Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 533 din 30 mai 2007

privind organizarea si functionarea Garzii Financiare

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 407 din 18 iunie 2007



In temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, al art. 2, art. 3 alin. (3) şi al art. 13 alin.(2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 91/2003 privind organizarea Gărzii Financiare, aprobată cu modificări prin Legea nr.132/2004, cu modificările şi completările ulterioare,

Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

Art. 1. - (1) Garda Financiară este instituţie publică de control, cu personalitate juridică, care exercită controlul operativ şi inopinat privind prevenirea, descoperirea şi combaterea oricăror acte şi fapte din domeniul economic, financiar şi vamal, care au ca efect evaziunea şi frauda fiscală, organizată ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale în subordinea Ministerului Economiei şi Finanţelor - Agenţia Naţională de Administrare Fiscală.

(2) Garda Financiară are sediul în municipiul Bucureşti, Piaţa Alba Iulia nr. 6, bl. I 5, tronson 1+2, sectorul 3.

Art. 2. - (1) Garda Financiară are următoarea organizare teritorială:

a)  Comisariatul General;

b)  secţiile judeţene şi Secţia Municipiului Bucureşti.

(2)   Structura organizatorică a Gărzii Financiare este prevăzută în anexa nr. 1.

(3)   Numărul maxim total de posturi pentru Garda Financiară este de 1.805, din care 200 de posturi pentru aparatul Comisariatului General.

(4)  Posturile vacante vor fi ocupate pe bază de concurs organizat la nivelul Comisariatului General sau, după caz, la nivelul secţiilor judeţene şi al Secţiei Municipiului Bucureşti, în condiţiile legii.

(5)   Numărul de posturi pentru fiecare secţie judeţeană şi pentru Secţia Municipiului Bucureşti se distribuie din numărul maxim total prevăzut la alin. (3) prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, la propunerea comisarului general.

Art. 3. - (1) Garda Financiară este condusă de un comisar general, înalt funcţionar public, numit, în condiţiile legii, prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor.

(2)   Comisarul general are calitatea de ordonator secundar de credite şi exercită atribuţiile legale în această calitate pentru toate unităţile din structura Gărzii Financiare, In exercitarea atribuţiilor sale comisarul general emite decizii.

(3)   Comisarul general reprezintă Garda Financiară în relaţiile cu terţii.

(4)  Comisarul general numeşte, angajează, promovează, sancţionează şi eliberează din funcţie personalul din structura Comisariatului General, precum şi pe cel de conducere din teritoriu, cu excepţia comisarului general prim-adjunct, comisarilor generali adjuncţi, comisarilor şefi secţie  ai  secţiilor judeţene  şi  al  Secţiei  Municipiului Bucureşti, care sunt numiţi, în condiţiile legii, prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor.

(5)   Comisarul general asigură, prin deciziile luate, îndeplinirea corespunzătoare a atribuţiilor ce revin Gărzii Financiare potrivit dispoziţiilor legale în vigoare şi răspunde în faţa ministrului economiei şi finanţelor şi a preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală de întreaga activitate desfăşurată de unităţile din structura Gărzii Financiare.

(6)   Comisarul general este ajutat în activitate de un comisar general prim-adjunct şi de 3 comisari generali adjuncţi, având calitatea de funcţionari publici de conducere. In absenţa comisarului general, Garda Financiară este reprezentată de comisarul general prim-adjunct. In absenţa comisarului general şi a comisarului general prim-adjunct, Garda Financiară este reprezentată de unul dintre comisarii generali adjuncţi, pe baza împuternicirii comisarului general, cu înştiinţarea preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.

Art. 4. - (1) Comisariatul General este structura centrală a Gărzii Financiare, care, sub conducerea comisarului general, asigură realizarea strategiei de control, urmăreşte modul de realizare a atribuţiilor încredinţate secţiilor judeţene şi Secţiei Municipiului Bucureşti, stabileşte măsuri operative pentru eficienţa controlului curent şi a controlului tematic. Comisarii din Comisariatul General al Gărzii Financiare au competenţă de control operativ şi inopinat pe întregul teritoriu al ţării, în condiţiile prevăzute în prezenta hotărâre.

(2) In cadrul structurii organizatorice a Comisariatului General al Gărzii Financiare şi, respectiv, a secţiilor judeţene şi a Secţiei Municipiului Bucureşti se pot constitui servicii, birouri, compartimente, respectiv divizii, altele decât cele prevăzute în anexa nr. 1, şi se aprobă numărul posturilor de conducere prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, la propunerea comisarului general, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.

