HOTARARE Nr. 594 din 27 iulie 1999
privind salarizarea personalului din regiile autonome aeroportuare cu specific
deosebit care isi desfasoara activitatea sub autoritatea consiliilor judetene,
in conformitate cu prevederile Hotararii Guvernului nr. 398/1997
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 371 din 4 august 1999
In baza prevederilor art. 4 alin. (3) lit. b) din Legea salarizarii nr.
14/1991,
Guvernul Romaniei hotaraste:
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
(1) Salarizarea personalului angajat pe baza de contract individual de
munca in regiile autonome aeroportuare cu specific deosebit care isi desfasoara
activitatea sub autoritatea consiliilor judetene se stabileste pe baza
urmatoarelor elemente:
a) coeficientul de ierarhizare egal cu 1, cu o valoare de 685.872 lei, care
se utilizeaza ca baza de calcul pentru salariile de baza corespunzatoare
grilelor de salarizare specifice;
b) grilele de salarizare compuse din intervale de valori minime si maxime
pentru coeficienti de ierarhizare corespunzatori fiecarei functii de executie,
grad sau treapta profesionala;
c) criteriile de stabilire a salariilor de baza intre limite pe baza
evaluarii performantelor profesionale ale angajatilor pentru indeplinirea
atributiilor si raspunderilor corespunzatoare postului caracterizat prin
cerinte de ocupare.
(2) Limitele minime si maxime ale coeficientilor de ierarhizare, inmultite
cu salariul de baza corespunzator coeficientului de ierarhizare egal cu 1,
reprezinta limitele intre care se stabilesc salariile de baza corespunzatoare
functiei de executie, gradului sau treptei profesionale.
(3) Regiile autonome aeroportuare cu specific deosebit care isi desfasoara
activitatea sub autoritatea consiliilor judetene sunt prevazute in anexa nr. 1
la prezenta hotarare.
Art. 2
(1) In limita bugetului de venituri si cheltuieli aprobat anual, potrivit
competentelor prevazute de lege, fiecare regie autonoma aeroportuara isi
intocmeste organigrama si statul de functii, cu respectarea nomenclatorului de
functii si de personal din aeroporturi, stabilit de Ministerul Transporturilor
potrivit art. 11 lit. e) din Ordonanta Guvernului nr. 19/1997 privind
transporturile, aprobata si modificata prin Legea nr. 197/1998.
(2) Organigrama, statul de functii, numarul de personal, precum si fisele
de evaluare a posturilor se aproba, potrivit legii, de consiliul judetean.
(3) Pana la intrarea in vigoare a Reglementarii de aeronautica civila
privind nomenclatorul de functii si de personal din aeroporturi care concura la
siguranta traficului aerian, orice modificare a organigramelor sau a statelor
de functii ale regiilor autonome aeroportuare va fi supusa avizarii Ministerului
Transporturilor.
Art. 3
Fondul destinat platii drepturilor salariale prevazute in prezenta
hotarare, aprobat de catre consiliul judetean, se asigura din veniturile
proprii ale regiei autonome aeroportuare si, in completare, din transferuri de la
bugetul judetean sub autoritatea caruia functioneaza regia autonoma
aeroportuara, in limita sumelor aprobate cu aceasta destinatie.
CAP. 2
Stabilirea salariului de baza individual intre limite
Art. 4
(1) Salariul de baza individual intre limite si, dupa caz, indemnizatia de
conducere individuala, precum si angajarea si promovarea personalului din
regiile autonome aeroportuare se stabilesc in conformitate cu prezenta
hotarare, cu Metodologia de aplicare a criteriilor de stabilire a salariilor de
baza intre limite si a normelor de evaluare a performantelor profesionale
individuale pentru personalul angajat in structurile administratiei publice
locale si in serviciile publice din subordinea acestora, aprobata prin
Hotararea Guvernului nr. 775/1998, modificata si completata prin Hotararea
Guvernului nr. 157/1999, care se aplica corespunzator, precum si cu actele
normative specifice domeniului aeronautic.
(2) Criteriile cuprinse in fisa de evaluare a postului prevazuta in anexa
nr. 1 la Hotararea Guvernului nr. 775/1998 se aproba de catre consiliul
judetean, la propunerea consiliului de administratie al regiei autonome
aeroportuare cu specific deosebit.
Art. 5
(1) Salariul de baza corespunzator functiei de executie pentru personalul
angajat in regiile autonome aeroportuare cu specific deosebit este cuprins
intre limitele corespunzatoare functiei, gradului sau treptei profesionale si
se stabileste pe baza evaluarii performantelor profesionale individuale ale
angajatului, in raport cu indeplinirea atributiilor si raspunderilor prevazute
in fisa postului.
(2) La salariul de baza individual intre limite, stabilit potrivit alin.
(1), se adauga, dupa caz, sporuri la salariul de baza si alte drepturi
salariale prevazute in prezenta hotarare.
(3) La salariul de baza individual intre limite, stabilit potrivit alin.
(1) si (2), pentru personalul cu functii de conducere se adauga o indemnizatie
de conducere, diferentiata in raport cu complexitatea si raspunderea ce revin
functiei de conducere, care face parte din salariul de baza.
(4) In limita resurselor financiare anuale si cu aprobarea consiliului de
administratie al regiei autonome aeroportuare cu specific deosebit, angajatii
acesteia pot beneficia si de alte drepturi sau facilitati, reglementate prin
acte normative specifice si prin contractul colectiv de munca.
Art. 6
(1) Grilele de salarizare corespunzatoare fiecarei functii de executie,
grad profesional sau treapta profesionala sunt prevazute in anexele nr. 2 - 4
la prezenta hotarare.
(2) Pentru functiile de conducere indemnizatiile de conducere sunt
prevazute in anexa nr. 5.
Art. 7
In limita resurselor financiare bugetare aprobate anual potrivit
competentelor prevazute de lege, coeficientii de ierarhizare intre limite,
corespunzatori functiilor, gradelor si treptelor profesionale, dupa caz, ale
personalului operativ specific activitatilor din regiile autonome aeroportuare
pot fi majorati cu pana la 15%, cu aprobarea anuala a consiliului judetean.
CAP. 3
Sporuri la salariul de baza
Art. 8
(1) Pentru vechimea in munca salariatii beneficiaza de un spor de vechime
in munca de pana la 25%, calculat la salariul de baza, corespunzator timpului
efectiv lucrat in programul normal de lucru, astfel:
-------------------------------------------------------------
Transa de vechime Cota din salariul de baza
in munca ----------------------------------
pentru personalul pentru restul
operativ personalului
--------------------------------------------------------------
- intre 1 si 3 ani 11% -
- intre 3 si 5 ani 12% 5%
- intre 5 si 10 ani 15% 10%
- intre 10 si 15 ani 18% 15%
- intre 15 si 20 de ani 21% 20%
- peste 20 de ani 25% 25%
--------------------------------------------------------------
(2) Sporul de vechime in munca se plateste cu inceperea datei de intai a
lunii urmatoare celei in care angajatul a implinit vechimea in munca.
(3) Sporul de vechime in munca se ia in calcul la stabilirea pensiilor si a
indemnizatiilor pentru incapacitate temporara de munca.
(4) Pensionarii pentru limita de varsta care se angajeaza in munca,
potrivit legii, beneficiaza de sporul de vechime corespunzator vechimii in
munca dobandite dupa data pensionarii.
(5) Categoriile de personal operativ specific activitatilor din regiile
autonome aeroportuare se propun de catre directorul general al regiei si se
aproba de catre consiliul de administratie al regiei autonome aeroportuare, cu
respectarea nomenclatorului de functii si de personal din aeroporturi, stabilit
de Ministerul Transporturilor potrivit art. 11 lit. e) din Ordonanta Guvernului
nr. 19/1997 privind transporturile, aprobata si modificata prin Legea nr.
197/1998.
Art. 9
Sporul pentru conditii grele de munca este in cuantum lunar de pana la 15%
din salariul de baza si se acorda pentru atragerea si mentinerea fortei de
munca a personalului angajat care lucreaza in conditii de efort fizic ridicat,
la temperaturi foarte ridicate sau foarte scazute, in mediu umed, in conditii
de izolare sau trepidatii.
Art. 10
Sporul pentru conditii nocive de munca este in cuantum lunar de pana la 15%
din salariul de baza si se acorda personalului de la locurile de munca in care
sunt depasite concentratiile de noxe maxim admise de normele de protectie a
muncii.
Art. 11
(1) Sporul pentru conditii vatamatoare sau periculoase este in cuantum
lunar de pana la 15% din salariul de baza si se acorda personalului de la
locurile de munca la care exista riscul de accidentare sub circulatie, in
actiunile de stingere a incendiilor, in lucrul la inaltime, in alimentarea
aeronavelor cu oxigen, azot sau produse petroliere, precum si in transportul si
manuirea acestor produse.
(2) Personalul care participa la actiuni de cautare-salvare a aeronavelor
si a pasagerilor primeste un spor suplimentar de 20% din salariul de baza.
Art. 12
(1) Sporul pentru aviatie este in cuantum lunar de pana la 20% din salariul
de baza si se acorda pentru categoriile de personal aprobate de consiliul
judetean, la propunerea consiliului de administratie.
(2) Sporul pentru aviatie face parte din salariul de baza si este luat in
calcul la stabilirea bazei de calcul pentru toate sporurile care se adauga la
salariul de baza, potrivit prezentei hotarari.
Art. 13
Sporul pentru deservirea unor instalatii suplimentare din dotarea
autovehiculelor poate fi in cuantum lunar de pana la 25% din salariul de baza.
Art. 14
Sporul pentru exercitarea temporara a atributiilor unei functii de executie
suplimentare, alta decat functia de executie de baza a angajatului, poate fi in
cuantum lunar de pana la 30% din salariul de baza si se acorda cu aprobarea
consiliului de administratie al regiei autonome aeroportuare.
Art. 15
Sporul pentru utilizarea unor limbi straine de circulatie internationala
este in cuantum lunar de pana la 10% din salariul de baza si se acorda, in
cazul folosirii acestora mai mult de jumatate din programul normal de lucru,
angajatilor ale caror functii nu au ca cerinta de ocupare a postului respectiv
cunoasterea uneia sau mai multor limbi straine.
Art. 16
Sporul pentru orele lucrate in timpul noptii, potrivit programului de
lucru, in intervalul cuprins intre orele 22,00 - 6,00, este in cuantum de 25%
din salariul de baza, daca timpul astfel lucrat reprezinta cel putin jumatate
din programul normal de lucru.
Art. 17
Sporul pentru fidelitate poate fi in cuantum de pana la 15% din salariul de
baza si se acorda, cu aprobarea anuala a consiliului judetean, la propunerea
consiliului de administratie, personalului angajat in cadrul regiilor autonome
aeroportuare cu specific deosebit prevazute in anexa nr. 1 la prezenta
hotarare.
Art. 18
(1) Locurile de munca, conditiile concrete de acordare si categoriile de
personal care pot beneficia de sporurile prevazute la art. 9 - 16 se stabilesc
potrivit legislatiei in vigoare, pentru fiecare regie autonoma aeroportuara, pe
baza determinarilor efectuate de organele de specialitate.
(2) Marimea concreta a sporurilor prevazute la art. 9 - 15 si la art. 17 se
propune de catre consiliul de administratie al regiei autonome aeroportuare,
dupa consultarea sindicatului si inaintea aprobarii bugetului de venituri si
cheltuieli, si se aproba anual de catre consiliul judetean.
Art. 19
(1) Orele prestate peste durata normala a timpului de lucru de catre
personalul angajat in functii de executie sunt ore suplimentare si se
compenseaza cu timp liber corespunzator, in urmatoarele 30 de zile.
(2) Daca munca astfel prestata nu a putut fi compensata cu timp liber
corespunzator in urmatoarele 30 de zile calendaristice si cel in cauza este de
acord, orele suplimentare se vor salariza cu un spor din salariul de baza, dupa
cum urmeaza:
a) 50% din salariul de baza pentru primele doua ore de depasire a duratei
normale a zilei de lucru;
b) 100% din salariul de baza pentru orele urmatoare ori pentru orele
lucrate in zilele de repaus saptamanal sau in zilele de sarbatoare legala si in
celelalte zile in care, potrivit dispozitiilor legale, nu se lucreaza.
(3) Munca peste durata normala a timpului de lucru poate fi prestata in
conditiile alin. (2), pana la 120 de ore anual pe o persoana, iar in situatii
cu totul deosebite, peste acest plafon, dar fara a se depasi 360 de ore anual,
cu consultarea sindicatului.
(4) Orele prestate in program de tura pentru desfasurarea continua a
activitatilor aeroportuare, care in cursul unei luni depasesc durata normala a
timpului de lucru, se compenseaza cu timp liber corespunzator, iar daca nu este
posibil si daca cel in cauza este de acord, cu sporurile prevazute la art. 19
alin. (2) lit. a) si b).
(5) Munca peste durata normala de lucru nu poate depasi 360 de ore anual si
se aproba, potrivit reglementarilor legale, de catre conducerea regiei, dupa
consultarea sindicatului.
(6) Daca munca prestata in conditiile prevazute la alin. (4) nu a putut fi
compensata cu timp liber corespunzator, orele efectuate peste programul normal
de lucru vor fi platite cu un spor de 100% din salariul de baza.
CAP. 4
Premii
Art. 20
(1) Pentru premierea individuala a personalului angajat care s-a remarcat
printr-o activitate deosebita regiile autonome aeroportuare pot constitui un
fond de premiere lunar prin aplicarea unei cote de pana la 2% asupra fondului
de salarii prevazut in bugetul de venituri si cheltuieli.
(2) Fondul de premiere constituit potrivit alin. (1) se aproba de catre
consiliul de administratie si se cuprinde in bugetul de venituri si cheltuieli
al regiei autonome aeroportuare.
Art. 21
(1) Directorul general al regiei autonome aeroportuare cu specific deosebit
va stabili cuantumul premiilor individuale, prin dispozitie, pe categorii de
functii si pe intreaga structura organizatorica aprobata, pe baza
performantelor profesionale realizate de fiecare angajat in perioada precedenta
premierii.
(2) Pentru evaluarea performantelor profesionale realizate de fiecare
angajat in perioada precedenta premierii, seful ierarhic va utiliza fisa de
evaluare a performantelor profesionale individuale adaptata la specificul
activitatii respective.
Art. 22
Cu respectarea legislatiei in vigoare, in limita resurselor financiare
anuale si dupa acoperirea cheltuielilor de administrare si de intretinere ale
regiei autonome aeroportuare, cu aprobarea consiliului de administratie,
personalul angajat poate beneficia, la sfarsitul anului calendaristic, de un
premiu anual de pana la nivelul unui salariu de baza mediu lunar realizat in
anul pentru care se face plata.
Art. 23
Premiile prevazute la art. 21 si 22 nu se acorda personalului angajat care
in cursul anului a obtinut performante profesionale individuale care nu
corespund sub raport profesional cerintelor postului pe care il ocupa si nici
personalului care a avut abateri pentru care a fost sanctionat disciplinar.
CAP. 5
Alte drepturi
Art. 24
(1) Pentru rezultate deosebite, obtinute in activitatea desfasurata,
personalul angajat poate primi un salariu de merit, care face parte din
salariul de baza.
(2) Cuantumul salariului de merit poate fi de pana la 15% din salariul de
baza si se aproba de catre consiliul de administratie al regiei autonome
aeroportuare.
(3) Persoanele care beneficiaza de salariu de merit se stabilesc de catre
directorul general al regiei autonome aeroportuare, la propunerea sefului
ierarhic, o data pe an, de regula dupa aprobarea bugetului, in raport cu
performantele profesionale individuale obtinute pentru activitatea desfasurata.
Pentru personalul nou-angajat salariul de merit se poate acorda dupa o perioada
de 6 luni de la angajare.
(4) Salariul de merit poate fi acordat pentru cel mult 15% din numarul
total de posturi prevazut in statul de functii al regiei autonome aeroportuare,
din care cel putin doua treimi vor fi utilizate pentru functiile de executie.
Art. 25
Angajarea in cadrul regiei autonome aeroportuare a personalului prin cumul
de functii se face cu acordul conducerii institutiei sau al agentului economic
la care persoana in cauza are functia de baza, daca o parte din programul functiei
cumulate se suprapune programului functiei in care este incadrat. In acest caz
se va asigura decalarea programului respectiv.
Art. 26
Persoanele numite temporar in locul unei persoane cu functie de conducere
care lipseste din institutie o perioada mai mare de 30 de zile calendaristice
si care nu beneficiaza de salariu pe perioada respectiva primesc, pe langa
salariul de baza al functiei, gradului sau treptei profesionale in care sunt
incadrate, indemnizatia corespunzatoare functiei de conducere pe care o preiau.
Art. 27
(1) Pe durata delegarii, detasarii sau trecerii temporare intr-o alta munca
persoana in cauza isi pastreaza functia, gradul sau treapta profesionala avuta
anterior.
(2) Cand detasarea sau trecerea temporara in alta munca se face intr-o
functie pentru care este stabilit un salariu mai mare, persoana detasata sau
trecuta temporar in alta munca are dreptul la acest salariu in conditiile
prevazute de lege.
(3) Drepturile care se acorda pe timpul detasarii sau trecerii temporare in
alta munca se suporta de institutia in care personalul respectiv isi desfasoara
activitatea.
(4) Drepturile personalului mutat in alta localitate sunt cele ce se acorda
personalului din unitatile bugetare.
Art. 28
(1) Persoanele din alte localitati, solicitate sa fie transferate la
regiile autonome aeroportuare din localitatile unde atragerea specialistilor se
face cu mare greutate, precum si personalul mutat, in cadrul aceleiasi unitati,
in alta localitate, au dreptul la:
a) rambursarea costului transportului pentru el si pentru membrii familiei
sale, precum si pentru gospodaria sa;
b) plata unei indemnizatii de instalare care poate fi echivalenta cu pana
la doua salarii de baza lunare;
c) plata unei indemnizatii egale cu o patrime din salariul de baza lunar,
pentru fiecare membru de familie;
d) un concediu platit de 5 zile lucratoare, in vederea mutarii efective,
acordat la cererea sa.
(2) Plata drepturilor banesti prevazute la alin. (1) se face de catre regia
autonoma aeroportuara care a solicitat transferul.
(3) Drepturile banesti prevazute la alin. (1) se restituie, pe baza unui
titlu executoriu, in conditiile legii, de catre persoanele care le-au primit,
daca acestea, din vina lor, nu au lucrat cel putin 30 de luni in cadrul regiei
autonome aeroportuare respective.
(4) Stabilirea localitatilor unde specialistii sunt atrasi cu mare greutate
se face de catre consiliul de administratie al regiei autonome aeroportuare
impreuna cu consiliul judetean si cu avizul Ministerului Finantelor.
