HOTARARE Nr.
236 din 7 martie 2007
privind stabilirea unor
masuri pentru asigurarea aplicarii Regulamentului Parlamentului European si al
Consiliului nr. 1980/2000/CE din 17 iulie 2000 privind sistemul revizuit de
acordare a etichetei ecologice comunitare
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 184 din 16 martie 2007
In scopul asigurării în România a prevederilor
Regulamentului (CE) al Parlamentului European şi al Consiliului nr.
1980/2000/CE din 17 iulie 2000 privind sistemul revizuit de acordare a
etichetei ecologice comunitare,
în temeiul art. 108, al art.
148 alin. (4) din Constituţia României, republicată, şi al art. 23 alin. (4)
din Ordonanţa de urgentă a Guvernului nr. 195/2005 privind protecţia mediului,
aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 265/2006,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se desemnează Ministerul Mediului şi
Gospodăririi Apelor ca autoritate competentă pentru acordarea etichetei
ecologice.
Art. 2. - (1) Pe lângă Ministerul Mediului şi
Gospodăririi Apelor este înfiinţată şi funcţionează Comisia Naţională pentru
Acordarea Etichetei Ecologice, organ consultativ cu rol în evaluarea dosarului
necesar pentru acordarea etichetei ecologice. Pe baza acestei evaluări, Comisia
Naţională pentru Acordarea Etichetei Ecologice propune modificările
corespunzătoare cu privire la informaţiile care urmează să fie incluse pentru
obţinerea etichetei ecologice.
(2) Comisia Naţională pentru Acordarea Etichetei
Ecologice este formată din 3 reprezentanţi ai Ministerului Mediului şi
Gospodăririi Apelor, un reprezentant al Ministerului Economiei şi Comerţului,
un reprezentant al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, un
reprezentant al Gărzii Naţionale de Mediu, un reprezentant al Ministerului
Educaţiei şi Cercetării, 4 reprezentanţi ai patronatelor din domeniile supuse
etichetării, 4 reprezentanţi ai organizaţiilor neguvernamentale din domeniul
protecţiei mediului şi protecţiei consumatorilor, desemnaţi de către acestea,
numiţi prin ordin al ministrului mediului şi gospodăririi apelor în termen de
30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, pe baza
nominalizărilor primite de la ministerele, instituţiile, patronatele şi
organizaţiile neguvernamentale implicate.
(3) Regulamentul de organizare şi funcţionare al
Comisiei Naţionale pentru Acordarea Etichetei Ecologice se elaborează de către
membrii acesteia şi se aprobă prin ordin al ministrului mediului şi
gospodăririi apelor, în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a
prezentei hotărâri.
(4) Participarea în cadrul şedinţelor reprezintă
sarcină de serviciu pentru reprezentanţii instituţiilor publice prevăzute la
alin. (2) şi nu este remunerată.
Art. 3. - Solicitările pentru acordarea etichetei
ecologice pentru produsele introduse pe piaţă se înaintează autorităţii
competente de către operatorii economici - producători, importatori, prestatori
de servicii sau comercianţi.
Art. 4. - (1) Autoritatea competentă trebuie informată
în cazul modificării caracteristicilor produsului, chiar dacă aceste modificări
nu afectează respectarea criteriilor pe baza cărora s-a acordat eticheta
ecologică.
(2) In cazul în care aceste modificări afectează
respectarea criteriilor pe baza cărora s-a acordat eticheta ecologică, este
necesară o nouă solicitare pentru acordarea etichetei ecologice.
Art. 5. - (1) După acordarea dreptului de utilizare a
etichetei ecologice, autoritatea competentă încheie cu solicitantul un contract
privind condiţiile de utilizare a etichetei ecologice.
(2) Contractul-cadru privind condiţiile de utilizare a
etichetei ecologice este prevăzut în anexa nr. 2.
Art. 6. - (1) Fiecare solicitare pentru acordarea
etichetei ecologice unui produs/serviciu este supusă plăţii unei sume ce
reprezintă tariful pentru procesarea cererii respective.
(2) Regimul tarifelor pentru solicitarea acordării etichetei ecologice şi a tarifelor anuale este
prevăzut în anexa nr. 1.
(3) Autoritatea publică centrală pentru protecţia
mediului - Ministerul Mediului şi Gospodăririi Apelor încasează sume provenite
din tarife. Acestea constituie un fond de stimulare a personalului autorităţii
publice centrale pentru protecţia mediului, prin utilizarea unui procent de
25%, iar diferenţa de 75% se varsă la bugetul de stat.
Art. 7. - (1) Constituie contravenţie săvârşirea
următoarelor fapte:
a) introducerea pe piaţă a
produselor care poartă eticheta ecologică fără să fi fost acordat dreptul de a
purta această etichetă;
b) refuzul operatorului economic de a prezenta
contractul referitor la condiţiile de utilizare a etichetei ecologice la
cererea organului de control;
c) publicitatea falsă sau înşelătoare ori utilizarea
oricărei etichete care poate fi confundată cu eticheta ecologică;
d) prezentarea de către operatorul economic de date
inexacte privind rezultatele procesului de evaluare a performanţelor produsului;
e) introducerea pe eticheta ecologică a altor
menţiuni decât a celor prevăzute în Regulament.
(2) Contravenţiile prevăzute la alin. (1) se
sancţionează cu amendă de la 5.000 lei la 10.000 lei.
(3) Constatarea contravenţiilor şi aplicarea
sancţiunilor se fac de personalul împuternicit de Autoritatea Naţională pentru
Protecţia Consumatorilor, pentru prevederile alin. (1) lit. a) şi e) sau de
Garda Naţională de Mediu, pentru prevederile alin. (1) lit. b), c) şi d).
Art. 8. - Dispoziţiile referitoare la contravenţiile
prevăzute la art. 7 se completează cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr.
2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 9. - Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din
prezenta hotărâre.
Art. 10. - La data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 189/2002 privind stabilirea
procedurii de acordare a etichetei ecologice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 166 din 8 martie
2002.
Prezenta hotărâre creează cadrul juridic necesar
aplicării directe, de la data aderării, a Regulamentului Parlamentului European
şi al Consiliului nr. 1980/2000/CE privind sistemul revizuit de acordare a
etichetei ecologice comunitare, publicat în Jurnalul Oficial al Comunităţilor
Europene nr. L 237/2000.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul mediului şi gospodăririi apelor,
Sulfina Barbu
Ministrul economiei şi comerţului,
Varujan Vosganian
Ministrul integrării europene,
Anca Daniela Boagiu
Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor,
Marian Zlotea
Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
ANEXA Nr. 1
TARIFE
pentru cererile de acordare a etichetei ecologice si
tarife anuale
Art. 1. - (1) Orice cerere de acordare a etichetei
ecologice este supusă plăţii unui tarif, în funcţie de costurile de procesare a
acesteia.
(2) Tariful minim se fixează ca fiind echivalentul în
lei a 300 de euro, iar tariful maxim se fixează ca fiind echivalentul în lei a
1.300 de euro.
(3) Cuantumul tarifelor pentru cererea de acordare a
etichetei ecologice se stabileşte prin ordin al ministrului mediului şi
gospodăririi apelor.
(4) Tariful pentru depunerea
cererii se reduce cu 25% atât pentru întreprinderi mici şi mijlocii, cât şi
pentru producătorii şi prestatorii de servicii din ţările în curs de
dezvoltare.
Art. 2. - (1) Orice operator economic care a obţinut
eticheta ecologică plăteşte autorităţii competente un tarif anual pentru
utilizarea acesteia.
(2) Tariful anual se plăteşte începând cu ziua în care
a fost acordată eticheta ecologică operatorului economic.
(3) Cifrele care indică volumul anual al vânzărilor
se bazează pe preţul de fabrică, dacă produsul pentru care s-a acordat statutul
ecologic este un bun. Acestea se bazează pe preţul de livrare, dacă este vorba
despre servicii.
(4) Tariful anual este egal cu 0,15% din volumul anual
al vânzărilor produsului care a obţinut eticheta ecologică în cadrul
Comunităţii Europene.
(5) Tariful minim anual se fixează ca fiind
echivalentul în lei a 500 de euro pe grupă de produse şi pe operator economic,
iar tariful maxim se fixează ca fiind echivalentul în lei a 25.000 de euro.
(6) Tariful anual se reduce
cu 25% atât pentru întreprinderi mici şi mijlocii, cât şi pentru producătorii
şi prestatorii de servicii din ţările în curs de dezvoltare.
(7) Tariful anual se reduce cu 15% pentru operatorii
economici înregistraţi conform Ordinului ministrului agriculturii, pădurilor,
apelor şi mediului nr. 50/2004 privind Stabilirea procedurii de
organizare şi coordonare a schemelor de management de mediu şi audit (EMAS) în vederea
participării voluntare a organizaţiilor la aceste scheme, cu modificările
ulterioare, sau ale standardului român SR EN ISO 14001:2005. Această reducere
se supune condiţiei ca operatorul economic să se angajeze explicit prin
politica sa de mediu să asigure întreaga conformitate a produselor sale
etichetate ecologic cu criteriile etichetării ecologice pe întreaga durată a
valabilităţii contractului şi ca acest angajament să fie de comun acord înscris
în obiectivele ecologice detaliate. Operatorii economici certificaţi conform
normei SR EN ISO 14001:2005 au obligaţia să demonstreze în fiecare an
respectarea acestui angajament. Operatorii economici recunoscuţi în cadrul
sistemului comunitar de audit şi management ecologic - EMAS au obligaţia să
furnizeze în fiecare an o copie a declaraţiei ecologice anuale verificate.
(8) Autoritatea competentă poate acorda reduceri
maxime de 25% primilor 3 operatori economici din fiecare stat membru care obţin
eticheta ecologică pentru o grupă dată de produse sau servicii.
(9) Autoritatea competentă poate acorda o reducere de
până la 30%, în cazul în care produsului respectiv i s-a acrodat, de asemenea,
o altă etichetă ecologică în conformitate cu cerinţele generale ale
standardului SR EN ISO 14024.
(10) Toate reducerile menţionate anterior sunt
cumulative şi se aplică tarifului anual, fără a depăşi în total 50%.
(11) Produsele rezultând din transformarea sau
încorporarea semiproduselor care au făcut deja obiectul plăţii unui tarif anual
sunt supuse plăţii unui tarif corespunzător vânzărilor anuale ale produsului
după ce s-au dedus costurile totale actualizate ale
acestor semiproduse.
Art. 3. - Tariful pentru depunerea cererilor şi
tarifele anuale nu includ costurile încercărilor şi verificărilor necesare
pentru produsele care fac obiectul cererilor. Costurile acestor încercări şi
verificări se suportă de către operatorii economici.
Art. 4. - Adoptarea sau reexaminarea, la nivelul
Comunităţii Europene, a grupelor de produse care pot beneficia de eticheta
ecologică a Uniunii Europene conform procedurii prevăzute în Regulamentul
Parlamentului European şi al Consiliului nr. 1980/2000/CE pot determina modificări în modul de
aplicare a tarifelor pentru o grupă de produse. Aceste modificări trebuie să
fie prevăzute explicit în hotărârile Guvernului privind stabilirea criteriilor
ecologice pentru acea grupă de produse.
ANEXA Nr. 2
CONTRACT-CADRU
referitor la condiţiile de utilizare a etichetei
ecologice
Intre Ministerul Mediului şi Gospodăririi Apelor, cu
sediul în municipiul Bucureşti, Bd. Libertăţii nr. 12, sectorul 5, cod fiscal
...................................., cont
nr................................................................, deschis la
Trezoreria (lei)
.............................................................,deschis la
DTCPMB, reprezentat de
........................................................................................................................................................................ ..........,în calitate de autoritate competentă,
(numele complet al ministrului
mediului şi gospodăririi apelor)
şi
........................................................................................................................................................................ ......................................................
(numele complet al
beneficiarului)
având adresa/sediul ........................................................................,
cod fiscal .............................., cont
nr........................,deschis la ................................., sediul
social, denumit în continuare beneficiarul, reprezentat
de către
....................................................................................................................................,
(numele complet al
reprezentantului) în calitate de
........................................................................................................................................................................ ...............................................,
(producător/importator, prestator de servicii, comerciant)
a intervenit prezentul contract-cadru:
ARTICOLUL 1
Drepturi şi obligaţii
1.1. Autoritatea competentă
acordă beneficiarului dreptul de a utiliza eticheta ecologică pentru produsele
sale care corespund descrierii ce figurează în specificaţiile produselor,
anexate, şi care sunt conforme criteriilor privind categoriile de produse
corespunzătoare aplicabile pentru perioada .........,adoptate de Comisia
Europeană la ..................................,publicate în Jurnalul Oficial
al Comunităţilor Europene din............................................................................
(data)
(se completează toate informaţiile) anexate prezentului contract-cadru.
1.2. Eticheta ecologică trebuie să fie utilizată
numai în forma şi în culoarea prevăzute în specificaţiile privind eticheta
ecologică puse la dispoziţie de autoritatea competentă şi anexate prezentului
contract-cadru şi trebuie să fie vizibilă. Dreptul de utilizare a etichetei
ecologice nu se poate extinde şi asupra utilizării etichetei ecologice în
calitate de componentă a mărcii înregistrate a produsului.
1.3. Beneficiarul trebuie să se asigure că produsul
care urmează să fie etichetat se conformează, pe toată durata prezentului
contract-cadru, tuturor condiţiilor de utilizare şi prevederilor prezentului
contract-cadru, precum şi criteriilor aferente categoriei de produse şi
specificaţiilor privind eticheta ecologică, prevăzute în anexa la prezentul contract-cadru
în vigoare pe perioada avută în vedere. Nu este necesară o nouă solicitare
pentru modificarea caracteristicilor produselor care nu afectează conformarea
cu criteriile. Beneficiarul are obligaţia să informeze autoritatea competentă
asupra acestor modificări prin scrisoare recomandată. Autoritatea competentă
poate efectua verificările considerate oportune.
1.4. Contractul-cadru poate fi extins la o gamă mai
largă de produse decât cea prevăzută iniţial, cu acordul autorităţii
competente, cu condiţia ca produsele adăugate să aparţină aceleiaşi categorii
de produse şi ca acestea să corespundă
criteriilor aplicabile acestei categorii. Autoritatea competentă poate verifica
dacă aceste condiţii sunt îndeplinite. In această situaţie, anexa care conţine
specificaţiile va fi modificată în consecinţă.
1.5. Participarea la sistemul etichetării ecologice se
realizează fără a se aduce atingere cerinţelor de mediu sau reglementărilor
impuse de dreptul comunitar ori intern care se aplică diferitelor stadii de utilizare
a unui bun şi, după caz, a unui serviciu.
ARTICOLUL 2
Publicitatea
2.1. Beneficiarul se angajează să folosească eticheta
ecologică numai în ceea ce priveşte produsul menţionat la art. 1 şi în anexa la
prezentul contract-cadru.
2.2. Beneficiarul trebuie să evite orice publicitate
eronată sau înşelătoare, orice invocare ori utilizare a oricărei etichete sau
mărci aplicate care poate crea confuzii cu eticheta ecologică ori poate dăuna
integrităţii sale.
2.3. Beneficiarul este responsabil, conform
prevederilor prezentului contract-cadru, faţă de modul de utilizare a etichetei
ecologice, în raport cu produsul său, în special în contextul publicităţii.
ARTICOLUL 3
Controlul conformităţii
3.1. Autoritatea competentă, inclusiv reprezentanţii
abilitaţi în acest scop de către aceasta, pot proceda la orice verificări
necesare pentru a controla dacă beneficiarul respectă criteriile aferente
categoriei de produse şi condiţiile de utilizare, precum şi dispoziţiile
prezentului contract-cadru. In acest scop, autoritatea competentă poate
solicita orice document relevant care să demonstreze conformarea, iar
beneficiarul este obligat să îl furnizeze.
3.2. In plus, autoritatea competentă, inclusiv
reprezentanţii împuterniciţi în acest scop de aceasta, pot în orice moment şi
fără preaviz să solicite accesul în sediul beneficiarului sau în orice locaţie prevăzută în anexă, conform
prevederilor pct. 3.1, iar beneficiarul este obligat să asigure accesul.
3.3. Beneficiarul va suporta cheltuielile pentru controlul
conformităţii, efectuate de autoritatea competentă conform dispoziţiilor
prezentului articol.
ARTICOLUL 4
Confidenţialitatea
4.1. Autoritatea competentă şi reprezentanţii
împuterniciţi de aceasta au obligaţia de a nu divulga sau utiliza în alte
scopuri decât cele referitoare la prezentul contract-cadru informaţiile la care
au avut acces în cursul evaluării unui produs în vederea acordării etichetei
ecologice ori în cursul controlului de conformitate efectuat conform
dispoziţiilor art. 3.
4.2. Autoritatea competentă are obligaţia de a lua
toate măsurile pentru a proteja documentele care îi sunt încredinţate împotriva
falsificării şi a dispariţiei.
4.3. Autoritatea competentă are obligaţia de a lua
toate măsurile necesare pentru protecţia documentelor care îi sunt încredinţate
împotriva distrugerii pe o perioadă de cel puţin 3 ani socotiţi de la data
încetării prezentului contract-cadru. La sfârşitul acestei perioade,
autoritatea competentă poate distruge documentele.
ARTICOLUL 5
Suspendarea şi retragerea
5.1. In cazul în care beneficiarul nu poate îndeplini
condiţiile de utilizare sau prevederile art. 1-3, acesta are obligaţia de a
notifica acest lucru autorităţii competente şi de a nu utiliza eticheta
ecologică până când condiţiile de utilizare sau dispoziţiile prevăzute la art.
1-3 nu sunt îndeplinite şi autoritatea competentă a fost informată în acest
sens.
5.2. Dacă autoritatea competentă consideră că
beneficiarul a încălcat vreuna dintre condiţiile de utilizare sau vreo
prevedere a prezentului contract-cadru, autoritatea competentă are dreptul să
suspende sau să retragă autorizaţia de utilizare a etichetei ecologice
eliberată beneficiarului şi să ia toate măsurile necesare pentru prevenirea
folosirii în continuare de către beneficiar a acesteia, inclusiv măsurile
prevăzute la art. 5.
ARTICOLUL 6
Limitele responsabilităţii şi despăgubirea
6.1. Beneficiarul nu poate include eticheta ecologică
în nicio garanţie de calitate sau conformitate a produsului menţionat la pct.
1.1.
6.2. Autoritatea competentă, inclusiv reprezentanţii
împuterniciţi, nu pot fi făcuţi responsabili de eventualele pierderi sau daune
suferite de către beneficiar din cauza acordării ori utilizării etichetei ecologice.
6.3. Autoritatea competentă, inclusiv reprezentanţii
împuterniciţi, nu pot fi făcuţi responsabili de eventualele pierderi sau daune
suferite de către un terţ din cauza acordării ori utilizării etichetei
ecologice, inclusiv în publicitate.
6.4. Beneficiarul va
despăgubi autoritatea competentă/reprezentanţii împuterniciţi pentru oricare
daune sau răspunderi pe care aceştia le suportă ca rezultat al încălcării
prezentului contract-cadru de către beneficiar ori ca rezultat al utilizării de
către autoritatea competentă a informaţiilor sau documentelor furnizate de beneficiar, inclusiv
pentru pretenţiile formulate de o terţă parte.
ARTICOLUL 7
Tarifele
7.1. Beneficiarul se angajează să plătească
autorităţii competente unul sau mai multe tarife pentru utilizarea etichetei
ecologice pe produsul vizat la pct 1.1 pentru perioada de utilizare fixată în
prezentul contract-cadru, conform regulilor referitoare la tarife, în vigoare
la data încheierii prezentului contract-cadru, furnizate de autoritatea
competentă la ... (data şi referinţele complete) şi anexate prezentului
contract-cadru. In cazul în care contractul-cadru este suspendat sau încetează
înainte de termen, atât din iniţiativa autorităţii competente, cât şi din
iniţiativa beneficiarului, beneficiarul nu are dreptul
la restituirea tarifelor, în tot sau în parte.
7.2. Utilizarea etichetei ecologice este condiţionată
de plata la termen a tarifelor corespunzătoare.
ARTICOLUL 8
Reclamaţiile
8.1. Autoritatea competentă poate informa
beneficiarul despre toate reclamaţiile formulate împotriva produsului căruia îi
este acordată eticheta ecologică şi are dreptul de a solicita beneficiarului să
le răspundă. Autoritatea competentă poate să nu dezvăluie beneficiarului
identitatea reclamantului.
8.2. Orice răspuns oferit de
către beneficiar la o cerere întemeiată pe prevederile pct. 8.1 nu trebuie să
aducă atingere drepturilor sau obligaţiilor autorităţii competente, prevăzute
la art. 3 şi 5.
ARTICOLUL 9
Durata contractului şi legile aplicabile
9.1. Cu excepţia cazurilor
prevăzute la pct. 9.2, 9.3 şi 9.4, prezentul contract-cadru intră în vigoare de
la data semnării până la data expirării criteriilor pentru categoria de
produse.
9.2. In cazul nerespectării de către beneficiar a
uneia dintre condiţiile de utilizare a etichetei ecologice sau a uneia dintre
dispoziţiile prezentului contract-cadru, în sensul pct. 5.2, autoritatea
competentă poate considera aceasta ca dându-i dreptul, în plus faţă de
dispoziţiile pct. 5.2, de a rezilia contractul-cadru, prin scrisoare
recomandată adresată beneficiarului, la o dată anterioară datei stabilite la
pct. 9.1, înăuntrul unui termen stabilit de autoritatea competentă.
9.3. Beneficiarul poate denunţa unilateral
contractul-cadru, cu o notificare adresată autorităţii competente cu cel puţin
3 luni înaintea datei la care doreşte încetarea contractului-cadru, prin
scrisoare recomandată.
9.4. In cazul în care perioada de valabilitate a
criteriilor privind categoria de produse menţionate la pct. 1.1 este prelungită
fără modificări pentru o perioadă dată şi dacă autoritatea competentă nu a
notificat beneficiarul cu cel puţin 3 luni înainte de expirarea valabilităţii
criteriilor referitoare la categoria de produse sau a prezentului
contract-cadru, autoritatea competentă va informa beneficiarul, cu cel puţin 3
luni înainte de data stabilită pentru încetarea contractului-cadru, durata
acestuia prelungindu-se pentru o perioadă egală cu perioada de valabilitate a
criteriilor referitoare la categoria de produse.
9.5. După expirarea
prezentului contract-cadru, beneficiarul nu are dreptul de a utiliza eticheta
ecologică pentru produsul indicat la pct. 1.1 şi în anexă pentru etichetare şi
nici în scopuri publicitare. Cu toate acestea, eticheta ecologică poate fi
afişată, pe o perioadă de până la 6 luni după expirarea contractului-cadru, pe
stocurile fabricate înainte de data expirării, care sunt deţinute de către
beneficiar sau de către alţi agenţi. Această ultimă dispoziţie nu se aplică în
cazul în care contractul-cadru a fost reziliat din motivele prevăzute la pct.
9.2.
9.6. Orice dispută (neînţelegere) între autoritatea
competentă şi beneficiar şi orice plângere a uneia dintre părţi împotriva
celeilalte, care nu au putut fi soluţionate pe cale amiabilă, se supun
legislaţiei româneşti. Litigiile se soluţionează de instanţele judecătoreşti
româneşti.
Următoarele anexe fac parte integrantă din prezentul
contract-cadru:
- un exemplar al Regulamentului nr. 1980/2000/CE al
Parlamentului European şi al Consiliului din 17 iulie
2000 privind elaborarea unui sistem comunitar revizuit de acordare a etichetei
ecologice;
- specificaţiile produsului, cuprinzând cel puţin
menţiunea detaliată a numelor şi/sau a numerelor de referinţă interne ale
fabricantului, locurile de fabricare şi/sau numerele de înregistrare ale
licenţei etichetei ecologice;
- un exemplar al Hotărârii Guvernului
nr......................
(privind criteriile referitoare la categoria de
produse);
- specificaţiile etichetei ecologice, indicând în mod
expres că eticheta trebuie să fie imprimată în două culori (verde pantone 347
şi albastru pantone 279), cu negru pe fond alb sau cu alb pe fond negru.
Redactat în
.............................. Redactat în
.......................................
la data de ................................
la data de .........................................
Autoritatea
competentă, Beneficiar,
..............................................
.........................................................
Reprezentant,
Reprezentant,
..............................................
........................................................
Semnătura Semnătura
.............................................
.........................................................
Ştampila autorităţii competente
Ştampila beneficiarului