E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a modificat niciun act
A fost modificat de:
Articolul 1 din actul Hotărârea 406 1998 abrogat de articolul 9 din actul Hotărârea 1772 2004
Articolul 2 din actul Hotărârea 406 1998 abrogat de articolul 9 din actul Hotărârea 1772 2004
Articolul 3 din actul Hotărârea 406 1998 abrogat de articolul 9 din actul Hotărârea 1772 2004
Articolul 4 din actul Hotărârea 406 1998 abrogat de articolul 9 din actul Hotărârea 1772 2004
Articolul 6 din actul Hotărârea 406 1998 abrogat de articolul 9 din actul Hotărârea 1772 2004
Articolul 7 din actul Hotărârea 406 1998 abrogat de articolul 9 din actul Hotărârea 1772 2004
Articolul 8 din actul Hotărârea 406 1998 abrogat de articolul 9 din actul Hotărârea 1772 2004
Articolul 9 din actul Hotărârea 406 1998 abrogat de articolul 9 din actul Hotărârea 1772 2004
Articolul 1 din actul Hotărârea 406 1998 abrogat de articolul 9 din actul Hotărârea 1772 2004
Articolul 2 din actul Hotărârea 406 1998 abrogat de articolul 9 din actul Hotărârea 1772 2004
Hotărârea 406 1998 in legatura cu articolul 1 din actul Ordin 7293 2001
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 406 din 20 iulie 1998

privind infiintarea Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Protectia Muncii - I.N.C.D.P.M. - Bucuresti

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 275 din 23 iulie 1998


SmartCity3


    In temeiul art. 19 din Ordonanta Guvernului nr. 25/1995, aprobata si modificata prin Legea nr. 51/1996, cu modificarile ulterioare,

    Guvernul Romaniei hotaraste:

    Art. 1
    (1) Se infiinteaza Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Protectia Muncii I.N.C.D.P.M. - Bucuresti prin reorganizarea Institutului de Cercetari Stiintifice pentru Protectia Muncii, care isi inceteaza activitatea.
    (2) Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Protectia Muncii - I.N.C.D.P.M. - Bucuresti este persoana juridica cu sediul in municipiul Bucuresti, str. General Budisteanu nr. 15, sectorul 1, si functioneaza dupa modelul regiilor autonome, conform Ordonantei Guvernului nr. 25/1995 privind reglementarea organizarii si finantarii activitatii de cercetare-dezvoltare, aprobata si modificata prin Legea nr. 51/1996, cu modificarile ulterioare, in coordonarea Ministerului Muncii si Protectiei Sociale.
    Art. 2
    Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Protectia Muncii - I.N.C.D.P.M. - Bucuresti are ca obiect principal de activitate efectuarea de cercetari fundamentale si aplicative, dezvoltarea tehnologica, reglementari de interes national privind asigurarea cerintelor de securitate si sanatate in munca ale salariatilor.
    Art. 3
    Structura organizatorica a Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Protectia Muncii - I.N.C.D.P.M. - Bucuresti este prevazuta in anexa nr. 1.
    Art. 4
    Personalul Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Protectia Muncii - I.N.C.D.P.M. - Bucuresti se preia prin transfer de la Institutul de Cercetari Stiintifice pentru Protectia Muncii si isi pastreaza salariile avute la data transferului, pana la negocierea noului contract colectiv de munca.
    Art. 5
    Imobilul, anexele si terenul aferent, situate in municipiul Bucuresti, str. General Budisteanu nr. 15, sectorul 1, in care a functionat Institutul de Cercetari Stiintifice pentru Protectia Muncii, trec in administrarea Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Protectia Muncii - I.N.C.D.P.M. - Bucuresti.
    Art. 6
    Patrimoniul Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Protectia Muncii - I.N.C.D.P.M. - Bucuresti, stabilit pe baza bilantului contabil la data de 31 decembrie 1997, este de 6.921.895 mii lei, din care: imobilizari corporale si necorporale 2.643.470 mii lei si active circulante 4.278.425 mii lei, si se preia pe baza de protocol de predare-preluare de la Institutul de Cercetari Stiintifice pentru Protectia Muncii.
    Art. 7
    Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Protectia Muncii - I.N.C.D.P.M. - Bucuresti isi desfasoara activitatea in conformitate cu reglementarile legale in vigoare, precum si cu regulamentul de organizare si functionare prevazut in anexa nr. 2.
    Art. 8
    Ministerul Muncii si Protectiei Sociale, in calitate de minister coordonator, va cuprinde in bugetul sau de venituri si cheltuieli fondurile necesare realizarii unor investitii, dotari, aparatura, echipamente si instalatii.
    Art. 9
    Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta hotarare.

                 PRIM-MINISTRU
                  RADU VASILE

                       Contrasemneaza:
                       Ministrul muncii
                       si protectiei sociale,
                       Alexandru Athanasiu

                       p. Ministrul cercetarii
                       si tehnologiei,
                       Mircea Pusca,
                       secretar de stat

                       p. Ministrul finantelor,
                       Dan Radu Rusanu,
                       secretar de stat

    ANEXA 1

    MINISTERUL MUNCII SI PROTECTIEI SOCIALE
    INSTITUTUL NATIONAL DE CERCETARE-DEZVOLTARE
    PENTRU PROTECTIA MUNCII - I.N.C.D.P.M. - BUCURESTI

                      STRUCTURA ORGANIZATORICA
                           _______________
                          | CONSILIUL DE  |
                          | ADMINISTRATIE |
                          |_______________|
                                  |
                            ______|_______
                           | COMITETUL DE |
                           | DIRECTIE     |
                           |______________|
          ____________    ________|_________
         | CONSILIUL  |__| DIRECTOR GENERAL |
         | STIINTIFIC |  |__________________|
         |____________|       |  |   |    |
        ______________________|  |   |    |____________________
 ______|__________         ______|   |  _____|____    _________|_________
| COMPARTIMENT    |   ____|_______   | | DIRECTOR |  | DIRECTOR ECONOMIC |
| RESURSE UMANE   |  | SECRETAR   |  | |__________|  |___________________|
| OFICIUL JURIDIC |  | STIINTIFIC |  |       |                 |
|_________________|  |____________|  |       |                 |
                  ___________________|       |                 |
        _________|____________      _________|  _______________|__
 ______|_____ | _______|_____ |    | __________|____  |  _________|____
| COLECTIV   ||| UNITATE     ||    || COMPARTIMENT  | | | COMPARTIMENT |
|INFORMATICA ||| CERTIFICARE ||    || FINANCIAR-    | | | PROGRAMARE-  |
|____________|||_____________||    || CONTABILITATE | | | URMARIREA    |
    __________|__  ___________|___ ||_______________| | | ACTIVITATII  |
   | OFICIUL DE  || CENTRUL DE    ||                  | |______________|
   | INFORMARE,  || FORMARE SI    ||          ________|_______
   | DOCUMENTARE || PERFECTIONARE ||         | COMPARTIMENT   |
   | SI EDITARE  ||_______________||         | APROVIZIONARE, |
   |_____________|                 |         | DESFACERE,     |
                                   |         | TRANSPORT      |
                                   |         |________________|
        ___________________________|___________________________________
 ______|_____ | ______|____ |    | ____|______ | _______|_____ | ______|______
| LABORATOR  ||| LABORATOR ||    || LABORATOR ||| LABORATOR   ||| LABORATOR   |
| STUDII DE  ||| RISCURI   ||    || RISCURI   ||| APARATE     ||| UNGUENTE DE |
| SINTEZA,   ||| MECANICE  ||    || CHIMICE   ||| ELECTRONICE ||| PROTECTIE   |
| INSTRUIRE, |||___________||    ||___________|||_____________|||_____________|
| PROPAGANDA ||      _______|___ |       ______|______    _____|_____
|____________||     | LABORATOR ||      | LABORATOR   |  | LABORATOR |
     _________|____ | ERGONOMIE ||      | COMBATEREA  |  | RISCURI   |
    | LABORATOR    ||___________||      | ZGOMOTULUI  |  | ELECTRICE |
    | MIJLOACE     |     ________|____  |    SI       |  |___________|
    | INDIVIDUALE  |    | LABORATOR   | | VIBRATIILOR |
    | DE PROTECTIE |    | VENTILATIE  | |_____________|
    |______________|    | INDUSTRIALA |
                        |_____________|

    ANEXA 2

                           REGULAMENTUL
de organizare si functionare a Institutului National de Cercetare-Dezvoltare
pentru Protectia Muncii - I.N.C.D.P.M. - Bucuresti

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Protectia Muncii - I.N.C.D.P.M. - Bucuresti, denumit in continuare institut, este persoana juridica aflata in coordonarea Ministerului Muncii si Protectiei Sociale, care functioneaza dupa modelul regiilor autonome, conform Ordonantei Guvernului nr. 25/1995, aprobata si modificata prin Legea nr. 51/1996, cu modificarile ulterioare, si isi desfasoara activitatea pe baza prevederilor legale in vigoare si a prezentului regulament.
    Art. 2
    (1) Structura organizatorica a institutului este cuprinsa in anexa nr. 1 la hotarare.
    (2) Institutul poate infiinta in cadrul structurii sale subunitati fara personalitate juridica, necesare realizarii obiectului de activitate. Modalitatea de constituire a acestora si relatiile lor in cadrul institutului si cu tertii sunt reglementate prin prezentul regulament de organizare si functionare.

    CAP. 2
    Scopul si obiectul de activitate

    Art. 3
    Institutul este infiintat in scopul desfasurarii activitatii de cercetare stiintifica si dezvoltare tehnologica in domeniul protectiei muncii, prin participarea la elaborarea strategiei de dezvoltare a domeniului si la realizarea, cu prioritate, a obiectivelor stiintifice si tehnologice ale Programului national de cercetare stiintifica si dezvoltare tehnologica.
    Obiectul de activitate al institutului consta in:
    A. Activitati de cercetare-dezvoltare
    In cadrul Programului national de cercetare stiintifica si dezvoltare tehnologica, institutul efectueaza cercetari fundamentale si aplicative, de interes public si de interes national, privind asigurarea cerintelor de securitate si sanatate la locul de munca, conform prevederilor Legii protectiei muncii nr. 90/1996, Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Directivelor Uniunii Europene care deriva din art. 100 A si 118 A din Conventia de la Roma din anul 1957, si anume:
    a) prevenirea si combaterea riscurilor profesionale;
    b) armonizarea sistemului national de reglementari in domeniu cu cel existent in Uniunea Europeana;
    c) armonizarea sistemului de certificare a calitatii produselor din punct de vedere al securitatii muncii cu cel existent in Uniunea Europeana;
    d) evaluarea nivelului de securitate la locul de munca si la nivelul agentilor economici.
    In acest scop, institutul efectueaza:
    a) cercetari fundamentale de baza si orientate pentru diferite domenii ale protectiei muncii;
    b) cercetari aplicative pentru prevenirea si combaterea riscurilor profesionale, referitoare la: ventilatia industriala, combaterea noxelor chimice, combaterea riscurilor mecanice la masini si instalatii, combaterea zgomotului si vibratiilor, realizarea de noi mijloace individuale de protectie, combaterea riscurilor electrice, asigurarea unui iluminat corespunzator la locurile de munca, studiul solicitarilor fizice si mentale in vederea imbunatatirii conditiilor de munca;
    c) studii si cercetari privind fundamentarea si elaborarea noului sistem national de reglementari in domeniul protectiei muncii (norme, standarde), armonizat cu cel existent in Uniunea Europeana;
    d) studii si cercetari privind fundamentarea si elaborarea noului sistem national de instruire, perfectionare si formare a personalului in domeniul protectiei muncii;
    e) studii si cercetari privind elaborarea de noi metode de evaluare a nivelului de securitate la locurile de munca.
    B. Activitati conexe activitatii de cercetare-dezvoltare
    Conform Legii protectiei muncii nr. 90/1996 si normelor metodologice de aplicare, institutul certifica calitatea, din punct de vedere al securitatii muncii, a echipamentelor tehnice (masini, instalatii si dispozitive) si calitatea de protectie a echipamentelor individuale de protectie si de lucru.
    Institutul efectueaza, de asemenea:
    a) asistenta tehnica pentru proiectarea si executia de instalatii sau dispozitive pentru combaterea riscurilor profesionale;
    b) expertizarea locurilor de munca din punct de vedere al nivelului de securitate;
    c) consultanta de specialitate acordata agentilor economici in vederea elaborarii instructiunilor de protectie a muncii.
    C. Activitati de instruire, perfectionare si formare profesionala in domeniul protectiei muncii, prin:
    a) cursuri de perfectionare si formare de nivel mediu;
    b) cursuri de perfectionare postuniversitara si doctorantura, potrivit legii.
    D. Activitati de editare si tiparire a publicatiilor de specialitate, cum sunt:
    a) Normele generale de protectie a muncii;
    b) Normele specifice de securitate a muncii (conform anexei nr. 2 la Legea protectiei muncii nr. 90/1996, in numar de 152);
    c) revista "Risc si securitate in munca";
    d) Buletin bibliografic in domeniul protectiei muncii;
    e) fisele de securitate (in total 553, conform anexei nr. 14 la Normele generale de protectie a muncii);
    f) colectia "Standarde comentate din domeniul protectiei muncii" [in colaborare cu Asociatia de Standardizare din Romania (ASRO)];
    g) studii, rapoarte, sinteze si alte publicatii din domeniul protectiei muncii.
    E. Activitati de transfer tehnologic al rezultatelor cercetarii din domeniul protectiei muncii
    F. Valorificarea rezultatelor cercetarilor din domeniul protectiei muncii
    G. Activitati de executie in vederea sustinerii cercetarii si dezvoltarii tehnologice in domeniu prin unicate si serii mici de produse, microproductie (pentru valorificarea cercetarilor experimentale elaborate), precum si expozitii de profil
    Activitatile mentionate la lit. A - G pot fi efectuate si prin contracte externe.
    Institutul poate efectua si operatiuni de import-export si alte acte de comert, potrivit legii, exclusiv pentru realizarea obiectului sau de activitate.

    CAP. 3
    Patrimoniul

    Art. 4
    Conform bilantului contabil la data de 31 decembrie 1997, institutul are un patrimoniu propriu in valoare de 6.921.895 mii lei, din care: imobilizari corporale si necorporale 2.643.470 mii lei si active circulante 4.278.425 mii lei.
    Art. 5
    (1) Institutul administreaza cu diligenta unui bun proprietar bunuri proprietate publica, precum si alte bunuri dobandite in conditiile legii. Bunurile proprietate publica, precum si cele dobandite se afla in administrarea institutului si se evidentiaza distinct in patrimoniul acestuia.
    (2) Rezultatele cercetarilor, concretizate in active corporale si necorporale, efectuate si finalizate din fonduri publice sau din alte fonduri, sunt bunuri dobandite, daca prin contract nu se prevede altfel, si se inregistreaza in evidenta contabila a institutului.
    (3) In exercitarea drepturilor sale, institutul poseda si foloseste bunurile aflate in patrimoniul sau si, dupa caz, dispune de acestea in conditiile legii, in scopul realizarii obiectului sau de activitate, beneficiind de rezultatele utilizarii acestora.
    (4) Concesionarea unor subunitati, servicii sau activitati se poate face numai in scopul stimularii transferului rezultatelor activitatii de cercetare-dezvoltare, in conditiile prevederilor legale corespunzatoare si cu aprobarea Ministerului Muncii si Protectiei Sociale si a Ministerului Cercetarii si Tehnologiei.
    (5) Patrimoniul institutului poate fi modificat conform prevederilor legale in vigoare.

    CAP. 4
    Structura organizatorica si functionala

    Art. 6
    (1) Institutul poate avea in structura subunitati, sectii, laboratoare si alte structuri organizatorice necesare realizarii obiectului sau de activitate.
    (2) In functie de specificul activitatii se pot organiza colective specializate sau colective interdisciplinare.
    Art. 7
    Modificarea structurii organizatorice si functionale a institutului se propune de catre directorul general, cu avizul consiliului de administratie, si se aproba de Ministerul Muncii si Protectiei Sociale. Directorul general stabileste relatiile dintre subunitatile aflate in structura institutului, precum si relatiile acestora cu tertii si le poate acorda conducatorilor acestor subunitati imputerniciri de reprezentare in numele institutului, cu avizul consiliului de administratie.
    Art. 8
    Conducatorii subunitatilor din structura institutului raspund fata de consiliul de administratie si fata de directorul general pentru indeplinirea tuturor atributiilor, responsabilitatilor si competentelor incredintate de acestia.

    CAP. 5
    Organele de conducere

    Art. 9
    (1) Conducerea institutului este asigurata de catre:
    - consiliul de administratie;
    - comitetul de directie;
    - directorul general.
    (2) Orientarea si coordonarea activitatii tehnico-stiintifice din institut sunt asigurate de consiliul stiintific.
    Consiliul de administratie
    Art. 10
    (1) Consiliul de administratie este format din 7 membri, numiti pentru un mandat de 4 ani, care poate fi reinnoit.
    (2) Structura consiliului de administratie este:
    - 1 presedinte;
    - 1 vicepresedinte;
    - 5 membri.
    Art. 11
    (1) Din consiliul de administratie fac parte, in mod obligatoriu:
    - directorul general al institutului, presedinte;
    - un reprezentant al Ministerului Cercetarii si Tehnologiei;
    - un reprezentant al Ministerului Muncii si Protectiei Sociale;
    - un reprezentant al Ministerului Finantelor;
    - presedintele consiliului stiintific.
    (2) Ceilalti membri ai consiliului de administratie pot fi ingineri, economisti, juristi, alti specialisti din institut, precum si reprezentanti ai agentilor economici de profil.
    (3) Consiliul de administratie isi desemneaza vicepresedintele.
    (4) Numirea membrilor consiliului de administratie se face prin ordin al ministrului muncii si protectiei sociale, cu avizul ministrului cercetarii si tehnologiei.
    (5) Revocarea membrilor consiliului de administratie pentru abateri grave sau pentru inactivitate in executarea mandatului se face de acelasi organ care i-a numit.
    Art. 12
    (1) Membrii consiliului de administratie sunt cetateni romani, avand urmatoarele drepturi si obligatii:
    a) isi pastreaza calitatea de angajat la institutia sau la unitatea de la care provin si toate drepturile si obligatiile derivand din aceasta calitate;
    b) sunt remunerati pentru activitatea desfasurata in aceasta calitate cu o indemnizatie lunara stabilita de consiliul de administratie;
    c) nu pot face parte din mai mult de doua consilii de administratie si nu pot participa in aceeasi calitate la societatile comerciale cu care institutul are relatii contractuale sau interese concurente.
    (2) Sunt incompatibili cu calitatea de membru al consiliului de administratie cei care, personal ori sotul, sotia sau rudele pana la gradul al doilea inclusiv, sunt, in acelasi timp, patroni sau asociati la societati comerciale cu capital privat cu acelasi profil sau cu care institutul se afla in relatii comerciale directe concurente.
    Art. 13
    Consiliul de administratie isi desfasoara activitatea in baza regulamentului propriu de functionare si cu respectarea legislatiei in vigoare. El hotaraste in problemele privind activitatea institutului, cu exceptia celor care, potrivit legii, sunt date in competenta altor organe.
    Art. 14
    (1) Consiliul de administratie se intruneste o data pe luna si ori de cate ori interesele institutului o impun, convocarea acestuia facandu-se de catre presedinte sau la solicitarea a cel putin unei treimi din numarul membrilor consiliului de administratie.
    (2) Dezbaterile consiliului de administratie sunt conduse de presedintele acestuia, iar in lipsa lui, de catre vicepresedinte.
    Art. 15
    (1) Consiliul de administratie isi poate desfasura activitatea in prezenta a cel putin doua treimi din numarul membrilor sai. Daca nu este indeplinita aceasta conditie, sedinta consiliului de administratie se poate reprograma intr-un interval de cel mult 15 zile, avand aceeasi ordine de zi.
    (2) Hotararile consiliului de administratie se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenti, dar nu mai putin de jumatate plus unul din numarul total al membrilor.
    Art. 16
    La sedintele consiliului de administratie este invitat si reprezentantul sindicatului.
    Art. 17
    Pentru luarea unor decizii complexe, consiliul de administratie poate atrage in activitatea de analiza consilieri si consultanti din diferite sectoare de activitate. Activitatea acestora va fi compensata material, conform prevederilor legale.
    Art. 18
    (1) Membrii consiliului de administratie raspund, in conditiile legii, pentru indeplinirea atributiilor ce le revin.
    (2) Membrii consiliului de administratie care s-au impotrivit luarii unei decizii care s-a dovedit pagubitoare pentru institut nu raspund, daca au consemnat expres punctul lor de vedere in registrul de sedinte al consiliului de administratie si au anuntat in scris, despre aceasta, organul coordonator.
    (3) Membrii consiliului de administratie care nu au respectat prevederile art. 12 lit. c) raspund pentru daunele cauzate institutului ca urmare a acestui fapt.
    Art. 19
    Consiliul de administratie are, in principal, urmatoarele atributii:
    a) avizeaza organizarea de subunitati, sectii, laboratoare si alte structuri organizatorice necesare realizarii obiectului de activitate al institutului;
    b) aproba, la propunerea consiliului stiintific, strategia si programele concrete de dezvoltare a institutului, de introducere a unor tehnologii de varf si de modernizare a celor existente, in concordanta cu strategia generala a domeniului propriu;
    c) propune programul anual de cercetare-dezvoltare, pe care il inainteaza Colegiului Consultativ pentru Cercetare-Dezvoltare si Inovare din cadrul Ministerului Cercetarii si Tehnologiei;
    d) propune programul anual de elaborare a reglementarilor tehnice, pe care il inainteaza Comitetului tehnico-economic al Departamentului protectiei muncii din cadrul Ministerului Muncii si Protectiei Sociale;
    e) analizeaza si avizeaza proiectul bugetului de venituri si cheltuieli si il depune la organul coordonator, in vederea aprobarii prin hotarare a Guvernului;
    f) analizeaza si avizeaza bilantul contabil si contul de profit si pierderi, pe care le supune aprobarii Ministerului Finantelor, si aproba raportul de gestiune asupra activitatii desfasurate de institut in anul precedent;
    g) analizeaza raportarea trimestriala privind activitatea realizata de institut, aproba masuri pentru desfasurarea acesteia in conditii de echilibru al bugetului de venituri si cheltuieli;
    h) analizeaza, aproba sau, dupa caz, propune spre aprobare, potrivit prevederilor legale, investitiile care urmeaza a fi realizate de institut;
    i) propune spre aprobare, in conditiile legii, majorarea sau diminuarea patrimoniului, concesionarea, inchirierea sau locatia de gestiune a unor bunuri, servicii si subunitati de productie din patrimoniul institutului;
    j) aproba asocierea institutului cu terte persoane juridice, in vederea realizarii de activitati comune care prezinta interes pentru asociati si care se incadreaza in obiectul de activitate al institutului, cu respectarea prevederilor legale;
    k) aproba valorificarea bunurilor dobandite, cu respectarea prevederilor legale;
    l) fundamenteaza si prezinta Ministerului Muncii si Protectiei Sociale propuneri pentru asigurarea de fonduri, prin bugetul de venituri si cheltuieli al acestuia, pentru finantarea obiectivelor de interes national specifice activitatii institutului;
    m) aproba volumul creditelor bancare prevazute la art. 34 alin. (1) si stabileste modul de rambursare a acestora;
    n) aproba utilizarea disponibilitatilor in valuta;
    o) aproba mandatul pentru negocierea contractului colectiv de munca;
    p) executa orice alte atributii stabilite, potrivit prevederilor legale.
    Art. 20
    In primul trimestru al fiecarui an, consiliul de administratie prezinta organului coordonator un raport asupra activitatii desfasurate in anul precedent si asupra programului de activitate pentru anul in curs.
    Art. 21
    Secretariatul consiliului de administratie este asigurat de institut; atributiile secretariatului sunt prevazute in regulamentul de functionare a consiliului de administratie.
    Comitetul de directie
    Art. 22
    Conducerea operativa a institutului este asigurata de un comitet de directie, compus din directorul general si directorii din structura organizatorica a institutului.
    Art. 23
    Comitetul de directie stabileste actiunile concrete necesare realizarii obiectivelor rezultate din:
    a) strategia programelor de dezvoltare a institutului;
    b) programul anual de cercetare-dezvoltare;
    c) programul anual de elaborare a reglementarilor tehnice;
    d) bugetul de venituri si cheltuieli;
    e) programul de investitii;
    f) sistemul de asigurare a calitatii;
    g) alte obligatii.
    Art. 24
    Comitetul de directie se intruneste decadal sau ori de cate ori interesele institutului o impun.
    Art. 25
    Comitetul de directie exercita atributii si are raspunderi in limita competentelor stabilite de conducerea institutului si aprobate de consiliul de administratie.
    Directorul general
    Art. 26
    Activitatea curenta a institutului este condusa de directorul general, numit prin ordin al ministrului muncii si protectiei sociale, cu acordul ministrului cercetarii si tehnologiei, dintre cercetatorii stiintifici principali care lucreaza in domeniu si au pregatire manageriala.
    Art. 27
    Directorul general are, in principal, urmatoarele atributii si responsabilitati:
    a) reprezinta, personal sau prin delegat, interesele institutului in relatiile cu celelalte organe, organizatii si agenti economici, precum si cu persoane fizice din tara si din strainatate;
    b) propune modificarea structurii organizatorice si functionale a institutului;
    c) stabileste atributiile, competentele si relatiile compartimentelor de la toate nivelurile organizatorice ale institutului, precum si relatiile acestora cu tertii;
    d) numeste si revoca conducatorii compartimentelor de munca din aparatul propriu, precum si directorii din structura organizatorica a institutului, cu avizul consiliului de administratie;
    e) angajeaza si concediaza personalul propriu;
    f) asigura negocierea contractului colectiv de munca si a salariilor personalului din institut, prin comitetul de directie; aproba salariile rezultate din negocierea directa;
    g) raspunde de administrarea intregului patrimoniu, cu respectarea prevederilor legale;
    h) adopta masuri si urmareste realizarea operatiunilor de comert exterior, prin compartimente proprii specializate;
    i) exercita atributiile si are raspunderile care ii revin din prevederile legale, aproba si ia masuri privind activitatea institutului, cu exceptia celor date, potrivit reglementarilor legale, in competenta altor organe;
    j) exercita orice alte atributii care ii sunt delegate de consiliul de administratie;
    k) poate delega, in conditiile legii, o parte dintre atributiile sale celorlalte persoane din conducerea institutului;
    l) are atributii si raspunderi similare unui ordonator de credite pentru sumele alocate institutului de la bugetul de stat, in conditiile art. 21 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 25/1995, aprobata si modificata prin Legea nr. 51/1996.
    Consiliul stiintific
    Art. 28
    (1) Consiliul stiintific este format din 19 membri reprezentand toate compartimentele stiintifice din cadrul institutului.
    (2) Consiliul stiintific este alcatuit din cercetatori cu realizari deosebite, cu capacitate de sinteza si de prospectare in domeniu, cadre didactice din invatamantul superior, salariati ai institutului sau din afara acestuia, alesi prin vot secret de catre cadrele cu studii superioare din institut.
    (3) Consiliul stiintific este condus de un presedinte si un vicepresedinte, alesi pe o perioada de 2 ani, prin vot secret, de catre membrii acestuia. Din consiliul stiintific fac parte, de drept, directorul general si directorul institutului.
    (4) Consiliul stiintific se organizeaza si functioneaza in conformitate cu regulamentul propriu.
    Art. 29
    Atributiile consiliului stiintific sunt urmatoarele:
    a) participa la elaborarea strategiei de dezvoltare a activitatii de cercetare-dezvoltare si la elaborarea Programului national de cercetare si dezvoltare tehnologica in domeniul protectiei muncii;
    b) intocmeste programul anual de elaborare a reglementarilor in domeniul protectiei muncii;
    c) contribuie la realizarea obiectivelor stiintifice si tehnologice ale Programului national de cercetare stiintifica si dezvoltare tehnologica;
    d) examineaza si avizeaza proiectele de cercetare stiintifica, precum si realizarea acestora;
    e) avizeaza hotararile care implica politica de cercetare a institutului;
    f) propune masuri pentru perfectionarea profesionala si pentru incadrarea personalului de cercetare in grade profesionale;
    g) face propuneri privind modul de organizare a concursurilor de incadrare si promovare a personalului de cercetare;
    h) aproba comisiile de concurs pentru promovarea pe functiile atestabile si confirma rezultatele concursurilor pentru functiile de cercetator stiintific si cercetator principal gradele III, II si I;
    i) organizeaza si coordoneaza desfasurarea actiunilor cu caracter stiintific;
    j) avizeaza actiunile de cooperare, interne si internationale, cu scop stiintific;
    k) avizeaza acordarea de burse de studii si stagii de perfectionare in strainatate.

    CAP. 6
    Bugetul de venituri si cheltuieli si administrarea acestuia
    Relatii financiare

    Art. 30
    (1) Institutul intocmeste anual bugetul de venituri si cheltuieli, bilantul contabil si contul de profit si pierderi, potrivit normelor metodologice elaborate de Ministerul Finantelor.
    (2) Bilantul contabil anual se supune spre aprobare Ministerului Finantelor si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a.
    Art. 31
    (1) Veniturile si cheltuielile institutului se stabilesc prin buget pentru fiecare exercitiu financiar.
    (2) Bugetul de venituri si cheltuieli se aproba de catre Guvern, la propunerea Ministerului Muncii si Protectiei Sociale, cu avizul Ministerului Finantelor.
    Art. 32
    Corelat cu contractele incheiate pentru activitatea programata, institutul determina anual volumul de venituri de realizat si cheltuielile totale de efectuat.
    Art. 33
    Salariile individuale ale personalului se stabilesc prin negociere, conform reglementarilor cuprinse in contractul colectiv de munca.
    Art. 34
    (1) Pentru acoperirea cheltuielilor curente, in situatia in care, in cursul unui an, resursele financiare ale institutului nu sunt suficiente, acesta poate contracta credite cu societatile comerciale bancare, in valoare de cel mult 20% din veniturile brute, in termeni reali, realizate in anul precedent.
    (2) Contractarea de credite peste plafonul stabilit se face cu aprobarea Ministerului Finantelor.
    Art. 35
    (1) Institutul hotaraste cu privire la investitiile ce urmeaza a fi realizate, potrivit obiectului sau de activitate, finantarea efectuandu-se din surse proprii si din credite bancare, cu exceptia investitiilor care intra sub incidenta art. 6 si 11 din Ordonanta Guvernului nr. 15/1993.
    (2) In cazul investitiilor, altele decat cele prevazute la art. 6 din Ordonanta Guvernului nr. 15/1993, finantate integral sau partial de la bugetul de stat, limita de finantare se aproba o data cu legile de adoptare a acestora, iar institutul are obligatia ca in executia bugetului de venituri si cheltuieli sa se incadreze in alocatiile bugetare aprobate.
    (3) Executia investitiilor prevazute la alin. (1) si (2) se adjudeca pe baza de licitatie publica, potrivit legislatiei privind achizitiile publice.
    (4) Contractarea de credite mai mari de 500 milioane lei, in vederea realizarii de investitii de natura celor prevazute la alin. (1) si (2), se efectueaza cu aprobarea Ministerului Muncii si Protectiei Sociale, pe baza avizului prealabil al Ministerului Finantelor.
    Art. 36
    (1) Operatiunile de incasari si plati ale institutului se efectueaza prin conturi deschise la societati comerciale bancare cu sediul in Romania.
    (2) Institutul poate efectua operatiuni de incasari si plati in lei si in valuta, prin casieria proprie, cu respectarea nivelului plafonului de casa si a normativelor de disciplina financiar-valutara, stabilite prin actele normative in vigoare.
    (3) Institutul poate efectua operatiuni de comert exterior potrivit legii. Operatiunile de incasari si plati cu strainatatea se vor efectua prin conturi deschise la societati comerciale bancare cu sediul in Romania.
    Art. 37
    Institutul isi va organiza controlul financiar preventiv si controlul financiar de gestiune, potrivit legii.

    CAP. 7
    Reglementarea litigiilor

    Art. 38
    Litigiile institutului cu persoane fizice sau juridice, nesolutionate pe cale amiabila, sunt supuse spre rezolvare instantelor de judecata romane competente, in conformitate cu prevederile legale.

    CAP. 8
    Dispozitii finale

    Art. 39
    (1) Prezentul regulament de organizare si functionare se completeaza cu celelalte reglementari legale care se refera la activitatea institutelor de cercetare-dezvoltare.
    (2) Modificarile si completarile regulamentului de organizare si functionare se pot face la propunerea consiliului de administratie, cu respectarea actelor normative in vigoare, cu aprobarea Ministerului Muncii si Protectiei Sociale si cu avizul Ministerului Cercetarii si Tehnologiei.
    Art. 40
    Statutul de institut national de cercetare se reinnoieste prin reacreditare, care are loc intr-un interval de maximum 5 ani.
    Art. 41
    Pentru toate aspectele nereglementate prin prezentul regulament se aplica prevederile care, potrivit dispozitiilor legale, sunt aplicabile regiilor autonome.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 406/1998

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 406 din 1998
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu