HOTARARE Nr. 837 din 27 mai 2004
privind organizarea si functionarea Autoritatii pentru Valorificarea Activelor
Statului
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 503 din 4 iunie 2004
In temeiul art. 108 din Constitutie, republicata, al art. 1 alin. (3) si al
art. 6 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 23/2004 privind
stabilirea unor masuri de reorganizare a Autoritatii pentru Valorificarea
Activelor Bancare prin comasarea prin absorbtie cu Autoritatea pentru
Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului, precum si al art. 5
alin. (3) si (5) din Ordonanta Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor
normative de cheltuieli pentru autoritatile administratiei publice si
institutiile publice, aprobata cu modificari prin Legea nr. 247/2002, cu
modificarile si completarile ulterioare,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1
Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului, denumita in continuare
AVAS, se organizeaza si functioneaza ca institutie de specialitate a
administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, in subordinea
Guvernului.
Art. 2
Sediul AVAS este in municipiul Bucuresti, str. Capitan Aviator Alexandru
Serbanescu nr. 50, sectorul 1.
Art. 3
(1) Atributiile AVAS sunt cele prevazute la art. 5 din Ordonanta de urgenta
a Guvernului nr. 23/2004.
(2) In exercitarea atributiilor sale, AVAS colaboreaza cu ministerele,
organele de specialitate ale administratiei publice centrale, cu Banca
Nationala a Romaniei, organismele internationale, precum si cu autoritatile
administratiei publice locale.
(3) Persoanele fizice si juridice rezidente sunt obligate sa furnizeze, la
cererea scrisa a AVAS, toate datele si informatiile pe care le detin, in
vederea indeplinirii atributiilor din domeniile de activitate ale AVAS.
(4) Bancile sunt obligate sa furnizeze, la cererea scrisa a AVAS, toate
datele si informatiile referitoare la cuantumul disponibilitatilor banesti,
precum si al oricaror active detinute la aceste banci de catre debitori,
potrivit art. 20 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 51/1998
privind valorificarea unor active ale statului, republicata, cu modificarile
ulterioare.
(5) Informatiile obtinute in temeiul alin. (2), (3) si (4) se pun la
dispozitia AVAS cu promptitudine si in mod gratuit, fiind clasificate ca secret
profesional.
(6) Salariatii AVAS, membrii Consiliului de supraveghere si indrumare si
membrii Comitetului de coordonare a restructurarii, prevazut la art. 26 din
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 51/1998, republicata, cu modificarile
ulterioare, au obligatia de a pastra secretul profesional, fiind interzisa
folosirea sau dezvaluirea, in timpul activitatii in cadrul AVAS, precum si o
perioada de 5 ani de la incetarea activitatii in cadrul institutiei, de date
sau fapte care, devenite publice, ar dauna intereselor AVAS.
Art. 4
(1) Structura organizatorica a AVAS se aproba de Consiliul de supraveghere
si indrumare a AVAS, in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a
prezentei hotarari. In structura organizatorica a AVAS pot functiona directii
generale, directii, servicii si birouri, precum si activitati in teritoriu.
(2) Numarul maxim de posturi in structura organizatorica a AVAS este de
450, exclusiv presedintele si vicepresedintii, din care 200 de posturi pentru
activitatea de valorificare a activelor statului prevazuta de Ordonanta de
urgenta a Guvernului nr. 51/1998, republicata, cu modificarile ulterioare, si
250 de posturi pentru desfasurarea activitatii prevazute de Ordonanta de
urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societatilor comerciale,
aprobata prin Legea nr. 44/1998, cu modificarile si completarile ulterioare, de
Legea nr. 137/2002 privind unele masuri pentru accelerarea privatizarii, cu
modificarile si completarile ulterioare, si de Ordonanta Guvernului nr. 25/2002
privind unele masuri de urmarire a executarii obligatiilor asumate prin
contractele de privatizare a societatilor comerciale, aprobata cu modificari si
completari prin Legea nr. 506/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
(3) Statul de functii al AVAS se aproba prin ordin al presedintelui.
(4) In cadrul AVAS, prin ordin al presedintelui, se pot organiza colective
temporare de lucru, avand nivelul de organizare al compartimentelor functionale
prevazute la alin. (1), cu exceptia directiei generale.
Art. 5
(1) Atributiile, sarcinile si raspunderile compartimentelor din cadrul AVAS
se stabilesc in conformitate cu structura organizatorica prevazuta la art. 4
alin. (1), prin Regulamentul de organizare si functionare a AVAS, aprobat de
catre Consiliul de supraveghere si indrumare a AVAS.
(2) Atributiile, sarcinile si raspunderile individuale ale personalului
AVAS se stabilesc prin fisa postului, care constituie anexa la contractul
individual de munca.
Art. 6
(1) Salariatilor AVAS li se interzice sa reprezinte, direct sau indirect,
vreun interes financiar, comercial ori de alta natura, care i-ar pune intr-o
pozitie in care interesul lor personal ar intra in conflict cu obligatiile si
indatoririle lor fata de AVAS.
(2) Salariatii AVAS isi desfasoara activitatea si sunt salarizati in
conformitate cu contractul colectiv de munca, incheiat la nivelul institutiei
potrivit prevederilor legale in materie si ale contractelor individuale de
munca.
Art. 7
(1) Supravegherea si indrumarea activitatii AVAS sunt asigurate de un
consiliu de supraveghere si indrumare, format din 9 membri, in urmatoarea
componenta:
a) un presedinte, care este reprezentant al Ministerului Finantelor
Publice;
b) 8 membri, respectiv cate un reprezentant al Bancii Nationale a Romaniei,
Ministerului Economiei si Comertului, Ministerului Administratiei si
Internelor, Ministerului Integrarii Europene, Ministerului Justitiei,
Autoritatii Nationale de Control, Cancelariei Primului-Ministru, Agentiei
Nationale pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie.
(2) Membrii Consiliului de supraveghere si indrumare a AVAS sunt numiti
prin hotarare a Guvernului, la propunerea conducatorilor institutiilor
prevazute la alin. (1).
(3) Componenta nominala a Consiliului de supraveghere si indrumare a AVAS
este prevazuta in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
(4) Revocarea din functie a oricarui membru al Consiliului de supraveghere
si indrumare a AVAS se face prin hotarare a Guvernului, caz in care
conducatorul institutiei al carei reprezentant a fost revocat va face o noua
propunere in termen de 10 zile.
(5) Modalitatile de lucru ale Consiliului de supraveghere si indrumare a
AVAS se stabilesc prin Regulamentul de organizare si functionare a Consiliului
de supraveghere si indrumare a AVAS.
Art. 8
(1) In termen de 2 zile lucratoare de la solicitarea presedintelui AVAS,
presedintele Consiliului de supraveghere si indrumare al AVAS va convoca
membrii acestuia.
(2) Consiliul de supraveghere si indrumare a AVAS adopta hotarari cu
majoritatea voturilor membrilor sai.
(3) La sedintele Consiliului de supraveghere si indrumare a AVAS participa,
fara drept de vot, presedintele AVAS.
Art. 9
(1) Conducerea AVAS se exercita de catre presedinte, ajutat de 4
vicepresedinti, numiti prin decizie a primului-ministru.
(2) Presedintele este ordonator principal de credite.
(3) In exercitarea atributiilor ce ii revin, presedintele emite ordine si
instructiuni.
(4) Vicepresedintii AVAS exercita atributiile delegate de catre presedinte.
Atributiile si raspunderile vicepresedintilor se stabilesc prin ordin al
presedintelui.
(5) In cazul in care presedintele, din diferite motive, nu isi poate
exercita atributiile curente, il deleaga prin ordin pe unul dintre
vicepresedinti sa exercite aceste atributii, instiintandu-l pe primul-ministru
despre aceasta.
Art. 10
Pe langa presedinte functioneaza colegiul director, ca organ colectiv de
analiza si evaluare, cu caracter consultativ. Componenta, atributiile si
modalitatile de lucru ale colegiului director se stabilesc prin Regulamentul de
organizare si functionare a AVAS.
Art. 11
(1) Finantarea AVAS este asigurata din sursele prevazute la art. 4 alin.
(1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 23/2004.
(2) AVAS administreaza, angajeaza si utilizeaza fondurile provenite din
sursele prevazute la alin. (1), potrivit reglementarilor legale aplicabile
institutiilor publice finantate integral din venituri proprii.
(3) Administrarea, angajarea si utilizarea fondurilor provenite din
veniturile obtinute din privatizare se fac potrivit art. 51 din Legea nr.
137/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. 12
(1) Pentru desfasurarea activitatilor specifice proprii, AVAS are in dotare
un numar de 49 de autoturisme, din care 5 autoturisme in parc propriu, pentru
presedinte si vicepresedinti, celelalte autoturisme fiind utilizate in parcul
comun, precum si pentru activitati specifice.
(2) Consumul de carburanti este de 400 litri/luna/autoturism pentru
autoturismele care deservesc presedintele si vicepresedintii si de 300
litri/luna/autoturism pentru autoturismele din parcul comun.
(3) Nu se considera depasiri la consumul normat pentru autoturisme consumul
care la nivelul anului se incadreaza in limita carburantului normat in raport
cu numarul total de autoturisme aprobat.
Art. 13
Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se revoca din functie
membrii Consiliului de supraveghere si indrumare a activitatii Autoritatii
pentru Valorificarea Activelor Bancare, numiti prin Hotararea Guvernului nr.
1.217/2001 privind organizarea si functionarea Autoritatii pentru Valorificarea
Activelor Bancare, cu modificarile ulterioare.
Art. 14
Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga:
- Hotararea Guvernului nr. 1.217/2001 privind organizarea si functionarea
Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Bancare, publicata in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 806 din 17 decembrie 2001, cu modificarile
ulterioare;
- Hotararea Guvernului nr. 627/2002 privind aprobarea numarului de
autoturisme si a consumului de carburanti pentru activitatile specifice
desfasurate de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Bancare, publicata in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 460 din 28 iunie 2002;
- Hotararea Guvernului nr. 678/2001 privind aprobarea Regulamentului de
organizare si functionare a Autoritatii pentru Privatizare si Administrarea
Participatiilor Statului, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I,
nr. 437 din 6 august 2001.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Presedintele Autoritatii pentru
Valorificarea Activelor Statului,
Mircea Ursache
Ministrul muncii,
solidaritatii sociale si familiei,
Elena Dumitru
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
ANEXA 1
COMPONENTA
Consiliului de supraveghere si indrumare a Autoritatii pentru Valorificarea
Activelor Statului
Neculae Eugeniu Plaiasu - presedinte, reprezentant al Ministerului
Finantelor Publice
Niculae Ion Vulpescu - membru, reprezentant al Bancii Nationale a
Romaniei
Iulian Iancu - membru, reprezentant al Ministerului Economiei si
Comertului
Aurel Milescu - membru, reprezentant al Ministerului
Administratiei si Internelor
Adriana Fulga - membru, reprezentant al Ministerului Integrarii
Europene
Claudiu Seucan - membru, reprezentant al Ministerului Justitiei
Marin Popescu - membru, reprezentant al Autoritatii Nationale de
Control
Dragos Condrea - membru, reprezentant al Cancelariei
Primului-Ministru
Eugen Ovidiu Chirovici membru, reprezentant al Agentiei Nationale pentru
Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie