E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 1324 din 4 noiembrie 2009

privind organizarea si functionarea Garzii Financiare

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 800 din 24 noiembrie 2009



In temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, al art. 2, art. 3 alin. (3), art. 61, art. 8 alin. (1) şi al art. 13 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 91/2003 privind organizarea Gărzii Financiare, aprobată cu modificări prin Legea nr. 132/2004, cu modificările şi completările ulterioare,

Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

Art. 1. - (1) Garda Financiară este instituţie publică de control, cu personalitate juridică, aflată în subordinea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, care exercită controlul operativ şi inopinat privind prevenirea, descoperirea şi combaterea oricăror acte şi fapte care au ca efect frauda şi evaziunea fiscală, precum şi alte fapte date prin lege în competenţa sa.

(2) Garda Financiară funcţionează ca un corp specializat de control, iar comisarii Gărzii Financiare sunt funcţionari publici cu statut special, învestiţi cu autoritatea publică a statului pe timpul şi în legătură cu îndeplinirea atribuţiilor şi obligaţiilor de serviciu.

(3) Garda Financiară are sediul în municipiul Bucureşti, Piaţa Alba Iulia nr. 6, bl. I 5, tronson 1+2, sectorul 3.

Art. 2. - (1) Garda Financiară are următoarea structură organizatorică:

a) Comisariatul General;

b) secţiile judeţene şi Secţia Municipiului Bucureşti.

(2) Structura organizatorică a Gărzii Financiare este prevăzută în anexa nr. 1.

(3) Numărul maxim de posturi pentru Garda Financiară este de 1.805, din care 200 de posturi pentru aparatul Comisariatului General.

(4) Posturile vacante vor fi ocupate în condiţiile legii. Funcţiile de director coordonator şi director coordonator adjunct din cadrul secţiilor judeţene şi Secţiei Municipiului Bucureşti vor fi ocupate în urma procesului de evaluare desfăşurat în condiţiile legii.

(5) Numărul de posturi pentru secţiile judeţene şi pentru Secţia Municipiului Bucureşti se distribuie din numărul total prevăzut la alin. (3), prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, la propunerea comisarului general.

Art. 3. - (1) Garda Financiară este condusă de un comisar general, înalt funcţionar public, numit în condiţiile legii.

(2) Comisarul general are calitatea de ordonator terţiar de credite şi exercită atribuţiile legale în această calitate pentru Comisariatul General al Gărzii Financiare. Comisarul general poate delega această calitate altor persoane împuternicite în acest scop. Prin actul de delegare se precizează limitele şi condiţiile delegării. In exercitarea atribuţiilor sale, comisarul general emite decizii.

(3) Comisarul general reprezintă Garda Financiară în relaţiile cu terţii.

(4) Comisarul general numeşte, angajează, promovează, sancţionează şi eliberează din funcţie, în condiţiile legii, personalul de execuţie din Comisariatul General, precum şi personalul de conducere din Comisariatul General şi comisarii şefi divizie din secţiile judeţene şi Secţia Municipiului Bucureşti, cu avizul conform al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu excepţia comisarului general prim-adjunct şi comisarilor generali adjuncţi, care sunt numiţi prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu avizul conform al ministrului finanţelor publice.

(5) Comisarul general asigură, prin deciziile luate, îndeplinirea corespunzătoare a atribuţiilor ce revin Gărzii Financiare potrivit dispoziţiilor legale în vigoare şi răspunde în faţa ministrului finanţelor publice şi a preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală de întreaga activitate desfăşurată de structura Gărzii Financiare.

(6) Comisarul general este ajutat în activitatea de conducere a Gărzii Financiare de un comisar general prim-adjunct şi de 3 comisari generali adjuncţi, aceştia având calitatea de funcţionari publici de conducere. In absenţa comisarului general, Garda Financiară este reprezentată de comisarul general prim-adjunct. In absenţa comisarului general sau a comisarului general prim-adjunct, Garda Financiară este reprezentată de unul dintre comisarii generali adjuncţi, pe baza împuternicirii comisarului general, cu avizul conform al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.

Art. 4. - (1) Comisariatul General este structura centrală a Gărzii Financiare, care, sub conducerea comisarului general, asigură realizarea strategiei de control, urmăreşte modul de realizare a atribuţiilor încredinţate secţiilor judeţene şi Secţiei Municipiului Bucureşti, stabileşte măsuri operative pentru eficienţa controlului curent şi a controlului tematic. Comisarii din Comisariatul General al Gărzii Financiare au competenţă de control operativ şi inopinat pe întregul teritoriu al ţării.

(2) In cadrul structurii organizatorice a Comisariatului General se pot constitui şi alte servicii, birouri şi compartimente decât cele prevăzute în anexa nr. 1, iar numărul posturilor de conducere şi de execuţie pentru acestea se aprobă prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, la propunerea comisarului general, potrivit legii.

(3) In cadrul structurii organizatorice a secţiilor judeţene şi a Secţiei Municipiului Bucureşti se pot constitui şi alte servicii, birouri, compartimente, respectiv divizii, prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, la propunerea comisarului general. Numărul posturilor de conducere şi de execuţie se aprobă prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, la propunerea comisarului general, potrivit legii.

Art. 5. - (1) Secţiile judeţene şi Secţia Municipiului Bucureşti sunt unităţi teritoriale ale Gărzii Financiare, cu personalitate juridică. Sediile secţiilor judeţene şi sediul Secţiei Municipiului Bucureşti din cadrul Gărzii Financiare sunt prevăzute în anexa nr. 2.

(2) Consiliul General al Municipiului Bucureşti, consiliile judeţene şi consiliile locale pot asigura, la cerere, spaţii corespunzătoare pentru desfăşurarea activităţii Gărzii Financiare sau, după caz, terenuri pentru construirea de sedii proprii, în condiţiile legii.

Art. 6. - (1) Secţiile judeţene şi Secţia Municipiului Bucureşti sunt conduse fiecare de un director coordonator, care numeşte, angajează, promovează, sancţionează şi eliberează din funcţie personalul de execuţie din subordinea sa, cu avizul conform al comisarului general. Directorii coordonatori ai secţiilor judeţene şi al Secţiei Municipiului Bucureşti ale Gărzii Financiare sunt ordonatori terţiari de credite. In lipsa directorului coordonator, comisarul general poate delega calitatea sa de ordonator terţiar de credite directorului coordonator adjunct.

(2) In activitatea de conducere, directorii coordonatori ai secţiilor judeţene, respectiv al Secţiei Municipiului Bucureşti sunt ajutaţi de directori coordonatori adjuncţi. Atribuţiile directorilor coordonatori şi cele ale directorilor coordonatori adjuncţi sunt stabilite prin ordin al ministrului finanţelor publice, prin contractul de management încheiat în condiţiile legii şi prin Regulamentul de organizare şi funcţionare a Gărzii Financiare.

(3) Secţiile judeţene şi Secţia Municipiului Bucureşti ale Gărzii Financiare sunt subordonate conducerii Comisariatului General al Gărzii Financiare, preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi ministrului finanţelor publice.

