Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 166 din 25 martie 1998

pentru aprobarea Normelor metodologice privind constituirea si utilizarea Fondului special pentru promovarea si dezvoltarea turismului

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN:            MONITORUL OFICIAL  NR. 130 din 30 martie 1998


SmartCity3


    In temeiul art. 9 din Ordonanta Guvernului nr. 8/1998 privind constituirea Fondului special pentru promovarea si dezvoltarea turismului,

    Guvernul Romaniei hotaraste:

    ARTICOL UNIC
    Se aproba Normele metodologice privind constituirea si utilizarea Fondului special pentru promovarea si dezvoltarea turismului, prevazute in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.

                   PRIM-MINISTRU
                   VICTOR CIORBEA

                          Contrasemneaza:
                          Ministrul turismului,
                          Akos Birtalan

                          Ministrul finantelor,
                          Daniel Daianu

    ANEXA 1

                       NORME METODOLOGICE
privind constituirea si utilizarea Fondului special pentru promovarea si dezvoltarea turismului

    CAP. 1
    Definitii

    Art. 1
    In sensul prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 8/1998 privind constituirea Fondului special pentru promovarea si dezvoltarea turismului, se definesc urmatorii termeni:
    a) Agenti economici detinatori de capacitati de cazare reprezinta persoanele fizice si juridice care au in proprietate sau administreaza structuri de primire turistice cu functiuni de cazare clasificate, indiferent de forma de proprietate.
    Agenti economici detinatori de capacitati de cazare pot fi: societati comerciale, regii autonome, societati nationale, organizatii sindicale, unitati cooperatiste, alte institutii centrale si locale.
    Prin structura de primire turistica clasificata se intelege: hotel, motel, vila, pensiune turistica, pensiune agroturistica, cabana, camping, sat de vacanta, ponton plutitor, nave fluviale si maritime, care dispun de spatii de cazare, si este clasificata conform legislatiei in vigoare.
    b) Venit incasat de agentii economici detinatori de capacitati de cazare pentru servicii turistice, inclusiv cele de alimentatie publica, reprezinta sumele incasate de prestator pentru serviciile turistice oferite in pachet pe baza de bilet.
    c) Venit propriu incasat sub forma de comision de agentia de turism reprezinta diferenta dintre pretul/tariful total, inclusiv taxa pe valoarea adaugata, platit de clienti agentiilor de turism, si pretul, inclusiv taxa pe valoarea adaugata, facturat de prestatorii serviciilor turistice, din care se exclude taxa pe valoarea adaugata aferenta comisionului, prin aplicarea cotei de taxa pe valoarea adaugata recalculata.
    d) Pachetul reprezinta o combinatie prestabilita, formata din cazare si servicii de alimentatie publica pentru turisti, la care se pot adauga si alte servicii turistice elementare, oferite la un tarif global pe baza de bilet, de catre agentia de turism.
    Sunt considerate servicii elementare urmatoarele:
    - transport pentru turisti;
    - alte servicii turistice: agrement, ghizi, translatori, inchirierea de autoturisme, de spatii pentru congrese, centre de presa si afaceri, receptii si banchete, club etc.
    e) Biletul reprezinta documentul emis de agentia de turism din tara sau din strainatate, prin intermediul caruia este vandut turistului pachetul de servicii turistice.
    Biletul va cuprinde obligatoriu urmatoarele elemente:
    - datele de identificare a emitentului, inclusiv numarul de autorizare si codul fiscal;
    - denumirea prestatorului de servicii;
    - beneficiarul serviciilor;
    - componentele pachetului de servicii, nominalizarea serviciilor turistice elementare.
    Biletele pot fi:
    - de odihna;
    - de tratament;
    - de odihna si tratament.
    f) Programul reprezinta:
    - Programul anual de marketing si promovare;
    - Programul anual de dezvoltare a produselor turistice.
    Acestea sunt un ansamblu de actiuni si obiective cuprinse in strategia de dezvoltare a turismului, care se deruleaza pe perioada unui an calendaristic.
    g) Proiectul reprezinta:
    - o componenta, una sau mai multe actiuni, a Programului anual de marketing si promovare sau a Programului anual de dezvoltare a produselor turistice;
    - o propunere de proiecte acceptate de Ministerul Turismului, in cazul in care sunt initiate de solicitantul finantarii.

