HOTARARE Nr. 728 din 22 august 2000
privind dosarul achizitiei publice si monitorizarea atribuirii contractelor de
achizitie publica
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 411 din 30 august 2000
In temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romaniei si ale art. 81,
101 si 110 din Ordonanta Guvernului nr. 118/1999 privind achizitiile publice,
cu modificarile ulterioare,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1
Dosarul achizitiei publice intocmit de autoritatea contractanta trebuie sa
cuprinda cel putin urmatoarele documente:
a) nota privind determinarea valorii estimate, fara T.V.A., a contractului
de achizitie publica;
b) anuntul de intentie, daca este cazul;
c) anuntul si/sau invitatia de participare, dupa caz;
d) documentatia pentru elaborarea si prezentarea ofertei, inclusiv
clarificarile solicitate de furnizori/executanti/prestatori si raspunsurile
aferente transmise de autoritatea contractanta;
e) daca este cazul, nota justificativa privind aplicarea procedurii prin
negociere competitiva sau cu o singura sursa;
f) decizia de numire a comisiei de evaluare;
g) daca este cazul, listele cu denumirea/numele si prenumele si
sediul/adresa candidatilor care participa la selectie si raportul preliminar
intocmit de comisia de evaluare cu privire la selectia acestora;
h) procesul-verbal intocmit cu ocazia deschiderii ofertelor;
i) lista cu denumirea/numele si prenumele si sediul/adresa ofertantilor;
j) raportul intocmit de comisia de evaluare cu privire la rezultatul
aplicarii procedurii pentru atribuirea contractului de achizitie publica;
k) contestatiile primite, rezolutiile si, dupa caz, masurile corective
adoptate de autoritatea contractanta si comunicate ofertantilor/candidatilor,
precum si hotararile comisiilor de conciliere si, respectiv, hotararile
judecatoresti irevocabile;
l) contractul de achizitie publica semnat;
m) anuntul de atribuire a contractului de achizitie publica.
Art. 2
(1) Pe baza documentelor si informatiilor din dosarul achizitiei publice
autoritatea contractanta are obligatia de a intocmi trimestrial un raport care
sa cuprinda toate datele referitoare la contractele de achizitie publica
atribuite, indiferent de valoarea acestora. Raportul se intocmeste in
conformitate cu modelul prezentat in anexa care face parte integranta din
prezenta hotarare.
(2) Autoritatea contractanta are obligatia de a transmite:
a) in primele 15 zile ale lunii urmatoare incheierii fiecarui trimestru,
raportul prevazut la alin. (1), insotit de copii de pe fisele de date pentru
achizitiile publice, catre directiile generale ale finantelor publice si
controlului financiar de stat judetene, respectiv a municipiului Bucuresti;
b) in primele 15 zile ale lunii urmatoare celei in care a fost incheiat
contractul, un exemplar, in copie, al propunerii financiare declarate
castigatoare, catre Ministerul Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului,
in cazul achizitiilor publice de lucrari si de servicii de proiectare,
urbanism, inginerie si alte servicii tehnice.
(3) Sunt exceptate de la prevederile alin. (1) si (2) autoritatile din
domeniul apararii nationale, ordinii publice si sigurantei nationale, care
atribuie contracte de achizitie in baza prevederilor art. 9 alin. (1) si ale
art. 14 lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 118/1999 privind achizitiile
publice.
Art. 3
(1) Directiile generale ale finantelor publice si controlului financiar de
stat judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, au obligatia de a centraliza
rapoartele si de a transmite centralizatorul la Directia generala reglementarea
si monitorizarea achizitiilor publice din cadrul Ministerului Finantelor in cel
mult 30 de zile de la expirarea perioadei prevazute la art. 2 alin. (2) lit.
a).
(2) Pe baza centralizatoarelor prevazute la alin. (1) Directia generala
reglementarea si monitorizarea achizitiilor publice din cadrul Ministerului
Finantelor are obligatia:
a) de a elabora raportul anual privind functionarea sistemului achizitiilor
publice;
b) de a definitiva structura bazei de date, necesara pentru infiintarea
Registrului achizitiilor publice;
c) de a furniza Ministerului Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului,
la cerere, informatii privind achizitiile publice de lucrari, de servicii de
proiectare, urbanism, inginerie si alte servicii tehnice.
ART 4
Pana la data de 31 martie a fiecarui an Ministerul Finantelor va transmite
spre publicare in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a VI-a, raportul anual
pentru anul precedent.
Art. 5
(1) Pe baza informatiilor din propunerile financiare transmise conform art.
2 alin. (2) lit. b) Ministerul Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului
are obligatia de a constitui in termen de cel mult 18 luni de la data intrarii
in vigoare a prezentei hotarari o baza de date care va cuprinde preturile
unitare si evolutia acestora in domeniul materialelor de constructii.
(2) Constituirea bazei de date va reprezenta suportul pentru estimarea
valorii contractelor de lucrari si pentru actualizarea platilor aferente
derularii acestora.
PRIM-MINISTRU
MUGUR CONSTANTIN ISARESCU
Contrasemneaza:
Ministrul finantelor,
Decebal Traian Remes
Ministru de stat,
presedintele Consiliului de
Coordonare Economico-Financiara,
Mircea Ciumara
p. Ministrul lucrarilor publice
si amenajarii teritoriului,
Laszlo Borbely,
secretar de stat
ANEXA 1
Denumire autoritate contractanta, adresa, sediu, telefon, fax, cod fiscal
RAPORT
privind contractele de achizitii publice atribuite in trimestrul ....
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - Procedura aplicata
B - Nr. de oferte depuse
C - Denumire contractor/nr. inmatric./cod fiscal
D - Durata contractului de achizitie publica
____________________________________________________________________________
|Nr. |Denumire| A | B | C | Valoarea | D | Esalonare | Contestatii depuse|
|crt.|contract| | | | contractului | | | |
| | | | | | de achizitie | | | |
| | | | | | publica | | | |
| | | | | |______________| |___________|___________________|
| | | | | |mii|echivalent| |an |an |...|total|din care: |
| | | | | |lei| euro | | I |II |...| |rezolvate in |
| | | | | | | | | | | | |favoarea |
| | | | | | | | | | | | |contestarului|
|____|________|___|___|___|___|__________|___|___|___|___|___________________|
| I |Contracte de furnizare: (se precizeaza inclusiv codul CPSA al |
| |produselor achizitionate) |
|____|_______________________________________________________________________|
| 1 | | | | | | | | | | | |
|____|________|___|___|___|___|__________|___|___|___|___|___________________|
| 2 | | | | | | | | | | | |
|____|________|___|___|___|___|__________|___|___|___|___|___________________|
| ...| | | | | | | | | | | |
|____|________|___|___|___|___|__________|___|___|___|___|___________________|
| II |Contracte de servicii: (se precizeaza inclusiv codul CPSA al |
| |serviciilor achizitionate) |
|____|_______________________________________________________________________|
| 1 | | | | | | | | | | | |
|____|________|___|___|___|___|__________|___|___|___|___|___________________|
| 2 | | | | | | | | | | | |
|____|________|___|___|___|___|__________|___|___|___|___|___________________|
| ...| | | | | | | | | | | |
|____|________|___|___|___|___|__________|___|___|___|___|___________________|
| III|Contracte de lucrari: (se precizeaza, daca este posibil, codul CPSA al |
| |lucrarilor achizitionate) |
|____|_______________________________________________________________________|
| 1 | | | | | | | | | | | |
|____|________|___|___|___|___|__________|___|___|___|___|___________________|
| 2 | | | | | | | | | | | |
|____|________|___|___|___|___|__________|___|___|___|___|___________________|
| ...| | | | | | | | | | | |
|____|________|___|___|___|___|__________|___|___|___|___|___________________|
Semnatura autorizata