Art. 7. - (1) Prin Regulamentul de organizare şi funcţionare al Gărzii Financiare se stabilesc relaţiile de coordonare, colaborare şi răspundere pentru toate structurile Gărzii Financiare, competenţele şi atribuţiile personalului care ocupă funcţii publice de conducere şi de execuţie, precum şi ale personalului contractual. Regulamentul de organizare şi funcţionare al Gărzii Financiare se aprobă, prin ordin, de preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, la propunerea comisarului general.

(2) Statul de funcţii pentru Comisariatul General al Gărzii Financiare, precum şi statele de funcţii pentru secţiile judeţene şi Secţia Municipiului Bucureşti se aprobă de către preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, la propunerea comisarului general.

Art. 8. - (1) Comisarii din secţiile judeţene şi Secţia Municipiului Bucureşti au competenţă de control pe teritoriul judeţului, respectiv al municipiului Bucureşti, în care îşi desfăşoară activitatea.

(2) Din dispoziţia comisarului general sau cu aprobarea acestuia, la cererea directorilor coordonatori, la anumite acţiuni de control, efectuate pe teritoriul altor judeţe, pot participa comisari din oricare dintre secţiile judeţene şi/sau din Secţia Municipiului Bucureşti.

Art. 9. - (1) Atribuţiile Gărzii Financiare, stabilite potrivit legii, se duc la îndeplinire de către comisarii Gărzii Financiare, comisarii şefi divizie, comisarii generali adjuncţi, comisarul general prim-adjunct şi comisarul general, cu respectarea deontologiei funcţionarilor publici învestiţi cu exerciţiul autorităţii publice, precum şi de directorii coordonatori şi directorii coordonatori adjuncţi ai secţiilor judeţene şi ai Secţiei Municipiului Bucureşti, cu respectarea prevederilor contractului de management.

(2) In exercitarea atribuţiilor sale Garda Financiară efectuează în mod permanent control operativ şi inopinat, sub forma controlului curent sau tematic, după caz, cu privire la:

a) respectarea normelor de comerţ, urmărind prevenirea, depistarea şi înlăturarea operaţiunilor ilicite;

b) modul de producere, depozitare, circulaţie şi valorificare a bunurilor în toate locurile şi spaţiile în care se desfăşoară activitatea operatorilor economici;

c) respectarea actelor normative în scopul prevenirii, descoperirii şi combaterii oricăror acte şi fapte interzise de lege, conform competenţei materiale;

d) participarea, cu personal propriu sau în colaborare cu organele de specialitate ale altor ministere şi instituţii specializate, la acţiuni de depistare şi de combatere a activităţilor ilicite care generează fenomene de evaziune şi fraudă fiscală.

(3) In situaţia în care, ca urmare a controlului efectuat, comisarii Gărzii Financiare constată săvârşirea unor contravenţii, în exercitarea atribuţiilor proprii, încheie procese-verbale pentru constatarea şi sancţionarea contravenţiilor, în condiţiile stabilite de Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare.

(4) La constatarea împrejurărilor privind săvârşirea unor fapte prevăzute de legea penală în domeniul financiar-fiscal, organele Gărzii Financiare întocmesc procese-verbale prin care stabilesc implicaţiile fiscale ale acestora, în baza cărora sesizează organele de urmărire penală competente şi dispun, în condiţiile Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, instituirea măsurilor asigurătorii ori de câte ori există pericolul ca debitorul să se sustragă de la urmărire sau să îşi ascundă ori să îşi risipească averea.

(5) Garda Financiară poate, la solicitarea procurorului, să efectueze constatări cu privire la faptele care constituie încălcări ale dispoziţiilor şi obligaţiilor a căror respectare o controlează, întocmind procese-verbale, prin care poate evalua prejudiciul cauzat aferent operaţiunilor verificate, care sunt acte procedurale ce pot constitui mijloace de probă, potrivit legii.

(6) Reprezentarea în faţa instanţelor şi a organelor de urmărire penală în cazurile în care Garda Financiară întocmeşte unul dintre documentele prevăzute la alin. (4) se realizează de către Garda Financiară, pe baza mandatelor date de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, în limita competenţelor acesteia.

(7) Garda Financiară poate îndeplini şi alte atribuţii dispuse de preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, în condiţiile competenţelor stabilite de lege, în scopul realizării, fără întârziere, a obiectivelor acesteia.

Art. 10. - (1) Garda Financiară cooperează cu instituţiile cu atribuţii similare din alte state, pe baza tratatelor internaţionale la care România este parte sau pe bază de reciprocitate, precum şi cu organismele de combatere a fraudei din cadrul Uniunii Europene, în cauzele de interes comun, potrivit protocoalelor încheiate în acest sens, după caz, în colaborare cu structura de specialitate din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.

(2) Acţiunile întreprinse în realizarea obiectivelor prevăzute la alin. (1) se realizează prin intermediul compartimentului de specialitate din structura organizatorică a Gărzii Financiare, cu avizul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, şi vor fi coordonate şi supravegheate direct de comisarul general.

Art. 11. - (1) In exercitarea atribuţiilor, comisarii Gărzii Financiare efectuează în mod permanent control operativ şi inopinat sub forma controlului curent sau tematic, după caz.

(2) Procesele-verbale de constatare şi sancţionare a contravenţiilor încheiate de către comisarii Gărzii Financiare pot fi atacate în condiţiile legislaţiei privind regimul juridic al contravenţiilor.

(3) Procesele-verbale prevăzute la art. 9 alin. (4) şi (5) pot cuprinde evaluări ale prejudiciului fiscal, pe baza stabilirii implicaţiilor fiscale determinate de sustragerea de la plata impozitelor, taxelor, contribuţiilor şi a altor sume de natură fiscală datorate bugetului general consolidat, fără calcularea de obligaţii accesorii acestora, şi nu constituie titluri de creanţă fiscală.

(4) Procesele-verbale se păstrează într-o evidenţă specială, gestionată de unitatea Gărzii Financiare emitentă.

(5) Valorificarea constatărilor privind starea fiscală, înscrise în procesele-verbale, se face în condiţiile stabilite prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, un exemplar al procesului-verbal fiind comunicat organului fiscal competent în gestionarea dosarului fiscal al contribuabilului.

Art. 12. - Neexecutarea măsurilor dispuse de comisarii Gărzii Financiare în îndeplinirea atribuţiilor legal încredinţate şi prin exercitarea drepturilor expres conferite de lege se sancţionează în condiţiile Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările, şi completările ulterioare, şi ale altor prevederi legale.

Art. 13. - (1) Pentru îndeplinirea atribuţiilor încredinţate, comisarii Gărzii Financiare sunt îndreptăţiţi să dispună toate măsurile prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 91/2003 privind organizarea Gărzii Financiare, aprobată cu modificări prin Legea nr. 132/2004, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi orice alte măsuri rezultate din actele normative a căror încălcare o constată, potrivit competenţelor.

(2) Pentru exercitarea controlului operativ şi inopinat, comisarii Gărzii Financiare prezintă ordinul de serviciu, care este de regulă general, cu caracter permanent şi indică numele comisarului şi competenţele acestuia, precum şi legitimaţia de control şi insigna.

Art. 14. - (1) Forma şi conţinutul procesului-verbal reglementat de art. 9 alin. (4) şi (5), precum şi procedura de aplicare sunt prevăzute în anexa nr. 3.

(2) Procedura de editare, difuzare, păstrare şi arhivare a formularelor specifice, inclusiv a formularelor de proces-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor şi de chitanţă de încasare a sumelor, utilizate în activitatea Gărzii Financiare, se stabileşte prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, la propunerea comisarului general.

Art. 15. - (1) Personalul Gărzii Financiare care îndeplineşte funcţia publică specifică de comisar este dotat cu uniformă, însemne distinctive, armament şi alte mijloace tehnice utilizate ca mijloc individual de autoapărare. Armamentul, uniforma şi celelalte dotări prevăzute de prezenta hotărâre pot fi utilizate numai în timpul exercitării atribuţiilor de control legal încredinţate, în condiţiile prevăzute în Regulamentul de organizare şi funcţionare al Gărzii Financiare. Dotarea cu armament se face în conformitate cu dispoziţiile Legii nr. 295/2004 privind regimul armelor şi muniţiilor, cu modificările şi completările ulterioare.

(2) Modelul uniformei, al însemnelor distinctive, al legitimaţiei de control şi al ordinului de serviciu sunt prevăzute în anexa nr. 4.

(3) Achiziţionarea uniformei şi a însemnelor distinctive se face în condiţiile legii pentru achiziţiile publice, iar norma de dotare şi durata de serviciu privind drepturile de echipament ale comisarilor Gărzii Financiare sunt prevăzute în anexa nr. 5.

(4) Mijloacele tehnice, echipamentele de autoapărare, de protecţie şi de comunicare sunt prevăzute în anexa nr. 6, iar achiziţionarea acestora se face în condiţiile legii.

(5) Armamentul se poate asigura atât prin achiziţii publice, cât şi prin redistribuire, cu titlu gratuit, de la alte instituţii autorizate, pe baza protocoalelor încheiate în condiţiile legii, în măsura disponibilităţilor, cu condiţia predării acestuia în perfectă stare fizică şi de funcţionare tehnică şi fiabilitate.

(6) Până la asigurarea condiţiilor materiale şi financiare pentru dotările prevăzute la alin. (1)-(5), precum şi până la expirarea duratei de serviciu a echipamentului, personalul Gărzii Financiare utilizează dotările existente sau alte echipamente puse la dispoziţie pe bază de redistribuire.

Art. 16. - (1) Instituţiile specializate care pregătesc personal militar şi care, prin lege, au dreptul să deţină şi să folosească armament, precum şi Poliţia Română sprijină Garda Financiară în realizarea programului de dotare şi de pregătire a personalului propriu pentru deţinerea şi utilizarea armamentului, mijloacelor tehnice şi echipamentelor proprii.

(2) Răspunderea pentru asimilarea cunoştinţelor şi utilizarea corespunzătoare a acestora revine comisarilor Gărzii Financiare, care vor fi testaţi din punct de vedere fizic, psihologic şi al cunoştinţelor necesare pentru acordarea dreptului de portarma, anterior încredinţării armamentului şi echipamentelor respective de instituţiile legal abilitate.

Art. 17. - (1) Insemnele distinctive şi modul de echipare a autovehiculelor Gărzii Financiare cu mijloace de semnalizare luminoasă şi sonoră sunt prevăzute în anexa nr. 7.

(2) Numărul maxim de autoturisme, mijloace de transport speciale şi consumul lunar de carburanţi pentru Garda Financiară sunt prevăzute în anexa nr. 8.

(3) Numărul maxim de autoturisme şi mijloace de transport speciale pentru Comisariatul General, secţiile judeţene şi Secţia Municipiului Bucureşti se aprobă prin decizie a comisarului general, cu încadrarea în limitele maxime prevăzute în anexa nr. 8.

Art. 18. - (1) Personalul Gărzii Financiare beneficiază de stimulente, în condiţiile legii.

(2) Nivelul de constituire pentru fiecare sursă şi condiţiile de repartizare şi utilizare a fondului de stimulente sunt prevăzute în normele metodologice cuprinse în anexa nr. 9.

Art. 19. - Garda Financiară prevede anual în bugetul de venituri şi cheltuieli sume de bani necesare pentru manipularea, transportul şi depozitarea mărfurilor sau bunurilor supuse confiscării, pentru analiza şi examinarea probelor, eşantioanelor sau mostrelor prelevate în timpul controlului, pentru efectuarea expertizelor tehnice, precum şi pentru distrugerea mărfurilor, în condiţiile prevăzute de lege.

Art. 20. -Anexele nr. 1-9 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 21. - Ori de câte ori într-un act normativ anterior se face trimitere la Hotărârea Guvernului nr. 533/2007 privind organizarea şi funcţionarea Gărzii Financiare, cu modificările şi completările ulterioare, trimiterea se va considera făcută la dispoziţiile corespunzătoare din prezenta hotărâre.

Art. 22. - (1) Prezenta hotărâre intră în vigoare la 45 de zile de la publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I.

(2) Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 533/2007 pentru organizarea şi funcţionarea Gărzii Financiare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 407 din 18 iunie 2007, cu modificările şi completările ulterioare.

PRIM-MINISTRU

EMIL BOC

Contrasemnează:

Ministrul finanţelor publice,

Gheorghe Pogea

Viceprim-ministru, ministrul administraţiei şi internelor, interimar,

Vasile Blaga

ANEXA Nr. 1*)

Numărul maxim de posturi = 1.805, dintre care 200 în cadrul Comisariatului General

STRUCTURA ORGANIZATORICĂ A GĂRZII FINANCIARE

NOTA: Diviziile se organizează la nivel de direcţie iar domeniile prioritare de control se vor stabili prin Regulamentul de Organizare si Funcţionare al instituţiei

*) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.

ANEXA Nr. 2

SEDIILE

secţiilor judeţene şi al Secţiei Municipiului Bucureşti

ALBA

ALBA IULIA, STR. G. COŞBUC NR. 14

ARAD

ARAD, STR. FRAŢII NEUMANN NR. 10, ETAJUL II

ARGEŞ

PITEŞTI, BD. REPUBLICII NR. 118

BACĂU

BACĂU, STR. DUMBRAVA ROŞIE NR. 1-3

BIHOR

ORADEA, STR. GRIVIŢEI NR. 2

BISTRIŢA-NĂSĂUD

BISTRIŢA, STR. 1 DECEMBRIE NR. 6

BOTOŞANI

BOTOŞANI, STR. CUZA VODĂ NR. 2

BRAŞOV

BRAŞOV, STR. MIHAIL KOGĂLNICEANU NR. 7

BRĂILA

BRĂILA, STR. DELFINULUI NR. 1

BUZĂU

BUZĂU, BD. N. BĂLCESCU NR. 48

CARAŞ-SEVERIN

REŞIŢA, CARTIER DOMAN NR. 2

CĂLĂRAŞI

CĂLĂRAŞI, STR. PRELUNGIREA SLOBOZIEI NR. 43

CLUJ

CLUJ-NAPOCA, P-ŢAIANCULUI NR. 19

CONSTANŢA

CONSTANŢA, BD. FERDINAND NR. 68BIS

COVASNA

SF. GHEORGHE, STR. B. JOSZEF NR. 9

DÂMBOVIŢA

TÂRGOVIŞTE, CALEA DOMNEASCĂ NR. 166

DOLJ

CRAIOVA, STR. MITROPOLIT FIRMILIAN NR. 2

GALAŢI

GALAŢI, STR. BRĂILEI NR. 33

GIURGIU

GIURGIU, BD. INDEPENDENŢEI BL. 106

GORJ

TÂRGU JIU, STR. ŞIRETULUI NR. 6

HARGHITA

MIERCUREA-CIUC, STR. REVOLUŢIEI DIN DECEMBRIE NR. 20

HUNEDOARA

DEVA, STR. 1 DECEMBRIE NR. 6

IALOMIŢA

SLOBOZIA, STR. M. BASARAB NR. 14-16

IAŞI

IAŞI, STR. ANASTASIE PANU NR. 26

ILFOV

BUCUREŞTI, STR. L. PĂTRĂŞCANU NR. 10, SECTORUL 3

MARAMUREŞ

BAIA MARE, STR. UNIVERSITĂŢII NR. 23A

MEHEDINŢI

DROBETA-TURNU SEVERIN, PIAŢA RADU NEGRU NR. 1

MUREŞ

TÂRGU MUREŞ, STR. GH. DOJA NR. 1-3

NEAMŢ

PIATRA-NEAMŢ, BD. TRAIAN NR. 183

OLT

SLATINA, STR. ARCULUI NR. 1

PRAHOVA

PLOIEŞTI, STR. A. VLAICU NR. 21

SATU MARE

SATU MARE, STR. PIAŢA ROMANĂ NR. 3-5

SĂLAJ

ZALĂU, STR. PIAŢA IULIU MANIU NR. 9

SIBIU

SIBIU, CALEA DUMBRĂVII NR. 28-32

SUCEAVA

SUCEAVA, STR. V BUMBAC, PALATUL FINANŢELOR

TELEORMAN

ALEXANDRIA, STR. DUNĂRII NR. 188

TIMIŞ

TIMIŞOARA, STR. REVOLUŢIEI NR. 15

TULCEA

TULCEA, STR. PORTULUI NR. 26

VASLUI

VASLUI, STR. ŞTEFAN CEL MARE NR. 56

VÂLCEA

RÂMNICU VÂLCEA, STR. G-RAL MAGHERU NR. 17

VRANCEA

FOCŞANI, BD. INDEPENDENŢEI NR. 24

BUCUREŞTI

BUCUREŞTI, STR. GUTEMBERG NR. 1, SECTORUL 5

ANEXA Nr. 3

Exemplar nr.....................

GARDA FINANCIARĂ

.................................................

PROCES-VERBAL

încheiat în................................la data de .../.../.

Subsemnaţii,................................................................................................................, având funcţia de comisari în Garda Financiară ...................................................., în baza dispoziţiilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 91/2003 privind organizarea Gărzii Financiare, aprobată cu modificări prin Legea nr. 132/2004, cu modificările şi completările ulterioare, a legitimaţiilor de control nr........................şi a ordinelor de serviciu permanent, am efectuat în perioada........................................... control la....................................................................., cu nr. de înregistrare la oficiul registrului comerţului...................................... şi C.I.F........................., având sediul social declarat în.....................................................................................................

Contribuabilul are, conform certificatului de înmatriculare, ca obiect principal de activitate .........................................................., cod CAEN......................., si desfăşoară activitatea de........................................................, cod CAEN........................

Contribuabilul a declarat că are deschise următoarele conturi bancare şi următoarele subunităţi......................................................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

Controlul s-a efectuat la adresa............................................................, în prezenţa dlui/dnei..........................................., în calitate de.................................................................................., cu împuternicirea nr.........................../................., anexată, şi a dlui/dnei...................................................................., în calitate de..................................................................................................

Obiectivul controlului l-a constituit........................................................................................................................................................................ ......

Ca urmare a verificărilor efectuate au rezultat următoarele:

CAPITOLUL I

Constatări

........................................................................................................................................................................ ........................................................

........................................................................................................................................................................ ........................................................

........................................................................................................................................................................ ........................................................

........................................................................................................................................................................ ........................................................

........................................................................................................................................................................ ........................................................

........................................................................................................................................................................ ........................................................

........................................................................................................................................................................ ........................................................

........................................................................................................................................................................ ........................................................

........................................................................................................................................................................ ........................................................

........................................................................................................................................................................ ........................................................

........................................................................................................................................................................ ........................................................

........................................................................................................................................................................ ........................................................

........................................................................................................................................................................ ........................................................

CAPITOLUL II

Acte normative încălcate

........................................................................................................................................................................ ........................................................

........................................................................................................................................................................ ........................................................

CAPITOLUL III

Prejudiciul evaluat

........................................................................................................................................................................ ........................................................

........................................................................................................................................................................ ........................................................

........................................................................................................................................................................ ........................................................

........................................................................................................................................................................ ........................................................

........................................................................................................................................................................ ........................................................

CAPITOLUL IV

Măsuri dispuse în timpul controlului

........................................................................................................................................................................ ........................................................

........................................................................................................................................................................ ........................................................

........................................................................................................................................................................ ........................................................

........................................................................................................................................................................ ........................................................

CAPITOLUL V

Punctul de vedere al contribuabilului

........................................................................................................................................................................ ........................................................

........................................................................................................................................................................ ........................................................

........................................................................................................................................................................ ........................................................

........................................................................................................................................................................ ........................................................

........................................................................................................................................................................ ........................................................

........................................................................................................................................................................ ........................................................

........................................................................................................................................................................ ........................................................

........................................................................................................................................................................ ........................................................

........................................................................................................................................................................ ........................................................

........................................................................................................................................................................ ........................................................

........................................................................................................................................................................ ........................................................

La terminarea controlului au fost restituite toate actele şi documentele puse la dispoziţia organului de control, cu excepţia celor ridicate prin Procesul-verbal de ridicare/restituire înscrisuri nr............../.........., anexat.

Prezentul proces-verbal s-a întocmit în 4 exemplare şi a fost înregistrat în Registrul unic de control al contribuabilului la poziţia ..... din care un exemplar a fost înmânat reprezentanţilor contribuabilului.

Garda Financiară

Comisari,

................................................

................................................

(numele, prenumele şi semnătura)

Contribuabil

Reprezentanţi,

................................................

................................................

(numele, prenumele şi semnătura)

Motivele nesemnării procesului-verbal

Martor

................................................

Cod M.FP 14.13.22.1/2g

PROCEDURA

de întocmire a procesului-verbal pentru contestarea unor împrejurări privind fapte penale din domeniul financiar-fiscal

I. Noţiuni generale

1. Procesul-verbal se întocmeşte de organele de control ale Gărzii Financiare în următoarele cazuri:

a) când, ca urmare a acţiunilor de control executate în conformitate cu competenţele stabilite prin lege, constată împrejurări privind săvârşirea unor fapte prevăzute de legea penală în domeniul financiar-fiscal;

b) la solicitarea procurorului, în condiţiile stabilite de art. 4 alin. (11) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 91/2003 privind organizarea Gărzii Financiare, aprobată cu modificări prin Legea nr. 132/2004, cu modificările şi completările ulterioare, şi a art. 9 din hotărâre. In această situaţie, procesul-verbal are caracterul unei constatări tehnico-ştiinţifice întocmite în conformitate cu dispoziţiile Codului de procedură penală şi se înaintează solicitantului până la termenul fixat.

2. Procesul-verbal este utilizat în activitatea Gărzii Financiare, în conformitate cu dispoziţiile art. 4, 6 şi 7 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 91/2003, aprobată cu modificări prin Legea nr. 132/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

II. Reguli generale referitoare la întocmirea procesului-verbal

3. In cuprinsul procesului-verbal se vor descrie împrejurările privind săvârşirea faptelor care prezintă indiciile săvârşirii unor infracţiuni de evaziune fiscală sau fraudă fiscală, modul de calcul prin care a evaluat prejudiciul, detaliat pe tipuri de impozite, taxe, contribuţii sau alte sume identificate ca sustrase bugetului general consolidat.

4. In situaţia în care procesul-verbal este încheiat la solicitarea procurorului, acesta va conţine şi evaluarea prejudiciului fiscal produs prin săvârşirea faptelor constatate şi aferent operaţiunilor verificate.

5. Prin procesul-verbal nu se calculează majorări de întârziere sau alte obligaţii fiscale accesorii aferente prejudiciului fiscal evaluat.

6. Pentru fiecare contribuabil supus controlului se încheie câte un proces-verbal distinct, cuprinzând constatările făcute în urma verificării documentelor proprii de evidenţă contabilă şi de gestiune, împreună cu concluziile argumentate, rezultate din verificarea încrucişată efectuată la furnizorii sau clienţii contribuabilului verificat. Dacă nu a fost posibilă încheierea procesului-verbal, în adresa de răspuns se vor menţiona cauzele care au împiedicat întocmirea actului de control.

7. In cazul în care acţiunea de constatare a faptelor s-a întins pe mai multe zile sau a fost efectuată simultan ori succesiv în mai multe locaţii ale aceluiaşi contribuabil, se vor întocmi, de regulă pentru fiecare caz, note de constatare în care se vor descrie faptele constatate, iar procesul-verbal va cuprinde descrierea faptelor în ansamblul lor, a legăturilor dintre ele şi a implicaţiilor fiscale ale acestora. Notele de constatare fac parte integrantă din procesul-verbal.

8. In situaţia în care organul de control apreciază că există pericolul ca făptuitorul să se sustragă de la urmărire, să înstrăineze patrimoniul societăţii sau să îşi risipească averea, acesta poate dispune instituirea măsurilor asigurătorii prevăzute de Codul de procedură fiscală, făcând menţiunea corespunzătoare în procesul-verbal. Ducerea la îndeplinire a măsurilor asigurătorii dispuse de Garda Financiară se realizează de organele fiscale, în condiţiile art. 129 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

9. Procesul-verbal se transmite de către structurile Gărzii Financiare către organele de urmărire penală competente, sub forma unei sesizări, întocmită cu respectarea dispoziţiilor Codului de procedură penală şi a celor privind confidenţialitatea datelor.

10. Procesul-verbal se editează informatic şi se întocmeşte în 4 exemplare, toate cu valoare de original, din care un exemplar va fi transmis organului de urmărire penală competent, un exemplar va fi comunicat contribuabilului controlat, un exemplar va fi comunicat organului fiscal competent şi un exemplar se va arhiva la sediul organului de control.

11. Procesul-verbal se comunică contribuabilului în condiţiile stabilite pentru comunicarea actului administrativ fiscal în Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

III. Modul de completare a procesului-verbal

A. Partea introductivă a procesului-verbal

12. In procesul-verbal se menţionează expres, la partea generală referitoare la reprezentanţii contribuabilului care au asistat la efectuarea controlului, care este funcţia acestora şi din ce punct de vedere asigură reprezentarea contribuabilului - reprezentantul societăţii care asigură servicii de contabilitate, reprezentantul societăţii care asigură servicii juridice, reprezentantul legal, asociat, acţionar etc. In situaţia în care la momentul încheierii procesului-verbal la locul efectuării controlului nu se află niciunul dintre reprezentanţii contribuabilului verificat, acest lucru se va menţiona în procesul-verbal, In acest caz, procesul-verbal va fi semnat şi de un martor care a participat la verificări sau, în cazul în care nu a participat niciun martor, vor fi menţionate toate actele şi împrejurările care au condus la încheierea procesului-verbal în absenţa contribuabilului şi a unui martor.

13. In procesul-verbal obiectivul controlului trebuie să fie individualizat corespunzător, menţionându-se principalele activităţi ce urmează a fi controlate. In situaţia în care procesul-verbal se încheie ca urmare a solicitării procurorului, conform art. 4 alin. (11) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 91/2003, aprobată cu modificări prin Legea nr. 132/2004, cu modificările şi completările ulterioare, acest fapt se menţionează de către organul de control la obiectivul controlului.

B. Constatările organului de control

14. In procesul-verbal, constatările organelor de control vor descrie cu claritate fapta săvârşită, cu indicarea datei sau a perioadei şi locului în care a fost săvârşită, precum şi arătarea tuturor împrejurărilor ce pot servi la aprecierea gravităţii faptei.

15. Constatările organului de control cuprind documentele analizate, identificate în evidenţa contabilă a contribuabilului verificat, sau obţinute direct de la emitenţi sau de la alţi contribuabili. Documentele necesare susţinerii constatărilor vor fi ridicate în original sau copie certificată de organul de control, întocmindu-se în acest sens un proces-verbal de ridicare/restituire de înscrisuri. Documentele de mai sus, inclusiv cele privind rezultatele expertizelor tehnice şi analizelor de laborator, se ataşează procesului-verbal şi constituie mijloace de probă.

C. Acte normative încălcate

16. In procesul-verbal trebuie menţionate cu exactitate actele normative încălcate, cu indicarea articolului şi alineatului din actul normativ respectiv, fără a se face încadrarea penală a faptei.

D. Prejudiciul evaluat

17. In procesul-verbal se va menţiona suma cu care a fost prejudiciat bugetul general consolidat, detaliată pe tipuri de impozite, taxe, contribuţii sau alte sume identificate ca sustrase bugetului de stat consolidat, evidenţiindu-se modalitatea de calcul al acestora. Pentru sumele astfel defalcate trebuie menţionată perioada de timp pentru care sunt datorate aceste sume.

18. Pentru situaţiile în care evaluarea întinderii prejudiciului s-a făcut prin estimare, se vor descrie metodele şi indicatorii care au stat la baza estimării, inclusiv formulele de calcul utilizate.

E. Măsuri dispuse

19. In procesul-verbal organul de control menţionează detaliat măsurile dispuse a fi duse la îndeplinire de către contribuabil, cu menţionarea dispoziţiilor din actele normative care trebuie să fie puse astfel în aplicare şi a termenului de realizare.

F. Punctul de vedere al contribuabilului

20. In procesul-verbal se va consemna şi punctul de vedere al reprezentanţilor contribuabilului, menţionat sub forma unor explicaţii scrise, care pot fi exprimate şi sub forma unor note scrise referitoare la alte documente referitoare la aspectele constatate, semnate de aceştia şi anexate procesului-verbal.

21. Conţinutul capitolelor procesului-verbal poate fi adaptat sau extins în funcţie de volumul de informaţii reţinut pentru lămurirea aspectelor constatate. In cazul în care nu există informaţii referitoare la unul sau mai multe din capitolele din modelul procesului-verbal, se menţionează pe scurt motivul pentru care nu poate fi completat.

ANEXA Nr. 4

MODELELE*)

uniformei, însemnelor distinctive, legitimaţiei de control şi ordinului de serviciu permanent

UNIFORMA

4.1. Uniforma de vară pentru comisarii Gărzii Financiare

4.2. Uniforma pentru comisarii Gărzii Financiare - bărbaţi şi femei

4.3. Geaca pentru comisarii Gărzii Financiare - bărbaţi şi femei

4.4. Coifura pentru comisarii Gărzii Financiare - femei

4.5. Coifura pentru comisarii Gărzii Financiare - bărbaţi

4.6. Şapca pentru comisarii Gărzii Financiare - bărbaţi şi femei

Culoarea pentru articolele de uniformă, veston, pantalon, fustă, geacă şi coifura este gri petrol închis.

ÎNSEMNE DISTINCTIVE, SPECIFICE GĂRZII FINANCIARE

4.7. Sigla Gărzii Financiare

4.8. Insigna metalică cu sigla Gărzii Financiare, ataşabilă la uniformă

4.9. Emblema coifura Garda Financiară

4.10. Insemne de grad (trese şi stele care indică funcţia), ataşabile la uniformă

4.11. Ecuson pentru funcţia de director coordonator/coordonator adjunct

4.12. Legitimaţia de control

4.13. Insignă metalică pentru legitimaţia de control

4.14. Ordinul de serviciu permanent

4.15. Emblema aplicabilă pe mâneca stângă a articolelor de echipament

Figura 4.1 - Modelul uniformei de vară pentru comisarii Gărzii Financiare

                                      

NOTĂ: La uniforma de vară, comisarii femei pot purta fustă sau pantalon.

*) Modelele uniformei, însemnelor distinctive, legitimaţiei de control şi ordinului de serviciu permanent sunt reproduse în facsimil.

Purtarea uniformei şi a acestor însemne de către persoane neautorizate se pedepseşte conform legii.

Figura 4.2 - Modelul uniformei pentru comisarii Gărzii Financiare - bărbaţi şi femei

                             

Pe fiecare mânecă a sacoului, deasupra nasturilor manşetei se aplică o bandă textilă de 5 mm lăţime, pentru comisari, şi o bandă textilă de 20 mm lăţime, pentru comisari generali.

Pe mâneca stângă a sacoului, la partea superioară se aplică emblema de la figura 4.15.

Pe buzunarul stâng superior al vestonului, al gecii şi al bluzei se aplică însemnele de grad care indică funcţia (figura 4.10) şi insigna cu sigla Gărzii Financiare (figura 4.8).

4.2.1. Modelul uniformei pentru comisarii Gărzii Financiare - femei: varianta cu fustă

Figura 4.3 - Modelul de geacă pentru comisarii Gărzii Financiare - bărbaţi şi femei

Geaca are mânecile şi căptuşeala detaşabile. Geaca se realizează din material de bază uşor, fiind adecvată şi ţinutei de vară. Pentru timp friguros, geaca este prevăzută cu o căptuşeală matlasata, ataşabilă.

La modelul de echipament cu geacă se poartă şapcă (figura 4.6).

Pe pieptul stâng, deasupra buzunarului se aplică înscrisul GARDA FINANCIARĂ.

Pe pieptul stâng, pe clapeta buzunarului se aplică însemnele de grad care indică funcţia (figura 4.10) şi insigna cu sigla Gărzii Financiare, (figura 4.8)

Pe mâneca stângă a sacoului, la partea superioară se aplică emblema de la figura 4.15.

Figura 4.4 - Modelul de coifură pentru comisarii Gărzii Financiare - femei

Figura 4.5 - Modelul de coifură pentru comisarii Gărzii Financiare - bărbaţi

Figura 4.6 - Modelul de şapcă pentru comisarii Gărzii Financiare - bărbaţi şi femei

Figura 4.7 - Sigla Gărzii Financiare

Figura 4.8 - Insigna metalică cu sigla Gărzii Financiare, ataşabilă la uniformă

Insigna se fixează lângă însemnele de grad.

Insigna metalică este prevăzută cu un suport de protecţie a materialelor pe care se fixează, precum şi a ţesăturii articolului de uniformă la care este ataşată.

Figura 4.9 - Emblema coifură Garda Financiară

Figura 4.10 - Insemne de grad (trese şi stele care indică funcţia), ataşabile la uniformă 4.10.1. Insemne de grad (trese care indică funcţia), ataşabile la uniformă

     Insemne de grad cu tresă pentru comisar debutant

    Insemne de grad cu trese pentru comisar asistent

    Insemne de grad cu trese pentru comisar principal

     Insemne de grad cu trese pentru comisar superior

4.10.2. Insemne de grad (stele care indică funcţia), ataşabile la uniformă

      Insemne de grad cu stea pentru comisar şef divizie

      Insemne de grad cu stele pentru comisar general adjunct

     Insemne de grad cu stele pentru comisar general prim-adjunct

      Insemne de grad cu stele pentru comisar general

Figura 4.11 - Ecuson pentru funcţia de director coordonator/director coordonator adjunct Completările cu numele secţiei şi al persoanei sunt date pentru exemplificare.

Figura 4.12 - Modelul legitimaţiei de control Seria Nr. A 0000 este dată spre exemplificare.

Figura 4.13 - Insigna metalică pentru legitimaţia de control Seria A 0025 este dată pentru exemplificare.

Figura 4.14. - Modelul ordinului de serviciu permanent

ROMÂNIA

GARDA FINANCIARA

COMISARIATUL/SECŢIA ........................................

ORDIN DE SERVICIU PERMANENT

Dl. comisar .............................................................................................

este autorizat să execute control operativ şi inopinat in domeniul economic, financiar şi vamal, in conformitate cu atribuţiile legali.

COMISAR GENERAL

Figura 4.15 - Emblema aplicabilă pe mâneca stângă a articolelor de echipament

ANEXA Nr. 5

NORMA DE DOTARE ŞI DURATA DE SERVICIU

privind drepturile de echipament ale comisarilor Gărzii Financiare

I. Norma de dotare şi durata de serviciu privind drepturile de echipament ale comisarilor Gărzii Financiare sunt prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 80/1992 referitoare la aprobarea normei privind drepturile de echipament ale personalului militarizat al Gărzii Financiare şi regulile de aplicare a acesteia, care se completează cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 1.324/2009.

II. Insemne specifice

Nr. crt.

Denumirea însemnelor specifice

U/M

Prevederi cantitate

Observaţii

Insemne distinctive

1.

Emblemă coifură

buc.

2

1 buc. pentru şapcă şi 1 buc. pentru coifură

2.

Set cuprinzând însemne de împuternicire a controlului

- legitimaţie cu insignă metalică înseriată

- portlegitimaţie

- ordinul de serviciu permanent

set

buc.

buc.

buc.

1 pentru fiecare comisar

1 pentru fiecare comisar

1 pentru fiecare comisar

1 pentru fiecare comisar

3.

Insignă metalică, ataşabilă la uniformă, 3 buc/set, câte 1 buc. pentru veston, geaca şi bluză

set

1 pentru fiecare comisar

4.

Insemne de grad

(trese şi stele care indică funcţia), 3 buc/set de însemne de grad, câte 1 buc. pentru fiecare articol - veston, geacă şi bluză

set

1

1 pentru fiecare comisar

NOTĂ:

Detalii minime cu privire la modelul articolelor de uniformă şi al însemnelor distinctive se regăsesc în planşele prevăzute în anexa nr. 4.

ANEXA Nr. 6

LISTA

mijloacelor tehnice, a echipamentelor de autoapărare, de protecţie şi comunicare şi a altor mijloace speciale de dotare

a) Arme de foc şi mijloace individuale de autoapărare

Arme de foc:

1. armament de serviciu: pistol cu un încărcător; se asigură la prima dotare; câte o bucată pentru fiecare comisar;

2. toc din piele pentru pistol; se asigură la prima dotare pentru fiecare pistol;

3. muniţie de război pentru fiecare încărcător de pistol pentru fiecare şedinţă de tragere, precum şi în cazul unor acţiuni speciale; pentru Garda Financiară - Comisariatul General, muniţia se distribuie la ordinul comisarului general, iar pentru secţiile judeţene ale Gărzii Financiare muniţia se distribuie la ordinul directorilor coordonatori;

Mijloace individuale de autoapărare:

4. butelie cu gaz (spray) paralizant cu portbutelie pentru centură pentru dotarea fiecărui comisar*);

5. electroşocuri:

- 800 bucăţi de mici dimensiuni;

- 800 bucăţi de mari dimensiuni (bastoane), pentru dotarea comisarilor*).

b) Echipament individual de protecţie:

1. veste reflectorizante pentru acţiunile stradale: 800 bucăţi;

2. bastoane reflectorizante pentru acţiunile stradale: 800 bucăţi;

3. combinezon din două piese (pantalon şi bluză inscripţionată cu sigla Gărzii Financiare), confecţionat din material uşor, care se îmbracă de către comisari peste uniformă în acţiunile de inventariere şi manipulare a mărfurilor, ambalajelor etc; câte o bucată pentru fiecare comisar.

c) Mijloace de comunicare:

- telefon mobil şi serviciile aferente - un aparat/persoană.

d) Alte mijloace speciale de dotare:

1. microscoape portabile pentru citirea elementelor de secretizare de pe timbre şi banderole;

2. sigilii metalice de unică folosinţă, personalizate şi înseriate;

3. imprimate (formulare cu regim special);

4. alte articole necesare, bine justificate, propuse de comisarul general şi aprobate de preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.

*) In mod justificat, comisarul general poate aproba dotarea şi a altor persoane din cadrul Gărzii Financiare cu astfel de mijloace, dacă acestea participă la acţiuni şi numai pe timpul desfăşurării acţiunii.

ANEXA Nr. 7

Insemne distinctive şi modul de echipare a autovehiculelor Gărzii Financiare cu mijloace de semnalizare luminoasă şi sonoră

Model*) privind inscripţionarea autovehiculelor şi modul de prindere a instalaţiei de semnalizare luminoasă şi sonoră

*) Modelele sunt reproduse în facsimil

ANEXA Nr. 8

NUMĂRUL MAXIM

de autoturisme, mijloace de transport speciale şi consumul lunar de carburanţi aprobat

Tipul mijlocului de transport

Numărul maxim aprobat (bucăţi)

Consumul maxim lunar de carburanţi aprobat

Autoturisme pentru transportul comisarilor în operaţiuni specifice de control

650

400 litri/autovehicul

Microbuze persoane

3

400 litri/autovehicul

Ambarcaţiuni fluviale: - cu o capacitate de 4 locuri plus echipaj - cu o capacitate de 8-10 locuri plus echipaj

11

800 litri/ambarcaţiune 1.000 litri/ambarcatiune

TOTAL:

655

NOTĂ:

1. Alocarea de drepturi, repartizarea, detalierea, transferul mijloacelor de transport, indiferent de categoria lor, se fac numai cu aprobarea comisarului general al Gărzii Financiare.

2. Consumul de carburanţi de 400 litri/autovehicul reprezintă consumul mediu calculat pe întregul parc auto care revine pe lună unui autovehicul. Nu se consideră depăşiri la consumul normat de carburant la mijloacele de transport consumul care la nivelul anului se încadrează în limita carburantului aprobat prin prezenta hotărâre, raportat la parcul auto existent.

3. Autoturismele care au îndeplinit condiţiile de casare urmează să fie scoase din uz şi înlocuite, prin achiziţii, în perioada imediat următoare.

4. Personalul navigant şi de întreţinere a ambarcaţiunilor fluviale va fi prevăzut în statul de funcţii aprobat.

ANEXA Nr. 9

NORME METODOLOGICE

privind constituirea şi utilizarea fondului de stimulente stabilit în condiţiile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 91/2003 privind organizarea Gărzii Financiare

CAPITOLUL I

Sursele de constituire a fondului de stimulente

Art. 1. - Fondul de stimulente se constituie, potrivit art. 13 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 91/2003 privind organizarea Gărzii Financiare, aprobată cu modificări prin Legea nr. 132/2004, cu modificările şi completările ulterioare, în procent de 15% din sumele încasate pentru bugetul statului ca urmare a controlului, reprezentând amenzi şi sume confiscate, în lei şi în valută, şi în procent de 7% din sumele provenite din valorificarea bunurilor rezultate din confiscări, după deducerea cheltuielilor efectuate în scopul valorificării acestora. Sumele confiscate de Garda Financiară urmează regimul juridic şi procedura de predare şi depunere la trezorerie, în contul bugetului general consolidat al statului, ca şi amenzile încasate.

Art. 2. - Prin bunuri confiscate şi intrate în proprietatea privată a statului, în sensul prevederilor art. 1, se înţelege bunurile care au făcut obiectul confiscării pe baza proceselor-verbale sau a actelor de control ale Gărzii Financiare şi care au fost valorificate potrivit Ordonanţei Guvernului nr. 14/2007 pentru reglementarea modului şi condiţiilor de valorificare a bunurilor intrate, potrivit legii, în proprietatea privată a statului, republicată, inclusiv bunurile abandonate în timpul controlului.

Art. 3. - Sumele în valută provenite din sursele prevăzute la art. 1 se evaluează în lei, la cursul de schimb stabilit de Banca Naţională a României în ziua în care acestea au devenit proprietatea statului.

Art. 4. - Bunurile confiscate reprezentând arme, muniţii, echipament militar, produse şi materiale explozive, stupefiante, obiecte de patrimoniu, precum şi alte bunuri similare se predau de organele Gărzii Financiare şi se valorifică în condiţiile legii; sumele obţinute din valorificarea acestor bunuri nu se constituie în fond de stimulente.

CAPITOLUL II

Evidenţierea fondului de stimulente

Art. 5. - Fondul de stimulente se constituie şi se evidenţiază astfel:

a) la nivelul secţiilor judeţene şi al Secţiei Municipiului Bucureşti, din sumele provenite din activitatea proprie, reflectate distinct pe fiecare entitate care le-a creat;

b) la nivelul Comisariatului General al Gărzii Financiare, din sumele provenite din activitatea proprie şi distinct din virarea, până la data de 15 a lunii curente pentru luna anterioară, a unei cote de 10% din fondul lunar constituit de secţiile judeţene şi Secţia Municipiului Bucureşti din activitatea proprie.

Art. 6. - Sumele constituite în condiţiile prevăzute la art. 5 se evidenţiază distinct, în analitic, pe fiecare entitate care le-a creat.

Art. 7. - Sumele provenite din sursele prevăzute la art. 1 vor fi virate de administraţiile finanţelor publice şi, respectiv, de Direcţia generală de administrare a marilor contribuabili în conturile de trezorerie ale secţiilor judeţene şi Secţiei Municipiului Bucureşti sau al Comisariatului General al Gărzii Financiare. Directorii coordonatori ai secţiilor judeţene şi al Secţiei Municipiului Bucureşti vor urmări modul de colectare, evidenţiere şi utilizare a fondului de stimulente constituit.

CAPITOLUL III

Modul de utilizare a fondului de stimulente

Art. 8. - Utilizarea sumelor constituite la nivelul fiecărei entităţi se face pe baza următoarelor criterii de repartizare:

a) contribuţia directă şi efectivă, realizată cu respectarea normelor legale şi a îndatoririlor specifice, la atragerea de venituri suplimentare la bugetul de stat prin descoperirea faptelor de evaziune şi/sau de fraudă fiscală şi declanşarea măsurilor de recuperare a sumelor datorate;

b) îndeplinirea cu competenţă şi profesionalism a atribuţiilor de control, având drept rezultat identificarea faptelor şi actelor prin care contribuabilii se sustrag de la plata taxelor, impozitelor şi a celorlalte contribuţii datorate;

c) depistarea mijloacelor folosite şi a manoperelor utilizate pentru încălcarea sau nerespectarea dispoziţiilor legale care reglementează obligaţiile fiscale ale contribuabililor;

d) îndeplinirea cu probitate a îndatoririlor de serviciu, executarea cu promptitudine, seriozitate şi bună-credinţă a operaţiunilor de control;

e) aportul personal la realizarea obiectivelor compartimentului în care îşi desfăşoară activitatea persoana respectivă;

f) asumarea responsabilităţii şi a riscurilor pentru executarea misiunilor de control cu grad accentuat de pericol, menite să reducă sau să elimine acte ori fapte ilicite din domeniile de activitate de competenţa Gărzii Financiare;

g) organizarea corespunzătoare a programului de lucru, însuşirea şi aplicarea normelor legale care stabilesc competenţele Gărzii Financiare;

h) contribuţia efectivă a personalului care participă la activitatea de valorificare a bunurilor confiscate la îndeplinirea atribuţiilor ce îi sunt stabilite;

i) semnalarea deficienţelor de reglementare şi a domeniilor de activitate în care se produc acte sau fapte ilicite şi formularea de propuneri concrete de îmbunătăţire a cadrului normativ;

j) adoptarea unei conduite demne, a unui comportament civilizat, păstrarea integrităţii şi a simţului civic, implicarea în descoperirea şi combaterea oricărei manifestări ilicite în domeniile de activitate de competenţa Gărzii Financiare.

CAPITOLUL IV

Repartizarea şi acordarea stimulentelor

Art. 9. - Cuantumul lunar al stimulentelor poate fi de cel mult 3 salarii de bază lunare brute pentru toate categoriile de personal din structura Gărzii Financiare, în baza criteriilor stabilite la art. 8.

Art. 10. - (1) Pentru contribuţii de valoare la descoperirea unor acte şi/sau fapte de evaziune şi/sau de fraudă fiscală, îmbunătăţirea activităţii Gărzii Financiare, eficientizarea actului de control, perfecţionarea cadrului normativ în aceste domenii, preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală poate acorda stimulente peste nivelul prevăzut la art. 9.

(2) Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală poate suplimenta fondul de stimulente constituit de personalul Gărzii Financiare, din fondul constituit la nivelul agenţiei, în baza rezultatelor activităţii desfăşurate de personalul Gărzii Financiare, prezentată în rapoarte lunare.

Art. 11. - Sunt competenţi să acorde stimulente, potrivit prevederilor prezentelor norme metodologice:

a) preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, pentru personalul prevăzut la art. 10 şi pentru:

- comisarul general al Gărzii Financiare;

- comisarul general prim-adjunct, comisarii generali adjuncţi şi directorii coordonatori ai secţiilor judeţene şi al Secţiei Municipiului Bucureşti, la propunerea comisarului general;

b) comisarul general al Gărzii Financiare, pentru:

- comisarii şefi de divizie, şefii de serviciu şi şefii de birou din aparatul Comisariatului General al Gărzii Financiare, precum şi personalul de execuţie din cadrul Comisariatului General al Gărzii Financiare, la propunerea şefilor ierarhici ai acestora;

- directorii coordonatori adjuncţi ai secţiilor judeţene şi ai Secţiei Municipiului Bucureşti, la propunerea şefilor ierarhici;

c) directorii coordonatori ai secţiilor judeţene şi al Secţiei Municipiului Bucureşti, pentru comisarii şefi divizie şi personalul de execuţie din cadrul secţiilor judeţene şi al Secţiei Municipiului Bucureşti, la propunerea şefilor ierarhici.

CAPITOLUL V

Dispoziţii finale

Art. 12. - (1) Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală poate dispune redistribuirea unor fonduri de stimulente între entităţile care au contribuit la realizarea acestora, în aplicarea prevederilor cap. III.

(2) Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală poate dispune redistribuirea unor fonduri de stimulente, repartizate din fondul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, către secţiile Gărzii Financiare, în raport cu realizările obţinute.

Art. 13. - Plata stimulentelor aprobate se face de regulă în cursul lunii curente pentru luna precedentă.

Art. 14. - Sumele reprezentând fondul de stimulente rămase neutilizate la sfârşitul lunii, respectiv al anului, se reportează lunar şi anual şi sunt utilizate cu aceeaşi destinaţie.

Art. 15. - Evidenţierea în contabilitate a operaţiilor de constituire şi utilizare a fondurilor de stimulente se efectuează potrivit Instrucţiunilor privind aplicarea planului de conturi pentru instituţiile publice.

Art. 16. - Stimulentele nu fac parte din salariul de bază, nu se suportă din fondul de salarii, iar asupra acestora se calculează şi se reţin contribuţii, în condiţiile legii.

Art. 17. - Sumele existente în soldurile fondurilor de stimulente constituite până la data intrării în vigoare a prezentelor norme metodologice se includ în noul fond de stimulente şi se utilizează potrivit prevederilor acestora.

Art. 18. - Sumele incluse în fondul de stimulente cu încălcarea prevederilor legale privind constituirea acestora vor fi deduse din fondul existent sau constituit în perioada următoare şi vor fi virate la bugetul de stat. In cazul în care, ulterior constituirii şi utilizării fondului de stimulente, instanţele judecătoreşti au pronunţat hotărâri definitive şi irevocabile de anulare a sancţiunilor contravenţionale cu amendă sau a măsurilor de confiscare a bunurilor, sumele astfel constituite se deduc din fondul de stimulente şi vor avea destinaţia stabilită de lege.

Art. 19. - Personalul însărcinat cu exercitarea controlului financiar preventiv din cadrul Comisariatului General, al secţiilor judeţene şi al Secţiei Municipiului Bucureşti din Garda Financiară are obligaţia să verifice corecta constituire şi utilizare a fondului de stimulente şi să nu permită constituirea şi, după caz, plata sumelor încasate cu încălcarea prevederilor prezentelor norme metodologice.


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1324/2009

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1324 din 2009
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu