HOTARARE Nr.
782 din 14 iunie 2006
pentru aprobarea
Regulamentului de organizare si functionare al Consiliului National de
Solutionare a Contestatiilor
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 553 din 27 iunie 2006
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată, şi al art. 291 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.
34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de
concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Articol unic. - Se aprobă
Regulamentul de organizare şi funcţionare al Consiliului Naţional de Soluţionare
a Contestaţiilor, prevăzut în
anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Şeful Cancelariei
Primului-Ministru,
Aleodor Marian Frâncu
Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea
şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice,
Alexandru Cojocaru
p. Ministrul integrării europene,
Adrian Ciocănea,
secretar de stat
p. Ministrul finanţelor publice,
Doina-Elena Dascălu,
secretar de stat
ANEXĂ
REGULAMENT
de organizare si funcţionare al Consiliului Naţional
de Soluţionare a Contestaţiilor
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - (1) Consiliul Naţional de Soluţionare a
Contestaţiilor funcţionează ca organism administrativ-jurisdicţional pe lângă
Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor
Publice, având următoarele competenţe:
a) să soluţioneze contestaţiile formulate în cadrul
procedurilor de atribuire înainte de încheierea
contractelor;
b) să se pronunţe asupra legalităţii procedurilor şi
operaţiunilor desfăşurate de autoritatea contractantă în atribuirea
contractelor de achiziţie publică;
c) să emită opinii asupra existenţei unei încălcări a
legislaţiei în domeniu deduse judecăţii, dacă instanţa de judecată solicită
acest lucru, în conformitate cu prevederile art. 287 alin. (4) din Ordonanţa de
urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie
publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de
concesiune de servicii.
(2) Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor
are obligaţia apărării şi realizării drepturilor şi intereselor legitime supuse
soluţionării, fără privilegii şi discriminări.
Art. 2. - (1) Competenţele
Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor se realizează cu respectarea
principiilor independenţei şi stabilităţii în funcţie a membrilor săi, ale
transparenţei şi imparţialităţii în luarea deciziilor, precum şi cu cele ale
legalităţii, celerităţii, contradictorialităţii şi a dreptului la apărare,
potrivit legii.
(2) In desfăşurarea activităţii sale, Consiliul
Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor stabileşte contacte şi cooperează cu instituţiile corespondente din statele
membre ale Uniunii Europene sau cu organisme internaţionale similare.
Art. 3. - Sediul Consiliului Naţional de Soluţionare a
Contestaţiilor este în municipiul Bucureşti.
CAPITOLUL II
Organizarea Consiliului Naţional de Soluţionare a
Contestaţiilor
Art. 4. - Numărul maxim de
posturi al Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor este de 37,
dintre care 21 de posturi sunt alocate pentru membrii Consiliului, denumiţi consilieri
de soluţionare a contestaţiilor in domeniul achiziţiilor publice, şi 16 posturi sunt alocate pentru personalul tehnic-administrativ.
Art. 5. - (1) Structura organizatorică a Consiliului
Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor este prevăzută în anexa nr. 1.
(2) In cadrul structurii organizatorice, prin ordin al
preşedintelui Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, se pot
organiza şi alte servicii, birouri sau oficii.
(3) Structura personalului şi numărul salariaţilor,
pentru fiecare serviciu, birou sau oficiu, se stabilesc în condiţiile legii,
prin ordin al preşedintelui Consiliului Naţional de Soluţionare a
Contestaţiilor.
(4) Atribuţiile individuale ale membrilor şi
personalului tehnic-administrativ se stabilesc prin fişa postului.
Art. 6. - (1) Conducerea Consiliului Naţional de
Soluţionare a Contestaţiilor este asigurată de un preşedinte ales prin vot
secret cu majoritate simplă, de către cei 21 de membri ai Consiliului Naţional
de Soluţionare a Contestaţiilor reuniţi în plen.
(2) Preşedintele este ales pentru o perioadă de 3 ani,
mandatul său putând fi reînnoit o singură dată.
Art. 7. - (1) In termen de 5 zile de la numire, membrii
Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor au obligaţia alegerii unui preşedinte dintre
consilierii de soluţionare a contestaţiilor în domeniul achiziţiilor publice
care şi-au exprimat intenţia de a candida.
(2) Candidaturile se depun într-un termen de cel mult
48 de ore de la numirea membrilor Consiliului Naţional de Soluţionare a
Contestaţiilor, la o comisie constituită în acest scop, formată din 3 persoane,
alese în ordinea descrescătoare a clasamentului notelor obţinute la concursul
de admitere în Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor.
(3) In măsura în care dintre membrii desemnaţi
potrivit alin. (2) unul sau mai mulţi dintre aceştia îşi exprimă intenţia de a
candida la preşedinţia Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor,
din comisie vor face parte următorii clasaţi.
(4) Procedura de votare se organizează în termen de
24 de ore de la expirarea perioadei de depunere a candidaturilor.
(5) Membrii Consiliului
Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor pot contesta procedura de alegere a
preşedintelui într-un termen de 24 de ore de la validarea votului.
Contestaţiile se soluţionează în termen de cel mult 24 de ore de la expirarea
termenului pentru depunerea contestaţiilor, de către comisia pentru organizarea
procedurii de alegere a preşedintelui Consiliului Naţional de Soluţionare a
Contestaţiilor.
(6) Procedura de alegere a preşedintelui Consiliului
Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor se consemnează într-un proces-verbal
semnat de membrii comisiei şi care are calitatea de act de învestitură a
preşedintelui.
(7) In situaţia în care unul dintre termenele
prevăzute la alin. (1), (2), (4) şi (5) se împlineşte într-o zi nelucrătoare,
acesta se prelungeşte corespunzător.
Art. 8. - (1) Preşedintele Consiliului Naţional de
Soluţionare a Contestaţiilor poate fi revocat înainte de expirarea mandatului
la cererea scrisă şi motivată a majorităţii membrilor, pentru neîndeplinirea
sau îndeplinirea defectuoasă a atribuţiilor care îi revin potrivit legii.
(2) După luarea la cunoştinţă a cererii, Colegiul
Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor convoacă de urgenţă
membrii în plen şi se ia act, prin proces-verbal semnat de către aceştia,
asupra măsurii revocării.
(3) Măsura de revocare poate fi contestată într-un
termen de 5 zile de la luarea la cunoştinţă, la instanţa competentă.
(4) Revocarea din funcţia de preşedinte nu conduce la
pierderea calităţii de membru al Consiliului Naţional de Soluţionare a
Contestaţiilor.
(5) In caz de vacanţă a funcţiei de preşedinte,
într-un termen de cel mult 7 zile se procedează la alegerea noului preşedinte.
Art. 9. - (1) Până la data de 31 decembrie 2006,
Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor funcţionează fără
personalitate juridică, iar preşedintele acestuia îl reprezintă în relaţiile
care nu implică raporturi patrimoniale cu celelalte autorităţi şi instituţii
publice naţionale sau internaţionale.
(2) Incepând cu data de 1 ianuarie 2007, Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor dobândeşte
personalitate juridică, iar preşedintele acestuia îl angajează patrimonial prin
semnătura sa în raporturile cu terţii, având calitatea de ordonator terţiar de
credite.
(3) In situaţia în care preşedintele Consiliului
Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor nu îşi poate îndeplini atribuţiile pe
o perioadă mai mare de 3 zile, acesta are obligaţia de a-şi delega prin ordin
atribuţiile unuia dintre membrii Colegiului Consiliului Naţional de Soluţionare
a Contestaţiilor.
Art. 10. - (1) In scopul organizării eficiente a activităţii,
preşedintele Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor are
următoarele atribuţii manageriale:
a) aprobă, ulterior dobândirii personalităţii
juridice, Regulamentul de organizare şi funcţionare al Consiliului Naţional de
Soluţionare a Contestaţiilor;
b) ia măsuri pentru organizarea şi buna funcţionare a
Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor;
c) înaintează primului-ministru, ulterior dobândirii
personalităţii juridice, propunerile de numire a membrilor Consiliului Naţional
de
Soluţionare a Contestaţiilor, pentru candidaţii
declaraţi admişi la concursul pentru ocuparea posturilor vacante de consilier
de soluţionare a contestaţiilor;
d) asigură şi verifică respectarea prevederilor
legale şi a regulamentelor, atât de către membrii Consiliului Naţional de
Soluţionare a Contestaţiilor, cât şi de personalul tehnic-administrativ;
e) asigură şi răspunde de repartizarea aleatorie a
contestaţiilor către consilierii de soluţionare a contestaţiilor;
f) desemnează membrii Consiliului Naţional de
Soluţionare a Contestaţiilor care urmează să îndeplinească şi alte atribuţii
decât cele privind activitatea de soluţionare a contestaţiilor, în condiţiile
legii;
g) răspunde de organizarea activităţii de formare
profesională continuă;
h) convoacă Colegiul Consiliului Naţional de
Soluţionare a Contestaţiilor sau sesizează Comisia de disciplină ori de câte
ori este cazul;
i) numeşte personalul tehnic-administrativ, aprobă
delegarea, detaşarea, dispune promovarea şi aplică sancţiunile pentru această
categorie de personal, conform dispoziţiilor legale în vigoare;
j) ia măsuri pentru respectarea de către personalul
Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor a tuturor drepturilor şi
obligaţiilor stabilite prin reglementările legale în vigoare şi a
regulamentelor interne;
k) răspunde de modul de organizare a arhivei;
l) numeşte consilierul de
serviciu, stabilind locul, atribuţiile şi programul de desfăşurare a
activităţii acestuia;
m) prezintă şi susţine în faţa Parlamentului raportul de
activitate anual, pe care îl transmite spre informare şi Cancelariei
Primului-Ministru;
n) coordonează activitatea de redactare şi editare a
Buletinului Oficial al Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor;
o) asigură constituirea de baze de date privind
litigiile cu care a fost sesizat spre soluţionare Consiliul Naţional de
Soluţionare a Contestaţiilor;
p) colaborează cu Autoritatea Naţională pentru
Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice în scopul promovării unor
politici optime în domeniul achiziţiilor publice.
(2) In exercitarea atribuţiilor sale, preşedintele
Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor emite ordine.
(3) Indeplinirea atribuţiilor manageriale prevăzute la
alin. (2) nu conduce la restrângerea sarcinilor care decurg din calitatea de
membru al Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor.
Art. 11. - (1) Colegiul Consiliului Naţional de
Soluţionare a Contestaţiilor este format din 3 membri aleşi prin vot cu
majoritate simplă de toţi membrii Consiliului, dintre consilierii de
soluţionare a contestaţiilor în domeniul achiziţiilor publice care şi-au
exprimat intenţia de a candida.
(2) Procedura de alegere a Colegiului Consiliului
Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor se desfăşoară cu respectarea procedurii
de alegere a preşedintelui Consiliului Naţional de Soluţionare a
Contestaţiilor, prevăzută la art. 7.
(3) Colegiul Consiliului Naţional de Soluţionare a
Contestaţiilor este ales pentru o perioadă de 2 ani, numărul de mandate nefiind
limitat.
(4) La şedinţele Colegiului Consiliului Naţional de
Soluţionare a Contestaţiilor pot participa şi reprezentanţi ai altor
instituţii, care se stabilesc prin hotărâre a Guvernului, în condiţiile
prevăzute la art. 263 alin. (3) din Ordonanţa de urgentă a Guvernului nr.
34/2006.
Art. 12. - (1) Membrii Colegiului Consiliului Naţional
de Soluţionare a Contestaţiilor pot fi revocaţi înainte de expirarea mandatului
la cererea scrisă şi motivată a majorităţii membrilor Consiliului Naţional de
Soluţionare a Contestaţiilor, în condiţiile prevăzute la art. 8.
(2) In caz de vacanţă a funcţiei de membru al
Colegiului Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, într-un termen
de cel mult 15 zile se procedează la alegerea noului membru.
Art. 13. - Colegiul Consiliului Naţional de Soluţionare
a Contestaţiilor are următoarele atribuţii:
a) asigură efectuarea evaluării membrilor Consiliului
Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, în condiţiile art. 263 alin. (2) din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006;
b) elaborează şi propune spre aprobare preşedintelui,
ulterior dobândirii personalităţii juridice, Regulamentul de organizare şi
funcţionare al Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor;
c) elaborează şi propune spre aprobare membrilor
Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, reuniţi în plen, Codul
etic aplicabil personalului acestuia;
d) analizează activitatea desfăşurată de Consiliul
Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor şi întocmeşte raportul de activitate
anual, pe care îl înaintează preşedintelui, în vederea aprobării acestuia de
către membrii reuniţi în plen;
e) propune preşedintelui măsuri pentru suplimentarea
sau reducerea numărului de posturi;
f) formulează puncte de vedere
la proiectele de acte normative în domeniul achiziţiilor publice, la
solicitarea Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea
Achiziţiilor Publice;
g) propune preşedintelui componenţa completelor de
soluţionare a contestaţiilor la începutul fiecărui an calendaristic, urmărind
pe cât posibil asigurarea continuităţii acestora;
h) propune preşedintelui schimbarea membrilor
completelor de soluţionare a contestaţiilor, în cazurile în care, potrivit
legii, se impune acest lucru;
i) soluţionează cererile membrilor Consiliului Naţional
de Soluţionare a Contestaţiilor şi le supune spre aprobare preşedintelui;
j) avizează proiectul de buget al Consiliului Naţional
de Soluţionare a Contestaţiilor.
Art. 14. - Personalul tehnic-administrativ
al Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor funcţionează în cadrul
următoarelor compartimente:
a) Serviciul registratură, arhivă şi bibliotecă;
b) Serviciul economic-administrativ ce include şi
Oficiul de informare şi relaţii publice.
Art. 15. - Serviciul registratură, arhivă şi bibliotecă
are următoarele atribuţii:
a) întocmeşte şi completează registrul general de
dosare, opisul alfabetic, condica şedinţelor de soluţionare a contestaţiilor şi
orice alte registre speciale;
b) primeşte şi înregistrează
actele de sesizare ale Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor,
dosarele de la alte instanţe, precum şi restul corespondenţei;
c) ţine evidenţa actelor de sesizare, precum şi a
circulaţiei acestora în cadrul Consiliului Naţional de Soluţionare a
Contestaţiilor;
d) arhivează dosarele soluţionate;
e) întocmeşte citaţiile şi toate celelalte acte de
procedură dispuse de membrii Consiliului Naţional de Soluţionare a
Contestaţiilor;
f) completează borderourile şi predă corespondenţa
privind activitatea de soluţionare a contestaţiilor pentru expediere;
g) tehnoredactează deciziile completelor de
soluţionare a contestaţiilor sau orice alte lucrări repartizate de preşedintele
Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor;
h) comunică deciziile completelor de soluţionare a contestaţiilor
în termenul prevăzut de lege;
i) asigură păstrarea în bună stare a dosarelor şi
registrelor;
j) înaintează curţilor de apel dosarele în care s-a
formulat plângere;
k) ţine evidenţa legislaţiei, jurisprudenţei şi a
doctrinei;
l) ţine evidenţa şi gestiunea
bibliotecii;
m) informează periodic Serviciul economic-administrativ
asupra necesarului de carte sau de alte publicaţii;
n) informează periodic membrii Consiliului Naţional de
Soluţionare a Contestaţiilor cu privire la actele normative în domeniu,
publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I;
o) asigură accesul părţilor la dosarele în curs de
soluţionare.
Art. 16. - (1) Serviciul economic-administrativ are
următoarele atribuţii:
a) răspunde de aprovizionarea cu materialele necesare
desfăşurării activităţii Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor;
b) asigură, ulterior dobândirii personalităţii
juridice, gestionarea şi administrarea resurselor materiale şi băneşti ale
Consiliului Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor;
c) verifică modul în care se respectă regulile de
acces al publicului în incinta Consiliului Naţional pentru Soluţionarea
Contestaţiilor;
d) întocmeşte corespondenţa cu caracter administrativ
a Consiliului Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor;
e) duce la îndeplinire măsurile pentru asigurarea
pazei sediului Consiliului Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor,
securitatea bunurilor, paza contra incendiilor şi protecţia muncii;
f) ţine legătura cu
Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor
Publice, în scopul asigurării de către aceasta a sprijinului logistic;
g) îndeplineşte orice alte sarcini cu caracter
administrativ dispuse de preşedintele Consiliului Naţional de Soluţionare a
Contestaţiilor;
h) asigură fundamentarea şi elaborarea proiectului de
buget propriu al Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor;
proiectul de buget pentru anul 2007 se înaintează Autorităţii Naţionale pentru
Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice pentru includerea în
proiectul de buget al Cancelariei Primului-Ministru, în mod distinct;
i) întocmeşte, ulterior dobândirii personalităţii
juridice, raportările financiar-contabile şi operative potrivit legii;
j) propune modul de cheltuire a fondurilor puse la
dispoziţie;
k) analizează petiţiile înregistrate şi face propuneri
preşedintelui Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor în legătură
cu modul de soluţionare;
l) face menţiune în registrul
de petiţii, înregistrând cererile şi răspunsurile privind accesul la
informaţiile publice;
m) organizează activitatea de formare şi perfecţionare
profesională a membrilor Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor
şi a personalului tehnic-administrativ;
n) organizează, ulterior dobândirii personalităţii juridice,
procedurile legale privind recrutarea, încadrarea, numirea, promovarea,
transferul, detaşarea, delegarea ori încetarea din funcţie a membrilor
Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor şi a personalului
tehnic-administrativ;
o) fundamentează şi întocmeşte deciziile de stabilire a
drepturilor salariale ale membrilor Consiliului Naţional de Soluţionare a
Contestaţiilor şi ale personalului tehnic-administrativ, pe care le supune
aprobării' preşedintelui;
p) coordonează activitatea de completare, actualizare
şi de ţinere a evidenţei fişelor posturilor din cadrul Consiliului Naţional de
Soluţionare a Contestaţiilor;
q) coordonează activitatea de completare, actualizare
şi de ţinere a evidenţei declaraţiilor de avere şi a declaraţiilor de interese
pentru membrii Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, potrivit
legii;
r) alcătuieşte şi gestionează dosarele profesionale ale
membrilor Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor.
(2) Oficiul de informare şi relaţii publice din cadrul
Serviciului economic-administrativ are următoarele atribuţii:
a) asigură îndeplinirea obligaţiei de furnizare a
informaţiilor cu caracter public cu privire la activitatea de soluţionare a
contestaţiilor, prin afişare în locuri vizibile la sediul Consiliului Naţional
de Soluţionare a Contestaţiilor ori prin publicarea pe pagina web proprie;
b) identifică ştirile difuzate în mass-media, care au
un impact asupra activităţii Consiliului Naţional de Soluţionare a
Contestaţiilor, verifică veridicitatea informaţiilor şi asigură informarea
corectă a opiniei publice;
c) redactează comunicate şi participă la conferinţe
de presă, furnizând informaţiile de interes public, în scopul unei informări
corecte şi complete;
d) sprijină membrii Consiliului Naţional de
Soluţionare a Contestaţiilor în exercitarea dreptului la replică;
e) asigură legătura Consiliului Naţional de
Soluţionare a Contestaţiilor cu mass-media în vederea garantării transparenţei
activităţii desfăşurate, în condiţiile legii;
f) organizează şi gestionează pagina web a
Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor;
g) redactează Buletinul Oficial al Consiliului
Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor;
h) orice alte atribuţii stabilite în sarcina oficiului
de conducerea Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor.
Art. 17. - Conducerea structurilor organizatorice din
aparatul propriu al Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor se
asigură de şefi de serviciu, birou sau oficiu, după caz, care organizează,
coordonează, îndrumă şi răspund de activitatea compartimentului pe care îl
conduc.
CAPITOLUL III
Statutul membrilor Consiliului Naţional de
Soluţionare a Contestaţiilor
Art. 18. - (1) Membrii Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor sunt numiţi în funcţie prin
decizie a primului-ministru, pe baza promovării concursului organizat în
conformitate cu dispoziţiile Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor
publici, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu
cele ale Hotărârii Guvernului nr. 1.209/2003 privind organizarea şi dezvoltarea
carierei funcţionarilor publici, cu modificările ulterioare.
(2) Până la dobândirea personalităţii juridice,
concursul este organizat de Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi
Monitorizarea Achiziţiilor Publice. Ulterior dobândirii personalităţii
juridice, concursul se organizează de Consiliul Naţional de Soluţionare a
Contestaţiilor.
Art. 19. - (1) Pot participa la concursul pentru ocuparea funcţiei publice de consilier de soluţionare a
contestaţiilor în domeniul achiziţiilor publice persoanele care îndeplinesc
condiţiile generale prevăzute în Legea nr. 188/1999, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare, precum şi condiţiile specifice
prevăzute la art. 261 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.
34/2006.
(2) Experienţa în domeniul achiziţiilor publice se
poate demonstra prin prezentarea unor documente din care să rezulte
îndeplinirea următoarelor activităţi:
a) organizarea în mod regulat a unor proceduri de
achiziţie publică;
b) întocmirea în mod regulat a unor documentaţii
pentru elaborarea şi prezentarea ofertelor;
c) participarea în mod regulat la evaluarea ofertelor,
în calitate de membru al comisiei de evaluare;
d) soluţionarea unor contestaţii la procedura de
atribuire a unor contracte de achiziţie publică.
(3) In aplicarea prevederilor alin. (2), documente
doveditoare sunt considerate, fără a se limita la acestea, fişa postului din
care să rezulte atribuţiile exprese în domeniul achiziţiilor
publice/concurenţei, ordinele de numire în comisiile de evaluare sau de
soluţionare a contestaţiilor, diplomele obţinute în urma absolvirii unor
cursuri în domeniul achiziţiilor publice/concurenţei.
Art. 20. - (1) Membrii comisiei
de concurs, precum şi cei ai comisiei de soluţionare a contestaţiilor trebuie
să îndeplinească aceleaşi condiţii ca şi cele prevăzute pentru înscrierea
candidaţilor la concurs.
(2) Numărul membrilor fiecărei comisii este de 5,
dintre care unul este numit preşedinte.
Art. 21. - (1) Concursul de admitere constă în două
probe, o probă scrisă, cu caracter teoretic şi practic, şi o probă orală, care
constă într-un interviu.
(2) Tematica de concurs se stabileşte din legislaţia
aplicabilă în domeniul achiziţiilor publice şi în domeniile conexe.
(3) Pentru proba scrisă se elaborează minimum 5
variante de subiecte.
(4) Partea cu caracter practic a probei scrise constă
în soluţionarea unei contestaţii.
(5) Interviul urmăreşte motivaţia, abilităţile de
comunicare, aptitudinile şi experienţa profesională ale candidaţilor;
întrebările şi răspunsurile candidaţilor se consemnează în fişa de interviu,
care se semnează la sfârşitul acestuia de membrii comisiei de examinare,
candidat şi secretarul comisiei de concurs.
(6) Ponderea probelor de concurs este următoarea: 80%
proba scrisă, din care proba scrisă cu caracter teoretic 50%, iar proba scrisă
cu caracter practic 30%, şi 20% proba orală.
Art. 22. - Pentru a fi admişi la interviu, candidaţii
trebuie să obţină la proba scrisă cel puţin 70 de puncte.
Art. 23. - Membrii Consiliului Naţional de Soluţionare
a Contestaţiilor au următoarele îndatoriri:
a) să soluţioneze în termen contestaţiile
repartizate, dând dovadă de imparţialitate şi obiectivitate;
b) să asigure prin activitatea desfăşurată respectarea
legislaţiei în vigoare, precum şi independenţa Consiliului Naţional de
Soluţionare a Contestaţiilor;
c) să aducă la cunoştinţă preşedintelui Consiliului
Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor şi instituţiilor abilitate orice
ingerinţă în activitatea de soluţionare a contestaţiilor din partea unor
persoane fizice sau juridice ori a unui grup de interese care ar putea să le
afecteze independenţa sau imparţialitatea ori ar putea crea suspiciuni cu privire la acestea;
d) să participe la şedinţele de soluţionare a
contestaţiilor şi să respecte secretul deliberărilor;
e) să îşi perfecţioneze continuu pregătirea
profesională, conform cerinţelor de specializare;
f) să dea dovadă de competenţă profesională, calm,
politeţe şi imparţialitate faţă de persoanele cu care intră în contact în
calitate oficială;
g) să asigure securitatea şi confidenţialitatea
dosarelor pe perioada în care acestea le sunt încredinţate spre soluţionare;
h) să îndeplinească, în limitele funcţiei şi
competenţei, alte atribuţii decât cele privind activitatea de soluţionare a
contestaţiilor, stabilite de preşedintele Consiliului Naţional de Soluţionare a
Contestaţiilor;
i) să respecte normele codului deontologic al
funcţionarilor publici, obligaţiile stabilite în sarcina funcţionarilor publici
prin Legea nr. 188/1999, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare, precum şi deciziile Colegiului Consiliului Naţional de Soluţionare
a Contestaţiilor şi ale Comisiei de disciplină.
Art. 24. - (1) Membrii Consiliului Naţional de
Soluţionare a Contestaţiilor sunt obligaţi să se abţină de la orice activitate
legată de soluţionarea unei contestaţii, în cazurile în care se presupune
existenţa unui conflict de interese, aşa cum acesta este definit la art. 264
alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006.
(2) Exercitarea activităţilor în domeniul didactic, al
cercetării ştiinţifice şi al creaţiei literar-artistice se poate desfăşura de
membrii Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor numai în afara programului
de lucru.
Art. 25. - Membrii Consiliului Naţional de Soluţionare
a Contestaţiilor beneficiază anual de un concediu de odihnă, precum şi de alte
concedii, în condiţiile Legii nr. 188/1999, republicata, cu modificările şi
completările ulterioare.
Art. 26. - (1) Membrii Consiliului Naţional de
Soluţionare a Contestaţiilor au obligaţia soluţionării contestaţiilor cu
celeritate, înaintea oricăror alte obligaţii.
(2) Completul de soluţionare a contestaţiei este
independent, deciziile pronunţate fiind bazate pe stricta aplicare şi
respectare a legii.
(3) Completul de soluţionare a contestaţiei poate fi
considerat răspunzător pentru decizia pronunţată, în următoarele cazuri:
a) nu ia în considerare documentele relevante aflate
la dosarul cauzei;
b) se demonstrează reaua-credinţă, respectiv
soluţionarea contestaţiei cu părtinire;
c) interpretează în sens contrar dispoziţiilor legale
documentele relevante aflate la dosarul cauzei.
(4) Constatarea existenţei
unuia dintre cazurile prevăzute la alin. (3) se face de Comisia de disciplină
şi de alte organe abilitate potrivit legii, după caz.
Art. 27. - (1) Membrii Consiliului Naţional de
Soluţionare a Contestaţiilor au obligaţia formării profesionale continue.
(2) Formarea profesională continuă trebuie să ţină
seama de dinamica procesului legislativ şi constă, în principal, în cunoaşterea
şi aprofundarea legislaţiei achiziţiilor publice şi a domeniilor conexe, a
jurisprudenţei instanţelor judecătoreşti şi a jurisprudenţei Curţii de Justiţie
a Comunităţilor Europene în domeniu.
(3) Responsabilitatea pentru organizarea activităţii
de formare profesională continuă revine preşedintelui Consiliului Naţional de
Soluţionare a Contestaţiilor, în calitatea sa de conducător al instituţiei,
precum şi fiecărui membru, prin pregătire individuală.
Art. 28. - (1) Membrii Consiliului Naţional de
Soluţionare a Contestaţiilor şi personalul tehnic-administrativ au obligaţia de
a participa anual la programe de formare profesională continuă organizate de
instituţii de formare profesională specializate din ţară sau din străinătate,
cel puţin 15 zile pe an.
(2) Complementar activităţilor de formare profesională,
în cadrul Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor se organizează
lunar activităţi constând în dezbateri şi consultări privind soluţiile
pronunţate, în scopul aplicării unitare a legislaţiei.
Art. 29. - (1) Pentru verificarea îndeplinirii
criteriilor de competenţă profesională şi de performanţă, membrii Consiliului
Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor sunt supuşi anual unei evaluări
privind eficienţa şi calitatea activităţii, integritatea, absolvirea unor
cursuri de specializare şi de formare continuă şi, după caz, privind modul de
îndeplinire a atribuţiilor manageriale.
(2) Evaluarea prevăzută la alin. (1) se realizează în
conformitate cu Regulamentul pentru verificarea îndeplinirii criteriilor de
competenţă profesională şi de performanţă ale membrilor Consiliului Naţional de
Soluţionare a Contestaţiilor, prevăzut în anexa nr. 2.
Art. 30. - (1) Abaterile disciplinare şi sancţiunile
aplicabile membrilor Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor sunt
cele prevăzute în Legea nr. 188/1999, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare.
(2) Constatarea abaterilor
disciplinare ale membrilor Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor
se realizează în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr.
1.210/2003 privind organizarea şi funcţionarea comisiilor de disciplină şi a
comisiilor paritare din cadrul autorităţilor şi instituţiilor publice.
(3) Membrii Comisiei de disciplină nu pot avea
calitatea de membru al Colegiului Consiliului Naţional de Soluţionare a
Contestaţiilor.
Art. 31. - (1) Membrii Consiliului Naţional de
Soluţionare a Contestaţiilor pot fi suspendaţi din funcţie în condiţiile
dispoziţiilor Legii nr. 188/1999, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare.
(2) Incetarea raporturilor de serviciu ale membrilor Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor poate
avea loc în condiţiile dispoziţiilor Legii nr. 188/1999, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare.
CAPITOLUL IV
Statutul personalului tehnic-administrativ al
Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor
Art. 32. - (1) Personalul tehnic-administrativ al
Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor este constituit din
personal angajat pe bază de contract individual de muncă, în conformitate cu
prevederile legislaţiei în vigoare.
(2) Angajarea, modificarea sau încetarea raporturilor
de muncă ale personalului tehnic-administrativ se aprobă prin ordin al
preşedintelui Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, în
condiţiile legii.
(3) Drepturile şi obligaţiile specifice ale
personalului tehnic-administrativ se stabilesc prin contractul individual de
muncă, în condiţiile legii.
Art. 33. - Poate ocupa un post de personal contractual
în aparatul propriu al Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor
persoana care îndeplineşte următoarele condiţii:
a) are capacitate deplină de exerciţiu şi vârsta de
cel puţin 18 ani;
b) are studii ce corespund funcţiei;
c) îndeplineşte condiţiile de vechime stabilite pentru
ocuparea funcţiei respective;
d) are o stare de sănătate
corespunzătoare funcţiei respective, atestată pe bază de certificat medical;
e) nu are antecedente penale;
f) a promovat concursul de angajare.
Art. 34. - Personalul contractual din aparatul propriu
al Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor este supus anual unei
verificări privind îndeplinirea criteriilor de competenţă profesională şi de
performanţă stabilite prin fişa postului, în condiţiile legii.
Art. 35. - (1) Personalul tehnic-administrativ răspunde
disciplinar pentru abaterile de la îndatoririle de
serviciu.
(2) Constituie abateri disciplinare următoarele:
a) nerespectarea secretului profesional sau a
confidenţialităţii lucrărilor care au acest caracter;
b) manifestările care aduc atingere probităţii şi
demnităţii profesionale;
c) întârzierea sistematică în efectuarea lucrărilor;
d) absenţele nemotivate de la serviciu;
e) nerespectarea în mod repetat a programului de lucru;
f) refuzul de a îndeplini atribuţiile de serviciu;
g) desfăşurarea în timpul programului de lucru a altor
activităţi decât cele profesionale.
Art. 36. - Până la dobândirea personalităţii juridice,
concursul pentru angajarea personalului tehnic-administrativ este organizat de
Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor
Publice, conform Regulamentului de organizare a concursului pentru numirea
personalului tehnic-administrativ al Consiliului Naţional de Soluţionare a
Contestaţiilor, prevăzut în anexa nr. 3. Ulterior dobândirii personalităţii
juridice, concursul se organizează de Consiliul Naţional de Soluţionare a
Contestaţiilor.
CAPITOLUL V
Modul de întocmire a evidenţei activităţii
desfăşurate de Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor
Art. 37. - In concordanţă cu obiectul său de
activitate, Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor întocmeşte şi
păstrează următoarele registre:
a) Registrul general de contestaţii: în acest registru
se trec în ordinea intrării toate contestaţiile primite, cu rubricile stabilite
în acest scop. Toate cererile depuse ulterior sau corespondenţa în legătură cu
dosarul vor fi înregistrate sub acelaşi număr;
b) Registrul informativ: în acest registru se
menţionează, pentru fiecare dosar înregistrat în ordine numerică, data ieşirii
dosarului din arhivă şi persoana căreia i s-a predat, data reintrării în
arhivă, numărul, data deciziei şi soluţia pe scurt, data trimiterii dosarului
către instanţa competentă şi data revenirii dosarului, conexarea sau ataşarea
acestuia;
c) Registrul de termene al arhivei: în acest registru se trec toate dosarele soluţionate pe termene de soluţionare,
consemnându-se numărul şi data înregistrării lor;
d) Opisul alfabetic: în acest registru se trec numele
şi prenumele sau, după caz, denumirea părţilor din dosar, inclusiv a celor
introduse ulterior în procedura de soluţionare, precum şi numărul dosarului;
e) Registrul de evidenţă a redactării deciziilor: în
acest registru se trec în ordine numerică toate deciziile pronunţate şi se
notează numărul dosarului şi numele membrului Consiliului Naţional de
Soluţionare a Contestaţiilor care a redactat decizia;
f) Registrul de evidenţă a căilor de atac: în acest
registru se trec, în ordinea datei introducerii plângerii, denumirea părţii
care a introdus plângerea, numărul dosarului, data declarării căii de atac şi
data înaintării dosarului către Curtea de Apel;
g) Registrul privind evidenţa practicii instanţelor
de judecată: în acest registru se trec toate dosarele sosite de la Curtea de
Apel şi soluţiile pronunţate în căile de atac;
h) Registrul de intrare-ieşire
a corespondenţei administrative.
Art. 38. - Inregistrările în registrele existente la
nivelul Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor se ţin de regulă
în sistem informatizat.
Art. 39. - Evidenţa în sistem informatizat se păstrează
şi pe suport hârtie, prin listarea periodică a înregistrărilor şi legarea lor
în mape distincte.
CAPITOLUL VI
Relaţia cu Autoritatea Naţională pentru
Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice
Art. 40. - (1) Autoritatea Naţională pentru
Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice asigură suportul logistic
pentru desfăşurarea în bune condiţii a activităţii Consiliului Naţional de
Soluţionare a Contestaţiilor.
(2) Relaţiile funcţionale dintre Autoritatea Naţională
pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice şi Consiliul
Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor vor face obiectul unui protocol semnat
între preşedinţii celor două instituţii.
Art. 41. - Până la intrarea în vigoare a unor
dispoziţii contrare:
a) cheltuielile curente şi de
capital ale Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor se asigură
prin bugetul Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea
Achiziţiilor Publice;
b) înregistrările contabile şi evidenţa resurselor
umane pentru personalul Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor
vor fi efectuate prin grija Direcţiei economic-administrativ din cadrul
Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor
Publice.
Art. 42. - (1) La solicitarea scrisă a preşedintelui
Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, Autoritatea Naţională
pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice are obligaţia de a
asigura, în limita fondurilor disponibile, resursele necesare pentru
desfăşurarea în bune condiţii a activităţii Consiliului Naţional de Soluţionare
a Contestaţiilor.
(2) Responsabilitatea privind gestiunea resurselor
prevăzute la alin. (1) revine preşedintelui Consiliului Naţional de Soluţionare
a Contestaţiilor.
CAPITOLUL VII
Dispoziţii finale
Art. 43. - Consiliul Naţional de Soluţionare a
Contestaţiilor utilizează un parc propriu de mijloace de transport dotat cu
două autoturisme, prin suplimentarea numărului de autoturisme aflat la
dispoziţia Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea
Achiziţiilor Publice.
