HOTARARE Nr. 390 din 21 mai 1999
privind aprobarea criteriilor de stabilire a salariilor de baza intre limite si
a normelor de evaluare a performantelor profesionale individuale pentru
diplomati
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 237 din 27 mai 1999
In temeiul prevederilor art. 6 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr.
65/1998 privind salarizarea diplomatilor,
Guvernul Romaniei hotaraste:
Art. 1
Se aproba criteriile de stabilire a salariilor de baza intre limite si
normele de evaluare a performantelor profesionale individuale pentru diplomati,
prevazute in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
Art. 2
Pentru personalul prevazut in anexa nr. 4 la Ordonanta Guvernului nr.
65/1998 privind salarizarea diplomatilor se va aplica Metodologia pentru
stabilirea normelor de evaluare a performantelor profesionale individuale si de
aplicare a criteriilor de stabilire a salariilor de baza intre limite, aprobata
prin Hotararea Guvernului nr. 749/1998, publicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 407 din 27 octombrie 1998.
Art. 3
In termen de 15 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari
ministrul afacerilor externe va aproba prin ordin Metodologia de aplicare a
criteriilor de stabilire a salariilor de baza intre limite si a normelor de
evaluare a performantelor profesionale individuale pentru diplomati.
PRIM-MINISTRU
RADU VASILE
Contrasemneaza:
p. Ministrul afacerilor externe,
Mihai Razvan Ungureanu,
secretar de stat
Ministrul muncii
si protectiei sociale,
Alexandru Athanasiu
Ministrul finantelor,
Decebal Traian Remes
ANEXA 1
CRITERIILE DE STABILIRE A SALARIILOR DE BAZA INTRE LIMITE SI NORMELE DE
EVALUARE A PERFORMANTELOR PROFESIONALE INDIVIDUALE PENTRU DIPLOMATI
CAP. 1
Criteriile de stabilire a salariilor de baza intre limite pentru diplomati
Art. 1
Salariile de baza, intre limitele prevazute de lege, pentru diplomati se
stabilesc potrivit normelor de evaluare a performantelor profesionale
individuale, in raport cu indeplinirea atributiilor si raspunderilor ce le
revin, pe baza urmatoarelor criterii:
a) calitatea indeplinirii sarcinilor de serviciu, constand in:
conformitatea dintre dispozitiile primite de la diplomatii ierarhic
superiori si rezultatul indeplinirii acestora de catre diplomatul supus
evaluarii, corectitudinea, acuratetea si precizia indeplinirii sarcinilor de
serviciu, precum si capacitatea de anticipare a efectelor executarii dispozitiilor
primite, claritatea si concizia exprimarii scrise si orale, precum si proportia
dintre dificultatea sarcinilor de serviciu si mijloacele utilizate de diplomat
pentru indeplinirea lor. Se acorda o atentie deosebita responsabilitatii cu
care diplomatul supus evaluarii isi asuma indeplinirea sarcinilor de serviciu,
precum si perseverentei cu care acesta actioneaza pentru indeplinirea
dispozitiilor primite de la diplomatii ierarhic superiori;
b) promptitudinea indeplinirii sarcinilor de serviciu, constand in:
executarea de catre diplomatul supus evaluarii a dispozitiilor primite de
la diplomatii ierarhic superiori sau a sarcinilor de serviciu la termen, iar in
cazul in care termenul nu este precizat, in cel mai scurt interval de timp
posibil;
c) reprezentativitatea, constand in:
tinuta diplomatului supus evaluarii, impresia creata de imbracaminte,
eleganta, cunoasterea si aplicarea regulilor de protocol, precum si capacitatea
intretinerii si sustinerii unor dialoguri substantiale prin care sa se exprime
pozitia institutiei in diverse probleme, capacitatea de persuasiune a
diplomatului supus evaluarii, tactul si comportamentul demn al acestuia in
sustinerea ideilor afirmate;
d) relatiile de serviciu, constand in:
calitatea relatiilor profesionale si umane pe care diplomatul supus
evaluarii le stabileste cu diplomatii ierarhic superiori, cu colegii, cu
diplomatii ierarhic inferiori si cu ceilalti angajati ai Ministerului
Afacerilor Externe, urmarindu-se principialitatea, corectitudinea si
disponibilitatea de colaborare cu acestia, usurinta de integrare in colectiv,
calmul, echilibrul, autocontrolul, siguranta de sine si abilitatea in evitarea
diferendelor;
e) lucrul in conditii deosebite, constand in:
randamentul sub presiunea timpului si in conditii de aglomerare cu diverse
sarcini de serviciu, capacitatea de mobilizare in situatii de criza, precum si
reactia diplomatului supus evaluarii la aparitia unor conditii noi,
neasteptate, calitatea indeplinirii sarcinilor de serviciu de rutina in
conditii de monotonie si stereotipie;
f) disciplina, constand in:
respectarea de catre diplomatul supus evaluarii a programului de lucru, a
regulilor de ordine interioara, precum si promptitudinea in informarea
diplomatilor ierarhic superiori cu privire la diferite situatii cu relevanta
profesionala;
g) loialitatea fata de institutie, constand in:
fidelitatea diplomatului supus evaluarii fata de politica institutiei,
respectul fata de ceilalti angajati ai Ministerului Afacerilor Externe, precum
si dorinta de promovare a unei imagini publice favorabile institutiei;
h) creativitatea, constand in:
capacitatea de a oferi sugestii si solutii originale in diferite situatii,
capacitatea de a face conexiuni si sinteze, imaginatia si flerul diplomatului
supus evaluarii;
i) dorinta de autoperfectionare, constand in:
seriozitatea cu care diplomatul supus evaluarii urmareste programele de
perfectionare profesionala organizate de institutie, dorinta si ambitia cu care
sunt urmate diferite programe de pregatire si perfectionare, cu incidenta
directa in activitatea profesionala, precum si determinarea acestuia in
urmarirea propriei cariere profesionale, realismul ambitiilor, planurilor si
idealurilor profesionale, precum si masura in care acestea sunt dublate de
calitati si aptitudini care sa faciliteze realizarea lor;
j) abilitatea sociala, constand in:
rapiditatea si perspicacitatea de care diplomatul supus evaluarii da dovada
in priceperea relatiilor interumane, capacitatea acestuia de observatie a
comportamentului uman in general;
k) aptitudini manageriale, constand in:
capacitatea organizatorica a diplomatului supus evaluarii, distribuirea
sarcinilor, a responsabilitatilor si a mijloacelor in interiorul colectivului,
capacitatea de a se impune, de a inspira incredere, de a formula critici si
aprecieri justificate la adresa diplomatilor din subordine, capacitatea de a
preveni si a aplana tensiunile aparute in colectivul din subordine.
CAP. 2
Normele de evaluare a performantelor profesionale individuale pentru
diplomati
Art. 2
Diplomatii incadrati in functii de executie si in functii de conducere vor
fi evaluati ca urmare a aprecierii activitatii lor profesionale pe baza
criteriilor prevazute la art. 1.
Art. 3
Diplomatii incadrati in functii de executie vor fi evaluati prin acordarea
unui punctaj, in raport cu gradul de indeplinire a criteriilor, dupa cum
urmeaza:
1. pentru fiecare dintre criteriile prevazute la art. 1 lit. a) - c): indeplinire
nesatisfacatoare, cate 1 punct; indeplinire satisfacatoare, cate 3 puncte,
indeplinire buna, cate 5 puncte; indeplinire foarte buna, cate 7 puncte;
indeplinire exceptionala, cate 9 puncte;
2. pentru fiecare dintre criteriile prevazute la art. 1 lit. d) - h):
indeplinire nesatisfacatoare, cate 1 punct; indeplinire satisfacatoare, cate 2
puncte; indeplinire buna, cate 3 puncte; indeplinire foarte buna, cate 5
puncte; indeplinire exceptionala, cate 7 puncte;
3. pentru fiecare dintre criteriile prevazute la art. 1 lit. i) - k):
indeplinire nesatisfacatoare, cate 1 punct; indeplinire satisfacatoare, cate 2
puncte; indeplinire buna, cate 3 puncte; indeplinire foarte buna, cate 4
puncte; indeplinire exceptionala, cate 5 puncte.
Art. 4
Pentru diplomatii in functii de conducere, gradul de indeplinire a
criteriului prevazut la art. 1 lit. k) se puncteaza potrivit art. 3 pct. 1.
Art. 5
Punctajului maxim potential pentru fiecare diplomat ii va corespunde
salariul corespunzator coeficientului de multiplicare maxim si valorii de
referinta sectoriala, iar punctajului minim potential ii va corespunde salariul
corespunzator coeficientului de multiplicare minim si valorii de referinta
sectoriala.
Art. 6
Stabilirea salariului de baza intre limite, pentru fiecare diplomat, se
face dupa urmatoarea formula:
(Po - pm) x (SM - sm)
Sb = sm + ---------------------
PM - pm
in care:
Sb = salariul de baza;
sm = salariul minim corespunzator coeficientului de multiplicare minim si
valorii de referinta sectoriala, prevazuta de lege;
SM = salariul maxim corespunzator coeficientului de multiplicare maxim si
valorii de referinta sectoriala, prevazuta de lege;
pm = punctajul minim potential;
PM = punctajul maxim potential;
Po = punctajul individual obtinut in urma evaluarii.
Art. 7
La stabilirea salariilor de baza intre limite, in conditiile prezentei
hotarari, se va avea in vedere incadrarea in resursele financiare alocate anual
si in numarul de posturi stabilit prin legile bugetare anuale, potrivit
prevederilor art. 4 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 65/1998 privind
salarizarea diplomatilor.