LEGE
Nr. 32 din 29 martie 1991 * Republicata
privind impozitul pe salarii
ACT EMIS DE: PARLAMENT
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 19 din 26 ianuarie 1996
*) Republicata in temeiul art. II din Ordonanta Guvernului nr. 17 din 4
august 1995, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 186 din
17 august 1995, dandu-se o noua numerotare articolelor.
Legea nr. 32 din 29 martie 1991 a fost publicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 70 din 3 aprilie 1991, a mai fost republicata in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 140 din 29 iunie 1993 si a mai
fost modificata prin Legea nr. 46 din 4 iulie 1994, publicata in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 171 din 6 iulie 1994, Ordonanta Guvernului
nr. 17 din 4 august 1995, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I,
nr. 186 din 17 august 1995, aprobata si modificata prin Legea nr. 122 din 15
decembrie 1995, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 293
din 19 decembrie 1995 si prin Legea nr. 135 din 29 decembrie 1995, publicata in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 303 din 30 decembrie 1995
Art. 1
Veniturile sub forma de salarii si alte drepturi salariale realizate de catre
persoanele fizice romane sau straine, pe teritoriul Romaniei, sunt supuse
impozitului potrivit prevederilor prezentei legi.
Se considera salarii realizate pe teritoriul Romaniei salariile platite in
bani si in natura, primite de catre salariati de la persoanele fizice sau
juridice care au domiciliul sau sediul pe teritoriul Romaniei, precum si
salariile primite din strainatate de catre persoanele care isi desfasoara
activitatea in Romania.
Nu se supun prevederilor alin. 1 si 2 salariile si indemnizatiile in
valuta, stabilite in cuantum net, platite de institutiile publice romane
personalului roman care isi desfasoara activitatea in cadrul misiunilor
diplomatice, oficiilor consulare si al altor forme de reprezentare a Romaniei
in strainatate.
Art. 2
Venitul sub forma de salariu si alte drepturi salariale impozabile cuprinde
totalitatea sumelor primite in cursul unei luni, indiferent de perioada la care
se refera si care sunt realizate din:
a) salariile de orice fel;
b) sporurile de orice fel;
c) indemnizatiile de orice fel;
d) recompensele si premiile de orice fel;
e) sumele platite din fondul asigurarilor sociale in caz de incapacitate
temporara de munca si de maternitate;
f) sumele platite pentru concediul de odihna;
g) orice alte castiguri, in bani si in natura, primite ca plata a muncii
lor, de la persoanele fizice sau juridice, dupa caz, la care sunt angajati,
inclusiv cele acordate in baza contractului colectiv de munca, cu exceptia
celor in natura acordate personalului casnic angajat;
h) sumele platite salariatilor sub forma de indexare sau compensare, ca
urmare a cresterii preturilor si tarifelor;
i) sumele platite membrilor fondatori ai unei societati comerciale,
constituite prin subscriptie publica, din cota de participare la profitul net,
conform art. 30 din Legea nr. 31/1990.
Evaluarea produselor acordate ca plata in natura se face la pretul de
vanzare practicat de unitate pentru produsele din productia proprie si la
pretul de aprovizionare, pentru alte produse, iar in cazul serviciilor, pe baza
tarifelor pentru aceste servicii. Preturile si tarifele sunt cele practicate la
data efectuarii platii in natura.
Art. 3
Prin derogare de la prevederile articolului precedent, salariile si alte drepturi
salariale sau diferente din acestea, platite pe trecut, se defalca in vederea
impunerii, pe lunile la care se refera, cumulandu-se cu celelalte drepturi
primite in lunile respective, in urmatoarele situatii:
a) in cazul unei hotarari judecatoresti definitive;
b) ca urmare a aplicarii prevederilor art. 15 din prezenta lege;
c) in cazul imposibilitatii platii lunare a salariilor ca urmare a lipsei
de disponibil in conturile bancare ale platitorului de salarii;
d) in cazul definitivarii decontarilor pe baza contractelor de cercetare si
proiectare;
e) in cazul indemnizatiilor aferente concediului de odihna, cand durata
acestuia se desfasoara pe o perioada mai mare de o luna calendaristica;
f) in cazul sumelor platite pe baza prevederilor de la art. 2 lit. i);
g) in cazul diferentelor de salarii care privesc perioade anterioare
lunilor in care se platesc, acordate in baza unor acte normative privind
salarizarea.
Sumele reprezentand premiul anual acordat, potrivit legii, personalului din
institutiile publice, cele reprezentand stimulentele din fondul de participare
la profit, acordate, potrivit legii, salariatilor agentilor economici si
managerilor, dupa aprobarea bilantului contabil, precum si sumele acordate,
potrivit legii, pentru neefectuarea concediului de odihna se impoziteaza,
potrivit prevederilor prezentei legi, separat de celelalte drepturi acordate in
luna in care are loc plata acestora.
Art. 4
Se impoziteaza, in conditiile prezentei legi, si urmatoarele drepturi in
bani si in natura, cuvenite persoanelor fizice:
a) castigurile salariatilor zilieri sau temporari;
b) onorariile incasate de avocati prin barouri;
c) drepturile cuvenite medicilor si personalului sanitar din policlinicile
cu plata;
d) castigurile obtinute din colaborari de orice natura;
e) onorariile incasate din expertize de orice fel;
f) drepturile cuvenite pentru inventii si inovatii.
Sumele platite pentru inventii si inovatii in cursul unui an calendaristic
se defalca in vederea impunerii pe cele 12 luni ale anului, cumulandu-se cu
alte recompense de aceasta natura platite de unitate in cursul anului
respectiv, chiar daca valoarea acestora este aferenta unei perioade mai mari de
un an. In cazul in care suma platita este aferenta unei perioade mai mici de un
an, aceasta se defalca, in vederea impunerii, pe lunile la care se refera.
Aceste drepturi nu se cumuleaza, in vederea impozitarii, cu celelalte venituri
realizate la unitatea unde salariatii au functia de baza.
Art. 5
Veniturile realizate de persoanele fizice rezidente in Romania, sub forma
de salarii, precum si alte drepturi banesti de natura salariilor, pentru
activitati desfasurate in strainatate, se impun cu cotele si in conditiile
prevazute de art. 8.
Art. 6
Nu se cuprind in venitul lunar impozabil si nu se impun:
a) sumele platite in baza contractelor de munca, a statutelor sau a
dispozitiilor legale, cu ocazia mutarii sau transferarii in interesul
serviciului a unui salariat intr-o alta localitate, sumele platite pentru
acoperirea cheltuielilor de deplasare in interesul serviciului, precum si
indemnizatiile care se platesc la incadrarea in functie;
b) sumele primite de salariati pentru munca prestata in perioada
preavizului de concediere, precum si compensatiile acordate salariatilor
disponibilizati cu ocazia restructurarii agentilor economici, indiferent de
forma de proprietate. Conditiile pentru acordarea compensatiilor care nu se
supun impozitului pe salarii se adopta prin hotarare a Guvernului;
c) ajutoarele sociale si alte ajutoare ce se acorda, potrivit legii, din
bugetul asigurarilor sociale de stat, cu exceptia sumelor platite potrivit art.
2 lit. e), din bugetul de stat si din bugetele locale sau din fondurile
speciale constituite potrivit Legii nr. 10/1991 privind finantele publice,
precum si ajutoarele acordate din fondul de salarii mamelor salariate pentru
nasteri si in caz de deces al salariatilor;
d) pensiile de orice fel;
e) alocatiile, indemnizatiile si orice sume de aceasta natura, acordate,
potrivit legii, persoanelor cu copii, cu exceptia celor de la art. 2 lit. e),
precum si alocatiile de intretinere acordate persoanelor carora li s-au dat in
plasament familial sau li s-au incredintat minori;
f) masa gratuita si alimentatia antidot, acordate in natura potrivit legii;
g) castigurile in natura mentionate la art. 2 lit. g) acordate in prezent
salariatilor de catre regiile autonome care primesc subventii pentru produse si
activitati de la bugetul de stat, precum si cele acordate potrivit legii de
catre institutiile publice finantate de la bugetul de stat;
h) sumele reprezentand contributia pentru pensia suplimentara si
contributia datorata de salariati la fondul pentru plata ajutorului de somaj,
stabilite potrivit legii.