Art. 44. - (1) Autoritatea Naţională pentru
Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice va începe demersurile
pentru operaţionalizarea Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor
în termen de 3 zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri.
(2) Primul concurs de admitere în Consiliul Naţional de
Soluţionare a Contestaţiilor va fi organizat potrivit dispoziţiilor Ordonanţei
de urgenţă a Guvernului nr. 1/2006 privind unele măsuri pentru întărirea
capacităţii administrative a României pentru integrarea în Uniunea Europeană.
Art. 45. - Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din
prezentul regulament.
ANEXA Nr. 1 la regulament
ANEXA Nr. 2 la regulament
REGULAMENT
pentru verificarea îndeplinirii criteriilor de competenţă profesională şi de performanţă ale membrilor Consiliului National
de Soluţionare a Contestaţiilor
Art. 1. - (1) Pentru verificarea îndeplinirii
criteriilor de competenţă profesională şi de performanţă, membrii Consiliului
Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor sunt supuşi anual unei evaluări
privind eficienţa, calitatea activităţii, integritatea şi obligaţia de formare
profesională continuă şi, după caz, unei evaluări privind modul de îndeplinire
a atribuţiilor manageriale.
(2) Criteriile de evaluare
aplicabile sunt cele prevăzute în fişa postului, în condiţiile prezentului
regulament.
Art. 2. - (1) Evaluarea membrilor Consiliului Naţional
de Soluţionare a Contestaţiilor se face în luna ianuarie a fiecărui an şi are
în vedere perioada cuprinsă între datele de 1 ianuarie şi 31 decembrie ale
anului anterior.
(2) In mod excepţional, evaluarea membrilor Consiliului
Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor se poate realiza şi în cursul anului,
în situaţia în care raporturile de serviciu ale celui evaluat încetează, se
suspendă sau se modifică, în condiţiile legii; în acest caz, persoana în cauză
va fi evaluată pentru toată perioada, până la încetarea, suspendarea sau
modificarea raporturilor de serviciu.
Art. 3. - (1) In condiţiile în care în cursul unui an
preşedintele Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor sau membrii
Colegiului Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor renunţă ori
sunt revocaţi din funcţia deţinută, se efectuează, în mod excepţional, o
evaluare a acestora, ţinându-se cont de specificul activităţii desfăşurate până
la acel moment.
(2) Evaluarea menţionată la alin. (1) se efectuează în
termen de 15 zile de la data revocării din funcţia deţinută sau de la data la
care a fost depusă cererea de transfer ori de demisie.
Art. 4. - Evaluarea membrilor Consiliului Naţional de
Soluţionare a Contestaţiilor se efectuează după cum urmează:
a) se alcătuiesc 3 grupuri, formate din câte 7 membri
ai Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor. In fiecare dintre cele
3 grupuri se regăseşte câte un membru al Colegiului Consiliului Naţional de
Soluţionare a Contestaţiilor, care deţine şi calitatea de coordonator al
grupului respectiv;
b) fiecare dintre grupurile constituite efectuează
evaluarea unui grup, astfel încât niciunul dintre grupuri să nu se evalueze
reciproc;
c) fiecare dintre membrii unui grup efectuează
evaluarea individuală a membrilor celuilalt grup, potrivit criteriilor de
evaluare prevăzute în Fişa pentru stabilirea criteriilor de performanţă
profesională care sunt avute în vedere pentru evaluarea anuală a activităţii
membrilor Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, anexă la
prezentul regulament;
d) evaluarea fiecărui membru este rezultatul mediei
aritmetice a evaluărilor individuale realizate de
membrii grupului evaluator;
e) în cazul preşedintelui Consiliului Naţional de
Soluţionare a Contestaţiilor şi al membrilor Colegiului Consiliului Naţional de
Soluţionare a Contestaţiilor se ţine cont în evaluarea efectuată şi de
criteriile specifice prevăzute în fişa pentru stabilirea criteriilor de
performanţă profesională, menţionată la lit. c).
Art. 5. - Evaluatorii au în vedere în cursul procedurii
de evaluare verificarea criteriilor prevăzute în fişa pentru stabilirea
criteriilor de performanţă profesională şi pot utiliza orice lucrare
îndeplinită în perioada avută în vedere, precum şi dosarul profesional al
persoanei evaluate.
Art. 6. - Procedura de evaluare cuprinde completarea
raportului de evaluare de către evaluatori şi contrasemnarea raportului de
evaluare final de către persoana evaluată.
Art. 7. - In vederea completării raportului de
evaluare, evaluatorii:
a) notează criteriile de performanţă profesională în
funcţie de importanţa acestora;
b) stabilesc calificativul final de evaluare a performanţelor profesionale individuale;
c) consemnează rezultatul final al evaluării în fişa
de evaluare şi rezultatele persoanei evaluate, dificultăţile obiective
întâmpinate de aceasta în perioada evaluată şi orice alte observaţii pe care le
consideră relevante.
Art. 8. - (1) Pentru membrii Consiliului Naţional de
Soluţionare a Contestaţiilor, criteriile menţionate în fişa pentru stabilirea
criteriilor de performanţă profesională au următoarea pondere:
a) pentru criteriile menţionate la pct. 1 din fişă,
ponderea acestora este de 25% din nota finală; în măsura în care, din motive
independente de voinţa persoanei evaluate, programele de instruire sau de
perfecţionare nu au putut fi urmate în perioada evaluată, se vor lua în
considerare doar criteriile menţionate la pct. 2 din fişă;
b) pentru criteriile menţionate la pct. 2 din fişă,
ponderea acestora este de 75% din nota finală, după cum urmează: obiectivele
menţionate la lit. A din fişă au o pondere de 60% din ponderea acordată
criteriilor de la pct. 2, iar criteriile menţionate la lit. B din fişă au o
pondere de 40 % din ponderea acordată criteriilor de la pct. 2, astfel:
criteriile menţionate la lit. a) 20%, criteriile menţionate la lit. b) 15% şi
criteriile menţionate la lit. c) 5%.
(2) Pentru preşedintele
Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor sau pentru membrii
Colegiului Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, criteriile
menţionate în fişă au următoarea pondere:
a) pentru criteriile menţionate la pct. 1 din fişă,
ponderea acestora este de 10 % din nota finală; în măsura în care, din motive
independente de voinţa persoanei evaluate, programele de instruire sau de
perfecţionare nu au putut fi urmate în perioada evaluată, ponderea menţionată
pentru acest punct se va lua în considerare la ponderea acordată pentru
criteriile menţionate la pct. 3 din fişă;
b) pentru criteriile menţionate la pct. 2 din fişă,
ponderea acestora este de 60% din nota finală, după cum urmează: obiectivele
menţionate la lit. A au o pondere de 60% din ponderea acordată criteriilor de
la pct. 2, iar criteriile menţionate la lit. B au o pondere de 40 % din
ponderea acordată criteriilor de la pct. 2, astfel: criteriile menţionate la
lit. a) 20%, criteriile menţionate la lit. b) 15% şi criteriile menţionate la
lit. c) 5%;
c) pentru criteriile menţionate la pct. 3 din fişă,
ponderea acestora este de 30% din nota finală.
Art. 9. - Raportul de evaluare a activităţii
profesionale se întocmeşte separat, pentru fiecare dintre persoanele evaluate
şi de către fiecare dintre membrii grupului de evaluare.
Art. 10. - Prin raportul de evaluare a activităţii
profesionale a persoanei evaluate, întocmit de evaluatori, se poate acorda unul
dintre calificativele prevăzute în Legea nr. 188/1999, republicată, cu modificările
şi completările ulterioare.
Art. 11. - (1) Notarea criteriilor de performanţă se
face parcurgându-se următoarele etape:
a) fiecare criteriu de performanţă se notează de la 1
la 5, nota exprimând aprecierea îndeplinirii criteriului de performanţă în
realizarea activităţii;
b) pentru fiecare criteriu de performanţă se
stabileşte ponderea individuală, astfel încât suma totală a ponderilor să fie
100%;
c) nota acordată pentru îndeplinirea criteriilor de
performanţă se obţine prin însumarea notelor acordate pentru îndeplinirea
fiecărui criteriu, ţinându-se cont de ponderea acordată fiecărui criteriu.
(2) Semnificaţiile notelor prevăzute la alin. (1) sunt
următoarele: nota 1 - nivel minim si nota 5 - nivel maxim.
Art. 12. - Raportul final de evaluare se înaintează pentru semnare şi luare la cunoştinţă persoanei
evaluate. Acest raport se semnează şi de membrul Colegiului Consiliului
Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor coordonator al grupului.
Art. 13. - Persoana evaluată care este nemulţumită de
calificativul obţinut poate face contestaţie în termen de 30 de zile de la
comunicarea rezultatului final al evaluării la instanţa competentă.
Art. 14. - (1) Consilierul de soluţionare a
contestaţiilor care la evaluare a primit calificativul „Nesatisfăcător"
este eliberat din funcţie prin decizie a primului-ministru, raportul de
serviciu al acestuia încetând în condiţiile legii.
(2) Consilierul de soluţionare a contestaţiilor în
domeniul achiziţiilor publice care la evaluare a primit calificativul „Satisfăcător"
este obligat să urmeze cursurile de formare specializată indicate de
preşedintele Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor.
Art. 15. - (1) Evoluţia persoanei evaluate se
consemnează în fişa din dosarul profesional care se întocmeşte şi se păstrează
la Serviciul economic-administrativ.
(2) Datele conţinute în dosarul profesional sunt
confidenţiale, în condiţiile prevăzute de lege.
(3) Fiecare persoană are acces la propriul dosar
profesional şi poate obţine copii de pe actele existente la dosar.
Anexă la
regulamentul de verificare
FIŞA
pentru stabilirea criteriilor de performanţă
profesională care sunt avute în vedere pentru evaluarea anuală a activităţii membrilor Consiliului Naţional de
Soluţionare a Contestaţiilor
Numele:
..........................................................................................................................
Prenumele:
......................................................................................................................
Funcţia ocupată:
..............................................................................................................
Perioada evaluată:
...........................................................................................................
1. Programele de
instruire sau de perfecţionare urmate în perioada evaluată:
(Pondere 25% din total, respectiv pondere 10% din
total în cazul preşedintelui/colegiului de conducere)
A. Programe de formare continuă organizate la nivelul
Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor:
Tematica:
.....................................................................................................................
Rezultatul obţinut:
........................................................................................................
B. Programe de perfecţionare sau de instruire
organizate prin intermediul formelor centralizate de pregătire (Institutul
Naţional de Administraţie ori alte forme de instruire sau de perfecţionare
centralizată):
Instituţia formatoare:
.....................................................................................................
Perioada desfăşurării:
.....................................................................................................
Tematica:
........................................................................................................................
Rezultatul obţinut:
..........................................................................................................................................
C. Alte forme de perfecţionare sau de instruire
urmate în perioada evaluată (instituţii de învăţământ ori de formare din ţară
sau din străinătate):
Tematica:
.....................................................................................................................
Diploma obţinută:
..........................................................................................................
Nota acordată pentru îndeplinirea criteriilor de la
pct. 1:
2. Activitatea profesională
a membrilor Consiliului Naţional de soluţionare a contestaţiilor
(Pondere 75% din total, respectiv pondere 60% din
total în cazul preşedintelui/colegiului de conducere)
A. Obiective
(Pondere 60% din total pondere pct. 2)
Nr. crt.
|
Indicatori
|
Pondere obiectiv (%)
|
Număr
|
Nota acordată
|
|
Exemple:
|
|
|
|
1.
|
Nr. decizii casate
|
20%
|
|
|
2.
|
Nr. decizii casate imputabile
|
40%
|
|
|
3.
|
Nr. avize de legalitate emise
|
10%
|
|
|
4.
|
Plângeri, reclamaţii, cereri soluţionate
|
20%
|
|
|
5.
|
Alte activităţi
|
10%
|
|
|
Nota acordată pentru îndeplinirea
obiectivelor:
..............................................................................................................
Comentarii:
......................................................................................................................
B. Criteriile referitoare la
performanţa profesională
(Pondere 40% din total pondere pct. 2)
a) Competenţa profesională
(Pondere 20% din total pondere pct. 2 lit. B)
Nr. crt.
|
Criteriu
|
Nota acordată
|
1.
|
Cunoaşterea legislaţiei specifice domeniului de activitate
|
|
2.
|
Capacitatea de interpretare şi aplicare a legii
|
|
3.
|
Capacitatea de rezolvare a lucrărilor cu un grad de complexitate
ridicat
|
|
4.
|
Capacitatea de organizare a timpului propriu de lucru pentru
rezolvarea lucrărilor la termenele planificate
|
|
Nr. crt.
|
Criteriu
|
Nota acordată
|
5.
|
Capacitate de sinteză şi analiză în redactarea lucrărilor
specifice domeniului de activitate
|
|
6.
|
Capacitate de rezolvare a problemelor
|
|
7.
|
Capacitate de implementare a soluţiilor
|
|
8.
|
Flexibilitate în îndeplinirea sarcinilor
suplimentare: adaptarea programului de lucru în funcţie de necesităţi
|
|
Nota acordată pentru îndeplinirea criteriilor de
competenţă profesională:
...................................................................
Comentarii:
....................................................................................................................
b) Calităţi ale persoanei
evaluate
(Pondere 15% din total pondere pct. 2 lit. B)
Nr. crt.
|
Criteriu
|
Nota acordată
|
1.
|
Capacitatea de a lucra în echipă
|
|
2.
|
Capacitatea de a lucra independent
|
|
3.
|
Iniţiativa în muncă
|
|
4.
|
Asumarea responsabilităţilor
|
|
5.
|
Conduita în timpul orelor de serviciu (în relaţiile cu colegii şi
în relaţiile cu justiţiabilii)
|
|
6.
|
Respectarea normelor de deontologie
|
|
7.
|
Capacitatea de adaptare la noi reguli sau la noi sarcini în timpul
serviciului
|
|
8.
|
Rezistenta la stres
|
|
Nota acordată pentru îndeplinirea criteriului:
......................
Comentarii: .......................
c) Alte cunoştinţe de
specialitate
(Pondere 5% din total pondere pct. 2 lit. B)
Nr. crt.
|
Criteriu
|
Nota acordată
|
1.
|
Abilităţi în utilizarea calculatorului şi a echipamentelor
informatice
|
2.
|
Abilităţi de comunicare în limbi de circulaţie
internaţională, în măsura în care acestea sunt cerute în îndeplinirea
atribuţiilor de serviciu
|
Nota acordată pentru îndeplinirea criteriului:
..................................................................................................................
Comentarii:
......................................................................................................................
Nota acordată pentru îndeplinirea criteriilor de la
pct. 2:
.............................................................................................
Comentarii:
......................................................................................................................
3. Criterii avute în vedere
pentru evaluarea performanţelor preşedintelui/colegiului de conducere al
Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor
(Pondere 30% din total)
Nr. crt.
|
Criteriu
|
Nota acordata
|
1.
|
Capacitatea de organizare a activităţilor specifice prin
repartizarea echilibrată a sarcinilor, în funcţie de obiectivele individuale
ale fiecărui angajat
|
2.
|
Capacitatea de decizie în organizarea activităţilor specifice
|
3.
|
Capacitatea de monitorizare a activităţii desfăşurate
|
4.
|
Capacitatea de coordonare şi gestionare a resurselor umane
existente, în sensul motivării acestora, a dezvoltării abilităţilor
profesionale şi personale, a identificării nevoii de perfecţionare
individuală
|
5.
|
Gradul de comunicare cu persoanele aflate în subordonare
|
6.
|
Atitudinea în relaţiile cu:
|
|
- subordonaţii;
|
|
- petiţionarii;
|
|
- alte instituţii
|
7.
|
Obiectivitatea în aprecierea referitoare la munca subalternilor
şi în evaluarea anuală a acestora
|
8.
|
Gradul de complexitate al activităţii desfăşurate
|
9.
|
Capacitatea de gestionare a resurselor materiale şi financiare disponibile, în scopul bunei desfăşurări a
activităţii
|
10.
|
Capacitatea de delegare obiectivă a atribuţiilor în funcţie de
obiectivele individuale
|
11.
|
Capacitatea de a gestiona situaţiile de criză
|
12.
|
Abilităţi de mediere şi negociere
|
13.
|
Capacitatea de planificare şi de a acţiona strategic
|
14.
|
Capacitatea de îndrumare
|
15.
|
Capacitate si spirit de iniţiativă
|
Nota acordată pentru îndeplinirea criteriilor de la
pct. 3: .............................................................................................
Comentarii:
....................................................................................................................
Rezultate deosebite:
......................................................................................................
Dificultăţi obiective întâmpinate în perioada evaluată:
..................................................
Alte observaţii:
................................................................................................................
Comentariile persoanei evaluate:
...................................................................................
Nota finală a evaluării:
...................................................................................................
Nota finală a evaluării după
contestaţie:
.........................................................................
Calificativul final al
evaluării:..........................................................................................
Calificativul final al
evaluării după contestaţie:
.............................................................
Semnătura evaluatorului:................................................................................................
Data:
.............................................................................................................................
Semnătura persoanei evaluate:
....................................................................................
Data:
.............................................................................................................................
ANEXA Nr. 3 la regulament
REGULAMENT de organizare a concursului pentru
numirea personalului tehnic-administrativ al Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor
Art. 1. - (1) Angajarea personalului
tehnic-administrativ la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor se
face pe bază de concurs şi competenţă profesională.
(2) Poate ocupa un post cu contract individual de muncă
în aparatul tehnic-administrativ al Consiliului Naţional de Soluţionare a
Contestaţiilor orice persoană care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 33
din Regulamentul de organizare şi funcţionare al Consiliului Naţional de
Soluţionare a Contestaţiilor.
Art. 2. - (1) Data, locul, modul
de desfăşurare a concursului, tematica şi bibliografia, numărul de posturi
scoase la concurs şi termenul limită pentru depunerea dosarelor se publică în
cel puţin un cotidian de circulaţie naţională, la sediul instituţiei
organizatoare şi pe pagina web a instituţiei organizatoare a concursului.
(2) Publicarea anunţului prevăzut la alin. (1) se efectuează
cu cel puţin 15 zile înainte de data desfăşurării concursului.
Art. 3. - (1) Dosarele de concurs se depun la
secretariatul instituţiei organizatoare cu minimum 5 zile înainte de data
desfăşurării concursului.
(2) Pentru înscrierea la concurs, candidaţii vor
prezenta:
a) cerere-tip;
b) copie de pe buletinul/cartea de identitate;
c) copie legalizată de pe actul doveditor al studiilor
urmate;
d) certificatul de cazier judiciar;
e) curriculum vitae;
f) copie de pe carnetul de muncă.
Art. 4. - (1) Comisia de concurs şi comisia de
soluţionare a contestaţiilor sunt numite prin ordin al preşedintelui
instituţiei organizatoare, fiind alcătuite din câte 3 membri.
(2) Comisia de concurs se numeşte înainte de publicarea
anunţului de desfăşurare a concursului şi are următoarele atribuţii:
a) elaborează tematica de
concurs;
b) verifică dosarele candidaţilor înscrişi la concurs;
c) elaborează subiectele de concurs şi baremele de
corectare;
d) corectează lucrările pe baza baremelor stabilite;
e) stabileşte candidaţii admişi şi candidaţii
respinşi.
Art. 5. - (1) Membrii comisiei de concurs elaborează
minimum 3 variante de subiecte pentru proba scrisă.
(2) Timpul destinat elaborării
probei scrise este de două ore din momentul comunicării subiectelor.
Art. 6. - (1) Concursul constă într-o probă
scrisă/practică şi un interviu, care sunt notate cu note între 1 şi 10 de
fiecare membru al comisiei de examinare. Ponderea celor două probe în nota
finală este egală.
(2) Pentru a fi declaraţi admişi, candidaţii trebuie
să obţină la fiecare probă cel puţin nota 7.
(3) La note egale, comisia de examinare va stabili
candidatul admis în raport cu datele personale cuprinse în recomandări, nivelul studiilor sau experienţa profesională.
(4) Rezultatul concursului se consemnează într-un
proces-verbal semnat de toţi membrii comisiei de examinare şi se afişează la
sediul Instituţiei organizatoare a concursului.
Art. 7. - (1) In termen de 3
zile de la afişarea rezultatelor candidaţii nemulţumiţi pot depune contestaţie.
(2) Contestaţiile se analizează de comisia de
soluţionare a contestaţiilor, răspunsul urmând a fi comunicat petentului
într-un termen de maximum 5 zile.
(3) Hotărârea comisiei de soluţionare a
contestaţiilor poate fi contestată la instanţa de contencios administrativ
competentă.
(4) După confirmarea rezultatelor obţinute la concurs
se fac comunicările pentru candidaţii declaraţi admişi.
Art. 8. - Candidaţii declaraţi admişi sunt obligaţi să
se prezinte pentru angajare într-un termen de maximum 15 zile de la comunicare.
în cazul neprezentării la termenul stabilit, postul este declarat vacant.
Art. 9. - (1) Persoanele angajate vor fi supuse unei
perioade de probă cu o durată de 30 de zile calendaristice. Dacă la sfârşitul
perioadei de probă persoana angajată s-a dovedit corespunzătoare, angajarea va
fi definitivată de la data începerii perioadei de probă.
(2) Definitivarea se acordă pe baza notărilor
preşedintelui Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor.
(3) Dacă după expirarea perioadei de probă persoana
angajată nu corespunde sarcinilor ce-i revin, aceasta va fi trecută pe un post
corespunzător pregătirii şi competenţei sau, după caz, i se va desface
contractul de munca, în condiţiile legii.