    CAP. 2
    Bugetul Fondului special pentru promovarea si dezvoltarea turismului

    Art. 2
    Fondul special pentru promovarea si dezvoltarea turismului se constituie si se gestioneaza de catre Ministerul Turismului, in conditiile prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 8/1998 si potrivit bugetului aprobat ca anexa la bugetul de stat.
    Acest fond se constituie din sursele prevazute la art. 3 din Ordonanta Guvernului nr. 8/1998.
    Art. 3
    Ministerul Turismului, pe baza Programului anual de dezvoltare a produselor turistice si a Programului anual de marketing si promovare aprobate de Guvern, elaboreaza bugetul Fondului special pentru promovarea si dezvoltarea turismului, la termenele si in conditiile stabilite prin norme de catre Ministerul Finantelor.
    Art. 4
    In structura bugetului se cuprind:
    - veniturile stabilite de reglementarile in vigoare, care reprezinta surse de constituire a Fondului special pentru promovarea si dezvoltarea turismului;
    - cheltuielile ce se inscriu pe subdiviziunile clasificatiei Fondului special pentru promovarea si dezvoltarea turismului si se fundamenteaza pe elementele prevazute in programele mentionate mai sus.
    Art. 5
    La elaborarea programelor anuale se au in vedere obiectivele stabilite de Ministerul Turismului prin Strategia de dezvoltare a turismului pe termen mediu si lung, cat si prioritatile identificate cu ministerele interesate si autoritatile locale, urmarindu-se:
    - cresterea calitatii serviciilor turistice;
    - crearea de noi locuri de munca in turism;
    - cresterea veniturilor valutare din turism;
    - crearea sau reabilitarea de programe turistice reprezentative pentru Romania;
    - sprijinirea dezvoltarii locale si regionale;
    - stimularea parteneriatului in domeniu;
    - cresterea eficientei utilizarii resurselor.
    Art. 6
    Programul anual de marketing si promovare se elaboreaza de catre Oficiul de Promovare a Turismului, in colaborare cu asociatiile profesionale din turism si cu autoritatile locale, si se avizeaza de catre Ministerul Turismului.
    Programul anual de dezvoltare a produselor turistice se elaboreaza de catre Ministerul Turismului, in colaborare cu asociatiile profesionale din turism, cu autoritatile locale, si se aproba prin hotarare a Guvernului, impreuna cu Programul anual de marketing si promovare.
    Propunerile consiliilor locale, ale agentilor economici, ale asociatiilor si/sau fundatiilor al caror scop il constituie promovarea si/sau dezvoltarea turismului, ale persoanelor fizice se vor transmite Ministerului Turismului pana la data de 31 martie a anului anterior celui pentru care se elaboreaza proiectul legii bugetului de stat.
    Art. 7
    Dupa aprobarea prin lege a bugetului Fondului special pentru promovarea si dezvoltarea turismului, Ministerul Turismului procedeaza la repartizarea cheltuielilor pe baza bugetelor de venituri si cheltuieli aprobate pentru:
    a) cheltuielile care se efectueaza la nivelul Ministerului Turismului conform Programului anual de dezvoltare a produselor turistice;
    b) Oficiul de Promovare a Turismului;
    c) Oficiul de Autorizare si Control in Turism.
    Cheltuielile se stabilesc in functie de Programul anual de dezvoltare a produselor turistice si de Programul anual de marketing si promovare si privesc actiunile si destinatiile mentionate la art. 8 din Ordonanta Guvernului nr. 8/1998.
    Art. 8
    Bugetele se intocmesc pe structura bugetului Fondului special pentru promovarea si dezvoltarea turismului, aprobat prin lege, si se aproba, cu repartizare pe trimestre, de catre ordonatorul principal de credite.
    Executia incepe o data cu aprobarea si primirea bugetelor de venituri si cheltuieli.
    In cazul in care bugetul Fondului special pentru promovarea si dezvoltarea turismului nu a fost aprobat pana la incheierea exercitiului bugetar, se aplica  aceeasi procedura ca si la bugetul de stat, respectiv cheltuielile se efectueaza potrivit bugetului din anul precedent.

