HOTARARE Nr. 53 din 2 februarie 1998
pentru aprobarea Normelor metodologice privind modul de acordare, distribuire,
utilizare si decontare a cupoanelor pentru agricultori in anul 1998
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 67 din 12 februarie 1998
In temeiul art. 9 din Ordonanta Guvernului nr. 9/1998 privind instituirea
sistemului de cupoane pentru agricultori in anul 1998,
Guvernul Romaniei hotaraste:
ARTICOL UNIC
Se aproba Normele metodologice privind modul de acordare, distribuire,
utilizare si decontare a cupoanelor pentru agricultori, in anul 1998, prevazute
in anexa la prezenta hotarare.
PRIM-MINISTRU
VICTOR CIORBEA
Contrasemneaza:
Ministrul agriculturii
si alimentatiei,
Dinu Gavrilescu
Ministrul finantelor,
Daniel Daianu
Ministru delegat
pe langa primul-ministru
pentru coordonarea
Secretariatului General
al Guvernului si a
Departamentului pentru
Administratie Publica Locala,
Remus Opris
ANEXA 1
NORME METODOLOGICE
privind modul de acordare, distribuire, utilizare si decontare a cupoanelor
pentru agricultori in anul 1998
1. In vederea procurarii de materiale si servicii necesare lucrarilor
agricole, statul sprijina agricultorii, persoane fizice, precum si institutiile
de invatamant si de cult recunoscute de lege, detinatori de terenuri agricole,
prin distribuirea gratuita de cupoane care reprezinta bonuri de valoare.
2. Beneficiari ai cupoanelor pentru agricultori sunt detinatorii de
terenuri agricole, nominalizati la art. 1 din Ordonanta Guvernului nr. 9/1998
privind instituirea sistemului de cupoane pentru agricultori in anul 1998,
denumita in continuare ordonanta.
3. Numarul de cupoane se acorda beneficiarilor nominalizati in art. 1 din
ordonanta pentru suprafetele de terenuri agricole de minimum 0,5 ha si de pana
la 10 ha inclusiv si peste, astfel:
Pentru campania Pentru campania
agricola din agricola din
primavara - vara toamna
----------------- ---------------
- de la 0,5 ha pana la 1,0 ha inclusiv 1 cupon 1 cupon
- peste 1,0 ha pana la 2,0 ha inclusiv 2 cupoane 2 cupoane
- peste 2,0 ha pana la 3,0 ha inclusiv 3 cupoane 3 cupoane
- peste 3,0 ha pana la 4,0 ha inclusiv 4 cupoane 4 cupoane
- peste 4,0 ha pana la 5,0 ha inclusiv 5 cupoane 5 cupoane
- peste 5,0 ha pana la 6,0 ha inclusiv 6 cupoane 6 cupoane
- peste 6,0 ha pana la 7,0 ha inclusiv 7 cupoane 7 cupoane
- peste 7,0 ha pana la 8,0 ha inclusiv 8 cupoane 8 cupoane
- peste 8,0 ha pana la 9,0 ha inclusiv 9 cupoane 9 cupoane
- peste 9,0 ha pana la 10,0 ha inclusiv 10 cupoane 10 cupoane
si peste
4. Cupoanele se distribuie beneficiarilor nominalizati in art. 1 din
ordonanta, care pot achita furnizorilor, cu acestea, contravaloarea semintei
certificate, a materialului de plantat, pomicol si viticol, certificat, a
semintei certificate de cartofi, a ingrasamintelor chimice, a pesticidelor, a
motorinei, a lucrarilor mecanice de arat, grapat, discuit, semanat, de
intretinere a culturilor si de recoltat, inclusiv a celor efectuate pe pasuni
si pe fanete.
Decontarea pe baza de cupoane pentru produsele si serviciile prevazute la
art. 3 din ordonanta se face de catre agentii economici furnizori ai produselor
sau serviciilor respective, in conditiile prevazute in prezentele norme
metodologice.
5. Tiparirea cupoanelor se realizeaza de catre Regia Autonoma
"Imprimeria Bancii Nationale a Romaniei", conform modelelor
prezentate in anexele nr. 1 si 1a), pe hartie care sa asigure cuponului
elemente de siguranta.
Cupoanele care se atribuie agricultorilor pentru campania agricola din
primavara-vara sunt prezentate in modelul cuprins in anexa nr. 1 si sunt
divizate in doua fractiuni valorice egale, care pot fi folosite si individual.