Art. 7
Sunt scutite de plata impozitului prevazut de prezenta lege urmatoarele
categorii de persoane:
a) corespondentii de presa straini, pentru salariile pe care le primesc,
sub conditia reciprocitatii;
b) elevii, studentii si doctoranzii, pentru burse;
c) persoanele care, in decursul aceleiasi luni, obtin venituri sub forma de
salarii de baza si alte drepturi salariale de pana la 75.000 lei*), de la
unitatea unde au functia de baza. In cazul majorarii, prin acte normative, a
nivelului salariului de baza minim brut pe tara, suma de mai sus se modifica in
mod corespunzator;
------------
*) A se vedea Hotararea Guvernului nr. 801 din 10 octombrie 1995, publicata
in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 236 din 16 octombrie 1995.
d) veteranii de razboi, vaduvele de razboi si vaduvele nerecasatorite ale
veteranilor de razboi;
e) urmasii eroilor-martiri ai Revolutiei, precum si detinatorii titlului de
Luptator pentru victoria Revolutiei romane din decembrie 1989, conferit prin
Brevet, pentru veniturile realizate in cadrul functiei de baza;
f) militarii in termen, elevii si studentii militari, pentru drepturile
banesti primite;
g) invalizii de gradul I sau II, precum si persoanele handicapate incadrabile
in gradul I sau II de invaliditate, daca invaliditatea ii impiedica in
exercitarea profesiei sau functiei. Prevederea nu se aplica in cazul
persoanelor fizice care au calitatea de asociat in cadrul societatilor
comerciale si altor agenti economici si care indeplinesc in acelasi timp si
functia de administrator sau orice alta functie remunerata in cadrul acestora.
Eliberarea certificatelor de atestare a starii de invalid sau de persoana
handicapata se face de comisiile de expertiza medicala si recuperare a
capacitatii de munca. Conducerile societatilor comerciale, ale regiilor
autonome sau ale institutiilor publice, dupa caz, atesta in scris ca
invaliditatea persoanei in cauza, prevazuta in certificatul eliberat de comisia
de expertiza medicala si recuperare a capacitatii de munca, o impiedica in
exercitarea profesiei sau functiei ocupate.
Scutirea de la plata impozitului se acorda numai pentru veniturile
realizate de salariati la unitatea la care au functia de baza;
h) persoanele prevazute la art. 1 din Decretul-lege nr. 118/1990,
republicat, pentru veniturile realizate de acestea la unitatea la care au
functia de baza. Prevederea se aplica si persoanelor care, la data la care se
aflau intr-una dintre situatiile prevazute la art. 1 din Decretul-lege nr.
118/1990, republicat, erau minore;
i) persoanele fizice straine care desfasoara in Romania activitati de
consultanta in cadrul unor acorduri de finantare gratuita, incheiate de
Guvernul Romaniei cu alte guverne sau organizatii internationale guvernamentale
sau neguvernamentale;
j) donatorii de sange sau de plasma, pentru sumele primite de acestia,
reprezentand contravaloarea zilelor libere acordate, potrivit legii, pentru
donarea de sange sau de plasma;
k) sportivii, antrenorii si tehnicienii sportivi pentru primele acordate ca
urmare a realizarii urmatoarelor obiective de inalta performanta:
- clasarea pe podiumul de premiere al campionatelor mondiale, europene si
al Jocurilor Olimpice;
- calificarea si participarea la campionatele europene, mondiale si la
Jocurile Olimpice;
- participarea la fazele superioare ale competitiilor europene
intercluburi, incepand cu optimile de finala.
Scutirile de la plata impozitului se acorda incepand cu drepturile
salariale aferente lunii urmatoare celei in care persoanele in cauza
inregistreaza cererile prin care se depun actele doveditoare care atesta
indeplinirea conditiilor prevazute de lege.
Revizuirea certificatelor de atestare a starii de invalid sau de persoana
handicapata se face in termen de 60 de zile de la publicarea in Monitorul
Oficial al Romaniei a Ordonantei Guvernului nr. 17/1995, perioada in care isi
mentin valabilitatea certificatele emise anterior si neexpirate.
Art. 8
Impozitul pe salarii se calculeaza lunar, pe fiecare loc de munca, asupra
totalitatii venitului realizat in luna expirata de catre fiecare salariat, pe
baza urmatoarelor cote:
------------------------------------------------------------
Venitul lunar impozabil*) Impozitul lunar
-lei- -lei-
------------------------------------------------------------
pana la 2.700 5%
2.701 - 3.000 135 + 8% pentru ceea ce
depaseste 2.700
3.001 - 4.000 159 + 14% pentru ceea ce
depaseste 3.000
4.001 - 6.800 299 + 17% pentru ceea ce
depaseste 4.000
6.801 - 11.000 775 + 18% pentru ceea ce
depaseste 6.800
11.001 - 16.400 1.531 + 19% pentru ceea ce
depaseste 11.000
16.401 - 27.700 2.557 + 20% pentru ceea ce
depaseste 16.400
27.701 - 38.600 4.817 + 21% pentru ceea ce
depaseste 27.700
38.601 - 54.900 7.100 + 22% pentru ceea ce
depaseste 38.600
54.901 - 82.400 10.692 + 25% pentru ceea ce
depaseste 54.900
82.401 - 110.000 17.567 + 28% pentru ceea ce
depaseste 82.400
110.001 - 137.500 25.295 + 32% pentru ceea ce
depaseste 110.000
137.501 - 157.400 34.095 + 36% pentru ceea ce
depaseste 137.500
peste 157.400 41.259 + 40% pentru ceea ce
depaseste 157.400
-------------------------------------------------------------
Partea din totalul venitului lunar impozabil care depaseste nivelul de
300.000 lei*) se impune cu cota de 60% .
In cazul cand, prin aplicarea acestor cote de impozit, venitul lunar net al
unui salariat, realizat in unitatea unde acesta are functia de baza, s-ar
reduce sub nivelul venitului prevazut la art. 7 lit. c), impozitul se
diminueaza, astfel incat sa asigure realizarea acelui venit.
In cazul salariilor si al altor drepturi salariale, precum si al unor
drepturi banesti (asa cum sunt mentionate la art. 2 si 4 din lege), in valuta,
impozitul datorat se calculeaza prin transformarea in lei, la cursul de schimb
valutar in vigoare in ultima zi a lunii pentru care se face plata, dupa care
impozitul in lei, stabilit pe baza cotelor de la alin. 1, se transforma, se
retine si se varsa la bugetul de stat in valuta, la acelasi curs.
O data cu indexarea, precum si in cazul acordarii de compensari la salarii,
Guvernul va modifica in mod corespunzator transele de venit lunar impozabil
prevazute la alin. 1, nivelul sumei stabilite la alin. 2 si 3 din prezentul
articol, precum si al sumei mentionate la art. 7 lit. c) din prezenta lege,
pentru a nu anula efectul indexarii sau al compensarii acordate.
---------------
*) A se vedea Hotararea Guvernului nr. 801/1995.
Art. 9
Impozitul pe salarii se calculeaza de platitorii acestora si se retine
lunar din sumele cuvenite la a doua chenzina.
Pentru drepturile banesti din categoria celor prevazute la art. 4 din
prezenta lege, impozitul se calculeaza si se retine la fiecare plata, prin
cumulare cu sumele platite anterior in cursul aceleiasi luni, de catre acelasi
platitor.
In situatia in care platitorul are cont bancar, impozitul se retine si se
varsa o data cu ridicarea sumelor pentru plata celei de-a doua chenzine.
Bancile sunt obligate sa verifice, cu ocazia ridicarii sumelor pentru plata
salariilor in tara ori catre sau din strainatate, retinerea si varsarea la
bugetul administratiei publice centrale a impozitului pe salarii.
Art. 10
Persoana fizica romana are dreptul sa i se deduca din impozitul pe salarii
datorat in Romania o suma echivalenta cu impozitul pe salarii din sursa
externa, platit direct sau prin retinere in strainatate, pe baza de documente
care atesta plata, confirmate de autoritatile fiscale din tara in care isi
desfasoara activitatea. Aceasta suma nu va depasi suma impozitului pe salarii,
calculat potrivit legislatiei fiscale in vigoare din Romania.
Art. 11
Impozitul pe salarii retinut in plus se restituie salariatilor respectivi
de platitorul acestora in termen de 30 de zile de la data constatarii plusului.
Restituirea sumelor retinute in plus se poate face pe o perioada de 3 ani
in urma de la data retinerii.
Impozitul pe salarii neretinut la timp sau in cuantumul legal se retine de
platitorul venitului, de la salariatii respectivi, pe o perioada de 3 ani in
urma de la data constatarii. Retinerea se poate face, in rate egale, in cel
mult 12 luni de la data constatarii neretinerilor.
In cazul in care impozitul pe salarii nu mai poate fi recuperat de la
salariatul in cauza, acesta se suporta de platitorul salariului.
Art. 12
Persoanele fizice sau juridice, care in exercitarea activitatii folosesc
salariati, sunt obligate sa depuna semestrial la organul financiar pe raza
caruia isi au sediul sau domiciliul o dare de seama privind calcularea,
retinerea si varsarea la bugetul administratiei publice centrale a impozitului
pe salarii. Agentii economici cu profil special, definiti potrivit legii, vor
depune aceasta dare de seama la Ministerul Finantelor.
Art. 13
Pentru nevarsarea la termen a impozitului pe salarii se aplica o majorare
de 0,3% pentru fiecare zi de intarziere*).
--------------
*) A se vedea si Ordonanta Guvernului nr. 34 din 25 august 1995, publicata
in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 202 din 31 august 1995,
aprobata prin Legea nr. 99 din 1 noiembrie 1995, publicata in Monitorul Oficial
al Romaniei, Partea I, nr. 257 din 8 noiembrie 1995.
Art. 14
Controlul privind calcularea, retinerea si varsarea impozitului pe salarii
se efectueaza de organele fiscale la care platitorii de salarii sunt obligati
sa depuna darile de seama privind calcularea, retinerea si varsarea impozitului
pe salarii.
Art. 15
Impotriva modului in care se aplica prevederile prezentei legi de catre
persoanele fizice sau juridice la care sunt angajati, salariatii se pot adresa
cu plangere direct acestora, in termen de 30 de zile de la data retinerii
impozitului. Persoana fizica sau juridica care a facut angajarea este obligata
ca, in termen de 30 de zile de la data inregistrarii plangerii, sa procedeze la
reverificarea modului de determinare a venitului lunar impozabil si a
impozitului de plata si sa emita o decizie care sa cuprinda rezultatele
reverificarii. Decizia se va comunica salariatului in cauza.
Art. 16
In termen de 30 de zile de la comunicarea deciziei date de cel care a facut
angajarea, salariatul poate face contestatie adresata directiei generale a
finantelor publice si controlului financiar de stat, pe a carei raza
teritoriala isi are domiciliul sau sediul persoana fizica sau juridica al carei
angajat este, aceasta fiind obligata sa o rezolve in termen de 30 de zile de la
inregistrare. Solutionarea contestatiei se face printr-o decizie care se
comunica salariatului in cauza.
In termen de 30 de zile de la comunicare, impotriva deciziei date de
directia generala a finantelor publice si controlului financiar de stat,
salariatul poate face apel la Ministerul Finantelor, care, in termen de 40 de
zile de la inregistrare, este obligat sa-l solutioneze. Solutia data de
Ministerul Finantelor este definitiva si se comunica salariatului in cauza.
Art. 17
Contestatiile si apelurile privind impozitul pe salarii sunt scutite de
plata taxei de timbru.
Art. 18
Ministerul Finantelor poate acorda, in cazuri temeinic justificate,
esalonari sau amanari la plata impozitului pe salarii si esalonari, amanari,
reduceri sau scutiri la plata majorarilor de intarziere.
Art. 19
Constituie contraventii urmatoarele fapte, daca, potrivit legii penale, nu
sunt considerate infractiuni:
a) nedepunerea, in termen de 30 de zile de la incheierea semestrului, a
darii de seama privind calcularea, retinerea si varsarea impozitului pe
salarii;
b) refuzul de a pune la dispozitia organelor fiscale documentele privind
modul de calculare, de retinere si de varsare la bugetul de stat a impozitului
pe salarii.
Contraventia de la lit. a) se sanctioneaza cu amenda de la 200.000 lei la
1.000.000 lei, iar cea de la lit. b), cu amenda de la 600.000 lei la 2.000.000
lei.
Constatarea contraventiilor si aplicarea amenzilor prevazute de prezenta
lege se fac de catre organele de specialitate din Ministerul Finantelor si de
catre unitatile sale teritoriale, in termen de 3 ani de la data savarsirii
faptelor respective.
Actele de constatare intocmite de organele imputernicite sa constate si sa
aplice amenzi constituie titluri executorii, in conditiile legii, dupa
ramanerea lor definitiva.
Bancile vor pune in aplicare aceste titluri fara acceptul platitorilor.
Art. 20
Prevederile Legii nr. 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea
contraventiilor, cu exceptia art. 25, 26 si 27, se aplica si in cazul
contraventiilor prevazute la art. 19 din prezenta lege.
Art. 21
Pana la data intrarii in vigoare a prezentei legi, Ministerul Finantelor va
elabora instructiuni metodologice privind tehnica de calcul al impozitului pe
salarii, formularistica corespunzatoare si atributiile si raspunderile
organelor fiscale privind aplicarea acestei legi, care vor fi publicate in
Monitorul Oficial al Romaniei *).
----------
*) A se vedea Ordinul nr. 1.363 din 10 noiembrie 1993 al ministrului de
stat, ministrul finantelor, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea
I, nr. 273 din 26 noiembrie 1993.
Art. 22
Contestatiile aflate pe rol la organele jurisdictionale, administrative sau
judiciare se solutioneaza in conformitate cu legislatia in vigoare la data
constatarii faptei.
Art. 23
In situatiile in care, pentru evitarea dublei impuneri, exista conventii
sau alte acorduri internationale la care Romania este parte, se aplica cu
privire la impozitul pe salarii prevederile din acele conventii sau acorduri.
Art. 24
Pe data intrarii in vigoare a prezentei legi se abroga Legea nr. 1/1977
privind impozitul pe fondul total de retribuire la unitatile socialiste de
stat, art. 16-18 din Legea nr. 2/1977 privind impozitul agricol, art. 3 din
Legea nr. 4/1990 privind remunerarea si alte drepturi ale Presedintelui
Romaniei, senatorilor si deputatilor, art. 9 si anexa nr. 2 din Decretul nr.
279/1983 privind reglementarea asistentei medicale cu plata, Decretul nr.
409/1985 privind majorarea contributiei persoanelor fara copii, art. 3-7, 9 si
10 din Hotararea Consiliului de Ministri nr. 545/1970 privind reglementarea
unor impozite pe veniturile populatiei, art. 7, art. 14 alin. 3 si anexa nr. 3
din Hotararea Guvernului nr. 1.222/1990 privind regimul impozitelor si taxelor
aplicabile reprezentantelor din Romania ale societatilor comerciale sau
organizatiilor economice straine, Hotararea Guvernului nr. 52/1991 privind impozitul
pe salarii, precum si orice alte dispozitii contrare*).
--------
*) Pe data intrarii in vigoare a Ordonantei Guvernului nr. 17 din 4 august
1995, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 186 din 17
august 1995, se abroga: art. 7 alin. 4 si art. 20-27 din Legea nr. 32/1991
privind impozitul pe salarii, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, nr. 140 din 29 iunie 1993; prevederile privind impozitarea
persoanelor fizice, din Ordonanta Guvernului nr. 22/1993 privind scutirea de
plata a impozitului pe veniturile realizate de consultantii straini pentru
activitatea desfasurata in Romania, in cadrul unor acorduri internationale
guvernamentale sau neguvernamentale de finantare gratuita, publicata in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 209 din 30 august 1993, aprobata
prin Legea nr. 102/1994, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I,
nr. 321 din 18 noiembrie 1994; art. 8 lit. l) din Legea nr. 42/1990 pentru
cinstirea eroilor-martiri si acordarea unor drepturi urmasilor acestora,
ranitilor, celor care au fost retinuti in perioada 16-22 decembrie 1989 ca
urmare a participarii la actiunile revolutiei, precum si celor care au
participat direct, in perioada 16-25 decembrie 1989, la luptele pentru victoria
Revolutiei din decembrie 1989, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, nr. 204 din 21 august 1992; prevederile referitoare la impozitul pe
salarii de la art. 6 alin. 1 din Decretul-lege nr. 118/1990 privind acordarea
unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice de dictatura
instaurata cu incepere de la 6 martie 1945, precum si celor deportate in
strainatate ori constituite in prizonieri, republicat in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 310 din 7 noiembrie 1994, prevederile referitoare la
impozitul pe salarii de la art. 15 lit. e) din Legea nr. 44/1994 privind
veteranii de razboi, precum si unele drepturi ale invalizilor si vaduvelor de
razboi, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 172 din 7
iulie 1994 si art. 11 alin. (3) din Legea nr. 4/1995 privind donarea de sange,
utilizarea terapeutica a sangelui uman si organizarea transfuzionala in
Romania, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 9 din 19
ianuarie 1995.
Art. 25
Prezenta lege intra in vigoare la data de 1 aprilie 1991*).
*) A se vedea si datele de intrare in vigoare a actelor normative
modificatoare.