Art. 29
Persoanele incadrate in functiile prevazute in anexele la prezenta hotarare
cu salariu de debutant vor fi salarizate astfel pana la expirarea perioadei de
proba si avansate, pe baza de concurs sau examen, in gradul sau treapta
profesionala imediat superioara, potrivit prevederilor legale.
CAP. 6
Dispozitii finale
Art. 30
(1) La data intrarii in vigoare a prezentei hotarari fiecarui angajat i se
va mentine salariul de baza avut, stabilit conform Hotararii Guvernului nr.
523/1996 privind salarizarea personalului din regiile autonome aeroportuare
care isi desfasoara activitatea sub autoritatea Ministerului Transporturilor,
iar compensatiile acordate prin hotararile Guvernului de indexare a salariilor
se vor cuprinde in salariul de baza.
(2) Angajatii al caror salariu de baza, stabilit potrivit alin. (1), se
situeaza sub nivelul minim al functiei, gradului sau treptei profesionale
avute, vor fi incadrati la nivelul minim al intervalului respectiv din prezenta
hotarare.
Art. 31
(1) Pentru anul 1999 salariul de baza individual si, dupa caz, indemnizatia
de conducere individuala se stabilesc pe baza evaluarii performantelor
profesionale individuale obtinute in perioada 15 iulie 1998 - 15 iulie 1999.
(2) Performantele profesionale individuale ale angajatului, evaluate anual
potrivit art. 4, pot determina, anual, diminuarea sau majorarea salariului de
baza individual intre limite si a indemnizatiei de conducere individuale, dupa
caz, care se va efectua cu respectarea prevederilor art. 3.
Art. 32
(1) Prevederile prezentei hotarari se aplica incepand cu luna iulie 1999
pana la reorganizarea, potrivit legii, a regiilor autonome aeroportuare
prevazute in anexa nr. 1.
(2) Actele normative care vor modifica sau vor completa drepturile
salariale ale personalului angajat din sectorul bugetar se vor aplica in mod
corespunzator si personalului angajat prevazut in prezenta hotarare.
Art. 33
Pe data aplicarii prezentei hotarari se abroga art. 10 din Hotararea
Guvernului nr. 398/1997 privind trecerea unor regii autonome aeroportuare de
sub autoritatea Ministerului Transporturilor sub autoritatea consiliilor
judetene, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 186 din 6 august
1997, Hotararea Guvernului nr. 523/1996 privind salarizarea personalului din
regiile autonome aeroportuare care isi desfasoara activitatea sub autoritatea
Ministerului Transporturilor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, nr. 148 din 15 iulie 1996, precum si orice alte dispozitii contrare.
Art. 34
Anexele nr. 1 - 5 fac parte integranta din prezenta hotarare.
PRIM-MINISTRU
RADU VASILE
Contrasemneaza:
p. Secretar de stat,
seful Departamentului pentru
Administratie Publica Locala,
Ioan Onisei
Ministrul muncii
si protectiei sociale,
Alexandru Athanasiu
p. Ministrul finantelor,
Gheorghe Banu,
secretar de stat
Ministrul transporturilor,
Traian Basescu
ANEXA 1
LISTA
cuprinzand regiile autonome aeroportuare care isi desfasoara activitatea sub
autoritatea consiliilor judetene
----------------------------------------------------------------------------
Nr. Denumirea Sediul regiei Autoritatea
crt. regiei autonome autonome
----------------------------------------------------------------------------
1. Aeroportul Bacau Bacau, Str. Aeroportului Consiliul Judetean
nr. 1, judetul Bacau Bacau
2. Aeroportul Baia Mare Comuna Tautii-Magheraus, Consiliul Judetean
judetul Maramures Maramures
3. Aeroportul Cluj-Napoca Cluj-Napoca, Consiliul Judetean
str. Traian Vuia nr. 149, Cluj
judetul Cluj
4. Aeroportul Craiova Craiova, sos. Consiliul Judetean
Craiova - Bucuresti km. 7, Dolj
judetul Dolj
5. Aeroportul Iasi Iasi, judetul Iasi Consiliul Judetean
Iasi
6. Aeroportul Oradea Oradea, Calea Aradului Consiliul Judetean
km 6, judetul Bihor Bihor
7. Aeroportul Satu Mare Satu Mare, sos. Consiliul Judetean
Satu Mare - Zalau km. 9,5, Satu Mare
judetul Satu Mare
8. Aeroportul Sibiu Sibiu, sos. Alba Iulia Consiliul Judetean
nr. 73, judetul Sibiu Sibiu
9. Aeroportul Suceava Comuna Salcea, judetul Consiliul Judetean
Suceava Suceava
10. Aeroportul Targu Mures Comuna Vidrasau, judetul Consiliul Judetean
Mures Mures
11. Aeroportul Tulcea Tulcea, sos. Consiliul Judetean
Tulcea - Constanta km 15, Tulcea
judetul Tulcea
----------------------------------------------------------------------------
ANEXA 2
COEFICIENTII DE IERARHIZARE
pentru functiile de executie, pe grade profesionale
----------------------------------------------------------------------------
Nr. Functia Nivelul Coeficientul de
crt. studiilor ierarhizare
------------------
maxim minim
----------------------------------------------------------------------------
1. Consilier, inspector de specialitate,
revizor contabil; gradul IA S*) 1,725 3,450
2. Inspector de specialitate, referent de
specialitate, revizor contabil; gradul I S*) 1,525 3,050
3. Inspector de specialitate, referent de
specialitate, revizor contabil; gradul II S*) 1,325 2,650
4. Inspector de specialitate, referent de
specialitate, revizor contabil; gradul III S*) 1,200 2,400
5. Referent, inspector, revizor contabil;
debutant S*) 1,125 -
6. Consilier juridic; gradul IA S*) 2,325 3,850
7. Consilier juridic; gradul I S*) 2,125 3,450
8. Consilier juridic gradul II S*) 1,925 3,050
9. Consilier juridic; gradul III S*) 1,725 2,650
10. Consilier juridic; gradul IV S*) 1,550 2,300
11. Consilier juridic; debutant S*) 1,535 -
12. Referent de specialitate, subinginer,
asistent veterinar; gradul I SSD*) 1,300 2,800
13. Referent de specialitate, subinginer,
asistent veterinar; gradul II SSD*) 1,125 2,250
14. Referent de specialitate, subinginer,
asistent veterinar; gradul III SSD*) 1,050 2,100
15. Referent, subinginer, asistent veterinar;
debutant SSD*) 1,035 -
16. Asistent medical principal PL*) 1,300 2,800
17. Asistent medical PL*) 1,100 2,475
18. Asistent medical debutant PL*) 1,059 -
19. Medic primar S*) 2,000 5,100
20. Medic specialist S*) 1,500 3,650
21. Medic S*) 1,400 3,200
22. Medic stagiar S*) 1,344 -
----------------------------------------------------------------------------
NOTA:
*) Absolventii cu diploma de licenta sau echivalenta ai institutiilor de
invatamant superior de specialitate tehnica, economica, universitara sau de
alta specialitate, cu durata studiilor de 4 - 6 ani, invatamant de zi, sau 5 -
6 ani, invatamant seral sau fara frecventa, precum si absolventii cu diploma ai
scolii de aviatie cu durata studiilor de 3 - 4 ani, invatamant de zi.
*) Absolventii cu diploma de licenta ai unei institutii de invatamant
superior cu specialitate juridica, cu durata studiilor de 4 - 6 ani.
*) Absolventii cu diploma ai unei institutii de invatamant cu studii de
scurta durata de specialitate tehnica, economica, universitara sau de alta
specialitate, cu durata studiilor de 2 - 3 ani, invatamant de zi, sau 3 - 4
ani, invatamant seral sau fara frecventa.
*) Absolventii invatamantului postliceal medical, pentru care in prezenta
anexa sunt prevazute studii postliceale (PL), vor fi incadrati pe functiile
specifice, cu avizul si in conditiile de ocupare stabilite de Ministerul
Sanatatii.
In toate cazurile se vor respecta conditiile de incadrare conform
specificului fiecarei functii.
ANEXA 3
COEFICIENTII DE IERARHIZARE
pentru functiile de executie, pe trepte profesionale, specifice activitatilor
din regiile autonome aeroportuare
----------------------------------------------------------------------------
Nr. Functia Nivelul Coeficientul de
crt. studiilor ierarhizare
------------------
maxim minim
----------------------------------------------------------------------------
A. Functii de executie pentru activitatea de dirijare la sol
1. Instructor cu autorizatie, controlor M si curs de
trafic de dirijare la sol; treapta IA calificare
si licenta 1,450 2,600
2. Controlor trafic de dirijare la sol; M si curs de
treapta I calificare
si licenta 1,200 2,400
3. Controlor trafic de dirijare la sol; M si curs de
treapta II calificare
si licenta 1,075 2,150
4. Controlor trafic de dirijare la sol; M si curs de
treapta III calificare
si licenta 0,975 1,950
5. Controlor trafic de dirijare la sol; M si curs de
stagiar calificare 0,950 -
6. Dispecer la sol debutant M 0,900 -
B. Functii de executie pentru activitatea de securitate aeroportuara
7. Agent de control antiterorist M si curs de
si antideturnare; treapta I calificare;
G*) si curs
de calificare 1,450 2,600
8. Agent de control antiterorist si M si curs
antideturnare; treapta II de calificare;
G*) si curs de
calificare 1,150 2,250
9. Agent de control antiterorist si M si curs
antideturnare; debutant de calificare 1,100 -
C. Functii de executie pentru activitatea de P.S.I. si salvare aeroportuara
10. Agent salvare aeroportuara si
instalatii de stins incendii; M; G*) 1,175 2,300
treapta I
11. Agent salvare aeroportuara si
instalatii de stins incendii;
treapta II M; G*) 0,975 1,950
12. Agent salvare aeroportuara si
instalatii de stins incendii;
treapta III M; G*) 0,900 1,800
D. Functii de executie pentru activitatea de exploatare, intretinere,
fabricatie si reparatii ale mijloacelor si instalatiilor de protectie a
navigatiei aeriene si de deservire a aeronavelor la sol, mijloacelor tehnice
aeroportuare, autospecialelor si instalatiilor energetice, precum si pentru
activitatea de intretinere si de deservire a infrastructurii aeroportuare si
pentru deservirea tehnica aeroportuara
a*)
13. Mecanic de aviatie specialist;
treapta I 1,400 2,600
14. Mecanic de aviatie specialist;
treapta II 1,300 2,400
15. Mecanic de aviatie specialist;
treapta III 1,125 2,050
16. Mecanic de aviatie specialist;
debutant 1,050 -
b*)
17. Muncitor calificat; treapta I 1,300 2,350
18. Muncitor calificat; treapta II 1,225 2,225
19. Muncitor calificat; treapta III 1,150 2,075
20. Muncitor calificat; treapta IV 1,075 1,950
21. Muncitor calificat; treapta V 1,000 1,800
22. Muncitor calificat; treapta VI 0,925 1,675
E*). Functii de executie pentru activitatea de transport aeroportuar pe
grupe de autovehicule
a1) Grupa I - autovehicule cu capacitatea de transport pana la 1,9 tone
inclusiv, autovehicule pentru transport de persoane pana la 8 locuri
23. Sofer; treapta I 1,250 2,350
24. Sofer; treapta II 1,225 2,250
25. Sofer; treapta III 1,175 2,150
26. Sofer 0,950 1,700
a2) Grupa II - autovehicule si tractoare rutiere cu remorca, cu capacitatea
de transport de la 2 tone pana la 9,9 tone inclusiv; autovehicule pentru
transport de persoane de la 9 locuri pana la 29 de locuri inclusiv
27. Sofer; treapta I 1,300 2,400
28. Sofer; treapta II 1,275 2,300
29. Sofer; treapta III 1,225 2,200
30. Sofer 1,000 1,750
a3) Grupa III - autovehicule si tractoare rutiere cu remorca, cu
capacitatea de transport de la 10 tone pana la 19,9 tone inclusiv; autovehicule
pentru transport de persoane de la 30 de locuri pana la 55 de locuri inclusiv
31. Sofer; treapta I 1,350 2,450
32. Sofer; treapta II 1,325 2,350
33. Sofer; treapta III 1,275 2,250
34. Sofer 1,050 1,800
a4) Grupa IV - autovehicule si tractoare rutiere cu remorca, cu capacitatea
de transport de 20 tone si peste; autovehicule pentru transport de persoane
peste 55 de locuri
35. Sofer; treapta I 1,400 2,500
36. Sofer; treapta II 1,375 2,400
37. Sofer; treapta III 1,325 2,300
38. Sofer 1,100 1,850
----------------------------------------------------------------------------
NOTA:
*) Conditia de studii generale este valabila pentru persoanele incadrate in
functie anterior prezentei hotarari.
a*) Functia de mecanic de aviatie specialist va fi ocupata de personalul cu
studii medii sau cu studii generale si cu pregatire prin curs de calificare,
potrivit indicatoarelor tarifare de calificare in specialitatile
corespunzatoare navigatiei aeriene, si care are licenta de functionare, la zi,
pentru tipurile de aeronave pe care le deserveste.
b*) Functiile de muncitor vor fi ocupate de absolventi cu diploma sau
echivalent cu studii medii sau cu studii generale si cu pregatire prin curs de
calificare, in specialitatile:
b1) electronica, electrotehnica, electromecanica, mecanica si in alte
specialitati corespunzatoare domeniului de protectie a navigatiei aeriene,
potrivit indicatoarelor tarifare de calificare, pentru activitatea de
exploatare, intretinere, fabricatie si reparatii ale mijloacelor si
instalatiilor de protectie a navigatiei aeriene si de deservire a aeronavelor
la sol;
b2) prelucrare prin aschiere, lacatuserie mecanica, vopsitorie si in alte
specialitati corespunzatoare domeniului de exploatare, intretinere, fabricatie
si reparatii ale mijloacelor tehnice aeroportuare, autospeciale si instalatii
energetice, potrivit indicatoarelor tarifare de calificare;
b3) zugrav, zidar, fierar-betonist, lacatus, dulgher, tamplar, betonist si
alte meserii corespunzatoare domeniului de intretinere si deservire a
infrastructurii aeroportuare, potrivit indicatoarelor tarifare de calificare;
b4) masinist, mecanic auto, electrician auto, acumulatorist si alte meserii
corespunzatoare domeniului de activitate de transport aeroportuar si deservire
tehnica aeroportuara, potrivit indicatoarelor tarifare de calificare.
E*) Soferii vor fi salarizati pe baza coeficientilor de multiplicare
corespunzatori grupei auto respective numai pe perioada in care deservesc
autovehicule incadrate in aceeasi grupa. La trecerea pe un autovehicul care
face parte dintr-o grupa auto careia ii corespund coeficienti de multiplicare
superiori, incadrarea personalului respectiv se face pe baza performantelor
profesionale individuale obtinute pe autovehiculul deservit anterior. Soferii
care deservesc mai multe autovehicule din grupe auto diferite vor fi incadrati
la grupa din care fac parte autovehiculele pe care le deservesc mai mult de
jumatate din timpul de lucru.
ANEXA 4
COEFICIENTII DE IERARHIZARE
pentru functiile de executie, pe trepte profesionale
----------------------------------------------------------------------------
Nr. Functia Nivelul Coeficientul de
crt. studiilor ierarhizare
------------------
maxim minim
----------------------------------------------------------------------------
1. Secretar-dactilograf, secretar; treapta I M; G 1,075 1,950
2. Secretar-dactilograf, secretar; treapta II M; G 0,975 1,775
3. Secretar-dactilograf, secretar; debutant M; G 0,970 -
4. Tehnician veterinar; treapta IA M 1,175 2,400
5. Tehnician veterinar; treapta I M 1,075 2,150
6. Tehnician veterinar; treapta II M 0,975 1,950
7. Tehnician veterinar; debutant M 0,905 -
8. Asistent medical principal M 1,100 2,156
9. Asistent medical M 0,930 1,725
10. Sora medicala principala M 1,015 1,926
11. Sora medicala M 0,885 1,639
12. Referent, tehnician, functionar;
treapta IA M*) 1,300 2,400
13. Referent, tehnician; treapta I M*) 1,200 2,225
14. Referent, tehnician; treapta II M*); G 1,075 2,000
15. Referent, tehnician; treapta III M*); G 0,975 1,825
16. Referent, tehnician; debutant M*) 0,945 -
17. Administrator I M 1,375 2,475
18. Administrator II M 1,250 2,250
19. Administrator III M 1,125 2,025
20. Sef depozit I M 1,225 2,225
21. Sef depozit II M 1,125 2,025
22. Casier, magaziner; I M 1,200 2,175
23. Casier, magaziner; II M; G 1,075 1,950
24. Casier, magaziner; debutant M; G 1,070 -
25. Functionar, arhivar; I M 1,175 2,125
26. Functionar, arhivar; II M 1,075 1,950
27. Functionar, arhivar; III M 0,975 1,775
28. Functionar, arhivar; debutant M 0,970 -
29. Portar, paznic, ingrijitor, bufetier,
guard, manipulant bunuri, curier;
treapta I 0,925 1,675
30. Portar, paznic, ingrijitor, bufetier,
guard manipulant bunuri, curier;
treapta II 0,850 1,550
31. Muncitor necalificat;*) 0,825 1,675
----------------------------------------------------------------------------
NOTA:
*) Absolventii cu diploma de bacalaureat ai invatamantului mediu liceal
sau, dupa caz, cu diploma a invatamantului postliceal tehnic si de alte
specialitati, inclusiv de maistri. In toate cazurile se vor respecta conditiile
de incadrare conform specificului fiecarei functii.
*) Consiliul de administratie al regiei autonome aeroportuare stabileste si
aproba lucrarile necalificate, pe categorii de lucrari corespunzatoare pentru
munca foarte grea, munca grea si munca obisnuita, si le diferentiaza pe
niveluri ale sporului pentru conditii grele de munca.
ANEXA 5
INDEMNIZATIILE
pentru functiile de conducere
---------------------------------------------------------------------------
Nr. Functia de conducere Limita maxima a
crt. indemnizatiei de
conducere, in procente
din salariul de baza
(%)
---------------------------------------------------------------------------
1. Director general 55
2. Director 50
3. Contabil-sef, inginer-sef 40
4. Sef serviciu, sef sector, sef centru 30
5. Sef birou, sef atelier, sef statie, sef oficiu 25
6. Sef tura*), sef formatie muncitori*) 15
---------------------------------------------------------------------------
NOTA:
*) Tura va fi constituita din minimum 3 persoane.
*) In situatiile in care conducerea formatiei de lucru este prevazuta in
categoria de incadrare a muncitorilor, marimea indemnizatiei de conducere se va
stabili potrivit indicatorului tarifar de calificare.