HOTARARE Nr. 767 din 20 septembrie 1999
privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Inspectiei
Muncii
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 464 din 24 septembrie 1999
In temeiul art. 4 alin. (1) din Legea nr. 108/1999 pentru infiintarea si
organizarea Inspectiei Muncii, cu modificarile ulterioare,
Guvernul Romaniei hotaraste:
Art. 1
(1) Se aproba Regulamentul de organizare si functionare a Inspectiei
Muncii, prevazut in anexa nr. 1.
(2) Unitatile care functioneaza in subordinea Inspectiei Muncii sunt
prevazute in anexa nr. 2.
Art. 2
Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta hotarare.
PRIM-MINISTRU
RADU VASILE
Contrasemneaza:
Ministrul muncii si
protectiei sociale,
Alexandru Athanasiu
Ministrul finantelor,
Decebal Traian Remes
ANEXA 1
REGULAMENTUL
de organizare si functionare a Inspectiei Muncii
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
(1) Inspectia Muncii este organul de specialitate al administratiei publice
centrale in subordinea Ministerului Muncii si Protectiei Sociale, cu sediul in
municipiul Bucuresti, prin care se exercita atributii de autoritate de stat in
domeniul muncii, relatiilor de munca, securitatii si sanatatii in munca.
(2) Inspectia Muncii are personalitate juridica si este finantata de la
bugetul de stat si din venituri extrabugetare constituite din comisioane si
tarife percepute pentru prestari de servicii, consultanta, asistenta de
specialitate, precum si din alte surse prevazute de lege.
(3) In subordinea Inspectiei Muncii functioneaza in fiecare judet si in
municipiul Bucuresti inspectorate teritoriale de munca, unitati cu
personalitate juridica.
Art. 2
(1) Inspectia Muncii exercita controlul aplicarii unitare a dispozitiilor
legale in domeniile sale de competenta in unitatile din sectorul public, mixt,
privat, precum si la alte categorii de angajatori.
(2) Inspectia Muncii are ca principal scop urmarirea indeplinirii
obligatiilor legale de catre angajatorii prevazuti la alin. (1), in domeniul
relatiilor de munca, precum si a celor referitoare la conditiile de munca,
apararea vietii, integritatii corporale si sanatatii salariatilor si a altor
participanti la procesul de munca, in desfasurarea activitatii.
CAP. 2
Atributii
Art. 3
(1) In indeplinirea obiectivelor prevazute la art. 5 din Legea nr. 108/1999
pentru infiintarea si organizarea Inspectiei Muncii, cu modificarile
ulterioare, Inspectia Muncii si inspectoratele teritoriale de munca preiau
atributiile care revin camerelor de munca din cadrul directiilor generale de
munca si protectie sociala, conform prevederilor Legii nr. 130/1999 privind
unele masuri de protectie a persoanelor incadrate in munca, cu modificarile
ulterioare, precum si atributiile inspectoratelor de stat teritoriale pentru
protectia muncii stabilite de Legea protectiei muncii nr. 90/1996 si de alte
acte normative in vigoare, avand urmatoarele atributii:
A. Atributii generale:
a) controleaza aplicarea corecta si unitara a legilor si a altor acte
normative care reglementeaza relatiile de munca, securitatea si sanatatea in
munca, precum si protectia salariatilor care lucreaza in conditii deosebite;
b) coordoneaza, indruma metodologic si controleaza activitatea
inspectoratelor teritoriale de munca si a unitatilor infiintate potrivit art. 6
alin. (1);
c) reprezinta Ministerul Muncii si Protectiei Sociale, ca organ de
specialitate, in relatiile de cooperare internationala cu institutii similare;
d) elaboreaza programele anuale de actiuni si de inspectie pentru
implementarea politicii Ministerului Muncii si Protectiei Sociale in domeniu;
e) elaboreaza metode si proceduri unitare de inspectie a muncii;
f) controleaza respectarea criteriilor de incadrare a locurilor de munca cu
conditii deosebite, evidenta acestora si modul de realizare de catre agentul
economic a masurilor tehnico-economice pentru normalizare;
g) organizeaza sistemul informational necesar activitatii proprii;
h) face propuneri in vederea initierii si elaborarii de proiecte de acte
normative in domeniu;
i) organizeaza si controleaza activitatea de pregatire si perfectionare a
pregatirii personalului propriu;
j) organizeaza activitatea de formare a persoanelor cu atributii in
domeniu, angajate la persoanele fizice si juridice;
k) coopereaza cu ministerele, cu alte inspectii de specialitate, cu
institutii publice sau private si cu reprezentantii partenerilor sociali;
l) gestioneaza veniturile realizate din consultanta, asistenta de
specialitate si din alte prestari de servicii, calculate pe baza de tarife,
taxe, comision, si alte venituri obtinute conform prevederilor legale;
m) controleaza in limita competentelor modul de aplicare a prevederilor
legale in domeniu, inclusiv la sesizarea oricarei persoane fizice sau juridice;
n) elaboreaza anual propuneri pentru proiectul bugetului de stat pe care il
inainteaza Ministerului Muncii si Protectiei Sociale spre aprobare;
o) elaboreaza bugetul de venituri si cheltuieli pentru activitatea
extrabugetara.
B. Atributii specifice in domeniul stabilirii si controlului relatiilor de
munca:
a) indruma si controleaza aplicarea unitara a legislatiei muncii;
b) organizeaza activitatile de control si evidenta a angajatorilor, a muncii
prestate pe baza de contracte individuale de munca si de conventii civile de
prestari de servicii;
c) controleaza respectarea legalitatii privind incheierea, executarea,
modificarea, suspendarea si incetarea contractului individual de munca, precum
si a conventiilor civile de prestari de servicii;
d) verifica legalitatea clauzelor inscrise in contractele individuale de
munca, controleaza respectarea lor de catre angajatori, asigura si urmareste
inregistrarea acestora in carnetele de munca;
e) controleaza modul de completare a carnetelor de munca si conditiile de
pastrare a acestora la unitatile din sectorul public, privat si la alte
categorii de angajatori;
f) asigura intocmirea si completarea, in termenul prevazut de lege, a
carnetelor de munca pe care le are in pastrare, precum si evidenta acestora;
g) controleaza daca persoanele fizice si juridice respecta prevederile
legale privind inregistrarea contractelor de munca si a conventiilor civile de
prestari de servicii;
h) certifica si contrasemneaza legalitatea inscrierilor efectuate in
carnetele de munca de catre angajatorii carora li s-a aprobat pastrarea si
completarea acestora la sediu;
i) verifica documentele prezentate de angajatori din care rezulta ca s-au
achitat contributia catre bugetul asigurarilor sociale de stat, contributia
pentru constituirea Fondului pentru pensia suplimentara, a Fondului pentru
plata ajutorului de somaj, precum si contributia de asigurari de sanatate,
conform legii, si sesizeaza institutiile care gestioneaza aceste fonduri in
legatura cu incalcarea prevederilor legale din domeniul lor de competenta;
j) tine evidenta persoanelor fizice si juridice care datoreaza comisionul
prevazut de lege pentru pastrarea si completarea carnetelor de munca,
verificarea si certificarea legalitatii acestora;
k) verifica si urmareste modul in care sunt calculate sumele virate cu
titlu de comision pentru pastrarea si completarea carnetelor de munca, precum
si pentru verificarea si certificarea legalitatii inregistrarilor efectuate de
catre angajatori in conditiile legii;
l) controleaza modul de intocmire a registrului special de evidenta a
personalului angajat in baza contractelor individuale de munca sau a
conventiilor civile de prestari de servicii;
m) stabileste procedura de acreditare a societatilor comerciale cu obiect
de activitate in domeniul evidentei muncii;
n) stabileste metodologia de lucru pentru societatile comerciale care
solicita dreptul de pastrare si completare a carnetelor de munca.
C. Atributii specifice in domeniul securitatii si al sanatatii in munca:
a) controleaza aplicarea prevederilor Legii nr. 90/1996, ale Legii nr.
126/1995 privind regimul materiilor explozive si ale Decretului nr. 466/1979
privind regimul produselor si substantelor toxice, precum si ale altor acte
normative in vigoare, notificand prin inscrisuri neconformitatile dintre
acestea si situatia constatata;
b) controleaza aplicarea prevederilor legale referitoare la politicile de
prevenire bazate pe evaluarea riscurilor;
c) verifica modul de organizare si functionare a comitetelor de securitate
si sanatate in munca;
d) urmareste respectarea de catre persoanele fizice si juridice a
conditiilor pentru care s-a eliberat autorizatia de functionare din punct de
vedere al protectiei muncii;
e) controleaza, prin inspectorii de munca sau prin organisme acreditate de
Ministerul Muncii si Protectiei Sociale, aplicarea dispozitiilor legale
referitoare la certificarea produselor, a echipamentelor tehnice si a
echipamentelor individuale de protectie importate, din punct de vedere al
securitatii in munca, la intrarea pe teritoriul national si la comercializarea
pe piata a acestora, sau a produselor, echipamentelor tehnice si a
echipamentelor individuale de protectie fabricate si comercializate in tara;
f) elaboreaza metodologia si procedura de verificare a persoanelor fizice
si juridice care au ca obiect de activitate prestari de servicii in domeniul
protectiei muncii;
g) controleaza respectarea parametrilor mediului de munca prin efectuarea
de masuratori si determinari proprii sau prin laboratoare de specialitate
abilitate;
h) solicita masuratori si determinari in vederea stabilirii categoriilor de
salariati care lucreaza in conditii deosebite de munca, realizate prin Centrul
de Monitorizare a Unitatilor cu Risc Profesional sau prin alte laboratoare
abilitate;
i) controleaza modul de aplicare a masurilor medicale preventive privind
asigurarea starii de sanatate a salariatilor expusi la noxe;
j) controleaza respectarea legislatiei privind examenul medical la
angajare, adaptabilitatea in munca si controlul medical periodic;
k) controleaza respectarea normelor si dispozitiilor tehnice emise de
Ministerul Muncii si Protectiei Sociale si Ministerul Sanatatii privind
imbunatatirea conditiilor de munca si de mediu pentru prevenirea bolilor
profesionale si cresterea capacitatii de munca;
l) controleaza respectarea prevederilor legale in domeniul medicinei
muncii;
m) controleaza respectarea principiilor de ergonomie a muncii si impune
luarea de masuri tehnice si organizatorice de imbunatatire progresiva a
conditiilor de munca si de reducere a efortului fizic si psihic;
n) controleaza modul in care este pregatit personalul pentru a acorda
primul ajutor in caz de accidentare, precum si organizarea si dotarea echipelor
de salvatori, pentru situatiile impuse de specificul activitatii sau prevazute
de lege.
(2) Atributiile prevazute la alin. (1) pot fi detaliate prin regulamentul
de organizare propriu, aprobat prin ordin al ministrului muncii si protectiei
sociale, la propunerea inspectorului general de stat.
Art. 4
(1) Inspectia Muncii, prin personalul propriu, poate presta la cererea
celor interesati urmatoarele servicii:
A. In domeniul relatiilor de munca:
a) asistenta de specialitate si consultanta in domeniul relatiilor de
munca;
b) pregatirea si perfectionarea in domeniul evidentei muncii a personalului
societatilor comerciale care au obtinut aprobarea pentru pastrarea si
completarea carnetelor de munca in conditiile Legii nr. 130/1999;
c) consultanta de specialitate pentru constituirea si acreditarea
societatilor comerciale care au ca obiect de activitate evidenta muncii;
d) pregatirea si perfectionarea in domeniul evidentei muncii a personalului
ce desfasoara activitate la societatile comerciale care au ca obiect de
activitate evidenta muncii, acreditate in conditiile legii.
B. In domeniul securitatii si sanatatii in munca:
a) asistenta tehnica la elaborarea programelor de prevenire a riscurilor
profesionale;
b) expertizarea persoanelor fizice si juridice in vederea eliberarii
autorizatiei de functionare din punct de vedere al protectiei muncii, a
revizuirii autorizatiei la schimbarea conditiilor initiale;
c) expertiza si analiza in vederea eliberarii autorizatiei pentru
producerea, detinerea, transportul, comercializarea si utilizarea substantelor
toxice si explozive;
d) consultanta privind metodele si mijloacele manageriale de aplicare a
prevederilor legislative in scopul normalizarii conditiilor de munca;
e) organizarea cursurilor, consultanta si asistenta de specialitate pentru
formarea si perfectionarea profesionala a personalului cu activitate in
domeniul protectiei muncii;
f) consultanta si asistenta de specialitate la evaluarea nivelului de risc,
in vederea stabilirii programelor de prevenire a accidentelor de munca si
imbolnavirilor profesionale;
g) organizarea cursurilor de pregatire a evaluatorilor nivelului de risc;
h) consultanta pentru elaborarea instructiunilor proprii de securitate si
sanatate in munca;
i) analize, expertize si asistenta tehnica privind activitatile specifice
sectorului minier si utilizarea materialelor explozive;
j) analiza si avizarea documentatiilor aferente instalatiilor din mediile
cu potential exploziv;
k) masuratori si determinari privind parametrii mediului de munca prin
prelevari de probe, produse si materiale pentru cuantificarea riscurilor de
imbolnavire profesionala sau de accidentare.
(2) Contravaloarea prestatiilor prevazute la alin. (1) se suporta de
beneficiari si constituie venituri ce se gestioneaza in regim extrabugetar de
catre Inspectia Muncii.
(3) Pentru prestarile de servicii se percep tarife aprobate prin ordin al
ministrului muncii si protectiei sociale la propunerea Inspectiei Muncii.
Art. 5
(1) Sumele realizate in regim extrabugetar in conditiile art. 4, potrivit
art. 12 alin. (1) lit. a) si b) din Legea nr. 130/1999, si cele din prestatiile
efectuate in baza art. 6 alin. (2) din Legea nr. 108/1999 vor fi administrate
la nivelul Inspectiei Muncii si se utilizeaza pentru acoperirea cheltuielilor
de personal, materiale si de capital, fiind repartizate prin bugete de venituri
si cheltuieli pentru Inspectia Muncii si unitatile subordonate.
(2) Din sumele realizate potrivit alin. (1) se poate constitui un fond
aflat la dispozitia inspectorului general de stat pentru stimularea
personalului. Metodologia de acordare a stimulentelor se aproba prin ordin al
ministrului muncii si protectiei sociale.
Art. 6
(1) Inspectia Muncii poate infiinta, in conditiile prevazute la art. 3 din
Legea nr. 108/1999, unitati cu personalitate juridica care efectueaza prestatii
in domeniul sau de competenta, respectiv:
a) pregatirea si perfectionarea pregatirii profesionale a personalului
propriu al Inspectiei Muncii;
b) pregatirea si perfectionarea pregatirii personalului din alte sectoare
de activitate in domeniul protectiei muncii;
c) alte tipuri de prestatii legate de specificul activitatii.
(2) Contravaloarea prestatiilor prevazute la alin. (1) se suporta de
beneficiarii serviciilor.
CAP. 3
Organizarea si functionarea Inspectiei Muncii
Art. 7
(1) Inspectia Muncii este condusa de un inspector general de stat.
(2) Inspectorul general de stat reprezinta Inspectia Muncii in raporturile
cu autoritatile administratiei publice, cu persoane fizice si juridice.
(3) Inspectorul general de stat reprezinta Inspectia Muncii in relatiile cu
organismele internationale in domeniu.
(4) In exercitarea atributiilor de conducere inspectorul general de stat
are in subordine 2 inspectori generali de stat adjuncti si un Corp de control
al calitatii inspectiei.
(5) Inspectorul general de stat si cei doi inspectori generali de stat
adjuncti sunt inspectori de munca.
(6) Pana la adoptarea unei legi proprii de salarizare inspectorul general
de stat si inspectorii generali de stat adjuncti vor fi asimilati ca salarizare
cu una dintre functiile de executie pe grade profesionale cuprinse in anexa nr.
V si pentru functia de conducere cu cele din anexa nr. IX/1 pozitia 1 si,
respectiv, pozitia 2 din Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a
salariilor de baza in sectorul bugetar si a indemnizatiilor pentru persoane
care ocupa functii de demnitate publica, cu modificarile ulterioare.
Art. 8
Inspectorul general de stat poate delega competente si atributii
inspectorilor generali de stat adjuncti.
Art. 9
(1) In cadrul Inspectiei Muncii se organizeaza si functioneaza Colegiul
Inspectiei Muncii, organ consultativ in domeniul de activitate.
(2) Componenta si competentele Colegiului Inspectiei Muncii se stabilesc de
catre inspectorul general de stat.
(3) Colegiul Inspectiei Muncii se intruneste periodic sub conducerea
inspectorului general de stat pentru stabilirea strategiei si dezbaterea
problemelor deosebite.
Art. 10
(1) Corpul de control al calitatii inspectiei verifica modul in care
personalul Inspectiei Muncii respecta prevederile legale in domeniu.
(2) Competentele, atributiile si metodologia de lucru ale Corpului de
control al calitatii inspectiei se stabilesc de catre inspectorul general de
stat.
Art. 11
(1) Atributiile compartimentelor functionale ale Inspectiei Muncii se
stabilesc prin regulament de organizare propriu.
(2) Atributiile personalului Inspectiei Muncii se stabilesc prin fisa
postului.
Art. 12
(1) Inspectoratele teritoriale de munca subordonate Inspectiei Muncii sunt
conduse de inspectori-sefi. In exercitarea atributiilor inspectorii-sefi au in
subordine cate doi inspectori-sefi adjuncti.
(2) Inspectorii-sefi si inspectorii-sefi adjuncti sunt inspectori de munca.
Art. 13
In realizarea atributiilor sale Inspectia Muncii poate apela la serviciile
unor experti sau organisme specializate, urmand ca acestea sa fie finantate si
din surse extrabugetare, in conditiile legii.
Art. 14
(1) Personalul Inspectiei Muncii si al inspectoratelor teritoriale de munca
este alcatuit din inspectori de munca si din alte categorii de personal.
(2) Inspectorii de munca au studii superioare si specializarea necesara
pentru realizarea activitatii de control, conform obiectivelor si atributiilor
prevazute de lege, in domeniile relatiilor de munca, securitatii si sanatatii
in munca.
(3) La alte categorii de personal se incadreaza personalul din activitatile
economice, financiare, juridice, administrative, al laboratoarelor
toxicologice, precum si personalul de deservire.
(4) Salarizarea personalului incadrat in Inspectia Muncii si in
inspectoratele teritoriale de munca se stabileste prin lege. Pana la adoptarea
unei legi proprii de salarizare personalul Inspectiei Muncii va fi asimilat ca
salarizare functiilor de executie pe grade si functii profesionale, conform
anexelor nr. V si VIII/2 din Legea nr. 154/1998.
(5) Inspectorii de munca sunt echivalati cu una dintre functiile cuprinse
la pozitiile 1 - 6 din anexa nr. V la Legea nr. 154/1998.
(6) Personalul Inspectiei Muncii si al unitatilor subordonate poate fi
stimulat din veniturile extrabugetare realizate si din amenzile aplicate,
potrivit legii.
Art. 15
Personalul inspectoratelor de stat teritoriale pentru protectia muncii si
al municipiului Bucuresti, al camerelor de munca din cadrul directiilor
generale de munca si protectie sociala judetene si a municipiului Bucuresti si
de la Ministerul Muncii si Protectiei Sociale, preluat de Inspectia Muncii, se
considera transferat in interesul serviciului.
CAP. 4
Inspectorul de munca
Art. 16
(1) Inspectorii de munca sunt independenti fata de orice schimbare
guvernamentala si sunt incadrati prin concurs sau examen conform prevederilor
legale in vigoare.
(2) Functia de inspector de munca poate fi ocupata de persoane cu studii
superioare tehnice, juridice, economice, psihosociologice si de medicina a
muncii.
Art. 17
In exercitarea atributiilor lor inspectorii de munca aplica sanctiunile
prevazute de legislatia in vigoare in domeniul de competenta.
Art. 18
(1) Inscrierea la concurs sau la examen pentru functiile de conducere din
cadrul Inspectiei Muncii se face avandu-se in vedere, in principal, urmatoarele
criterii:
a) aptitudini manageriale;
b) activitatea desfasurata anterior;
c) capacitate deplina de exercitiu;
d) sa nu fi fost condamnat pentru savarsirea unei infractiuni cu intentie;
e) sa aiba cetatenia romana si domiciliul in Romania.
(2) Metodologia de selectie, angajare, pregatire, definitivare si promovare
a personalului admis in Inspectia Muncii in urma concursului sau a examenului
se stabileste prin regulament de organizare propriu, aprobat prin ordin al
ministrului muncii si protectiei sociale, la propunerea inspectorului general
de stat.
CAP. 5
Conducerea pe niveluri ierarhice a Inspectiei Muncii
Art. 19
In exercitarea atributiilor sale inspectorul general de stat emite decizii,
metodologii si instructiuni.
Art. 20
Inspectorul general de stat are, in principal, urmatoarele atributii:
a) conduce activitatea Inspectiei Muncii;
b) aproba incadrarea, promovarea, sanctionarea si eliberarea din functie a
personalului din cadrul Inspectiei Muncii, al inspectoratelor teritoriale de
munca, la propunerea inspectorilor generali de stat adjuncti si a
inspectorilor-sefi;
c) raspunde de administrarea intregului patrimoniu, cu respectarea
prevederilor legale;
d) exercita atributiile delegate de ministrul muncii si protectiei sociale;
e) urmareste realizarea obiectivelor principale ale Inspectiei Muncii la
nivel national si teritorial;
f) analizeaza periodic si ori de cate ori este nevoie, cu inspectorii-sefi,
activitatea inspectoratelor teritoriale de munca;
g) stabileste masurile necesare pentru realizarea obiectivelor institutiei
si pentru aplicarea ordinelor ministrului muncii si protectiei sociale;
h) organizeaza actiuni de importanta nationala in domeniul securitatii,
sanatatii si al relatiilor de munca;
i) elaboreaza anual proiectul de buget de venituri si cheltuieli al
Inspectiei Muncii, distinct pentru activitatile finantate de la bugetul de stat
si din venituri extrabugetare, pe care le supune aprobarii Ministerului Muncii
si Protectiei Sociale;
j) aproba bugetele de venituri si cheltuieli pentru inspectoratele
teritoriale de munca si pentru celelalte unitati subordonate;
k) organizeaza si coordoneaza elaborarea metodologiilor de aplicare unitara
a legislatiei specifice domeniilor de activitate;
l) aproba tematicile si programul de pregatire profesionala pentru
personalul Inspectiei Muncii;
m) intocmeste aprecierile personalului din directa lui subordonare;
n) indeplineste atributiile ce ii revin din actele normative in vigoare si
orice alte atributii stabilite de Ministerul Muncii si Protectiei Sociale.
Art. 21
(1) Inspectorii-sefi adjuncti ai inspectoratelor teritoriale de munca sunt
numiti in conditiile legii, prin ordin al ministrului muncii si protectiei
sociale, la propunerea inspectorului general de stat.
(2) Atributiile si competentele inspectorilor-sefi si ale
inspectorilor-sefi adjuncti se stabilesc de catre inspectorul general de stat.
CAP. 6
Dispozitii tranzitorii si finale
Art. 22
(1) Inspectia Muncii preia in administrare de la Ministerul Muncii si
Protectiei Sociale, pe baza de protocol, cladirile, spatiile si terenurile
aferente unde se desfasoara activitatile camerelor de munca din cadrul
directiilor generale de munca si protectie sociala si al inspectoratelor de
stat teritoriale pentru protectia muncii, precum si toate celelalte bunuri
aflate in patrimoniu, necesare desfasurarii activitatii specifice, inclusiv
fondurile financiare obtinute in regim extrabugetar, existente la intrarea in
vigoare a prezentei hotarari.
(2) Pentru dezvoltarea activitatilor proprii autoritatile administratiei
publice centrale sau locale vor atribui Inspectiei Muncii, cu prioritate, in
conditiile prevazute de lege, terenuri, cladiri si spatii.
Art. 23
(1) Sumele realizate in conditiile art. 5, care se gestioneaza in regim
extrabugetar, se pastreaza la trezoreria statului si sunt purtatoare de
dobanda.
(2) Sumele prevazute la alin. (1), neutilizate pana la sfarsitul anului, se
reporteaza in anul urmator, putand fi folosite in conditiile prevazute la art.
7 alin. (1) din Legea nr. 108/1999.
Art. 24
Inspectia Muncii si inspectoratele teritoriale de munca pot detine un numar
de maximum 300 de autoturisme, pentru realizarea actiunilor de control, cu un
consum lunar de carburant pe autoturism de 350 litri, o salupa cu un consum
mediu lunar de carburant de 1.500 litri, precum si doua ambarcatiuni cu motor,
pentru interventii urgente la accidente de munca si pentru actiuni complexe de
control, cu un consum lunar mediu de carburant pe ambarcatiune de 350 litri.
Art. 25
Prevederile prezentului regulament se completeaza cu orice alte dispozitii
ale actelor normative care privesc organizarea, functionarea si atributiile
Inspectiei Muncii.
ANEXA 2
UNITATILE
care functioneaza in subordinea Inspectiei Muncii
1. Inspectoratele teritoriale de munca 466 de posturi finantate din
bugetul de stat; 2.500 de posturi finantate din venituri extrabugetare;
2. Centrul de Monitorizare a Unitatilor cu Risc Profesional 20 de posturi
finantate din venituri extrabugetare.