Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 412 din  5 mai 2005

privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 427 din 20 mai 2005


SmartCity3


    In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si avand in vedere prevederile art. 12 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 17/2005 pentru stabilirea unor masuri organizatorice la nivelul administratiei publice centrale,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    CAP. 1
    Dispozitii generale si principalele atributii

    Art. 1
    Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei se organizeaza si functioneaza ca organ de specialitate al administratiei publice centrale, in subordinea Guvernului, cu personalitate juridica, avand rol de sinteza pentru asigurarea si coordonarea aplicarii strategiei si politicilor Guvernului in domeniile:
    a) muncii;
    b) solidaritatii sociale;
    c) protectiei sociale;
    d) familiei.
    Art. 2
    Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei are sediul in municipiul Bucuresti, str. Dem. I. Dobrescu nr. 2 - 4, sectorul 1.
    Art. 3
    In vederea realizarii rolului sau, Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei indeplineste urmatoarele functii:
    a) de strategie, prin care se asigura elaborarea strategiei de punere in aplicare a Programului de guvernare in domeniul muncii, protectiei si solidaritatii sociale si familiei;
    b) de reglementare si sinteza, prin care se asigura elaborarea cadrului normativ si institutional necesar pentru realizarea obiectivelor strategice in domeniul sau de activitate;
    c) de armonizare cu reglementarile Uniunii Europene a cadrului legislativ din domeniul sau de activitate;
    d) de autoritate de management pentru Programul operational sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane;
    e) de administrare a bunurilor si de gestionare a bugetelor si fondurilor alocate;
    f) de reprezentare, prin care se asigura reprezentarea pe plan intern si extern in domeniul sau de activitate;
    g) de autoritate de stat, prin care se asigura exercitarea controlului aplicarii unitare si respectarii reglementarilor legale in domeniul sau de activitate si al functionarii institutiilor care isi desfasoara activitatea sub autoritatea sau in coordonarea sa, precum si exercitarea controlului asupra modului de indeplinire a atributiilor prevazute de dispozitiile legale in vigoare pentru ordonatorul principal de credite, delegate, potrivit legii, conducatorului executiv al Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca, respectiv al Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale.
    Art. 4
    In exercitarea functiilor prevazute la art. 3 Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei indeplineste urmatoarele atributii principale:
    A. In domeniul politicilor sociale:
    a) identifica, in colaborare cu ministerele si organele de specialitate ale administratiei publice centrale si locale, efectele sociale ale politicilor publice aflate in derulare;
    b) efectueaza studii si analize asupra impactului social al schimbarilor intervenite in plan legislativ, al deciziilor si masurilor de politica sociala si economica;
    c) evalueaza si analizeaza calitatea proceselor sociale importante induse in societate prin aplicarea politicilor publice;
    d) fundamenteaza pe baza unor indicatori specifici masurile de protectie sociala.
    B. In domeniul afacerilor europene si relatiilor externe:
    a) elaboreaza si fundamenteaza documentele anuale ce reflecta pozitia Romaniei in domeniul muncii si politicii sociale in cadrul procesului de aderare la Uniunea Europeana;
    b) coopereaza cu compartimentele de integrare europeana din celelalte institutii pentru realizarea activitatilor de pregatire a aderarii Romaniei la Uniunea Europeana si fundamenteaza pozitia ministerului in cadrul Comitetului interministerial pentru integrare europeana;
    c) asigura pentru domeniul muncii si politicii sociale elaborarea documentelor de pozitie oficiale pentru procesul de pregatire a aderarii si pentru participarea la comitetele si subcomitetele pentru aplicarea Acordului de asociere Romania - Uniunea Europeana;
    d) monitorizeaza adoptarea si punerea in aplicare a legislatiei nationale armonizate cu legislatia comunitara in domeniile proprii de activitate;
    e) contribuie la initierea si formularea de propuneri in domeniul sau de activitate privind orientarile de baza referitoare la ansamblul actiunilor care vizeaza procesul de integrare europeana a Romaniei;
    f) deruleaza programe si proiecte destinate sprijinirii initiativelor guvernamentale privind dezvoltarea parteneriatului social finantat de Uniunea Europeana sau din alte surse;
    g) coordoneaza participarea la programele de asistenta financiara acordate de Uniunea Europeana in domeniul politicii sociale si ocuparii fortei de munca;
    h) indeplineste, potrivit legii, atributiile pentru perfectionarea activitatii unitatilor de implementare a programelor PHARE din domeniul de competenta al ministerului;
    i) asigura managementul, gestionarea si implementarea asistentei financiare alocate Programului operational sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane;
    j) asigura presedintia, secretariatul si organizarea reuniunilor subcomitetului de coordonare "Dezvoltarea resurselor umane si servicii sociale", aferent subprogramului PHARE "Coeziune economica si sociala";
    k) coordoneaza elaborarea rapoartelor la conventiile adoptate sub egida Organizatiei Internationale a Muncii, ratificate de Romania;
    l) examineaza prevederile instrumentelor juridice elaborate sub egida Consiliului Europei din punct de vedere al concordantei cu dreptul intern, in vederea ratificarii acestora, si coordoneaza elaborarea rapoartelor periodice privind indeplinirea prevederilor instrumentelor ratificate;
    m) pregateste, elaboreaza, negociaza si urmareste incheierea si ratificarea instrumentelor juridice bilaterale in toate domeniile de activitate ale ministerului;
    n) reprezinta Romania, in conditiile legii, la organismele internationale din domeniul sau de activitate.
    C. In domeniul protectiei cetatenilor romani care lucreaza in strainatate:
    a) promoveaza, in colaborare cu celelalte institutii competente, masuri de asigurare si protejare a drepturilor si libertatilor cetatenilor romani care lucreaza in strainatate, precum si de prevenire a abuzurilor de orice fel la adresa acestora;
    b) asigura consiliere in litigii si conflicte de munca, in scopul respectarii drepturilor cetatenilor romani care lucreaza in strainatate, potrivit legislatiei aplicabile in statul respectiv;
    c) acorda sprijin, pe langa autoritatile competente, in vederea rezolvarii problemelor de munca si sociale cu care se confrunta romanii care lucreaza in strainatate;
    d) realizeaza evidenta migratiei in scop de munca si monitorizeaza, in colaborare cu Ministerul Afacerilor Externe, aplicarea acordurilor, conventiilor si intelegerilor incheiate de Guvernul Romaniei si guvernele altor state, precum si a tratatelor internationale incheiate in numele Romaniei in domeniul de competenta al Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei;
    e) realizeaza campanii de publicitate, actiuni de informare si constientizare privind riscul muncii ilegale si al lipsei asigurarilor sociale, organizeaza seminarii si conferinte pe aceasta tema;
    f) pregateste conditiile pentru integrarea in Uniunea Europeana si pentru accesul, dupa aderare, al cetatenilor romani pe piata fortei de munca a Uniunii Europene, sens in care realizeaza studii, analize, informari in acest domeniu;
    g) propune modificarea si, dupa caz, completarea legislatiei nationale in domeniul protectiei cetatenilor romani care lucreaza in strainatate si al instaurarii unui climat de corectitudine in acest domeniu;
    h) coordoneaza si controleaza activitatea de punere in aplicare a acordurilor in domeniul schimbului fortei de munca si al obtinerii de contracte de munca in strainatate de catre cetatenii romani;
    i) presteaza servicii gratuite de informare, orientare si documentare in domeniul muncii si solidaritatii sociale, pentru investitorii straini si autohtoni.
    D. In domeniul asistentei sociale si politicilor familiale:
    a) elaboreaza politica de asistenta sociala;
    b) elaboreaza politici si strategii in domeniul incluziunii sociale;
    c) stabileste strategia nationala prin care promoveaza drepturile familiei, copilului, persoanei singure, persoanelor varstnice, persoanelor cu handicap si ale oricaror persoane aflate in nevoie;
    d) coordoneaza si controleaza functionarea sistemului national de asistenta sociala;
    e) elaboreaza proiecte de acte normative, norme metodologice si reglementari privitoare la functionarea sistemului de asistenta sociala;
    f) elaboreaza, implementeaza si evalueaza programele nationale de asistenta sociala;
    g) indruma si controleaza activitatea institutiilor de asistenta sociala publice si private in ceea ce priveste aplicarea masurilor de asistenta sociala;
    h) indruma si controleaza activitatea asociatiilor si fundatiilor care deruleaza programe de asistenta sociala, in vederea respectarii drepturilor sociale ale persoanelor beneficiare;
    i) asigura indrumarea metodologica, coordoneaza si controleaza activitatea caminelor pentru persoane varstnice, impreuna cu autoritatile administratiei publice locale;
    j) asigura indrumarea metodologica, coordoneaza si controleaza activitatea institutiilor de asistenta sociala care asigura protectie, gazduire, ingrijire si consiliere pentru victimele violentei in familie;
    k) elaboreaza si fundamenteaza strategia si programele in domeniul ingrijirii si consilierii pentru victimele violentei in familie;
    l) colaboreaza cu alte ministere si institutii la elaborarea si implementarea programelor de planificare si educatie familiala;
    m) realizeaza programe in parteneriat cu organisme si institutii internationale in domeniul asistentei sociale;
    n) finanteaza programele nationale de asistenta sociala;
    o) administreaza si gestioneaza fondurile alocate, conform legii, pentru asistenta sociala;
    p) implementeaza proiectele finantate din fondurile de preaderare destinate sectorului de asistenta sociala;
    q) acorda subventii asociatiilor si fundatiilor romane cu personalitate juridica din domeniul de activitate al ministerului, in conditiile prevazute de lege;
    r) propune acordarea statutului de utilitate publica asociatiilor si fundatiilor din domeniul sau de activitate, in conditiile prevazute de lege;
    s) elaboreaza si propune indicatori din domeniul asistentei sociale.
    E. In domeniul fortei de munca:
    a) elaboreaza politica in domeniul ocuparii fortei de munca si formarii profesionale continue;
    b) elaboreaza strategii si planuri in domeniul ocuparii fortei de munca si formarii profesionale continue;
    c) elaboreaza, actualizeaza si monitorizeaza Strategia nationala pentru ocuparea fortei de munca 2004 - 2010;
    d) elaboreaza, actualizeaza si monitorizeaza Strategia pentru formare profesionala continua 2005 - 2010;
    e) exercita controlul asupra modului in care este organizata si se desfasoara formarea profesionala continua;
    f) exercita controlul asupra modului in care este organizata si se desfasoara ucenicia la locul de munca;
    g) elaboreaza proiecte de acte normative, norme metodologice si reglementari in domeniul ocuparii fortei de munca, formarii profesionale si privind incadrarea in munca a strainilor;
    h) colaboreaza cu alte ministere si institutii la elaborarea actelor normative, strategiilor, programelor si planurilor nationale cu relevanta pentru piata muncii;
    i) colaboreaza cu alte ministere si institutii la elaborarea Cadrului national al calificarilor din Romania;
    j) coordoneaza elaborarea, implementarea si monitorizarea Planului national de actiune pentru ocuparea fortei de munca;
    k) coordoneaza procesul de monitorizare si evaluare a progreselor inregistrate in legatura cu angajamentele asumate prin Documentul comun de evaluare a prioritatilor politicii de ocupare;
    l) propune si implementeaza proiecte finantate din fondurile de preaderare sau din alte surse, precum si proiecte de colaborare bilaterala in domeniile ocuparii fortei de munca si formarii profesionale;
    m) participa la Programul comunitar "Masuri de stimulare a ocuparii";
    n) avizeaza procedurile elaborate de Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca privind accesul la masurile pentru stimularea ocuparii fortei de munca, modalitatile de finantare si instructiunile de implementare a acestora;
    o) aproba anual Programul national de ocupare a fortei de munca si Planul national de formare profesionala, propuse de Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca, si exercita controlul asupra realizarii acestora;
    p) stabileste indicatorii de performanta si nivelul acestora, in baza carora se incheie, anual, contractul-angajament cu Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca;
    q) actualizeaza manualul Clasificarea ocupatiilor din Romania, conform Procedurii de actualizare, la propunerile diferitilor utilizatori;
    r) actualizeaza, impreuna cu alte ministere si institutii de specialitate, Nomenclatorul calificarilor pentru care se pot organiza programe de formare profesionala finalizate cu certificate de calificare;
    s) coordoneaza activitatea si asigura secretariatul tehnic al Comisiei Nationale de Promovare a Ocuparii Fortei de Munca.
    F. In domeniul parteneriatului social:
    a) pregateste, elaboreaza, negociaza si urmareste incheierea intelegerilor cu partenerii sociali in domeniul de activitate al ministerului;
    b) avizeaza si controleaza conformitatea reprezentativitatii partenerilor sociali cu prevederile legale in vigoare;
    c) constituie si gestioneaza baza de date si registrele de evidenta privind organizatiile patronale, sindicale si alte organizatii ale societatii civile;
    d) elaboreaza criteriile si formele activitatii de mediere a conflictelor de munca si reglementeaza formarea mediatorilor in domeniul de activitate al ministerului;
    e) initiaza, coordoneaza si urmareste realizarea programelor de dezvoltare a parteneriatului social in colaborare cu administratia publica centrala si locala, cu patronatele, sindicatele si cu alte structuri ale societatii civile organizate, precum si cu organisme si institutii internationale din domeniul de activitate al ministerului;
    f) asigura consultarea permanenta a partenerilor sociali asupra initiativelor legislative din sfera sa de activitate;
    g) coordoneaza metodologic activitatea de dialog social desfasurata la nivelul administratiei publice centrale si locale;
    h) analizeaza si avizeaza actele normative elaborate de ministere si de alte organe centrale in domeniul parteneriatului social;
    i) asigura legatura cu Parlamentul, Consiliul Economic si Social, cu sindicatele, patronatele si cu alti parteneri ai societatii civile in problemele specifice activitatii ministerului.
    G. In domeniul veniturilor salariale:
    a) elaboreaza propuneri privind sistemul de salarizare pentru personalul contractual din sectorul bugetar, colaboreaza cu Agentia Nationala a Functionarilor Publici privind sistemul de salarizare pentru functionarii publici si realizeaza controlul aplicarii legislatiei din acest domeniu;
    b) propune strategii cu privire la salarizarea in regii autonome, companii si societati nationale si in societati comerciale cu capital integral sau majoritar de stat;
    c) elaboreaza sistemul de ajustare a salariilor in raport cu evolutia preturilor de consum;
    d) elaboreaza metodologia de calcul al nivelului salariului de baza minim brut garantat, in plata, fundamentat pe indicatori socioeconomici minimali, ca instrument de protectie a angajatilor;
    e) indeplineste atributiile prevazute de lege privind constatarea si aplicarea sanctiunilor in institutiile publice finantate integral din venituri proprii;
    f) colaboreaza cu partenerii sociali si acorda asistenta de specialitate in domeniul veniturilor salariale;
    g) monitorizeaza, potrivit acordurilor incheiate cu organismele financiare internationale, evolutia Programului national de ocupare a fortei de munca si a fondului de salarii la agentii economici;
    h) analizeaza si avizeaza actele normative elaborate de ministere si de alte organe centrale privind cheltuielile de personal in sectorul regiilor autonome, companiilor si societatilor nationale, precum si al institutelor nationale de cercetare-dezvoltare.
    H. In domeniul asigurarilor sociale si legilor speciale:
    a) elaboreaza politici si programe, in colaborare cu alte ministere si organe ale administratiei publice centrale, in domeniul pensiilor si altor drepturi de asigurari sociale;
    b) exercita controlul asupra implementarii politicilor si programelor de catre Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale;
    c) elaboreaza metodologia de aplicare a prevederilor legale din domeniul stabilirii drepturilor de pensii, altor drepturi de asigurari sociale si a drepturilor acordate prin legi speciale, la propunerea Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale;
    d) desfasoara activitati privind notificarea si raportarea catre Consiliul Concurentei a ajutoarelor de stat legiferate si acordate de Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei;
    e) elaboreaza legislatia pentru crearea cadrului institutional necesar implementarii si functionarii sistemului de pensii administrate privat.
    I. In domeniul legislatiei muncii:
    a) elaboreaza politici, programe si proiecte de acte normative in domeniul relatiilor de munca si urmareste aplicarea acestora;
    b) elaboreaza proiecte de acte normative referitoare la raporturile de munca, la contractele colective de munca, la timpul de munca si odihna, la disciplina muncii, raspunderea patrimoniala, jurisdictia muncii si la documentele de dovedire a vechimii in munca;
    c) elaboreaza si coordoneaza activitatea de sistematizare, simplificare si imbunatatire a legislatiei muncii, din domeniul sau de activitate;
    d) efectueaza studii, analize si documentari privind oportunitatea initierii sau modificarii unor acte normative privind legislatia muncii;
    e) coordoneaza si asigura aplicarea unitara a prevederilor din domeniul legislatiei muncii;
    f) asigura aplicarea legislatiei privind contractele colective de munca si conflictele de interese;
    g) avizeaza, in vederea inregistrarii, asociatiile si fundatiile din domeniul sau de activitate;