    CAP. 3
    Executia bugetului Fondului special pentru promovarea si dezvoltarea turismului

    Art. 9
    Pe baza bugetului aprobat prin lege, Ministerul Turismului constituie si gestioneaza Fondul special pentru promovarea si dezvoltarea turismului in conditiile prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 8/1998.
    Art. 10
    Executia bugetului Fondului special pentru promovarea si dezvoltarea turismului se deruleaza prin contul 64.93.001.22 "Disponibil din Fondul special pentru promovarea si dezvoltarea turismului", deschis la Sucursala municipiului Bucuresti a Bancii Comerciale Romane - S.A., pe seama:
    a) Ministerului Turismului, in care se evidentiaza veniturile incasate pentru constituirea Fondului special pentru promovarea si dezvoltarea turismului, precum si platile dispuse de ordonatorul principal de credite;
    b) Oficiului de Promovare a Turismului si Oficiului de Autorizare si Control in Turism, in care se inregistreaza sumele alocate de Ministerul Turismului pentru finantarea cheltuielilor si platilor dispuse de ordonatorii tertiari de credite.
    Art. 11
    Agentii economici prevazuti la art. 3 lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 8/1998 au obligatia sa calculeze si sa vireze la Fondul special pentru promovarea si dezvoltarea turismului contributia pentru turism in cota de 3% asupra veniturilor incasate din sursele definite la art. 1 lit. b) si c) din prezentele norme metodologice, chiar daca acestia sunt scutiti de plata taxei pe valoarea adaugata, conform art. 6 lit. A k) 9 din Ordonanta Guvernului nr. 3/1992, republicata, cu modificarile ulterioare.
    Contributia pentru turism de 3% se calculeaza prin aplicarea cotei recalculate asupra:
    - veniturilor incasate de catre agentii economici detinatori de capacitate de cazare pentru servicii turistice, inclusiv cele de alimentatie publica;
    - veniturilor proprii incasate sub forma de comision de catre agentia de turism, realizate din activitatea turistica.
    Recalcularea rezulta din:
    (venit incasat - T.V.A.) x 3/103.
    Se excepteaza de la plata contributiei pentru turism de 3%, agentii economici care presteaza serviciile turistice pe baza de bilete de tratament, care cuprind, cumulat, cazare, masa si tratament, eliberate de Ministerul Muncii si Protectiei Sociale si de agentiile de turism, pe baza de recomandari medicale de specialitate.
    Se excepteaza de la plata contributiei pentru turism de 3% si agentii economici care presteaza servicii turistice in pensiuni turistice si pensiuni agroturistice din mediul rural, in cazul in care nu sunt platitori de taxa pe valoarea adaugata.
    Art. 12
    Sumele datorate de catre agentii economici se vireaza la Fondul special pentru promovarea si dezvoltarea turismului, astfel:
    - lunar, pana la data de 25 a lunii urmatoare celei pentru care au fost stabilite, pentru contributia de 3% aferenta veniturilor incasate conform art. 3 lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 8/1998;
    - lunar, in ultima zi lucratoare, pentru veniturile incasate conform art. 3 lit. b) din Ordonanta Guvernului nr. 8/1998;
    - trimestrial, pana la data de 25 a lunii urmatoare incheierii trimestrului, pentru veniturile datorate conform art. 3 lit. c) din Ordonanta Guvernului nr. 8/1998.
    Agentii economici vireaza sumele datorate, la termenele prevazute la alin. 1, cu ordin de plata tip "trezoreria statului", in contul Ministerului Turismului cod 64.93.001.22 "Disponibil din Fondul special pentru promovarea si dezvoltarea turismului", deschis la Sucursala municipiului Bucuresti a Bancii Comerciale Romane - S.A.
    In ordinul de plata agentii economici vor mentiona expres: "Reprezinta contributia pentru turism de 3% aferenta lunii ....... 199 ... pentru veniturile incasate, in suma de .... mii lei".
    Platitorii prevazuti la art. 3 lit. b) si c) din Ordonanta Guvernului nr. 8/1998 vor mentiona expres in ordinul de plata: "Reprezinta veniturile incasate in perioada ......... 199 ......, in suma de ........ mii lei".
    In cazul neachitarii la termen a sumelor datorate conform art. 3 lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 8/1998 agentii economici nu beneficiaza de cota redusa de taxa pe valoarea adaugata si vor vira la bugetul de stat diferenta de taxa datorata prin aplicarea cotei normale de taxa pe valoarea adaugata, precum si o suma egala cu aceasta, conform Legii nr. 87/1994.
    Pentru diferenta de taxa pe valoarea adaugata ca urmare a aplicarii cotei normale de taxa pe valoarea adaugata se vor calcula majorari de intarziere conform legislatiei fiscale.
    Art. 13
    In baza prevederilor art. 3 din Ordonanta Guvernului nr. 8/1998, platitori ai Fondului special pentru promovarea si dezvoltarea turismului, care pot beneficia de practicarea cotei reduse de taxa pe valoarea adaugata in conditiile stabilite de ordonanta, sunt: agentii economici detinatori de capacitati de cazare si agentiile de turism, indiferent de forma de proprietate, care sunt inregistrati ca platitori de taxa pe valoarea adaugata.
    Unitatile de alimentatie publica pot beneficia de cota redusa de taxa pe valoarea adaugata, daca indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:
    - dispun de spatii de cazare clasificate;
    - cel putin 50% din veniturile realizate sunt aferente serviciilor de cazare.
    Art. 14
    Baza de impozitare pentru calculul taxei pe valoarea adaugata este:
    a) in cazul agentilor economici detinatori de capacitati de cazare, venitul incasat pentru servicii turistice, inclusiv cele de alimentatie publica oferite in pachet pe baza de bilet, din care nu se exclude contributia pentru turism de 3%;
    b) pentru agentiile de turism, venitul propriu incasat sub forma de comision, din care nu se exclude contributia pentru turism de 3% .
    Justificarea practicarii cotei reduse de taxa pe valoarea adaugata se efectueaza cu urmatoarele documente:
    - biletul emis de agentiile de turism;
    - documentul care atesta achitarea contributiei pentru turism de 3%;
    - extrasul de cont in care se reflecta virarea sumei reprezentand contributia pentru turism.
    Art. 15
    Cheltuielile aprobate prin bugetele de venituri si cheltuieli reprezinta limita maxima care nu poate fi depasita.
    Modificarile in cursul executiei bugetare ale prevederilor de cheltuieli in bugetul Fondului special pentru promovarea si dezvoltarea turismului se efectueaza in conditiile art. 29 alin. (4) din Legea nr. 72/1996 privind finantele publice.
    Pentru cheltuielile angajate si efectuate din Fondul special pentru promovarea si dezvoltarea turismului, ministrul turismului indeplineste atributiile ordonatorului principal de credite, iar conducatorul Oficiului de Promovare a Turismului si al Oficiului de Autorizare si Control in Turism, pe cele ale ordonatorilor tertiari de credite, prevazute de Legea nr. 72/1996 privind finantele publice.
    Art. 16
    Cheltuielile din Fondul special pentru promovarea si dezvoltarea turismului se efectueaza pe subdiviziunile clasificatiei acestui fond, pe baza documentelor justificative intocmite pentru actiunile si destinatiile prevazute la art. 7 si 8 din Ordonanta Guvernului nr. 8/1998, aprobate de catre ordonatorul de credite si vizate pentru controlul financiar preventiv.
    Art. 17
    In vederea efectuarii cheltuielilor aprobate prin buget, Oficiul de Promovare a Turismului si Oficiul de Autorizare si Control in Turism prezinta Ministerului Turismului cereri fundamentate de alocare de sume din Fondul special pentru promovarea si dezvoltarea turismului, din care sa rezulte: cheltuielile aprobate in buget, necesarul de cheltuieli pentru luna respectiva, categoriile principalelor cheltuieli care urmeaza a fi efectuate, disponibilul din cont etc., conform modelului din anexa nr. 1.
    Dupa analiza, verificare si aprobare de catre ordonatorul principal de credite, suma se vireaza in limita creditelor aprobate prin buget si a disponibilului aflat in Fondul special pentru promovarea si dezvoltarea turismului, din contul de disponibil al Ministerului Turismului in contul de disponibil al oficiului respectiv.
    Art. 18
    Cheltuielile pentru actiunile si proiectele cuprinse in programele anuale si cele pentru investitii se angajeaza pe baza de licitatii, potrivit reglementarilor in vigoare pentru achizitii publice de bunuri si servicii.
    Finantarea investitiilor din Fondul special pentru promovarea si dezvoltarea turismului se efectueaza potrivit normelor metodologice aprobate prin Ordinul ministrului finantelor nr. 2.487/1996, modificat si completat prin Ordinul ministrului finantelor nr. 1.169/1997.
    Art. 19
    Din Fondul special pentru promovarea si dezvoltarea turismului se poate solicita finantare pentru realizarea de proiecte de catre:
    a) persoanele juridice romane, indiferent de forma de proprietate si de organizare, care au in obiectul lor de activitate si turism, ori al caror scop il constituie promovarea si/sau dezvoltarea turismului;
    b) persoanele fizice, cetateni romani, autorizate in turism, conform legii, inclusiv asociatiile familiale.
    Nu pot fi finantate proiecte propuse de persoane fizice si persoane juridice romane, autorizate conform legii, care se afla intr-una dintre urmatoarele situatii:
    a) sunt declarate, conform legii, in incapacitate de plata;
    b) au platile/conturile blocate conform unei hotarari judecatoresti definitive;
    c) nu au achitat la termen contributia pentru turism de 3% la Fondul special pentru promovarea si dezvoltarea turismului, in cazul in care o datorau;
    d) au restante de cel putin 90 de zile la bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetele locale si la fondurile speciale.
    De asemenea, nu pot fi finantate proiecte propuse de persoane fizice care:
    a) se fac vinovate de declaratii false cu privire la situatia lor economica;
    b) au incalcat cu buna stiinta prevederile unui alt contract finantat din fonduri publice;
    c) au fost condamnate pentru: abuz de incredere, gestiune frauduloasa, inselaciune, delapidare, dare sau luare de mita, marturie mincinoasa, fals, uz de fals, deturnare de fonduri.
    Persoanele fizice sau persoanele juridice care solicita finantarea din Fondul special pentru promovarea si dezvoltarea turismului au obligatia de a da o declaratie pe propria raspundere, conform modelului din anexa nr. 2.
    Art. 20
    Criteriile specifice de selectionare a proiectelor si conditiile generale pe baza carora se aloca sume din Fondul special pentru promovarea si dezvoltarea turismului vor fi stabilite prin caietele de sarcini de persoana juridica achizitoare.
    Art. 21
    Ministerul Turismului poate aloca din Fondul special pentru promovarea si dezvoltarea turismului sume pentru cofinantarea proiectelor, in limita a 50% din valoarea acestora si a plafoanelor aprobate prin programele anuale.
    In cazuri temeinic justificate, pentru activitati de promovare, cota de finantare poate fi marita cu aprobarea ordonatorului principal de credite.
    Art. 22
    Creditele pentru investitii in turism se acorda castigatorului licitatiei, printr-o banca comerciala cu care Ministerul Turismului a incheiat conventia, in care sunt cuprinse modalitatile si raspunderile privind derularea creditelor respective.
    Art. 23
    Operatiunile de incasari si plati privind executia bugetului Fondului special pentru promovarea si dezvoltarea turismului se inregistreaza in contabilitatea Ministerului Turismului si a agentilor economici, conform anexei nr. 3.

    CAP. 4
    Controlul constituirii si utilizarii Fondului special pentru promovarea si dezvoltarea turismului

    Art. 24
    Controlul constituirii Fondului special pentru promovarea si dezvoltarea turismului se realizeaza de catre Oficiul de Autorizare si Control in Turism si de alte persoane de specialitate, imputernicite de ministrul turismului, in baza unei delegatii emise special in acest scop.
    Art. 25
    In cadrul actiunii de control se vor verifica, in principal, urmatoarele aspecte:
    a) determinarea corecta a bazei de calcul si a valorii contributiei pentru turism de 3% din sumele incasate;
    b) virarea integrala si in termen, la Fondul special pentru promovarea si dezvoltarea turismului, a sumei datorate;
    c) reflectarea corecta in contabilitate a sumelor datorate si virate la Fondul special pentru promovarea si dezvoltarea turismului.
    Pentru neplata in termen a contributiei pentru turism de 3%, datorata de agentii economici, se aplica prevederile Ordonantei Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare, aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1996, cu modificarile ulterioare.
    Art. 26
    Controlul utilizarii Fondului special pentru promovarea si dezvoltarea turismului se face de catre institutiile abilitate, conform legislatiei in vigoare.
    Art. 27
    Monitorizarea proiectelor finantate din Fondul special pentru promovarea si dezvoltarea turismului se face de catre comisii numite prin ordin al ministrului turismului urmarindu-se realizarea contractelor incheiate.
    In aceste comisii vor fi atrasi reprezentanti ai asociatiilor profesionale din turism si alti experti din domeniu.
    Art. 28
    Anexele nr. 1 - 3 fac parte integranta din prezentele norme metodologice.

    ANEXA 1

    MINISTERUL TURISMULUI
    O.P.T. - O.A.C.T.
                                                            Aprobat
                                                     Ministrul turismului

                            CERERE JUSTIFICATIVA
privind sumele necesare din Fondul special pentru promovarea si dezvoltarea turismului
----------------------------------------------------------------------------
Nr.
crt.                      Explicatii                             Suma
----------------------------------------------------------------------------
1. Buget alocat pe an
2. Buget repartizat, cumulat pana la finele lunii pentru care
se face solicitarea
3. Sumele cumulate de la inceputul anului, alocate pana la
finele lunii precedente in care se face solicitarea
4. Cheltuieli - total
5. Disponibil in cont la finele lunii precedente
6. Sumele necesare (2-3)
7. Sumele de alocat
----------------------------------------------------------------------------
    Datele se confirma pe raspunderea noastra.

            Director,                                 Contabil-sef,

    ANEXA 2
                               DECLARATIE
    Subsemnatul ...........................................................,
                             (numele si adresa)
    ........................................................................
    in calitate de reprezentant al .........................................
                                           (denumirea si sediul)
    ........................................................................
    avand functia de ......................, declar pe propria raspundere ca nu ma aflu/persoana juridica pe care o reprezint nu se afla/in nici una dintre urmatoarele situatii:
    a) in incapacitate de plata;
    b) cu platile/conturile blocate conform unei hotarari judecatoresti definitive;
    c) vinovat de declaratii false cu privire la situatia economica;
    d) nu am (a) incalcat cu buna stiinta prevederile unui alt contract finantat din fonduri publice;
    e) cu contributia de 3% la Fondul special pentru promovarea si dezvoltarea turismului neachitata la termen;
    f) cu restante de cel putin 90 de zile catre bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetele locale si fondurile speciale;
    g) condamnat pentru: abuz de incredere, gestiune frauduloasa, inselaciune, delapidare, dare sau luare de mita, marturie mincinoasa, fals, uz de fals, deturnare de fonduri.
    Sub sanctiunile aplicate faptei de fals in declaratii, declar ca am verificat datele din prezenta declaratie si, in conformitate cu informatiile furnizate, o declar completa si corecta.

                  Data                            Semnatura
             ...............                 ..................

    ANEXA 3
                               CONTABILITATEA
Fondului special pentru promovarea si dezvoltarea turismului
    (1) La nivelul Ministerului Turismului, care gestioneaza, potrivit Ordonantei Guvernului nr. 8/1998, Fondul special pentru promovarea si dezvoltarea turismului:
    a) Conturi contabile utilizate
    - 144 "Disponibil din Fondul special pentru promovarea si dezvoltarea turismului";
    - 220 "Debitori" (analitic "Debitori din Fondul special pentru promovarea si dezvoltarea turismului");
    - 213 "Alte decontari";
    - 344 "Fondul special pentru promovarea si dezvoltarea turismului";
    - 444 "Cheltuieli din Fondul special pentru promovarea si dezvoltarea turismului".
    b) Inregistrari contabile
    - incasarea sumelor virate conform art. 3 din Ordonanta Guvernului nr. 8/1998 de la agentii economici, de la Oficiul de Autorizare si Control in Turism si de la Oficiul de Promovare a Turismului
    144 = 344
    - virarea sumelor catre persoanele juridice nominalizate la art. 19 din prezentele norme metodologice
    220 = 144
    - catre Oficiul de Autorizare si Control in Turism si Oficiul de Promovare a Turismului, in baza cererii, conform anexei nr. 1
    213 = 144
    Lunar, la prezentarea deconturilor justificative, conform anexei nr. 3a), de catre persoanele juridice nominalizate la art. 19 din prezentele norme metodologice
    444 = 220
    - la sfarsitul anului, preluarea contului de cheltuieli de la Oficiul de Promovare a Turismului si de la Oficiul de Autorizare si Control in Turism
    444 = 213
    - la sfarsitul anului, inchiderea contului de cheltuieli:
    344 = 444
    Acordarea de credite pe termen mediu pentru proiectele de investitii in turism.
    La Ministerul Turismului:
    Inregistrari contabile
    - constituirea depozitului la Banca Comerciala Romana - S.A. pe baza de conventie, in vederea acordarii creditelor pentru proiectele de investitii in turism.
    144/analitic depozit pentru credite = 144. cont (64.93)
    - incasarea dobanzii aferente depozitului constituit la Banca Comerciala Romana - S.A.
    144/analitic distinct = 344.
    (2) La nivelul Oficiului de Autorizare si Control in Turism si al Oficiului de Promovare a Turismului:
    a) Conturi contabile utilizate
    - 144 "Disponibil din Fondul special pentru promovarea si dezvoltarea turismului";
    - 213 "Alte decontari";
    - 444 "Cheltuieli din Fondul special pentru promovarea si dezvoltarea turismului".
    b) Inregistrari contabile
    - incasarea venituri proprii;
    144.01 = 231/Ministerul Turismului
    - virarea veniturilor proprii Ministerului Turismului, potrivit legii;
    231/Ministerul Turismului = 144.01
    - incasarea sumelor virate de Ministerul Turismului in baza "Cererii justificative", prezentata si aprobata de ministrul turismului, in calitate de ordonator principal de credite, pana la data de 30 sau 31 a lunii, privind sumele necesare
    144.02 = 213
    - cheltuielile efectuate potrivit bugetului aprobat
    444 = 144 etc.
    - la sfarsitul anului, inchiderea contului de cheltuieli:
    - 213 = 444
    Lunar, pana la data de 25, pe baza datelor rezultate din balantele de verificare contabile, Oficiul de Autorizare si Control in Turism si Oficiul de Promovare a Turismului vor depune la Ministerul Turismului "Contul de executie privind Fondul special pentru promovarea si dezvoltarea turismului" [anexa nr. 3b)].
    (3) Agentii economici care datoreaza sume in conformitate cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 8/1998 inregistreaza lunar sumele destinate Fondului special pentru promovarea si dezvoltarea turismului in debitul contului "Cheltuieli cu alte impozite, taxe si varsaminte asimilate" - analitic distinct, prin creditarea contului "Fonduri speciale - taxe si varsaminte asimilate" - analitic: "Sume datorate Fondului special pentru promovarea si dezvoltarea turismului"
    635/analitic distinct = 447

    ANEXA 3a)

    PERSOANE JURIDICE
                            DECONT JUSTIFICATIV
privind sumele primite din Fondul special pentru promovarea si dezvoltarea turismului pentru luna ............ anul 199 ....
---------------------------------------------------------------------------
     Explicatii                             Luna pentru        Cumulat
                                         care se justifica      de la
                                            sumele         inceputul anului
---------------------------------------------------------------------------
I. Venituri din sumele primite din Fondul
special pentru promovarea si dezvoltarea
turismului
II. Cheltuieli pentru rambursari de
credite interne, plati de dobanzi si
comisioane, din care:
- rambursari de credite interne
- plati de dobanzi si comisioane
-----------------------------------------------------------------------------
    Datele se confirma pe raspunderea noastra.

        Director general,                           Director economic,

    ANEXA 3b)

    MINISTERUL TURISMULUI
      O.P.T. - O.A.C.T.
                          DECONT JUSTIFICATIV
privind sumele primite din Fondul special pentru promovarea si dezvoltarea turismului pentru luna ............. anul ......
---------------------------------------------------------------------------
                                           Luna pentru      Cumulat
    Explicatii                           care se justifica    de la
                                              sumele       inceputul anului
---------------------------------------------------------------------------
    A. Venituri din sumele primite din
Fondul special pentru promovarea si
dezvoltarea turismului
    B. Cheltuieli - total
    B1. Cheltuieli curente
    B2. Cheltuieli de personal
    B1.3. Cheltuieli materiale
    B2. Cheltuieli de capital
----------------------------------------------------------------------------
    Datele se confirma pe raspunderea noastra.

                Director,                       Contabil sef,



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 166/1998

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 166 din 1998
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu