HOTARARE Nr. 302 din 15 aprilie 1999
pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a prevederilor Ordonantei
Guvernului nr. 116/1998 privind instituirea regimului special pentru
activitatea de transport maritim international
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 200 din 10 mai 1999
In temeiul prevederilor art. 37 din Ordonanta Guvernului nr. 116/1998
privind instituirea regimului special pentru activitatea de transport maritim
international,
Guvernul Romaniei hotaraste:
ARTICOL UNIC
Se aproba Regulamentul de aplicare a prevederilor Ordonantei Guvernului nr.
116/1998 privind instituirea regimului special pentru activitatea de transport
maritim international, cuprins in anexa care face parte integranta din prezenta
hotarare.
PRIM-MINISTRU
RADU VASILE
Contrasemneaza:
Ministrul transporturilor,
Traian Basescu
Ministrul finantelor,
Decebal Traian Remes
ANEXA 1
REGULAMENT
de aplicare a prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 116/1998 privind
instituirea regimului special pentru activitatea de transport maritim
international
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
Prezentul regulament cuprinde dispozitii de aplicare a prevederilor
Ordonantei Guvernului nr. 116/1998 privind instituirea regimului special pentru
activitatea de transport maritim international, denumita in continuare
ordonanta.
Art. 2
In cuprinsul prezentului regulament notiunile de mai jos au urmatoarea
semnificatie:
1. Regimul special maritim reprezinta un ansamblu de facilitati acordate
companiilor de navigatie maritima care desfasoara activitate de transport
maritim international, actionarilor sau detinatorilor de parti sociale la
aceste companii, navelor si personalului navigant din cadrul acestor companii,
daca sunt indeplinite conditiile si cerintele prevazute in ordonanta.
2. Compania de navigatie este o societate comerciala, infiintata ca
persoana juridica romana, care are ca unic obiect de activitate transportul
maritim de marfuri si/sau persoane si care a obtinut de la Ministerul
Transporturilor certificatul de functionare in regim special maritim.
3. Nava se defineste conform Ordonantei Guvernului nr. 42/1997 privind
navigatia civila si intruneste cumulativ urmatoarele conditii: este destinata
transportului maritim de marfuri si/sau de persoane, are clasa maritima
acordata de o societate de clasificare agreata de Ministerul Transporturilor,
are tonajul brut mai mare de 500 t si indeplineste conditiile de acordare a
dreptului de arborare a pavilionului roman.
4. Certificatul de functionare in regimul special maritim este certificatul
eliberat de Directia porturilor si navigatiei maritime din cadrul Ministerului
Transporturilor, prin care se acorda companiei de navigatie dreptul de
functionare in conditiile regimului special maritim.
5. Registrul de regim special maritim este registrul tinut de Directia
porturilor si navigatiei maritime din cadrul Ministerului Transporturilor, in
care se inregistreaza certificatele de functionare in regim special.
6. Documentul de conformitate pentru un membru de echipaj de alta cetatenie
este documentul eliberat de Inspectoratul Navigatiei Civile, in baza unui
brevet sau a unui certificat de capacitate eliberat de o autoritate maritima
straina, prin care se atesta ca acest membru de echipaj poate sa exercite
serviciul la bordul unei nave sub pavilion roman in functia pentru care se
solicita imbarcarea.
CAP. 2
Inregistrarea companiilor de navigatie maritima in regim special maritim
Art. 3
Ministerul Transporturilor elibereaza certificatul de functionare in regim
special maritim companiilor de navigatie care sunt proprietare de nave sau care
si-au asumat raspunderea pentru operarea navei inchiriate in regim de nava nuda
si pentru toate obligatiile impuse companiilor de navigatie de legislatia
interna in vigoare si de conventiile internationale la care Romania este parte.
Art. 4
Evidenta companiilor de navigatie maritima care functioneaza in regim
special maritim se face prin inregistrare in registrul de regim special
maritim.
Art. 5
Inregistrarea in registrul de regim special maritim se face o data cu
emiterea certificatului de functionare in regim special maritim, certificat
care reprezinta si autorizatia de functionare prevazuta la art. 2 din Ordonanta
Guvernului nr. 42/1997 privind navigatia civila.
Art. 6
(1) Pentru obtinerea certificatului de functionare in regim special maritim
compania de navigatie maritima trebuie sa depuna la Directia porturilor si
navigatiei maritime urmatoarele documente:
a) cerere;
b) actul de infiintare a companiei ca persoana juridica romana, cu statut
de societate comerciala;
c) statutul societatii comerciale, din care sa rezulte ca aceasta are ca
unic obiect de activitate transportul maritim de marfuri si/sau de persoane;
d) certificatul de inmatriculare la oficiul registrului comertului;
e) certificatul de inregistrare fiscala;
f) extras din contractul de societate, dupa caz, din care sa rezulte
numele, domiciliul si cetatenia actionarilor/asociatilor principali, precum si
cotele de detinere a capitalului social. Se considera actionari/asociati
principali toti actionarii/asociatii care detin/reprezinta cel putin 5% din
capitalul social.
In cazul societatilor comerciale la care nici unul dintre actionari/asociati
nu detine 5% din capitalul social, se vor considera actionari/asociati
principali toti actionarii/asociatii al caror capital luat in ordine
descrescatoare insumeaza cel putin 60% din capitalul social;
g) hotararea actionarilor/asociatilor privind numirea administratorilor
si/sau directorilor companiei de navigatie;
h) documentele de identitate ale directorilor si/sau administratorilor
companiei de navigatie;
i) lista cuprinzand navele maritime care urmeaza a fi operate de compania
de navigatie in regim special maritim;
j) diploma de studii a persoanei desemnate sa conduca activitatea de
transport maritim international. Vor putea fi admise sa functioneze in regim
special maritim companiile de navigatie a caror persoana desemnata sa conduca
aceasta activitate are diploma de studii superioare in domeniul transporturilor
maritime, economic, management, juridic, cu specializare in domeniul
transportului maritim, inginerie navala sau in alte domenii si care dovedeste
ca are acumulata o experienta in activitatea de transport maritim de cel putin
5 ani;
k) dovada constituirii, pentru fiecare nava aflata in operarea sa, cuprinsa
in lista mentionata la lit. i), a garantiei banesti destinate acoperirii
salariilor si a cheltuielilor cu repatrierea echipajelor, in cazul
incapacitatii de plata a companiei de navigatie, conform prevederilor Hotararii
Guvernului nr. 71/1997 privind autorizarea societatilor comerciale care
desfasoara activitati de transport maritim international;
l) certificatele de conformitate privind indeplinirea de catre compania de
navigatie a cerintelor conventiilor internationale la care Romania este parte,
aplicabile transportului maritim international;
m) contractul cu autoritatea de decontare pentru serviciile de radiocomunicatii
efectuate cu statia de radiocomunicatii de la bordul navelor;
n) dovada achitarii taxei pe tonajul net al fiecarei nave cuprinse in lista
mentionata la lit. i);
o) dovada achitarii taxei de inregistrare a companiei de navigatie.
(2) Documentele prevazute la alin. (1) lit. b), g) si k) se depun in copie,
legalizata la un notar public autorizat.
(3) Documentele prevazute la alin. (1) lit. c), d), e), f), h), j), l), m),
n) si o) se depun in copie. La depunere se prezinta si originalul acestora, in
vederea certificarii conformitatii copiei cu originalul.
(4) Lista cuprinzand navele, prevazuta la alin. (1) lit. i), se prezinta cu
viza capitaniei portului unde navele sunt inmatriculate, cu specificarea
navelor aflate in proprietatea companiei de navigatie si a celor aflate in
contracte de navlosire ca nave nude pe o durata mai mare de un an.
(5) In cazul in care la data solicitarii inregistrarii compania de
navigatie nu detine nave in proprietate sau navlosite ca nave nude, documentele
mentionate la alin. (1) lit. i), k), l), m) si n) vor fi depuse nu mai tarziu
de inceperea efectiva a activitatii comerciale cu aceste nave.
Art. 7
Directia porturilor si navigatiei maritime are obligatia sa verifice
documentele depuse si sa instiinteze solicitantul in legatura cu eventualele
completari necesare.
Art. 8
Acordarea dreptului de functionare in regim special maritim unei companii
de navigatie maritima se face de catre conducerea Ministerului Transporturilor,
la propunerea Directiei porturilor si navigatiei maritime, prin eliberarea
certificatului de functionare in regim special maritim.
Art. 9
Forma si continutul filei din registrul de regim special maritim si
Certificatul de functionare in regim special maritim sunt prevazute in anexele
nr. 1 si 2, care fac parte integranta din prezentul regulament.
Art. 10
(1) Certificatul de functionare in regim special maritim se emite in
original si in trei copii. Originalul se elibereaza reprezentantului imputernicit
al companiei de navigatie maritima solicitante, care semneaza in registrul de
regim special maritim pentru primirea acestuia.
(2) Copiile de pe certificatul prevazut la alin. (1) se vor transmite de
Directia porturilor si navigatiei maritime astfel:
a) o copie companiei de navigatie, in vederea afisarii permanente la sediu;
b) o copie Inspectoratului Navigatiei Civile;
c) o copie administratiei financiare de care apartine compania de
navigatie.
CAP. 3
Functionarea companiilor de navigatie in regim special maritim
Art. 11
Functionarea companiilor de navigatie in regim special maritim se va face
cu indeplinirea urmatoarelor conditii:
a) sa mentina prevederile din statut referitoare la obiectul de activitate,
astfel cum au fost prezentate la obtinerea certificatului de functionare in
regim special maritim;
b) sa opereze numai navele al caror proprietar sunt si/sau navele care sunt
navlosite ca nave nude pe o perioada de cel putin un an;
c) sa opereze numai nave care au clasa acordata de Regia Autonoma
"Registrul Naval Roman" sau de alta societate de clasificare agreata
de Ministerul Transporturilor, care au un tonaj brut mai mare de 500 t si care
indeplinesc cerintele conventiilor internationale la care Romania este parte;
d) sa solicite inscrierea mentiunii de functionare in regim special maritim
in registrul matricol al capitaniei portului, pentru fiecare dintre navele
sale;
e) pe intreaga durata de functionare in regim special maritim sa aiba
contract cu o autoritate de decontare pentru serviciile de radiocomunicatii
efectuate cu statia de radiocomunicatii montata la bordul fiecarei nave;
f) sa aiba constituita permanent garantia baneasca, conform prevederilor
Hotararii Guvernului nr. 71/1997;
g) in situatia unei companii cu mai multe nave in patrimoniu, sa
intocmeasca balanta si bilantul contabil separat pentru fiecare nava.
Art. 12
(1) Solicitarea inscrierii mentiunii privind evidenta navelor, apartinand
companiilor de navigatie admise in regim special maritim, in registrul matricol
al capitaniei portului se face in urma obtinerii avizului din partea Directiei
porturilor si navigatiei maritime.
(2) Avizul prevazut la alin. (1) se obtine in baza prezentarii urmatoarelor
documente, in copie:
a) certificatul de nationalitate a navei;
b) certificatul de tonaj al navei;
c) documentul din care sa rezulte ca nava este cuprinsa in contractul
companiei cu autoritatea de decontare pentru serviciile de radiocomunicatii;
d) documentul din care sa rezulte ca este constituita pentru acea nava
garantia baneasca prevazuta in Hotararea Guvernului nr. 71/1997;
e) chitanta de plata a taxei anuale pe tonajul net al navei sau, dupa caz,
a cotei semestriale.
Art. 13
Operatiunea de inscriere a mentiunii in registrul matricol constituie
prestatie si se plateste capitaniei portului conform tarifelor stabilite si
aprobate potrivit Ordonantei Guvernului nr. 48/1994 privind modificarea unor
taxe pentru folosirea drumurilor publice si pentru unele prestari de servicii,
in porturi si aeroporturi, aprobata prin Legea nr. 123/1994, cu modificarile si
completarile ulterioare.
CAP. 4
Retragerea certificatului de functionare in regim special maritim
Art. 14
Retragerea certificatului de functionare in regim special maritim, implicit
a autorizatiei de functionare prevazute la art. 2 din Ordonanta Guvernului nr.
42/1997, se face in situatiile prevazute la art. 15 din ordonanta, cu aplicarea
urmatoarelor proceduri:
A. La cererea companiei de navigatie
(1) Compania de navigatie maritima va depune o cerere la Directia
porturilor si navigatiei maritime.
(2) Directia porturilor si navigatiei maritime are obligatia sa verifice
daca compania de navigatie maritima a beneficiat de sprijinul statului, acordat
potrivit prevederilor cap. VI din ordonanta.
(3) In cazul in care compania de navigatie maritima nu a beneficiat de
sprijinul statului, pentru retragerea certificatului de functionare in regim
special este suficient ca aceasta sa faca dovada efectuarii platii taxei anuale
pe tonajul net, aferenta fiecarei nave, si a eventualelor majorari datorate
neachitarii la termen.
(4) In cazul in care compania de navigatie maritima a beneficiat de
sprijinul statului, prin programul de dezvoltare a capacitatii de transport
maritim, si cel putin o nava mai are inscris gajul/ipoteca statului in
registrul matricol, retragerea certificatului se va face numai dupa ce compania
de navigatie face dovada rambursarii la bugetul de stat a intregii sume primite
la achizitie pentru nava respectiva si a platii taxei anuale pe tonajul net,
aferenta fiecarei nave, precum si a eventualelor majorari datorate neachitarii
la termen.
(5) Decizia de retragere a certificatului de functionare in regim special
maritim va fi luata de conducerea Ministerului Transporturilor, la propunerea
Directiei porturilor si navigatiei maritime, si este urmata de radierea
mentiunii din registrul matricol in care este inmatriculata fiecare nava
operata de compania de navigatie.
(6) Decizia de retragere este comunicata de catre Directia porturilor si
navigatiei maritime capitaniei portului unde nava a fost inscrisa in regim
special maritim, precum si companiei de navigatie, care are obligatia ca in
termen de 5 zile de la primirea comunicarii sa depuna originalul certificatului
de functionare in regim special maritim la Directia porturilor si navigatiei
maritime.
(7) Directia porturilor si navigatiei maritime va informa, o data cu
capitania portului, si administratia financiara in evidenta careia este luata
compania de navigatie despre decizia de retragere a certificatului de
functionare in regim special maritim.
B. Cand nu sunt indeplinite conditiile prevazute la art. 13 alin. (1) din
ordonanta
(1) In cazul in care este semnalat ca, printr-o sentinta judecatoreasca
definitiva si irevocabila, se interzice functionarea companiei de navigatie
maritima sau se dispune dizolvarea/desfiintarea acesteia, conducerea
Ministerului Transporturilor va dispune retragerea certificatului de
functionare in regim special maritim conform procedurii prevazute la lit. A
alin. (5) - (7).
(2) In cazul in care, din raportul anual de auditare financiara, dintr-o
informare a oficiului registrului comertului sau dintr-un raport de control
efectuat de persoane autorizate in acest sens, rezulta ca compania de navigatie
are si alt obiect de activitate decat transportul maritim de marfuri si/sau de
persoane, conducerea Ministerului Transporturilor va dispune retragerea
certificatului de functionare in regim special maritim conform procedurii
prevazute la lit. A alin. (5) - (7).
(3) In cazul in care un document, prin care se certifica conformitatea
aplicarii de catre compania de navigatie a unei conventii internationale la
care Romania este parte, este retras sau nu ii mai este prelungita
valabilitatea de catre Ministerul Transporturilor sau de alta autoritate
prevazuta de lege, conducerea acestui minister dispune retragerea
certificatului de functionare in regim special maritim, conform procedurii
stabilite la lit. A alin. (5) - (7).
C. Cand numarul rapoartelor avand ca obiect deficiente majore care au
condus la retinerea navelor, rezultate in urma inspectiilor facute de
autoritatile competente din tara sau din porturile straine la navele companiei
de navigatie, primite de catre Inspectoratul Navigatiei Civile, dovedeste
nerespectarea sistematica a cerintelor conventiilor internationale la care
Romania este parte
(1) Inspectoratul Navigatiei Civile are obligatia sa tina, pentru fiecare
nava care functioneaza in regim special maritim, evidenta retinerilor dispuse
de autoritatile competente din tara (Flag State Control) si din porturile
straine (Port State Control).
(2) In cazul in care Inspectoratul Navigatiei Civile constata ca in decurs
de 12 luni aceeasi nava, operata de aceeasi companie de navigatie, a fost
retinuta de trei ori pentru nerespectarea conventiilor internationale la care
Romania este parte, va informa conducerea Ministerului Transporturilor in
vederea analizarii oportunitatii retragerii certificatului de functionare in
regim special maritim.
(3) In cazul in care Inspectoratul Navigatiei Civile constata ca in decurs
de 12 luni mai mult de o treime din numarul navelor operate de o companie de
navigatie a fost retinuta pentru nerespectarea conventiilor internationale la
care Romania este parte, va informa conducerea Ministerului Transporturilor in
vederea analizarii oportunitatii retragerii certificatului de functionare in
regim special maritim.
D. La sesizarea proprietarului navei asupra nerespectarii de catre operator
a prevederilor art. 4 alin. (3) din ordonanta
(1) In cazul in care proprietarul navei/navelor, ca urmare a nerespectarii
de catre operator a prevederilor contractului de navlosire
"bareboat", reziliaza contractul si/sau preia gestiunea directa a
navei/navelor, are obligatia sa sesizeze Ministerul Transporturilor.
(2) Sesizarea proprietarului este analizata de Directia porturilor si
navigatiei maritime si de Inspectoratul Navigatiei Civile, care vor prezenta un
raport conducerii Ministerului Transporturilor.
(3) In cazul in care compania de navigatie opereaza numai nave ale
proprietarului care a obtinut o hotarare judecatoreasca ori arbitrala
executorie de reziliere a contractului de "bareboat" si/sau preluarea
in gestiune directa a navei/navelor in cauza, conducerea Ministerului
Transporturilor va dispune retragerea certificatului de functionare in regim
special maritim, conform procedurii stabilite la lit. A alin. (5) - (7).
E. Nerespectarea de catre compania de navigatie maritima a obligatiei de
prezentare a raportului anual de auditare financiara
(1) Companiile de navigatie inregistrate in regim special maritim au
obligatia ca, in fiecare an, sa prezinte la Directia porturilor si navigatiei
maritime, cu cel putin 10 zile inainte de data platii cotei aferente
semestrului al II-lea a taxelor anuale pe tonajul net al navelor, un raport de
auditare financiara pentru anul precedent, efectuat de o societate de audit
financiar agreata de Ministerul Transporturilor.
(2) Raportul de auditare financiara, in afara continutului privind bilantul
contabil, va trebui sa contina urmatoarele date:
a) lista cuprinzand navele operate si datele de inscriere a mentiunilor
privind functionarea si, eventual, radierea in/din regimul special maritim,
taxa pe tonaj platita pentru acestea si datele la care s-au achitat cotele
semestriale;
b) lista cuprinzand navele achizitionate cu sprijinul statului, cuantumul
alocatiei stabilite pentru fiecare nava si modul cum au fost respectate
clauzele contractului de subventionare;
c) fondul de timp pentru fiecare nava si fiecare functie la bord, cu
specificarea timpului efectiv pontat pentru personalul navigant roman si
personalul navigant strain, angajat la bordul fiecarei nave;
d) volumul cheltuielilor de investitii si al rambursarilor de credite
contractate in vederea achizitionarii de nave maritime de transport si/sau de
echipamente/instalatii necesare dotarii/modernizarii acestora si stabilirea proportiei
cu care aceste cheltuieli insumate au diminuat profitul companiei de navigatie;
e) modul cum au fost asigurate navele achizitionate cu sprijinul statului;
f) creditele luate de compania de navigatie cu gajarea/ipotecarea navelor
achizitionate cu sprijinul statului. Pentru evidentierea gajurilor/ipotecilor
pe nava se va prezenta o copie de pe foaia matricola a navei;
g) eventualele venituri si cheltuieli care nu au legatura cu obiectul de
activitate al companiei de navigatie;
h) eventualele nave instrainate sau pierdute total, care faceau parte din
navele achizitionate cu sprijinul statului, si modul de respectare a clauzelor
contractului de subventionare.
(3) In cazul in care raportul de auditare financiara este incomplet, Directia
porturilor si navigatiei maritime va solicita completarea acestuia.
(4) In cazul in care raportul de auditare financiara complet nu este depus
pana la data de 30 iulie, Directia porturilor si navigatiei maritime are
obligatia sa prezinte un raport conducerii Ministerului Transporturilor, care
va dispune retragerea certificatului de functionare in regim special maritim
conform procedurii stabilite la lit. A alin. (5) - (7).
(5) Raportul de auditare financiara este pentru uzul Ministerului Transporturilor
si al Ministerului Finantelor si nimeni nu poate sa difuzeze date din acesta.
F. Nerespectarea de catre compania de navigatie a obligatiilor privind
asigurarea conditiilor de viata si de hrana la bordul navelor pe toata durata
serviciului, in conformitate cu prevederile acordurilor si conventiilor
internationale la care Romania este parte si cu legislatia romana aplicabila
(1) In cazul in care Inspectoratul Navigatiei Civile constata nerespectarea
conditiilor prevazute la art. 20 alin. (2) din ordonanta, va prezenta
conducerii Ministerului Transporturilor un raport asupra acestei situatii.
(2) In situatia in care conducerea Ministerului Transporturilor constata
nerespectarea obligatiilor de catre compania de navigatie maritima, aceasta dispune
retragerea certificatului de functionare in regim special maritim conform
procedurii stabilite la lit. A alin. (5) - (7).
G. Cand se constata ca nu mai sunt indeplinite conditiile de functionare
prevazute la art. 14 din ordonanta
(1) In cazul in care din raportul anual de auditare financiara sau dintr-un
raport intocmit de personalul cu atributii de inspectie si control se constata
ca nu mai sunt indeplinite conditiile de functionare prevazute la art. 14 din
ordonanta, Inspectoratul Navigatiei Civile sau, dupa caz, Directia porturilor
si navigatiei maritime va prezenta un raport conducerii Ministerului
Transporturilor.
(2) In cazul in care conducerea Ministerului Transporturilor constata ca nu
mai sunt indeplinite conditiile de functionare, aceasta dispune retragerea
certificatului de functionare in regim special maritim conform procedurii
stabilite la lit. A alin. (5) - (7).
H. Dovedirea prin hotarare definitiva de condamnare a savarsirii
infractiunii de fals intelectual, prevazuta de Legea contabilitatii nr.
82/1991, cu modificarile ulterioare
(1) In cazul in care o hotarare definitiva de condamnare privind savarsirea
infractiunii de fals intelectual, prevazuta la art. 15 alin. (1) lit. e) din
ordonanta, impotriva unei persoane din cadrul unei companii de navigatie, este
adusa la cunostinta conducerii Ministerului Transporturilor, aceasta va dispune
imediat retragerea certificatului de functionare in regim special maritim,
indiferent de data la care s-a savarsit infractiunea, daca prin savarsirea
infractiunii au fost denaturate veniturile, cheltuielile, rezultatele
financiare si elementele patrimoniale ale companiei de navigatie.
(2) Retragerea certificatului de functionare in regim special maritim se va
face cu respectarea procedurii stabilite la lit. A alin. (5) - (7).
CAP. 5
Inscrierea si radierea in/din registrul matricol al capitaniei portului a
mentiunii privind functionarea in regim special maritim
Art. 15
(1) Compania de navigatie are obligatia de a solicita inscrierea mentiunii
referitoare la functionarea sa in regim special maritim capitaniei portului de
inmatriculare a navelor, in termen de 15 zile de la obtinerea certificatului de
functionare in regim special maritim. La solicitare, compania va depune avizul
eliberat de Directia porturilor si navigatiei maritime.
(2) Pentru navele intrate in operarea companiei de navigatie dupa obtinerea
certificatului de functionare in regim special maritim, termenul de 15 zile
curge de la data dobandirii dreptului de operare a acestor nave.
Art. 16
Capitania portului va tine seama de aceasta mentiune la primirea listei
cuprinzand echipajul si la operarea imbarcarilor in carnetele de marinar, la
inscrierea gajurilor/ipotecilor, inclusiv a gajului/ipotecii statului in cazul
primirii de subventii la achizitionare, precum si la eliberarea unor inscrisuri
referitoare la nava.
Art. 17
Radierea mentiunii de functionare in regim special maritim se face de catre
capitania portului in urmatoarele situatii:
a) la cererea companiei de navigatie, in urmatoarele cazuri:
1. nava a fost vanduta; dovada se face cu documentele care atesta
vanzarea/cumpararea si predarea/preluarea navei, iar radierea se consemneaza o
data cu anularea certificatului de nationalitate;
2. nava a fost transferata de proprietar sau de un operator pe baza unui
contract de "bareboat" sub un alt pavilion, pe o durata limitata sau
nelimitata; radierea mentiunii se consemneaza o data cu depunerea de catre
proprietar a certificatului de nationalitate;
3. nava a fost dezmembrata; dovada se face cu procesul-verbal vizat de
capitania portului in raza careia s-a facut dezmembrarea sau de autoritatea
competenta din tara in care a fost dezmembrata nava, in cazul in care
dezmembrarea are loc in afara apelor nationale ale Romaniei; radierea mentiunii
se consemneaza o data cu depunerea certificatului de nationalitate;
4. pierderea totala a navei in urma unui naufragiu, incendiu sau a unei
esuari; dovada acestora se face cu documente eliberate de capitania portului in
raza careia s-a petrecut evenimentul sau cu documente ale autoritatilor
competente, daca evenimentul s-a produs in afara apelor nationale ale Romaniei;
radierea mentiunii se consemneaza dupa depunerea declaratiei de abandon al navei
si a certificatului de nationalitate;
b) la retragerea certificatului de functionare in regim special maritim.
Capitania portului are obligatia de a consemna radierea mentiunii imediat
ce Directia porturilor si navigatiei maritime i-a comunicat decizia de
retragere a certificatului de functionare in regim special maritim al companiei
de navigatie care opereaza nava.
Aceasta operatiune nu se considera prestatie potrivit prevederilor art. 1
din Ordonanta Guvernului nr. 48/1994, aprobata prin Legea nr. 123/1994, cu
modificarile si completarile ulterioare.
Art. 18
In toate cazurile capitania portului va opera radierea numai dupa primirea
avizului de la Directia porturilor si navigatiei maritime.
CAP. 6
Agrearea societatilor de clasificare a navelor, a organizatiilor pentru
emiterea de certificate de conformitate cu acordurile si conventiile
internationale la care Romania este parte si a societatilor de audit financiar
Art. 19
Navele care pot fi operate de companiile de navigatie in regim special
maritim trebuie sa detina certificate care sa ateste ca au fost construite si
echipate in conformitate cu regulile Registrului Naval Roman sau ale unei
societati de clasificare care a incheiat o conventie in acest sens cu Ministerul
Transporturilor, pe baza criteriilor de competenta stabilite de acesta.
Art. 20
De asemenea, aceste nave pot fi operate numai daca detin certificate care
atesta conformitatea cu conventiile internationale aplicabile la care Romania
este parte, eliberate de Ministerul Transporturilor sau de alta autoritate a
statului stabilita prin lege, de Registrul Naval Roman sau de o organizatie
care a incheiat o conventie in acest sens cu Ministerul Transporturilor, pe
baza criteriilor de competenta si de acoperire geografica stabilite de acesta.
Art. 21
Companiile de navigatie sunt obligate sa prezinte anual Ministerului
Transporturilor un raport de auditare efectuat de o societate de audit
financiar autorizata de Ministerul Finantelor si care a incheiat o conventie in
acest sens cu Ministerul Transporturilor, pe baza criteriilor de competenta si
de acoperire geografica stabilite de acesta.
CAP. 7
Dispozitii cu privire la personalul navigant
Art. 22
(1) Compania de navigatie in regim special maritim are obligatia sa imbarce
pe navele ei personal navigant in conformitate cu art. 19 din ordonanta.
(2) Pentru personalul navigant strain compania de navigatie are sarcina sa
solicite Inspectoratului Navigatiei Civile, in timp util, eliberarea
documentului de conformitate.
Art. 23
Inspectoratul Navigatiei Civile va elibera documentul de conformitate
pentru brevetele si certificatele de capacitate personalului navigant strain,
potrivit prevederilor reglementarilor in vigoare.
Art. 24
(1) Contractul colectiv de munca se va incheia pentru minimum un an si se
va prelungi anual pe toata perioada mentinerii companiei in regim special
maritim.
(2) Contractul colectiv de munca va fi semnat de armator sau de operator si
de personalul navigant si va fi inregistrat la directia de munca si protectie
sociala judeteana.
(3) Compania de navigatie are obligatia sa depuna la capitania portului o
copie legalizata de pe contractul colectiv de munca, inregistrat la directia de
munca si protectie sociala judeteana, si sa solicite capitaniei portului
transcrierea contractului colectiv de munca in registrul contractelor de munca.
(4) Capitania portului de inmatriculare a navei va inregistra in registrul
contractelor de munca contractul colectiv de munca prezentat de compania de
navigatie.
(5) Operatiunea de inregistrare este considerata prestatie si se plateste
de catre compania de navigatie pe baza tarifelor stabilite si aprobate potrivit
Ordonantei Guvernului nr. 48/1994 privind modificarea unor taxe pentru
folosirea drumurilor publice si pentru unele prestari de servicii in porturi si
aeroporturi, aprobata prin Legea nr. 123/1994, cu modificarile si completarile
ulterioare.
Art. 25
(1) Personalul navigant care detine brevete si certificate eliberate de
Inspectoratul Navigatiei Civile sau de capitaniile porturilor, dupa caz, are
obligatia sa isi inscrie contractul individual de munca in registrul capitaniei
portului.
(2) Operatiunea de inscriere este considerata prestatie si se plateste de
solicitant pe baza tarifelor stabilite si aprobate potrivit Ordonantei
Guvernului nr. 48/1994, aprobata prin Legea nr. 123/1994, cu modificarile si
completarile ulterioare.
Art. 26
Compania de navigatie are obligatia sa tina evidente clare, pentru fiecare
nava, privind timpul de lucru efectiv al fiecarei persoane imbarcate, astfel
incat calculul coeficientului de diminuare a taxei k2, prevazut in metodologia
de calcul al taxei anuale pe tonajul net al navei din anexa la ordonanta, sa
poata fi sustinut de aceste documente primare.
CAP. 8
Incurajarea innoirii si dezvoltarii capacitatii de transport maritim
Art. 27
Programele de dezvoltare a capacitatii de transport maritim se elaboreaza
de Ministerul Transporturilor, pe baza solicitarilor companiilor de navigatie
autorizate sa functioneze in regim special maritim.
Art. 28
In cadrul programelor de dezvoltare pot fi cuprinse nave aflate in
constructie sau nave pentru care inca nu s-a inceput constructia, precum si
nave existente care urmeaza a fi achizitionate de o companie de navigatie
autorizata sa functioneze in regim special maritim.
Art. 29
Pentru cuprinderea in programul de dezvoltare a navelor pentru care inca nu
s-a inceput constructia, compania de navigatie va prezenta, la solicitare, pe
langa studiul de fezabilitate, si o documentatie tehnica preliminara avizata de
Registrul Naval Roman sau de alta societate de clasificare agreata de
Ministerul Transporturilor. Volumul documentatiei va fi stabilit de Ministerul
Transporturilor.
Art. 30
(1) Pentru cuprinderea in programul de dezvoltare a unor nave existente
compania de navigatie va prezenta, la solicitare, studiul de fezabilitate
insotit de un caiet de sarcini al achizitiei.
(2) Nava poate avea clasa acordata de Registrul Naval Roman sau de o
societate de clasificare agreata in prealabil de Ministerul Transporturilor.
(3) Nu vor putea fi cuprinse in program nave care la data acordarii
alocatiei au depasit varsta de 10 ani.
Art. 31
(1) Ministerul Transporturilor va cuprinde in proiectul programului de
dezvoltare numai acele propuneri care indeplinesc cumulativ urmatoarele
conditii:
a) compania de navigatie face dovada constituirii surselor pentru achizitia
navei, in completare cu alocatia solicitata;
b) studiul de fezabilitate releva in mod convingator eficienta economica in
exploatare a navei pe o relatie de transport maritim de interes pentru Romania
sau pe o relatie care valorifica potentialul porturilor maritime romanesti;
c) pretul de achizitie al navei se situeaza, fata de media pretului pietei
pentru acea categorie de nave, la un nivel cu cel mult 15% in plus.
(2) In cazul in care resursele alocate de la bugetul de stat din Fondul la
dispozitia Guvernului constituit din varsaminte din privatizare nu acopera
totalul solicitarilor, vor fi cuprinse in program, cu prioritate, solicitarile
companiilor de navigatie mici sau mijlocii, precum si ale companiilor care nu
au mai beneficiat de sprijinul statului.
Art. 32
In termen de 60 de zile de la inregistrarea solicitarii pentru cuprinderea
in programul de dezvoltare a capacitatii de transport maritim, Ministerul
Transporturilor are obligatia sa comunice in scris companiei de navigatie
acceptul privind inscrierea navei/navelor in proiectul programului pentru anul
in care nava/navele urmeaza sa fie livrata/livrate si cuantumul preliminar al
alocatiei propuse sau, dupa caz, refuzul motivat.
Art. 33
(1) Ministerul Transporturilor va supune aprobarii Guvernului, in fiecare
an, pana la data de 1 iulie, proiectul programului de dezvoltare a capacitatii
de transport maritim, care urmeaza sa fie finantat potrivit legii bugetului de
stat din anul urmator.
(2) Pana la transmiterea proiectului legii bugetului de stat spre aprobare
Parlamentului, Ministerul Transporturilor va putea solicita Guvernului o
singura data modificarea programului de dezvoltare a capacitatii de transport
maritim.
Art. 34
Dupa adoptarea legii bugetului de stat Ministerul Transporturilor va
comunica, in scris, fiecarei companii de navigatie beneficiare, in termen de 10
zile, cuprinderea acesteia in program, nava/navele care urmeaza a fi
realizata/realizate cu sprijinul statului, cuantumul alocatiei stabilite pentru
fiecare nava si termenul dupa care se poate elibera aceasta, precum si
invitatia pentru a incheia contractul de subventionare.
Art. 35
(1) Contractul de subventionare de la bugetul de stat va fi incheiat intre
Ministerul Transporturilor in calitate de ordonator principal de credite
bugetare, pe de o parte, si fiecare companie de navigatie beneficiara a
alocatiei, prevazuta in program, pe de alta parte, si va avea ca obiect
subventionarea achizitiei unei singure nave.
(2) Contractul va trebui sa cuprinda:
a) partile contractante;
b) obiectul contractului: subventionarea achizitiei navei, cu indicarea
pozitiei din programul aprobat, prevazut in anexa la legea bugetului de stat;
c) cuantumul alocatiei si data de la care poate fi solicitata;
d) contul santierului naval constructor sau al furnizorului, in care
Ministerul Transporturilor urmeaza sa faca plata. Contul furnizorului poate fi
indicat o data cu solicitarea de inmatriculare a navei;
e) clauze privind conditiile de efectuare a platii alocatiei, corelat cu
metodologia inmatricularii navei, si clauzele din contractul de constructie;
f) clauze privind conditiile de exploatare a navei, in concordanta cu
prevederile art. 32 - 34 din ordonanta;
g) alte elemente stabilite de parti.
(3) Compania de navigatie este obligata sa aiba o comisie de supraveghere
in santierul naval in care se desfasoara lucrarile, iar etapele de realizare
trebuie confirmate de catre conducerea companiei de navigatie.
(4) Ministerul Transporturilor va efectua platile o data cu inmatricularea
navei in registrul matricol al navelor si cu emiterea certificatului de
nationalitate.
Art. 36
Transcrierea in foaia matricola a navei din registrul matricol si in
certificatul de nationalitate, a sumei cu care a fost subventionata nava se
face de catre capitania portului unde nava este inmatriculata, la solicitarea
Ministerului Transporturilor, prin Directia porturilor si navigatiei maritime.
Art. 37
(1) Pentru confirmarea operatiunii capitania portului va trimite
Ministerului Transporturilor un certificat privind situatia juridica reala a
navei.
(2) Operatiunile prevazute la alin. (1) sunt considerate prestatii care vor
fi achitate de compania de navigatie pe baza tarifelor stabilite si aprobate
potrivit Ordonantei Guvernului nr. 48/1994, aprobata prin Legea nr. 123/1994,
cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. 38
(1) Inspectoratul Navigatiei Civile va confirma Ministerului
Transporturilor inscrierea cuantumului alocatiei de care a beneficiat compania
de navigatie, sub forma de gaj/ipoteca a statului, exigibila numai in decurs de
8 ani de la data inscrierii.
(2) Compania de navigatie nu va mai contracta in decurs de 8 ani, pentru
aceeasi nava, credite care sa fie inscrise sub forma de gaj/ipoteca al/a altui
creditor decat cu acordul prealabil al Ministerului Transporturilor.
Art. 39
(1) In cazul in care pana la data de 31 decembrie a fiecarui an au ramas
sume nefolosite din programul de dezvoltare a capacitatii de transport maritim,
Ministerul Transporturilor are obligatia sa verse la bugetul de stat aceste
sume.
(2) Compania de navigatie poate solicita inscrierea navei, pentru care nu a
utilizat suma alocata intr-un an, in programul de dezvoltare din anul urmator,
cu respectarea intregii proceduri.
Art. 40
Programul de dezvoltare a capacitatii de transport maritim va putea fi
modificat in cursul anului, in conditiile prevazute de legea bugetului de stat,
sau o data cu adoptarea unei legi sau ordonante de rectificare a bugetului de
stat.
CAP. 9
Plata taxei pe tonaj si a taxei pentru inregistrarea companiei de navigatie
Art. 41
Taxa anuala pe tonajul net al navei se plateste, in lei, de fiecare
companie de navigatie in contul bugetului de stat nr. 20.21.01.03 "Taxe
pentru prestatiile si serviciile efectuate de capitaniile de port si pentru
eliberarea autorizatiilor de transport marfuri in trafic international",
deschis la trezoreria statului.
Art. 42
Obligatia calculului taxei anuale pe tonajul net pentru fiecare nava si al
cotei aferente fiecarui semestru revine companiei de navigatie, potrivit
metodologiei de calcul cuprinse in anexa la Ordonanta Guvernului nr. 116/1998,
intocmindu-se o fisa de calcul in acest sens.
Art. 43
Taxa poate fi platita cu conditia prezentarii fisei de calcul, avizata de
Directia porturilor si navigatiei maritime din cadrul Ministerului
Transporturilor. Fisa de calcul stabileste valoarea cotei semestriale,
exprimata in dolari S.U.A.
Art. 44
Pentru obtinerea avizului Directiei porturilor si navigatiei maritime
compania de navigatie va prezenta urmatoarele documente justificative:
a) certificatul de nationalitate a navei (copie);
b) certificatul de tonaj, eliberat in conformitate cu Conventia internationala
din 1969 asupra masurarii tonajului navelor (copie);
c) documentul din care sa rezulte varsta navei (copie);
d) documentele din care sa rezulte timpul de lucru efectiv la bordul navei
pentru personalul navigant angajat (numai pentru stabilirea cotei semestriale
care trebuie platita pana la data de 30 iunie).
Art. 45
Cota semestriala a taxei pe tonajul net se plateste pentru fiecare nava in
lei, la cursul de schimb in vigoare la data efectuarii platii, comunicat de
Banca Nationala a Romaniei.
Art. 46
In cazul in care data efectuarii platii excede datei de 31 decembrie a
anului anterior pentru cota aferenta semestrului I si datei de 30 iunie a
anului in curs pentru cota aferenta semestrului II, valoarea taxei incasate se
va mari corespunzator prin perceperea de majorari de intarziere potrivit
legislatiei fiscale in vigoare.
Art. 47
(1) Taxa pentru inregistrarea companiei de navigatie este de 300 dolari
S.U.A. si se plateste de fiecare companie de navigatie inainte de depunerea
documentelor pentru inregistrare, in contul bugetului de stat nr. 20.17.01.03
"Taxe si tarife pentru eliberarea de licente si autorizatii de
functionare", deschis la trezoreria statului.
(2) Aceasta taxa se achita in lei la cursul de schimb in vigoare la data
efectuarii platii, comunicat de Banca Nationala a Romaniei.
Art. 48
(1) In cazul in care nu se efectueaza inregistrarea companiei de navigatie,
aceasta este indreptatita la restituirea sumei in lei achitate anticipat, pe
baza unei dovezi eliberate de Directia porturilor si navigatiei maritime.
(2) Documentele de restituire se intocmesc pe raspunderea Directiei
porturilor si navigatiei maritime.
CAP. 10
Dispozitii finale
Art. 49
In termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei hotarari
Ministerul Transporturilor va emite criteriile de competenta pentru agrearea
societatilor de clasificare a navelor, a organizatiilor pentru emiterea de
certificate de conformitate cu acordurile si conventiile internationale la care
Romania este parte si a societatilor de audit financiar.
Art. 50
Ministerul Finantelor va elabora, in termen de 30 de zile de la intrarea in
vigoare a prezentei hotarari, instructiuni de lucru privind facilitatile
acordate conform art. 6 - 8 din ordonanta, companiilor de navigatie care au
obtinut certificatul de functionare in regim special maritim.
Art. 51
Dispozitiile prezentului regulament se completeaza cu prevederile Hotararii
Guvernului nr. 112/1996 pentru aprobarea Normelor metodologice de acordare a
licentelor si a autorizatiilor privind efectuarea transporturilor navale de
marfuri si calatori si de autorizare a functionarii agentilor economici in
perimetrul infrastructurilor portuare si de cai navigabile, publicata in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 47 din 6 martie 1996, modificata prin
Hotararea Guvernului nr. 71/1997 privind autorizarea societatilor comerciale
care desfasoara activitati de transport maritim international, publicata in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 48 din 20 martie 1997.
ANEXA Nr. 1
la regulament
FILA DIN REGISTRUL SPECIAL MARITIM
1. Compania de navigatie (denumirea completa, conform actului constitutiv)
..........................................................................
2. Numarul de inmatriculare la Oficiul registrului comertului ............
3. Codul fiscal ..........................................................
4. Sediul ................................................................
5. Nr. telefon/fax .......................................................
..........................................................................
6. Actionarii principali:
__________________________________________________________________
| Nr. | Numele | Nr. | Numele | Nr. | Numele |
| crt. | si prenumele | crt. | si prenumele | crt. | si prenumele |
|______|_______________|______|______________|______|______________|
| 1. | | 6. | | 11. | |
|______|_______________|______|______________|______|______________|
| 2. | | 7. | | 12. | |
|______|_______________|______|______________|______|______________|
| 3. | | 8. | | 13. | |
|______|_______________|______|______________|______|______________|
| 4. | | 9. | | 14. | |
|______|_______________|______|______________|______|______________|
| 5. | | 10. | | 15. | |
|______|_______________|______|______________|______|______________|
7. Administratorii/Directorii:
_____________________________________________________________
| Nr. | Numele | Functia | Nr. | Numele | Functia |
|crt. | si prenumele | |crt. | si prenumele | |
|_____|______________|_________|_____|______________|_________|
| 1. | | | 6. | | |
|_____|______________|_________|_____|______________|_________|
| 2. | | | 7. | | |
|_____|______________|_________|_____|______________|_________|
| 3. | | | 8. | | |
|_____|______________|_________|_____|______________|_________|
| 4. | | | 9. | | |
|_____|______________|_________|_____|______________|_________|
| 5. | | | 10. | | |
|_____|______________|_________|_____|______________|_________|
8. Lista cuprinzand navele maritime care urmeaza sa fie operate de compania
de navigatie in regim special maritim:
________________________________________________________________________
| Nr. crt. | Denumirea | Anul de fabricatie | Tonajul net | Tonajul brut |
|__________|___________|____________________|_____________|______________|
| 1. | | | | |
|__________|___________|____________________|_____________|______________|
| 2. | | | | |
|__________|___________|____________________|_____________|______________|
| 3. | | | | |
|__________|___________|____________________|_____________|______________|
| 4. | | | | |
|__________|___________|____________________|_____________|______________|
| 5. | | | | |
|__________|___________|____________________|_____________|______________|
| 6. | | | | |
|__________|___________|____________________|_____________|______________|
| 7. | | | | |
|__________|___________|____________________|_____________|______________|
| 8. | | | | |
|__________|___________|____________________|_____________|______________|
| 9. | | | | |
|__________|___________|____________________|_____________|______________|
| 10. | | | | |
|__________|___________|____________________|_____________|______________|
9. Dovada constituirii garantiei banesti destinate acoperirii salariilor
neachitate si repatrierii personalului navigant de catre compania de navigatie,
conform Hotararii Guvernului nr. 71/1997: seria si numarul politei de
asigurare/numarul contului deschis la o banca din Romania .................. .
10. Documentul de conformitate cu Codul de management al sigurantei (cod
ISM): numarul ................, data emiterii ........... .
11. Taxa de inregistrare a companiei de navigatie: numarul
chitantei/ordinului de plata ................. .
12. Numarul certificatului de functionare in regim special maritim ..... .
_________________________________________
| | Director | Semnatura | Data |
|___________|__________|___________|______|
| Am primit | | | |
|___________|__________|___________|______|
______________________________ROMANIA_______________________________________
| ANEXA Nr. 2 |
| la regulament |
| ___________ |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| \ / |
| \ / |
| \ / |
| |
| |
| MINISTERUL TRANSPORTURILOR |
| |
| CERTIFICAT |
| DE FUNCTIONARE IN REGIMUL SPECIAL MARITIM |
| |
| Se certifica ca Societatea Comerciala .................................,|
|avand sediul in ............................., capitalul social ...........,|
|numarul de inmatriculare la Oficiul registrului comertului ................,|
|codul fiscal ..............., indeplineste conditiile stabilite de Ordonanta|
|Guvernului nr. 116/1998 si a fost admisa sa functioneze in regim special |
|maritim. |
| Societatea comerciala .......... a fost inregistrata cu numarul ........|
|din ................, isi desfasoara activitatea in regim special maritim si|
|beneficiaza, potrivit prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 116/1998, de |
|urmatoarele facilitati: |
| 1. - "Art. 6. - Companiile de navigatie maritima care isi
desfasoara | |activitatea in regimul special maritim sunt scutite de plata
urmatoarelor | |impozite si taxe pe toata perioada inregistrarii in acest
regim: |
| a) impozitul pe profit; |
| b) taxa pe valoarea adaugata si taxele vamale pentru bunurile importate |
|utilizate pentru modernizarea, repararea si exploatarea navelor; |
| c) taxa pe valoarea adaugata si taxele vamale pentru navele importate in|
|intregul lor si pentru echipamentele, subansamblurile si materialele |
|procurate din import pentru constructia de nave noi; |
| d) accizele pentru produsele utilizate tehnic si consumate pentru | |exploatarea
navelor; |
| e) taxa asupra mijloacelor de transport, pentru navele care le
apartin."|
| 2. - "Art. 7. - Livrarile de bunuri din tara destinate utilizarii
sau | |incorporarii in navele aflate in proprietatea companiilor de navigatie
sau | |operate de acestea, livrarile de nave, in intregul lor, acestor
companii, | |precum si prestatiile de servicii efectuate acestor nave sunt
supuse cotei | |zero de taxa pe valoarea adaugata." |
| 3. - "Art. 8. - Actionarii si asociatii, persoane fizice sau
juridice, | |carora li se cuvin dividende pentru capitalul pe care l-au
atribuit spre | |valorificare companiilor de navigatie care functioneaza in
regim special | |maritim, sunt exonerati de plata impozitului pe dividendele
aferente |
|profitului realizat din activitatea de transport maritim international, cu |
|conditia ca, in anul respectiv, compania de navigatie sa realizeze |
|cheltuieli de investitii sau rambursari de credite contractate in vederea |
|achizitionarii de nave maritime de transport si/sau de echipamente/ |
|instalatii necesare dotarii/modernizarii acestora, cheltuieli care determina|
|diminuarea profitului cu cel putin o
treime." |
| Compania de navigatie are obligatia sa respecte prevederile inscrise in |
|Ordonanta Guvernului nr. 116/1998 si va achita plata taxelor anuale |
|corespunzatoare, dupa cum urmeaza: |
| "Art. 9. - (1) Companiile de navigatie care sunt inregistrate in
regim |
|special maritim sunt obligate la plata unei taxe anuale pe tonajul net al |
|fiecarei nave aflate in operarea lor." |
| ....................................................................... |
| "(4) Taxa anuala pe tonajul net al navelor se poate plati integral,
la | |inceputul anului, sau in cote semestriale, inainte de inceperea fiecarui
|
|semestru
........". |
| |
| Prezentul certificat reprezinta si autorizatie de transport maritim |
|international, in conformitate cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. |
|42/1997, ale Hotararii Guvernului nr. 112/1996, cu modificarile ulterioare, |
|si ale Hotararii Guvernului nr. 71/1997. |
| |
| Secretar de stat, |
| |
| Bucuresti |
| Nr. ...... Data ........... |
|____________________________________________________________________________|