turism si al Oficiului
de Promovare a Turismului:
a) Conturi contabile utilizate
- 144 "Disponibil din Fondul special pentru promovarea si dezvoltarea
turismului";
- 213 "Alte decontari";
- 444 "Cheltuieli din Fondul special pentru promovarea si dezvoltarea
turismului".
b) Inregistrari contabile
- incasarea venituri proprii;
144.01 = 231/Ministerul Turismului
- virarea veniturilor proprii Ministerului Turismului, potrivit legii;
231/Ministerul Turismului = 144.01
- incasarea sumelor virate de Ministerul Turismului in baza "Cererii
justificative", prezentata si aprobata de ministrul turismului, in
calitate de ordonator principal de credite, pana la data de 30 sau 31 a lunii,
privind sumele necesare
144.02 = 213
- cheltuielile efectuate potrivit bugetului aprobat
444 = 144 etc.
- la sfarsitul anului, inchiderea contului de cheltuieli:
- 213 = 444
Lunar, pana la data de 25, pe baza datelor rezultate din balantele de
verificare contabile, Oficiul de Autorizare si Control in Turism si Oficiul de
Promovare a Turismului vor depune la Ministerul Turismului "Contul de
executie privind Fondul special pentru promovarea si dezvoltarea
turismului" [anexa nr. 3b)].
(3) Agentii economici care datoreaza sume in conformitate cu prevederile
Ordonantei Guvernului nr. 8/1998 inregistreaza lunar sumele destinate Fondului
special pentru promovarea si dezvoltarea turismului in debitul contului
"Cheltuieli cu alte impozite, taxe si varsaminte asimilate" -
analitic distinct, prin creditarea contului "Fonduri speciale - taxe si
varsaminte asimilate" - analitic: "Sume datorate Fondului special
pentru promovarea si dezvoltarea turismului"
635/analitic distinct = 447
ANEXA 3a)
PERSOANE JURIDICE
DECONT JUSTIFICATIV
privind sumele primite din Fondul special pentru promovarea si dezvoltarea
turismului pentru luna ............ anul 199 ....
---------------------------------------------------------------------------
Explicatii Luna pentru Cumulat
care se justifica de la
sumele inceputul anului
---------------------------------------------------------------------------
I. Venituri din sumele primite din Fondul
special pentru promovarea si dezvoltarea
turismului
II. Cheltuieli pentru rambursari de
credite interne, plati de dobanzi si
comisioane, din care:
- rambursari de credite interne
- plati de dobanzi si comisioane
-----------------------------------------------------------------------------
Datele se confirma pe raspunderea noastra.
Director general, Director economic,
ANEXA 3b)
MINISTERUL TURISMULUI
O.P.T. - O.A.C.T.
DECONT JUSTIFICATIV
privind sumele primite din Fondul special pentru promovarea si dezvoltarea
turismului pentru luna ............. anul ......
---------------------------------------------------------------------------
Luna pentru Cumulat
Explicatii care se justifica de la
sumele inceputul anului
---------------------------------------------------------------------------
A. Venituri din sumele primite din
Fondul special pentru promovarea si
dezvoltarea turismului
B. Cheltuieli - total
B1. Cheltuieli curente
B2. Cheltuieli de personal
B1.3. Cheltuieli materiale
B2. Cheltuieli de capital
----------------------------------------------------------------------------
Datele se confirma pe raspunderea noastra.
Director, Contabil sef,