HOTARARE Nr. 9 din 14 octombrie 1998
privind adoptarea Regulamentului de functionare a Consiliului Superior al
Magistraturii
ACT EMIS DE: CONSILIUL SUPERIOR AL MAGISTRATURII
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 442 din 20 noiembrie 1998
Consiliul Superior al Magistraturii,
in temeiul dispozitiilor art. 132 si 133 din Constitutie si ale art. 89 din
Legea nr. 92/1992 pentru organizarea judecatoreasca, republicata,
hotaraste:
Art. 1
Cu unanimitatea voturilor membrilor prezenti se adopta Regulamentul de
functionare a Consiliului Superior al Magistraturii.
Art. 2
Regulamentul va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei prin grija
Secretariatului tehnic al Consiliului Superior al Magistraturii.
Secretarul general al Consiliului
Superior al Magistraturii,
Ana Boar
REGULAMENTUL
de functionare a Consiliului Superior al Magistraturii
In temeiul dispozitiilor art. 132 si 133 din Constitutie si ale art. 89 din
Legea pentru organizarea judecatoreasca nr. 92/1992, republicata,
Consiliul Superior al Magistraturii adopta prezentul regulament de
functionare.
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
Consiliul Superior al Magistraturii, denumit in continuare consiliu, parte
a autoritatii judecatoresti, este alcatuit din 15 magistrati alesi pentru o
durata de 4 ani de Camera Deputatilor si de Senat in sedinta comuna si indeplineste
atributiile prevazute de Constitutie si de lege.
Art. 2
In raporturile cu Ministerul Justitiei, Ministerul Public, Curtea Suprema
de Justitie, precum si cu celelalte autoritati publice, consiliul este
independent si se supune in activitatea sa numai Constitutiei si legii.
Art. 3
Membrii consiliului se bucura de statutul prevazut de lege pentru
persoanele alese de Parlament in functii publice.
Art. 4
Consiliul este organizat si functioneaza ca organ colegial, exercitandu-si
atributiile prevazute de lege in plenul sau. Lucrarile consiliului se pot
desfasura in prezenta a cel putin doua treimi din numarul membrilor sai si sunt
prezidate, fara drept de vot, de catre ministrul justitiei, iar in cazul in
care indeplineste atributii de consiliu de disciplina, de catre presedintele
Curtii Supreme de Justitie.
Hotararile sunt adoptate cu votul deschis al majoritatii membrilor sai,
daca nu se stabileste altfel prin lege, prin prezentul regulament sau prin
hotarare a consiliului.
Art. 5
Activitatea consiliului se desfasoara in sesiuni anuale, cu incepere de la
data de 1 septembrie, de regula in sedinte lunare. Pe perioada vacantei
judecatoresti sedintele vor fi convocate numai in situatii exceptionale.
In cursul unei sesiuni, coordonarea lucrarilor necesare exercitarii
atributiilor consiliului si indrumarea activitatii de secretariat se realizeaza
de catre secretarul general, ales in prima sedinta a sesiunii, prin votul a cel
putin doua treimi din numarul membrilor. Secretarul general va reprezenta
consiliul in relatiile cu alte organe sau institutii si va semna, in numele
lui, corespondenta cu acestea sau cu persoanele care i se adreseaza. Secretarul
general are si atributia de a dezvolta relatiile cu alte profesiuni juridice,
cu facultatile de drept, cu Institutul National al Magistraturii si cu presa.
La incheierea fiecarei sesiuni secretarul general va prezenta intr-o
sedinta speciala un raport asupra activitatii desfasurate de consiliu in anul
respectiv, raport care va fi transmis instantelor si parchetelor si va fi dat
publicitatii.
Art. 6
Lucrarile de secretariat necesare activitatii consiliului sunt realizate de
un compartiment din cadrul Directiei de organizare si resurse umane pentru
instantele judecatoresti din Ministerul Justitiei, sub conducerea unui secretar
tehnic, desemnat din cadrul compartimentului respectiv, la inceputul fiecarei
sesiuni, de catre ministrul justitiei, dupa consultarea secretarului general.
Secretariatul consiliului are atributii privind redactarea si comunicarea
ordinii de zi a sedintelor, pregatirea dosarelor care vor fi supuse examinarii
in fiecare sedinta, primirea si inregistrarea cererilor si plangerilor adresate
consiliului, redactarea proceselor-verbale de sedinta si a hotararilor
adoptate, intocmirea si comunicarea raspunsurilor la cererile si la plangerile
adresate consiliului, evidenta in registre speciale a lucrarilor si arhivarea
dosarelor, precum si alte atributii stabilite prin prezentul regulament sau
hotarate de consiliu in sedinta.
Art. 7
Sedintele consiliului sunt convocate de secretarul general, la datele
stabilite de consiliu sau la propunerea ministrului justitiei, respectiv a
presedintelui Curtii Supreme de Justitie, dupa caz. Ele vor putea fi convocate
si la propunerea a cel putin o treime din numarul membrilor sai. Tematica si
lucrarile pentru ordinea de zi vor fi inaintate secretarului general cu cel
putin 15 zile inainte de data sedintei.
Primind propunerea, secretarul general va dispune secretarului tehnic
redactarea ordinii de zi si comunicarea acesteia, precum si a datei stabilite
pentru sedinta tuturor membrilor consiliului. Ordinea de zi astfel stabilita si
comunicata nu va putea fi modificata sau completata decat prin hotararea
consiliului.
Art. 8
Pentru informarea consiliului in legatura cu problemele supuse deciziei
sale, din randul membrilor acestuia vor putea fi desemnati raportori care vor
prezenta plenului informatiile si concluziile verificarilor efectuate.
In acest scop, precum si pentru mentinerea unui contact permanent cu
activitatea instantelor, in prima sedinta din fiecare sesiune membrii
consiliului vor fi repartizati pe colective de lucru, fiecare colectiv urmand
sa gireze lucrarile pentru un anumit numar de instante si parchete, hotarate de
consiliu.
Membrii acestor colective vor efectua deplasari la instantele si la
parchetele respective si vor informa consiliul asupra problemelor sesizate de
magistrati, formuland propuneri pentru solutionarea acestora, in scopul
imbunatatirii activitatii.
Art. 9
Sedintele consiliului nu sunt publice, el putand insa sa hotarasca ca la
acestea sa participe persoane a caror prezenta este considerata utila.
Membrii consiliului si persoanele care participa la sedintele sale sunt
tinuti sa pastreze secretul deliberarii si confidentialitatea lucrarilor.
Acestea nu vor putea fi date publicitatii decat in masura in care se va hotari
de catre consiliu si numai prin grija secretarului general.
Registrele si mapele de hotarari nu pot fi consultate decat de catre
membrii consiliului si de personalul secretariatului, iar in afara acestora, la
dosare vor avea acces si magistratii la care acestea se refera.
Art. 10
Desfasurarea lucrarilor fiecarei sedinte se consemneaza intr-un
proces-verbal, intocmit prin grija secretariatului consiliului si semnat de
catre cel care a prezidat sedinta, respectiv ministrul justitiei sau
presedintele Curtii Supreme de justitie, de catre toti membrii consiliului care
au participat la deliberare si de catre secretariatul tehnic sau persoana din
secretariat care l-a intocmit.
Separat, vor fi redactate, in termen de cel mult 10 de zile, prin grija
secretariatului tehnic, hotararile adoptate in sedinta consiliului, care vor fi
semnate de secretarul general. Hotararile vor cuprinde motivele pe care se
intemeiaza si vor fi comunicate celor interesati numai in cazul in care prin
lege sau prin prezentul regulament se dispune in mod expres.
In lipsa unei dispozitii contrare, hotararile consiliului sunt executorii
de la data adoptarii lor. Secretarul general va dispune aducerea acestora la
cunostinta organelor competente, pentru a se lua masurile necesare executarii
lor.
Art. 11
Consiliul are sigiliu propriu.
Sedintele consiliului au loc la sediul Ministerului Justitiei, iar cand
exercita atributiile de consiliu de disciplina, la sediul Curtii Supreme de
Justitie.
Pana la reglementarea prin lege a bugetului consiliului, cheltuielile
legate de functionarea sa, inclusiv cele ocazionate de deplasarea membrilor
acestuia la sedintele sale, la instante si la parchete se suporta din bugetul
Ministerului Justitiei, al Ministerului Public si al Curtii Supreme de
Justitie, dupa caz.
CAP. 2
Activitatea consiliului privind propunerile pentru numirea in functie a
presedintelui, vicepresedintelui, presedintilor de sectii, a judecatorilor
Curtii Supreme de Justitie si, respectiv, a celorlalti judecatori si procurori
Art. 12
In vederea exercitarii atributiei de a propune Presedintelui Romaniei
numirea in functie a presedintelui, vicepresedintelui, presedintilor de sectii
si a judecatorilor Curtii Supreme de Justitie, lista cuprinzand candidatii
recomandati de ministrul justitiei va fi comunicata secretarului general o data
cu propunerea de convocare a sedintei, in termenul prevazut la art. 7 alin. 1,
si va fi transmisa de acesta tuturor membrilor consiliului.
Dosarele profesionale ale candidatilor vor fi depuse la secretariatul
consiliului in acelasi termen, pentru a putea fi consultate de catre membrii
consiliului.
Candidatii recomandati vor fi invitati, prin grija secretariatului
consiliului, sa se prezinte personal la data stabilita pentru sedinta.
Art. 13
In sedinta consiliului, dupa prezentarea de catre ministrul justitiei a
fiecaruia dintre candidatii recomandati spre a fi propusi, acestia vor fi
audiati, pe rand, in plenul consiliului.
In cazul in care se va considera necesar, consiliul va putea amana pentru o
alta sedinta luarea hotararii de propunere si va putea delega din cadrul sau
raportori care sa prezinte informari asupra candidatilor.
In vederea numirii in functiile de presedinte, vicepresedinte sau
presedinte de sectie la Curtea Suprema de Justitie a candidatilor propusi,
votul va fi secret.
In cazul in care consiliul hotaraste asupra propunerii candidatilor
recomandati, hotararea va fi inaintata, in cel mult 20 de zile, Presedintelui
Romaniei, in vederea emiterii decretului de numire in functie.
Art. 14
In vederea exercitarii atributiei de a propune Presedintelui Romaniei
numirea in functie a celorlalti judecatori si procurori, recomandarea
ministrului justitiei va fi, de asemenea, comunicata secretarului general, in
conditiile art. 7 alin. 1, iar dosarele profesionale ale candidatilor vor fi
depuse la secretariatul consiliului in acelasi termen, pentru a putea fi
consultate de membrii consiliului.
Lista cuprinzand candidatii din raza teritoriala a fiecarei curti de apel
va fi transmisa colectivelor constituite potrivit art. 8 alin. 2, care vor
efectua verificarile pe care le considera necesare si vor informa in sedinta
plenul consiliului despre rezultatele acestora.
Candidatii recomandati vor putea fi invitati pentru a fi audiati si in
plenul consiliului.
Art. 15
Hotararile consiliului asupra propunerii privind numirea ca judecatori sau
ca procurori a candidatilor recomandati sunt definitive.
Hotararea prin care se refuza propunerea de numire a candidatului
recomandat se motiveaza, o noua recomandare in vederea propunerii fiind
inadmisibila, daca subzista cauzele care au condus la respingerea ei.
Dispozitiile art. 13 alineatul final se aplica in mod corespunzator.
CAP. 3
Activitatea consiliului privind promovarea, transferarea, suspendarea,
incetarea functiei judecatorilor si indepartarea din magistratura
Art. 16
Pentru a dispune cu privire la promovarea judecatorilor in functii de
conducere sau intr-o functie superioara de executie, inclusiv cu privire la
promovarea pe loc, consiliul este sesizat cu propunerile respective de
ministrul justitiei, in conditiile prevazute la art. 12. Dosarele candidatilor
vor cuprinde, in mod obligatoriu, cererea sau consimtamantul scris al
judecatorului pentru promovarea in functia pentru care este propus.
Lista cuprinzand candidatii propusi pentru promovare din raza teritoriala a
fiecarei curti de apel va fi transmisa colectivelor constituite potrivit art. 8
alin. 2, care vor efectua verificarile pe care le considera necesare si vor
informa in sedinta plenul consiliului despre rezultatele acestora. In cazul in
care nu sunt prezentate o data cu propunerea ministrului justitiei, vor fi
solicitate in mod obligatoriu, punctele de vedere ale presedintilor instantelor
de la care si, respectiv, la care urmeaza sa se dispuna promovarea, iar daca
promovarea priveste chiar functia de presedinte, punctul de vedere al
presedintelui instantei superioare, precum si avizul presedintelui curtii de
apel.
Candidatii propusi vor fi, de regula, invitati spre a fi audiati si in plenul
consiliului.
Art. 17
Dupa prezentarea de catre ministrul justitiei a candidatilor propusi si
dupa audierea acestora, consiliul va hotari asupra promovarii, tinand seama de
interesele instantelor si de criteriile prevazute la art. 65 din Legea pentru
organizarea judecatoreasca nr. 92/1992, republicata.
Dispozitiile art. 13 alin. 2 se aplica in mod corespunzator.
In hotararea prin care se dispune promovarea se va mentiona expres data de
la care aceasta urmeaza sa-si produca efectele.
In termen de cel mult 20 de zile, hotararea prin care s-a dispus promovarea
se comunica ministrului justitiei, in vederea luarii masurilor necesare punerii
ei in aplicare.
Art. 18
Dispozitiile de mai sus sunt aplicabile si in cazul in care sunt supuse
deciziei consiliului propunerile de transferare a judecatorilor intre instante
de acelasi grad. In acest caz, audierea in plenul consiliului a celui in cauza
este facultativa.
Art. 19
Pentru a dispune indepartarea din magistratura, in caz de incapacitate
profesionala sau de boala psihica, consiliul este sesizat de ministrul
justitiei, in conditiile art. 12.
In cazul in care, anterior sesizarii, ministrul justitiei a dispus
suspendarea din functie a magistratului, secretarul general al consiliului,
care a primit sesizarea, va putea convoca o sedinta de urgenta a consiliului
pentru a se pronunta asupra prelungirii suspendarii.
Pentru a hotari asupra sesizarii, consiliul il va audia in mod obligatoriu
pe magistratul in cauza si va putea dispune verificari, conform art. 13 alin.
2.
Art. 20
Hotararea de indepartare din magistratura, in cazurile de mai sus, se
motiveaza si se comunica magistratului si ministrului justitiei.
Contestatia formulata impotriva acestei hotarari, potrivit art. 97 din
Legea nr. 92/1992, republicata, se inregistreaza la secretariat si se
inainteaza de indata Curtii Supreme de Justitie, impreuna cu cate un exemplar
al tuturor actelor aflate la dosar.
Cand contestatia este respinsa, primind comunicarea de la Curtea Suprema de
Justitie, secretarul general va dispune comunicarea hotararii de indepartare
din magistratura Presedintelui Romaniei, in vederea emiterii decretului de
eliberare din functie de la data ramanerii definitive a acesteia.
Art. 21
Pentru a dispune asupra incetarii functiei de judecator, in cazurile
prevazute la art. 92 lit. a), b), c) si f) din Legea nr. 92/1992, republicata,
consiliul este sesizat cu propunerea ministrului justitiei, in conditiile art.
12.
In cazul in care se considera necesar, magistratii in cauza vor putea fi
invitati spre a fi audiati in sedinta consiliului si se va putea dispune
efectuarea oricaror alte verificari.
Hotararea prin care se dispune incetarea functiei de judecator va cuprinde,
in mod obligatoriu, data de la care aceasta isi produce efectele si va fi
comunicata in termen de cel mult 20 de zile Presedintelui Romaniei, in vederea
emiterii decretului de eliberare din functie.
Art. 22
In cazul in care functia de magistrat inceteaza ca urmare a condamnarii
definitive pentru o fapta prevazuta de legea penala, la sesizarea ministrului
justitiei, consiliul va lua act de hotararea de condamnare si va dispune
comunicarea acesteia, in termen de cel mult 20 de zile, Presedintelui Romaniei,
in vederea emiterii decretului de eliberare din functie.
CAP. 4
Activitatea consiliului referitoare la validarea examenului de capacitate
al magistratilor
Art. 23
In cazul in care propune convocarea sedintei consiliului, in vederea
validarii rezultatelor examenului de capacitate, ministrul justitiei va
transmite lista cuprinzand rezultatele examenului secretarului general care va
dispune secretariatului comunicarea acesteia in copie, impreuna cu ordinea de
zi, celorlalti membri ai consiliului, in conditiile art. 7.
Data stabilita pentru sedinta nu va putea depasi termenul de 30 de zile de
la primirea listei cuprinzand rezultatele examenului.
Art. 24
Pentru a dispune validarea examenului, consiliul va verifica respectarea
conditiilor legale privind organizarea si desfasurarea acestuia si modul de
stabilire a rezultatelor de catre comisia de examinare.
In acest scop, consiliul poate solicita comisiei de examinare orice relatii
in legatura cu examenul, poate cere prezentarea lucrarilor scrise ale
candidatilor si poate dispune orice alte verificari. In cazul in care se
considera necesar, membrii comisiei de examinare sau alte persoane care pot
furniza informatii asupra examenului pot fi invitate pentru a fi audiate in
sedinta consiliului.
Art. 25
Daca se dispune validarea examenului, hotararea va cuprinde tabelul de
clasificare a candidatilor, in ordinea mediilor obtinute, pe baza centralizarii
rezultatelor, si va fi comunicata, in cel mult 20 de zile, ministrului
justitiei, in vederea repartizarii acestora pe posturile vacante.
Consiliul va stabili in acest caz si data sedintei, in vederea propunerii
spre numire a candidatilor admisi, la un termen ce nu va putea depasi 3 luni.
Dispozitiile art. 14 vor fi aplicabile in mod corespunzator.
Art. 26
In cazul in care dispune invalidarea, totala sau partiala, a examenului,
consiliul va informa ministrul justitiei asupra masurilor considerate necesare
si va putea sesiza organele competente pentru sanctionarea celor vinovati de
savarsirea unor fraude.
CAP. 5
Activitatea consiliului de acordare a avizelor cu privire la administrarea
judecatoriilor, tribunalelor, curtilor de apel si a parchetelor, precum si de
indeplinire a altor atributii stabilite prin lege
Art. 27
Cand este solicitat de ministrul justitiei sa dea avize cu privire la
administrarea instantelor si a parchetelor, consiliul va delega colectivele
constituite conform art. 8 cu efectuarea verificarilor, culegerea informatiilor
si intocmirea proiectului de aviz.
In acest scop, membrii fiecarui colectiv vor lua legatura cu magistratii
din instantele si parchetele care ii sunt repartizate, consultandu-i asupra
problemelor care fac obiectul avizului solicitat, si vor redacta un proiect de
aviz ce va fi supus dezbaterii si adoptarii in plenul consiliului.
Art. 28
Plangerile si sesizarile adresate consiliului se inregistreaza de catre
secretariatul tehnic.
Secretarul general va prezenta in plenul consiliului, pentru a se decide
asupra raspunsului, plangerile si sesizarile care privesc competenta acestuia
si propunerile de raspuns. Pentru celelalte plangeri raspunsul va fi intocmit
de secretariatul tehnic si va fi comunicat petentilor sub semnatura
secretarului general.
Art. 29
Fiind sesizat de catre directorul Institutului National al Magistraturii cu
expirarea mandatului sau cu vacanta functiei unuia dintre membrii consiliului
acestui institut, desemnat de consiliu potrivit art. 71 din Legea nr. 92/1992,
republicata, secretarul general va solicita, dupa caz, presedintelui Curtii
Supreme de Justitie, presedintelui Curtii de Apel Bucuresti, procurorului
general al Parchetului de pe langa Curtea Suprema de Justitie sau procurorului
general al Parchetului de pe langa Curtea de Apel Bucuresti sa comunice o lista
cu propuneri, in vederea desemnarii noilor membri.
Listele primite vor fi comunicate membrilor consiliului, impreuna cu
propunerea de convocare a sedintei, potrivit art. 7.
Asupra candidatilor propusi consiliul hotaraste in plenul sau, dispozitiile
art. 13 alin. 2 fiind aplicabile in mod corespunzator.
Hotararea prin care se desemneaza noii membri se comunica Institutului
National al Magistraturii inauntrul termenului prevazut la art. 10 alin. 2.
Art. 30
In vederea indeplinirii atributiei de a propune Presedintelui Romaniei
conferirea ordinului si medaliei "Meritul judiciar", potrivit art.
107 alin. 2 din Legea nr. 92/1992, republicata, secretarul general va solicita,
cel putin o data in cursul unei sesiuni, presedintilor curtilor de apel si,
respectiv, procurorilor generali ai parchetelor de pe langa curtile de apel sa
inainteze listele cuprinzand magistratii care indeplinesc conditiile prevazute
de lege.
Listele astfel comunicate vor fi transmise colectivelor constituite
potrivit art. 8 alin. 2, care vor efectua verificarile considerate necesare si
vor prezenta plenului consiliului candidaturile retinute, informand asupra
rezultatelor verificarilor.
Hotararea prin care se propune conferirea distinctiilor respective va fi
comunicata Presedintelui Romaniei in termenul prevazut la art. 10 alin. 2.
CAP. 6
Exercitarea atributiilor de consiliu de disciplina al judecatorilor
Art. 31
Sesizarea ministrului justitiei pentru exercitarea actiunii disciplinare, potrivit
art. 126 din Legea nr. 92/1992, republicata, impreuna cu dosarul si cu toate
actele necesare cauzei se comunica presedintelui Curtii Supreme de Justitie, in
vederea formularii propunerii de convocare a sedintei consiliului.
O data cu propunerea de convocare si inauntrul termenului prevazut la art.
7 alin. 1, presedintele Curtii Supreme de Justitie va comunica lista cuprinzand
dosarele care urmeaza a fi examinate in sedinta propusa, lista care va fi
transmisa tuturor membrilor consiliului.
Partile vor fi citate cu cel putin 15 zile inainte de aceasta data, o copie
de pe sesizare fiind comunicata judecatorului impotriva caruia se exercita
actiunea disciplinara.
Lucrarile de secretariat vor fi asigurate in acest caz de catre un
magistrat-asistent, desemnat de presedintele Curtii Supreme de Justitie.
Dosarele vor putea fi consultate de membrii consiliului si de catre parti.
Art. 32
In fata consiliului, judecatorul nu va putea fi reprezentat, dar poate fi
asistat de un alt magistrat.
Partile vor putea propune si consiliul va putea dispune, chiar din oficiu,
administrarea oricaror probe necesare solutionarii actiunii.
Art. 33
Membrii consiliului delibereaza in secret asupra actiunii disciplinare si
se pronunta prin hotarare motivata, care va fi comunicata ministrului justitiei
si judecatorului in cauza, inauntrul termenului prevazut la art. 10 alin. 2.
Hotararea va preciza abaterea disciplinara retinuta si sanctiunea aplicata,
cu mentionarea temeiurilor de fapt si de drept ale acestora, si va fi semnata
de catre cei care au participat la deliberare si de magistratul-asistent.
In masura in care legea sau prezentul regulament nu cuprinde dispozitii
derogatorii, actiunii disciplinare ii sunt aplicabile dispozitiile generale din
Codul de procedura civila.
Art. 34
Contestatia formulata impotriva hotararii consiliului, potrivit art. 129
din Legea nr. 92/1992, republicata, se depune la consiliu prin
magistratul-asistent, care o inregistreaza si o transmite impreuna cu dosarul
cauzei, spre solutionare, Curtii Supreme de Justitie.
Hotararile ramase irevocabile se comunica ministrului justitiei, pentru a
se lua masurile corespunzatoare privind aplicarea sanctiunilor disciplinare.
In cazul in care sanctiunea aplicata este indepartarea din magistratura,
secretarul general al consiliului va dispune comunicarea hotararii
Presedintelui Romaniei, in vederea emiterii decretului de eliberare din
functie.
CAP. 7
Dispozitii finale
Art. 35
Procesele-verbale ale sedintelor consiliului si hotararile adoptate se
pastreaza in mape speciale la secretariat. Hotararile pronuntate in exercitarea
atributiilor de consiliu de disciplina al judecatorilor vor fi pastrate intr-o
mapa separata.
Dosarele supuse deciziei consiliului vor fi, de asemenea, arhivate si
pastrate la secretariat.
Copii de pe actele din dosare sau de pe procesele-verbale ori de pe
hotararile consiliului nu vor putea fi eliberate decat in cazul in care se
justifica un interes legitim, cu aprobarea secretarului general.
Art. 36
Secretariatul consiliului va inregistra intr-un registru special toate
actele prin care este sesizat consiliul si, in rezumat, hotararile pronuntate
in privinta fiecaruia, cu indicarea numarului si a datei acestora.
Sesizarile, in vederea exercitarii actiunii disciplinare impotriva
judecatorilor, vor fi inregistrate intr-un registru separat, in care se va
consemna de catre magistratul-asistent si dispozitivul pe scurt al hotararii.
Registrele impreuna cu dosarele respective vor fi transmise spre pastrare
secretariatului consiliului.
Art. 37
Modificarea sau completarea prezentului regulament va putea fi decisa la
initiativa unui numar de minimum 8 membri ai consiliului, cu votul a cel putin
doua treimi din numarul total al membrilor acestuia.
Art. 38
Prezentul regulament intra in vigoare la data publicarii lui in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, sub semnatura secretarului general al
consiliului, data de la care inceteaza aplicarea Regulamentului de organizare
si functionare a Consiliului Superior al Magistraturii, publicat in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 335 din 5 decembrie 1994, cu modificarile
ulterioare.
Adoptat in sedinta din 14 octombrie 1998, in prezenta a 14 membri, cu
unanimitate de voturi.
Secretarul general al
Consiliului Superior al Magistraturii,
Ana Boar