Art. 5. - (1) Secţiile judeţene şi Secţia Municipiului Bucureşti sunt unităţi teritoriale ale Gărzii Financiare, cu personalitate juridică, care au competenţă de control pe teritoriul judeţului şi al municipiului Bucureşti, în care sunt organizate. Sediile secţiilor judeţene şi al Secţiei Municipiului Bucureşti din cadrul Gărzii Financiare sunt prevăzute în anexa nr. 2.

(2) Consiliul General al Municipiului Bucureşti, consiliile judeţene şi consiliile locale asigură, la cererea Gărzii Financiare, spaţiile corespunzătoare pentru desfăşurarea activităţii instituţiei din teritoriu sau, după caz, terenuri pentru construirea de sedii proprii, în condiţiile legii.

Art. 6. - (1) Secţiile judeţene şi Secţia Municipiului Bucureşti sunt conduse fiecare de un comisar şef secţie, ordonator terţiar de credite, care numeşte, angajează, promovează, sancţionează şi eliberează din funcţie personalul de execuţie din subordinea sa.

(2)  In activitatea de conducere, comisarii şefi secţie ai secţiilor judeţene, respectiv comisarul şef secţie al Secţiei Municipiului Bucureşti sunt ajutaţi de comisari şefi adjuncţi, ale căror atribuţii sunt stabilite prin Regulamentul de organizare şi funcţionare al Gărzii Financiare. Numărul posturilor de comisari şefi adjuncţi se stabileşte conform art. 4 alin. (2) .

(3)  Secţiile judeţene şi Secţia Municipiului Bucureşti ale Gărzii Financiare sunt subordonate conducerii Comisariatului General.

Art. 7. - (1) Prin Regulamentul de organizare şi funcţionare al Gărzii Financiare, aprobat prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor, la propunerea preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, se stabilesc relaţiile de coordonare, colaborare şi răspundere pentru toate structurile Gărzii Financiare.

(2) Statul de funcţii pentru Comisariatul General al Gărzii Financiare, precum şi statele de funcţii pentru secţiile judeţene şi Secţia Municipiului Bucureşti se aprobă de către preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, la propunerea comisarului general.

Art. 8. - (1) Comisarii din secţiile judeţene şi Secţia Municipiului Bucureşti au competenţă de control pe teritoriul judeţului, respectiv al municipiului Bucureşti, în care îşi desfăşoară activitatea.

(2) Din dispoziţia comisarului general sau cu aprobarea scrisă a acestuia, la cererea comisarilor şefi, pentru anumite operaţiuni de control pot participa comisari din oricare dintre secţiile judeţene şi/sau din Secţia Municipiului Bucureşti. In situaţiile operative care nu suportă amânare, aprobarea scrisă poate fi obţinută ulterior începerii controlului.

Art. 9. - (1) Atribuţiile Gărzii Financiare, stabilite potrivit legii, se duc la îndeplinire de către comisarii Gărzii Financiare, cu respectarea deontologiei funcţionarilor publici învestiţi cu exerciţiul autorităţii publice.

(2) In exercitarea atribuţiilor sale Garda Financiară efectuează, în mod permanent, controlul operativ şi inopinat, sub forma controlului curent sau tematic, după caz, cu privire la:

a)  participarea, cu personal propriu sau în colaborare cu organele de specialitate ale altor ministere şi instituţii specializate, la acţiuni de depistare şi de combatere a activităţilor ilicite care generează fenomene de evaziune şi fraudă fiscală;

b)  respectarea normelor de comerţ, urmărind prevenirea, depistarea şi înlăturarea operaţiunilor ilicite;

c)    modul de producere, depozitare, circulaţie şi valorificare a bunurilor în toate locurile şi spaţiile în care se desfăşoară activitatea operatorilor economici;

d)   respectarea actelor normative în scopul prevenirii, descoperirii şi combaterii oricăror acte şi fapte interzise de lege, conform competenţei materiale.

(3) Garda Financiară poate, la solicitarea procurorului, să efectueze constatări cu privire la faptele care constituie încălcări ale dispoziţiilor şi obligaţiilor a căror respectare o controlează, întocmind procese-verbale care constituie mijloace de probă, potrivit legii.

Art. 10. - (1) Garda Financiară cooperează cu organele cu atribuţii similare din alte state, pe baza tratatelor internaţionale la care România este parte sau pe bază de reciprocitate, precum şi cu organismele de combatere a fraudei din cadrul Uniunii Europene, în cauzele de interes comun, potrivit protocoalelor încheiate în acest sens.

(2) Acţiunile întreprinse în realizarea obiectivelor prevăzute la alin. (1) se realizează prin intermediul compartimentului desemnat în structura organizatorică cu aceste atribuţii şi vor fi coordonate şi supravegheate direct de comisarul general.

Art. 11. - Comisarii nou-angajaţi vor efectua un curs de pregătire profesională specifică în cadrul Şcolii de Finanţe Publice şi Vamă. Durata cursului, programa de studiu şi modalitatea de evaluare a cunoştinţelor dobândite se stabilesc prin Regulamentul de organizare şi funcţionare al Gărzii Financiare.

Art. 12. - Actele de control întocmite de comisarii Gărzii Financiare sunt acte administrative de control operativ şi inopinat şi se comunică direcţiilor generale ale finanţelor publice în a căror rază teritorială se află sediul social al operatorului economic controlat, pentru luarea măsurilor fiscale, sau organelor de urmărire penală, după caz.

Art. 13. - (1) Actele prin care sunt dispuse măsurile cu caracter imediat rezultate din controlul efectuat de către comisarii Gărzii Financiare, a căror executare este în sarcina entităţilor verificate, constituie acte opozabile entităţilor respective.

(2)  In actele de control încheiate se face menţiunea că acest control este operativ şi inopinat.

(3)  In exercitarea atribuţiilor de serviciu comisarii Gărzii Financiare constată prin proces-verbal contravenţiile săvârşite şi aplică sancţiunile legale.

(4)   Neexecutarea măsurilor dispuse de comisarii Gărzii Financiare în îndeplinirea atribuţiilor legal încredinţate şi prin exercitarea drepturilor expres conferite de lege se sancţionează potrivit legii.

(5)    Pentru constatarea contravenţiilor, aplicarea sancţiunilor şi vărsarea sumelor la Trezoreria Statului, Garda Financiară utilizează formularele aprobate în condiţiile legii, până la epuizarea stocului, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2007, operând modificările corespunzătoare ca urmare a schimbării subordonării. La epuizarea stocului, noile formulare se solicită de Garda Financiară, se aprobă şi se eliberează în condiţiile legii. Garda   Financiară va utiliza în continuare foile de vărsământ-chitanţe folosite în activitatea de trezorerie, în condiţiile stabilite de Ministerul Economiei şi Finanţelor.

Art. 14. - (1) Pentru îndeplinirea atribuţiilor încredinţate, comisarii Gărzii Financiare sunt îndreptăţiţi să dispună toate măsurile prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 91/2003 privind organizarea Gărzii Financiare, aprobată cu modificări prin Legea nr. 132/2004, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi orice alte măsuri rezultate din actele normative a căror încălcare o constată, potrivit competenţelor.

(2) Pentru exercitarea controlului operativ şi inopinat, comisarii Gărzii Financiare prezintă ordinul de serviciu, care este de regulă general, cu caracter permanent şi care indică numele comisarului şi competenţele acestuia, precum şi legitimaţia de control şi insigna, prevăzute de prezenta hotărâre.

Art. 15. - (1) Personalul Gărzii Financiare care îndeplineşte funcţii publice specifice este dotat cu uniformă, însemne distinctive, armament şi alte mijloace tehnice utilizate ca mijloc individual de autoapărare. Uniforma şi celelalte dotări prevăzute de prezenta hotărâre pot fi purtate numai în timpul exercitării atribuţiilor de control legal încredinţate, în condiţiile prevăzute în Regulamentul de organizare şi funcţionare al Gărzii Financiare. Dotarea cu armament se face în condiţiile prevăzute de dispoziţiile art. 68-71 din Legea nr. 295/2004 privind regimul armelor şi muniţiilor.

(2)  Modelele uniformei, însemnelor distinctive, legitimaţiei de control şi ordinului de serviciu sunt prevăzute în anexa nr. 3.

(3)   Achiziţionarea uniformei şi a însemnelor distinctive se face în condiţiile legii pentru achiziţiile publice, iar normele de dotare şi durata de serviciu sunt cele prevăzute în anexa nr. 4.

(4)  Mijloacele tehnice, echipamentele de autoapărare, de protecţie şi de comunicare sunt prevăzute în anexa nr. 5, iar achiziţionarea acestora se face în condiţiile legii.

(5)   Armamentul se poate asigura atât prin achiziţii publice, cât şi prin redistribuire cu titlu gratuit de la alte instituţii autorizate, pe baza protocoalelor încheiate în condiţiile legii, în măsura disponibilităţilor, cu condiţia predării acestuia în perfectă stare fizică şi de funcţionare tehnică şi fiabilitate.

(6)   Până la asigurarea condiţiilor materiale şi financiare pentru dotările prevăzute la alin. (1) -(5), precum şi până la expirarea duratei de serviciu a echipamentului, personalul Gărzii Financiare utilizează dotările existente.

Art. 16. - (1) Personalul Gărzii Financiare beneficiază de stimulente materiale şi morale, în condiţiile legii.

