Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 247 din 24 martie 2010

pentru modificarea si completarea Normelor metodologice privind finantarea sistemului informational specific domeniului imobiliar-edilitar si bancilor de date urbane, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 521/1997

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 220 din 8 aprilie 2010



In temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată,

Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

Articol unic. - Normele metodologice privind finanţarea sistemului informaţional specific domeniului imobiliar-edilitar şi băncilor de date urbane, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 521/1997, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 247 din 12 septembrie 1997, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:

1. In tot cuprinsul normelor metodologice, denumirea „Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor" se înlocuieşte cu denumirea „Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului", iar denumirea „Ministerul Economiei şi Finanţelor" se înlocuieşte cu denumirea „Ministerul Finanţelor Publice".

2. La articolul 5, litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:

,,c) accesul specialiştilor pentru executarea lucrărilor;".

3. La articolul 5, după litera c) se introduce o nouă literă, litera d), cu următorul cuprins:

,,d) aducerea la cunoştinţa deţinătorilor de imobile a rezultatelor lucrărilor SISDIEBDU privind imobilul, efectuată de către primării, împreună cu oficiile de cadastru şi publicitate imobiliară, în condiţiile prevăzute la art. 11 din Legea nr. 7/1996, republicată, cu modificările ulterioare."

4. Articolul 6 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 6. - Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, în exercitarea atribuţiilor sale în domeniul SISDIEBDU, colaborează cu Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară, precum şi cu oficiile de cadastru şi publicitate imobiliară, prin încheierea unui protocol de colaborare potrivit prevederilor art. 8 din Legea nr. 7/1996, republicată, cu modificările ulterioare.

Avizul de începere a lucrărilor, verificarea şi recepţia cadastrală cu acordare de număr cadastral imobilelor identificate prin lucrările SISDIEBDU se realizează de către oficiile de cadastru şi publicitate imobiliară, în condiţiile legii, potrivit anexei nr. 7.

Recepţia şi avizarea lucrărilor SISDIEBDU se asigură de consiliile locale şi consiliile judeţene şi, respectiv, Consiliul General al Municipiului Bucureşti, în condiţiile legii, potrivit anexelor nr. 6 şi 7.

Controlul privind îndeplinirea formalităţilor de contractare, realizare, avizare şi decontare a lucrărilor SISDIEBDU se exercită de către Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului."

5. La articolul 7, alineatele 2 şi 3 se modifică şi vor avea următorul cuprins:

„Consiliile judeţene şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti cuprind sumele repartizate şi comunicate pentru finanţarea sistemului informaţional specific domeniului imobiliar-edilitar şi băncilor de date urbane, în bugetele proprii, la partea de venituri, la capitolul «Subvenţii de la bugetul de stat», subcapitolul «Finanţarea lucrărilor de cadastru imobiliar», în baza sumelor aprobate în bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului, la titlul «Transferuri între unităţi ale administraţiei publice», respectiv la «Transferuri pentru lucrările de cadastru imobiliar».

Consiliile judeţene şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti înştiinţează consiliile locale cu privire la sumele repartizate şi comunicate de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, conform anexei nr. 1. Sumele repartizate şi comunicate se cuprind în bugetele proprii ale unităţilor administrativ-teritoriale, la partea de venituri, la capitolul «Subvenţii de la bugetul de stat», subcapitolul «Finanţarea lucrărilor de cadastru imobiliar»."

6. Articolul 8 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 8. - Pentru fundamentarea necesarului de alocaţii de la bugetul de stat în vederea realizării sistemului informaţional specific domeniului imobiliar-edilitar şi băncilor de date urbane, se procedează astfel:

a) consiliile judeţene şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti examinează şi centralizează solicitările primite de la consiliile locale şi transmit Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului, până la data de 1 mai a anului în curs pentru anul următor, lista cuprinzând sistemul informaţional specific domeniului imobiliar-edilitar şi băncilor de date urbane pe localităţi, suprafeţele propuse şi valoarea totală a cheltuielilor, potrivit anexei nr. 1;

b) în baza criteriilor enunţate la art. 9 alin. 2, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului examinează solicitările, stabileşte priorităţile şi centralizează propunerile consiliilor judeţene, Consiliului General al Municipiului Bucureşti, precum şi ale consiliilor locale, pe baza cărora prezintă Ministerului Finanţelor Publice estimările proprii, în scopul includerii în proiectul bugetului de stat pentru anul următor, potrivit modelului prezentat în anexa nr. 2."

7. Articolul 9 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 9. -In limita alocaţiilor aprobate prin legea anuală a bugetului de stat, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului stabileşte priorităţile, repartizează şi comunică consiliilor judeţene şi Consiliului General al Municipiului Bucureşti plafoanele aprobate anual şi trimestrial, pe fiecare consiliu local, pentru realizarea SISDIEBDU.

Fondurile pentru realizarea lucrărilor SISDIEBDU se alocă pe baza următoarelor criterii de prioritizare:

a) localităţi care au începute lucrările de realizare a SISDIEBDU, în vederea finalizării acestora;

b) localităţi mici, cu fonduri insuficiente pentru realizarea SISDIEBDU;

c) localităţi în care lucrările pentru realizarea SISDIEBDU au fost începute cu alocaţii de la bugetul local;

d) localităţi în care sunt prevăzute realizarea unor investiţii importante în infrastructură;

e) localităţi care sunt cuprinse în Programul de realizare a planurilor urbanistice generale şi regulamentelor locale de urbanism;

f) localităţi turistice şi/sau cu potenţial turistic. Decontarea lucrărilor de realizare a SISDIEBDU se face lunar, în limita plafoanelor bugetare trimestriale, repartizate şi comunicate."

8. La articolul 11, alineatul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Consiliile judeţene şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti verifică documentaţia primită, acordă viza de control financiar preventiv propriu şi, în limita alocaţiilor trimestriale aprobate şi comunicate, întocmesc lunar, pe consilii locale, decontul justificativ, care se transmite până la data de 5 a fiecărei luni pentru luna precedentă Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului, în două exemplare, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 3. Pentru lucrările executate şi recepţionate până pe data de 10 decembrie, deconturile justificative se transmit până la data de 15 decembrie a anului bugetar."

9. Articolul 12 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 12. - Preşedinţii consiliilor judeţene, primarul general al municipiului Bucureşti şi primarii celorlalte unităţi administrativ-teritoriale răspund, în conformitate cu prevederile art. 23 din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, de utilizarea fondurilor transferate de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, cu destinaţia pentru care au fost alocate."

10. Articolul 14 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 14. - In limita plafoanelor aprobate, repartizate şi comunicate de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, consiliile judeţene, Consiliul General al Municipiului Bucureşti, precum şi consiliile locale răspund de utilizarea fondurilor repartizate strict pentru destinaţia aprobată, conform prevederilor legale, respectiv de execuţia sistemului informaţional specific domeniului imobiliar-edilitarşi băncilor de date urbane."

11. La articolul 16, alineatul 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Acestea, la cerere, vor fi puse gratuit la dispoziţia autorităţii centrale responsabile cu realizarea SISDIEBDU, pentru organizarea unor baze de date referitoare la evidenţa imobiliar-edilitară la nivelul intravilanului localităţilor şi pentru realizarea unor proiecte în colaborare cu alte instituţii sau autorităţi ale administraţiei publice centrale sau locale, instituţiilor financiare de sub autoritatea Ministerului Finanţelor Publice, precum şi direcţiei de specialitate din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, pentru determinarea valorii impozabile a fiecărui bun imobil."

12. Anexele nr. 1, 2, 4, 6a) şi 7 se modifică şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1-5, care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

PRIM-MINISTRU

EMIL BOC

Contrasemnează:

Ministrul dezvoltării regionale şi turismului,

Elena Gabriela Udrea

Ministrul administraţiei şi internelor,

Vasile Blaga

Ministrul finanţelor publice,

Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu

ANEXA Nr. 1 (Anexa nr. 1 la normele metodologice)

CONSILIUL*).......................

LISTA

cuprinzând sistemele informaţionale specifice domeniului imobiliar-edilitar şi băncilor de date urbane pe anul........., cu finanţare de la bugetul de stat, ce se realizează în conformitate cu prevederile art. 67 din Legea cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996

                                                                                                                                                                                                                        - lei -

Consiliul Local

....................

Denumirea lucrării

U.M.

Cantitatea

Pretul U.M.

Valoarea totală

Valoarea rămasă de executat

Valoarea 20...

Din care în trimestrul:

Termen de finalizare

I

II

III

IV

0

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

Total, din care:

A. Lucrări în continuare

1. Consiliul Local............

a) Lucrări tehnice de identificare, măsurare şi inventariere a imobilelor şi a reţelelor edilitare

- lucrări geodezice

- lucrări pentru realizarea planului topografic, cadastral şi tehnic-edilitar

- lucrări de cartare imobiliară

- lucrări de inventariere a reţelelor edilitare

ha

ha

ha

ha

b) Banca de date urbane

- încărcare, organizare şi prelucrare date grafice şi textuale privind imobilele şi reţelele edilitare

- întreţinerea şi actualizarea băncii de date urbane

- instruire-formare utilizatori

ha

ha

pers.

2. Consiliul Local.............

a)...........................

b)...........................

TOTALA

B. Lucrări noi

1. Consiliul Local............

a) Lucrări tehnice de identificare, măsurare şi inventariere a imobilelor şi a reţelelor edilitare

- lucrări geodezice

- lucrări pentru realizarea planului topografic, cadastral şi tehnic-edilitar

- lucrări de cartare imobiliară

- lucrări de inventariere a reţelelor edilitare

ha

ha

ha

ha

b) Banca de date urbane

- încărcare, organizare şi prelucrare date grafice şi textuale privind imobilele şi reţelele edilitare

- întreţinerea şi actualizarea băncii de date urbane

- instruire-formare utilizatori

ha

ha

pers.

2. Consiliul Local.............

a)...........................

b)...........................

TOTAL B

Preşedinte,

.................................................

Direcţia....................................

Intocmit

Serviciul/(biroul cadastru).......................

*) Se completează, după caz: JUDEŢEAN sau GENERAL AL MUNICIPIULUI BUCUREŞTI.

ANEXA Nr. 2 (Anexa nr. 2 la normele metodologice)

MINISTERUL DEZVOLTĂRII REGIONALE ŞI TURISMULUI

Aprobat

Ordonatorul principal de credite

LISTA

cuprinzând sistemul informaţional specific domeniului imobiliar-edilitar şi băncilor de date urbane pe anul....., cu finanţare de la bugetul de stat, ce se realizează în conformitate cu prevederile art. 67 din Legea cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996

                                                                                                                         - lei -

Nr. crt.

Valoarea 20...

0

                         1

2

TOTAL

din care:

A

Lucrări în continuare:

1) Lucrări geodezice

- cantitate - ha

- valoare medie/ha a lucrărilor existente

2) Lucrări pentru realizarea planului topografic, cadastral şi tehnic-edilitar

- cantitate - ha

- valoare medie/ha a lucrărilor existente

3) Lucrări de cartare imobiliară

- cantitate - ha

- valoare medie/ha a lucrărilor existente

4) Lucrări de inventariere a reţelelor edilitare

- cantitate - ha

- valoare medie/ha a lucrărilor existente

5) Bancă de date urbane

- cantitate - ha

- valoare medie/ha a lucrărilor existente

B

Lucrări noi:

1) Lucrări geodezice

- cantitate - ha

- valoare medie/ha a lucrărilor existente

2) Lucrări pentru realizarea planului topografic, cadastral şi tehnic-edilitar

- cantitate - ha

- valoare medie/ha a lucrărilor existente

3) Lucrări de cartare imobiliară

- cantitate - ha

- valoare medie/ha a lucrărilor existente

4) Lucrări de inventariere a reţelelor edilitare

- cantitate - ha

- valoare medie/ha a lucrărilor existente

5) Bancă de date urbane

- cantitate - ha

- valoare medie/ha a lucrărilor existente

Direcţia generală economică/Direcţia economică

Director general/Director,

...........................................................................

Direcţia generală/Direcţia......................................

Director general/Director,

...........................................................................

ANEXA Nr. 3 (Anexa nr. 4 la normele metodologice) Executant...................

SITUAŢIE DE LUCRĂRI

cuprinzând sistemul informaţional specific domeniului imobiliar-edilitar şi băncilor de date urbane pe luna......anul..... în localitatea (comuna, oraşul, municipiul), cu finanţare de la bugetul de stat, ce se realizează în conformitate cu prevederile art. 67 din Legea cadastrului şi publicităţii imobiliare nr. 7/1996

Nr. crt.

Categoria de lucrări

U.M.

Cantitatea

Pretul U.M.

Valoarea (lei)

Valoarea cu TVA (lei)

I

Lucrări tehnice de identificare, măsurare şi inventariere a imobilelor şi reţelelor edilitare

1

Lucrări geodezice

ha

2

Lucrări pentru realizarea planului topografic, cadastral şi tehnic-edilitar

ha

3

Lucrări de cartare imobiliară

ha

4

Lucrări de inventariere a reţelelor edilitare

ha

TOTAL I:

II

Banca de date urbane

5

Incărcare, organizare şi prelucrare date grafice şi textuale privind imobilele şi reţelele edilitare

ha

6

Intreţinere şi actualizare banca de date urbane

ha

7

Instruire-formare utilizatori

pers.

TOTAL II:

TOTAL SITUAŢIE DE LUCRĂRI

Beneficiar

Consiliul Local.....................................

Primar,

..........................................................

Executant

Societatea Comercială.........................

Director,

............................................................

ANEXA Nr. 4 [Anexa nr. 6a) la normele metodologice]

Executant...................

SITUAŢIA

privind recepţia, avizarea şi decontarea lucrărilor sistemului informaţional specific domeniului imobiliar-edilitar şi băncilor de date urbane până la data etapei curente de recepţie şi avizare

I. Denumirea lucrării: „Sistemul informaţional specific domeniului imobiliar-edilitar şi băncilor de date urbane"

II. Beneficiar: Consiliul Local al (comunei, oraşului, municipiului).........................

III. Etapele anterioare ale activităţii de recepţie, avizare şi decontare

Etapa şi conţinutul

Valoarea devizului

Proces-verbal/data

1

a) Lucrări tehnice de identificare, măsurare şi inventariere a imobilelor şi a reţelelor edilitare

- lucrări geodezice

- lucrări pentru realizarea planului topografic, cadastral şi tehnic-edilitar

- lucrări de cartare imobiliară

- lucrări de inventariere a reţelelor edilitare

b) Banca de date urbane

- încărcare, organizare şi prelucrare date grafice şi textuale privind imobilele şi reţelele edilitare

- întreţinerea şi actualizarea băncii de date urbane

- instruire-formare utilizatori

2

a).........................

.

.

.

Beneficiar

Consiliul Local...................................

Primar,

........................................................

Executant

Societatea Comercială.....................

Director,

........................................................

ANEXA Nr. 5 (Anexa nr. 7 la normele metodologice)

OCPI .................

Aprob

Director OCPI,

(numele şi prenumele)

(semnătura şi ştampila OCPI)

PROCES-VERBAL DE RECEPŢIE Nr................

Intocmit astăzi,................

Privind lucrarea (denumirea lucrării) ...................................../ ................/ UAT.............../ sector.................

1. Beneficiar..................

2. Executant..................

3. Aviz de începere a lucrărilor nr.................., data.............................

4. Lista documentelor şi a documentaţiilor care se predau OCPI (format analogic/ digital):

                                             Format analogic             Format digital

• ________________                  |__|                                 |__|

• ________________                  |__|                                 |__|

• ________________                  |__|                                 |__|

• ________________                  |__|                                 |__|

5. Recepţia lucrării

5.1. Atribuire numere cadastrale

Pentru imobilele care sunt situate în judeţul................................, UAT.................., sectorul..................., au fost atribuite numerele cadastrale de la .............. la ................(în cazul lucrării declarate ADMISĂ se completează intervalul numerelor cadastrale atribuite în sistemul informatic)

NOTĂ:

Pentru lucrările prevăzute la pct. 5.1, prezentul proces-verbal de recepţie este valabil însoţit de „Planul cadastral al imobilelor" şi „Registrul cadastral al imobilelor şi proprietarilor", recepţionate de OCPI..............

5.2. Alte tipuri de lucrări (fără atribuire de numere cadastrale)................

6. Concluzii:

Lucrarea este declarată: ADMISĂ |__| RESPINSĂ |__| (Se bifează căsuţa corespunzătoare.)

7. Condiţiile impuse pentru refacere în cazul lucrării declarate RESPINSĂ (Se întocmeşte şi se ataşează Nota de constatare cu motivele respingerii şi termenul impus pentru refacere.)

Inginer şef OCPI,

....................................................................

(numele, prenumele şi semnătura)

Inspector/comisie de recepţie,

....................................................................

(numele, prenumele, parafa şi semnătura)


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 247/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 247 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu