HOTARARE Nr. 290 din 4 martie 2004
pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 247/2003 privind
intocmirea si completarea registrului general de evidenta a salariatilor
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 238 din 18 martie 2004
In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1
Hotararea Guvernului nr. 247/2003 privind intocmirea si completarea
registrului general de evidenta a salariatilor, publicata in Monitorul Oficial
al Romaniei, Partea I, nr. 164 din 14 martie 2003, cu modificarile si
completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Alineatul (4) al articolului 2 va avea urmatorul cuprins:
"(4) Nu au obligatia infiintarii registrului misiunile diplomatice,
oficiile consulare straine cu sediul in Romania, precum si reprezentantele din
Romania ale persoanelor juridice straine pentru perioadele in care contractele
individuale de munca incheiate cu cetatenii romani se inregistreaza la
Inspectoratul Teritorial de Munca al municipiului Bucuresti."
2. Articolul 3 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 3
Angajatorul are obligatia de a inregistra registrul la inspectoratul de
munca in a carui raza teritoriala isi are sediul sau domiciliul, dupa caz, cel
mai tarziu la data incheierii primului contract individual de munca."
3. Alineatele (1), (3) si (4) ale articolului 4 vor avea urmatorul cuprins:
"Art. 4
(1) Registrul se intocmeste in regim tipizat, conform modelului prevazut in
anexa nr. 1, se numeroteaza pe fiecare pagina si devine document oficial de la
data inregistrarii.
...........................................................................
(3) Inspectoratul teritorial de munca va inregistra registrul numai daca
sunt indeplinite conditiile prevazute la alin. (1) si (2).
(4) La solicitarea inspectoratului teritorial de munca sau a unor
angajatori care obtin aprobarea prealabila a inspectoratului teritorial de
munca, registrul se intocmeste si in format electronic."
4. Alineatul (2) al articolului 5 va avea urmatorul cuprins:
"(2) Registrul cuprinde elementele de identificare a tuturor
salariatilor, data incheierii contractului individual de munca, data inceperii
activitatii, modificarea si suspendarea contractului, durata acestuia, durata
muncii exprimata in ore/zi, ocupatia (functia si/sau meseria), respectiv codul
acesteia potrivit Clasificarii ocupatiilor din Romania (C.O.R.), salariul de
baza prevazut la data incheierii contractului, data incetarii contractului si
temeiul legal al incetarii acestuia, numele, prenumele si semnatura persoanei
care face inscrierea."
5. Dupa alineatul (2) al articolului 5 se introduce un nou alineat,
alineatul (2^1), cu urmatorul cuprins:
"(2^1) Fiecare operatiune efectuata in registru va fi certificata,
prin semnatura si stampila, de catre o persoana numita prin act administrativ
de catre angajator sau de catre reprezentantul legal al acestuia."
6. Alineatele (3) si (4) ale articolului 5 vor avea urmatorul cuprins:
"(3) Inscrierile in registru se efectueaza la data incheierii
contractului individual de munca, precum si la data incetarii acestuia, in
conformitate cu prevederile anexei nr. 1.
(4) Inregistrarile din registru se vor efectua numai in limba romana,
citet, cu tus/pix negru, iar corectarea erorilor materiale din cuprinsul
acestuia se va realiza prin bararea datelor inscrise eronat, astfel incat sa se
poata citi vechea inregistrare, si prin inscrierea dedesubt, in culoare rosie,
a datelor exacte. In cazul in care inscrierea nu se poate face dedesubt, se
bareaza intregul rand si se face trimitere la noul rand care contine datele
exacte."
7. Articolul 6 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 6
(1) Registrul se pastreaza la sediul sau domiciliul angajatorului ori, dupa
caz, la sediul sucursalei, agentiei, reprezentantei sau unor alte asemenea
unitati fara personalitate juridica, potrivit prevederilor art. 2 alin. (3).
(2) Angajatorii au obligatia de a comunica, in scris, tuturor
conducatorilor sucursalelor, agentiilor, reprezentantelor si unitatilor fara
personalitate juridica, care nu indeplinesc conditiile prevazute la art. 2
alin. (3), precum si tuturor conducatorilor punctelor de lucru care au
salariati, numarul registrului in care au fost inscrisi salariatii, precum si
inspectoratul teritorial de munca la care s-a facut inregistrarea.
(3) Registrele si dosarele personale ale fiecarui salariat se vor pastra in
locuri care sa asigure securitatea datelor si sa indeplineasca conditiile
necesare pentru pastrarea lor indelungata si corespunzatoare."
8. Alineatul (1) al articolului 7 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 7
(1) Registrul se pune la dispozitie inspectorului de munca sau oricarei
alte autoritati publice care il solicita in conditiile legii, angajatorul avand
obligatia sa asigure accesul permanent la acest document."
9. Alineatul (2) al articolului 7 se abroga.
10. Alineatul (4) al articolului 7 va avea urmatorul cuprins:
"(4) La solicitarea salariatului, angajatorul este obligat sa ii
elibereze copii, certificate de reprezentantul legal al acestuia sau de
persoana imputernicita de angajator pentru conformitate cu originalul, ale
dosarului personal, ale paginii/paginilor din registru care cuprinde/cuprind
inscrierile referitoare la persoana sa si/sau un document care sa ateste
activitatea desfasurata de catre acesta, vechimea in munca, in meserie si in
specialitate."
11. Alineatele (3) si (4) ale articolului 9 vor avea urmatorul cuprins:
"(3) In cazul in care registrul a fost deteriorat sau inscrierile nu
mai sunt lizibile, datele cuprinse in acesta se copiaza ori, dupa caz, se
reinscriu intr-un nou registru in termen de 15 zile lucratoare de la data
inregistrarii noului registru. Angajatorul are obligatia de a pastra vechiul
registru o perioada de 3 ani de la data inregistrarii noului registru.
(4) In situatia in care registrul a fost pierdut sau distrus, angajatorul
are obligatia de a reface inscrierile, pe baza documentelor existente la
dosarul personal al salariatului, in termen de 15 zile lucratoare de la data
pierderii sau distrugerii. Inspectoratul teritorial de munca va inregistra noul
registru numai in situatia in care angajatorul va face dovada depunerii spre
publicare in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a III-a, a anuntului de
pierdere a registrului, respectiv va face dovada distrugerii totale a acestuia,
in conditiile legii."
12. Dupa alineatul (4) al articolului 9 se introduce un nou alineat,
alineatul (5), care va avea urmatorul cuprins:
"(5) In situatiile prevazute la alin. (1), la inregistrarea unui nou
registru, inspectoratul teritorial de munca va face urmatoarele mentiuni:
a) pe prima pagina se va inscrie numarul registrului pe care il
inlocuieste, precum si motivul inlocuirii;
b) in registrul special, la numarul de inregistrare a vechiului registru se
va inscrie mentiunea inlocuirii, motivul inlocuirii si numarul de inregistrare
al noului registru."
13. Articolul 9^1 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 9^1
Unitatile fara personalitate juridica ce au competenta infiintarii
registrului il inregistreaza la inspectoratul teritorial de munca in a carui
raza teritoriala isi au sediul, cu indeplinirea obligatiilor prevazute de
prezenta hotarare."
14. La alineatul (1) al articolului 10, litera d) va avea urmatorul
cuprins:
"d) necompletarea registrului in conformitate cu prevederile prezentei
hotarari."
15. Dupa alineatul (6) al articolului 10 se introduce un nou alineat,
alineatul (7), care va avea urmatorul cuprins:
"(7) Contravenientul poate achita pe loc sau in termen de cel mult 48
de ore de la data incheierii procesului-verbal ori, dupa caz, de la data comunicarii
acestuia jumatate din minimul amenzii prevazute la alin. (2), (3) si (4),
inspectorul de munca facand mentiune despre aceasta posibilitate in
procesul-verbal."
16. Articolul 12 se abroga.
17. Anexa nr. 1 se inlocuieste cu anexa la prezenta hotarare.
Art. 2
(1) Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, registrele
generale de evidenta a salariatilor se vor inregistra si completa cu
respectarea prevederilor prezentei hotarari.
(2) Inscrierile deja efectuate in registrele existente isi mentin
valabilitatea urmand ca, de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari,
in coloana 10 "Ocupatia (functia si/sau meseria)" sa se inscrie si
codul C.O.R. corespunzator functiei/meseriei respective, in coloana 13 sa se
completeze si temeiul legal al incetarii contractului individual de munca, iar
in coloana 14, in loc de "Temeiul legal al incetarii contractului",
sa se completeze "Numele, prenumele si semnatura persoanei care face
inscrierea".
Art. 3
Hotararea Guvernului nr. 247/2003 privind intocmirea si completarea
registrului general de evidenta a salariatilor, cu modificarile si completarile
ulterioare si cu cele aduse prin prezenta hotarare, va fi republicata in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, dandu-se textelor o noua numerotare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministrul muncii,
solidaritatii sociale si familiei,
Elena Dumitru
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
ANEXA 1
REGISTRUL GENERAL DE EVIDENTA A SALARIATILOR
______________________________________________________________________________
Numarul Numele si Date de Data Data Durata
contractului prenumele identificare a incheierii inceperii contractului
individual salariatului salariatului contractului activitatii individual
de munca individual de munca
de munca
______________________________________________________________________________
1 2 3 4 5 6
______________________________________________________________________________
- continuare -
________________________________________________________________________________
Durata Durata Locul Ocupatia Salariul Modificarea, Data Numele,
muncii perioadei de (functia de baza suspendarea incetarii prenumele
(ore/zi) de proba munca si/sau contractului contractului si
meseria) individual individual semnatura
si codul de munca de munca persoanei
C.O.R. si temeiul care face
legal al inscrierea
incetarii
acestuia
________________________________________________________________________________
7 8 9 10 11 12 13 14
________________________________________________________________________________
NOTA:
1. Inregistrarea datelor in rubricile registrului se va face dupa cum
urmeaza:
a) in coloana 1 se va inscrie numarul contractului individual de munca dat
de angajator, conform normelor interne ale unitatii;
b) in coloana 2 se vor inscrie numele si prenumele salariatului conform
actului de identitate;
c) in coloana 3 se vor inscrie urmatoarele date de identificare a
salariatului: domiciliul/resedinta, codul numeric personal, seria si numarul
actului de identitate;
d) in coloana 4 se va inscrie data semnarii contractului individual de
munca de catre ambele parti;
e) in coloana 5 se va inscrie data la care salariatul a inceput sau va
incepe efectiv sa lucreze;
f) in coloana 9 se vor mentiona sectia, serviciul, punctul de lucru etc.
unde lucreaza efectiv salariatul.
2. Pe fiecare pagina din registru vor fi inregistrate datele unui singur
salariat.
3. Coloanele 6, 7, 8, 10, 11 si 12 se vor completa incepand cu data de 1
ianuarie 2007.
4. La incetarea contractului individual de munca, spatiile ramase
necompletate de pe pagina/paginile alocata/alocate salariatului se bareaza si
se stampileaza de catre unitate.
5. Pentru salariatii detasati, angajatorul la care acestia au fost detasati
va completa registrul in conformitate cu prevederile prezentei hotarari, cu
mentiunea la coloana 1 a denumirii unitatii de la care se face detasarea.