(2) Nivelul de constituire pentru fiecare sursă şi condiţiile de repartizare şi utilizare a fondului de stimulente sunt prevăzute în normele metodologice cuprinse în anexa nr. 6.

Art. 17. - (1) Instituţiile specializate care pregătesc personal militar şi care prin lege au dreptul să deţină şi să folosească armament pentru realizarea unor atribuţii şi sarcini speciale de apărare sprijină Garda Financiară în realizarea programului de dotare şi de pregătire a personalului propriu pentru deţinerea şi utilizarea armamentului, mijloacelor tehnice şi echipamentelor proprii.

(2) Răspunderea pentru asimilarea cunoştinţelor şi utilizarea corespunzătoare a acestora revine comisarilor Gărzii Financiare, care vor fi testaţi din punct de vedere fizic, psihic şi al cunoştinţelor necesare pentru acordarea dreptului de portarma, anterior încredinţării armamentului şi echipamentelor respective.

Art. 18. - (1) Autoturismele din dotare sunt inscripţionate cu însemnul Gărzii Financiare în forma descrisă pentru insigna comisarului, în dimensiune corespunzătoare.

(2)    Numărul maxim de autoturisme, mijloace de transport speciale şi consumul lunar de carburanţi pentru Garda Financiară sunt prevăzute în anexa nr. 7.

(3)   Numărul maxim de autoturisme şi mijloace de transport speciale pentru Comisariatul General, secţiile judeţene şi Secţia Municipiului Bucureşti se aprobă prin decizie a comisarului general, cu încadrarea în limitele maxime prevăzute în anexa nr. 7.

Art. 19. - (1) Garda Financiară este finanţată de la bugetul de stat.

(2) Garda Financiară prevede, în bugetul de venituri şi cheltuieli, cheltuieli pentru manipularea, transportul şi depozitarea mărfurilor sau bunurilor supuse confiscării.

Art. 20. - Anexele nr. 1 -7 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 21. - Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 1.538/2003 pentru organizarea şi funcţionarea Gărzii Financiare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 12 din 8 ianuarie 2004, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi orice alte dispoziţii contrare.

PRIM-MINISTRU

CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemnează:

Ministrul economiei şi finanţelor,

Varujan Vosganian

Ministrul internelor şi reformei administrative,

Cristian David

Anexa Nr.1

Numărul maxim de posturi = 1.805,

din care 200 în cadrul Comisariatului general

STRUCTURA ORGANIZATORICĂ A GĂRZII FINANCIARE

NOTA: Diviziile se organizează la nivel de direcţie,

*) Anexa nr.1 este reprodusă în facsimil

ANEXA Nr. 2

SEDIILE

secţiilor judeţene şi al Secţiei Municipiului Bucureşti

ALBA                               ALBA IULIA, STR. G. COŞBUC NR. 14

ARAD                              ARAD, B-DUL REVOLUŢIEI NR. 79

ARGEŞ                             PITEŞTI BD. REPUBLICII NR. 118

BACĂU                            BACĂU STR. DUMBRAVA ROŞIE NR. 1-3

BIHOR                             ORADEA, STR. GRIVIŢEI NR. 2

BISTRIŢA-NĂSĂUD      BISTRIŢA, STR. 1  DECEMBRIE NR. 6

BOTOŞANI                     BOTOŞANI, STR. O. BĂNCILĂ NR. 1

BRAŞOV                         BRAŞOV, STR. CARPAŢILOR NR. 15-17

BRĂILA                           BRĂILA, STR. DELFINULUI NR. 1

BUZĂU                            BUZĂU, B-DUL N. BĂLCESCU NR. 48

CARAŞ-SEVERIN          REŞIŢA, CARTIER DOMAN NR. 2

CĂLĂRAŞI                     CĂLĂRAŞI, AL.CENTRALEI NR.1,BL. CONFORT

CLUJ                               CLUJ-NAPOCA, P-ŢA IANCULUI NR. 19

CONSTANŢA                CONSTANŢA, BD. FERDINAND NR. 68BIS

COVASNA                     SF. GHEORGHE, STR. B. JOSZEF NR. 9

DÎMBOVIŢA                  TÂRGOVIŞTE, CALEA DOMNEASCĂ NR. 166

DOLJ                               CRAIOVA, STR. MITROPOLIT FIRMILIAN NR. 2

GALAŢI                           GALAŢI, STR. BRĂILEI NR. 33

GIURGIU                         GIURGIU, B-DUL INDEPENDENŢEI, BL. 106

GORJ                               TG. JIU, STR. ŞIRETULUI NR. 6

HARGHITA                      MIERCUREA CIUC, STR. LIBERTĂŢII NR. 5

HUNEDOARA                 DEVA, STR. 1  DECEMBRIE NR. 6

IALOMIŢA                      SLOBOZIA, STR. M. BASARAB NR. 14 - 16

IAŞI                                  IAŞI, STR. ANASTASIU PANU NR. 26

ILFOV                              BUCUREŞTI, STR. L. PATRASCANU NR. 10, S. 3

MARAMUREŞ                 BAIA MARE, STR. UNIVERSITĂŢII NR. 23A

MEHEDINŢI                    DROBETA TR. SEVERIN, PIAŢA RADU NEGRU NR. 1

MUREŞ                            TG. MUREŞ, STR. GH. DOJA NR. 1-3

NEAMŢ                            PIATRA NEAMŢ, B-DUL TRAIAN NR. 183

OLT                                  SLATINA, STR. ARCULUI NR. 1

PRAHOVA                       PLOIEŞTI, STR. A. VLAICU NR. 21

SATU MARE                    SATU MARE, STR. PIAŢA ROMANA NR. 3-5

SĂLAJ                               ZALĂU, STR. 22 DECEMBRIE 1989 NR. 1

SIBIU                                SIBIU, CALEA DUMBRĂVII NR. 28-32

SUCEAVA                        SUCEAVA, STR. V. BUMBAC, PALATUL FINANŢELOR

TELEORMAN                  ALEXANDRIA, STR. DUNĂRII NR. 188

TIMIŞ                               TIMIŞOARA, STR. REVOLUŢIEI NR. 15

TULCEA                           TULCEA, STR. PĂCII NR. 20

VASLUI                            VASLUI, STR. ŞTEFAN CEL MARE NR. 56

VÂLCEA                           RM. VÂLCEA, STR. G-RAL MAGHERU NR. 17

VRANCEA                        FOCŞANI, B-DUL INDEPENDENŢEI NR. 24

BUCUREŞTI                     BUCUREŞTI, STR. GUTEMBERG NR. 1, SECT. 5

ANEXA Nr. 3

MODELUL*)

uniformei, al însemnelor distinctive, al legitimaţiei de control şi al ordinului de serviciu

3.1.  Uniforma de vară pentru comisarii Gărzii Financiare

3.2.  Uniforma pentru comisarii Gărzii Financiare - bărbaţi şi femei

3.3.   Uniforma de iarnă pentru comisarii Gărzii Financiare - scurtă din piele cu mesadă şi guler detaşabile, căciulă din nutriet sau astrahan

3.4.  Uniforma pentru comisarii Gărzii Financiare - manta din piele naturală

3.5.  Insigna metalică înseriată, pe suport din piele, ataşabilă la uniformă

3.6.  Emblema coifura Garda Financiară

3.7.  Legitimaţia de control

3.8.  Insigna metalică pentru legitimaţia de control

3.9.  Ordinul de serviciu

3.1. Modelul uniformei de vară pentru comisarii Gărzii Financiare

3.2. Modelul uniformei pentru comisarii Gărzii Financiare

*) Modelele uniformei, însemnelor distinctive, legitimaţiei de control şi ordinului de serviciu sunt reproduse în facsimil.

3.2.1. Modelul uniformei pentru comisarii Gărzii Financiare - femei: varianta cu fustă

3.2.2. Modelul uniformei pentru comisarii Gărzii Financiare - femei: varianta cu pantalon

3.3. Modelul uniformei de iarnă pentru comisarii Gărzii  Financiare: scurtă din piele cu mesadă şi guler detaşabile, căciulă din nutriet sau astrahan

3.4. Modelul uniformei pentru comisarii Gărzii Financiare: Manta din piele naturală

3.5. Modelul insignei metalice înseriate, pe suport din piele, ataşabilă la uniformă

3.6. Emblema coifura Garda Financiară

3.7. Modelul legitimaţiei de control

3.8. Insigna metalică pentru legitimaţia de control

3.9. Modelul ordinului de serviciu

ANEXA Nr. 4

NORMA DE DOTARE ŞI DURATA DE SERVICIU

privind drepturile de echipament ale personalului Gărzii Financiare

I.   Norma de dotare şi durata de serviciu privind drepturile de echipament ale personalului Gărzii Financiare sunt prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 80/1992 referitoare la aprobarea normei privind drepturile de echipament ale personalului militarizat al Gărzii Financiare şi regulile de aplicare a acestuia.

II.  Insemne specifice

Nr. crt.

Denumirea însemnelor specifice

U/M

Prevederi cantitate

Observaţii

0

1

2

3

4

Insemne distinctive

1.

Emblemă coifură

buc.

2

1 buc. pentru şapcă şi

1 buc. pentru căciulă

2.

Set cuprinzând însemne de împuternicire a controlului

set

1

1 pentru fiecare comisar

- legitimaţie cu insignă metalică înseriată

buc.

1

1 pentru fiecare comisar

- sigiliu metalic înseriat

buc.

1

1 pentru fiecare comisar

- portlegitimaţie

buc.

1

1 pentru fiecare comisar

3.

Insignă metalică înseriată, pe suport din piele, ataşabilă la cureaua pantalonilor sau la piept, pe bluză ori pe veston

set

1

1 pentru fiecare comisar

NOTĂ:

Detaliile cu privire la culorile articolelor de uniformă şi ale însemnelor distinctive se regăsesc în planşele prevăzute în anexa nr. 3.

ANEXA Nr. 5

LISTA

mijloacelor tehnice, a echipamentelor de autoapărare, de protecţie şi comunicare şi a altor mijloace speciale de dotare

a) Arme de foc şi mijloace individuale de autoapărare

Arme de foc:

1. armament de serviciu: pistol cu un încărcător; se asigură la prima dotare; câte o bucată pentru fiecare comisar;

2.  toc din piele pentru pistol; se asigură la prima dotare pentru fiecare pistol;

3.   muniţie de război pentru fiecare încărcător de pistol pentru fiecare şedinţă de tragere.

Mijloace individuale de autoapărare:

4.  butelie cu gaz (spray) paralizant cu portbutelie pentru centură pentru dotarea fiecărui comisar*);

5.  electroşocuri:

-  500 bucăţi de mici dimensiuni;

-  500 bucăţi de mari dimensiuni (bastoane), pentru dotarea comisarilor*).

b) Echipament individual de protecţie:

1.   veste reflectorizante pentru acţiunile stradale: 800 bucăţi;

2.   bastoane reflectorizante pentru acţiunile stradale: 500 bucăţi;

3.   combinezon din două piese (pantalon şi bluză inscripţionată cu sigla Gărzii Financiare), confecţionat din material uşor, care se îmbracă de către comisari peste uniformă în acţiunile de inventariere şi manipulare a mărfurilor, ambalajelor etc; câte o bucată pentru fiecare comisar.

c)  Mijloace de comunicare:

- telefon mobil şi serviciile aferente - un aparat/ persoană.

d)  Alte mijloace speciale de dotare:

1.   microscoape portabile pentru citirea elementelor de secretizare de pe timbre şi banderole;

2.  sigilii metalice de unică folosinţă, înseriate;

3.  imprimate (formulare cu regim special);

4.   alte articole necesare, bine justificate, avizate de comisarul general şi aprobate de ministrul delegat pentru coordonarea autorităţilor de control.

*) In mod justificat, comisarul general poate aproba dotarea şi a altor persoane din cadrul Gărzii Financiare cu astfel de mijloace, dacă acestea participă la acţiuni şi numai pe timpul desfăşurării acţiunii.

ANEXA Nr. 6

NORME   METODOLOGICE

privind constituirea şi utilizarea fondului de stimulente stabilit în condiţiile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 91/2003 privind organizarea Gărzii Financiare

CAPITOLUL I

Sursele de constituire a fondului de stimulente

Art. 1 - Fondul de stimulente se constituie, potrivit art. 13 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 91/2003 privind organizarea Gărzii Financiare, aprobată cu modificări prin Legea nr. 132/2004, cu modificările şi completările ulterioare, în procent de 15% din sumele încasate pentru bugetul statului ca urmare a controlului, reprezentând amenzi şi sume confiscate, şi în procent de 7% din sumele provenite din valorificarea bunurilor rezultate din confiscări, după deducerea cheltuielilor efectuate în scopul valorificării acestora.

Art. 2. - Prin bunuri confiscate şi intrate în proprietatea privată a statului, în sensul prevederilor art. 1, se înţelege bunurile care au făcut obiectul confiscării pe baza proceselor-verbale sau a actelor de control ale Gărzii Financiare şi care au fost valorificate potrivit Ordonanţei Guvernului nr. 14/2007 pentru reglementarea modului şi condiţiilor de valorificare a bunurilor intrate, potrivit legii, în proprietatea privată a statului, inclusiv bunurile abandonate în timpul controlului.

Art. 3. - Sumele în valută provenite din sursele prevăzute la art. 1 se evaluează în lei, la cursul de schimb stabilit de Banca Naţională a României în ziua în care acestea au devenit proprietatea statului.

Art. 4. - Bunurile confiscate reprezentând arme, muniţii, echipament militar, produse şi materiale explozive, stupefiante, obiecte de patrimoniu, precum şi alte bunuri similare se predau de organele Gărzii Financiare şi se valorifică în condiţiile legii; sumele obţinute din valorificarea acestor bunuri nu se constituie în fond de stimulente.