    h) asigura reprezentarea in fata instantelor de judecata in problemele din domeniul de activitate al ministerului;
    i) solutioneaza in termenul legal contestatiile formulate de societatile comerciale ale caror cereri de autorizare ca agent de munca temporar au fost respinse de directiile de munca, solidaritate sociala si familie teritoriale.
    J. In domeniul managementului resurselor umane:
    a) coordoneaza metodologic, prin compartimentul de specialitate, activitatea de resurse umane din institutiile subordonate, in coordonare si aflate sub autoritatea sa;
    b) asigura, prin compartimentul de specialitate, recrutarea, selectarea, promovarea, in conditiile legii, dupa criteriul competentei si fara nici o discriminare, a functionarilor publici, a personalului contractual, procesul de evaluare a performantelor profesionale ale acestora, precum si alte atributii ce ii revin din actele normative in vigoare;
    c) asigura, in conditiile legii, formarea profesionala a personalului din aparatul propriu si din institutiile aflate in subordine;
    d) analizeaza si avizeaza actele normative elaborate de ministere si de alte organe centrale privind aplicarea prevederilor legale in ceea ce priveste personalul si structurile organizatorice ale acestora.
    K. In domeniul economico-financiar si de investitii:
    a) fundamenteaza si promoveaza proiectele de bugete care se administreaza de catre aparatul propriu sau de catre institutiile aflate sub autoritatea sa, respectiv bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetul asigurarilor pentru somaj, bugetul de stat, pentru capitolele bugetare din care se realizeaza finantarea prestatiilor de protectie sociala si functionarea aparatului propriu si institutiilor subordonate, intrarile de credite externe, fondurile externe nerambursabile si monitorizeaza executia bugetara;
    b) elaboreaza proiectul bugetului anual pentru activitatea proprie si a institutiilor subordonate;
    c) elaboreaza programele de investitii anuale si multianuale;
    d) analizeaza si avizeaza proiectele de acte normative initiate de ministere si de alte autoritati ale administratiei publice centrale, potrivit legii;
    e) organizeaza controlul financiar preventiv la nivelul ministerului si avizeaza organizarea acestuia la nivelul institutiilor subordonate, potrivit legii;
    f) monitorizeaza executia bugetara si ia masuri operative pentru asigurarea platii tuturor drepturilor de protectie sociala, in limita fondurilor aprobate;
    g) fundamenteaza, pe baza evolutiei indicatorilor specifici, initierea masurilor de protectie sociala pentru prestatiile existente sau propune, dupa caz, acordarea de noi prestatii;
    h) propune sustinerea financiara pentru actele normative initiate, cu impact la nivelul prestatiilor de protectie sociala;
    i) coordoneaza activitatile de implementare a proiectelor cu finantare externa pentru toate domeniile de activitate ale ministerului si administreaza fondurile provenind din intrari de credite externe si fonduri externe nerambursabile aferente acestor proiecte.
    L. In domeniul securitatii si sanatatii in munca:
    a) elaboreaza politici, programe si proiecte de acte normative, precum si metodologii si norme privind securitatea si sanatatea in munca;
    b) avizeaza propuneri de acte normative elaborate de alte institutii cu implicatii in domeniul securitatii si sanatatii in munca;
    c) coordoneaza activitatea de sistematizare, simplificare si imbunatatire a legislatiei din domeniul securitatii si sanatatii in munca;
    d) elaboreaza programe privind actiuni de interes national in domeniul securitatii si sanatatii in munca;
    e) recunoaste si desemneaza organismele de evaluare a conformitatii sau de inspectie si laboratoarele de incercari pentru: masini industriale, echipamente individuale de protectie, echipamente si sisteme protectoare destinate utilizarii in atmosfere potential explozive si explozivi de uz civil; publica si actualizeaza lista acestora si supravegheaza activitatea acestora;
    f) elaboreaza si avizeaza proiecte de acte normative, metodologii sau proceduri pentru implementarea sistemului privind asigurarea pentru accidente de munca si boli profesionale;
    g) elaboreaza politici si strategii in domeniul de asigurare si prevenire a accidentelor de munca si a bolilor profesionale;
    h) avizeaza lucrari de cercetare din domeniul securitatii si sanatatii in munca si analizeaza temele, programele si proiectele de cercetare stiintifica elaborate de institute de profil, prezentand concluziile Consiliului Tehnico-Economic;
    i) abiliteaza persoanele juridice si fizice pentru a presta servicii in domeniul securitatii si sanatatii in munca.
    M. Alte domenii de activitate:
    a) indeplineste activitati de audit public intern, potrivit legii;
    b) editeaza buletine informative din domeniul sau de activitate; cheltuielile legate de tiparirea si difuzarea buletinelor informative vor fi suportate din alocatiile bugetare aprobate Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei;
    c) solutioneaza, in conformitate cu prevederile legale, plangerile, contestatiile si petitiile persoanelor fizice si juridice;
    d) elaboreaza, implementeaza si dezvolta sistemul informatic in domeniul muncii si solidaritatii sociale;
    e) exercita controlul asupra activitatilor desfasurate de institutiile subordonate, in coordonare sau aflate sub autoritatea sa.
    Art. 5
    Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei indeplineste toate atributiile si are toate competentele conferite acestuia prin legi sau prin alte acte normative in vigoare.
    Art. 6
    In exercitarea atributiilor sale Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei colaboreaza cu celelalte ministere si organe de specialitate din subordinea Guvernului, cu alte autoritati publice si cu organisme guvernamentale si neguvernamentale.
    Art. 7
    Ministerele, celelalte autoritati ale administratiei publice, institutiile publice, precum si agentii economici au obligatia de a pune la dispozitie Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei, la cererea acestuia, documentele, datele si informatiile necesare pentru realizarea atributiilor sale.

    CAP. 2
    Conducerea Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei

    Art. 8
    Conducerea Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei se exercita de catre ministru.
    Art. 9
    Ministrul muncii, solidaritatii sociale si familiei propune si numeste, dupa caz, reprezentantii Guvernului in toate structurile nationale tripartite, conform legii.
    Art. 10
    (1) Ministrul muncii, solidaritatii sociale si familiei deleaga atributiile prevazute de dispozitiile legale in vigoare pentru ordonator principal de credite al bugetului asigurarilor pentru somaj conducatorului executiv al Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca si pentru ordonator principal de credite al bugetului asigurarilor sociale de stat conducatorului executiv al Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale.
    (2) Ministrul muncii, solidaritatii sociale si familiei indeplineste, conform legii, functia de ordonator principal de credite.
    Art. 11
    Presedintele Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale si presedintele Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca sunt secretari de stat in cadrul Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei.
    Art. 12
    (1) Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale si Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca functioneaza sub autoritatea Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei.
    (2) Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Handicap si Autoritatea Nationala pentru Protectia Drepturilor Copilului functioneaza in subordinea Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei.
    Art. 13
    Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei monitorizeaza aplicarea unitara a dispozitiilor legale in domeniile sale de activitate, in unitatile din sectorul public, mixt si privat.
    Art. 14
    (1) In exercitarea atributiilor prevazute de lege, ministrul muncii, solidaritatii sociale si familiei reprezinta ministerul in raporturile cu autoritatile administratiei publice, cu alte persoane juridice, cu persoane fizice, precum si cu organisme din tara si din strainatate.
    (2) Prin ordin al ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei unele atributii pot fi delegate si persoanelor cu functii de conducere din compartimentele de specialitate ale ministerului.
    Art. 15
    (1) Ministrul muncii, solidaritatii sociale si familiei indeplineste, in domeniul de activitate al ministerului, atributiile generale prevazute de Legea nr. 90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului Romaniei si a ministerelor, cu modificarile si completarile ulterioare.
    (2) Ministrul muncii, solidaritatii sociale si familiei indeplineste si alte atributii specifice, stabilite prin alte acte normative.
    (3) Ministrul muncii, solidaritatii sociale si familiei numeste si elibereaza din functie, in conditiile legii, personalul din aparatul propriu al ministerului.
    Art. 16
    In exercitarea atributiilor sale, ministrul muncii, solidaritatii sociale si familiei emite ordine, norme si instructiuni.
    Art. 17
    Ministrul muncii, solidaritatii sociale si familiei aproba prin ordin, pentru aparatul propriu si pentru unitatile aflate in subordinea sau sub autoritatea ministerului, criterii in aplicarea prevederilor actelor normative in vigoare privind stimularea personalului.
    Art. 18
    (1) Ministrul muncii, solidaritatii sociale si familiei este ajutat in activitatea de conducere a ministerului de 6 secretari de stat, numiti prin decizie a primului-ministru.
    (2) Functiile de ministru si de secretar de stat sunt functii de demnitate publica, potrivit legii.
    (3) Secretarii de stat exercita si alte atributii delegate prin ordin al ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei.
    Art. 19
    (1) Secretarul general este inalt functionar public, numit in conditiile legii, si indeplineste atributiile prevazute de Legea nr. 90/2001, cu modificarile si completarile ulterioare.
    (2) Secretarul general coordoneaza activitatile stabilite potrivit structurii organizatorice a ministerului, prevazuta in anexa nr. 1, indeplinind si alte atributii care ii sunt delegate de ministrul muncii, solidaritatii sociale si familiei si actionand pentru ducerea la indeplinire a ordinelor si masurilor stabilite de acesta.

    CAP. 3
    Organizarea Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei

    Art. 20
    Structura organizatorica a Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei este prevazuta in anexa nr. 1.
    Art. 21
    (1) In conditiile legii si in limita numarului maxim de posturi, in structura Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei se pot organiza unitati de management al proiectului, denumite in continuare UMP, conduse de un director de proiect, in vederea asigurarii unui cadru unitar pentru managementul proiectelor finantate din imprumuturi externe.
    (2) Structura organizatorica, numarul de personal si regulamentul de organizare si functionare ale UMP se stabilesc prin ordin al ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei.
    (3) Ministrul muncii, solidaritatii sociale si familiei numeste personalul UMP, in conditiile legii, si stabileste competentele directorului de proiect.
    Art. 22
    (1) In cadrul Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei functioneaza Departamentul pentru munca in strainatate, condus de un secretar de stat.
    (2) Secretarul de stat coordonator al Departamentului pentru munca in strainatate are in subordine Directia protectia drepturilor cetatenilor romani care lucreaza in strainatate, Directia evidenta si monitorizare, Corpul atasatilor pe probleme de munca si sociale, precum si Oficiul pentru Migratia Fortei de Munca.
    (3) Prin decizie a primului-ministru se infiinteaza Grupul de lucru interministerial, la nivel de secretar de stat si de conducatori de institutii implicate in gestionarea migratiei, care realizeaza integrarea activitatilor diverselor structuri ale statului in a caror competenta se afla rezolvarea problemelor specifice cu care se confrunta cetatenii romani care lucreaza in strainatate. Grupul de lucru interministerial va fi coordonat de secretarul de stat coordonator al Departamentului pentru munca in strainatate.
    Art. 23
    In cadrul structurii organizatorice prevazute la art. 20, prin ordin al ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei, se pot organiza servicii, birouri si compartimente, stabilindu-se numarul posturilor de conducere, potrivit legii.
    Art. 24
    (1) Numarul maxim de posturi pentru aparatul de lucru al Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei este de 408, posturi finantate de la bugetul de stat, exclusiv demnitarii si posturile aferente cabinetului ministrului.
    (2) Personalul necesar pentru fiecare compartiment din structura organizatorica se stabileste prin ordin al ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei.
    Art. 25
    (1) In structura Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei functioneaza la nivel de directie generala Autoritatea de Management pentru Programul Operational Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane.
    (2) Autoritatea de Management pentru Programul Operational Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane indeplineste atributiile stabilite prin Hotararea Guvernului nr. 497/2004 privind stabilirea cadrului institutional pentru coordonarea, implementarea si gestionarea instrumentelor structurale, cu modificarile si completarile ulterioare.
    (3) Autoritatea de Management pentru Programul Operational Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane deleaga atributii catre organismele intermediare desemnate conform legii pentru Programul operational sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane.
    (4) Autoritatea de Management pentru Programul Operational Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane indeplineste atributiile de coordonare a asistentei de preaderare in domeniul de competenta al ministerului.
    (5) Autoritatea de Management pentru Programul Operational Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane indeplineste atributiile de autoritate de implementare pentru componenta "Dezvoltarea resurselor umane" a Subprogramului PHARE 2003 "Coeziune economica si sociala" si de agentie de implementare pentru componenta "Dezvoltarea resurselor umane" a Subprogramului PHARE 2004 - 2006 "Coeziune economica si sociala".
    (6) Ca urmare a atributiilor ce-i revin in calitate de agentie de implementare pentru componenta "Dezvoltarea resurselor umane" a Subprogramului PHARE 2004 - 2006 "Coeziune economica si sociala", prin ordin al ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei se constituie urmatoarele unitati la nivel de compartimente:
    a) Unitatea pentru verificare tehnica si conformitate, in subordinea directa a secretarului de stat coordonator pentru afaceri europene si relatii externe;
    b) Unitatea de control financiar "Dezvoltarea resurselor umane", in subordinea directa a secretarului de stat coordonator pentru afaceri europene si relatii externe;
    c) Unitatea de monitorizare si managementul sistemului informatic, in cadrul Autoritatii de Management pentru Programul Operational Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane;
    d) Unitatea de audit PHARE "Dezvoltarea resurselor umane", in cadrul Directiei audit intern si control;
    e) Unitatea de plati PHARE "Dezvoltarea resurselor umane", in cadrul Directiei generale economice si financiare.
    (7) Autoritatea de Management pentru Programul Operational Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane functioneaza cu un numar total de 40 de posturi in anul 2005.
    Art. 26
    (1) In cadrul Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei functioneaza Corpul atasatilor pe probleme de munca si sociale, care asigura reprezentarea ministerului in cadrul misiunilor diplomatice, oficiilor consulare si la alte reprezentante ale Romaniei in strainatate. Corpul atasatilor pe probleme de munca si sociale este subordonat secretarului de stat coordonator al Departamentului pentru munca in strainatate.
    (2) Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei desemneaza, cu avizul Ministerului Afacerilor Externe, prin ordin al ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei, dintre specialistii sai sau ai institutiilor din subordinea ori de sub autoritatea sa reprezentanti cu atributii in domeniul relatiilor pe probleme de munca si sociale, denumiti in continuare atasati pe probleme de munca si sociale, in cadrul misiunilor diplomatice, oficiilor consulare si altor reprezentante ale Romaniei in strainatate.
    (3) Personalul desemnat potrivit alin. (2) are urmatoarele atributii:
    a) sustinerea si protejarea intereselor lucratorilor romani in strainatate;
    b) promovarea si respectarea drepturilor lucratorilor romani aflati in strainatate, in conformitate cu legile si normele internationale, cu valorile drepturilor omului, libertatii si democratiei;
    c) combaterea muncii ilegale a cetatenilor romani in strainatate;
    d) activarea pietei fortei de munca din tara unde functioneaza catre solicitanti din Romania;
    e) asigurarea legaturii permanente dintre lucratorii romani din strainatate si institutiile si structurile Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei din Romania;
    f) evidentierea activitatii de reprezentare a intereselor Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei si a lucratorilor romani desfasurata de atasati, care se va face de catre biroul cu astfel de atributii ce va functiona in cadrul Corpului atasatilor pe probleme de munca si sociale.
    (4) Personalul prevazut la alin. (2) isi desfasoara activitatea in subordinea secretarului de stat care coordoneaza Corpul atasatilor pe probleme de munca si sociale. Acesta este supus autoritatii sefului misiunii diplomatice, fiind investit insa cu reprezentarea intereselor in domeniu ale Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei.
    (5) Personalului Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei trimis pe langa misiunile diplomatice, oficiile consulare si alte reprezentante ale Romaniei in strainatate, cu atributii in domeniul relatiilor pe probleme de munca si sociale, ii sunt aplicabile dispozitiile legale in vigoare privind personalul trimis in misiune permanenta in strainatate. Pentru acest interval si cand se intorc in tara fac parte din personalul contractual supus legislatiei in domeniu sau, dupa caz, au raporturi de serviciu. Un atasat pe probleme de munca si sociale care este trimis in misiune in strainatate va desfasura o activitate de 4 ani in cadrul misiunii diplomatice si un an in cadrul Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei sau al institutiilor subordonate, cu atributii in domeniu.
    Art. 27
    Cheltuielile aferente functionarii Corpului atasatilor pe probleme de munca si sociale se asigura din bugetul aprobat Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei.
    Art. 28
    (1) Atributiile compartimentelor din aparatul propriu al Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei se stabilesc in conformitate cu structura organizatorica prevazuta in anexa nr. 1, prin regulamentul de organizare si functionare a ministerului, aprobat prin ordin al ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei.
    (2) Atributiile, sarcinile si raspunderile personalului se stabilesc prin fisa postului, potrivit legii.
    Art. 29
    (1) Institutiile care functioneaza in subordinea sau in coordonarea Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei, dupa caz, sunt prevazute in anexa nr. 2.
    (2) Conducatorii institutiilor publice din subordinea sau aflate in coordonarea Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei se numesc si se elibereaza din functie de catre ministrul muncii, solidaritatii sociale si familiei, dupa caz, cu respectarea conditiilor legale. Secretarul de stat si subsecretarul de stat ai Autoritatii Nationale pentru Protectia Drepturilor Copilului, presedintele si vicepresedintele Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap sunt numiti in si eliberati din functie prin decizie a primului-ministru.
    (3) Infiintarea sau desfiintarea institutiilor subordonate Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei se face in conditiile legii.
    (4) Atributiile, sarcinile si raspunderile institutiilor care functioneaza in subordinea sau in coordonarea ministerului, prevazute in anexa nr. 2, se stabilesc prin regulamentul de organizare si functionare, aprobat prin ordin al ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei, dupa caz, cu respectarea conditiilor legale.
    (5) Repartizarea numarului maxim de posturi, structura organizatorica si statele de functii pentru institutiile prevazute la alin. (4) se aproba prin ordin al ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei, dupa caz.
    (6) Atributiile, sarcinile si raspunderile, organizarea si functionarea, numarul de posturi si repartizarea acestora, precum si statele de functii ale Autoritatii Nationale pentru Protectia Drepturilor Copilului si ale Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap se stabilesc si se aproba in conformitate cu prevederile legale.

    CAP. 4
    Dispozitii finale

    Art. 30
    (1) Numarul de autoturisme si consumul lunar de carburanti pentru aparatul propriu al Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei sunt cele prevazute in Ordonanta Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritatile administratiei publice si institutiile publice, aprobata cu modificari prin Legea nr. 247/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
    (2) Parcul normat de mijloace de transport si consumul lunar de carburanti pentru institutiile din subordinea Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei sunt prevazute in anexa nr. 3.
    Art. 31
    (1) Prefecturile impreuna cu consiliile judetene, Consiliul General al Municipiului Bucuresti si consiliile locale vor sprijini asigurarea spatiilor corespunzatoare pentru desfasurarea activitatii institutiilor din teritoriu subordonate Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei.
    (2) In localitatile in care institutiile din teritoriu subordonate Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei nu dispun de spatii corespunzatoare, consiliile locale vor sprijini aceste institutii prin asigurarea, in conditiile legii, de amplasamente in vederea construirii de sedii proprii.
    Art. 32
    Anexele nr. 1 - 3 fac parte integranta din prezenta hotarare.
    Art. 33
    Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea Guvernului nr. 737/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 483 din 7 iulie 2003, cu modificarile si completarile ulterioare.

                  PRIM-MINISTRU
             CALIN POPESCU-TARICEANU

                       Contrasemneaza:
                       Ministrul muncii,
                       solidaritatii sociale si familiei,
                       Gheorghe Barbu

                       Ministrul finantelor publice,
                       Ionel Popescu

    ANEXA 1 *1)

    *1) Anexa nr. 1 este reprodusa in facsimil.

    MINISTERUL MUNCII, SOLIDARITATII SOCIALE SI FAMILIEI

    Numar maxim de posturi: 408 (exclusiv demnitarii si posturile aferente cabinetului ministrului)

                               __________________
                              |                  |
                              |     MINISTRU     |
                              |__________________|
                              | CABINET MINISTRU |
                              |__________________|
                                       |               _________________
                                       |              | Informare si    |
                                       |______________| Relatii Publice |
                                       |              |_________________|
     __________________________________|_______________________________________
 ___|____   ___|_____   ____|___   ___|____   _____|______  |  _____|______    |
|SECRETAR| |SECRETAR | |SECRETAR| |SECRETAR| |  SECRETAR  | | |  SECRETAR  |   |
|DE STAT | |DE STAT*)| |DE STAT | |DE STAT | |  DE STAT   | | |  DE STAT   |   |
|________| |_________| |________| |________| |____________| | |____________|   |
    |       |            |          |        |PRESEDINTELE| | |PRESEDINTELE|   |
    |       |            |          |        |ANOFM       | | |CNPAS       |   |
    |       |            |          |        |____________| | |____________|   |
    |       |            |          |          |     :      |       :    |___  |
    |       |            |          |          |.....:..... |.......:........| |
    |       |            |          |          |:Agentia  : |:Casa Nationala:| |
    |       |            |          |          |:Nationala: |:de Pensii si  :| |
    |       |            |          |          |:pentru   : |:Alte Drepturi :| |
    |       |            |          |          |:Ocuparea : |:de Asigurari  :| |
    |       |            |          |          |:Fortei de: |:Sociale       :| |
    |       |            |          |          |:Munca    : |:              :| |
    |       |            |          |          |:.........: |:..............:| |
    |       |            |          |          |     _______|________        | |
    |       |            |          |          |    |SECRETAR GENERAL|       | |
    |       |            |          |          |    |________________|       | |
    |     __|___     ____|____      |_____     |    ________|__________      | |
    |    |  |   |   |   |    _|_    |    _|_   |   |   |     _|_    |  |     | |
    |    |  |   |   |   |   | A |   |   | B |  |   |   |    | C |   |  |     | |
    |    |  |   |   |   |   |___|   |   |___|  |   |   |    |___|   |  |     | |
   _|__  |  |   |   |   |    _|_    |    _|_   |   |   |     _|_    |  |    _| |
 _| | _| | _|  _|  _|  _|  _|  _|  _|  _|  _|  |_  |_  |_  _|  _|  _|  |_  |  _|
| D||| E||| F|| G|| H|| I|| J|| K|| L|| M|| N|| O|| P|| R|| S|| T|| U|| V||X||Z|
|__|||__|||__||__||__||__||__||__||__||__||__||__||__||__||__||__||__||__||_||_|
    |    |__________
 ___|______  _______|_________
|Sanatate  ||Corpul Atasatilor|
|si        ||pe Probleme de   |
|Securitate||Munca si Sociale |
|in Munca  ||                 |
|__________||_________________|

    Semnificatia modulelor din organigrama de mai sus este urmatoarea:
    A - Autoritatea de Management pentru Programul Operational Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane*)
    B - Directia Generala Politici Asistenta Sociala
    C - Directia Generala Economica si Financiara
    D - Directia Dialog Social si Relatia cu Parlamentul
    E - Directia Politici Salariale
    F - Directia Protectia Drepturilor Cetatenilor Romani care Lucreaza in Strainatate
    G - Directia Evidenta si Monitorizare
    H - Directia Relatii Externe si Organizatii Internationale
    I - Directia Negocieri de Aderare si Preluare Acquis Comunitar
    J - Directia Programare si Evaluare
    K - Directia Contractare si Implementare
    L - Directia Politici, Strategii, Programe de Incluziune Sociala
    M - Directia Politici, Strategie si Metodologie Asistenta Sociala
    N - Directia Servicii Sociale si Drepturi Asistenta Sociala
    O - Directia Politici Forta de Munca
    P - Directia Management Resurse Umane
    R - Directia Legislatia Muncii
    S - Directia Investitii si Patrimoniu
    T - Directia Bugete
    U - Directia Coordonare Proiecte Finantate din Imprumuturi Rambursabile
    V - Directia Strategie si Sinteze
    X - Directia Politici Asigurari Sociale
    Z - Directia Audit Intern si Control
------------
    *) Conduce Departamentul pentru munca in strainatate.
    *) Organizata la nivel de directie generala.

    ANEXA 2

                             INSTITUTIILE
care functioneaza in subordinea sau in coordonarea Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei

    A. In subordine:

    I. Institutii publice cu personalitate juridica, cu finantare de la bugetul de stat:
    1. Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Handicap (215 posturi)*)
    2. Autoritatea Nationala pentru Protectia Drepturilor Copilului (88 de posturi)
    3. Agentia Nationala pentru Protectia Familiei (58 de posturi), din care:
    a) aparat propriu - 40 de posturi;
    b) Centrul de Informare si Consultanta pentru Familie - 9 posturi;
    c) Centrul-Pilot de Asistenta si Protectie a Victimelor Violentei in Familie - 9 posturi.
    4. Agentia Nationala pentru Egalitatea de Sanse intre Femei si Barbati (30 de posturi)*)
    5. Directii de munca, solidaritate sociala si familie judetene si a municipiului Bucuresti, servicii publice descentralizate
    6. Oficiul pentru Migratia Fortei de Munca

    II. Institutie publica cu personalitate juridica, finantata din venituri proprii si din subventii de la bugetul de stat:
    - Inspectia Muncii, din care:
    a) aparat propriu - 239 de posturi;
    b) inspectoratele teritoriale de munca - servicii publice descentralizate - 3.966 de posturi*).

    III. Unitate cu personalitate juridica, finantata integral din venituri proprii:
    - Revista "Obiectiv".

    B. In coordonare:

    - institute nationale de cercetare:
    1. Institutul National de Cercetare Stiintifica in domeniul Muncii si Protectiei Sociale - I.N.C.S.M.P.S. Bucuresti
    2. Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Protectia Muncii - I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" - Bucuresti.

    NOTA:
    Numarul maxim de posturi pentru institutiile publice prevazute la lit. A pct. I pozitiile 5 si 6 este de 1.497, posturi finantate de la bugetul de stat.

------------
    *) In anul 2005 functioneaza cu un numar de 212 posturi.
    *) In anul 2005 functioneaza cu un numar de 23 de posturi.
    *) Sunt incluse 500 de posturi, functii contractuale, utilizate temporar pe o perioada de maximum 18 luni. Incepand cu anul 2005 sunt incluse pana la 300 de posturi, functii contractuale, necesare pentru realizarea unor atributii ale Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale, in cadrul activitatii sistemului de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale, ale caror cheltuieli de personal se finanteaza din bugetul Inspectiei Muncii.

    ANEXA 3*)

    *) Anexa nr. 3 este reprodusa in facsimil.

                              PARCUL NORMAT
de mijloace de transport si consumul lunar de carburanti pentru institutiile din subordinea Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei

 ______________________________________________________________
|Nr. |Institutiile       |Tipul        |Parcul     |Consumul   |
|crt.|subordonate        |mijlocului   |normat     |lunar de   |
|    |Ministerului       |de transport |           |carburanti |
|    |Muncii,            |             |           |litri luna/|
|    |Solidaritatii      |             |           |mijloc de  |
|    |Sociale si Familiei|             |           |transport  |
|____|___________________|_____________|___________|___________|
|  1.|Directiile de      |autoturism   |cate 2     |    250    |
|    |munca, solidaritate|             |pentru     |           |
|    |sociala si familie |             |fiecare    |           |
|    |teritoriale        |             |directie   |           |
|    |                   |             |si 3 pentru|           |
|    |                   |             |municipiul |           |
|    |                   |             |Bucuresti  |           |
|____|___________________|_____________|___________|___________|
|  2.|Oficiul pentru     |autoturism   |     2     |    300    |
|    |Migratia Fortei    |             |           |           |
|    |de Munca           |             |           |           |
|____|___________________|_____________|___________|___________|
|  3.|Agentia Nationala  |autoturism   |     2     |    300    |
|    |pentru Protectia   |             |           |           |
|    |Familiei           |             |           |           |
|____|___________________|_____________|___________|___________|
|  4.|Agentia Nationala  |autoturism   |     2     |    300    |
|    |pentru Egalitatea  |             |           |           |
|    |de Sanse intre     |             |           |           |
|    |Femei si Barbati   |             |           |           |
|____|___________________|_____________|___________|___________|
|  5.|Centrul de         |autoturism   |     1     |    250    |
|    |Informare si       |             |           |           |
|    |Consultanta        |             |           |           |
|    |pentru Familie     |             |           |           |
|____|___________________|_____________|___________|___________|
|  6.|Centrul-Pilot de   |autosalvare  |     1     |    400    |
|    |Asistenta si       |             |           |           |
|    |Protectie a        |             |           |           |
|    |Victimelor         |             |           |           |
|    |Violentei in       |             |           |           |
|    |Familie            |             |           |           |
|____|___________________|_____________|___________|___________|
|  6.|Revista "Obiectiv" |autofurgoneta|     1     |    350    |
|    |                   |autoturism   |     1     |    300    |
|    |                   |autovehicul  |           |           |
|    |                   |pentru       |           |           |
|    |                   |transport    |           |           |
|    |                   |marfa si     |           |           |
|    |                   |persoane     |     1     |    350    |
|____|___________________|_____________|___________|___________|



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 412/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 412 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu