HOTARARE Nr. 2137 din 30 noiembrie 2004
privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale a Taberelor si
Turismului Scolar si a agentiilor teritoriale ale taberelor si turismului
scolar
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 1213 din 17 decembrie 2004
In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1
(1) Agentia Nationala a Taberelor si Turismului Scolar se organizeaza si
functioneaza ca institutie publica cu personalitate juridica, in subordinea
Autoritatii Nationale pentru Tineret.
(2) Agentia Nationala a Taberelor si Turismului Scolar are sediul in
municipiul Bucuresti, str. Eremia Grigorescu nr. 26, sectorul 1.
(3) Agentia Nationala a Taberelor si Turismului Scolar va avea in
coordonare agentiile teritoriale ale taberelor si turismului scolar, care au
personalitate juridica.
(4) Agentia Nationala a Taberelor si Turismului Scolar va fi denumita in
continuare Agentia, iar agentiile teritoriale ale taberelor si turismului
scolar vor fi denumite in continuare agentii teritoriale.
Art. 2
(1) Scopul Agentiei este de a organiza activitati de interes public, cu
caracter cultural-educativ pentru copii si tineri si cu caracter social pentru
diverse categorii socioprofesionale.
(2) Pentru realizarea scopului sau, Agentia indeplineste urmatoarele
obiective:
a) aplicarea politicii Guvernului in domeniul turismului pentru copii si tineri;
b) initierea, aplicarea si sprijinirea activitatilor cu caracter
cultural-educativ pentru copii si tineri si/sau cu caracter social;
c) initierea, dezvoltarea si sprijinirea parteneriatelor in domeniul
turismului si educatiei pentru copii si tineri si a programelor sociale cu alte
autoritati si institutii publice, precum si cu alte persoane fizice sau
juridice romane sau straine;
d) elaborarea, sustinerea si implementarea legislatiei in domeniul
turismului si educatiei pentru copii si tineri si a programelor sociale;
e) autorizarea activitatii institutiilor publice, precum si persoanelor
fizice sau juridice romane ori straine care au activitate in domeniul
turismului pentru copii si tineri pe teme educativ-culturale, de vacanta si de
timp liber;
f) mentinerea, imbunatatirea si dezvoltarea patrimoniului aflat in
administrarea si/sau in proprietatea sa.
(3) Pentru realizarea obiectivelor din domeniul sau de activitate, Agentia
are urmatoarele atributii:
a) organizeaza activitati de profil prin: programe specializate pe
discipline de invatamant sau pe diferite domenii ale stiintei, tehnicii, artei
si culturii, tabere sportive, concursuri, competitii, cluburi de vacanta,
excursii, expeditii, drumetii, manifestari cultural-artistice si de educatie,
cu caracter national si international, asigurandu-se in acest fel si
participarea directa sau pe baza de reciprocitate la manifestari similare peste
hotare;
b) organizeaza si amenajeaza in incinta taberelor scolare cluburi,
biblioteci, chioscuri, gospodarii-anexe si poate desfasura activitati specifice
de prestari de servicii, activitati de transport si de valorificare a
resurselor proprii, de pe urma carora realizeaza venituri pe care le utilizeaza
si le gestioneaza potrivit legii;
c) infiinteaza tabere scolare, centre de vacanta, turistice, sportive si de
agrement, prin amenajarea spatiilor si imobilelor neutilizate din domeniul
public al statului, prin achizitionarea sau prin construirea unor noi imobile;
d) colaboreaza cu Ministerul Educatiei si Cercetarii si cu alte institutii
si autoritati privind organizarea de activitati de vacanta si timp liber pentru
prescolari si elevi;
e) popularizeaza in institutiile de invatamant oferta turistica si
educativa proprie pentru activitatile interne si externe;
f) aproba schimburile de grupuri pentru activitatile desfasurate de
agentiile teritoriale, atat intre acestea, cat si intre acestea si alti
detinatori de baze de odihna si tratament, precum si schimburile internationale
la care agentiile teritoriale participa;
g) coordoneaza, monitorizeaza si controleaza modul de organizare a
activitatilor de vacanta si de timp liber, gestionarea resurselor umane si
financiare, administrarea si utilizarea bazei materiale de catre agentiile
teritoriale;
h) elaboreaza si propune spre aprobare Autoritatii Nationale pentru Tineret
costuri medii orientative, pe categorii de activitati;
i) negociaza cu alti detinatori de baze turistice costuri pentru
activitatile de vacanta si de timp liber, organizate in spatiile acestora;
j) aproba utilizarea taberelor, a centrelor de vacanta, turistice, sportive
si de agrement pentru procesul de invatamant de catre copiii si tinerii care
necesita cure de recuperare a sanatatii;
k) asigura, contra cost sau cu titlu gratuit, transportul copiilor si
tinerilor in tabere, potrivit programului de transport intocmit impreuna cu
Societatea Nationala de Transport Feroviar de Calatori "C.F.R.
Calatori" - S.A. sau cu alte societati comerciale de transport;
l) avizeaza unitatile turistice in care se organizeaza tabere, excursii si
expeditii cu prescolari si scolari si totodata avizeaza agenti economici,
asociatii, alte persoane juridice si persoane fizice care organizeaza astfel de
activitati;
m) organizeaza centre metodologice de pregatire, perfectionare si formare;
n) instruieste personalul angajat din domeniul serviciilor de cazare,
alimentatie si turism, a formatorilor de animatori, a animatorilor de vacanta
si de timp liber, precum si a elevilor din liceele de profil;
o) elaboreaza si implementeaza norme in domeniu pentru activitatile
organizate cu prescolari si elevi de catre terti;
p) organizeaza programe cu caracter social;
q) organizeaza activitati cu caracter european pentru copii si tineri;
r) controleaza activitatea agentiilor teritoriale si a agentilor economici,
asociatiilor, altor persoane juridice si persoanelor fizice care organizeaza
activitati ce necesita avizul Agentiei si aplica sanctiuni in cazul
nerespectarii de catre acestia a normelor si dispozitiilor legale;
s) elaboreaza si aplica politica guvernamentala in domeniu;
t) alte atributii expres prevazute in lege.
Art. 3
Regulamentul intern al Agentiei privind organizarea si functionarea sa se aproba
de presedintele Autoritatii Nationale pentru Tineret.
Art. 4
(1) In exercitarea atributiilor sale, Agentia colaboreaza cu ministere si
autoritati ale administratiei publice centrale, cu autoritatile administratiei
publice locale, cu alte institutii publice, precum si cu persoane fizice si
juridice, romane ori straine.
(2) In vederea indeplinirii atributiilor sale, Agentia are dreptul sa
solicite in conditiile legii informatii de la ministere si autoritati ale
administratiei publice centrale, de la autoritatile administratiei publice
locale, de la alte institutii publice.
Art. 5
(1) Structura organizatorica a aparatului propriu al Agentiei este
prevazuta in anexa nr. 1.
(2) Incadrarea personalului din aparatul propriu, modificarea, suspendarea
sau incetarea raporturilor de munca se aproba prin decizie a directorului
general. Personalului Agentiei, respectiv al agentiilor teritoriale, nu i se
aplica prevederile Legii nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici,
republicata, cu modificarile ulterioare.
Art. 6
Numarul maxim de posturi ale Agentiei este de 1.038, din care 50 de posturi
sunt in aparatul propriu, iar 988 de posturi se distribuie agentiilor
teritoriale.
Art. 7
(1) Agentia este condusa de un director general numit de catre presedintele
Autoritatii Nationale pentru Tineret, in conditiile legii.
(2) Directorul general raspunde de intreaga activitate a Agentiei.
(3) Directorul general indeplineste, conform legii, functia de ordonator
tertiar de credite pentru bugetul Agentiei.
Art. 8
Directorul general indeplineste, in principal, urmatoarele atributii
specifice:
a) reprezinta Agentia in raport cu alte autoritati si institutii publice,
cu persoane fizice si juridice din tara sau din strainatate;
b) conduce aparatul propriu al Agentiei, numeste si elibereaza din functie
personalul acesteia;
c) stabileste statul de functii al Agentiei, in limita numarului de posturi
aprobate prin prezenta hotarare;
d) asigura coordonarea activitatii agentiilor teritoriale, propune
presedintelui Autoritatii Nationale pentru Tineret numirea si eliberarea din
functie a conducatorilor acestor institutii;
e) avizeaza si propune spre aprobare presedintelui Autoritatii Nationale
pentru Tineret structura organizatorica, statele de functii, precum si
criteriile de constituire a compartimentelor agentiilor teritoriale.
Art. 9
In exercitarea atributiilor sale, directorul general emite decizii,
dispozitii si instructiuni, obligatorii pentru aparatul propriu si cel al
agentiilor teritoriale.
Art. 10
(1) Se constituie Consiliul director al Agentiei, condus de directorul
general al Agentiei si format din reprezentanti ai Agentiei si din
reprezentanti ai agentiilor teritoriale.
(2) Consiliul director are rol de decizie in domeniul administrativ si
economico-financiar asupra activitatii agentiilor teritoriale, organizarea si
functionarea sa fiind stabilite prin Regulamentul intern al Agentiei.
Art. 11
(1) Finantarea activitatii Agentiei se face din venituri proprii si din
subventii acordate de la bugetul de stat.
(2) Cheltuielile curente si de capital ale Agentiei se acopera din venituri
proprii si din subventii acordate de la bugetul de stat.
(3) Agentiile teritoriale aflate in coordonarea Agentiei se finanteaza din
venituri proprii si din subventii acordate de la bugetul de stat.
Art. 12
(1) Veniturile proprii pot proveni din:
a) contributii de la persoane fizice si juridice din tara si din
strainatate, donatii, sponsorizari;
b) veniturile obtinute din desfasurarea celorlalte activitati prevazute de
lege si din alte colaborari.
(2) Criteriile de calcul privind stabilirea costului mediu orientativ, pe
categorii de activitati, sunt prevazute in anexa nr. 2.
(3) Subventiile de la bugetul de stat vor acoperi si facilitatile acordate
unor categorii de beneficiari, conform anexei nr. 3.
Art. 13
Stabilirea numarului maxim de autoturisme si a consumului lunar de
carburanti se face potrivit dispozitiilor legale in vigoare.
Art. 14
In vederea indeplinirii functiilor sale specifice, Agentia poate incheia,
in conditiile legii, contracte cu persoane fizice sau juridice, romane ori
straine, avand ca obiect prestarea de servicii de consultanta in materie
fiscala, juridica, de resurse umane, precum si orice alte servicii necesare
realizarii obiectivelor din domeniul sau de activitate.
Art. 15
(1) Salarizarea personalului din aparatul propriu al Agentiei se va face
potrivit prevederilor anexelor nr. I si nr. V/2 la Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza
pentru personalul contractual din sectorul bugetar, aprobata prin Legea nr.
383/2001, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Salarizarea personalului din cadrul agentiilor teritoriale se va face
potrivit prevederilor anexelor nr. V/1 si nr. V/2 la Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 24/2000, aprobata prin Legea nr. 383/2001, cu modificarile si
completarile ulterioare.
Art. 16
(1) Bunurile mobile si imobile destinate taberelor, centrelor de vacanta,
turistice, sportive si de agrement, aflate in administrarea agentiilor
teritoriale la data preluarii in subordine de catre Autoritatea Nationala
pentru Tineret, raman in administrarea acestora.
(2) Agentia are in administrare ca centre metodologice pentru pregatire,
perfectionare si formare Complexul restaurant-hotel, compus din subsol, parter,
plus etajele 5 si 6, situat in municipiul Bucuresti, Sos. Viilor nr. 38,
sectorul 5, si Scoala generala din Predeal, judetul Brasov.
(3) Toate bunurile imobile, constructii si terenuri, aferente taberelor,
satelor de vacanta, bazelor turistice sportive si de agrement, aflate in
administrarea Agentiei, respectiv a agentiilor teritoriale, sunt destinate
activitatilor de interes public, cu caracter cultural-educativ pentru copii si
tineri si cu caracter social pentru diverse categorii socioprofesionale, si nu
pot fi divizate, instrainate, realocate sau nu pot primi alta destinatie fara
acordul Consiliului director al Agentiei.
Art. 17
Prescolarii si elevii care se deplaseaza in mod organizat in tabere,
excursii, expeditii si pentru alte activitati de vacanta si de timp liber
beneficiaza de reducerea tarifelor de transport numai pe baza listelor nominale
aprobate de agentiile teritoriale.
Art. 18
(1) Personalul care asigura insotirea prescolarilor si elevilor,
conducerea, indrumarea, precum si ocrotirea lor in timpul participarii la
activitatile de vacanta si de timp liber este prevazut in anexa nr. 4.
Recrutarea si selectionarea personalului insotitor se asigura de catre Agentie,
respectiv de agentiile teritoriale.
(2) Personalul medico-sanitar necesar pentru tabere, excursii si alte
activitati de vacanta si de timp liber este numit de catre directiile de
sanatate publica judetene, la solicitarea agentiilor teritoriale, potrivit
anexei nr. 4. Pentru perioada in care participa la aceste activitati personalul
medico-sanitar beneficiaza de drepturile prevazute in anexa nr. 5.
(3) Personalul insotitor, precum si cel medico-sanitar din tabere, centre
de vacanta, turistice, sportive si de agrement nu beneficiaza de diurna sau de
indemnizatie de detasare.
(4) Personalul administrativ-gospodaresc, angajat permanent, nu beneficiaza
de diurna sau de indemnizatie de conducere.
Art. 19
(1) In termen de 60 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei hotarari,
Agentia va elabora regulamentul intern.
(2) In termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei hotarari,
Agentia va elabora metodologia de avizare, control si sanctionare a activitatii
in domeniul turismului pentru copii si tineri pe teme cultural-educative, de
vacanta si de timp liber.
(3) Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea
Guvernului nr. 86/1999 privind infiintarea Agentiei Nationale a Taberelor si
Turismului Scolar din Romania, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, nr. 69 din 18 februarie 1999.
Art. 20
Anexele nr. 1 - 5 fac parte integranta din prezenta hotarare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
p. Presedintele Autoritatii Nationale
pentru Tineret,
Iavor Ionut Sebastian
Seful Cancelariei Primului-Ministru,
Alin Teodorescu
p. Ministrul educatiei si cercetarii,
Radu Damian,
secretar de stat
Ministrul muncii,
solidaritatii sociale si familiei,
Dan Mircea Popescu
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
ANEXA 1
Numarul maxim de posturi = 50
STRUCTURA ORGANIZATORICA
a Agentiei Nationale a Taberelor si Turismului Scolar
________________
|Director general|
|________________|
|
______________________________|________________________________
_____|_____ _____|_____ | | ______|______ ________|________
| Serviciul | | Serviciul | | | | Serviciul | | Directia
|
| economic | | juridic, | | | | programe, | | formare si
|
| | | audit si | | | | parteneriat | | perfectionare -
|
| | | control | | | | extern | | Centrul
|
| | | | | | | | | metodologic
|
|___________| |___________| | | |_____________|
|_________________|
| |
______|_______ ____|_______
| Serviciul | | Serviciul |
| patrimoniu, | | resurse |
| investitii | | umane - |
| si | | salarizare |
| administrativ| | |
|______________| |____________|
ANEXA 2
CRITERIILE DE CALCUL
privind stabilirea costului mediu orientativ pentru tabere, excursii si
expeditii scolare si pentru celelalte activitati prevazute la art. 2 din
hotarare
1. Cheltuielile pentru hrana copiilor si tinerilor
2. Cheltuielile pentru hrana personalului insotitor si a celui sanitar,
care isi desfasoara activitatea in tabere, centre de vacanta, turistice,
sportive si de agrement
3. Cheltuielile aferente personalului angajat temporar in tabere, centre de
vacanta, turistice, sportive si de agrement
4. Cheltuielile reprezentand 50% din costul hranei personalului
administrativ-gospodaresc angajat temporar sau permanent in tabere, centre de
vacanta, turistice, sportive si de agrement, in cazul in care pe perioada
desfasurarii activitatii acesta este obligat sa locuiasca in unitatea
respectiva
5. Cheltuielile legate de aprovizionare, intretinere si functionare:
materiale de intretinere si curatenie, substante dezinfectante, materiale
sanitare si instrumentar pentru cabinetele medicale din incinta taberelor,
apa-canal, combustibil, energie electrica, spalat lenjerie, cazarmament,
transport, materiale pentru activitatile tehnico-stiintifice,
cultural-artistice, sportive, turistice, de educatie si de agrement
6. Cheltuielile pentru transportul dus-intors al prescolarilor, elevilor si
al personalului insotitor, de la domiciliu la tabara
7. Cheltuielile privind plata chiriilor pentru sali, a membrilor juriilor,
cele pentru rechizite, materiale consumabile si publicitare, precum si
cheltuielile de publicitate pentru tabere si pentru alte activitati si
manifestari mentionate la art. 2 din hotarare
8. Cheltuielile de transport intern si international dus-intors pentru
copiii participanti la tabere interne si internationale sau la alte
manifestari, precum si contravaloarea costurilor vizitelor la muzee, al
participarii la excursii si la alte activitati care se desfasoara in perioada
respectiva
9. Costurile se stabilesc de catre Agentie si se aproba de catre
ordonatorul principal de credite.
10. Cheltuielile privind asigurarea pentru accidente, risc si deces, pentru
deplasari interne si internationale
11. Cheltuieli indirecte.
ANEXA 3
MODUL
de suportare a cheltuielilor pentru copiii si tinerii participanti la tabere,
excursii si expeditii scolare si la celelalte activitati prevazute la art. 2
din hotarare
1. Sunt scutiti de la plata cheltuielilor, o singura data intr-un an
scolar, copiii participanti la activitatile prevazute la art. 2 din hotarare,
organizate prin agentiile teritoriale de tabere si turism educativ, proveniti
din familii al caror venit mediu lunar pe membru de familie este de pana la 50%
din salariul minim brut pe tara, beneficiari de burse sociale, cei orfani, care
nu sunt incredintati spre crestere si educare prin hotarare judecatoreasca.
2. Suporta integral costul taberei, al excursiei sau expeditiei parintii
sau sustinatorii legali ai elevilor care nu se incadreaza in prevederile pct.
1.
3. Drepturile prevazute la pct. 1 se acorda in ordinea crescatoare a
veniturilor, avand prioritate elevii din invatamantul de stat, curs de zi, care
frecventeaza scoala potrivit regulamentului scolar si cu rezultate bune si
foarte bune la invatatura.
4. Din alocatiile bugetare se pot suporta:
a) costul integral pentru categoriile prevazute la pct. 1;
b) costul integral pentru elevii (echipele) clasati (clasate) pe locurile I
- III la faza nationala a olimpiadelor scolare, pe discipline de invatamant si
meserii, la competitii sportive sau la diferite manifestari nationale si
internationale;
c) costul integral pentru formatiile artistice care prezinta si sustin
programe in tabere, centre de vacanta, turistice, sportive si de agrement;
d) costul integral, pe durata unei serii, pentru copiii personalului
insotitor si ai celui medical, care conduc grupurile de prescolari si elevi sau
care isi desfasoara activitatea in tabere, precum si pentru cei ai personalului
administrativ-gospodaresc angajat permanent in aceste tabere. Cheltuielile de
transport se suporta de catre beneficiar;
e) taxa de viza, de participare, cazare, masa si costul transportului
international pentru copiii, tinerii si insotitorii acestora, participanti cu
acordul ordonatorului de credite la tabere, excursii, schimburi scolare,
manifestari, competitii si concursuri pe discipline de invatamant, stiintifice
tehnico-aplicative, cultural-artistice si sportiv-turistice care se desfasoara
peste hotare.
ANEXA 4
PERSONALUL INSOTITOR SI SANITAR
necesar pentru tabere, excursii si expeditii, care se asigura de catre Agentie
si de catre agentiile teritoriale
1. Taberele pentru prescolari vor fi asigurate cu personal insotitor si
sanitar astfel:
a) la fiecare grupa de prescolari formata din cate 15 - 20 de copii - doua
educatoare si cate o supraveghetoare de noapte;
b) la fiecare tabara - un cadru sanitar mediu. Taberele cu un efectiv mai
mare de 100 de prescolari vor fi asigurate cu cate inca un cadru sanitar mediu
la fiecare 100 de copii;
c) la taberele cu peste 100 de prescolari - un medic, numarul medicilor
crescand la fiecare 300 de copii;
d) la taberele cu efectiv mai mic de 100 de prescolari asistenta medicala
se asigura de catre medicul dispensarului teritorial;
e) la taberele cu efective mici, grupate pe o raza de 2,5 km si care
totalizeaza 200 de prescolari - un medic pentru toate aceste unitati, cu
exceptia taberelor izolate.
2. Taberele pentru elevi vor fi asigurate cu personal insotitor si personal
sanitar astfel:
a) la fiecare 10 elevi - un insotitor;
b) la fiecare tabara - cate un animator si un profesor de educatie fizica.
Taberele cu efective mai mari de copii si tineri se vor incadra cu cate un
animator mai mult la fiecare 200 de elevi si un profesor de educatie fizica la
fiecare 100 de elevi in plus;
c) in taberele de pregatire sportiva va fi asigurat un profesor de educatie
fizica la un grup de minimum 12 elevi;
d) pana la 300 de elevi - un cadru sanitar mediu, numarul cadrelor sanitare
medii crescand la fiecare 300 de elevi in plus;
e) la taberele izolate, cu efectiv mai mic de 100 de elevi - un cadru
sanitar mediu;
f) la 300 - 500 de elevi - un medic, numarul medicilor crescand la fiecare
300 de elevi in plus peste efectivul de 500;
g) pentru taberele cu efectiv mai mic de 300 de elevi asistenta medicala se
asigura prin dispensarul medical pe teritoriul caruia functioneaza tabara, iar
daca sunt situate la peste 5 km de sediul dispensarului medical, de catre un
medic;
h) la taberele cu efective mici, grupate pe o raza de 2,5 km si care
totalizeaza 300 de elevi - un medic pentru asistenta medicala a tuturor acestor
unitati;
i) la taberele de pregatire sportiva - un medic pentru fiecare tabara si
personal sanitar in proportie de 1 la 100 de elevi;
j) pentru taberele de elevi organizate numai cu copiii din centrele de
plasament (foste case de copii) si cu elevii din invatamantul special,
personalul insotitor va fi compus dintr-un medic si un cadru mediu sanitar
incadrate in aceste institutii.
3. Excursiile vor fi asigurate cu personal insotitor si sanitar astfel:
a) la 10 elevi - cate un insotitor;
b) la 100 - 200 de elevi - un cadru sanitar mediu, in excursiile cu peste
200 de elevi - cate un cadru sanitar mediu la fiecare 200 de elevi;
c) grupurile compuse din mai putin de 100 de elevi vor fi dotate cu truse
de prim ajutor.
4. Expeditiile si drumetiile vor fi asigurate cu personal insotitor si
sanitar astfel:
a) expeditiile vor fi insotite de un insotitor la minimum 10 elevi;
b) drumetiile se organizeaza, de regula, pe grupe de prescolari sau de
elevi si sunt conduse de educatoare, invatatorul, animatorul sau profesorul
care lucreaza cu grupa sau cu clasa respectiva, de salvamar sau salvamontist;
c) grupurile vor fi conduse de salvamar, ghid montan sau animator
specializat si trebuie sa fie dotate cu truse de prim ajutor.
5. Pentru celelalte activitati prevazute la art. 2 din hotarare numarul
insotitorilor se stabileste de catre Agentie.
ANEXA 5
DREPTURILE
cadrelor didactice, ale insotitorilor, ale personalului medico-sanitar si ale
personalului angajat permanent, temporar sau detasat in tabere, centre de
vacanta, turistice, sportive si de agrement
1. Cadrele didactice, personalul insotitor si personalul medico sanitar,
care conduc prescolarii si elevii in activitatile prevazute la art. 2 din
hotarare, beneficiaza in mod gratuit de transport, cazare si hrana, in limita
drepturilor prevazute pentru elevi. Personalul prevazut mai sus beneficiaza si
de gratuitate, pe durata unei serii de tabara, pentru copiii proprii de varsta
prescolara si scolara.
2. Personalul administrativ gospodaresc angajat permanent, temporar sau
detasat in taberele scolare, satele de vacanta, bazele turistice, sportive si
de agrement beneficiaza pe perioada de functionare de o reducere de 50% din
costul hranei, de scutire de la plata regiei de cantina si de la plata
cheltuielilor de cazare, in cazul in care este obligat sa locuiasca in unitatea
respectiva, si de gratuitate, pe durata unei serii pentru copiii proprii de
varsta prescolara si scolara.