HOTARARE Nr.
682 din 3 iunie 2009
privind aprobarea
Regulamentului de organizare si functionare a Comitetului national de
coordonare a activitatii Sistemului national unic pentru apeluri de urgenta,
precum si a Secretariatului tehnic permanent
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 405 din 15 iunie 2009
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată, şi al art. 5 alin. (6) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.
34/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului naţional unic pentru
apeluri de urgenţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
160/2008,'
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Articol unic. - Se aprobă Regulamentul de organizare şi
funcţionare a Comitetului naţional de coordonare a activităţii Sistemului
naţional unic pentru apeluri de urgenţă, precum şi a Secretariatului
tehnic permanent, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul comunicaţiilor şi societăţii informaţionale,
Gabriel Sandu
Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Administrare
şi Reglementare în Comunicaţii,
Cătălin Marius Marinescu
Directorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale,
Marcel Opriş
Ministrul sănătăţii,
Ion Bazac
Viceprim-ministru, ministrul administraţiei şi
internelor,
Dan Nica
Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea
ANEXĂ
REGULAMENT DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE
a Comitetului naţional de coordonare a activităţii
Sistemului naţional unic pentru apeluri de urgenţă, precum si a Secretariatului
tehnic permanent
Art. 1. - Comitetul naţional de coordonare a
activităţii Sistemului naţional unic pentru apeluri de urgenţă (SNUAU), denumit
în continuare Comitet, se organizează şi funcţionează ca organism
interinstituţional fără personalitate juridică, sub autoritatea Guvernului
României.
Art. 2. - Comitetul are următoarea componenţă:
a) preşedinte - ministrul comunicaţiilor şi
societăţii informaţionale;
b) vicepreşedinte - directorul Serviciului de
Telecomunicaţii Speciale;
c) membri - la nivel de secretar de stat/subsecretar de
stat din Ministerul Administraţiei şi Internelor şi Ministerul Sănătăţii,
precum şi unul dintre vicepreşedinţii Autorităţii Naţionale pentru Administrare
şi Reglementare în Comunicaţii.
Art. 3. - Comitetul îndeplineşte următoarele atribuţii:
a) elaborează şi adoptă politica şi strategia privind
funcţionarea, operarea şi dezvoltarea SNUAU, precum şi a serviciului de urgenţă
112 în România;
b) coordonează la nivel naţional, în mod unitar,
acţiunile tuturor organismelor implicate în funcţionarea SNUAU potrivit
cerinţelor europene în domeniu;
c) dispune măsuri privind elaborarea politicii şi
strategiei în domeniu, asigurând alinierea la cerinţele europene;
d) analizează şi aprobă soluţii tehnice şi
operaţionale, însoţite de planurile de măsuri, privind funcţionarea, operarea
şi dezvoltarea SNUAU;
e) examinează modul în care sunt duse la îndeplinire obligaţiile
organismelor implicate în funcţionarea SNUAU, stabilite prin legislaţia în
vigoare, şi face recomandări privind soluţionarea deficienţelor;
f) este informat cu privire la stadiul implementării
măsurilor adoptate;
g) solicită organismelor implicate în funcţionarea
SNUAU rapoarte privind stadiul implementării măsurilor adoptate de Comitet;
h) dispune efectuarea de analize/evaluări tehnice şi
operaţionale privind stadiul implementării măsurilor adoptate;
i) analizează periodic progresele înregistrate în
atingerea obiectivelor stabilite prin documentele adoptate şi propune soluţii;
j) face propuneri privind reducerea numărului de
apeluri abuzive şi a alertărilor false către serviciul de urgenţă 112;
k) examinează rezultatele implementării Deciziei preşedintelui
Autorităţii Naţionale pentru Comunicaţii nr. 1.023/2008 privind realizarea
comunicaţiilor către Sistemul naţional unic pentru apeluri de urgenţă;
l) urmăreşte modul de aplicare a prevederilor
protocoalelor (metodologiilor) de cooperare încheiate între administratorul
SNUAU şi structurile autorităţilor administraţiei publice care subordonează
activitatea agenţiilor specializate de intervenţie;
m) avizează cererile administratorului SNUAU pentru a
încheia convenţii şi protocoale de colaborare cu organizaţii neguvernamentale,
societăţi comerciale şi cu alte servicii publice care pot contribui la
funcţionarea SNUAU;
n) stabileşte participarea, în calitate de invitaţi la
şedinţele Comitetului, a reprezentanţilor furnizorilor de reţele şi servicii de
comunicaţii electronice, ai societăţii civile, ai autorităţilor şi
instituţiilor publice cu responsabilităţi în domeniu;
o) nominalizează şi aprobă membrii Secretariatului
tehnic permanent la propunerea instituţiilor reprezentate în cadrul
Comitetului;
p) supune aprobării Guvernului Regulamentul de
organizare, funcţionare şi atribuţiile Comitetului, precum şi ale
Secretariatului tehnic permanent, precum şi propunerile de modificare a
acestuia potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2008
privind organizarea şi funcţionarea Sistemului naţional unic pentru apeluri de
urgenţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 160/2008;
q) avizează proiectul de buget al SNUAU;
r) stabileşte responsabilităţile personalului de
operare şi regulamentul de operare a SNUAU.
Art. 4. - Preşedintele Comitetului îndeplineşte
următoarele atribuţii principale:
a) convoacă şi conduce şedinţele Comitetului;
b) aprobă proiectul ordinii de zi a şedinţei, lista
documentelor ce urmează să fie transmise tuturor participanţilor la şedinţă,
precum şi lista invitaţilor;
c) aprobă, după caz, publicarea pe pagina web dedicată
SNUAU/Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale a documentelor
adoptate în cadrul Comitetului;
d) semnează corespondenţa, hotărârile Comitetului şi
procesele-verbale ale şedinţelor.
Art. 5. - (1) Ca organism de lucru al Comitetului se
înfiinţează Secretariatul tehnic permanent.
(2) Secretariatul tehnic permanent este compus din:
a) şeful structurii de profil a administratorului
SNUAU, care îndeplineşte funcţia de şef al Secretariatului tehnic permanent;
b) un reprezentant al Ministerului Comunicaţiilor şi
Societăţii Informaţionale, din cadrul Direcţiei pentru politici şi programe în
domeniul comunicaţiilor, afaceri europene şi relaţii internaţionale;
c) un reprezentant al Autorităţii Naţionale pentru
Administrare şi Reglementare în Comunicaţii;
d) 3 specialişti din domeniul operaţional şi tehnic
ai administratorului SNUAU;
e) 6 specialişti din domeniul operaţional ai
agenţiilor de intervenţie subordonate Ministerului Administraţiei şi Internelor
şi Ministerului Sănătăţii.
(3) Membrii Secretariatului tehnic permanent sunt
nominalizaţi prin hotărâre a Comitetului în baza propunerilor formulate de
către conducătorii instituţiilor reprezentate în cadrul acestuia.
Art. 6. - Secretariatul tehnic permanent îndeplineşte
următoarele atribuţii principale:
a) elaborează, centralizează şi transmite Comitetului
propuneri privind operarea, funcţionarea şi dezvoltarea SNUAU;
b) asigură pregătirea logistică a şedinţelor
Comitetului;
c) transmite invitaţiile la şedinţele Comitetului;
d) pregăteşte documentele ce urmează să fie transmise
tuturor participanţilor la şedinţă, lista invitaţilor, precum şi proiectul
ordinii de zi a şedinţei;
e) publică pe pagina web dedicată SNUAU ordinea de zi
a şedinţelor şi procesele-verbale ale acestora;
f) poate furniza membrilor Comitetului, până în
preziua şedinţei, alte informaţii relevante cu privire la ordinea de zi, astfel
încât aceştia să aibă la dispoziţie cele mai recente informaţii cu privire la
subiectele aflate pe agendă;
g) actualizează permanent pagina web dedicată SNUAU;
h) întocmeşte procesul-verbal al şedinţelor Comitetului
şi transmite forma finală a acestuia, semnată de preşedinte, tuturor membrilor,
precum şi celor interesaţi, în termen de 10 zile lucrătoare de la data la care
a avut loc şedinţa;
i) monitorizează implementarea hotărârilor Comitetului
şi asigură schimbul de informaţii referitor la acestea între părţile implicate;
j) constituie un registru special de evidenţă a
hotărârilor Comitetului;
k) asigură activităţile de registratură şi arhivare a
documentelor destinate Comitetului.
Art. 7. - (1) Comitetul îşi desfăşoară activitatea în
cadrul şedinţelor ordinare şi al şedinţelor extraordinare.
(2) Şedinţele ordinare se desfăşoară semestrial şi
sunt convocate de către preşedintele Comitetului.
(3) Şedinţele extraordinare ale Comitetului se pot
organiza la solicitarea preşedintelui, a vicepreşedintelui sau a oricărui
membru titular.
Art. 8. - (1) Convocarea şi transmiterea invitaţiilor
membrilor la şedinţele ordinare ale Comitetului se fac în scris de către
Secretariatul tehnic permanent, cu cel puţin 10 zile lucrătoare înainte de data
desfăşurării şedinţei.
(2) Convocarea şi transmiterea invitaţiilor membrilor
la şedinţele extraordinare ale Comitetului se fac cu cel puţin 7 zile
lucrătoare înainte de data şedinţei, de către Secretariatul tehnic permanent.
(3) Invitaţiile la şedinţele Comitetului cuprind în
mod obligatoriu ziua, ora, locul desfăşurării şi proiectul ordinii de zi,
precum şi adresa site-ului care conţine informaţii şi documente privind şedinţa
respectivă.
(4) Ordinea de zi a şedinţei Comitetului şi
materialele care urmează să fie supuse dezbaterii se transmit prin e-mail
participanţilor, cu cel puţin 7 zile lucrătoare înainte de data stabilită
pentru şedinţă, în cazul şedinţelor ordinare, şi cu cel puţin 5 zile
lucrătoare, în cazul şedinţelor extraordinare.
(5) La începutul fiecărei şedinţe se adoptă ordinea de
zi a şedinţei respective.
(6) La şedinţele Comitetului pot participa membrii
titulari sau înlocuitorii acestora desemnaţi de conducerea instituţiilor
reprezentate în Comitet, precum şi reprezentanţi ai entităţilor prevăzute la
art. 11.
Art. 9. - (1) La cererea membrilor Comitetului, ordinea
de zi poate fi completată şi cu alte teme decât cele comunicate iniţial, cu
condiţia transmiterii documentelor respective, în scris, Secretariatului tehnic
permanent al Comitetului, cu 5 zile lucrătoare înaintea datei şedinţei, în
cazul şedinţelor ordinare, şi cu 3 zile lucrătoare înaintea datei şedinţei, în
cazul şedinţelor extraordinare. Decizia asupra completării ordinii de zi revine
preşedintelui Comitetului.
(2) La sfârşitul fiecărei şedinţe se stabileşte data
viitoarei şedinţe ordinare a Comitetului.
Art. 10. - (1) Şedinţele Comitetului se pot desfăşura
numai în prezenţa tuturor membrilor acestuia.
(2) In cazul nerespectării prevederilor alin. (1),
şedinţa se amână, urmând să fie convocată o nouă şedinţă în termen de 5 zile.
Şedinţa convocată în urma unei amânări se desfăşoară fără a fi necesară
respectarea prevederilor alin. (1).
Art. 11. - In funcţie de problematica supusă dezbaterii
Comitetului, la şedinţe pot participa, în calitate de invitaţi, reprezentanţi
ai furnizorilor de reţele şi servicii de comunicaţii electronice, ai societăţii
civile, ai autorităţilor şi instituţiilor publice cu responsabilităţi în
domeniu.
Art. 12. - (1) In exercitarea atribuţiilor ce îi revin,
Comitetul adoptă hotărâri prin consens.
(2) Hotărârile adoptate se comunică, de drept,
membrilor Comitetului, instituţiilor şi organizaţiilor menţionate în textul
hotărârilor, de către Secretariatul tehnic permanent, după semnarea lor de
către preşedinte şi sunt obligatorii.
(3) Procesele-verbale si hotărârile Comitetului se
publică pe site-ul dedicat SNUAU.