HOTARARE Nr. 982 din 29 decembrie 1998
privind restructurarea Regiei Nationale a Padurilor
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 530 din 31 decembrie 1998
In temeiul art. 11 alin. 3 din Codul silvic - Legea nr. 26/1996 si al art.
38 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind
privatizarea societatilor comerciale,
Guvernul Romaniei hotaraste:
Art. 1
(1) Regia Nationala a Padurilor este persoana juridica, cu sediul central
in municipiul Bucuresti si functioneaza pe baza de gestiune economica si
autonomie financiara, exercitand si atributii de serviciu public cu specific
silvic, in conformitate cu regulamentul de organizare si functionare prevazut
in anexa nr. 1.
(2) Regia Nationala a Padurilor functioneaza sub autoritatea Ministerului
Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului.
Art. 2
(1) Regia Nationala a Padurilor se restructureaza in teritoriu, prin
reducerea numarului unitatilor din structura sa. Unitatile fara personalitate
juridica din componenta Regiei Nationale a Padurilor sunt prevazute in anexa
nr. 2.
(2) Structurile organizatorice si functionale ale unitatilor prevazute in
anexa nr. 2 se aproba de catre Consiliul de administratie al Regiei Nationale a
Padurilor.
Art. 3
(1) La data de 31 octombrie 1998 patrimoniul net al Regiei Nationale a
Padurilor era in valoare de 770,65 miliarde lei, fiind constituit prin
insumarea patrimoniilor unitatilor din structura sa.
(2) Patrimoniul si personalul unitatilor desfiintate se preiau de unitatile
din structura Regiei Nationale a Padurilor, prevazute in anexa nr. 2, conform
aprobarii Consiliului de administratie al Regiei Nationale a Padurilor.
(3) Personalul care se preia de la unitatile desfiintate se considera
transferat in interesul serviciului.
Art. 4
Regia Nationala a Padurilor are ca obiect de activitate aplicarea
strategiei nationale in domeniul silviculturii pentru padurile pe care le
primeste in administrare si actioneaza pentru apararea, conservarea si
dezvoltarea durabila a fondului forestier proprietate publica a statului,
precum si pentru gospodarirea fondurilor de vanatoare si de pescuit, atribuite
conform legii, pentru recoltarea si valorificarea, prin acte si fapte de
comert, a produselor specifice fondului forestier, potrivit prevederilor
legale, in conditii de eficienta economica.
Art. 5
Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta hotarare.
Art. 6
(1) Prevederile prezentei hotarari intra in vigoare incepand cu data de 1
ianuarie 1999.
(2) Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea
Guvernului nr. 1.112/1996 privind reorganizarea Regiei Autonome a Padurilor
"Romsilva" in Regia Nationala a Padurilor, publicata in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 285 din 13 noiembrie 1996, precum si orice
alte dispozitii contrare.
PRIM-MINISTRU
RADU VASILE
Contrasemneaza:
Ministrul apelor, padurilor
si protectiei mediului,
Romica Tomescu
Ministrul finantelor,
Decebal Traian Remes
Ministrul muncii si
protectiei sociale,
Alexandru Athanasiu
ANEXA 1
REGULAMENT
privind organizarea si functionarea Regiei Nationale a Padurilor
CAP. 1
Prevederi generale
Art. 1
Denumirea regiei este Regia Nationala a Padurilor.
Art. 2
Regia Nationala a Padurilor este persoana juridica si functioneaza pe baza
de gestiune economica si autonomie financiara, exercitand si atributii de
serviciu public cu specific silvic.
Art. 3
Sediul central al Regiei Nationale a Padurilor este in municipiului
Bucuresti, bd. Magheru nr. 31, sectorul 1.
CAP. 2
Scopul si obiectul de activitate
Art. 4
(1) Regia Nationala a Padurilor are ca scop gospodarirea unitara, in conformitate
cu prevederile amenajamentelor silvice si ale normelor de regim silvic, a
fondului forestier proprietate publica a statului, in vederea cresterii
contributiei padurilor la imbunatatirea conditiilor de mediu si la asigurarea
economiei nationale cu lemn, cu alte produse ale padurii si cu servicii
specifice.
(2) Regia Nationala a Padurilor poate gospodari, pe baza principiilor
enuntate la alin. (1), si suprafete de fond forestier, proprietate privata sau
apartinand unitatilor administrativ-teritoriale, pe baza de contract.
Art. 5
(1) Regia Nationala a Padurilor are ca obiect de activitate aplicarea
strategiei nationale in domeniul silviculturii pentru padurile pe care le
primeste in administrare si actioneaza pentru apararea, conservarea si dezvoltarea
durabila a fondului forestier proprietate publica a statului, precum si pentru
gospodarirea fondurilor de vanatoare si de pescuit atribuite potrivit legii,
pentru recoltarea si valorificarea, prin acte si fapte de comert, a produselor
specifice fondului forestier, potrivit prevederilor legale, in conditii de
eficienta economica, exercitand si atributii de serviciu public cu specific
silvic.
(2) Produsele specifice fondului forestier, precum si celelalte bunuri care
se recolteaza, se prelucreaza si se valorifica din fondul forestier proprietate
publica a statului sunt:
- masa lemnoasa pe picior sau provenita din taieri de produse principale,
secundare, accidentale si de igiena ale padurii si sub forma de sortimente
rezultate prin prelucrarea primara a lemnului;
- alte produse lemnoase: arbori si arbusti ornamentali, puieti forestieri,
rachita si impletituri din rachita;
- produsele nelemnoase specifice din fondul forestier, cum sunt: vanatul
din crescatorii si din cuprinsul fondurilor de vanatoare, pestele din apele de
munte, din pastravarii, balti si iazuri din fondul forestier, fructele de
padure, semintele forestiere, ciupercile comestibile din flora spontana,
plantele medicinale si aromatice, rasina si altele similare.
CAP. 3
Atributiile
Art. 6
Regia Nationala a Padurilor are urmatoarele atributii:
- asigura integritatea fondului forestier proprietate publica a statului,
precum si a celui apartinand altor detinatori, pe care le are in administrare,
si gospodarirea durabila a padurilor din cuprinsul acestora;
- asigura finantarea lucrarilor necesare in vederea gospodaririi rationale
a fondului forestier al statului si a desfasurarii normale a activitatii, in
conditiile prevazute de lege;
- organizeaza cadastrul pentru fondul forestier proprietate publica a
statului si intocmeste periodic inventarul acestuia, cu respectarea normelor
tehnice si a prevederilor legale in vigoare;
- stabileste masuri de lichidare a enclavelor din fondul forestier si de corectare
a perimetrului padurilor prin schimburi ori prin cumparare de terenuri, pe baza
de acte autentice, in conditiile legii;
- aproba sau avizeaza, dupa caz, potrivit prevederilor legale, efectuarea
de schimburi de terenuri, scoaterea definitiva sau temporara a unor terenuri
din circuitul silvic;
- indeplineste atributiile prevazute de lege referitoare la exercitarea
dreptului de preemtiune in cazul tuturor vanzarilor de bunavoie sau silite, la
pret si in conditii egale, pentru enclavele din fondul forestier proprietate
publica a statului si pentru terenurile limitrofe acestuia, precum si pentru
terenurile acoperite cu vegetatie forestiera;
- poate cumpara terenuri degradate proprietate privata sau poate prelua
asemenea terenuri, in cazul donarii lor de catre proprietari, in vederea
impaduririi, cu respectarea prevederilor legale si cu suportarea cheltuielilor
din fondul de conservare si regenerare a padurilor;
- preia in administrare terenurile degradate proprietate publica a
statului, incluse in perimetrele de ameliorare si prevazute a fi impadurite
potrivit legii; cheltuielile pentru lucrarile necesare se suporta din fondul de
ameliorare a fondului funciar sau din alocatii de la bugetul de stat, potrivit
legii;
- organizeaza si executa paza fondului forestier pe care il administreaza
impotriva taierilor ilegale de arbori, furturilor, distrugerilor, degradarilor,
pasunatului, braconajului si altor fapte pagubitoare, precum si masurile de
prevenire si de stingere a incendiilor de paduri, asigurand in acest sens
dotarea tehnica necesara;
- organizeaza si executa, in conformitate cu prevederile amenajamentelor
silvice, ale studiilor sumare de amenajare sau ale altor studii de
specialitate, lucrarile de regenerare si de reconstructie ecologica a
padurilor, precum si cele de ingrijire a arboreturilor tinere si de intretinere
a semintisurilor si plantatiilor;
- asigura realizarea si urmarirea, prin sistem informational adecvat, a
compozitiilor de regenerare stabilite prin amenajamentele silvice sau prin alte
studii de specialitate;
- urmareste protejarea terenurilor din fondul forestier impotriva eroziunii
si altor forme de degradare si asigura executia lucrarilor de corectare a
torentilor din fondul forestier;
- asigura starea fitosanitara corespunzatoare a padurilor pe care le
administreaza, organizand actiunile necesare pentru depistarea, prevenirea si
combaterea bolilor si a daunatorilor; in acest sens poate detine aeronave
utilitare, in scopul utilizarii lor pentru combaterea aviochimica, executarea
aerofotogramelor si pentru patrulare aero;
- amplaseaza si pune in valoare masa lemnoasa care urmeaza a se recolta
anual din padurile statului, destinata agentilor economici si populatiei, in
conformitate cu posibilitatea padurilor, stabilita prin amenajamentele silvice;
- exercita controlul respectarii regulilor silvice de exploatare a lemnului
in padurile pe care le administreaza, pentru prevenirea prejudicierii
semintisurilor si arborilor pe picior, degradarii solului, declasarii lemnului,
precum si pentru prevenirea altor fapte asemanatoare si ia masuri pe baza
legislatiei in vigoare, sanctionand abaterile constatate;
- controleaza provenienta materialelor lemnoase si a celorlalte produse
specifice fondului forestier, legalitatea circulatiei acestora si urmareste
sanctionarea neregulilor constatate, in conformitate cu prevederile legale in
vigoare;
- asigura valorificarea, in conditii de eficienta economica, a masei
lemnoase aprobate pentru recoltare din padurile statului, cu respectarea
prevederilor legale in vigoare;
- executa in regie proprie sau prin agenti economici specializati lucrari
de exploatare a masei lemnoase din padurile statului, in conditiile legii, in
scopul gospodaririi rationale a acestora si al valorificarii superioare a
lemnului, asigurarii regenerarii la timp a arboreturilor si al evitarii
declasarii lemnului;
- stabileste si asigura realizarea retelei de drumuri forestiere necesare
accesibilizarii bazinelor forestiere, pentru exploatarea masei lemnoase, mai
buna gospodarire a padurilor, a vanatului si pentru turism, in conditiile
legii;
- executa lucrari de construire, intretinere si reparatii ale drumurilor si
cailor ferate forestiere pe care le administreaza, in regie proprie sau prin
agenti economici de specialitate;
- poate detine nave fluviale pentru asigurarea pazei si a gospodaririi
padurilor amplasate in lungul Dunarii si al unor rauri interioare;
- gospodareste fondurile de vanatoare si cele de pescuit din apele de munte,
care ii sunt atribuite in gestiune directa, raspunzand de realizarea
efectivelor optime de vanat, pe fiecare fond de vanatoare, prin actiuni de
selectie a vanatului, de asigurare a hranei, a adapostului si a zonelor de
liniste si de inmultire a acestuia, a repopularii in unele fonduri, si de
recoltarea efectivelor aprobate prin programele anuale de prevenire si
combatere a braconajului;
- organizeaza, in conditiile legii, actiuni de vanatoare si de pescuit
pentru cetateni straini, pe fondurile de vanatoare si de pescuit atribuite in
gestiune;
- indeplineste orice alte atributii prevazute de lege, referitoare la
gospodarirea fondurilor de vanatoare si a celor de pescuit din apele de munte;
- administreaza si gospodareste arii protejate (inclusiv parcuri
nationale), in conditiile legii;
- prelucreaza si valorifica, in conditii de eficienta economica, produsele
nelemnoase specifice fondului forestier - fructe de padure, ciuperci
comestibile din flora spontana, plante medicinale, tehnice, aromatice si altele
asemenea;
- presteaza, la cerere, contra cost, servicii de specialitate in padurile
proprietate privata sau apartinand unitatilor administrativ-teritoriale, precum
si pe terenurile cu vegetatie forestiera din afara fondului forestier, cum
sunt: lucrari de marcare a arborilor care se pot recolta; inventarierea masei
lemnoase; impaduriri; combaterea daunatorilor; cadastru de specialitate etc.;
- asigura, potrivit legii, paza padurilor proprietate privata, la cererea
proprietarilor sau a asociatiilor de proprietari legal constituite, contra
cost, pe baza de contracte;
- sprijina detinatorii de terenuri din afara fondului forestier in
realizarea de plantatii si de perdele forestiere, colaborand cu acestia in
conditiile legii;
- executa, contra cost, in conditiile legii, lucrarile de regenerare a
padurilor proprietate privata, in cazul in care proprietarii nu isi indeplinesc
obligatiile ce le revin;
- presteaza, contra cost, servicii, lucrari si transporturi pentru terti,
potrivit obiectului sau de activitate;
- realizeaza intreaga gama de operatiuni de comert interior si exterior, in
vederea valorificarii eficiente a produselor specifice fondului forestier,
potrivit legii;
- stabileste relatii in domeniul sau de activitate cu regii autonome,
societati comerciale, precum si cu terte persoane juridice si fizice, romane
sau straine, pentru realizarea in comun de activitati productive si de
comercializare, pe baze contractuale, in conditiile economiei de piata,
potrivit legii;
- presteaza servicii de cazare si masa pentru cetatenii romani si straini,
implicati in activitati aferente obiectului sau de activitate, in spatiile cu
asemenea destinatie de care dispune;
- actioneaza, in conditiile prevazute de lege, pentru concesionarea sau
inchirierea unor bunuri din patrimoniul propriu;
- asigura, in conditiile legii, aprovizionarea tehnico-materiala necesara
desfasurarii normale a activitatilor proprii prin agenti economici din tara si
din strainatate;
- stabileste tarife pentru lucrari, produse si servicii din domeniul sau de
activitate, potrivit legii;
- realizeaza politica de credite si a altor surse de finantare, de
programare si executare a activitatii economico-financiare, intocmirea
bugetului anual de venituri si cheltuieli, urmarirea si analiza executiei
acestuia, precum si stabilirea destinatiei profitului, potrivit legii;
- stabileste masurile necesare in vederea obtinerii de profit;
- initiaza si organizeaza actiuni de cooperare tehnico-economica si
stiintifica cu agenti economici si cu firme din tara si din strainatate, in
conditiile legii;
- asigura realizarea cercetarilor stiintifice de specialitate, a lucrarilor
de amenajare a padurilor si proiectarea lucrarilor de investitii, precum si realizarea
asistentei tehnice de specialitate prin unitatile de profil atestate, in
conditiile prevazute de lege;
- urmareste aplicarea in domeniul silviculturii a rezultatelor cercetarilor
stiintifice, in scopul modernizarii si perfectionarii gospodaririi padurilor;
- participa cu produse specifice fondului forestier la expozitii si targuri
din tara si din strainatate, putand organiza, la randul sau, asemenea
manifestari;
- asigura desfasurarea corespunzatoare a activitatii de propaganda, ziaristica
si publicitate, specifica sectorului silvic;
- reprezinta in justitie interesele statului in domeniile care constituie
obiectul sau de activitate.
CAP. 4
Patrimoniul
Art. 7
Regia Nationala a Padurilor are in administrare fondul forestier
proprietate publica a statului, inregistrat ca atare in amenajamentele silvice
si in raportul statistic - SILV 1, actualizat pe baza primirilor si cedarilor
de terenuri legal efectuate, inclusiv ca urmare a trecerii unor suprafete in
proprietate privata, conform legii.
Art. 8
(1) Regia Nationala a Padurilor poseda, foloseste si dispune in mod autonom
de bunurile pe care le are in proprietate, in vederea realizarii scopului
pentru care a fost constituita, in conditiile prevazute de lege.
(2) Bunurile proprietate publica a statului, administrate de Regia
Nationala a Padurilor, fiind inalienabile, se evidentiaza in mod distinct in
patrimoniul acesteia si au regimul prevazut de lege.
CAP. 5
Structura organizatorica si functionala
Art. 9
(1) Regia Nationala a Padurilor are in structura sa unitati fara
personalitate juridica, dupa cum urmeaza:
- directii silvice, asimilate ca filiale teritoriale ale acesteia;
- Institutul de Cercetari si Amenajari Silvice, ca unitate specializata de
cercetare-proiectare-dezvoltare;
- Centrul de Documentare si Perfectionare a Pregatirii Profesionale a
Personalului de Specialitate.
(2) Unitatile din structura Regiei Nationale a Padurilor mentionate la
alin. (1) sunt conduse de catre un director si un comitet director, ale caror
atributii se stabilesc prin regulament aprobat de consiliul de administratie al
acesteia.
(3) In structura organizatorica a unitatilor din structura Regiei Nationale
a Padurilor mentionate la alin. (1) functioneaza, potrivit profilului de
activitate, urmatoarele subunitati: ocoale silvice; sectii si alte subunitati
pentru exploatarea padurilor si prelucrarea primara a lemnului, precum si
pentru intretinerea si repararea drumurilor si cailor ferate forestiere;
statiuni, laboratoare si sectii de cercetare si amenajare silvica; pepiniere
silvice; crescatorii de vanat; pastravarii; sectii de productie pentru
impletituri din nuiele de rachita si centre pentru recoltarea, prelucrarea si
valorificarea fructelor de padure, a ciupercilor comestibile din flora spontana
si a plantelor medicinale; magazine proprii de prezentare si desfacere a
produselor specifice fondului forestier; alte subunitati aferente obiectului
sau de activitate. Infiintarea, respectiv incetarea activitatii unor asemenea
subunitati, se realizeaza la propunerea comitetelor directoare ale unitatilor
din structura Regiei Nationale a Padurilor, cu aprobarea consiliului de
administratie al acesteia.
Art. 10
In cadrul Regiei Nationale a Padurilor functioneaza directii de
specialitate, servicii, inspectii, oficii, birouri. Numarul si atributiile
acestora se stabilesc prin hotarare a consiliului de administratie.
CAP. 6
Organele de conducere
Art. 11
Organele de conducere ale Regiei Nationale a Padurilor sunt:
- consiliul de administratie;
- directorul general.
Art. 12
(1) Consiliul de administratie al Regiei Nationale a Padurilor este numit,
in conditiile prevazute de lege, prin ordin al conducatorului autoritatii
publice centrale care raspunde de silvicultura si este compus din 15 persoane,
dintre care una este directorul general, in calitate de presedinte al
consiliului de administratie.
(2) Din consiliul de administratie fac parte in mod obligatoriu reprezentanti
ai autoritatii publice centrale care raspunde de silvicultura si ai
Ministerului Finantelor. Ceilalti membri vor fi numiti dintre inginerii,
tehnicienii, economistii si juristii specializati in domeniul de activitate al
Regiei Nationale a Padurilor si dintre specialistii din cercetarea silvica si
din invatamantul superior de specialitate.
(3) Membrii consiliului de administratie sunt numiti pentru o perioada de 4
ani, iar pana la jumatate din ei pot fi inlocuiti la fiecare 2 ani.
Art. 13
Consiliul de administratie al Regiei Nationale a Padurilor isi desfasoara
activitatea in conformitate cu prevederile prezentului regulament si cu cele
ale propriului regulament de organizare si functionare si hotaraste in toate
problemele privind activitatea Regiei Nationale a Padurilor, cu exceptia celor
care, potrivit legii, sunt date in competenta altor organe.
Art. 14
Consiliul de administratie al Regiei Nationale a Padurilor are urmatoarele
atributii:
- aproba structura organizatorica si functionala a Regiei Nationale a
Padurilor si a unitatilor din cadrul acesteia;
- hotaraste infiintarea sau, dupa caz, desfiintarea unor subunitati din
categoria celor prevazute la art. 9 alin. (3);
- analizeaza si aproba, in corelare cu obiectivele strategiei nationale in
domeniul silviculturii, programele de activitate economica, de cercetare,
dezvoltare si retehnologizare pe termen scurt, mediu si lung, pentru care
finantarea este asigurata din sursele proprii ale Regiei Nationale a Padurilor;
- stabileste competentele in domeniile tehnic, economico-financiar, juridic
si de personal pentru unitatile din structura;
- analizeaza si hotaraste asocierea Regiei Nationale a Padurilor cu alte
regii si societati comerciale sau cu terte persoane fizice si juridice, din
tara sau din strainatate, in conditiile legii, pentru realizarea unor
activitati de interes comun, corespunzatoare obiectului sau de activitate;
- examineaza si avizeaza bugetul de venituri si cheltuieli, bilantul si
contul de profit si pierderi;
- aproba nivelul creditelor necesare, fundamenteaza si solicita subventii
pentru investitii pentru actiuni de combatere a unor atacuri masive de
daunatori etc.;
- solutioneaza contestatiile salariatilor din structura Regiei Nationale a
Padurilor impotriva masurilor disciplinare si administrative aplicate potrivit
competentelor prevazute de lege;
- stabileste masuri pentru respectarea disciplinei tehnologice, pentru paza
fondului forestier, precum si a bunurilor Regiei Nationale a Padurilor,
actionand in acest scop potrivit prevederilor legale;
- aproba orice alte masuri privind activitatea Regiei Nationale a
Padurilor, potrivit legii.
Art. 15
Consiliul de administratie al Regiei Nationale a Padurilor se intruneste in
sedinta ordinara, lunar, la convocarea directorului general al acesteia si ori
de cate ori este necesar, la convocarea directorului general sau la cererea
unei treimi din numarul membrilor consiliului de administratie.
Art. 16
Consiliul de administratie poate atrage in activitatea sa de analiza a unor
probleme complexe specialisti din diferite sectoare. Activitatea acestora va
putea fi compensata material, pe baza de conventii civile, incheiate potrivit
legii.
Art. 17
Consiliul de administratie prezinta autoritatii publice centrale care
raspunde de silvicultura, in prima luna a fiecarui an, un raport asupra
activitatii Regiei Nationale a Padurilor in anul precedent, precum si programul
de activitate al acesteia pe anul in curs.
Art. 18
Directorul general al Regiei Nationale a Padurilor este numit in conditiile
prevazute de lege. Drepturile si obligatiile acestuia sunt stabilite conform
legii.
Art. 19
Atributiile directorului general sunt:
- asigura organizarea, conducerea si gestionarea activitatii curente a
Regiei Nationale a Padurilor;
- raspunde, in conditiile legii, de aducerea la indeplinire a obiectivelor
si criteriilor de performanta ale Regiei Nationale a Padurilor;
- numeste echipele manageriale de la nivelul Regiei Nationale a Padurilor
si ale unitatilor din structura acesteia;
- selecteaza, angajeaza, suspenda si, dupa caz, desface contractul de munca
al personalului salariat al Regiei Nationale a Padurilor;
- stabileste masuri, potrivit legii, pentru angajarea raspunderii
disciplinare, materiale, civile, penale sau contraventionale a angajatilor
Regiei Nationale a Padurilor, in cazul neindeplinirii de catre acestia a
obligatiilor de serviciu ce le revin;
- negociaza si incheie contractul colectiv de munca la nivelul Regiei
Nationale a Padurilor si contractele individuale de munca ale salariatilor din
aparatul central al acesteia, precum si ale conducerilor unitatilor din
subordine;
- reprezinta Regia Nationala a Padurilor prin semnatura, in relatiile cu
terti, in limita competentelor aprobate de consiliul de administratie si a
celor prevazute de lege.
CAP. 7
Bugetul de venituri si cheltuieli
Art. 20
Regia Nationala a Padurilor asigura acoperirea cu venituri provenite din
activitatea sa a tuturor cheltuielilor, inclusiv a dobanzilor, amortizarea
investitiilor si rambursarea creditelor, precum si obtinerea de profit.
Art. 21
(1) Regia Nationala a Padurilor intocmeste anual bugetul de venituri si
cheltuieli, bilantul contabil si contul de profit si pierderi, dupa modelele
stabilite de Ministerul Finantelor.
(2) Bilantul contabil si contul de profit si pierderi se supun spre
aprobare, potrivit legii, si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea a IV-a.
Art. 22
Regia Nationala a Padurilor poate constitui, potrivit legii, fonduri
necesare realizarii obiectului sau de activitate.
Art. 23
Regia Nationala a Padurilor poate beneficia de alocatii de la bugetul de
stat ori poate contracta credite bancare, in conditiile prevazute de lege.
Art. 24
Consiliul de administratie al Regiei Nationale a Padurilor hotaraste cu
privire la investitiile care urmeaza a fi realizate potrivit obiectului sau de
activitate si care se finanteaza din surse proprii si din credite bancare
potrivit legii.
Art. 25
Operatiunile de incasari si plati ale Regiei Nationale a Padurilor se
efectueaza in conturi deschise la banci, in limitele stabilite de Banca
Nationala a Romaniei. Pentru necesitati curente Regia Nationala a Padurilor
poate efectua operatiuni de incasari si plati, in lei si in valuta, in
conditiile legii, prin casieria proprie. Operatiunile de incasari si plati cu
strainatatea se vor efectua prin unitatile bancare.
Art. 26
Exercitiul financiar incepe la 1 ianuarie si se incheie la 31 decembrie ale
fiecarui an.
Art. 27
Controlul intern al activitatii economico-financiare se realizeaza de catre
organele de specialitate ale Regiei Nationale a Padurilor.
CAP. 8
Dispozitii finale
Art. 28
Relatiile cu alte regii, cu societatile comerciale din tara si din
strainatate, precum si cu terte persoane fizice si juridice se vor desfasura pe
baze contractuale, in conditiile legii.
Art. 29
Personalul Regiei Nationale a Padurilor nu poate exercita functii de
reprezentare profesionala in cadrul unitatilor cu profil comercial care
liciteaza, prelucreaza sau valorifica produse specifice fondului forestier.
Art. 30
Prezentul regulament se completeaza cu dispozitiile si cu reglementarile
legale in domeniu.
ANEXA 2
UNITATILE
fara personalitate juridica din structura Regiei Nationale a Padurilor
--------------------------------------------------------
Nr. Unitati din structura Regiei Nationale a Padurilor
crt.
--------------------------------------------------------
I. Directii silvice
1. Alba Iulia
2. Arad
3. Bacau
4. Baia Mare
5. Bistrita
6. Brasov
7. Cluj-Napoca
8. Deva
9. Drobeta-Turnu Severin
10. Focsani
11. Miercurea-Ciuc
12. Oradea
13. Piatra Neamt
14. Pitesti
15. Ploiesti
16. Resita
17. Ramnicu Valcea
18. Sfantu Gheorghe
19. Sibiu
20. Slobozia
21. Suceava
22. Targoviste
23. Targu Jiu
24. Targu Mures
25. Tulcea
II. Alte unitati de profil
26. Institutul de Cercetari si Amenajari Silvice
27. Centrul de Documentare si Perfectionare a Pregatirii
Profesionale a Personalului de Specialitate.