CAPITOLUL II

Evidenţierea fondului de stimulente

Art. 5. - Fondul de stimulente se constituie şi se evidenţiază astfel:

a)   la nivelul secţiilor judeţene şi al Secţiei Municipiului Bucureşti, din sumele provenite din activitatea proprie, reflectate distinct pe fiecare entitate care Ie-a creat;

b)  la nivelul Comisariatului General al Gărzii Financiare, din sumele provenite din activitatea proprie şi distinct din virarea, până la data de 15 a lunii curente pentru luna anterioară, a unei cote de 10% din fondul lunar constituit de secţiile judeţene şi Secţia Municipiului Bucureşti din activitatea proprie.

Art. 6. - Sumele constituite în condiţiile prevăzute la art. 5 lit. a) şi b) se evidenţiază distinct, în analitic, pe fiecare entitate care Ie-a creat.

Art. 7. - Sumele provenite din sursele prevăzute la art. 1 vor fi virate de administraţiile finanţelor publice şi, respectiv, de Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili către secţiile judeţene şi Secţia Municipiului Bucureşti sau Comisariatul General al Gărzii Financiare. Comisarii şefi secţie ai secţiilor judeţene şi al Secţiei Municipiului Bucureşti vor urmări modul de colectare, evidenţiere şi utilizare a fondului de stimulente constituit.

CAPITOLUL III

Modul de utilizare a fondului de stimulente

Art. 8. - Utilizarea sumelor constituite la nivelul fiecărei entităţi se face pe baza următoarelor criterii de repartizare:

a) contribuţia directă şi efectivă, realizată cu respectarea normelor legale şi a îndatoririlor specifice, la atragerea de venituri suplimentare la bugetul de stat prin descoperirea faptelor de evaziune şi/sau de fraudă fiscală şi declanşarea măsurilor de recuperare a sumelor datorate;

b)   îndeplinirea cu competenţă şi profesionalism a atribuţiilor de control, având drept rezultat identificarea faptelor şi actelor prin care contribuabilii se sustrag de la plata taxelor, impozitelor şi a celorlalte contribuţii datorate;

c)   depistarea mijloacelor folosite şi a manoperelor utilizate pentru încălcarea sau nerespectarea dispoziţiilor legale care reglementează obligaţiile fiscale ale contribuabililor;

d)  îndeplinirea cu probitate a îndatoririlor de serviciu, executarea cu promptitudine, seriozitate şi bună-credinţă a operaţiunilor de control;

e)     aportul personal la realizarea obiectivelor compartimentului în care îşi desfăşoară activitatea persoana respectivă;

f)   asumarea responsabilităţii şi a riscurilor pentru executarea misiunilor de control cu grad accentuat de pericol, menite să reducă sau să elimine acte ori fapte ilicite din domeniile de activitate de competenţa Gărzii Financiare;

g)  organizarea corespunzătoare a programului de lucru, însuşirea şi aplicarea normelor legale care stabilesc competenţele Gărzii Financiare;

h) contribuţia efectivă a personalului care participă la activitatea de valorificare a bunurilor confiscate la îndeplinirea atribuţiilor ce îi sunt stabilite;

i) semnalarea deficienţelor de reglementare şi a domeniilor de activitate în care se produc acte sau fapte ilicite şi formularea de propuneri concrete de îmbunătăţire a cadrului normativ;

j) adoptarea unei conduite demne, a unui comportament civilizat, păstrarea integrităţii şi a simţului civic, implicarea în descoperirea şi combaterea oricărei manifestări ilicite în domeniile de activitate de competenţa Gărzii Financiare.

CAPITOLUL IV

Repartizarea şi acordarea stimulentelor

Art. 9. - Cuantumul lunar al stimulentelor poate fi de cel mult 3 salarii de bază lunare brute pentru toate categoriile de personal din structura Gărzii Financiare, în baza criteriilor stabilite la art. 8.

Art. 10. - Pentru contribuţii de valoare la descoperirea unor acte şi/sau fapte de evaziune şi/sau de fraudă fiscală, îmbunătăţirea activităţii Gărzii Financiare, eficientizarea actului de control, perfecţionarea cadrului normativ în aceste domenii, preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală poate acorda stimulente peste nivelul prevăzut la art. 9.

Art. 11. - Sunt competenţi să acorde stimulente, potrivit prevederilor prezentelor norme metodologice:

a) preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, pentru personalul prevăzut la art. 10 şi pentru:

-  comisarul general al Gărzii Financiare;

-   comisarul general prim-adjunct, comisarii generali adjuncţi şi comisarii şefi secţie ai secţiilor judeţene şi al Secţiei Municipiului Bucureşti, la propunerea comisarului general;

b)  comisarul general al Gărzii Financiare, pentru:

-   comisarii şefi de divizie, şefii de serviciu şi şefii de birou din aparatul Comisariatului General al Gărzii Financiare, precum şi personalul de execuţie din cadrul Comisariatului General al Gărzii Financiare, la propunerea şefilor ierarhici ai acestora;

-   comisarii şefi adjuncţi ai secţiilor judeţene şi ai Secţiei Municipiului Bucureşti, la propunerea şefilor ierarhici;

c)  comisarii şefi secţie ai secţiilor judeţene şi al Secţiei Municipiului Bucureşti, pentru comisarii şefi divizie şi personalul de execuţie din cadrul secţiilor judeţene şi al Secţiei Municipiului Bucureşti, la propunerea şefilor ierarhici.

CAPITOLUL V

Dispoziţii finale

Art. 12. - Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală poate dispune, în cazuri temeinic justificate, redistribuirea unor fonduri de stimulente între entităţile care au contribuit la realizarea acestora, în aplicarea prevederilor cap. III.

Art. 13. - Plata stimulentelor aprobate se face de regulă în cursul lunii curente pentru luna precedentă.

Art. 14. - Sumele reprezentând fondul de stimulente, rămase neutilizate la sfârşitul lunii, respectiv al anului, se reportează lunar şi anual şi sunt utilizate cu aceeaşi destinaţie.

Art. 15. - Evidenţierea în contabilitate a operaţiilor de constituire şi utilizare a fondurilor de stimulente se efectuează potrivit Instrucţiunilor privind aplicarea planului de conturi pentru instituţiile publice.

Art. 16. - Stimulentele nu fac parte din salariul de bază, nu se suportă din fondul de salarii, iar asupra acestora nu se calculează contribuţia de asigurări sociale de stat şi contribuţia pentru ajutorul de şomaj. Stimulentele acordate personalului se impozitează în condiţiile legii.

Art. 17. - Sumele existente în soldurile fondurilor de stimulente constituite până la data intrării în vigoare a prezentelor norme metodologice se includ în noul fond de stimulente şi se utilizează potrivit prevederilor acestora.

Art. 18. - Sumele incluse în fondul de stimulente cu încălcarea prevederilor legale privind constituirea acestora vor fi deduse din fondul existent sau constituit în perioada următoare şi vor fi virate la bugetul de stat. In cazul în care, ulterior constituirii şi utilizării fondului de stimulente, instanţele judecătoreşti au pronunţat hotărâri definitive şi irevocabile de anulare a sancţiunilor contravenţionale cu amendă sau a măsurilor de confiscare a bunurilor, sumele astfel constituite se deduc din fondul de stimulente şi vor avea destinaţia stabilită de lege.

Art. 19. - Personalul însărcinat cu exercitarea controlului financiar preventiv din cadrul Comisariatului General, al secţiilor judeţene şi al Secţiei Municipiului Bucureşti din Garda Financiară are obligaţia să verifice corecta constituire şi utilizare a fondului de stimulente şi să nu permită constituirea şi, după caz, plata sumelor încasate cu încălcarea prevederilor prezentelor norme metodologice.

ANEXA Nr. 7

NUMĂRUL MAXIM

de autoturisme, mijloace de transport speciale şi consumul lunar de carburanţi aprobat

Tipul mijlocului de transport

Numărul maxim aprobat (bucăţi)

Consumul maxim lunar de carburanţi aprobat

Autoturisme pentru transportul comisarilor în operaţiuni specifice de control

650

400 litri/autovehicul

Microbuze persoane

3

400 litri/autovehicul

Ambarcaţiuni fluviale:

- cu o capacitate de 4 locuri plus echipaj

1

800 litri/ambarcatiune

- cu o capacitate de 8-10 locuri plus echipaj

1

1.000 litri/ambarcaţiune

TOTAL:

655

NOTĂ:

1. Alocarea de drepturi, repartizarea, detalierea, transferul mijloacelor de transport, indiferent de categoria lor, se fac numai cu aprobarea comisarului general al Gărzii Financiare.

2. Nu se consideră depăşiri la consumul normat la mijloacele de transport consumul care la nivelul anului se încadrează în limita carburantului normat în raport cu numărul de mijloace de transport aprobat pentru Garda Financiară.

3. Autoturismele care au îndeplinit condiţiile de casare, urmează să fie scoase din uz şi înlocuite, prin achiziţii, în perioada imediat următoare.

4. Personalul navigant şi de întreţinere al ambarcaţiunilor fluviale va fi prevăzut în statul de funcţii aprobat.


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 533/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 533 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu