LEGE
Nr. 292 din 27 iunie 2003
privind organizarea si functionarea asezamintelor culturale
ACT EMIS DE: PARLAMENT
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 473 din 2 iulie 2003
Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
Prezenta lege reglementeaza organizarea si functionarea asezamintelor
culturale.
Art. 2
(1) Asezamintele culturale, in sensul prezentei legi, sunt institutiile
publice de cultura care desfasoara activitati si in domeniul educatiei
permanente, organizate in afara sistemului national de invatamant formal, in
colaborare cu acesta, avand drept scop pastrarea si promovarea culturii
traditionale.
(2) Asezamintele culturale sunt: caminul cultural, casa de cultura,
universitatea populara, scoala populara de arte si meserii, centrul de cultura,
formatia si ansamblul profesionist pentru promovarea culturii traditionale,
centrul zonal pentru educatia adultilor, centrul judetean pentru conservarea si
promovarea culturii traditionale, Centrul National pentru Conservarea si
Promovarea Culturii Traditionale.
Art. 3
Activitatea asezamintelor culturale se adreseaza tuturor cetatenilor,
indiferent de rasa, nationalitate, varsta, sex, etnie sau religie, in vederea
dezvoltarii libere si a adaptarii lor la evolutiile majore din cadrul
societatii si la normele generale de moralitate.
CAP. 2
Organizarea si functionarea asezamintelor culturale
Art. 4
Asezamintele culturale functioneaza in subordinea autoritatilor
administratiei publice locale sau in subordinea autoritatilor administratiei
publice centrale, dupa caz.
Art. 5
(1) Activitatile specifice asezamintelor culturale se desfasoara in temeiul
prevederilor legale in vigoare, in conformitate cu regulamentul-cadru si
normele metodologice aprobate prin ordin al ministrului culturii si cultelor.
(2) Acreditarea asezamintelor culturale pentru a desfasura activitati de
formare profesionala continua se face conform prevederilor Ordonantei
Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesionala a adultilor, aprobata cu
modificari si completari prin Legea nr. 375/2002, republicata.
(3) Activitatile pentru pastrarea si promovarea culturii traditionale,
precum si cele privind formarea unor deprinderi si abilitati se finalizeaza cu
obtinerea unor certificate de absolvire emise sub girul Ministerului Culturii
si Cultelor, cu mentionarea in mod distinct a denumirii programului si a
institutiei organizatoare.
(4) Activitatea asezamintelor culturale este asigurata de catre personalul
de specialitate al institutiei organizatoare, cu statut de angajat permanent,
de personal asociat sau, dupa caz, de experti din tara sau din strainatate.
(5) Personalul de specialitate care desfasoara activitati de educatie
permanenta in asezamintele culturale este incadrat si salarizat conform
legislatiei in vigoare, in functie de pregatirea profesionala.
(6) Pentru personalul didactic din invatamantul preuniversitar si
universitar, care desfasoara activitati de educatie permanenta in asezamintele
culturale, nivelurile de salarizare se stabilesc conform prevederilor Legii nr.
128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificarile si
completarile ulterioare.
(7) Principalele activitati ale asezamintelor culturale sunt cele din
domeniul educatiei permanente, precum si cele care au drept scop conservarea si
punerea in valoare a traditiilor populare.
(8) Coordonarea si indrumarea metodologica a activitatilor se fac de catre
Ministerul Culturii si Cultelor, prin intermediul unor comisii mixte, desemnate
de serviciile descentralizate si formate din specialisti ai Centrului National
pentru Conservarea si Promovarea Culturii Traditionale, ai centrelor judetene
pentru conservarea si promovarea culturii traditionale si ai directiilor
judetene pentru cultura, culte si patrimoniul cultural national.
CAP. 3
Caminul cultural
Art. 6
(1) Caminul cultural este institutie publica, avand personalitate juridica,
fara scop lucrativ, care functioneaza in toate centrele de comuna, sub
autoritatea consiliului local.
(2) Caminul cultural poate avea filiale pe raza unitatii
administrativ-teritoriale respective.
(3) Caminul cultural poate purta numele uneia dintre personalitatile
istoriei si culturii nationale sau locale.
(4) Atribuirea denumirii se face conform legislatiei in vigoare, la
propunerea consiliului consultativ, cu avizul directiei judetene pentru
cultura, culte si patrimoniul cultural national.
Art. 7
Caminul cultural are, in principal, urmatoarele obiective:
a) organizarea si desfasurarea de activitati cultural-artistice si de
educatie permanenta;
b) conservarea si transmiterea valorilor morale, artistice si tehnice ale
comunitatii locale, ale patrimoniului national si universal;
c) organizarea sau sustinerea formatiilor artistice de amatori, de
concursuri si festivaluri folclorice, inclusiv a participarii formatiilor la
manifestari culturale intercomunale si interjudetene;
d) organizarea sau sustinerea activitatii de documentare, a expozitiilor
temporare sau permanente, elaborarea de monografii si lucrari de prezentare
turistica;
e) difuzarea de filme artistice si documentare;
f) organizarea cercurilor stiintifice si tehnice, de arta populara si de
gospodarire taraneasca;
g) organizarea si desfasurarea cursurilor de educatie civica si a celor de
formare profesionala continua;
h) organizarea si desfasurarea activitatilor de interes comunitar.
Art. 8
(1) Conducerea operativa a caminului cultural este asigurata de un director
numit prin concurs.
(2) Concursul este organizat de consiliul local impreuna cu directia
judeteana pentru cultura, culte si patrimoniul cultural national; din comisia
de concurs face parte cate un reprezentant al consiliului local, al directiei
judetene pentru cultura, culte si patrimoniul cultural national si al centrului
judetean pentru conservarea si promovarea culturii traditionale.
(3) Pentru participarea la concurs, candidatii vor trebui sa primeasca, in
mod obligatoriu, avizul directiei judetene pentru cultura, culte si patrimoniul
cultural national.
Art. 9
(1) In cadrul caminului cultural se organizeaza un consiliu consultativ
format din 5 - 11 membri, care isi desfasoara activitatea pe baza de
voluntariat; din acest consiliu fac parte reprezentanti de frunte ai comunei,
din partea scolii, cultelor, primariei, tinerilor, pensionarilor, gospodarilor
agricoli sau ai unor asociatii ce isi desfasoara activitatea pe raza comunei,
precum si responsabilii filialelor caminului cultural.
(2) Consiliul consultativ se intruneste trimestrial sau ori de cate ori
este nevoie, se pronunta asupra programului anual de activitati si a
prioritatilor de finantare, analizeaza trimestrial activitatea desfasurata si
modul de finantare a activitatilor si, respectiv, face propuneri privind
schimbarile necesare in structura institutiei, care se inainteaza spre aprobare
consiliului local.
Art. 10
(1) Directorul caminului cultural are urmatoarele atributii:
a) asigura conducerea activitatii curente a institutiei;
b) elaboreaza programele de activitate anuale si pe etape;
c) conduce nemijlocit si concret un domeniu distinct din activitatile de
profil specifice;
d) este ordonator secundar de credite;
e) hotaraste masurile disciplinare sau de recompensare a personalului din
subordine, in concordanta cu legislatia in vigoare;
f) reprezinta institutia in raporturile cu persoanele juridice si fizice
din tara si din strainatate, precum si in fata organelor jurisdictionale;
g) informeaza consiliul consultativ asupra realizarii obiectivelor
stabilite si a prestatiei colectivului pe care il conduce, stabilind impreuna
cu acesta masuri corespunzatoare pentru imbunatatirea activitatii.
(2) Directorul caminului cultural este salarizat potrivit legii.
CAP. 4
Casa de cultura
Art. 11
(1) Casa de cultura este institutie publica, avand personalitate juridica,
care poate functiona in orase si municipii, precum si in sectoarele
municipiului Bucuresti, sub autoritatea consiliului local.
(2) Casa de cultura, ca institutie de interes public, avand personalitate
juridica, poate functiona in orase si municipii si in subordinea sindicatelor
sau a altor organizatii.
(3) Casa de cultura poate avea filiale in teritoriul unitatii
administrativ-teritoriale respective.
(4) Casa de cultura poate purta numele unei personalitati culturale sau
istorice de importanta locala sau nationala.
(5) Atribuirea denumirii se face conform legislatiei in vigoare, la
propunerea conducerii institutiei, cu avizul directiei judetene pentru cultura,
culte si patrimoniul cultural national, respectiv a municipiului Bucuresti.
Art. 12
(1) Casa de cultura are, in principal, urmatoarele obiective:
a) organizarea si desfasurarea de activitati cultural-artistice si de
educatie permanenta;
b) conservarea si transmiterea valorilor morale, artistice si tehnice ale
comunitatii locale, ale patrimoniului national si universal;
c) organizarea sau sustinerea formatiilor artistice de amatori, de
concursuri si festivaluri, inclusiv a participarii formatiilor la manifestari
culturale interjudetene, nationale si internationale;
d) organizarea sau sustinerea activitatii de documentare, a expozitiilor
temporare, elaborarea de monografii si lucrari de educatie civica si informare
a publicului;
e) difuzarea de filme artistice si documentare;
f) organizarea cercurilor stiintifice si tehnice, de arta populara si
plastica;
g) organizarea si desfasurarea cursurilor de formare profesionala continua.
(2) Pentru exercitarea acestor atributii, casa de cultura initiaza si
organizeaza proiecte sau programe culturale.
(3) Casa de cultura functioneaza in baza unui regulament de organizare si
functionare, avizat de directia judeteana pentru cultura, culte si patrimoniul
cultural national, respectiv a municipiului Bucuresti, si aprobat de
autoritatea tutelara.
Art. 13
(1) Conducerea casei de cultura este asigurata de un director numit prin
concurs organizat de consiliul local sau, dupa caz, de autoritatea tutelara
impreuna cu directia judeteana pentru cultura, culte si patrimoniul cultural
national, respectiv a municipiului Bucuresti; din comisia de concurs vor face
parte reprezentantii consiliului local, ai autoritatii tutelare si
reprezentantul directiei judetene.
(2) Pentru participarea la concurs, candidatii trebuie sa depuna la dosar,
in mod obligatoriu, avizul directiei judetene pentru cultura, culte si
patrimoniul cultural national, respectiv a municipiului Bucuresti.
Art. 14
In cadrul casei de cultura se organizeaza un consiliu consultativ format
din 7 - 15 membri, care isi desfasoara activitatea pe baza de voluntariat, din
randul personalitatilor culturale si stiintifice reprezentantive, desemnati de
directorul institutiei cu avizul autoritatii tutelare.
Art. 15
Directorul casei de cultura are urmatoarele atributii:
a) asigura conducerea activitatii curente a institutiei;
b) elaboreaza programele de activitate anuale si pe etape;
c) conduce nemijlocit si concret un domeniu distinct din activitatile de
profil specifice;
d) este ordonator secundar de credite;
e) hotaraste masurile disciplinare sau de recompensare a personalului din
subordine, in concordanta cu legislatia in vigoare;
f) reprezinta si angajeaza institutia in raporturile cu persoanele juridice
si fizice din tara si din strainatate, precum si in fata organelor
jurisdictionale;
g) informeaza consiliul consultativ asupra realizarii obiectivelor
stabilite si a prestatiei colectivului pe care il conduce, stabilind masuri
corespunzatoare pentru imbunatatirea activitatii.
Art. 16
Consiliul consultativ al casei de cultura se intruneste trimestrial sau ori
de cate ori este nevoie, se pronunta asupra programului general de activitati
si a prioritatilor de finantare, precum si asupra modului de realizare a
obiectivelor propuse si face propuneri privind schimbarile necesare in
structura institutiei, care vor fi supuse aprobarii autoritatii tutelare.
CAP. 5
Universitatea populara
Art. 17
Universitatea populara este institutie publica avand personalitate
juridica, organizata in municipii, orase si comune, sub autoritatea consiliilor
judetene sau locale, dupa caz, sau functioneaza ca un compartiment distinct in
cadrul casei de cultura sau al caminului cultural.
Art. 18
Universitatea populara functioneaza in baza unui regulament de organizare
si functionare, avizat de directia judeteana pentru cultura, culte si
patrimoniul cultural national, respectiv a municipiului Bucuresti, si aprobat
de autoritatea tutelara.
Art. 19
Universitatea populara are, in principal, urmatoarele obiective:
a) dezvoltarea generala si armonioasa a personalitatii umane;
b) transmiterea si asimilarea valorilor stiintifice, culturale si
artistice, nationale si universale;
c) educarea civica, morala si economica;
d) insusirea de cunostinte, deprinderi si abilitati pentru formarea,
perfectionarea si/sau reconversia profesionala, in vederea integrarii active pe
piata muncii;
e) insusirea de cunostinte, deprinderi si abilitati artistico-culturale;
f) imbogatirea nivelului de cunostinte in vederea asigurarii de sanse egale
pentru integrarea in societate;
g) asimilarea standardelor sistemului informational in cadrul activitatilor
organizate;
h) dezvoltarea, in cooperare cu autoritatile publice, cu reprezentanti ai
societatii civile, ai sindicatelor si ai patronatelor, de forme de pregatire
pentru servicii diverse, in raport cu nevoile specifice ale comunitatii;
i) cultivarea mestesugurilor, obiceiurilor si traditiilor;
j) cooperarea cu institutii cultural-artistice din tara si din strainatate.
Art. 20
(1) Conducerea universitatii populare este asigurata, in baza
regulamentului propriu de organizare si functionare, de catre un director numit
pe baza de concurs organizat de autoritatea administratiei publice locale
impreuna cu directia judeteana pentru cultura, culte si patrimoniul cultural national,
respectiv a municipiului Bucuresti; din comisia de concurs fac parte
reprezentanti ai autoritatii administratiei publice locale si ai directiei
judetene pentru cultura, culte si patrimoniul cultural national, respectiv a
municipiului Bucuresti.
(2) Pentru participarea la concurs, candidatii trebuie sa depuna la dosar,
in mod obligatoriu, avizul directiei judetene pentru cultura, culte si
patrimoniul cultural national, respectiv a municipiului Bucuresti.
(3) Universitatile populare care functioneaza ca departamente in cadrul
caselor de cultura sunt conduse de catre un referent de specialitate, iar cele
care functioneaza in caminul cultural sunt coordonate de catre directorul
institutiei.
CAP. 6
Scoala populara de arte si meserii
Art. 21
Scoala populara de arte si meserii este institutie publica, avand
personalitate juridica, cu profil de invatamant artistic si de insusire a
mestesugurilor traditionale, organizata in fiecare judet si in municipiul
Bucuresti, aflata sub autoritatea consiliului judetean, respectiv a Consiliului
General al Municipiului Bucuresti.
Art. 22
Scoala populara de arte si meserii functioneaza conform normelor didactice
elaborate de Ministerul Educatiei si Cercetarii*) si de Ministerul Culturii si
Cultelor.
------------
*) Conform prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 64/2003,
publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 464 din 29 iunie
2003, s-a infiintat Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului prin
reorganizarea Ministerului Educatiei si Cercetarii si prin preluarea
activitatii de tineret de la fostul Minister al Tineretului si Sportului.
Art. 23
Conducerea scolii populare de arte si meserii este asigurata, in baza
regulamentului de organizare si functionare, de catre un director numit prin
concurs organizat de consiliul judetean, respectiv de Consiliul General al
Municipiului Bucuresti impreuna cu directia judeteana pentru cultura, culte si
patrimoniul cultural national, respectiv a municipiului Bucuresti.
Art. 24
Directorul scolii populare de arte si meserii are urmatoarele atributii:
a) asigura conducerea curenta a institutiei;
b) elaboreaza programele de activitate;
c) desfasoara nemijlocit una dintre activitatile de profil;
d) este ordonator de credite;
e) stabileste masuri disciplinare sau de recompensare, in conformitate cu
legislatia in vigoare;
f) reprezinta institutia in raporturile cu persoanele juridice si fizice,
precum si in fata organelor jurisdictionale;
g) prezinta anual un raport de activitate in fata consiliului judetean,
respectiv a Consiliului General al Municipiului Bucuresti.
Art. 25
Personalul de specialitate al scolii populare de arte si meserii este
salarizat conform Legii nr. 128/1997, cu modificarile si completarile
ulterioare.
CAP. 7
Centrul cultural
Art. 26
Centrul cultural este institutie publica de cultura, cu personalitate
juridica, de interes national sau local.
Art. 27
Centrele culturale de interes national sunt infiintate prin hotarare a
Guvernului si sunt finantate din venituri proprii si alocatii de la bugetul de
stat.
Art. 28
(1) Centrele culturale de interes judetean sau local, municipale sau
orasenesti, se constituie si functioneaza sub autoritatea consiliului judetean
sau local, dupa caz.
(2) Activitatea centrelor culturale de interes judetean sau local este
finantata din veniturile proprii si alocatiile consiliului judetean sau local,
dupa caz.
Art. 29
Centrele culturale au urmatoarele atributii:
a) educarea stiintifica si artistica a publicului, prin programe specifice;
b) sprijinirea tinerilor cercetatori si artisti valorosi in afirmarea lor;
c) elaborarea si editarea de studii, publicatii si materiale documentare;
d) colaborarea cu Ministerul Educatiei si Cercetarii, cu fundatii,
universitati romane si straine, in vederea cunoasterii si afirmarii valorilor
culturii si civilizatiei romanesti;
e) imbogatirea patrimoniului institutiei prin donatii, achizitii, organizarea
de tabere si expozitii de arta si alte forme;
f) acreditarea formatiilor si ansamblurilor artistice profesioniste.
Art. 30
Centrele culturale isi desfasoara activitatea in baza regulamentului
propriu de organizare si functionare, avizat de autoritatea tutelara, dupa caz.
CAP. 8
Centrul National pentru Conservarea si Promovarea Culturii Traditionale
Art. 31
Centrul National de Conservare si Valorificare a Traditiei si Creatiei
Populare se reorganizeaza in Centrul National pentru Conservarea si Promovarea
Culturii Traditionale si trece de sub autoritatea si din finantarea Consiliului
General al Municipiului Bucuresti in subordinea Ministerului Culturii si
Cultelor, ca institutie publica finantata din venituri proprii si din alocatii
de la bugetul de stat.
Art. 32
Organizarea si functionarea Centrului National pentru Conservarea si
Promovarea Culturii Traditionale se aproba prin hotarare a Guvernului, la
propunerea Ministerului Culturii si Cultelor, in termen de 30 de zile de la
data intrarii in vigoare a prezentei legi.
Art. 33
Centrul National pentru Conservarea si Promovarea Culturii Traditionale are
urmatoarele atributii:
a) propune autorizarea institutiilor publice de cultura prevazute la art.
2;
b) efectueaza studii si cercetari privind obiceiurile, traditiile populare
si mestesugurile traditionale si initiaza programe pentru conservarea si
protejarea acestora;
c) promoveaza obiceiurile si traditiile populare;
d) propune zone de obiceiuri si traditii populare protejate;
e) realizeaza programe de educatie permanenta in parteneriat cu institutii
de specialitate din tara si din strainatate;
f) asigura asistenta stiintifica si de specialitate, in conditiile
prezentei legi, institutiilor publice de cultura acreditate din domeniul
educatiei permanente;
g) editeaza si difuzeaza materiale de interes din domeniul educatiei
permanente pentru institutiile publice de cultura;
h) colaboreaza cu Centrul pentru Formare, Educatie Permanenta si Management
in Domeniul Culturii in scopul formarii formatorilor din sistemul educatiei
permanente;
i) elaboreaza regulamentele-cadru de organizare si functionare a
asezamintelor culturale.
CAP. 9
Centre judetene pentru conservarea si promovarea culturii traditionale
Art. 34
Centrele judetene de conservare si valorificare a traditiei si creatiei
populare si centrele judetene de cultura se reorganizeaza in centre judetene
pentru conservarea si promovarea culturii traditionale, ca institutii publice
de cultura, cu personalitate juridica, sub autoritatea consiliilor judetene,
finantate din venituri proprii si din alocatii de la bugetul local.
Art. 35
Regulamentele de organizare si functionare a centrelor judetene pentru
conservarea si promovarea culturii traditionale se elaboreaza in termen de 60
de zile de la data publicarii prezentei legi in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, si se aproba prin ordin al ministrului culturii si cultelor in termen
de 30 de zile de la data elaborarii lor.
Art. 36
Centrele judetene pentru conservarea si promovarea culturii traditionale au
urmatoarele atributii:
a) coordoneaza si indruma din punct de vedere metodologic, in plan
judetean, activitatea asezamintelor culturale;
b) sprijina activitatea asezamintelor culturale in domeniul formarii
formatorilor si al perfectionarii personalului de specialitate;
c) editeaza si difuzeaza publicatii in domeniul educatiei permanente pentru
reteaua judeteana a asezamintelor culturale;
d) realizeaza programe de educatie permanenta in parteneriat cu
institutiile de specialitate din tara si din strainatate;
e) initiaza si sprijina proiecte si programe de promovare a obiceiurilor si
traditiilor populare;
f) propune zone de obiceiuri si traditii populare protejate din cadrul
judetului;
g) efectueaza studii si cercetari privind obiceiurile, traditiile populare
si mestesugaresti traditionale;
h) initiaza si aplica programe pentru conservarea si protejarea acestora.
CAP. 10
Alte categorii de asezaminte culturale
Art. 37
(1) Formatiile si ansamblurile profesioniste pentru promovarea culturii
traditionale sunt institutii publice sau private de spectacol, cu personalitate
juridica.
(2) Formatiile si ansamblurile profesioniste pentru promovarea culturii
traditionale isi desfasoara activitatea in baza regulamentului de organizare si
functionare, pe stagiuni.
(3) In alcatuirea repertoriilor, formatiile si ansamblurile profesioniste,
in scopul promovarii culturii traditionale, colaboreaza cu Centrul National
pentru Conservarea si Promovarea Culturii Traditionale, respectiv cu centrele
judetene pentru conservarea si promovarea culturii traditionale, dupa caz.
Art. 38
(1) Centrul pentru Formare, Educatie Permanenta si Management in Domeniul
Culturii este institutie publica de cultura, cu personalitate juridica, in
subordinea Ministerului Culturii si Cultelor, finantata integral din venituri
proprii, care functioneaza in conformitate cu legislatia in vigoare.
(2) Activitatea Centrului pentru Formare, Educatie Permanenta si Management
in Domeniul Culturii se desfasoara in conformitate cu prevederile propriului
regulament de organizare si functionare.
Art. 39
Centrele zonale pentru educatia adultilor se pot organiza in cadrul
caminelor culturale, caselor de cultura sau universitatilor populare, cu
urmatoarele atributii:
a) derularea unei activitati de cercetare in zona pentru identificarea
cerintelor de educatie si elaborarea unor strategii coerente pe termen scurt,
mediu si lung;
b) initierea si sustinerea unor programe de educatie in vederea dezvoltarii
resurselor umane;
c) asistenta in formarea si perfectionarea profesionala pentru dobandirea
de noi calificari, in conformitate cu legislatia in vigoare.
CAP. 11
Finantarea asezamintelor culturale
Art. 40
Asezamintele culturale sunt finantate din venituri proprii si din alocatii
de la bugetul local sau, dupa caz, de la bugetul de stat.
Art. 41
Finantarea activitatii de formare profesionala continua si promovare
sociala a persoanei, desfasurata de institutiile publice de cultura, se face
potrivit prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 129/2000, aprobata cu
modificari si completari prin Legea nr. 375/2002, republicata.
Art. 42
Pentru finantarea sistemului de educatie permanenta prin institutiile
publice de cultura se pot constitui la nivel teritorial surse suplimentare de
finantare din taxele si impozitele locale.
Art. 43
Sursele suplimentare locale pentru finantarea activitatilor de educatie
permanenta pot fi utilizate pentru:
a) cheltuieli pentru organizarea unor manifestari cultural-educative de
interes local;
b) cheltuieli pentru activitati organizate in colaborare cu alte institutii
din tara si din strainatate.
CAP. 12
Dispozitii tranzitorii si finale
Art. 44
Normele metodologice prevazute la art. 5 se vor publica in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, in termen de 90 de zile de la intrarea in
vigoare a prezentei legi.
Art. 45
Centrele judetene pentru conservarea si promovarea culturii traditionale
vor fi organizate, in fiecare judet, potrivit prevederilor prezentei legi, in
termen de 90 de zile de la publicarea normelor metodologice prevazute la art. 5
in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Art. 46
La data intrarii in vigoare a prezentei legi orice dispozitii contrare se
abroga.
Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 5 iunie 2003, cu
respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.
PRESEDINTELE SENATUI
NICOLAE VACAROIU
Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 17 iunie
2003, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.
p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR,
VIOREL HREBENCIUC