Cupoanele care se atribuie pentru campania agricola din toamna sunt
prezentate in modelul cuprins in anexa nr. 1a) si pot fi decontate de catre
furnizorii produselor si serviciilor prevazute la art. 3 din ordonanta prin
bancile comerciale, incepand cu data de 1 septembrie.
6. Distribuirea cupoanelor pentru agricultori, care se atribuie pentru
campania agricola din primavara-vara, precum si a celor pentru campania
agricola din toamna se face pe baza de liste, care se intocmesc pe fiecare
localitate, de catre primar, potrivit prevederilor art. 1 si 2 din ordonanta.
Prefectii vor comunica centrelor computerizate judetene lista primarilor de
comune, orase, municipii, care urmeaza sa intocmeasca liste cu beneficiarii de
cupoane. Pentru municipiul Bucuresti listele vor fi intocmite de catre primarii
sectoarelor.
Listele vor cuprinde toti beneficiarii de cupoane si suprafata de teren
agricol aferenta fiecarui proprietar, potrivit modelului prezentat in anexele
nr. 2, 3, 4 si 5.
Listele prezentate in modelul cuprins in anexa nr. 2 se intocmesc de catre
primari, prin actualizarea tabelelor cu proprietarii de teren agricol, care au
stat la baza distribuirii cupoanelor pentru agricultori, potrivit Ordonantei
Guvernului nr. 21/1997 privind instituirea sistemului de cupoane pentru
agricultori, si care se vor preda acestora de catre centrele computerizate
judetene.
Dupa reactualizarea tabelelor, primarii le vor preda prefecturii, pentru a
fi preluate de centrele computerizate judetene.
Listele cu proprietarii de terenuri, potrivit modelelor prevazute in
anexele nr. 3, 4 si 5, se intocmesc in doua exemplare, de catre primari, dintre
care unul se preda la prefectura pentru a fi preluat de centrul computerizat
judetean.
Centrele computerizate judetene vor informa prefectii, zilnic, cu privire
la stadiul efectuarii lucrarii, iar acestia vor interveni la primari, acolo
unde este cazul, pentru depunerea in termen a listelor, cat si pentru
efectuarea eventualelor corecturi sau pentru introducerea beneficiarilor de
cupoane, care au fost omisi din liste.
Dupa culegerea pe calculator a datelor din listele primite de la primari,
centrele computerizate judetene vor edita o lista de verificare, care va fi vizata
de un delegat al primariei, in vederea corectarii eventualelor erori.
Centrele computerizate judetene, dupa verificarea listelor, vor edita
imediat listele finale in trei exemplare, dintre care unul pentru primarie
(comuna, oras, municipiu), in vederea afisarii, si doua pentru Regia Autonoma
"Posta Romana", care vor fi inmanate acestora pe baza de borderou de
predare-primire.
Centrele computerizate judetene vor transmite Institutului de Cercetari in
Informatica datele cuprinse in listele finale, pe total judet.
Modul concret de procesare electronica a listelor cu beneficiarii de
cupoane de catre centrele computerizate judetene, de transmitere a datelor si a
listelor finale catre Regia Autonoma "Posta Romana" si catre primari
se va face pe baza de instructiuni specifice acestei activitati, elaborate de
Comisia Nationala de Informatica, cu acordul Ministerului Agriculturii si
Alimentatiei, al Departamentului pentru Administratie Publica Locala si al
Regiei Autonome "Posta Romana".
7. Pe baza datelor centralizate de catre Institutul de Cercetari in
Informatica, pe total tara si judete, a numarului de cupoane pe localitati
(comune, orase, municipii), Ministerul Agriculturii si Alimentatiei va incheia
contract pentru tiparirea acestora, conform prevederilor art. 7 din ordonanta
si ale pct. 5 din prezentele norme metodologice, inclusiv pentru o cota de 1,0
% din numarul total determinat, pentru solutionarea eventualelor contestatii
sau distrugeri in caz de forta majora.
8. Distribuirea cupoanelor pentru agricultori, care se atribuie acestora
pentru campania agricola din primavara-vara si pentru campania agricola din
toamna, se efectueaza de catre Regia Autonoma "Posta Romana", care
preia cupoanele tiparite, in conditiile prevazute la pct. 7 din prezentele
norme metodologice, si le transmite directiilor regionale de posta,
inspectoratelor judetene pentru controlul activitatii postale, in baza
centralizatorului pe judet, inclusiv pentru o cota suplimentara de rezerva de
1,0% .
Ministerul Agriculturii si Alimentatiei va imputernici Regia Autonoma
"Posta Romana" pentru ridicarea cupoanelor, pe baza de proces-verbal,
de la Regia Autonoma "Imprimeria Bancii Nationale a Romaniei" cu care
a incheiat contract.
Regia Autonoma "Posta Romana" va asigura distribuirea cupoanelor
la oficiile postale din teritoriu, corespunzator listelor de distribuire
primite de la centrele computerizate judetene.
9. Pe baza listelor prevazute in anexa nr. 2 si intocmite in conditiile
prevederilor art. 1 alin. (3) lit. a)-d) si ale art. 2 din ordonanta, cupoanele
se distribuie beneficiarilor, prin oficiile postale, pe baza actului de
identitate (buletin, adeverinta) si a actelor doveditoare a dreptului de
proprietate asupra terenurilor agricole, chiar in copie xerox, dupa care
acestia semneaza de primire.
Pentru mostenitorii persoanelor fizice prevazute la art. 1 alin. (3) lit.
a)-d) din ordonanta, care detin terenuri agricole in indiviziune, cupoanele se
acorda pentru intreaga suprafata celui care se prezinta sa le ridice si care va
prezenta o declaratie pe propria raspundere ca are acordul celorlalti
mostenitori, conform modelului prevazut in anexa nr. 6.
Titularii pot imputernici alte persoane sa le ridice cupoanele.
Imputernicitii vor avea asupra lor actul de identitate si o imputernicire,
chiar olografa, din partea titularului pentru ridicarea cupoanelor, care se va
retine la oficiul postal, si vor completa si vor semna o declaratie pe propria
raspundere, conform modelului prezentat in anexa nr. 6.
Mostenitorii cu succesiunea nesolutionata nu pot imputernici terte persoane
pentru ridicarea cupoanelor.
Arendasii, reprezentantii societatilor agricole sau ai asociatiilor
familiale pot ridica cupoanele aferente persoanelor fizice prevazute la art. 1
alin. (3) lit. a)-d) din ordonanta, pentru suprafetele de terenuri agricole
luate in arenda sau intrate in asociatie, pe baza de tabel cu proprietarii de
terenuri, anexand imputernicirile olografe ale acestora si o declaratie pe
propria raspundere, potrivit modelului prezentat in anexa nr. 6.
10. Pentru persoanele fizice prevazute la art. 1 alin. (3) lit. e) din
ordonanta, cupoanele pentru agricultori se atribuie prin oficiile postale
societatilor comerciale, pe baza listelor intocmite potrivit modelului prezentat
in anexa nr. 3, acestea preluand, sub semnatura conducatorului societatii
comerciale, cupoanele, pe baza de proces-verbal.
11. Cupoanele beneficiarilor prevazuti la art. 1 alin. (3) lit. f) si g)
din ordonanta se distribuie prin oficiile postale, pe baza listelor intocmite
potrivit modelelor prezentate in anexele nr. 4 si 5 si se preiau de catre
conducatorii institutiilor de invatamant si ai institutiilor de cult
recunoscute de lege, sub semnatura conducatorului institutiei, pe baza de
proces-verbal.
12. In situatia in care solicitantul nu este gasit sau se constata erori in
listele beneficiarilor de cupoane (neconcordanta de nume, prenume sau de
suprafata agricola), oficiul postal, prin lucratorul postal, il indruma sa se
adreseze primariei, in vederea solutionarii.
Oficiile postale primesc comunicari de la primarii pentru solutionarea
cazurilor de erori, adaugari din cauza omisiunilor sau eliminari din lista cu
beneficiarii de cupoane, numai sub semnatura si pe raspunderea primarului.
La solicitarea oficiilor postale, primarii au obligatia de a solutiona
eventualele omisiuni sau erori din listele beneficiarilor de cupoane.
13. Modul de preluare a cupoanelor tiparite la Regia Autonoma
"Imprimeria Bancii Nationale a Romaniei", transportul acestora la
punctele de destinatie, evidenta si distribuirea acestora se stabilesc in baza
instructiunilor specifice acestei activitati, elaborate de Regia Autonoma
"Posta Romana", cu acordul Ministerului Agriculturii si Alimentatiei,
al Departamentului pentru Administratie Publica Locala si al Comisiei Nationale
de Informatica.
14. Cupoanele pentru agricultori atat cele pentru campania agricola din
primavara-vara, cat si cele pentru campania agricola din toamna se pot ridica
de la oficiile postale de catre beneficiarii acestora, pana la data de 31 mai
inclusiv.
Cupoanele ramase nedistribuite la oficiile postale vor fi predate, prin
grija Regiei Autonome "Posta Romana", in termen de 7 zile, pe baza de
proces-verbal, prefecturii judetului, urmand sa fie distruse sub supravegherea
unei comisii formate din reprezentanti ai structurilor teritoriale ale
Ministerului Agriculturii si Alimentatiei, Ministerului de Interne si ai
prefecturii. Se va intocmi un proces-verbal de distrugere (taiere, ardere) a
cupoanelor, in trei exemplare, in care se vor mentiona numarul si seria
acestora, urmand sa fie transmis cate un exemplar Ministerului Agriculturii si
Alimentatiei, Regiei Autonome "Posta Romana" si prefecturii
judetului. Comisia este stabilita prin ordin al prefectului.
15. Contravaloarea tiparirii cupoanelor, a serviciilor prestate de centrele
computerizate judetene si de Institutul de Cercetari in Informatica, de
distribuire a cupoanelor prin oficiile postale si de publicitate prin
mijloacele de informare in masa se suporta de la bugetul de stat din sume ce se
prevad in bugetul Ministerului Agriculturii si Alimentatiei, la capitolul
"Agricultura si silvicultura", titlul "Transferuri".
Ministerul Agriculturii si Alimentatiei va solicita Ministerului Finantelor
deschiderea creditelor bugetare prevazute la titlul "Transferuri",
pentru a dispune plata cupoanelor, a serviciilor de editare, procesare
electronica a listelor, de distribuire a cupoanelor prin oficiile postale si de
publicitate prin mijloacele de informare in masa, justificata printr-un decont,
conform modelului prezentat in anexa nr. 7.
16. Furnizorii produselor si serviciilor prevazute la art. 3 din ordonanta
si acordate in conditiile pct. 4 din prezentele norme metodologice, care primesc
cupoane contra marfurilor sau serviciilor prestate, vor emite facturi pentru
acestea, in care vor mentiona "cu plata pe baza de cupoane pentru
agricultori".
In cazul in care valoarea facturii este mai mare decat valoarea cuponului,
pe factura se va face mentiunea "suma de ...... lei, cu plata pe baza de
cupon pentru agricultori".
Produsele si serviciile din factura vor include T.V.A.
Este interzisa decontarea pe baza de cupoane intre furnizorii produselor si
serviciilor prevazute la art. 3 din ordonanta.
Arendasii, reprezentantii societatilor agricole sau ai asociatiilor
familiale, ori de cate ori achita, pe baza cupoanelor pentru agricultori, catre
furnizori, contravaloarea produselor si serviciilor prevazute la art. 3 din
ordonanta au obligatia sa transmita acestora si copia de pe tabelul cu
proprietarii de terenuri, beneficiari de cupoane.
17. Decontarea cupoanelor de catre furnizori se va realiza prin societatile
bancare, care vor percepe comision ce se va negocia cu Ministerul Agriculturii
si Alimentatiei si se va suporta din bugetul de stat din sumele prevazute in
bugetul Ministerului Agriculturii si Alimentatiei la capitolul
"Agricultura si silvicultura", titlul "Transferuri".
In vederea decontarii cupoanelor pentru agricultori prin societatile
bancare, Ministerul Agriculturii si Alimentatiei incheie conventii cu acestea.
18. Cupoanele primite de furnizorii de produse sau de servicii se depun la
una dintre societatile bancare care a incheiat cu Ministerul Agriculturii si Alimentatiei
conventii pentru decontarea cupoanelor, unde au deschis cont, insotite de un
centralizator al facturilor emise la livrarea produselor sau la prestarea
serviciilor pe baza de cupoane, conform modelului prezentat in anexa nr. 8.
Centralizatorul va cuprinde, pentru valoarea facturii, doua coloane: total
factura, din care, achitat pe baza de cupon pentru agricultura.
Furnizorii de produse sau de servicii si societatile bancare au obligatia
sa pastreze facturile decontate pe baza de cupoane, o perioada de cel putin 3
ani.
19. La primirea cupoanelor spre decontare, societatile bancare au obligatia
de a verifica autenticitatea cuponului, felul produselor cumparate, al
serviciilor prestate si daca acestea se incadreaza in prevederile pct. 4 din
prezentele norme metodologice.
20. Societatile bancare care primesc spre decontare cupoane le
centralizeaza la fiecare sfarsit de saptamana, astfel ca in ziua de luni a
saptamanii urmatoare sa solicite Ministerului Agriculturii si Alimentatiei contravaloarea
cupoanelor de achitat si a comisionului bancar, potrivit anexei nr. 9.
In cazul in care valoarea facturii achitate pe baza de cupoane este mai
mica decat valoarea cupoanelor, comisionul se calculeaza la valoarea facturii.
Solicitarea societatilor bancare se va face pe total banca, din care, pe
sucursale, pe raspunderea conducerii acestora, sub semnatura presedintelui.
Ministerul Agriculturii si Alimentatiei solicita Ministerului Finantelor
deschiderea creditelor bugetare prevazute la titlul "Transferuri",
lunar, pentru a dispune operativ de sumele de plata catre societatile bancare,
si va prezenta situatia justificativa privind decontarea cupoanelor, potrivit
anexei nr. 10. In cazul in care suma solicitata lunar nu este acoperitoare pentru
platile din luna respectiva, Ministerul Agriculturii si Alimentatiei poate
solicita Ministerului Finantelor o noua deschidere de credite.
In urma solicitarii saptamanale a societatilor bancare, Ministerul
Agriculturii si Alimentatiei vireaza acestora sumele solicitate, urmand ca
acestea sa faca platile in conturile furnizorilor, in functie de numarul de
cupoane depuse.
Sumele reprezentand contravaloarea cupoanelor care trebuie platite vor fi
virate societatilor bancare de catre Ministerul Agriculturii si Alimentatiei
intr-un cont distinct, deschis special pentru aceste operatiuni.
21. Societatile bancare pot primi spre decontare cupoane, pana la data de
30 noiembrie, data dupa care vor solicita Ministerului Agriculturii si
Alimentatiei ultima transa de plati. Dupa decontare, pe fiecare cupon sau
fractiune a acestuia se aplica stampila societatii bancare. Dupa efectuarea
platilor cuvenite furnizorilor de produse sau de servicii pe baza de cupoane,
societatile bancare intocmesc un document justificativ definitiv, potrivit
anexei nr. 9, pe care il depun la Ministerul Agriculturii si Alimentatiei pana
la data de 10 decembrie. Societatile bancare pastreaza in arhiva cupoanele
stampilate, impreuna cu o copie de pe decontul justificativ depus la Ministerul
Agriculturii si Alimentatiei.
Pana la data de 20 decembrie, Ministerul Agriculturii si Alimentatiei, dupa
verificarea deconturilor justificative depuse de societatile bancare,
efectueaza ultimele decontari catre acestea.
22. Cupoanele neutilizate pana la data de 30 noiembrie, in conditiile
prevazute la pct. 21, sau nedepuse la societatile bancare de catre furnizori
isi pierd valabilitatea, devenind nule.
23. Beneficiarii cupoanelor si furnizorii de produse sau de servicii pentru
agricultura, care primesc cupoane pentru plata acestora, au obligatia de a le
pastra in stare perfecta. Eventualele cupoane deteriorate si carora nu li se
poate dovedi autenticitatea nu sunt valabile si nu pot fi platite.
24. Daca, pe parcursul distribuirii cupoanelor, din diferite cauze
(incendii, inundatii, alte avarii), se produce distrugerea unui numar de
cupoane, acestea se inlocuiesc din stocul de rezerva, specificandu-se numerele
si seria cupoanelor care s-au distrus si ale celor cu care au fost inlocuite.
Cand distrugerea se datoreaza din culpa unor persoane, cupoanele se
inlocuiesc in conditiile alineatului de mai sus, dar persoana vinovata suporta
costul cupoanelor si al transportului cupoanelor de inlocuire.
25. Regia Autonoma "Posta Romana", dupa incheierea actiunii de
distribuire a cupoanelor, in conditiile pct. 14 din prezentele norme
metodologice, va transmite Ministerului Agriculturii si Alimentatiei situatia
definitiva a numarului de cupoane ridicate de beneficiari, a inlocuirii, in caz
de distrugere din diferite cauze (incendii, inundatii, alte avarii) sau din
culpa unor persoane, cat si a celor ramase nedistribuite si predate la
prefecturile judetene pentru distrugere (taiere, ardere).
26. Prin ordin al prefectului este stabilita o comisie formata din
reprezentanti ai directiilor generale pentru agricultura si alimentatie
judetene, ai prefecturii, ai centrelor computerizate judetene si ai Regiei
Autonome "Posta Romana", care vor urmari desfasurarea in bune
conditii a actiunii de intocmire a listelor cu beneficiarii de cupoane si de
distribuire a cupoanelor.
In fiecare zi de luni a saptamanii, pana la incheierea distribuirii
cupoanelor pentru agricultori, prin grija Regiei Autonome "Posta
Romana", se vor raporta numarul de cupoane distribuite, precum si
principalele aspecte ce vor aparea in desfasurarea acestei actiuni.
27. Anexele nr. 1-10 fac parte integranta din prezentele norme
metodologice.
ANEXA Nr. 1
la normele metodologice
--------------------------------------------------------------------
| GUVERNUL ROMANIEI | GUVERNUL ROMANIEI
|
| ROMANIEI | |
| | CUPON |
| | |
| | Program de sprijinire pentru agricultori |
| | Campania agricola de primavara-vara 1998 |
| Program de sprijinire | |
| pentru agricultori | Seria AP 02 Nr. 0000000 |
| |__________________________________________|
| Campania agricola de | GUVERNUL ROMANIEI |
| primavara-vara | |
| | CUPON |
| 1998 | |
| | Program de sprijinire pentru agricultori |
| Seria AP 02 | Campania agricola de primavara-vara 1998 |
| | |
| Nr. 0000000 | Seria AP 02 Nr. 0000000 |
|_______________________|__________________________________________|
c R.A.I.B.N. - 1998 c R.A.I.B.N. - 1998
(verso)
NOTA:
MODELUL CUPONULUI CARE SE ATRIBUIE AGRICULTORILOR PENTRU CAMPANIA AGRICOLA
DE PRIMAVARA-VARA 1998 SE GASESTE IN MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI PARTEA I,
NR. 67 DIN 12 FEBRUARIE 1998, LA PAG. 5.
Cu acest cupon se poate achita contravaloarea semintei certificate,
materialului de plantat pomicol si viticol certificat, semintei certificate de
cartof, ingrasamintelor chimice, pesticidelor, motorinei, lucrarilor mecanice
de arat, grapat, discuit, semanat, de intretinere a culturilor si de recoltat,
inclusiv cele efectuate pe pasuni si fanete.
-----------------------------------------------------------------------
Cu acest cupon se poate achita contravaloarea semintei certificate,
materialului de plantat pomicol si viticol certificat, semintei certificate de
cartof, ingrasamintelor chimice, pesticidelor, motorinei, lucrarilor mecanice
de arat, grapat, discuit, semanat, de intretinere a culturilor si de recoltat,
inclusiv cele efectuate pe pasuni si fanete.
ANEXA Nr. 1a)
la normele metodologice
--------------------------------------------------------------------
| GUVERNUL ROMANIEI | GUVERNUL ROMANIEI
|
| ROMANIEI | CUPON |
| | |
| Program de sprijinire | |
| pentru agricultori | Program de sprijinire pentru agricultori |
| | Campania agricola din toamna anului 1998 |
| Campania agricola din | |
| toamna anului 1998 | |
| | |
| Seria AT 07 | |
| Nr. 0000000 | Seria AT 02 Nr. 0000000 |
|_______________________|__________________________________________|
c R.A.I.B.N. - 1998 c R.A.I.B.N. - 1998
(verso)
NOTA:
MODELUL CUPONULUI CARE SE ATRIBUIE AGRICULTORILOR PENTRU CAMPANIA AGRICOLA
DE PRIMAVARA-VARA 1998 SE GASESTE IN MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI PARTEA I,
NR. 67 DIN 12 FEBRUARIE 1998, LA PAG. 6.
Cu acest cupon se poate achita contravaloarea semintei certificate,
materialului de plantat pomicol si viticol certificat, semintei certificate de
cartof, ingrasamintelor chimice, pesticidelor, motorinei, lucrarilor mecanice
de arat, grapat, discuit, semanat, de intretinere a culturilor si de recoltat,
inclusiv cele efectuate pe pasuni si fanete.
Se deconteaza incepand cu data de 1 septembrie 1998
ANEXA Nr. 2
la normele metodologice
TABEL
cu proprietarii de teren agricol-persoane fizice*)
[art. 1 alin. (3) lit. a)-d) din Ordonanta Guvernului nr. 9/1998]
Judetul ......... Primaria ........... Localitatea ..............
_____________________________________________________________________
| Nr. | Nr. | |Initiala| |Suprafata| |
| crt. | crt. |Numele|tatalui |Prenumele| de teren| Observatii |
|titular|mostenitor| | | | agricol| |
| | | | | | (ha) | |
|-------|----------|------|--------|---------|---------|--------------|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
|_______|__________|______|________|_________|_________|______________|
Certific corectitudinea datelor
Primar,
data (ziua, luna, anul)
--------------
*) Tabelul va fi furnizat de centrele computerizate si va fi actualizat de
catre primar.
ANEXA Nr. 3
la normele metodologice
TABEL
cu proprietarii de teren agricol - persoane fizice (locatori)
[art. 1 alin. (3) lit. e) din Ordonanta Guvernului nr. 9/1998]
Judetul ........ Primaria ......... Localitatea*1) ..........
Institutia*2) ............. Codul fiscal ...........
_______________________________________________________________________
| Nr. | |Initiala| |Nr. si data |Suprafata| |
| crt. |Numele|tatalui |Prenumele|contractului| de teren| Observatii |
|locator| | | | de | agricol | |
| | | | | locatiune | in | |
| | | | | | locatie | |
| | | | | | (ha) | |
|-------|------|--------|---------|------------|---------|--------------|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
|_______|______|________|_________|____________|_________|______________|
Certific corectitudinea datelor
Primar,
data (ziua, luna, anul)
----------------
*1) Se va inscrie localitatea (satul) de resedinta a institutiilor.
*2) Institutiile pot fi societati comerciale.
ANEXA Nr. 4
la normele metodologice
TABEL
cu proprietarii de teren agricol - institutii de invatamant
[art. 1 alin. (3) lit. f) din Ordonanta Guvernului nr. 9/1998]
Judetul ............. Primaria .................
-----------------------------------------------------------------------------
Nr. crt. Denumirea Codul Suprafata de
institutie Localitatea institutiei fiscal teren agricol Observatii
(ha)
-----------------------------------------------------------------------------
1 2 3 4 5 6
-----------------------------------------------------------------------------
Certific corectitudinea datelor
Primar,
data (ziua, luna, anul)
ANEXA Nr. 5
la normele metodologice
TABEL
cu proprietarii de teren agricol - institutii de cult
[art. 1 alin. (3) lit. g) din Ordonanta Guvernului nr. 9/1998]
Judetul ............. Primaria .................
-----------------------------------------------------------------------------
Nr. crt. Denumirea Codul Suprafata de
institutie Localitatea institutiei fiscal teren agricol Observatii
(ha)
-----------------------------------------------------------------------------
1 2 3 4 5 6
-----------------------------------------------------------------------------
Certific corectitudinea datelor
Primar,
data (ziua, luna, anul)
ANEXA Nr. 6
la normele metodologice
DECLARATIE PE PROPRIA RASPUNDERE
Subsemnatul(a) ......................., fiul/fiica lui ...................
(numele si prenumele)
si al ............, nascut(a) la data de ..........., in ....................,
domiciliat(a) in .........., identificat(a) cu B.I./A.I. seria ..... nr. ....,
eliberat(a) la data de ..........., de ............................, declar pe
(organul emitent)
propria raspundere ca ridic cupoanele acordate in baza Ordonantei Guvernului
nr. 9/1998, in numar de ..............................., pentru proprietarul
(in litere si cifre)
(mostenitorul cu succesiunea solutionata) ...................................,
(numele si prenumele)
respectivul avand B.I. seria ....... nr. ......., eliberat de ...............,
aflandu-ma fata de acesta in urmatoarea relatie:
_
|_| a) imputernicit al proprietarului (anexez imputernicirea olografa);
|_| b) imputernicit al mostenitorului cu succesiunea solutionata (anexez
_ imputernicirea olografa);
|_| c) mostenitor cu succesiunea nesolutionata, angajandu-se sa depuna la
_ masa succesorala contravaloarea cupoanelor ridicate;
|_| d) arendas sau reprezentant al unei asociatii agricole (tabel anexat
cu proprietarii si imputernicirile olografe).
In cazul in care actionez in calitate de imputernicit al proprietarului sau
al mostenitorului, cu succesiunea solutionata, si de arendas sau reprezentant
al unei asociatii agricole, cazurile a), b) sau d), ma angajez, prin prezenta
declaratie, ca voi dispune de cupoanele ridicate in aceasta calitate numai ca
urmare si conform indicatiilor mostenitorului cu succesiunea solutionata sau
ale proprietarului acestor cupoane.
Dau prezenta declaratie cunoscand dispozitiile art. 292 din Codul penal cu
privire la falsul in declaratii.
Data Numele si prenumele,
...................... (se va completa cu majuscule)
.........................
Semnatura
ANEXA Nr. 7
la normele metodologice
MINISTERUL AGRICULTURII SI ALIMENTATIEI
Se aproba
Ordonator principal de credite,
DECONT
privind justificarea cheltuielilor pentru implementarea sistemului de cupoane
pentru agricultori, potrivit Ordonantei Guvernului nr. 9/1998
- lei -
-----------------------------------------------------------------------------
Nr. Program de Credite Credite Credite
crt. Specificare creditare deschise utilizate solicitate
-----------------------------------------------------------------------------
1. Cheltuieli de tiparire
-----------------------------------------------------------------------------
2. Cheltuieli de editare
si procesare electronica
a listelor
-----------------------------------------------------------------------------
3. Cheltuieli de difuzare a
cupoanelor
-----------------------------------------------------------------------------
4. Cheltuieli de publicitate
prin mass-media
-----------------------------------------------------------------------------
5. Alte cheltuieli
-----------------------------------------------------------------------------
TOTAL:
-----------------------------------------------------------------------------
Director general,
ANEXA Nr. 8
la normele metodologice
Agentul economic ..........................
(denumirea, adresa/sediul,
codul fiscal)
Societatea bancara ........................
Nr. .../ data (ziua, luna, anul)
CENTRALIZATORUL
facturilor emise in baza cupoanelor pentru agricultori
----------------------------------------------------------------------------
Nr. Numarul si Produsul livrat Valoarea din care:
crt. data facturii sau facturii achitat pe baza
serviciul prestat (lei) de cupoane
(lei)
----------------------------------------------------------------------------
1 2 3 4 5
----------------------------------------------------------------------------
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
TOTAL: X
____________________________________________________________________________
Manager general, Manager economic,
(director) (contabil-sef)
ANEXA Nr. 9
la normele metodologice
Societatea bancara ...............
Nr. ......./......................
DECONT JUSTIFICATIV
privind platile efectuate pe baza de cupoane,
conform Hotararii Guvernului nr. 53/1998
--------------------------------------------------------------------------
| | | Cupoanele | | | | |
| | | primite | Cupoanele | Diferenta | | |
| | | spre | decontate | | | Total |
|Nr. | | decontare | | (+/-) |Comisionul| (lei) |
|crt.|Sucursala|------------|------------|--------------| bancar |(8=4+7)|
| | |Nr.|Valoarea|Nr.|Valoarea|Nr. |Valoarea| (lei) | |
| | | | (lei) | | (lei) |(1-2)| (2-4) | | |
| | | | | | | | (lei) | | |
|____|_________|___|________|___|________|_____|________|__________|_______|
|_A__|____B____|_1_|____2___|_3_|____4___|__5__|___6____|_____7____|___8___|
|_1__|_________|___|________|___|________|_____|________|__________|_______|
|_2__|_________|___|________|___|________|_____|________|__________|_______|
|_3__|_________|___|________|___|________|_____|________|__________|_______|
|_.__|_________|___|________|___|________|_____|________|__________|_______|
|_.__|_________|___|________|___|________|_____|________|__________|_______|
|_.__|_________|___|________|___|________|_____|________|__________|_______|
| | TOTAL: | | | | | | | | |
|____|_________|___|________|___|________|_____|________|__________|_______|
Presedinte, Director,
ANEXA Nr. 10
la normele metodologice
MINISTERUL AGRICULTURII SI ALIMENTATIEI
Se aproba
Ordonator principal
de credite,
SITUATIA JUSTIFICATIVA
privind decontarea cupoanelor potrivit
Hotararii Guvernului nr. 53/1998
___________________________________________________________________________
| | | | | E | | | H | |
| A | B | C | D |----------------| F | G |----------------| I |
| | | | | Nr. | Valoarea | | | Nr. | Valoarea | |
| | | | | | (lei) | | | | (lei) | |
|_____|_____|_____|_____|_____|__________|_____|_____|_____|__________|_____|
|__A__|__B__|__1__|__2__|__3__|_____4____|__5__|__6__|__7__|_____8____|__9__|
|__1__|_____|_____|_____|_____|__________|_____|_____|_____|__________|_____|
|__2__|_____|_____|_____|_____|__________|_____|_____|_____|__________|_____|
|__3__|_____|_____|_____|_____|__________|_____|_____|_____|__________|_____|
|__.__|_____|_____|_____|_____|__________|_____|_____|_____|__________|_____|
|__.__|_____|_____|_____|_____|__________|_____|_____|_____|__________|_____|
|__.__|_____|_____|_____|_____|__________|_____|_____|_____|__________|_____|
| |TOTAL: | | | | | | | | |
|_____|_____|_____|_____|_____|__________|_____|_____|_____|__________|_____|
Director general,
SEMNIFICATIA COLOANELOR DIN TABEL ESTE URMATOAREA:
A = Nr. crt.
B = Societatea bancara
C = Credite acordate (lei)
D = Credite utilizate (2=4+5) (lei)
E = Cupoane decontate
F = Comisionul bancar (lei)
G = Credite solicitate de societati bancare (6=8+9) (lei)
H = Cupoane primite spre decontare
I = Comisionul bancar (lei)