HOTARARE Nr. 435 din 6 iunie 1996
privind autorizarea Agentiei Nationale pentru Privatizare de a participa la
constituirea Fundatiei "Post-Privatizare"
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 125 din 17 iunie 1996
In temeiul Memorandumului incheiat de Guvernul Romaniei cu Comisia
Comunitatii Europene si Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare, la
6 iulie 1995,
Guvernul Romaniei hotaraste:
ARTICOL UNIC
Se autorizeaza Agentia Nationala pentru Privatizare sa participe, in
conditiile legii, la constituirea Fundatiei "Post-Privatizare",
persoana juridica romana, apolitica si nonprofit, ce va fi organizata si va
functiona in conformitate cu legislatia romana, pe baza statutului prezentat in
anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
PRIM-MINISTRU
NICOLAE VACAROIU
Contrasemneaza:
Ministru de stat,
presedintele Consiliului
pentru Coordonare, Strategie
si Reforma Economica,
Mircea Cosea
Presedintele Agentiei Nationale
pentru Privatizare,
Iacob Zelenco
ANEXA 1
STATUTUL
Fundatiei "Post-Privatizare"
Fondul Roman Post-Privatizare este constituit din fondurile puse la
dispozitie de Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare si Programul
PHARE-REPEDE. Participarea fondurilor din Programul PHARE se face prin Fundatia
"Post-Privatizare".
I. Dispozitii generale
Art. 1
Fundatia "Post-Privatizare", denumita in continuare fundatia, se
constituie ca persoana juridica romana, apolitica, nonprofit, in vederea
sprijinirii si dezvoltarii sectorului privat in Romania, conform Memorandumului
de intelegere semnat intre Guvernul Romaniei, Comisia Comunitatii Europene si
Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare la 6 iulie 1995.
Art. 2
Fundatia este constituita pe o durata nelimitata, cu incepere de la data
dobandirii personalitatii juridice.
Art. 3
Sediul fundatiei este in str. Ministerului nr. 2-4, sectorul 1, Bucuresti,
in spatiul pus la dispozitie de Agentia Nationala pentru Privatizare.
Art. 4
Patrimoniul initial al fundatiei este de 15 milioane ECU, constituit din fondurile
puse la dispozitie Agentiei Nationale pentru Privatizare prin Programul PHARE
al Comisiei Comunitatii Europene, conform prevederilor Memorandumului de
Intelegere mentionat la art. 1, Memorandumului de finantare RO 9303-02 si ale
oricaror alte acorduri.
II. Scopurile si atributiile fundatiei
Art. 5
Scopul fundatiei este de a sustine financiar societatile comerciale mici si
mijlocii cu capital majoritar privat din Romania, in vederea sprijinirii si
dezvoltarii sectorului privat pe baza fondurilor puse la dispozitie de
Programul PHARE al Comisiei Comunitatii Europene.
In acest sens, fundatia:
a) va deschide un cont de primire a fondurilor, care va fi alimentat de
Comisia Comunitatii Europene conform art. 4;
b) va transfera anual intr-un cont separat, administrat de managerul
Fondului Roman Post-Privatizare, la cererea managerului fondului, aprobata de
Consiliul de Supraveghere al Fondului Roman Post-Privatizare, sumele prevazute
in bugetele anuale aprobate de acesta;
c) va depune intr-un cont de depozit sumele ce revin fundatiei, pe baza
aprobarii Consiliului de Supraveghere al Fondului Roman Post-Privatizare,
conform prevederilor art. 12 din Memorandumul de intelegere, mentionat la art.
1.
Operarea conturilor prevazute la lit. a) si c) se va efectua numai pe baza
semnaturilor ambilor membri ai consiliului de administratie. Operarea contului
prevazut la lit. b) poate fi efectuata numai pe baza semnaturii managerului
Fondului Roman Post-Privatizare.
III. Organizare si administrare
Art. 6
Membrul fondator al fundatiei este Agentia Nationala pentru Privatizare, cu
fondurile puse la dispozitie de Programul PHARE al Comisiei Comunitatii
Europene.
Art. 7
Fundatia este administrata de un consiliu de administratie, compus din doi
membri: un reprezentant; Agentiei Nationale pentru Privatizare si un
reprezentant; Comisiei Comunitatii Europene, numiti pe o perioada de un an si
al caror mandat poate fi reinnoit.
Pentru mandatul initial cei doi reprezentanti vor fi:
- presedintele Agentiei Nationale pentru Privatizare, din partea acesteia;
- seful delegatiei Comisiei Comunitatii Europene Bucuresti, din partea
acesteia.
Consiliul de administratie va lua toate deciziile necesare in vederea
asigurarii functionarii si indeplinirii scopului fundatiei, prin consimtamantul
celor doi membri. Orice modificare a prezentului statut se va efectua numai cu
acordul Comisiei Comunitatii Europene.
Membrii consiliului de administratie pot imputernici si pe alte persoane
sa-i reprezinte la reuniunile Consiliului de Supraveghere al Fondului Roman
Post-Privatizare la care nu pot participa.
Art. 8
Pentru indeplinirea atributiilor fundatiei, consiliul de administratie va
stabili structura organizatorica a acesteia.
Cheltuielile de functionare a fundatiei vor fi acoperite prin Programul
PHARE al Comisiei Comunitatii Europene, conform acordurilor semnate.
Art. 9
Fiecare membru al consiliului de administratie va desemna o persoana care
va reprezenta fundatia in Consiliul de Supraveghere al Fondului Roman
Post-Privatizare. Persoana care va reprezenta fundatia in Comitetul de
investitii al Fondului Roman Post-Privatizare va fi desemnata de catre
presedintele fundatiei.
Art. 10
Controlul anual al documentelor contabile ale fundatiei va fi efectuat de
catre o firma specializata, de renume, selectata de catre consiliul de
administratie pentru o perioada de un an, care poate fi reinnoita.
Anul financiar al fundatiei va fi anul calendaristic.
IV. Dispozitii finale
Art. 11
Fundatia poate participa in consiliile de administratie ale societatilor
comerciale in care se realizeaza investitiile, conform intelegerilor cu
acestea, la propunerea Comitetului de investitii al Fondului Roman Post-Privatizare
si cu acordul consiliului de administratie a fundatiei.
Art. 12
La expirarea perioadei de functionare a Fondului Roman Post Privatizare,
sumele ce se vor afla in patrimoniul fundatiei la acea data vor fi folosite in
acelasi scop pentru care a fost creata fundatia, in conformitate cu prevederile
din prezentul statut.